تویوتا

تویوتا سنچوری، رولزرویس ژاپنی با نصف قیمت!

سنچوری لوکس‌ترین سدان ساخت تویوتا است که صرفاً مخصوص بازار داخلی ژاپن بوده و در این کشور توسط امپراطور، مقامات عالی‌رتبهٔ دولتی و تجار ثروتمند مورداستفاده قرار می‌گیرد. این سدان، منحصربه‌فردترین خودروی لوکس ژاپن است تا جایی که می‌توان آن‌را رولزرویس یا بنتلی سرزمین آفتاب تابان دانست. چندی پیش اما تویوتا پس از بیش از دو دهه (۲۱ سال) سرانجام نسل کاملاً جدید سنچوری را در نمایشگاه توکیوی ۲۰۱۷ در ماه اکتبر گذشته رونمایی کرد. مطمئناً دو دهه ماندن روی خط تولید برای یک خودرو بسیار زیاد است و به همین دلیل است که سنچوری در طول عمر پنجاه‌سالهٔ خود تنها سه نسل داشته است.

درهرحال حالا فروش نسل جدید سنچوری در ژاپن آغاز و قیمت آن اعلام شده است. طبق اعلام تویوتا، قیمت این سدان لوکس در ژاپن از ۱۹,۶۰۰,۰۰۰ میلیون ین معادل ۱۷۸ هزار دلار آغاز می‌شود که این مبلغ بدون احتساب مالیات و آپشن‌های قابل سفارش است. با وجود این برچسب قیمتی گزاف، تعجبی ندارد که تویوتا فروش ماهانه تنها ۵۰ دستگاه را برای سنچوری در نظر گرفته است. نسل سوم سنچوری اما همچنان استایل کلاسیک و سنتی خود را حفظ کرده اما نسبت به نسل قبلی بزرگ‌تر شده است به‌گونه‌ای که حالا ۵.۳۳ متر طول، ۱.۹۳ متر عرض و ۱.۵۰ متر ارتفاع دارد. همچنین فاصلهٔ محوری این سدان پرچم‌دار تویوتا نیز با ۶.۵ سانتیمتر افزایش به ۳.۰۹ متر رسیده که فضای پای بیشتری را برای سرنشینان عقب فراهم کرده است.

همان‌طور که انتظار می‌رود، کابین این سدان ژاپنی بسیار لوکس است که این ویژگی مانند تمامی سدان‌های تشریفاتی در قسمت عقب بیشتر به چشم می‌خورد به‌نحوی که در اینجا صندلی‌های فردی با ماساژور و تهویه قرار گرفته است. البته طبق سنت ژاپنی، صندلی‌های این سدان لوکس با روکش پشمی پوشیده شده‌اند ولی پوشش چرمی هم برای آن‌ها قابل سفارش است. در سنچوری جدید فضای سر داخل کابین افزایش یافته و به لطف کاهش ۱۵ میلی‌متری ارتفاع لبهٔ رکاب‌ها، ورود و خروجی به آن راحت‌تر انجام می‌گیرد.

لیست تجهیزات این سدان لوکس ژاپنی شامل مواردی چون سیستم صوتی درجه‌یک با بیست بلندگو و نمایشگر بزرگ ۱۶ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی عقب می‌شود. علاوه بر این، در بین صندلی‌های عقب هم یک نمایشگر لمسی هفت اینچی تعبیه شده که سرنشینان می‌توانند از طریق آن قسمت‌های مختلفی مانند ماساژور صندلی‌ها، سیستم تهویه، سیستم صوتی و پردهٔ الکتریکی برای حفظ حریم خصوصی را کنترل کنند. علاوه بر این، به‌منظور کاهش سروصدا و ارتعاش، تویوتا مقادیر فراوانی از مواد عایق صدا و همین‌طور یک سیستم کنترل فعال نویز را در سنچوری بکار برده است.

تویوتا نسل جدید سنچوری را به سیستم تعلیق بادی با کنترل الکترونیکی مجهز کرده که به همراه قطعات لاستیکی موجب کاهش ارتعاشات جاده‌ای، افزایش راحتی سواری و ارائهٔ سواری بسیار نرمی می‌شود یعنی همان سواری‌ای که از لوکس‌ترین محصول ساخت تویوتا انتظار می‌رود. همچنین سازندهٔ ژاپنی ادعا کرده است که استحکام بدنهٔ سنچوری جدید از طریق استفاده از چسب‌های ساختمانی بهبود یافته است. علاوه بر این، تویوتا مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده را هم برای سنچوری در نظر گرفته که شامل مواردی چون سیستم پایش نقاط کور، هشدار پارک، سیستم کمکی پیش از برخورد، هشدار خروج از خط، کروز کنترل راداری، نوربالای تطبیقی و سیستم HelpNet می‌شود. این سیستم در صورت باز شدن ایربگ‌ها به‌طور خودکار با مقامات محلی تماس گرفته و وقوع تصادف را به آن‌ها اطلاع می‌دهد.

