قهرمان هیبریدیها دیر به مهمانی خودروهای تمام الکتریکی رسیده است. اما ظاهراً قصد جبران مافات دارد.
روزگاری تویوتا درزمینهٔ خودروهای هیبریدی در جهان پیشتاز بود. درواقع غول ژاپنی، پیشگام خودروهای الکتریکی شده بود و هنوز هم سبد متنوعی از هیبریدیها را میسازد اما مقاومت در برابر جریان خودروهای تمام الکتریکی و تمرکز روی تکنولوژی هیدروژنی باعث تأخیر تویوتا در پیوستن به حلقه الکتریکیهای خالص شده است.
با این وجود از سال گذشته تویوتا ابتکار عمل را در دست گرفته و با وجود کووید ۱۹ که باعث تغییر برنامههای آنها شده، دو خودروی جدید را در برنامه خود قرار داده که الکتریکی خالص و پلاگین هیبریدی میباشند.
این دو خودرو تا پیش از پایان سال برای بازار ایالاتمتحده رونمایی خواهند شد هرچند هنوز جزئیات یا زمان رونمایی آنها مشخص نیست.
باب کارتر، معاون فروش تویوتا در امریکای شمالی میگوید که تویوتا هنوز با پریوس در روند خودروهای الکتریکی شده که از حدود ۲۵ سال پیش شروع شده، پیشگام است. ارائه محصولات جدید الکتریکی تویوتا نیز با موتورهای مختلف، متناسب با نیازهای بازارهای مختلف صورت خواهد گرفت.
درحالیکه ما از جزئیات اطلاع نداریم اما گفته میشود حداقل یکی از دو خودروی جدید، یک شاسیبلند خواهد بود که میتواند زیربنای مشترکی با نخستین لکسس تمام الکتریکی هم داشته باشد. تویوتا در حال کار روی یک پلتفرم اختصاصی برای خودروهای تمام الکتریکی به نام e-TNGA است که برای انواع کاربرهای الکتریکی از انعطافپذیری کافی برخوردار است.
تویوتا در دهه ۹۰ نسخه الکتریکی راو ۴ را در کالیفرنیا ارائه میکرد و اخیراً هم میرای هیدروژنی را وارد بازار امریکا کرده است. میرای هم از موتوری الکتریکی سود میبرد اما بهجای باتری از تکنولوژی پیل سوختی سود میبرد. متأسفانه در حال حاضر زیرساخت هیدروژنی کافی برای پشتیبانی از خودروهای سلول سوختی وجود ندارد.
AMIR / ARMI
۲۴ بهمن ۱۳۹۹الان که بریزن و بگن
دیگه کار تسلا تمومه
عاشقتونم لعنتیای فانتزی
امین
۲۴ بهمن ۱۳۹۹از شما آبتین و علی میخوام لحنتون رو بهتر کنید به ولله با این حرفا کسی عاشقه آمریکایی نمیشه خدا شاهده
فقط دارید منفور میشید شورش رو به صورت عجیبی درآوردید یه زمانی اس اف اونقدر نظرات متعصب میذاشت همه از فراری متنفر شده بودن لحنش رو درست کرد و حالا بع دل میشینه
اصاب جماعت رو بهم نریزید با تشکر
Farzad
۲۴ بهمن ۱۳۹۹تویوتا قهرمان هیبریدی هاست نه به خاطر تبلیغات و کارهای چیپ ، به خاطر فروش بسیار بالا و کیفیت عالی ، پس میتونه قهرمان الکتریکی ها هم بشه ، هر چند دوست ندارم الکتریکی بسازه .
(JONATHAN (TESLA
۲۴ بهمن ۱۳۹۹قبل از شروع به گفتن حرف های چیپ و بدون منبع باید بگم
تسلا سال قبل بخش روبط عمومی و تبلیغات خودش رو منحل کرد
و تمام نیرو های این بخش یا از شرکت رفتن یا به بخش های دیگه منتقل شدن
بیش از یک ساله کمپانی تسلا هیچ بودجه ای برای تبلیغات نداره و با هیچ مجله
و خبر نگاری مکاتبه ای نداشته
Farzad
۲۴ بهمن ۱۳۹۹چه جالب ، البته نیازی هم بهش نیست ، ایلان ماسک خودش بمب تبلیغاتیه .
کوچکترین حرکتی بزنه حباب میره تو هوا …
Hadi
۲۴ بهمن ۱۳۹۹هر چند خیلی دیر ولی خوبه که بلاخره داره وارد تمام الکتریکی ها میشه…
تویوتا وارد هر بخشی شده سنگ تموم گذاشته…
و به احتمال زیاد تو الکتریکیا هم اینجوری خواهد بود ?
