با هر معیار ممکنی، کلاس کراساوورها، یک کلاس در حال رشد است. بهطور ضمنی، ساختههای این کلاس از ازدواج میان یک SUV با خودرویی هاچبک و یا سدان پدیدار شدهاند. کراساوورها امروزه در سپهر خودروسازی سخت کولاک کردهاند. دو مدعی این کلاس در حال رشد عبارتاند از: خودروی مطمئن و معتبر تویوتا راوفور و خودروی سرشار از تکنولوژی فورد اسکیپ. حال اجازه دهید که پی ببریم که کدامیک از این دو بهتر هستند.
نمای ظاهری
از دیدگاه زیباشناختی، بهشدت میان این دو رقیب تفاوت وجود دارد. تویوتا راوفور آشکار یک خودروی ژاپنی با خطوطی تیز و استایلی پیچیده است؛ و این پارامترها در کنار هم نمایی تهاجمی و خشن را برای آن خلق نمودهاند. از سوی دیگر، فورد اسکیپ خودروی بهمراتب ظریفتر و شیکتری باوجود منحنیهای نرمتر و انبوههای از کروم در بدنه خود است و این موارد به تثبیت موقعیت آن بهعنوان یک خودروی پریمیوم مدد رسانده است.
داخل کابین
کابین تویوتا راوفور از مدل کرولا الهام گرفته و ملبس به آمیزهای از پلاستیکهای سخت و پوششهای چرمی است. گرچه طراحی تجهیزات داخل کابین تویوتا دلنوازتر از رقیب آمریکایی آن است ولی همین سخن را نمیتوان درباره کیفیت متریال آن گفت (کیفیت مواد مورد استفاده در کابین فورد اسکیپ بهتر است).
فاصله بین دو محور جلو و عقب در تویوتا راوفور معادل ۲۶۵۹ میلیمتر است. در مقابل، این رقم برای فورد اسکیپ برابر با ۲۶۸۹ میلیمتر است. همچنین گنجایش فضای بار تویوتا راوفور معادل ۵۴۷ لیتر است. در عوض، فضای بزرگ محل بار در فورد اسکیپ، رقم شگفتانگیز ۹۷۱ لیتر را نشان میدهد.
عملکرد
با کمک از یک پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی، تویوتا راوفور از توانی معادل ۱۷۶ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۳۰ نیوتن متر بهره میبرد و بهطور مرزی قویتر از همتای آمریکایی خود فورد اسکیپ است که از پیشرانه ۲.۵ لیتری آن، تنها ۱۶۸ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن متر نیرو و گشتاور تولید میشود. البته یک گزینه ۲ لیتری توربوشارژ هم برای فورد اسکیپ وجود دارد که قویتر و توانمندتر بوده و ارقام چشمگیری از توان و گشتاور را از خود ارائه میدهد: ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن متر گشتاور.
داوری نهایی
با بهایی که تنها از ۸۸,۰۰۰ درهم (۲۴,۰۰۰ دلار) شروع میشود، تویوتا راوفور از مزیت پولی بیشتری نسبت به رقیب آمریکایی خود برخوردار است؛ رقیبی که بهای آن از رقم ۹۵,۰۰۰ درهم (۲۵,۹۰۰ دلار) استارت میخورد. درحالیکه شکاف معنیداری از لحاظ قیمت بین این دو خودرو وجود دارد، برچسب قیمتی فورد اسکیپ به سبب کیفیت، طراحی و تجهیزات برتری که ارائه میدهد تا حد زیادی توجیهپذیر است.
تو سواری دادن و کیفیت تو این سگمنت هوندا سی تر وی و رافور بهترین اند. میتونی امار فروش رو تو کل دنییا هم ببینی سی ار وی و رافور این قدر فروش دارن که جزو پرفروش ترین خودروهای دنیا باشن. رافور سواری خیلی خوبی داره با وجود 4 سیلندر بودن و بدون توربو داشتن .ماشین تند و تیزیه. سوارش که شده باشید مبفهمید منظورم چیه.
مشخصات خیلی شبیه همه و برام کلا این دوتا فرق ندارن ؛ جفتشون رو بهشون علاقه ای ندارم? ولی اگه بخوام انتخاب اولیه تو این سبک خودرو انجام بدم نظرم میره سمت GMC Terrain Chevrolet Equinox انتخاب نهایی برام سخته ولی بیشتر نظرم میره سمت اولی توقعاتی ک از ی ماشین دارم رو بیشتر از بقیه تامین میکنن!
فورد از همه لحاظ بهتره. حالا یه سری از دوستان میان میگن من فقط به خاطر استهلاک کمتر وتعریف هایی که شنیدم راوفور رو ترجیح میدم مدیونید فک کنید منظورم با مجید!
