چند روز پیش تویوتا رکورد سریعترین خودروی الکتریکی را در پیست نوربرگرینگ آلمان شکست،نام این خودرو EV P002 می باشد که با رانندگی یوخن کرومباخ آلمانی توانست با ثبت زمان ۷:۲۲:۳۲۹ ثانیه رکورد جدیدی در این کلاس ثبت کند.این رکورد ۲۵ ثانیه سریع تر از EVp001 می باشد.
این خودرو پیش از این در مسابقات مختلف نیر رتبه های درخشانی را کسب کرده بود، اما این رکورد جدید به دلیل عدم وجود مدرک با ویدئو که رکورد این خودرو را ثابت کند،گمانه زنی ها درباره ی صحت این رکورد آغاز شده است اما به گفته ی تویوتا این یک رکورد واقعی است و صحت دارد.
این خودرو که لقب جهنم سبز دارد از یک باتری یون لیتیوم 42kw و دو موتور الکتریکی استفاده می کند و در مجموع ۳۵۰ کیلووات معادل ۴۷۰ اسب بخار نیرو تولید می کند حداکثر گشتاور خودرو هم در دور موتور ۵۰۰۰هزار،۹۰۰ تیوتن متر می باشد، که به EV P002 این امکان را می دهد که به سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.
مفهومی تویوتا نشان داد که خودروهای الکتریکی نیز میتوانند همچون خودروهای بنزینی ، توانایی حرکتی فوقالعادهای داشته باشند.باید ببینیم که SLS الکتریکی می تواند رکورد این خودرو را بشکند؟
SUNMARTIN
۱۳ مهر ۱۳۹۱شکسته شدن وقاحت در گرانترین آهن پار ساز جهان “ویران خودرو” و “سایه بان” بشتابییید بشتابیید خودرو های 3 دهه پیش را با نوع آوری در چراغ ها و داشبورد و آپشن رنگ(بدنه خودرو رنگ شده و دیگر نیازی نیست که هزینه پرداخت کنید) میتوانید با قیمت های نجومی و نزدیک به سوپر اسپرت ها (در سایر ممالک کفر خریداری کنید) تنها اگر منزل خود و بستگانتان را بفروشید میتوانید صاحب خودروهای کیا -هیوندا به مدیریت برادران “گرامی” شوید ، یا با خرید خودروهای چینی به اقتصاد کشور دوست وبرادر کمک کنید
hesan
۱۳ مهر ۱۳۹۱!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تویوتا افتاده تو خط خودرو برقی!جالبه!عالیه!
سعید
۶ فروردین ۱۳۹۴زشت تر از این نمیشد
hojjat.panahzadeh
۱۳ مهر ۱۳۹۱بابا ایول. با خودروی الکتریکی 260تا سرعت!!!!!!!ایول تویوتا
حسین
۱۳ مهر ۱۳۹۱تقریبا همه کارخانجات خودرو سازی ما رو تحریم کردن ما رو پای خودمون پیشرفت کردیم …مهم اینه که با انتقاد سازنده به پیشرفت کشورمون کمک کنیم !!!تا حالا یه بار رفتی سایت زیر و نظرت رو به گی؟؟؟
http://www.ikco.ir
وفت انتقاد کردی بورو اخبارش رو هم بخون اون وقت می فهی که ما حتی مغذ ماشین رو هم ساختیم!!!!تازه معمولا ساخت همه قطعا صرفه ندارد!!!!!!!
شایان
۱۵ مهر ۱۳۹۱عزیزم شما برو یکم املا تو قوی کن بعدبیا مغز خودرو و بساز دقت کن مغز خودرو
ناصر
۱۶ مهر ۱۳۹۱مغز !!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟ :-)
مغز دیگه چیه داداشی؟مگه ماشینم مغز داره ؟نکنه منظورت موتوره؟ کی گفته ما خودمون موتور میسازیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ما روی هیچ کدوم از خودرو هامون موتور طراحی شده ایرانی نداریم اینی هم که میبینی هی میگن موتور ملی موتور ملی همون 4سیلندر خطی مرحوم پژو خودمونه که به اسم ملی ثبتش کردن…..