(JONATHAN (TESLA
۲۴ بهمن ۱۳۹۹سیستم های هیبرید با خودرو های برقی تفاوت زیادی دارن
تا حدی که نمیشه هم خانواده هم دونست این دو تارو
خود تویوتا از سال 2011 با کمک تسلا شروع به توسعه خودروی الکتریکی کرد
ولی در نهایت با فروش 50 میلیون دلار از سهام خودش در تسلا با این شرکت قطع رابطه کرد
و دپارتمان الکتریکی خودش رو در سال 2016 تاسیس کرد
که نتیجش شد فروش نیم میلیون دستگاه خودروی الکتریکی تسلا در سال گذشته
و سهم بسیار ناچیز تویوتا از این بازار که به چشم هم نمیاد
متین
۲۴ بهمن ۱۳۹۹شما انگار خیلی به تکنولوژی و برندهای امریکایی علاقه داری.
اینکه به عنوان مثال هم طرفدار تسلا باشی و هم طرفدار برندی مثل کادیلاک با هم تناقض داره.
هرکسی ماشین باز باشه میدونه که ماشین فقط راه رفتن و سرعت گرفتن نیست ،
یه ماشین باز با رنگ بدنه ، جنس کابین ، هندلینگ ، شکل ظاهری ، زرق و برق های خاص ، حتی دوخت صندلی ها و صد البته با صدای کار کردن موتور ماشین عشق میکنه .
اونا هم که عاشق باتری و خازن و ترانزیستور و لپتاپ و تبلت هستن میرن سمت خودروهای برقی .(ناگفته نمونه که اکثر اپشن ها و سیستم های کنترلی همه خودرو های امروزی الکترونیکی هست ، اما روح خودرو همچنان روغنیه و بوی خوش بنزین میده)
یه خودرو برقی واسه امثال من مثل کالبد بدون روح میمونه.
اگ صد سال دیگ هم بگذره و برقی ها بشن بهترینای بازار و جاده ، بنده باز هم خودرویی مثل بنتلی و رولزرویس را انتخاب میکنم .
Mahdi
۲۴ بهمن ۱۳۹۹عزیز همه عاشق همه چیزی که گفتی هستیم ولی ماشین های درونسوز دیگه عمری ازشون نمونده چون منابع نفت زمین داره ته می کشه و گفتی تا صد سال دیگه بنتلی و رولزرویس رو انتخاب میکنی باید بگم رولزرویس هم تا سال دیگه کاملا الکتریکی میشه بنتلی هم که از الان فولکس روش داره کار میکنه
Elmiraj
۲۴ بهمن ۱۳۹۹مثل همین چند پست قبل که ۸۰ درصد شون بدون دلیل خاصی به لوسید رأی دادن…!!!
به ماشینی که هنوز نه به دست کسی رسیده و نه هیچ مجله و موسسهای عملکردشو دیده و سنجیده…
شرکتی که مدیر عاملش « پیتر راولینسون » گفت که ما تا زمانی که ماشینی را به مشتریان تحویل ندادهایم ، خودروساز نیستیم…
.
.
.
قضیه اینجا هم همین میشه… الان خیالات یه سری از مدیر عامل تویوتا هم سبقت میگیره…
Hadi
۲۴ بهمن ۱۳۹۹درست مثل خیالات شما Elmiraj جان!
که حتی از خود ایلان ماسک هم فراتر میره و بازار و آینده سهام تسلا رو پیش بینی میکنید 1 تریلیون دلار شدن ارزش بازار تسلا رو جشن میگیرید!
من خودم تسلا رو تو الکتریکی سازا خیلی قبول دارم و ازش طرفداری میکنم ولی طرفداری نباید با تعصب و کورکورانه باشه و باعث بشه که چشم ها رو حقایق دیگه بسته بشه…
Elmiraj
۲۴ بهمن ۱۳۹۹مشکل اینجاست که شما من و مثل خودت و دیگر افراد خیال پرداز دیگه سایت دیدی که بدون دلیل و مدرکی اینجا واس خودشون خیال پردازی و تحلیل های کوچه بازاری میکنند…!!!
https://www.google.com/amp/s/www.barrons.com/amp/articles/tesla-is-already-a-trillion-dollar-company-heres-why-51610121369
.
https://www.google.com/amp/s/www.cnbc.com/amp/2020/01/24/tesla-to-1-trillion-think-tank-says-its-in-the-cards.html
.
https://www.google.com/amp/s/www.forbes.com/sites/greatspeculations/2020/10/12/how-tesla-can-get-to-a-1-trillion-valuation/amp/
.
https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/tesla-with-robotaxi-software-will-get-tsla-a-1t-market-cap-even-with-only-20-pe
.
