وقتی پیشینهی کمپانی منهارت را بررسی کنید به تمرکز خاص این تیونر روی محصولات بامو خواهید رسید. در سالهای گذشته تویوتا و بامو برای تولید دو محصول جدید Z4 و سوپرا با یکدیگر همکاری کردهاند. همه میدانیم که این دو خودرو از وجه اشتراک زیادی برخوردار هستند.
منهارت پروژه ارتقای بامو Z4 را سال پیش معرفی کرد به گونهای که این خودرو قدرت ۴۴۰ اسبی را ارائه نمود. امروز هم پکیج تیونینگ این تیونر برای سوپرا اعلام شده و این خودرو قدرت ۴۵۰ اسب بخاری پیدا کرده است.
این خودرو سوپرا GR 450 نام گرفته و گشتاورش هم به ۶۵۰ نیوتون متر رسیده است. این در حالی است که سوپرای استاندارد قدرت و گشتاور ۳۴۰ اسبی و ۵۰۰ نیوتون متری دارد. منهارت از همان پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو برای کار خود استفاده کرده است. تغییراتی همچون بازنگری در ECU و پاور باکس MHTronix در پیشرانه رخ دادهاند و یک سایلسنر عقب از جنس فولاد ضدزنگ با کنترل سوپاپ نیز در نظر گرفته شدهاند. خروجیهای اگزوز نیز با دو طرح مشکی یا فیبر کربنی در دسترس هستند.
این تیونر همچنین از فنرهای کم ارتفاع H&R استفاده کرده است. از دیگر بهبودهای بصری این کوپه اسپورت ژاپنی میتوان به نوارهای تزئینی قرمز در بدنه اشاره کرد. رینگهای ۲۰ اینچی با طرح مشکی براق یا مات هم زیر خودرو دیده میشوند. افرادی که به دنبال حذف مبدل کاتالیتیک هستند میتوانند روی منهارت حساب کنند. این تیونر همچنین توانایی غیرفعال کردن سیستم استارت/استاپ و صدای غیرواقعی اگزوز در کابین را نیز در دسترس خریداران قرار داده است.
حالا که نسل جدید سوپرا وارد بازار شده تیونرها به شدت به دنبال ارتقای پرفورمنس، طراحی و… این کوپهی جذاب ژاپنی هستند و در آینده نیز پروژههای دیگری خدمت شما عزیزان معرفی خواهند شد.
مهدی
۲۸ فروردین ۱۳۹۹با اینکه ماشین خوبی هست ولی هیچ وقت موفقیت ماستانگ کامارو و بی ام نتونست کسب کنه البته هیچ وقت در کلاس سوپر کارها نبوده و بیشتر باید اون یک اسپرت تجاری در نظر گرفت
Malt hill
۲۸ فروردین ۱۳۹۹دقیقا.سوپرا هیچوقت نمی تونه جای موستانگ و کامارو رو بگیره.
meysam
۲۸ فروردین ۱۳۹۹خیلی زیباسی و تیون خورش هم عالی.
وقتی تازه معرفی شده بود به تویوتای آمریکا ایمیل دادم و گفتم که خیلی ناراحتم که برای سوپرای جدید از یه شرکت دیگه موتور گرفتید و واقعا دل هواداران رو آزردید. ما منتظر یه سامورایی اصیل ژاپنی بودیم
حتی تو اون ایمیل گفتم که از ایرانم و به محصولات روز تویوتا دسترسی ندارم.
24 ساعت بعد جواب دادن و گفتن ما خوشحالیم که شما طرفدار تویوتا هستید و بعد گفتن ما با بررسی کامل و درنظر گرفتن تمام جوانب تجاری و اقتصادی این تصمیم را گرفتیم ولی با این حال تمام بازخوردها و نظرات را به مقامات بالا ارجاع خواهیم داد.
نکته جالب این بود که خیلی از خودروسازان بنام با اینکه وبسایت دارن ولی ایمیل ارسال نظرات و انتقادات و پیشنهاداتی در سایتشون ندارن. من در سایت مزدا و سوبارو همچین چیزی ندیدم.
ولی تویوتا خیلی عالی ساپورت میکنه و اینم یکی دیگه از تفاوتهای تویوتا با بقیست.
datsun
۲۸ فروردین ۱۳۹۹نیسان ژاپن هم من هر موقع ایمیل دادم یه روز بعدش جواب میده من با زبان فارسی هم میفرستم
meysam
۲۸ فروردین ۱۳۹۹اینم متن پاسخی که بهم ایمیل کردن:
Dear Mr. Ebrahimi,
Thank you for contacting Toyota Motor Sales, U.S.A., Inc. We appreciate your feedback about the design of the 2020 Toyota GR Supra.
Toyota researches the market extensively in advance of designing new products. Consumer opinion and perception play an active role in our ongoing efforts to lead the automobile industry in styling, quality, innovation, and reliability. It is through communications such as yours that we become aware of the reactions and expectations of our customers and consumers and are able to review and improve our products.
Your email has been documented at our National Headquarters. If we can be of further assistance, please feel free to contact us.
Sincerely,
علیرضا
۲۸ فروردین ۱۳۹۹جوجه اردک زشت هر روز زیباتر از روز قبل میشه
محمد
۲۸ فروردین ۱۳۹۹بهترین تیونیه که برای سوپرا دیدم
(Saeed(peugeot
۲۹ فروردین ۱۳۹۹فوق العاده شده این سوپرا ….. از این بهتر نمیشد ….ادامه میداد ۳۰۰ کیلومتر و میرفت .
Hadi
۲۹ فروردین ۱۳۹۹وای خدا…
عجب چیزی شده