نسل قبلی سنچوری به یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V12 با ۲۷۶ اسب بخار قدرت مجهز بود اما تویوتا در نسل جدید این موتور را با یک قوای محرکهٔ هیبریدی جدید جایگزین کرده که از یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 بنزینی با ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور و یک موتور الکتریکی با ۲۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم برابر با ۴۳۰ اسب بخار قدرت است که افزایش قابل‌توجهی را نسبت به قدرت موتور دوازده سیلندر قدیمی نشان می‌دهد. برای تأمین انرژی موردنیاز موتور الکتریکی نیز یک پکیج باطری نیکلی در نظر گرفته شده است. همان‌طور که اشاره شد، برای اینکه سنچوری همچنان به‌عنوان خودرویی خاص باقی بماند، تویوتا فروش ماهانه تنها ۵۰ دستگاه از آن‌را در نظر دارد. سنچوری در کارخانهٔ تویوتا در ژاپن به تولید می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. سام

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (746 ديدگاه)

    قیمت این خودرو با توجه به مشخصاتی که دارد خیلی مناسب به نظر می آید.

    موافقم 13
    مخالفم 5
  2. AventadorSVJ

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (69 ديدگاه)

    باو رولزرویس و بنتلی کجا و این کجا.
    من راحتی و لوکس بودن رولزرویس تو تصورات خودم رو به صد تا این نمیدم.(البته هرچی باشه خیلی بهتر از دنا هستش)پس تو جایگاه خودش بد نیست ولی اصلا نمیتونه با رولزرویس رقابت کنه.

    موافقم 17
    مخالفم 20
    1. سام

      ۳ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (746 ديدگاه)

      شما دنا را با این خودرو مقایسه می کنی؟! اصلا کلاس کاری این دو تا یکی است و یا کیفیت ساخت شان؟

      موافقم 14
      مخالفم 3
      1. AventadorSVJ

        ۳ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (69 ديدگاه)

        داداش من اصلا با سبک و کلاس این ماشین رو با دنا مقایسه نکردم.
        من فقط لوکس ترین خودروی تولید داخلی رو با این مقایسه کردم.

        موافقم 11
        مخالفم 4
        1. Mohamad

          ۴ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (811 ديدگاه)

          چه اسم آشنایی
          چه نظرات آشنایی
          دنا!
          ضد ژاپن!
          تیکه پرانی!

          موافقم 11
          مخالفم 3
        2. سام

          ۴ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (746 ديدگاه)

          متوجه شدم دوست عزیز،یک دفعه فکر کردم که این رو با دنای معروف خودمون مقایسه کردی!.. شرمنده ام که زود قضاوت کردم.

    2. دیوانه ی علی

      ۳ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به قیمتشونم نگاه میکردین
      کسی رولز ریس دویست هزار دلاری رو با سنچوری صد و بیست و پنج هزار دلاری مقایسه نمیکنه
      حالا نمیدونم چه منطقی پشت این مقایسه و این نتیجه گیریتونه
      ولی هفتاد و پنج هزار دلار خیلی پوله حتی برا ماشینای لوکس.
      تو یوتوب مقایسه هارو دیدم ۹۹ درصد فانتوم و سنچوری رو تو یه سطح دونستن.
      ایناییکه مقایسه میکنن مثل من و شما از پشت یه کامپیوتر به این نتیجه نرسیدن. اینا سوار شدن هردوتاشو رانندگی کردن تو همه پوزیشین ها و جاده ها و بعد به این نتیجه رسیدن که همه چی این دوتا یکسانه و تنها و تنها طراحیشون فرق میکنه
      ولی اگه میخوایین یه کلاسیک انگلیسی داشته باشین رولز ریس بردارین اگه میخوایین همون کیفیت همون راحتی رو با چهل درصد پول کمتر داشته باشین سنچوری بخرین اگه تونستین. برا پولداراکه این چیزا رو سوار میشن قطعا رولز ریس سوار میشن به علت همون کلاسیک انگلیسی بودن. چون هفتاد و پنج هزار دلار برا کیفیت و ارامش بیشتر نمیدن. این ادم پولدارا تنها برا همین حالت کلاسیک و انگلیسی بودن حاظرن این مبلغو بدن

      بعدم سنچوری تو ژاپن به فروش میره و برا بازار خودشون ساخته شده چون میدونن تو دنیای خارج ژاپن رقابت با رولز ریس سخته و نمیخوان وارد بازارشون بشن

      موافقم 12
      مخالفم 2
      1. hesam

        ۳ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (11 ديدگاه)

        سلام
        کاملا حق با شماست.فقط اختلاف قیمتشون تقریبا نصفه یعنی نود درصد. تویوتا نود درصد ارزونتره شما به اشتباه چهل درصد ذکر کردید
        خیلیا به قیمت اصلا نگاه نمیکنن

        موافقم 2
        مخالفم 2
      2. حسن

        ۳ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (26 ديدگاه)

        البته ۱۷۸ هزار دلار نوشته و این قیمت پایشه. یعنی قیمتی نزدیک به رویزرویز داره.ولی به نطرم کیفیت این بالاتر از رویزرویز باشه فراموش نکنید مشتری اصلیش امپراتور ژاپنه نه یک ثروتمند معمولی.