امید وارم کمی از انگلیسی سر دربیاری و این تحلیل ها و پیشبینی های قدرتمند معتبرترین کارشناسان وال استریت و خبرگزاری های معتبر جهانی را در خصوص تریلیونی شدن تسلا بخونی و بفهمی که اگر همه بی مدرک حرف بزنن ، من یکی پشت کامنت هام بسیار محکمه…
(JONATHAN (TESLA
۲۴ بهمن ۱۳۹۹بازار سرمایه و بازار بورس همیشه پیش بینی میشه
حتی شرکت های تخصصی در این ضمینه هم وجود داره
اگه کمی مطالعه بکنید مفهمید المیراج از خودش چیزی نگفته
فقط باز نویسی کرده از منابع و حرف های متخصصان این حوضه
Hadi
۲۴ بهمن ۱۳۹۹Elmiraj ولی هیچ کدوم اینا اظهارات متعصبانه رو توجیح نمیکنه…
هیچ وقت سعی نکن واسه اینکه تسلا یا هر برند دیگه ای رو قدرتمند نشون بدی بقیه رو ضعیف و ناچیز کنی…
حسین
۲۴ بهمن ۱۳۹۹والا فعلا که خیالات یه عده دیگه با تسلا رودستر و سایبرتراک دنیا رو منفجر کرده. ریماک و آسپارک اومدن و رفتن، رودستر هنوز در حد حرف باقی مونده.
یا اون ادعای فروش سالانه 9 میلیون دستگاهی تسلا که به نوعی جوک قرن به حساب میاد.
همین الان فقط با ورود فولکس واگن فروش تسلا 3 کاملا تحت تاثیر قرار گرفته. دیگه بقیه برندها بماند.
Elmiraj
۲۴ بهمن ۱۳۹۹خودتم خوب میدونی که رودستر و سایبرتراک با اختلاف سردمدار کلاس هایپرکار و سوپرتراک الکتریکی خواهند بود ، چون نوامبر ۲۰۱۷ که رودستر در مراسم رونمایی و جلو چشم حضار و یوتیوبر ها شتاب زیر دو ثانیه را بار ها تکرار کرد….ریماک و اسپارک شما هنوز به مرحله گرافیک کامپیوتری هم نرسیده بودن چه رسد به تولیدی که هنوزم نشدن…!!!!
.
این ادعای فروش ۹ میلیونی در سال ۲۰۳۰ هم پیش بینی Piper Sundler هست که عضو ۱۰ کارشناس برتر وال استریت هست…
و خوبه بدونی که فروش model 3 در سال ۲۰۲۰ در حالی که پولستار ۲ و ID.3 هم اومده بودن و جهان هم درگیر کرونا بود با فروش ۳۶۵۲۴۰ دستگاه ، جهش فروش ۲۱.۴ درصدی را بخود دید و با اختلاف فاحش ۲۴۵,۹۸۵ دستگاهی نسبت به رتبه دوم ( رتبه دوم برای وولینگ هونگ کوانگ mini EV بود که ۱۱۹,۲۵۵ دستگاه فروش داشت ) و با اختصاص دادن ۱۲ درصد از بازار خودروهای الکتریکی در جایگاه نخست ایستاد .
ツSAMURAIツ
۲۴ بهمن ۱۳۹۹اسپارک تولید شده و کم کم داره میرسه دست مشتری ها
اما رودستر و سایبر تراک بعد چهار سال هنوز هیچ خبری ازشون نیست ! تازه اسپارک و ریماک دو تا شرکت کوچیک هستن
Elmiraj
۲۴ بهمن ۱۳۹۹SAMURAI@
چون به منابع دسترسی ندارین و پدال پوشش خبری نداده فکر میکنین خبری از Roadster و CyberTruck نیست…
قسمت سوم پادکست joe rogan با ایلان ماسک دیروز اجرا شد ، پیشنهاد میکنم یه سر به Spotify بزنید و مصاحبه را ببیند که ایلان ماسک چه اطلاعاتی را در خصوص رودستر ، سایبرتراک ، S plaid و برنمامه های آینده space X و استارلینک داده .
NAVID۰۰۹۸
۲۴ بهمن ۱۳۹۹شما چرا خیالات را با واقعیت اشتباه میگیرید جناب Elmiraj !
هنوز که خودرویی نیومده تو بازار که بخواهیم در موردش بحث کنیم ، اما خودرویی هم بیاد ، از تویوتایی میاد که بدون دلیل اعتبار کسب نکرده !
تویوتا داره چوب سالها عملگرا بودن و مُتعهد بودنش را میخوره !
تجربه ثابت کرده ، تویوتا در اَمر تکنولوژیهای جدید اگر ورود کنه ، تمام رقبا باید فکر دوم شدن باشند ، چون جایگاه اول بودن برای این شرکت مهر تائید خورده !
