برخی رسانههای ژاپنی مدعی شدهاند تویوتا توسعه پیشرانههای ۸ سیلندر خود را متوقف کرده و این امر میتواند به معنی پایان راه لکسس LC F مورد انتظار باشد، خودرویی که گفته میشد با نیروگاه ۸ سیلندر توئین توربو تولید خواهد شد.
تویوتا همانند دیگر خودروسازان تحت تأثیر کرونا قرار گرفته و ظاهراً این امر باعث شده ژاپنیها روی پیشرانههای ۶ سیلندر توربو و قوای محرکه الکتریکی شده تمرکز کرده و عطای پیشرانههای ۸ سیلندر را به لقایش ببخشند.
وبسایت Mag-X این خبر را منتشر کرده اما جزئیات زیادی را بازنگو کرده است. اگر این خبر درست باشد بنابراین پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربویی که قرار بود برای نسخه مسابقهای لکسس LC تولید شود خداحافظی زود هنگامی خواهد داشت. لکسس طبق برنامهها میخواست این پیشرانه را در محصولات جادهای خود و احتمالاً LC F هم بکار ببرد.
در ماه ژوئن بود که خبر دیگری منتشر و بر پایه آن ادعا شد لکسس تصمیم گرفته پروژه LC F را به خاطر هزینههای بالا لغو کند. انتظار میرفت پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوی این خودرو حجم ۴ لیتری داشته و قدرت فراتر از ۶۰۰ اسب بخاری در نسخه جادهای تولید کند که اگر این اتفاق رخ میداد یک هیولای واقعی متولد میشد.
در آن زمان ادعا شد تویوتا شاید توسعه این پیشرانه را برای استفاده احتمالی در پیکاپ های بزرگ خود ادامه دهد. همچنین احتمال داشت پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی LC 500 نیز جای خود را به نسخه ۸ سیلندر توئین توربوی ۴ لیتری بدهد. اگر خبرهای جدید صحت داشته باشند دیگر این برنامهها رنگ واقعیت به خود نخواهند گرفت.
آرش وان
۲۶ مرداد ۱۳۹۹بزودی در طی سی سال آینده ؛ عصر ❄یخبندان Ice age❄ موتورهای احتراق داخلی اتفاق میفتد و بسیاری از گونه های موتورهای ?احتراق داخلی? به سان ماموت ها منقرض خواهند شد? ؛
? ? ?? ? …
Internal Combustion Engines = I.C.E
امین
۲۶ مرداد ۱۳۹۹نمیتوتی اینقدر قاطع بگی دورانداختن احتراقی ها سخته چون هنوز هم مزیت های بسیاز زیادی دارن خیلی زیاد
Mohammadreza
۲۶ مرداد ۱۳۹۹لعنت به این ویروس.
همه چیز زندگی مردم کل دنیا( بجز چین) رو بهم ریخته.
AMG///
۲۶ مرداد ۱۳۹۹یعنی دیگه رو لندکروز و لکسس اون ۸ سیلندر هاشونو نمیزارن
????????????????????
اینکه خیلی بده
شاهین
۲۶ مرداد ۱۳۹۹8 سیلندر 5.7 واقعا مصرفش بالاست تویوتا خیلی زودتر از اینها باید تغیرش میداد
Joker
۲۶ مرداد ۱۳۹۹این خبر کذبه،احتمال اینکه این پیشرانه در نسل جدید محصولات بالا رده تویوتا استفاده نشه هست ولی واسه لکسوس یه جور امضا محصوب میشه و به این زودیا از رده خارج نمیشه چون نسل جدید محصولاتش با این پیشرانه در راهن…
MehdiTurbo
۲۶ مرداد ۱۳۹۹کذب نیست،امضا محسوب میشد چون قدرتش براش امضا محسوب میشد،وقتی همون قدرت بگیرند با تولید الایندگی کمتر چرا اونو تولید کنند حتی اگه خودشونم نخواند قوانین کشورا اینقدر داره سخت میشه که مجبورند،اگرم بخواند دو نوع تولید کنند یکی برای قوانین کشورای سخت گیر یکی جاهایی که این قوانین نیست هزینه تولیدشون میره بالا اونا به فکر سودشونند نه اینکه یه عده عاشق این موتور ها هستند،به نظر مسخره میاد ولی حتی اگه این قوانین ادامه چیدا کنه سوپر اسپورت ها هم مجبور به الکتریکی سازیند،ایران نبین اونجا در مورد تولید زباله و حفظ محیط زیست خیلی سخت گیر شدند،هدفشون حفظ محیط زیست،مثل شمال و چالوس نیست که همه جا پر اشغال باشه و کسی بتونه اشغالشو از پنجره ماشین بندازه بیرون،بیشتر از ۱۰ سال اونجا اگه کسی اشغالش از ماشین بنداز بیرون جریمه میشه،و این موتور ها هم محکوم به شکستند به خاطره اسیب به محیط زیست هر چند ناخوشایند.
ح ع
۴ شهریور ۱۳۹۹حیفه پیشرانه های ۱۲سیلندر و ۸سیلندر رو دیگه شاهد نباشیم.فکرشو کنین رولزرویس فانتوم ۶سیلندر یا فراری ۶سیلندر بیاد به بازار و اگه یه روز این محصولات رو با تعداد سیلندر بیشتر بخواین باید مدلهای ده بیست سال قبل رو پیدا کنین…نمونش محدود کردن حجم موتور وارداتیها..مث سانتافه های مدل ۲۰۱۵ به بعد که فقط نمونه ۴سیلندرش تو کشورمون پیدا میشه..