در سپتامبر ۲۰۱۹ بود که نسل جدید تویوتا راو ۴ نتوانست تست مشهور گوزن را پشت سر بگذارد. دستاندرکاران مجله Teknikens Värld اعلام کردند محصول تویوتا رفتار خطرناکی از خود به نمایش گذاشته زیرا کنترل پایداری الکترونیکی راو ۴ بسیار دیر وارد عمل شده است. تویوتا با بهروزرسانی نرمافزاری این نقیصه را برطرف کرده و مجله یاد شده نیز دوباره اقدام به تست راو ۴ کرده است. این بار شاسیبلند تویوتا توانسته این تست را با موفقیت پشت سر بگذارد.
تویوتا سیستم کنترل پایداری راو ۴ را دوباره کالیبره کرده و این سیستم هماکنون میتواند ترمز بیشتری را گرفته و خودرو در زمان مانورهای ناگهانی رفتار بهتری داشته باشد. بهروزرسانی نرمافزاری تنها تغییر راو ۴ بوده و Teknikens Värld میگوید این خودرو تست گوزن با سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت را با موفقیت پشت سر گذاشته است. این خودرو در تست قبلی با سرعت ۶۸ کیلومتر در ساعت تست را به پایان رساند و در سرعت بالاتر دو چرخ خودرو از زمین بلند شده و شرایط خطرناکی را رقم زد.
ایمنی مهمترین فاکتور برای خرید خودرو بوده و یک کراس اوور ناپایدار نخواهد توانست جان افراد را نجات دهد. خوشبختانه تویوتا از سهماهه دوم ۲۰۲۰ این بهروزرسانی نرمافزاری را معرفی خواهد کرد هرچند مشتریان باید درخواست آن را بدهند. شایان ذکر است خبری از انجام فراخوان برای انجام چنین کاری نخواهد بود.
راو ۴ جدید خودروی مهمی برای تویوتاست. این کراس اوور از پلتفرم TNGA استفاده کرده اما خب ابعاد آن مشابه نسل پیشین است. پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری راو ۴ نیروبخش دو مدل بنزینی و هیبریدی آن بوده و مدل درونسوز از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک جدیدی استفاده میکند درحالیکه در نسخه هیبریدی گیربکس CVT بکار رفته است.
[دانلود ویدئو]
NAVID۰۰۹۸
۱۱ بهمن ۱۳۹۸من روافور پسندم شدید
این نسل جدید هم همه جوره خوب شده
اما نمیدونم چرا با قبلیه بیشتر حال میکنم
این جدیده هم از نزدیک دیدم و نشستم داخلش خیلی از نظر کیفیتی به لکسوس نزدیک شده اما واقعاً احساس خاص قبلی رو نداره .
تو شبکه های دیگه هم که دنبال میکنم اکثراً همین رو میگویند که قبلی دلبر تر بود و یه احساس استخوانبندی ظاهری بهتری داشت .
NAVID۰۰۹۸
۱۱ بهمن ۱۳۹۸به عکس اول و راننده توجه بکنید ، چه فشاری را تحمل میکنه ، کَلَش با لبو دهنش داره یه وری میره .
mahdi
۱۱ بهمن ۱۳۹۸گفته میشه رکورد بیشترین سرعت همراه با تعادل در این تست دست سیتروئن زانتیاست؟درسته؟
Alireza
۱۱ بهمن ۱۳۹۸زانتیا 6 سیلندر بود اما باید دید توی چند تست نتایج چجوری بوده چون نتایج موسسات مختلف فرق میکنه
Farzad
۱۱ بهمن ۱۳۹۸اگه اشتباه نکنم نیسان جوک هم خیلی ضعیفه تو این تست ، و همچنین هایلوکس ؟
reza
۱۱ بهمن ۱۳۹۸درسته هایلوکس و پرادو در این تست عملکرد فاجعه باری دارند!!!
حمید
۱۲ بهمن ۱۳۹۸درسته و کماکان با اقتدار حتی از سوپراسپرت ها هم عملکرد بهتری داره توی این تست.
Farzad
۱۱ بهمن ۱۳۹۸لطفا از اینجور تست ها بیشتر بزارید
Alireza
۱۱ بهمن ۱۳۹۸اینکه استاندارد نیست درب های عقب رو نداره دو تا وزنه هم بهش متصله باید تست با خودرویی که قراره تو جاده بره تست انجام شه بعد نتایج مقایسه شه
سامان اذری
۱۱ بهمن ۱۳۹۸اونا وزنه نیستن
دوتا بازو هستن که از چپ کردن ماشین جلوگیری میکنه
علیx76
۱۱ بهمن ۱۳۹۸این ماشین طبق تصاویر مجهز به میله هاییه که اجازه نده چپ کنه
البته به نسبت وزن و اندازه ش ، تو شعاع ژیراسیون و ممان اینرسی خودرو ( هرچند به مقدار کم ) تاثیر گذارن
تست بهتر و دقیقتر بود اگه این میله ها نبودن
meysam
۱۱ بهمن ۱۳۹۸تو سگمنت اقتصادی مزدا این تستها رو خوب پاس کرده. چه سواریها و چه کراس اوورهاش