والا نه نون میشه واس ما و نه آب !
فقط موندم که چرا تعصبی نظر میدهید و چشم روی واقعیات میبندید !
Ali
۲۶ بهمن ۱۳۹۹نه اتفاقا تویوتا هیچوقت نمیتونه اول باشه چرا چون اولین الکتریکی رو کی ساخت اولین هیبریدی رو چی تویوتا نبود تازه ادعاشم میشه ولی اولین الکتریکی و هیبریدیها کلا یا آلمانی بودن یا امریکایی فقط تویوتا رو هیبریدی ها سرمایه گذاری کرد و از اون سرمایه گذاری و برنامه ریزی برای تولید تعداد بیشتری هیبریدی استفاده کرد که هیچ هنری هم نکرده هنر رو اونایی کردن که سالها قبل از تویوتا اولین الکتریکی و هیبریدی رو اختراع کردن و ساختن و الانم دارن رو چیزای جدید تری کار میکنن پیشرو بودن و برتری اینه نه فروش و تولید که مسلما دست برتری تو اینم با آلمان یا امریکاس تو تکنولوژی هم که نگو چون که هیچوقت به گرد پای آلمانی یا امریکایی ها نمیتونه برسه تویوتا فقط میشینه دور نگاه میکنه و سرمایه گذاری میکنه واسه بازار هدفش که این فقط از دید بازار هدف و فروش بدرد میخوره ولی از نظر ملاک های برتری هیچی تو چنته نداره چون ملاک های برتری علم و تکنونولوژی و فکر برتره که آلمانی و امریکایی از این جهات بهتر هستن و بلکه از همه نظر برتر هستن.
ツSAMURAIツ
۲۴ بهمن ۱۳۹۹باز پدال یه خبر از تویوتا گذاشت این اولین نفر پرید وسط ?♂️
کسی نگفت تسلا کارش تمومه اما خوبه بدونی تویوتا و پاناسونیک روی خودرو های الکتریکی ۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری کردن و سال هاست دارن رو ساخت باتری جامد (solid state battery) که تو ۱۰ دقیقه فول شارژ میشه و خطر آتش سوزی نداره کار میکنن. پس وقتی وارد بازار الکتریکی ها بشن با دست پر وارد میشن و کارو برای بقیه سخت میکنن ?
NAVID۰۰۹۸
۲۴ بهمن ۱۳۹۹اتفاقاً ما عاشق شما هستیم که با شنیدن این خبر رنگ از رُخسارتون پرید !
و اگر نه چه نیازی تیکه انداختن میدیدین !!!
خودتون میدونید ، فقط تظاهر میکنید !
ツSAMURAIツ
۲۴ بهمن ۱۳۹۹?????
Farzad
۲۴ بهمن ۱۳۹۹مثل اینکه طرفدارهای تسلا از این که تویوتا میخواد وارد بازی شه خیلی ناراحت شدن : )
عیب نداره رقیب سر سختیه قبول دارم .
AHMAD
۲۴ بهمن ۱۳۹۹از اونجایی که تویوتا همیشه عادت داره خسته کننده و پیرزنی باشه شک ندارم قدرتش از ۲۰۰ تا بیشتر نیست
امیرحسین
۲۴ بهمن ۱۳۹۹مطمئنا چون تویوتا در خودروهای هیبریدی سلطان همست قطعا وقتی ورود کنه به برقی ها پادشاهی شو دوباره بدست میاره
امیدوارم نسل جدید پریوسو برقی کنه و بشه سلطان برقی ها
امین
۲۴ بهمن ۱۳۹۹این همون دایناسوره
ژاپن همون ژاپنه
تویوتا همون تویوتاست
سلطان بازهم به جایگاه خودش تو الکتریکی ها خواهد رسید
پتانسیلش کاملا موجوده
فقط برنامه میخواد که داره
صبر کنید ببینید تو این ۱۰ سال چه اتفاقایی میوفته
R@m!n
۲۴ بهمن ۱۳۹۹دیگه کار تسلا تمومه
??Amin_sto??
۲۴ بهمن ۱۳۹۹اون زمانی که ایلان ماسک تو آفریقا بود تویوتا اولین خودروساز جهان شد که در سال 1997 خودروی هایبرید پریوس رو تولید کرد و تا همین امروز پرفروش ترین خودرو هایبرید جهان پریوس هست و در واقع تویوتا پیشگام الکتریکی سازی خودرو هست
منتظر لندکروز افسانهای هستیم ?
