تماشا کنید! نوبت تویوتا سوپرا جدید شده که تست چالشبرانگیز گوزن را پشت سر بگذارد. آیا این خودرو میتواند با دیدن یک مانع ناگهانی از آن عبور کند؟ بر اساس تستهای جدید صورت گرفته در اسپانیا پاسخ این سوال یک “شاید” قوی است.
همانگونه که میدانید هدف تست گوزن به چالش کشیدن توانایی یک خودرو در روبرو شدن با یک مانع در فاصله نسبتاً کوتاه و عبور از آن با سرعتی نسبتاً بالاست. مخروطهای قرار گرفته در مسیر حرکت خودروها باعث میشوند مانور دادن با آنها سختتر شود.
سوپرا با موفقیت تست گوزن را در سرعت ۷۷ کیلومتر در ساعت پشت سر میگذارد اما راننده میگوید برای رد شدن از این چالش باید تمرینهایی داشت. سیستم فرمان با نسبت متغیر باعث شدهاند به دست آوردن میزان دقیق بازی با فرمان کمی سخت باشد. راننده باید قبلاً با چگونگی تأثیر این تکنولوژی روی هندلینگ سوپرا آشنا باشد.
سوپرا در تست دیگر با همین سرعت ناکام میشود. این خودرو همچنین در سرعتهای بالاتر نیز نتوانسته نتایج موفقی را ثبت کند. به همان اندازه که سرعت بالاتر میرود لاستیکها لیز خورده و نهایتاً سوپرا با مخروطها برخورد میکند.
این خودرو همچنین در تست اسلالوم نیز شرکت کرده و همانند تست گوزن ظاهر شده و نمره نسبتاً کم B پلاس را دریافت میکند. راننده خودرو چابکی خودرو در عبور از مخروطها را ستوده اما گفته که فرمان کمی حس کرخت و بیحال مخصوصاً برای یک کوپه پرفورمنس داشته است.
این تستها با سوپرایی که از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو استفاده کرده انجام شده و مشتاقیم عملکرد نسخه مجهز به پیشرانه ۲ لیتری توربو را نیز ببینیم. اگرچه این پیشرانه قدرت کمتری تولید میکند اما خب سوپرای پایه ۹۱ کیلوگرم سبکتر میباشد. از طرفی نسخه پایه این خودرو فاقد دیفرانسیل فعال و سیستم تعلیق تطبیقی مدل فول است.
[دانلود ویدئو]
" Swedish Arrogant Tiger"
۱۴ مرداد ۱۳۹۹تویوتا باید تویوتا باشد.
تویوتایی که هندلینگ آن خوب باشد تویوتا نیست.!
پارسا عشق ماشین
۱۴ مرداد ۱۳۹۹هر چیز خوبی بدی هم داره
پارسا عشق ماشین
۱۴ مرداد ۱۳۹۹قشنگ خیلی هست ولی قشنگی چاره ی کار نیست این ماشین برای زیبا بودن و طراحی خفنش به بازار اومد ولی جای تویوتا سوپرای قدیمی رو نمی گیره اون ماشین هم گنده تر از این بود هم قوی تر تو دوران خودش
JDM
۱۴ مرداد ۱۳۹۹اینکه تویوتا نیست.این بی ام وس
ehsan
۱۵ مرداد ۱۳۹۹اگه بی ام و بود که سلطان این تست می شد، کپی کامل بی م و هست ولی خوب انگار کپی کردن به همین راحتی ها هم نیست و باز اصل نمی شه
Shahrukh
۱۴ مرداد ۱۳۹۹سوپرایی که صدای سوت توربوش،روحت رو ارضا نکنه،سوپرا نیست??
یا به خاطر جاپونی نبودنش،با ترس و لرز بخوای تیونش کنی۱۰۰۰اسب بگیری ازش??
آروین
۱۴ مرداد ۱۳۹۹شاسی ماشین توسط خود تویوتا تنظیم شده و تفاوتش با z4 از لحاظ کیفیت سواری تو همین مورده
z
۱۴ مرداد ۱۳۹۹یه زمانی سوپرا با بهترین ماشینای دوره خودش رقابت میکرد
الان با بی ام و ام2 و ائودی تی تی
meysam
۱۴ مرداد ۱۳۹۹باید بره پیش مزدا درس یاد بگیره
Ho3ein
۱۴ مرداد ۱۳۹۹یه چیز جالب که من شنیدم
تویوتا موتور این ماشین رو طوری طراحی کرده که برا تیون خیلی دست شرکت هارو باز میزاره و خیلی خوب تیون میشه
به همین دلیل این ماشین مورد علاقه همه شرکت های تیون هست
Mohammadreza
۱۴ مرداد ۱۳۹۹این مدل 2020 سوپرا هست.