انصافا اولین باره میبینم دوتا ماشین بشدت در یک حد هستن از هردوشون خوشم اومد واقا نمیتونم بگم کدوم بهتر از دیگریه راجب متریالو قدرتو اینا هم نمیشه از چن تا عکس و یه مقاله چیزی فهمید باید خودت بشینی پشت فرمونشون تست درایو کنی
تویوتا مشکل جلو پنجره و چراغ های عقب داره… در تمام مدل ها… در حالی که رقبای تویوتا به سمت چلو پنجره های بزرگ میرن تویوتا مدام اون رو کوچک میکنه. درحالی که رقبای تویوتا با ساخت بدنه های حجیم در حال ابهت بخشیدن به خودرو هاشون هستن تویوتا هیچ علاقه ای به این کار نداره. چراغ های عقب هم که افتضاح… بخاطر همین چند تا مشکلی که خداییش حل کردنش هیییییچ کاری نداره تویوتا داره خودش رو خراب میکنه
مقایسه به خودی خود هیچ مشکلی نداشت چون هر دو خودروی فورد اسکیپ و تویوتا راوفور در یک کلاس کاری هستند و نویسنده اصلی متن هم نقطه نظرات خود را بیان کرده است.کمی متن را با دقت و حوصله بیشتری بخوانید،نویسنده در هیچ جایی برتری مطلق را به فورد اسکیپ نداده است بلکه گفته است که خرید آن توجیه اقتصادی بیشتری نسبت به تویوتا راوفور دارد.وی در همان آغاز از تویوتا راوفور به عنوان خودرویی معتبر و مطمئن یاد نموده است.
دقیقا مشکل من هم با همین توجیه اقتصادی مشکل دارم. شما برو هزینه نگه داری فورد اسکیپ با تویوتا راو4 رو مقایسه ببین خرید کدوم یکی توجیه اقتصادی بیشتری داره.
چون توی ایران سالها تجربه سوار شدن رافور رو داشتم و پس از مهاجرت به اروپا هم کوگا تیتانیوم خریدم، با خوندن کامنت ها فقط میتونم بگم هر دو ماشین عالی هستند و برای استفاده روزمره بسیار راحت و با دوام و ایمن و کاربردی و هر دو ماشین هم خوش دست. اگر بین این دو تا بخوام یکی رو کمی بهتر بدونم، اون فورد هست. چون سیستم های الکترونیکی و کمکی خیلی بیشتری داره. تویوتا خیلی ساده و بی آپشن هست. به عنوان مثال سیستم کنترل گشتاور به طور دائم داره گشتاور ارسالی روی هر چرخ رو کنترل میکنه و توی صفحه هم نمایش میده و یا پارک اتوماتیک که واقعا عالی کار میکنه و جایی که ماشین جا بشه میلیمتری پارک میکنه و بسیاری از آپشن های جذاب دیگه که تویوتا نداشت.
kamran cooper
۲۴ مرداد ۱۳۹۶فورد واقعا بهتره
رضا
۲۴ مرداد ۱۳۹۶تو سواری دادن و کیفیت تو این سگمنت هوندا سی تر وی و رافور بهترین اند.
میتونی امار فروش رو تو کل دنییا هم ببینی سی ار وی و رافور این قدر فروش دارن که جزو پرفروش ترین خودروهای دنیا باشن.
رافور سواری خیلی خوبی داره با وجود 4 سیلندر بودن و بدون توربو داشتن .ماشین تند و تیزیه.
سوارش که شده باشید مبفهمید منظورم چیه.
charger
۲۴ مرداد ۱۳۹۶یعنی شما سوار فورد هم شدید ؟؟؟؟؟
نگفته که تویوتا بده گفته فورد بهتره
شایان
۲۴ مرداد ۱۳۹۶همین ایشون یجوری میگه تو سواری دادن هوندا و تویوتا بهترن که جرمی کلارکسونم نمیگه
PaRHaM
۲۴ مرداد ۱۳۹۶مشخصات خیلی شبیه همه و برام کلا این دوتا فرق ندارن ؛ جفتشون رو بهشون علاقه ای ندارم?
ولی اگه بخوام انتخاب اولیه تو این سبک خودرو انجام بدم
نظرم میره سمت
GMC Terrain
Chevrolet Equinox
انتخاب نهایی برام سخته ولی بیشتر نظرم میره سمت اولی
توقعاتی ک از ی ماشین دارم رو بیشتر از بقیه تامین میکنن!
mawdigh
۲۴ مرداد ۱۳۹۶فورد از همه لحاظ بهتره.
حالا یه سری از دوستان میان میگن من فقط به خاطر استهلاک کمتر وتعریف هایی که شنیدم راوفور رو ترجیح میدم مدیونید فک کنید منظورم با مجید!
aston martin
۲۴ مرداد ۱۳۹۶انصافا اولین باره میبینم دوتا ماشین بشدت در یک حد هستن
از هردوشون خوشم اومد واقا نمیتونم بگم کدوم بهتر از دیگریه
راجب متریالو قدرتو اینا هم نمیشه از چن تا عکس و یه مقاله چیزی فهمید باید خودت بشینی پشت فرمونشون تست درایو کنی
AMIR SCHUMACHER
۲۴ مرداد ۱۳۹۶.