Ali
۲۶ بهمن ۱۳۹۹نخیر اولین و الکتریکی و هیبریدی و پلاگین هیبریدی رو آلمان ها و امریکایی ها ساختن و اختراع کردن این از جهت اختراعش از جهت تکنولوژی و سیستم پیشرفته تر هم پیشرفته ترین خودروهای الکتریکی و هیبریدی و پلاکین هیبریدی و هیدروژنی بازم اروپایی یا امریکایی هستن گه برتری با اونهاست دیگه اسم نمیارم. تویوتا در حد اونا نیست که بخوام بگم چیه فقط چون سرمایه گذاری و برنامه ریزی واسه تولید انبوه و فروش تعداد بیشتر کرده.
Gatsby
۲۴ بهمن ۱۳۹۹چند ساله دیگه موتور درون سوز داشتن میشه نوستالژی
مثلا تویوتا سوپرا داشته باشی بگی بنزین خود کارخانه داخلشه
نوید جهرمی
۲۵ بهمن ۱۳۹۹یه زمانی نظر گذاشتم که اگر تویوتا هم اومد سمت الکتریکی ها و برنامه دراز مدت با سبد محصول متنوع داد، اون وقته که معلوم میشه آینده در اختیار الکتریکی هاس و درونسوزها میرن قاطی باقالیا.
درونسوزها محو نمیشن. اما دیگه مرکز توجه نخواهند بود و در کشورهای توسعه نیافته به بقای خودشون ادامه میدن.
T.C.B.K
۲۴ بهمن ۱۳۹۹تایکان و کوه مهندسیش… و پورشه بودنش….
لوسید ایر و مدیران تسلا و سرمایه گذاری اعراب …..
چین و باتری های کتل….
اینها نتونستن به پای تسلا برسن. البته رسیدن. نه در همه زمینه ها…..
من موندم دوستان روی چه حسابی میگن کار تسلا تمومه ؟؟؟
اپل با اون همه ادعا باز هم از تسلا میترسه.
بعد شما میگید تسلا کارش تمومه ؟؟؟
تویوتا هر وقت به برد 800 کیلومتری و سوپر شارژ 30 دقیقه ای
شتاب 2.3 ثاینه ای. و خودران سطح 3 و سیستم احضار و اتوپارک و …. رسید
شاید بشه رقیب تسلا حسابش کرد. تازه قیمتش باید زیر 130 هزار باشه….
هنوز نه کشکی نه ماستی شده دارید میگید کار تسلا تمومه.
بعضی دوستان تعصب الکی دارن…
Aryan kia
۲۴ بهمن ۱۳۹۹باشه رامین
بعد میگی من رامین نیستم قشنگ از نوع حرف زدنت مشخصه
Ali
۲۴ بهمن ۱۳۹۹یه مسئله در مورد الکتریکی شدن تویوتا موضوع دوام و کم هزینه بودنش هست که با توجه با ساده تر بودن برقی ها و در نتیجه خرابی کم ترشون امکان داره تویوتا نتونه اون پادشاهی قبل رو تک و تنها داشته باشه و احتمالت رقیب های زیادی برای این عنوان خواهد داشت
به عنوان یه دوستدار تویوتا و فلسفه دوست داشتنیش امیدوارم راه خوبی واسه این موضوع پیدا کنه
میثم
۲۴ بهمن ۱۳۹۹فقط بحث الکتریکی سازی نیست
تسلا تو تکنولوژی خودران هم از تمام شرکتها جلوتره و کلی باید تلاش کنن تازه به سطح الان تسلا برسن
ولی تویوتا رو نباید دست کم گرفت
من همچنان متقاعد نشدم آینده تنها دست باتری باشه. قطعا هیدروژن در آینده جایگاهی داره که الان هیچکس تصورشم نمیکنه و حتی ممکنه به چایگاهی برتر از باتری دست پیدا کنه
جناب ایکس
۲۴ بهمن ۱۳۹۹دقیقا. منم روی سوخت هایی مثل هیدورژن یا یه بنزین با آلایندگی کمتر خیلی شک دارم و ممکنه که آینده ازآن الکتریکی نباشه. یاد اون یارو افتادم که تو باک ۴۰۵ آب میریخت میگفت خودوری آب سوز اخترا کردم???????? کلا آب پایدار ترین شکلیه که هیدروژن و اکسیژن میتونن باهم داشته باشن پس نمیشه سوزوندش ولی میشه آب رو به صورت هیدروژن مصرف کرد که اتفاقا هیدروژن احتراق نسبتا بالایی هم داره و با سوختنش هم بخار از اگزوز میاد بیرون نه کربن دی اکسید. شاید هم بشه با کاتالیزگر احتراق هیدروژن رو بیشتر کرد
Sina
۲۴ بهمن ۱۳۹۹نمیدونم آیا این کار عملی میشه یا نه که هیدروژن رو جای تولید برق بسوزونن
اینطوری هم پیشرانه های درونسوز میمونن و هم هوای پاک
واکنش هیدروژن و اکسیژن خیلی قویه ، اگه راهی برای کنترلش و راهی که بشه واکنش رو تغییر بدن باشه آینده دست هیدروژن میشه
با این روش هیدروژن بعلاوه باتری ها آینده اشون کمی سخته
شهرام
۲۴ بهمن ۱۳۹۹من به شخصه خیلی دوست دارم که تویوتا لندکروز، راو4 و هایلوکس رو با یک مدل هیبریدی تولید کنه
اون موقع بنظرم تسلا رقیب سرسختی پیدا میکنه
ایران
۲۴ بهمن ۱۳۹۹تسلا خوب برقی میفروشه میدونم ولی تو کلی که حساب کنیم به هیچ وجه در فروش خودرو به پای برندهایی مثل تویوتا فولکس واگن و جنرال موتور نمیرسه من خودم دوست دارم هیدروژنی بیاد اون وقت جالبه ببینیم مردم هیدروژنی میخرن یا الکتریکی ولی هیچکدوم بنزینی نمیشه ???
