کمپانی تویوتا کانسپت رافور هیبریدی سافایر را در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی کرد.
رافور هیبریدی که با رنگ آبی منحصربهفردی پوشیده شد طراحی آشنایی دارد اما این طراحی با سپرهای همرنگ بدنه، تریم اضافی کروم و رینگهای آلیاژی ۲۰ اینچی از مدل اصلی تمایز پیدا میکند. تویوتا اعلام کرده است که در آینده تغییرات دیگری را در جهت طراحی تهاجمیتر و پریمیوم لحاظ میکند. با وجود تغییرات محدود در کابین، لوازم داخلی چرم مشکی و دوخت آبی تیره جلوهی زیبایی را برای این کانسپت به وجود آورده است. طراحان همچنین برای این خودرو تریم مشکی پیانو با طرح آبی هیبرید و پنل های کروم را در نظر گرفتهاند. فرمان سه پره، صندلیهای عقب قابل تنظیم و سیستم اطلاعات و سرگرمی دیگر ویژگیهای مهم این خودرو هستند.
پیشرانه این کانسپت همان پیشرانه مدل استاندارد است که حالا هیبریدی شده است؛ بنابراین پیشرانه این کانسپت از یک موتور بنزینی چهار سیلندر ۲.۵ لیتری چرخهی اتکینسون و یک موتور الکتریکی با باتریهای فلز نیکل تشکیل میشود. این خودرو بهصورت ترکیبی ۱۹۷ اسب بخار نیرو تولید میکند و این میزان نیرو را با گیربکس CVT به چرخها منتقل میکند.
کانسپت رافور هیبریدی سافایر به مرحلهی تولید نمیرسد اما تویوتا اعلام کرده است که یک نمونهی مشابه با طراحی قطعات همرنگ بدنه را در برنامهی تولیدش قرار داده است.
احمد باقری
۱۹ اسفند ۱۳۹۴قشنگ شده.
سعید
۱۹ اسفند ۱۳۹۴در ایده ال ترین حالت ممکنه این ماشین از موتور و قیافه بگیر تا…
ولی توی ایران به صرف تویوتا بودنش قیمتش زیادی بالاس مثلا من بین این و سورنتوی جدید واقعا دچار تردید میشم و شاید هم حداقل توی بازار ایران سورنتو رو انتخاب کنم شما چطور؟
ایمان
۲۰ اسفند ۱۳۹۴سورنتو کیفیت بسیار بالایی داره و در سگمنت کراس اوورهای متوسط قرار داره به همین دلیل فضای بار و سرنشین بسیار زیادی داره. ولی راو4 در سگمنت کراس اوورهای کوچک قرار داره و رقیبش در بازار جهانی خودرهایی مثل اسپورتیج، سوبارو فارستر و …. هست
اگر برای خانواده بالای 4 نفر خودرو میخواهید، سورنتو بدلیل امکانات و فضای بیشترخودروی بهتری است
اما اگر مجرد یا خانواده کم جمعیت(4 نفره یا کمتر) دارید راو4 گزینه بهتری است هر چند که دلال های محترم دیگه بی اندازه قیمتشو بردن بالا.