        موافقم 1
        مخالفم 2
      3. AventadorSVJ

        ۴ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (69 ديدگاه)

        داداش ببخشید من کلی مقایسه کردم یعنی لوکس ترین خودرو حال حاظر دنیا و ژاپن و ایران (منظورم دنا هستش).
        بعدشم سنچوری اصلا شبیه رولزرویس نیست چه از لحاظ راحتی و لوکس بودن و چه از نظر فنی یعنی حتی اگه مامل خود شرکت رولزرویس هم بگه اینا در حد هم هستن من باور نمیکنم .
        شما موتور 12 سیلندر 560 اسبی رولز رویس رو با موتور 8 سیلندر 380 اسبی سنچوری رو یکسان میدونی؟
        نمیدونم یک روازرویس رو از نزدیک دیدی یا نه ولی من دیدم و سوار شدم (تو بریز سوار رولزرویس ریث شدم ).
        حالا نمیدونم چه جوری 99 درصد اینا برابرند.

        موافقم 1
        مخالفم 3
    3. کیان

      ۳ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      شما تو همون تصوراتت بمونی بهتره بنظرم .
      یه نگاه بنداز تو تصوراتت ببین ارزش دلار بیشتره یا ریال، فک کنم تو تصورات شما هر 1000 دلار برابر 1 تومان ما باشه ؟!!!!

      1. سام

        ۳ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (746 ديدگاه)

        منظورم نسبت به خودروهای رقیبش در دنیا بود نه بازار ایران!

    4. hesam

      ۳ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (11 ديدگاه)

      خواهشا این نظراتو اینجا نده
      قیمت سنچوری تقریبا نصف رولز ریس فانتومه
      منم میتونم پرایدو با رول ریس مقایسه کنم و بعدم بگم که پراید بهتره چون پرایدم گاز داره کلاچ داره و راه میره

      موافقم 1
      مخالفم 2
  3. ایمان

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (4065 ديدگاه)

    لوکس ترین ماشین طرح کلاسیک دنیا همین سنچوری هست
    رنگ مشکی واقعاً بهش میاد و با شکوهش کرده

    موافقم 2
    مخالفم 3
  4. ممد

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (30 ديدگاه)

    تو قدرت ماشین اشتباه شده 225 اسب بخار الکتریکی 380اسب موتور بنزینی؟جمعش چقدر زدی؟430؟

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. حسین دهمرد

      ۴ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (2686 ديدگاه)

      به این راحتی جمع نمیکنن ممد جان.چون هرکدوم تو یه دور خاصی به این قدرت میرسن ولی وقتی هردو با هم کار میکنن نمیشه هردو تو یه دور به پیک قدرت برسن چون یکی برقیه یکی بنزینی.منحنی قدرت و گشتاورشون با هم فرق میکنه.نمیدونم تونستم منظورمو برسونم یا نه.ببخشید دیگه اطلاعاتم در همین حد بود.

  5. محمد

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (588 ديدگاه)

    صنعت ژاپن، تعادل در همه گزینه هاست… قیمت، کیفیت، به روز بودن

    موافقم 4
    مخالفم 2
  6. Mohamad

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (811 ديدگاه)

    سوپر لوکس اشرافی و سفارشی باشه
    تویوتا و ژاپنی هم باشه
    قیمتشم منصفانه تر از رقبای اروپایی باشه
    بی نظیره

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. hesam

      ۳ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (11 ديدگاه)