به امید روزی که خودمون مغز و زبون و بنا گوش بسازیم
بگو آمین :-)
حسین
۱۹ مهر ۱۳۹۱حالا از ما غلط املایی نگیر .در ضمن از اون هایی که هنوز نمیدونند مغز ماشین چیه و موتورش نیست خواهش میکنم این صنعت رو رها کنند .چون امسال …
اینو از من دانشجو مکانیک داشته باش.
راد
۱۵ مهر ۱۳۹۱به قول یاس از چی بگم.خوب ادم نستعلیق صحبت کنه ولی دیگه نه این قدر.ما چی تونستیم تولید کنیم .افتابه هم که میخاهیم تولید کنیم هم دستگاهش از اونور میاد هم مواد اولیش.اگه منظرت از مغذ کامپیتر یا ای سی یو که فقط تونستیم دزدشو تولید کنیم.اگه موتور که خودم شنیدم از رادیو که مهندس ایران خودرو گفت:پس از موتو ای اف سون که رو سمند گذاشتن با همکاری مرسدس بنز وبوش.مرسدس بنز گفته اگه چندتا موتور دیگه براتون طراحی کنیم وبسازیم تازه تکنولوژی ساخت پیستون را به ایرانی ها یاد میدهد.اره داش خیلی مونده پیشرفت کنیم چند دهه هست که درجا زده ایم
mory
۱۳ مهر ۱۳۹۱این یه ماشینیه که فقط واسه ریسه و فقط 1نفر ظرفیت داره اما sls یه سوپر ماشینیه که حتی از نسخه درونسوزش نیز بهتره
اگر در شتاب 0 تا100 هم به این تویوتا نرسه باز هم برتره خیلی برتره
راد
۱۵ مهر ۱۳۹۱راست میگه چرا حالا منفی میدین اس ال اس بنز تو نمایشگاه پاریس گفتن 250 میرهوخود بنز هم مدعی شده تا 350 کیلومتر رفته.اس ال اس بنز با این خودرو ریس 1نفره قابل قیاس نیست از همه لحاظ
mory
۲۱ مهر ۱۳۹۱دمت گرم راد طرفمو گرفتی
نوید
۲۶ آبان ۱۳۹۱راستی این اصلا راحتی نداره مرسدس بنز دنیای راحتیرو گذاشته تو ماشین
مهمان
۱۳ مهر ۱۳۹۱بنز همون طرحی رو ارائه داد که من میخواستم ارائه بدم. در آینده نزدیک ماشین برقی ایرانی،با افتخار در جاده ها خواهد تازید….
parham 15
۱۴ مهر ۱۳۹۱سلام دوستان .خدا بهتون صبر بده فقط میتونم همینو بگم .من که دیگه ایران نیستم ورفتم .از همه دوستان که نظر میذارن صمیمانه سپاسگذارم .از مسیولین سایت هم تشکر میکنم سایت فوق العاده ای دارین مطالب خوب وعالی .موفق وشاد باشید .به امید سربلندی ایران وایرانی .