قیمتشون هم فرق زیادی نداره
10فرصت اتتخاب داشته باشم هر 10 بار فورد رو انتخاب میکنم.
Hossein
۲۴ مرداد ۱۳۹۶اگه یازده تا بشه چی
AMIR SCHUMACHER
۲۴ مرداد ۱۳۹۶.ِ
اون کسی که 11 بار به من فرصت اتتخاب ماشین میده حتما خیلی بیکاره !
همچین فرصتی هیچ وقت پیش نمیاد !
Moein
۲۴ مرداد ۱۳۹۶تویوتا به نظر من سره.هم ظاهرش شیک تره و هم فنی بهتری داره(البته ظاهر بیشتر سلیقه اییه)
هادی
۲۴ مرداد ۱۳۹۶تویوتا مشکل جلو پنجره و چراغ های عقب داره…
در تمام مدل ها… در حالی که رقبای تویوتا به سمت چلو پنجره های بزرگ میرن تویوتا مدام اون رو کوچک میکنه. درحالی که رقبای تویوتا با ساخت بدنه های حجیم در حال ابهت بخشیدن به خودرو هاشون هستن تویوتا هیچ علاقه ای به این کار نداره.
چراغ های عقب هم که افتضاح…
بخاطر همین چند تا مشکلی که خداییش حل کردنش هیییییچ کاری نداره تویوتا داره خودش رو خراب میکنه
مهدی
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ولی تویوتا همچنان پرفروش ترین برند جهانه پس نتیجه میگیریم تویوتا داره راه را درست میره
Hamid...Audi
۲۴ مرداد ۱۳۹۶چه مقایسه مزخرفی بود.
خریداران تویوتا دلایل مهم تری واسه خریدنش دارن.
سام
۲۷ مرداد ۱۳۹۶مقایسه به خودی خود هیچ مشکلی نداشت چون هر دو خودروی فورد اسکیپ و تویوتا راوفور در یک کلاس کاری هستند و نویسنده اصلی متن هم نقطه نظرات خود را بیان کرده است.کمی متن را با دقت و حوصله بیشتری بخوانید،نویسنده در هیچ جایی برتری مطلق را به فورد اسکیپ نداده است بلکه گفته است که خرید آن توجیه اقتصادی بیشتری نسبت به تویوتا راوفور دارد.وی در همان آغاز از تویوتا راوفور به عنوان خودرویی معتبر و مطمئن یاد نموده است.
Hamid...Audi
۲۷ مرداد ۱۳۹۶دقیقا مشکل من هم با همین توجیه اقتصادی مشکل دارم.
شما برو هزینه نگه داری فورد اسکیپ با تویوتا راو4 رو مقایسه ببین خرید کدوم یکی توجیه اقتصادی بیشتری داره.
#ali.m#
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ظاهر بهتر و قابلیت اطمینان بیشتر تویوتا باعث میشه انتخابش کنم ولی تو این کلاس نیسان رو بیشتر ترجیح میدم .
فريد
۲۴ مرداد ۱۳۹۶فورد چقد شبیه سانتافس!!!
ونوم اف ۵
۲۴ مرداد ۱۳۹۶انصافا فورد چقدر پیشرفت کرده که از راوفور که ماشین خیلی خیلی عالی هست هم یه مقدار بهتره فقط فاکتور قیمت میمونه که اونم بخاطر کیفیت بالاتر کابین هست
Sardar
۲۵ مرداد ۱۳۹۶فورد بهتره بنظرم . تویوتا تو این سگنمنت ضعیفه
DR.ZAK
۲۵ مرداد ۱۳۹۶یعنی تویوتالندکروزه خرگوشی زمان جنگ رو هم نگاه کنی همین داشبوردو داره الانم همینه.
چراغ پشت هم که طاقچه برالیوان گذاشتن
مرزبان
۲۲ شهریور ۱۳۹۶فورد رو من بیشتر میپسندم و بنظرم بازار ایران عطش عجیبی نسبت به خودروهای آمریکایی داره
رضا
۱۵ فروردین ۱۴۰۲چون توی ایران سالها تجربه سوار شدن رافور رو داشتم و پس از مهاجرت به اروپا هم کوگا تیتانیوم خریدم، با خوندن کامنت ها فقط میتونم بگم هر دو ماشین عالی هستند و برای استفاده روزمره بسیار راحت و با دوام و ایمن و کاربردی و هر دو ماشین هم خوش دست.
اگر بین این دو تا بخوام یکی رو کمی بهتر بدونم، اون فورد هست. چون سیستم های الکترونیکی و کمکی خیلی بیشتری داره. تویوتا خیلی ساده و بی آپشن هست. به عنوان مثال سیستم کنترل گشتاور به طور دائم داره گشتاور ارسالی روی هر چرخ رو کنترل میکنه و توی صفحه هم نمایش میده و یا پارک اتوماتیک که واقعا عالی کار میکنه و جایی که ماشین جا بشه میلیمتری پارک میکنه و بسیاری از آپشن های جذاب دیگه که تویوتا نداشت.