زیزیگولو
۲۴ بهمن ۱۳۹۹این راهیه که همه کمپانیای خودروسازی ناگزیر به طی کردن اون هستن
بهزاد
۲۴ بهمن ۱۳۹۹یک زمانی یک شرکتی در نبود تامین کننده ها برای تامین قطعات مورد نیاز خودش مجبوره خط تولید قطعاتی رو راه بندازه تا نیاز اینده خودشو تامین کنه اما با نیاز بازار و قوانین سخت گیرانه تامین کننده ها برای آینده خودشون مجبورن قطعاتی رو بسازند که به حیاطشون ادامه بدهند.
این داستان به برندهای بزرگ و قطعه سازان قدیمی مربوط میشه و هر دو مجبورا برای ادامه زندگی در یک راستا حرکت کنند و این همکاری ماه عسلش محصولاتی میشه که هم از نظر قیمت و کیفیت بسیار رقابتی خواهد بود.
وقتی یک پکیج مثل رانندگی خودکار از 10 هزار دلار به 2 هزار دلار تنزل کنه و قیمت محصول تمام شده 20 درصد از رقبا کمتره با کیفیت بهتر و تمامی مشوق ها از قبیل خرید اولیه و مالیات سالانه مشمول اون میشه ، رقابت در این بازار سخت تر از قبل خواهد بود.
وقتی طرفدار کور یک برند فکر میکنه افزایش برد یک محصول با همان باطری 100 کیلووات قدیم حاصل شده بدون تحقیق که باطری شده 120 کیلووات نمیشه این فضای مسموم را با واقعیت تطبیق داد و احتمالا سالها طول بکشه مشتری به یکسری ارقام عادت کنه و حتی ندونستن این موضوع که نیاز عددی بازار قرار نیست با یک برند تامین بشه مثل 9 میلیون و دیگران با توپ پر وارد خواهند شد و این اعداد مثل یک خواب و خیال بر دل متعصبان باقی خواهد ماند.
ارزش گزاری برای یک کارشناس وال استریت مثل قبول یک نظر از مربی کشتی در فوتبال هست و هر صنعت و صنفی داستان های متفاوت خودشو داره و اون تحلیل گر فکر میکنه نیاز بازار در فلان سال میشه 15 میلیون پس فلان درصد برای فلان شرکته اما در عمل هرجایی نیازی باشه که بتونه اهداف سودآوری یک شرکت را تامین کنه حتما حضور قدرتمندی خواهد یا خواهند داشت.
اگر vw و تویوتا حداقل با 6 مدل و فروش بالای یک میلیون برای هر کدام در کوتاه مدت باشه ریزش ها دیدن داره!
(JONATHAN (TESLA
۲۴ بهمن ۱۳۹۹متعصفانه شما مثل قبل باز بدون داشتن اطلاع خاصی در یک موضوع
شروع کردید به دادن نظر های تخصصی و ایراد گرفتن از متخصصان این حوضه
حرفم رو با یک مثال شروع میکنم
زمانی که اپل بازی تلفن های هوشمند رو شروع کرد تنها بود
شروع به رشد کرد بزرگ تر بزرگ تر شد
بیشترین افزایش سهام اپل زمانی رخ داد که از نظر تعداد تیراژ محصول از رقبا عقب تر بود
و همین الان امار فروش در بازار نشون میده گوشی های اندرویدی با پرچمداری اسیایی ها
بیشترین درصد فروش رو دارن سوالم اینه ایا سهام اپل دچار کاهش شده ؟؟؟
یا داره همچنان پیشتازی میکنه ؟؟؟
سوال دیگه کدوم یک از شرکت های سازنده تفلن هوشمند همراه تونستن سیستم عامل خودشون رو بسازن
و سعی کنن با اپل رقابت کنن ؟؟؟
بزار یه زاویه دید متفاوت تر از صنعت خودرو بهت بدم
چرا کمپانی های دیگه با بودجه های چند برابری تسلا برای الکتریکی سازی
اقدام به توسعه پردازنده که از واجبات سیستم خودران هست نمیکنن
یا سعی نمیکنن به صورت مستقیم باتری توسعه بدن
به جاش دست به همکاری با اینویدیا میزنن و استارت اپ های امریکایی حوضه باتری و خازن هارو میخرن
مثل vw
بزار من بهت بگم چون کارشون چیزی دیگه بود
ولی چون مجبورن در زمینی بازی بکنن که درش هیچ تخصصی ندارن
و سال ها عقب تر هستن .
