یک وبسایت صربستانی تصویری از بروشور احتمالی تویوتا سوپرا را منتشر کرده است. اگر این خبر صحت داشته باشد، نه تنها شاهد بازگشت نام دوستداشتنی سوپرا خواهیم بود بلکه طبق تصویر منتشر شده این خودرو برند Gazoo Racing را نیز با خود به همراه خواهد داشت. این را میتوان از لوگوی مشکی و قرمزی فهمید که نوشتهی GR را بر پیشانی خود میبیند. در تصویر یاد شده بخشی از نمای جلوی خودرو نیز قابل دیدن است. با توجه به این بخش میتوانیم وفاداری سوپرا به کانسپت برجستهی FT-1 را ببینیم.
یکی از صفحات این بروشور مشخصات فنی خودرو مثل ابعاد را ذکر کرده است. طول/عرض/ارتفاع خودرو به ترتیب برابر با ۴۳۸۰/۱۸۳۰/۱۲۸۰ میلیمتر بوده و فاصلهی بین محورها نیز ۲۴۷۰ میلیمتر است. بسته به نوع مدل، سوپرای جدید وزنی بین ۱۳۵۰ و ۱۴۳۰ کیلوگرم خواهد داشت و میتوان آن را با رینگهای ۱۸ و ۱۹ اینچی سفارش داد.
نسخهی سطح پایهی این خودرو از پیشرانهی ۲ لیتری بنزینی با قدرت ۱۹۲ اسب بخاری و گشتاور ۳۲۰ نیوتون متری استفاده خواهد کرد. نسخهی فول تر از همان پیشرانه با قدرت بیشتر ۲۵۲ اسبی و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری سود خواهد برد. فول ترین مدل از پیشرانهی بزرگتر ۶ سیلندر ۳ لیتری با قدرت ۳۴۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متری استفاده خواهد کرد.
گفته شده تویوتا سوپرا از پیشرانههای بامو سود خواهد برد و احتمالاً نسخهی میانی ۲۵۲ اسب بخاری از نظر قدرت با بامو 330i برابری میکند. یک احتمال هم وجود دارد که مدل پرچمدار سوپرا از همان پیشرانهی ۶ سیلندر ۳۲۶ اسبی بامو 340i استفاده کرده اما قدرت آن ۱۴ اسب بخار افزایش یافته باشد.
بهروزرسانی: طبق جدیدترین اخبار، تصویر منتشر شده در واقع بهصورت رسمی از سوی تویوتا منتشر نشده و ضمیمهی یک مجلهی ژاپنی با نام Holiday Auto است.
Kamran
۲۸ بهمن ۱۳۹۵زشته
reza
۲۸ بهمن ۱۳۹۵کجاش زشتههه…بی صبرانه منتظر اومدنشمم…به محض اومدنش به بازار دوبی می خرمش
Moein
۲۹ بهمن ۱۳۹۵بی نظیره
علیرضا
۲۸ بهمن ۱۳۹۵عاشق این ماشینم ولی امیدوارم قدرت موتورش از چیزی که گفته شده بیشتر باشه تا بتونه رقیب مناسبی برای nsx و gt-r باشه….
ace
۲۸ بهمن ۱۳۹۵فکر نمیکنم حتی با موتور 326 اسب بخاری بتونه به NSX برسه. یا به نسل جدید GT-R که قصد داره واسه 911 توربو شاخ و شونه بکشه
مگر اینکه مثل سوپرای نسل قبل تیونش کنی.
datsun
۲۸ بهمن ۱۳۹۵درود
سوپرا تو دهه ای نود هم رقیبی برای نیسان اسکای لاین gtr نبود و بیشتر با نیسان 300zx رقابت میکرد چرا که سوپرا یه اسپورت دیفرانسیل عقب بود این در حالی بود که اسکای لاین gtr یه اسپورت چهار چرخ متحرک بود که تو پیست مدل های نیسمو رکورد های فوق العاده ی رو به جا گذاشتن
وحید
۲۸ بهمن ۱۳۹۵داداش اشتباه می کنی
نباید اینو با اونا مقایسه کنی
carbonado aventador
۲۸ بهمن ۱۳۹۵سوپرا و اسکای لاین حکم خدارو واسه ماشین بازا دارن
Zenvo
۲۸ بهمن ۱۳۹۵از قول خودت حرف بزن حکم خدا رو واسه ما هیچ کس و هیچ چیز نداره. سر صبحی همه ی صفحه های سایت رو با کامنت هات پر کردی هیچ کدوم هم مطلب علمی و نکته ی مفیدی نداره.
حسین
۲۸ بهمن ۱۳۹۵خدای من
چقدر جذاب و عالی و متفاوت
نیدفوراسپید بعدی و این شاهکار چه شود
ace
۲۸ بهمن ۱۳۹۵سوپرا هر جور باشه عاشقشم.
Amin
۲۸ بهمن ۱۳۹۵سوپرا با موتور bmw ?
همون 2jz بزارن خب چرااااا اخه ??
yasin
۲۸ بهمن ۱۳۹۵نمیدونم چرا ماشینای 15 تا20 سال پیش ماشینای ژاپنی رو کی طراحی میکرد که انقدر شخصیت داشتن تا حالا ماشینی به اون قشنگی ندیدم بعد توقف خط تولیدشون واقعا 20 تای این نسل رو با 1 دونه ی نسل قبل عوض نمیکنم
سینا
۲۸ بهمن ۱۳۹۵خب اگه میخاد نسخه ۲۰۰ اسبی داشته باشه ک جی تی۸۶ هستش دیگ.
بنظرم باس همون نسخه شیش سیلندرش رو عرضه کنه.
در ضمن بنظرم سوپرا دنبال رقابت با ماشین خاصی نیست و صرفا میخواد خلا سوپراسپرت و لذت رانندگی رو برا برند تویوتا پر کنه که خب این مهم با ۳۵۰ اسب بخار هم رخ میده و نیازی ب ۵۰۰ تا نیست حتما.
با تشکر و احترام
Mahdi DODGE
۲۸ بهمن ۱۳۹۵سلطان دریفت دوباره امد
سید مهران میرابوالقاسمی
۲۸ بهمن ۱۳۹۵منم با دوستمون موافقم زشته بعد هم اگه با موتور ۲۰۰ اسبی باشه که بدرد خودش می خوره من بی صبرانه منتظر مزدا ار ایکس ویژن هستم.
mojtabaaston
۲۹ بهمن ۱۳۹۵طراحی جلوش جذاب نیست
رامتین
۲۹ بهمن ۱۳۹۵نسخه 197 اسبی (192 انگار اشتباست) اگه به ایران بیاد قیمتش حدودا چنده دوستان؟ توان شبیه تویوتا gt داره.