تویوتا

معرفی تویوتا آوالون 2021 با تغییرات تکنولوژی و فنی جدید

شورولت و فورد از بازار سدان های بزرگ خارج شده‌اند اما تویوتا اصلاً عقب نکشیده و حتی اقدام به بهبود آوالون ۲۰۲۱ نیز کرده است.

همان‌گونه که انتظار می‌رفت این خودرو با تریم جدید نایت شید ادیشن معرفی شده است. این مدل بر پایه نسخه XSE شکل گرفته و دارای جلوپنجره، آینه‌بغل‌ها و اسپویلر عقب مشکی‌رنگ می‌باشد.

البته آوالون نایت شید ادیشن علاوه بر قطعات یاد شده از تریم مشکی‌رنگ در پنجره‌ها، دستگیره‌های درب و آنتن بال کوسه‌ای بهره برده است. رینگ‌های ۱۹ اینچی با طرح مشکی نیز تکمیل کننده تغییرات ظاهری هستند.

البته خبر مهم‌تر برای این خودرو اضافه شدن سیستم چهار چرخ محرک سفارشی در تریم های XLE و لیمیتد می‌باشد. این سیستم می‌تواند تا ۵۰ درصد گشتاور پیشرانه را به چرخ های عقب فرستاده و تأثیر قابل‌توجهی روی بهبود کشش خودرو در مسیرهای لغزنده بگذارد.

مدل‌های مجهز به سیستم چهار چرخ محرک از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری با قدرت ۲۰۵ اسب بخار و گشتاور ۲۵۱ نیوتون متر استفاده می‌کنند. این پیشرانه به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل شده است.

خریدارانی که به دنبال پرفورمنس بهتر هستند می‌توانند مدل آوالون TRD را انتخاب کنند که تغییر خاصی نسبت به قبل نداشته اما انیمیشن جدیدی با استارت خودرو روی صفحه‌نمایش نقش می‌بندد. همچنین لاستیک‌های تابستانی جدید نیز به عنوان یک آپشن در دسترس هستند.

نیروبخش این خودرو پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری با قدرت ۳۰۱ اسب بخار و گشتاور ۳۶۲ نیوتون متر است. سیستم اگزوز اسپورت، سیستم تعلیق با ارتفاع کمتر و ترمزهای قوی‌تر از دیگر ویژگی‌های آوالون TRD هستند. این خودرو همچنین دارای کیت بدنه شامل اسپلیتر جلو، رکاب‌های جانبی اسپورت و دیفیوزر عقب است.

در آوالون هیبرید ۲۰۲۱ نیز بجای باتری نیکل متال هیدرید قبلی از نسخه مدرن لیتیوم-یون استفاده شده است. این خودرو همچنین دارای سیستم هشدار عابران است که در سرعت‌های پایین صدای خاصی را تولید می‌کند.

نیروبخش آوالون هیبرید پیشرانه ۲.۵ لیتری و دو واحد الکتریکی است که قدرت کل ۲۱۵ اسبی تولید می‌کنند.

تکمیل کننده تغییرات خانواده آوالون در مدل سال ۲۰۲۱ رنگ‌های جدید و پوشش‌های کابین متنوع است. این خودرو همچنین به اندروید اتو و پورت‌های USB-C مجهز شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. ارشیاsvj

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1748 ديدگاه)

    نسخه trd هم اپشن چارچرخ متحرک داره یا نه؟

  2. شمس

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (10 ديدگاه)

    تویوتا بخر برا یه عمر بخر.
    یکی از معدود ماشیناییه که بعد ۲۰ سال دست دومش تو کل دنیا خرید و فروش میشه. البته گلف فکر کنم رتبه یک رو داره. اما بعد گلف کلا همش تویوتاست
    اما اگه پول داشتم چی میخریدم؟
    اگه بودجه متوسط داشتم یه تویوتا rav4 میخریدم
    اگه بودجه برا لوکس داشتم یه لکسوس rx میخریدم
    اگه بودجه لاکچری رو داشتم یه پورشه کاین میخریدم

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. علی

      ۲۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یه 4runner میخرم تموم. چون یه پارکینگ دارم نه بیشتر.

  3. آریا ماشین

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    فولکس واگن آرتئون داداش مواظب خودت باش

  4. بهراد

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (750 ديدگاه)

    اون دو تیکه پلاستیکو بغلای سپر نمیزاشت سنگین تر بود!

  5. M3csl

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (93 ديدگاه)

    کل صندوق عقبش توی جلو پنجرش جا میشه

    1. امریکایی سوار

      ۲۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (115 ديدگاه)

      جلو پنجرش شبیه یه ادم دهن گشاده خخخخخ

      1. مانی

        ۲۹ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        من تو اولین پست آوالون بعد معرفی گفتم
        چرا جلو پنجره و سپر اینقدر زشته دیس لایک بارون شدم

        موافقم 1
        مخالفم 1
  6. Siawest

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (184 ديدگاه)

    طراحی جلو‌فاجعه
    نمیدونم یه ماشینی که اکثر خریدارانش افراد سن بالا(بلای۵۰ سال) هستن چرا باید همچین طراحی داشته باشه؟؟؟؟

  7. UNAS

    ۲۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1849 ديدگاه)

    چه صفحه نمایش مزخرفی !
    اون از اس کلاس ، اینم از این
    چیه اینا…

  8. شاهین

    ۲۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (107 ديدگاه)

    بابا این لامصب رو دف عقبش کن عالی تر بشه

  9. Hadi

    ۲۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2191 ديدگاه)

    اگه پولشو داشتم حتماً میخریدمش…

  10. فرید

    ۲۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (202 ديدگاه)

    ورودی هوا روی سپر جلو واقعا بزرگ و یوغور هستش. قبلا هم گفتم، طراحی بیرونی سدانهای تویوتا اصلا جالب نیست و آمار بالای فروش بخاطر استهلاک کم و عمر بالا و خدمات پس از فروش است وگرنه ظاهر رقابتی در برابر حریفان نداره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا