سگمنت پیکاپ ها در آمریکا از محبوبیت فوقالعادهای برخوردار بوده و تصاویر جاسوسی جدید ما نشان میدهند که تویوتا در حال تست و بررسی نسخهی فیس لیفت شدهی توندرا است. این تصاویر در کالیفرنیا گرفته شده و نشان میدهند که حداقل با نمای جلوی جدیدی طرف هستیم. تنها تغییرات قابل مشاهده در این توندرا بخش جلویی است. از روی پوششها میتوانیم جلوپنجرهای شبکهای به همراه میلههای افقی روی آن را ببینیم. چراغها همان شکل خشن خود را حفظ کرده و به نظر نمیرسد نمای پایین نیز تغییر زیادی داشته باشد. کمپانی نشان خودرو در بخش عقب را پنهان کرده اما به جز آن همهی موارد واضح هستند.
این تصاویر نمای داخلی توندرا را نشان نمیدهند اما احتمال این هست که تویوتا برخی اصلاحات همانند استفاده از مواد جدید را انجام دهد. هرچند انتظار تغییرات وسیع در کابین را نداریم.
از طرف دیگر احتمال تغییرات چشمگیر در قوای محرکه نیز کم است. ظاهراً احتمال استفادهی تویوتا از گیربکس ۱۰ سرعته ی اتوماتیک لکسس LC 500 در این پیکاپ وجود دارد. هرچند طبق گفتههای اتوگاید تویوتا تا زمان عرضهی نسل جدید این پیکاپ در سال ۲۰۲۰ استفاده از این گیربکس را به تعویق خواهد انداخت.
از آنجایی که با عرضهی نسل جدید پیکاپ توندرا فاصلهی خیلی زیادی نداریم، به نظر میرسد تویوتا تنها به تغییرات کوچک در این تراک بسنده کرده و میخواهد عمده تغییرات خود را روی نسل جدید توندرا اعمال کند.
نسل فعلی توندرا از سال ۲۰۰۷ در بازار حضور دارد و با توجه به تغییرات سریع در بازار پیکاپ تراک ها به نظر میرسد تراک تویوتا کمی پا به سن گذاشته است. تویوتا در سال ۲۰۱۴ فیس لیفتی سنگین روی این خودرو انجام داد و در سال ۲۰۱۶ نیز تغییراتی ناچیز مثل برخی بازنگریها در استایل خودرو و اضافه کردن باک سوخت بزرگتر برای برخی مدلها را در نظر گرفت.
datsun
۲۴ بهمن ۱۳۹۵دیروز که تو خود پدال تصاویر فیس لیفت ش گذاشته شده
Ace
۲۴ بهمن ۱۳۹۵رتبه بندی تراک های فول سایز :
1- فورد اف 150
2- شورلت سیلواردو
3- جی ام سی سیرا 1500
4- رم 1500
5- نیسان تایتان
6- تویوتا توندرا
.
توندرا قدیمی شده و به خاطر همین امتیاز خوبی نگرفته. اصلا هم فروش خوبی در امریکا نداشته.
ظاهر مردونه ، قوی و زیبا. ولی مهم ترین چیزی که در آپدیت 2014 تغییر کرده قیمتشه که چند هزار دلار بالاتر رفته
عملکرد ترمز ها بسیار خوب ، ولی عملکرد فرمان نامناسب. فرمون سفته ولی در سرعت های بالا کمی ناپایدار.
با این وجود پستی و بلندی های مسیر رو بسیار خوب خنثی میکنه و سواری نرم و مناسبه.
تحویل قدرت مناسب ، گیربکس تعویض دنده ها رو نرم و با ملایمت انجام میده
با موتور 5700 سی سی در 6.5 ثانیه به 100 می رسه.
مصرف سوختش هم 15 لیتر در 100 کیلومتر.
تویوتا یک تراک دیگه هم در امریکا عرضه میکنه. به اسم تاکوما .
تاکوما میدسازه.
در کلاس تراک های میدسایز :
1- هوندا ریجلاین
2- شورلت کلرادو
3- جی ام سی کانیون
4- تویوتا تاکوما
5- نیسان فرانتیر
.
.
کلا هر چه قدر مطالعه کردم به این نتیجه رسیدم تراک های ژاپنی مخصوصا نیسان و تویوتا هیچ عیب بزرگی ندارن. درسته کامل نیستند و مثل هر محصولی نقص هایی دارند.
اما دلیل اصلی کسب رتبه های نه چندان عالی در مقایسه ها ، بیشتر به خاطر عالی بودن تراک های امریکایی هست.
واقعا رقابت با حریفانی مثل تراک سازان آمریکایی کار هر کسی نیست.
نوید جهرمی
۲۵ بهمن ۱۳۹۵دمت گرم مجید جون.
ب نظرم میاد یکی از اخلاقای امریکاییا برای خرید ماشین اعتماد یا عادتی که به یه محصول میکنن. خیلی دیر و سخت حاضر میشن به تازه وارد میدون بدن.واگر گزینه ای درنظرشون خراب شد جبرانش خیلی سخت و زمان بره. شاید یکی از دلایلی که مرسدس وانتشو فعلا نمیخواد به بازار امریکا بفرسته همین باشه.اما احتمالا زمانی که نمونه های هایبریدی و برقی جاشون رو بین وانتا پیدا کردن، وارد عرصه رقابت بشه.
از حق نگذریم وانت ها و شاسی بلندای امریکایی اینقدری خوب هستن که رقبا رو به انتخاب دوم به بعد برای مشتری تبدیل میکنن.