دانیال
۱۵ مهر ۱۳۹۱خیر پیش
امیر
۱۵ مهر ۱۳۹۱از شما دوستان یه سوال داشتم؛البته ببخشید که یکم سوالم پیش پا افتاده هستش؟
چرا ایرانخودرو و سایپا حاضره اینهمه ضرر رو تحمل کنه ولی رو به مونتاژ خودرو نمیاره مثل کشور ترکیه (البته اگه اشتباه نکنم)
اینطوری هم خوب کارگر ایرانی میتونه نون خودشو دربیاره ؛
چون واقعا سمند و رانا و … ایران خودرو نه تنها توان رقابت با ماشین های سایر کشور ها رو ندارند بلکه داد همه مشتریان داخلی رو درآوردند
راد
۱۵ مهر ۱۳۹۱دوستان میدونید بزرگترین ایراد خودروهای الکتریکی چیه؟1-شارژباتری. که داره به حد اقل ها میرسه رفع میشه2-بزرگترین ایرادش اینه که موتور این ماشین ها صدای دلنواز خودروهای بنزینی را نداره.فکر کنید بایک خودرو الکتریکی 250تا برید یا تو رالی شرکت کنید بدون صدای موتوری مثل گالاردو یا پورشه که پیست یا خیابون را میزاره رو سرش.ولی بهامید اون روز که حد اقل 80 در صد خودرو هامون برقی بشن.تهران چی میشه هواش
maziyar
۱۶ مهر ۱۳۹۱اون روز نمیاد :)
حالا بذار یا بنزینیشو بسازیم که ارزش سوار شدن داشته باشه،برقی بماند
vahid
۱۶ مهر ۱۳۹۱این رو واسه اون دوستمون مینویسم که از بی صدا بودن ماشینهای الکتریکی شاکیه:مدلslsمجهز به سیستم صوتی هست که صدای یک موتور قدرتمند رو شبیح سازی کرده.زنده باد بنز
حاجی
۸ بهمن ۱۳۹۱کاش که مهندسین مکانیک و غیره ، صنعت خودرو، هر چه سریعتر شروع به طراحی اتوموبیل های برقی کنه تا بتونه با بقیه خودرو سازها لااقل یه کم رقابت کنه .( البته اگه ایران خودرو بزاره، این هشت پا افتاده به جون صنعت خودرو ایران) شنیدم میخوان تو کیش یه کارخونه تولید اتوموبیل برقی راه بندازن . قیمتش هم فکر کنم الان 32 میلیون تومن هست. ظاهرشم خوبه نسبت به بقیه اتوموبیلهای برقی ایرانی.ولی خیلی گرونه . باتریش باید 1 سال یک بار عوض شه . 80 تا سرعتشه . کاش تولید کنن بعد اپدیتش کنن . خلاصه باید از یه جایی شروع کنن دیگه. اه از ماشین های بنزینی ، چه مرسدس چه پراید متنفرم.
پویا
۲۴ بهمن ۱۳۹۱آقا چی میگید هی رادیو و تلویزیون تو بوق و کرنا می کنه پیشرفت کردیم پیشرفت کردیم انگار بعضی هام خام شدند صنعت خودروسازی این مملکت چند سالشه؟ هان؟ من میگم بالغ بر 100 سالشه.
بعد 100 سال چی برای عرضه داره؟ بعد این همه حمایت همه جوره دولت؟ بعد این همه گرنفروشی؟؟ بعد این همه مرگ و میر مردم تو جاده ها که بزرگترین علتش ایمن نبودن خودروهاست.
چقدر این صنعت امروز برای این مملکت ارز آوری داره؟
چه بازار خارجی داره؟
اگه امروز دولت تعرفه واردات رو بر داره 3 روز می تونه روی پاش وایسه؟
واقعیت اینه که این صنعت شده حسن تنبل حمایت های دولت باعث شده که توی بازار بی رقیب داخلی هرجور دلش می خواد جولان بده و همین پلتفرم های عهد عتیقیش رو هر از چند گاهی با یک فیس لیفت و یک اسم من در آوردی به مردم غالب کنه
دنبال رقابت نیست چون نیازی نداره این پولی که ملت تو صنعت خودر می ریزند فقط و فقط مافیای خودرو داخلی رو قوی تر می کنه همین مافیاست که نمی خواد شرایط تغییر کنه بد که نیست آشعال بفروش به قیمت مارزاتی
اگر دولت این همه حمایتی که از این صنعت زالو صفت خودر می کنه از هر صنعت دیگه کرده بود امروز ما حداقل رده سوم تو دنیا را داشتیم.
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۱۸ بهمن ۱۳۹۲عجب گشتاوری داره 900 نیوتن بر متر ؛ یا خدا
من
۳ خرداد ۱۳۹۳واحد گشتاور نیوتن در متر هست که معمولا میگن نیوتن متر.