شما میگی قرار بیان بسازن توی چند سال پیش رو و رقیب تسلا بشن با هزینه ها چند برابری
رقیب کدوم تسلا ؟؟؟ تسلای فعلی ؟؟؟ تسلای چند سال دیگه با استراتژی های جدید تر چی میشه
با فناوری های جدید دردست توسعه ( مثل استفاده از فشار هوای سرد برای به حرکت در اوردن تسلا رودستر
یا استفاده از مهندسی جوشکاری و اتصالات space x )
با عمیق تر شدن همکاری space x با تسلا شاهد تکنولوژی هایی خواهیم بود
که خارج از توانایی های کمپانی های خودرو سازی سنتی هست .
سیستم خودران و هوش مصنوعی فقط بخشی از چیزی هست که کمپانی های اروپایی قادر به انجامش نیستن
اگه مسئله فقط ساختن ماشین برقی 200 اسبی با بازدهی اندازه تایکان باشه
من میتونم پراید الکتریکی شده رو براتون با یک چهارم قیمت مدل 3 بسازم
بهزاد
۲۵ بهمن ۱۳۹۹صنعت گوشی با خودرو تفاوت داره و حتی صحبت کردن راجبش کار بیهوده ای ست.
اکو سیستم و یکپارچگی در صنعت نرم افزار بسیار محدوده و بسیاری از شرکت ها به جای توسعه ی اکو سیستم خودشون و پول هدر دادن اومدن در دل همین اکو سیستم درآمد زایی میکنند مثل شرکت های بازی سازی و امنیتی و ساخت اپلیکیشن های سازمانی و… و برخی هم در تولید سخت افزار مشغول فعالیت هستند و یک تعامل بین مثلا گوگل با توسعه دهنده ها و مصرف کننده برقرار شده و باقی ماجرا که بیهوده گویی هست و شخصی مثل شما هنوز نمیدونه گردش مالی اکو سیستم اندروید که صدها میلیارد دلاره فقط درصدیش به جیب گوگل واریز میشه و بقیه هم دارن نون میبرند.
بنده اخبار مربوط به توسعه ی شرکت های سخت افزاری و نرم افزاری که در کار توسعه ی سیستم های خودران یا کمک راننده هستند دنبال میکنم و میدونم شرکت هایی چون کانتیننتال ، xinlix ، denso و بوش و omron و مگنا و انویدیا و… نه حالا بلکه از سالها قبل دنبال ساخت و ارائه پکیج ها برای این صنعت بوده و در زمان مناسب شرکت های خودرو ساز بر روی محصولاتشون استفاده خواهند کرد.
همین الان که شما دچار توهمات تکنولوژی و پردازنده هستید در ژاپن کارخانه چیپ سازی مختص خودرو در حال ساخته و سال آینده تکمیل میشه و انویدیا هم سال 2025 را به عنوان هدف و افزایش سودآور این تکنولوژی قرار داده و قرار نیست هر شرکتی میلیاردها دلار در هر بخشی هزینه ی توسعه بده.
تویوتا و vw میدونن بازار به چه چیزهایی احتیاج داره و بازار خودشونو پوشش میدن و در سطوح بالاتر هم سه گانه آلمانی و تا حدودی لکسوس قسمت دیگه ای از بازار رو بدست خواهند گرفت و این تحلیل های آبکی که شما از بازار میکنید یک گلچین و جمله ای از سایت هایی هست که مورد پسند شماست.
از دهه ی 80 که جنبش های ضد واردات خودرو به خصوص ژاپنی به رهبری ترامپ راه افتاد و کلی تظاهرات در پی داشت قرار بود اونها دستشون کوتاه بشه اما بعد از 40 سال وضعیت همینه که میبینید!
تا وقتی شرقی ها دست بالا در سرمایه و امکانات تولید دارند مبارزه با اونها اتلاف وقت و هزینه ست و هر چیزی که شما به نظرتون تکنولوژی ناب به حساب میاد با پرداخت پول منتقل میشه مخصوصا اگر کشوری نزدیک 3 هزار میلیارد دلار به دو کشور چین و ژاپن بدهکار باشه.