مدل 2021 علاوه بر موتور سیستم تعلیق و فرمان دوباره تنظیم و برنامه ریزی شدن و ارتقا پیدا کردن
MAHDI
۱۴ مرداد ۱۳۹۹تست موس رو خوب عمل کرد تقریبا مثل تمامی رقبای خودش،هرچند اگه اینجا خوب عمل هم نکرده باشه به معنی ضعف هندلینگ این ماشین نیست. چون تویوتا سوپرا پرفومنس فوقالعاده داشته و در پیست های زیادی خودروهای خیلی قوی تر از خودش رو هم شکست داده، عملکردی که داشته دقیقا در سطح رقبا بوده یعنی کوپه های پرفومنس مثل M2 کامپتیشن و پورشه کیمن 718 و آئودی TT RS و کاملا در سطحی بالاتر از فورد موستانگ بولیت و شورولت کامارو SS و هوندا سویک تایپ R و آلپاینA110 قرار میگیره چه در پیست و چه در خط مستقیم که در پیست های مختلف و درگ های زیادی این نتایج رو ثبت کرده.
نکته مهم دیگه اینه که از زمان معرفیش جوایز زیادی رو گرفته و بارها جایزه بهترین خودروی پرفومنس سال رو از مجلات مختلف گرفته این ماشین!!!!
رامین
۱۴ مرداد ۱۳۹۹قشنگ پروژه فن بازی بی ام و رو حتی با ماشینایی که با دخالت بی ام و ساخته شده هم پیاده می کنی.
JDM
۱۴ مرداد ۱۳۹۹به هیچ عنوان در حد موستانگ و کامارو نبوده
در حد نسخه های پایه بوده اصن در حد 1le و PP نیست
حالا این ماشین یه رگه بی ام و داره باید منتظر اعلام تایم و بررسی فلان مجله از جانب شما باشیم ولی در حد نسخه بالاتر GT و SS (دوتا بالایی که گفتم)نمیباشه خواستی تایم هم بت میدم.
یبار این تعصب و بی ام و فن بازیتو بذار کنار بیا بگو رقبا پیشین سوپرا نسل قبل مثل nsx و gtr در حال حاظر تو چه سطحی قرار دارن و سوپرا نسل جدید تو چه سطحی قرار داره.ماشینی که هویت واقعیش هم مشخص نی
datsun
۱۴ مرداد ۱۳۹۹سوپرا دهه نود هم رقیب z بود یک کوپه دیفرانسیل عقب مانند زد ولی با نسخه های پایه اسکای لاین میتونست رقابت کنه از لحاظ شتاب و سرعت،
اسکای لاین gtr از ابتدا یک ماشین پیست محور بود و دهه نود هم یک خودرو چهار چرخ محرک پیست محور بود که در برخی مدلها تا ۵۰۰ اسب بخار هم قدرت داشته.
JDM
۱۴ مرداد ۱۳۹۹داداش اون نسخه Z-tune بود که 500 اسب قدرت داشت و تک تولید و اختصاصی بود فقط 20 دونه ازش ساخته شد
نسخه های پایه در حدش نبودن مستقیم برای رقابت با GT-R ساخته شد چون موتور RB26 دقیقا رقیب موتور 2jz gte تویوتا بودن ولی موتور rb25 از لحاظ قدرت و تیون پذیری در حد خیلی پایین تری قرار داشت حتی گیربکس هاشون سوپرا و GTR گترگ و مشترک بود اما نیسان به واسطه AWD تونست پرفورمنس بهتری داشته باشه ولی سوپرا اینتریور و کلا با کیفیت تر بود و خیلی کم صدا تو کابین میوفتاد و از طرفی از لحاظ تیونینگ خیلی بهتر از GTR چون RB26 به 600 اسب که میرسوندیش دیگه باید با نگرانی میروندیش (حد استانداردش تا 550 اسب تو چرخ بود) ولی 2jz تا 700 اسب تو چرخ حالت استاندارد و بی خطر میده از طرفی هم سیستم AWD نیسان بیشتر از 400.500 اسب بیشتر ساپورت نمیکرد بخاطر همین کسی که دنبال تیون بود بین ژاپنیا اول سراغ سوپرا میرفت ولی از نظر قیمت r32 gtr و R33 gtr هم قیمت سوپرا هستن ولی r34 gtr دو برابر سوپرا قیمت داره.تو کل ژاپن بخوام دوتا ماشین بردارم بی شک سوپرا A80 و R34 GTR بر میدارم
بی ریا
۱۴ مرداد ۱۳۹۹سوپرام سوپرای قدیم ، این یه زد ۴ با قالب تویوتاس مثلا خواستن خودشونو گول بزنن ، یادش بخیر فکرکنم فیلم سریع و خشن یک بود سوپرای زیرپای پل واکر هوش از سرم برده بود
حاج علی
۱۴ مرداد ۱۳۹۹دوستان عشق بی ام و ماشالا دارن یه بت میسازن از این ماشین که بی ام و به داد تویوتا رسیده و از موستانگ و کامارو بالاتره و ……….