ملاقات با پروژهای عجیب: تویوتا راو 4 لیموزین!
تویوتا راو ۴ پرایم در حال حاضر یکی از داغترین خودروهای بازار آمریکا بوده و شاهد آن نیز تقاضای بسیار زیاد و کمبود تولید است. شگفت آنکه همین موضوع باعث شده برخی نمایندگیها قیمت این خودرو را تا ۱۰ هزار دلار بیشتر از قیمت واقعیاش اعلام کنند. این کراس اوور پلاگین هیبریدی قدرت ۳۰۲ اسب بخاری داشته و دومین محصول سریع تویوتا پس از GR سوپرا محسوب میشود. شکی وجود ندارد که ژاپنیها از این وضعیت سرخوش هستند و هر دو نسخه هیبریدی و غیر هیبریدی راو ۴ فروش بسیار خوبی را تجربه میکنند.
گروهی از کارکنان کارخانهی تویوتا در ژاپن طی اقدامی که شاید گرامیداشت یک واقعه یا تمرینی تیمی بوده اقدام به تولید این راو ۴ لیموزین تک ساخت کردهاند. واضح است که چنین خودرویی راهی خط تولید نخواهد شد اما همچنان محصولی جذاب و جالب است.
یکی از رسانههای ژاپنی که از نزدیک شاهد این خودرو بوده میگوید در کل ۲۰۰ کارمند تویوتا در کارخانه تولید تاکا اوکای تویوتا زمانی در حدود چهار ماه را صرف تولید این خودرو کردهاند. این راو ۴ کشیده شده فضای پای بسیار زیادی نسبت به نسخه استاندارد داشته و فضای کابین به حدی زیاد است که حتی یک میز درون آن قرار داده شده است. داشبورد خودرو نیز دارای الگوی شطرنجی منحصربهفرد و حتی کفپوشهای جدیدی بنفشرنگ است.
اما ظاهر خودرو نیز گفتنیهای خاص خودش را دارد. خط کمر خودرو بیشتر الگوی زیگزاگی دارد تا نمونهای سرراست و این امر قابلدرک است زیرا پروژه یاد شده اساساً یک کار برشی و نصب کردنی بوده است؛ و اینجا یک سوال مهم پیش میآید: ایمنی!
یکپارچگی ساختاری یک نگرانی اصلی دراینباره بوده و البته با روشی نسبتاً غیرعادی تست شده است. تیم تویوتا این خودرو را روی بالابر قرار داده و آن را بالا برده و سپس خودرو را پایین انداختهاند و مشکلی وجود نداشته و خودرو از وسط نصف نشده است!
این پروژه فقط برای هیجان ساخته شده و از پشتیبانی کامل مدیریت کارخانه و مقامات تویوتا برخوردار بوده است.
ارشیاsvj
۷ مرداد ۱۳۹۹بانمک شده!!!????
کادیلاک
۷ مرداد ۱۳۹۹خیلی آشغال شده
کیان
۷ مرداد ۱۳۹۹@پدال
چرا رفرنس مطالب سایت زیرش نوشته نمیشه ؟؟؟
مک وال
۷ مرداد ۱۳۹۹اصلا لیموزین بهش نمیاد
مهدی موتورز
۷ مرداد ۱۳۹۹راو۶ شده
NAVID۰۰۹۸
۷ مرداد ۱۳۹۹یاد سمند سریر افتادم
البته یاد پژو پرشیا نقی معمولی هم افتادم
این همه ماشین داره تویوتا که لیموزین شدن بهشون میاد ، آخه راوفور ? !!!
NAVID۰۰۹۸
۷ مرداد ۱۳۹۹راستی به پاراگراف اول مقاله توجه کردید ، اگر نه دوباره بخوانید .
تقاضا برای خرید راوفور
نبود خودرو
گرانتر از قیمت واقعی تا ۱۰ هزار دلار
برای یک خودروی اقتصادی
کجان دوستان بانمک و بذرپاش ؟
اینجاست که فرق ژاپنی با ….. مشخص میشه .
چقدر جایزه دارید ، بگذارید لب کوزه آبش را بخورید .
Mohsen. G
۷ مرداد ۱۳۹۹ده هزار دلار بیشتر به خاطر عدم تناسب عرضه و تقاضا… یعنی فقط ایرانی ها نیستن که از این قضیه سواستفاده میکنند.. تازه بازار آزاد هست و قوانین دولت مورد احترام همه… آمریکا هم اگه معضلات مارو داشته باشند رفتار مردم همینه… پس بهتره تقصیر رو گردن مردم و بی فرهنگی و این چیزا نیندازیم
مانی
۷ مرداد ۱۳۹۹عجب آشفته بازاریست نمای جانبی
ممد ژانگولر
۷ مرداد ۱۳۹۹موز چهارتا چرخ زیرش
AMIR-REZA
۷ مرداد ۱۳۹۹یاخدا!!!این چیه دیگه؟؟؟؟
Mohammadreza
۷ مرداد ۱۳۹۹جالب شده :)
پارسا عشق ماشین
۷ مرداد ۱۳۹۹چیهه
حسین دهمرد
۷ مرداد ۱۳۹۹حتی ننوشته فاصله ی محوری چقدر افزایش داشته
Malt hill
۷ مرداد ۱۳۹۹شیری
meysam
۷ مرداد ۱۳۹۹مضخرف
تنها
۸ مرداد ۱۳۹۹مجید جان دلبندم اون مزخرفه ، مزخرف