خیلی طول نمیکشه که شرکت های با هزینه های کمتر بر space x غلبه کنند و ماهواره به فضا بفرستند که این امر در چین و هند تا چند سال آینده بسیار محتمل خواهد بود.
(JONATHAN (TESLA
۲۵ بهمن ۱۳۹۹به نظرم به افرادی مثل شما باید بله گفت و رد شد
بهزاد
۲۵ بهمن ۱۳۹۹نیازی به تایید شما و هم کیشانتان وجود نداره و و اصلا ما و شما کاره ای نیستیم که در مورد اتفاقات آینده و فهمش مقاومت کنیم.
ما یک دید کلی از چیزی که قراره اتفاق بیوفته از نگاه متخصصان و تحلیلگران و صنعت گران از منابع مختلف اینجا تا حد امکان خلاصه ای میگیم اما نمیدونم چرا این مقدار اطلاعات در ذهن شما وارد نمیشه و مثل این متعصبین منطقه یک کتابی شدید و هر چیزی هم اون میگه حکم قطعی و هر کی غیر از اون بگه کافر میشه!
خسته نشدید این همه محمل راجب چیزی که مثل یک ماشین دائم تکرار میکنید و ما هم جواب میدیم و سندیت داره اما باز دکمه ریپیت میزنید!
تویوتا به همراه پاناسونیک با سرمایه 7 میلیارد کارخانه تولید باطری راه اندازی خواهد کرد البته نسل جدید باطری.
در اروپا تا 10 سال آینده بیش از 60 میلیارد دلار سرمایه در خودروهای الکتریکی هزینه خواهد شد.
در ژاپن کارخانه احداث ساخت اختصاصی تولید پردازنده 5 نانومتری برای صنعت خودرو در حال ساخته.
سرمایه گزاری 9 میلیاردی نیسان در چین برای ساخت بیش از یک میلیون خودرو برقی تا دو سال آینده.
ساخت باطری جامد توسط catl چین با 25 درصد بهره وری بهتر احتمالا در کمتر از 5 سال آینده.
و بسیاری از شرکت ها که برید سرچ کنید عیار دستتون میاد.
جالبه تسلا اگر جایی داره سرمایه گزاری میکنه و مدلی میخواد تولید کنه تو بوق و کرنا میزنید که بیایید تماشا اما رقبا وقتی قراره کاری انجام بدن دچار انقباض عضلانی میشید.
یادمون نرفته تا همین چند وقت پیش این پیشگوها با دیدن ماشین های برقی vw شانسی در مقابل تسلا قائل نبودن اما در مدت کوتاهی مشاهده شد که کاملا در اشتباه بودن.
Ali
۲۶ بهمن ۱۳۹۹بهزاد کل حرفات ختم میشه به کار خانه و تولید و تیراژ و … اینها رو با سرمایه کذاری تو ایرانم میشه انجام داد مهم پایه علمی و تکنولوژی و زیرساخت فناوریه برتری فقط با علم و فکر بهتر و بالاتر بدست میاد که اونم الان آلمان یا امریکا دست برتر رو داره فکر کردی واسه چی به امریکا میگن ابرقدرت بخاطر موشکهاشه؟ نه نیست کسی که این حرف رو میزنه ازموشکهاش نمیترسه بخاطر تکنولوژی هایی که تو دستش داره این رو میگه و برتری در اصل با علم بدست میاد.
mahan
۲۴ بهمن ۱۳۹۹دعوا نداره دوستان اشکالی نداره که تویوتا رقیب تسلا بشه به جای ناراحتی ازین خوش حال بشین که رقابت سخت به سود مشتری هست در نهایت.هرکدومشون وقتی با هم کل میندازن سعی می کنند قویتر و بهتر بشند و حتی سر قیمت پایینتر هم ممکنه رقابت کنند که درنهایت به نفع خودمونه!
جناب ایکس
۲۵ بهمن ۱۳۹۹یه طوری میگی به نفع خودمونه اینگار قراره اینا گیر ماهم بیاد ما ماشین رو به خوابمونم نمیبینم
mahan
۲۵ بهمن ۱۳۹۹این طوری فکر نکن داداش.شاید رفتی خارج .شاید …
هیچ کس از اینده خبر نداره
mahan
۲۵ بهمن ۱۳۹۹حتی اگه به دستمون نرسه از دیدن ماشین های زیبا و بهتر خوش حال میشیم.تنها عشقی که با وجور نبودش هم عاشق اذیت نمیشه عشق ماشینه.اگه عاشق نبودیم تو این سایت نبودیم و اصلا این سایت نبود.
Mf1
۲۵ بهمن ۱۳۹۹به نفع خودمونه?????????