      اروپاییام خوبن و بی انصاف نیستن تو قیمت گذاری
      اونا تو بازار ازاد اگه قیمت غیر منصفانه بزارن کسی نمیخره چون چوب زور بالا سرشون نیست و ازادن
      یه مستند دیدم در رابطه با رولز ریس یه تیکه چوب اندازه ی کف دست قیمتش هشتصد دلار بود که اونو پولیش میدادن روغن میزدن تا رو داشبرد نصب کنن
      هشتصد دلار قیمت یه تیکه چوب اندازه کف دست خود به خود قیمتو بالا میبره. ولی تو سواری و راحتی فرقی نداره که این چوب استفاده بشه یا خیر. رولزریس استفاده میکنه ولی تویوتا شاید استفاده نکنه یا یک تیکه چوب ارزونتر استفاده کنه. برا همینه رولز ریس گرونتر میشه تویوتا سنچوری ارزونتر
      به نظر من سنچوری ارزش خریدو داره من اگه پولدا بودم قطعا سنچوری میخریدم تا رولزریس فانتوم
      ولی اگه شخصا بخوام رانندگی کنم هیچوقت هیچوقت سراغ چنین ماشینایی نمیرم. تمام کیف و حالشو راننده ببره و منم اون پشت فقط نگاه کنم. برا همین سراغ مدلایی مثل بنتلی بنتایگا و یا کانتیننتال میرم. رولزریسم مدلی شبیه کانتیننتال داره
      خب حالا برم چایی نون پنیر و خیارمو بخورم سرد شد چایی

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. hesam

        ۳ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (11 ديدگاه)

        حاجی منصرف شدم
        هرچی فکر کردم دیدم این ماشینا پول دور ریختنه. یه تویوتا هایلوکس ۲۵ هزار دلاری از همشون بهتره پشتشم از این خیمه های وانتی نصب میکنم خیالم از بارون راحت باشه

        موافقم 1
        مخالفم 1
  7. مهدی

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (5357 ديدگاه)

    تنها ماشینی که پتانسیل رقابت با رولزرویس روداره فقط وفقط بنتلی مولسان هستش که اونم درسطحی پایین تر.رولزرویس وبنتلی دنیایی متفاوت ازلوکس بودن هستن

  8. مانی

    ۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    خوشم میاد طرفدار‌های تویوتا اصلا تعصبِ بیجا و خنده دار ندارن

    1. ناصر

      ۴ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (3 ديدگاه)

      باشه اصلا \
      تویوتا یه اشغالیه
      اروم شدی عمویی؟
      خب حالا برو

  9. ناصر

    ۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    برام خیلی عجیبه
    چرا به هرچی میرسیم سریع مقایسه میکنیم؟
    اونم نه یه مقایسه عادلانه بلکه با محصولی که چند سر و گردن بالاتره
    تویوتای نصف قیمتو میان با فانتوم سیصد هزار دلاری مقایسه میکنن بعد میگن پیف پیف تویوتا بو میده
    خب عزیز من وقتی سوادشو نداری نکن
    وقتی عقلت نمیکشه نکن

    تو همه چی گرفتار همین مقایسه و قضاوت و ایناییم. به جا اینکه خود محصولو ببینیم و لذت ببریم میگیم نه پیف پیف بو میده
    گوشی معرفی میشه ملت میریزن و تنها کارشون مقایسه میشه
    اسم یه کشور بیاد ملت میریزن و با بقیه کشورا مقایسه میکنه جالبش اینه تو همه مقایسه ها هیچکدومشون به ایران نمیرسه
    مثل کره شمالی
    بدتر از کره شمالی شدیم
    اسم یه شغل و کسب و کار میاد کارمون میشه مقایسه
    اسم موتور میاد کارمون همین میشه
    تو مقایسه هامونم اصلا یاد نگرفتیم دوتا چیز همسطح رو باهم مقایسه کنیم بعدم میاییم تز میدیم فلانیم بهمانیم
    خوش باشین برین نون ماستتونو بخورین

  10. مجید

    ۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (77 ديدگاه)

    از دنا بهتره ولی فکر نکنم به دنا پلاس برسه???

  11. Bideski

    ۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (82 ديدگاه)

    خیلی زیباو با ابهته و به نظرم تویوتا هر چی بخواد به بهترین شکل میسازه واقعا احسنت???

  12. یاس

    ۱۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کسایی که میگن با رولزرویس قابل مقایسه نیست احتمالاً مدل فانتوم مد نظرشونه!سنچِری باید با رولزرویس گوست مقایسه بشه نه فانتوم.که هر چند باز هم اینا قیمتشون کلی اختلاف داره و مابه التفاوتش رو میشه یه ماشین لوکس مثل لکسوس ال اس،بی ام و سری هفت،بنز اس کلاس و خیلی مدلهای دیگه رو خرید.در مورد سنچِری چیزی که هست اینه که فضای داخلیش زرق و برقِِ رقباش رو نداره.این ماشین بیشتر باب میل ژاپنی ها طراحی شده و سادگیِ خاصّّی داره که شاید همین مسئله ست که بعضیها اینو رقیب مدلهای ذکر شده تو مطلب نمیدونن.ولی من که عاشق همین طراحی ساده شم که خیلی برام زیبایی و حسِّ خاصّی داره .کسایی هم که اوّلین باره با سنچِری آشنا میشن توصیه میکنم نسلهای قبلیشو هم ببینن مخصوصاًً لیموزینشو …

  13. ممد

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1145 ديدگاه)

    خیلی لوکس و زیباست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا