از جمله دلایلی که تویوتا لندکروزر به عنوان یک شاسیبلند آفرودر و توانا جذابیتهای زیادی دارد در دسترس بودن پیشرانهی ۸ سیلندر است. پیشرانهی ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری این خودرو که با کد 3UR-FE شناخته میشود قدرت ۳۸۱ اسب بخاری داشته و تنها گزینهی در دسترس برای خریداران آمریکایی است. این پیشرانه قدرت مناسبی داشته و در آفرود و یدک کشی عملکرد درخشانی بر جای میگذارد.
البته به نظر میرسد داستان تویوتا لندکروزر ۸ سیلندر به پایان راه خود رسیده و در نسل آتی شاهد تغییرات مهمی خواهیم بود.
اگرچه تویوتا بهطور مستقیم این موضوع را تائید نکرده اما مدیر برنامهریزی توسعه و تولید تویوتا در استرالیا به این خبر اشاره داشته است. زمانی که از برنارد نادال دربارهی شایعات مربوط به حذف پیشرانهی ۸ سیلندر پرسیده شده او گفته است:
شما میبینید که اکثر برندها در حال حذف پیشرانههای ۸ سیلندر بنزینی و دیزلی خود هستند. معمولاً این کار به خاطر دستیابی به مصرف سوخت و آلایندگی بهتر انجام میشود بنابراین یک روند جهانی است.
خب پس دو نکته وجود دارد: کاهش مصرف سوخت و آلایندگی. اولین نکته شاید به معنی استفاده از پیشرانهی ۶ سیلندر توربوی کمحجمتر اما قویتر باشد، چیزی که منابع خبری هم از توسعهی آن خبر دادهاند. گفته میشود لندکروزر سری ۳۰۰ جدید با پیشرانهی ۶ سیلندر بنزینی توربو یا دیزلی توربو عرضه خواهد شد و از سال ۲۰۲۱ در دسترس خریداران خواهد بود. احتمال تولید مدل هیبریدی ۶ سیلندر نیز در چند سال آینده وجود دارد.
از طرف دیگر به کاهش آلایندگی اشاره شد که حرکتی جهانی بوده تا به این ترتیب تولید گازهای گلخانهای توسط انسان کاهش یابد. مشخص است که تویوتا هم همین روند را ادامه خواهد داد چراکه هیچکسی طرفدار شرکتی که با معیارهای زیستمحیطی همخوانی ندارد نخواهد بود.
:::فرشاد:::
۲۷ خرداد ۱۳۹۸چیزی که واجبه، تغییر نسل لندکروزه، هر چقدرم خوب باشه، دیگه رسما تاریخ گذشتست و طبق آمار، چند ساله که آمار فروشش روز به روز کمتر میشه.
مزدا
۲۷ خرداد ۱۳۹۸حذف هشت سیلندر خیلی ناراحت کننده هست?? ولی میدونم اخر حذف میکنن
ماشین تنفس طبیعی یه حس و حال دیگه به ادم میده
علیرضا(lexus)
۲۷ خرداد ۱۳۹۸نهههههه!
این خبر نباید درست باشه!
ایکاش میشد تا قبل از اینکه پیشرانه 8سیلندر رو بذاره کنار یدونه ازش میخریدم و مثل الماس ازش نگهداری میکردم …
(عجب خبر بدی)
Amirferrari
۲۷ خرداد ۱۳۹۸نسل جدید لندکروز و lx570 از نسل جدید پیشرانه ۳.۵ لیتری توربو لکسوس ls500 با قدرت ۴۵۰ اسب بخاری بهره میبرن که در مقایسه با موتور ۵.۷ لیتری سنتی تویوتا نه تنها از قدرت و گشتاور بسیار بیشتری برخورداره بلکه در مقایسه با موتور حجیم ۸ سیلندر استهلاک و آلیندگی کمتری هم داره…
تویوتا
۲۷ خرداد ۱۳۹۸اگه اینجوری که شما میگی و اون آفرود قبلی رو داشته باشه شاخ خیلی ها رو میشکونه هرچند قبلشم آفرودر توانایی بود
علیرضا(lexus)
۲۷ خرداد ۱۳۹۸چطور ممکنه موتور توربو استهلاک کمتری از تنفس طبیعی داشته باشه؟؟؟
8 سیلندر یه چیز دیگست.
عارف
۲۷ خرداد ۱۳۹۸جای ۸ سیلندر تنفس طبیعی رو هیچ چیز نمیتونه بگیره ( نظر شخصی) عشق خیلی از ماشین بازهاست ۸ سیلندر تنفس طبیعی
Elmiraj
۲۷ خرداد ۱۳۹۸این موتور با این مصرف سوخت زیاد و این بادهی کمی که داره باید سه سال پیش بازنشست می شد.
تویوتا داره همون کاریو می کنه که فورد با موتور ۶.۲ لیتری V8 قبلی سری F کرد که تنها ۴۱۱ اسب بخار قدرت داشت…
نسل فعلی نویگیتور ، اکسپدیشن و رپتور از موتور جدید ۳.۵ لیتری توربو شش سیلندر ۴۵۰ اسب بخاری بهره می برند ، تویوتا همین کارو با نسل آینده LX570 ، لندکروز و تاندرا خواهد کرد .