بعد از فورد و جنرال موتورز، حالا تویوتا هم پس از ۵۴ سال تولید خودرو در استرالیا، چند روز پیش به تولید خود در این قاره پایان داد. طی رویداد بسته شدن کارخانهٔ تولید تویوتا در آلتونای استرالیا، بیش از ۳ هزار نفر از کارکنان سابق و فعلی، مسئولین، قطعهسازان و نمایندگیهای فروش حضور داشتند. در این مراسم رئیس تویوتا استرالیا اظهار داشت:
«تویوتا خودروساز برتر استرالیا بود و خودروهای تولیدی آن نهتنها در استرالیا که در سراسر جهان با کیفیت و قابلیت اطمینان بالای خود شناخته میشدند. همچنین محصولات تولیدی ما در استرالیا به مناطق دیگری مانند خاورمیانه هم صادر میشد».
از سال ۲۰۱۸، تویوتا کلیهٔ عملیات فروش و بازاریابی خود را در استرالیا از طریق مرکز خود در ملبورن انجام خواهد داد و کارخانهٔ آلتونا بهعنوان یک مرکز آموزشی و توسعهٔ محصول مورداستفاده قرار خواهد گرفت. بااینحال فعلاً مشخص نیست که چه تعداد از کارکنان این کارخانه در آن باقی خواهند ماند. طی شش سال گذشته، تویوتا درمجموع ۳,۵۴۱,۱۱۵ دستگاه خودرو در این کارخانه تولید کرده است. آخرین خودروهایی که از خط تولید کارخانهٔ تویوتا در استرالیا خارج شدند مدلهای کمری و آریون بودند که با فروشی بیش از ۲,۱۵ میلیون دستگاه در استرالیا؛ محبوبترین محصول تویوتا در این کشور بودند.
در مراسم پایان تولید تویوتا در استرالیا، رئیسکل این شرکت یعنی آقای «آکیو تویودا» از طریق یک پیام ویدئویی گفت:
«من صادقانه از تلاشهای کارکنان، خریداران، قطعهسازان نمایندگیها، مقامات دولتی و انجمنهای محلی که از فعالیتهای تولیدی تویوتا در استرالیا حمایت کردند تشکر میکنم. هرچند امروز تولید ما در استرالیا به پایان رسید ولی همچنان به تلاشهای خود بیشازپیش در این منطقه ادامه خواهیم داد».
کورش
۱۷ مهر ۱۳۹۶این آدمها از این که دارن بیکار میشن خوشحالن و جشن گرفتن !!!!!!
ما که سر از کار این کفار درنیاوردیم
Sina
۱۷ مهر ۱۳۹۶حیف اریون.. ?، با اینکه ماشین زرق و برق دارو اپشن داری نبود ولی وقتی سوارش میشدن حس یه آدم قدرتمند رو بهت میداد
جواد
۱۷ مهر ۱۳۹۶به جرأت میشه گفت اریون تنها ماشین تو ایران بود که در عمل قدرتی فراتر از اعداد و ارقام روی کاغذش داشت، زمانی که گازشو تا انتها فشار میدادی تو صندلی فرو میرفت آدم از بس پرشتاب بود (تو کلاس خودش)
SERIAL WINNER
۱۷ مهر ۱۳۹۶.
الان خبر تعطیلی امروز کارخونه ی تویوتا و دیروز ، در مورد هوندا ، خبر خوبیه یا بدی؟
چرا یک شرکت باید واحد تولیدی خودش رو تعطیل کنه ؟
جایگزینش هر چه باشه ، چرا یک واحد تولیدی رو تعطیل کردند؟
Mohamad
۱۷ مهر ۱۳۹۶مشخصا هر شرکتی برای بقا خودش دائما در حال تغییر استراتژیه. ممکنه محصولات صادراتی از این کارخانه به بازارهای هدف تویوتا در دیگر کشورها هزینه ی زیادی داشته که تویوتا تصمیم گرفته این هزینه ها را کاهش بده. (یا هر دلیل دیگه ای)
تعطیلی و تعدیل نیروی کار خبر بدی نیست و ما تو ایران این کار رو برابر با ضرر و زیان و ورشکستگی میدونیم اما در دنیا چیزی جز استراتژی و تاکتیک های مدیریتی نیستن.
Serial winner
۱۷ مهر ۱۳۹۶.
من که از خدامه این تعطیلی ها خبر بدی نباشه.
خواستم نظر بقیه رو بدونم
مرسی که جواب دادین.
Aref
۱۷ مهر ۱۳۹۶استرالیا یه کشور کم جمعیته یعنی بازار بزرگی نداره و اینکه جدیدا اکثر کمپانی ها هم به کشور های پرجمعیت تر می روند تا هم بازارشونو دست بگیرند و هم نیروی کار ارزان تر داشته باشند. مثل مالزی،برزیل،آرژانتین،هند و…
MehdiTurbo
۱۷ مهر ۱۳۹۶اون ماشین ک همش برچسب خورده چ باحال چیه ؟؟ کمری نسل جدید ک نیس کمری نسل قبلم ک تو ایران این شکلی نیس ?
Amir Machine
۱۷ مهر ۱۳۹۶این کمری نسل قبل سفارش آمریکاس
Achtung
۱۷ مهر ۱۳۹۶مردم استرالیا هم مشکل ما رو دارن و مجبورن با پول بنز ماشینهای سطح پایین ژاپنی سوار بشن
A.B
۱۸ مهر ۱۳۹۶یروز میشه بگن ویرانخودرو و سایپا تعطیل شدن؟!