نسل جدید تویوتا سوپرا همانند یک آهنربا برای شرکتهای تیونینگ عمل میکند و شرکت آلمانی KW نیز برنامهی ارتقای خود برای این خودروی ژاپنی را تدارک دیده است.
این شرکت که متخصص تولید سیستمهای تعلیق است جزئیات مربوط به اولین کیت سیستم تعلیق کاملاً قابل تنظیم برای سوپرا A90 را معرفی کرده است. این سیستم تعلیق بنا به گفتهی سازنده باعث بهبود دینامیک جانبی خودرو شده و البته تأثیری روی کیفیت سواری سوپرا در شرایط رانندگی عادی ندارد.
علیرغم کاهش ۴۰ میلیمتری ارتفاع، این سیستم تعلیق ناهمواریهای جاده را با تبحر تمام جذب کرده و از رفتار ناهنجار خودرو جلوگیری میکند چراکه تکان های بدنه بهطور قابلتوجهی کاهش یافتهاند.
دامپرهای چند سوپاپی این سیستم تعلیق تنظیمات جداگانهای برای فشردهسازی خود داشته و بنابراین بنا به سلیقه و ترجیحات راننده گزینهها و تنظیمات زیادی در دسترس میباشد. KW میگوید این تکنولوژی برگرفته از مسابقات خودرویی باعث میشود رفتار رانندگی تیزی در صورت نیاز ایجاد شود و البته راحتی سواری نیز در بالاترین حد ممکن قرار گرفته است.
تویوتا سوپرا امسال وارد مسابقات ۲۴ ساعته نوربرگ رینگ شده و از سیستم تعلیق KW با دامپرهای قابل تنظیم جداگانه سود میبرد.
مدیر تولید KW اظهار داشته است:
علیرغم مرکز ثقل پایین سوپرا GR، کیت نسخهی ۳ ما باعث کاهش ۱۵ تا ۳۵ میلیمتری ارتفاع خودرو در اکسل جلو و ۲۰ تا ۴۰ میلیمتری در اکسل عقب میشود.
با نگاهی به تصاویر میتوان فهمید که این کیت باعث بهبود ظاهر سوپرا ۲۰۲۰ نیز شده است. به لطف کاهش ارتفاع، این خودروی اسپورت ظاهری باابهت تر و بالغتری پیدا کرده است. KW فعلاً جزئیات مربوط به قیمت کیت نسخهی ۳ خود را منتشر نکرده است.
امیر
۴ مرداد ۱۳۹۸همه چی این ماشین عالیه ولی ای کاش یه موتور ژاپنی توش بود تا واقعا حس یک سوپرای واقعی رو تداعی کنه. به امید اون روز :)
NAVID۰۰۹۸
۴ مرداد ۱۳۹۸امیر عزیز
بارها و بارها مدیران تولید سوپرا گفتند که اگر موتور bmw در کار نبود ، باید برای ۴ یا ۵ سال دیگه سوپرا را ملاقات میکردیم و اینکه از همه مهمتر ((( کنترل قیمت رقابتی ))) بوده .
خودم با شما موافقم که سوپرا باید اصیل باشه ، اما دنیای امروز ، دنیای تجارت و تغییر پذیری هست .
و این هم مهمه که تویوتا از هر شرکتی موتور نگرفته ، bmw یکی از پرافتخارترین موتورسازان عصر حاضرِ .
حتماً در مورد استهلاک و ظرافتهای موتوری bmw فکری شده ، اما این را هم باید در نظر گرفت که سوپرا یک خودروی اسپرت و مسابقه ای شهری به حساب میاد و به مانند هایلوکس یا پرادو و کرولا نیست که بخواهیم از تطبیق پذیری اون با هر سوخت و شرایط آب و هوایی ای خشنود بشیم .
یادم میاد که همیشه یکی از دلایل محبوبیت سوپراهای دهه ۹۰ ، سگ جونی و قدرت بالای موتورهای سوپرا بوده ، .
پس باید ببینیم این موتور bmw چند مَرده حلاجِ ، البته که من کاملاً از bmw مطمئنم و bmw از بهترین های اِنجین سازیه .
Mohamad
۴ مرداد ۱۳۹۸پدال جان تولید ماه نورد تویوتا رو تمام سایتهای تکنولوژیک و خودرویی ایرانی و خارجی پوشش میدن اما شما رغبتی به پوشش خبری به این مهمی نشون نمیدید
زمانی که اصل خبر اومد، خبرش کار نشد
حالا که جزییاتشم درز کرده بازهم انگار نه انگار!
دلیل خاصی داره؟
علی
۴ مرداد ۱۳۹۸دلیلش اینه اینجا سایت هوا فضا و تکنولوژی نیست شما هم دلت میخاد بخونی برو از همون سایتا بخون!
moein
۴ مرداد ۱۳۹۸جنابعالی مسئول سایتی؟?
Hamid...Audi
۴ مرداد ۱۳۹۸KW فوقالعادهس، در کنار Ohline از بهترین سازندگان سیستم تعلیق تو دنیاس.
ali
۴ مرداد ۱۳۹۸kw رو نمیدونم اما اوهلین پادشاه دنیای تعلیقه
جالب اینه که میگن یه پدر وپسر سوئدی ساکن یکی از روستاهای سوئد دیدن ماشینشون تعلیق خوبی نداره بعدم با فنر بندی و اهنگری کوچیکی که داشتن یه تعلیق شخصی برا ماشینشون درست کردن و بعدم دیدن چیزی که درست کردن خیلی خوبه و قیمتشم ارزون در اومده به همسایه هاشونم فروختن. کم کم کارشون رونق میگیره و کلا میزنن تو این خط و الان تو کلی کشور کارخونه دارن
Hamid...Audi
۵ مرداد ۱۳۹۸هر کدوم توی مدل های همرده یه سری برتری های نسبت به همدیگه دارن که جذاب ترین هاشون مقایسه Road & Track اوهلین با Variant3 کیدابلیو هستش.
ارش
۴ مرداد ۱۳۹۸ماشین جذاب و زیباییه معجون تویوتا و بی ام و ۵۵۰۰۰ هزار دلار قیمت مناسبی.
me84
۴ مرداد ۱۳۹۸.
با این ارتفاع کم چجوری باید رانندگی کرد. خیابونهای عادی که مثل پیست نیستن.
یه کلیپی تو یوتوب میدیدم نشسته بود پای درد دل مالکان اسپرتها و سوپر اسپرتها و حتی سدانهای استاندارد بابت سرعت گیرهای خیابونها در آمریکا. نشون میداد ارتفاع کم ماشینهای جدید چه معضلیه. چند تا از سرعت گیرها رو نشون میداد که ماشینای اسپرتی مثل فراری حدود 2-3 دقیقه هی عقب جلو میکردن که کف ماشین چند صد هزار دلاریشون گیر نکنه. جالبه تو همون سرعت گیرها چندتا سدان استاندارد رو نشون داد که لبه سپر جلو و کف ماشین براحتی گیر کرد و آسیب دید. یه سوناتا yf هم یه کم سرعتش بالاتر بود چنان جرقه ای از کف ماشین اومد که گفتم شانس آورد آتیش نگرفت.
حتی تو زمستون که برف اومده بود هم سدانهای استاندارد مشکل داشتن و چندتاشون گفتن ماشین بعدیمون قطعا یه کراس اووره.
این هم دوتا دلیل که چرا کراسها روز بروز دارن محبوبتر میشن.
NAVID۰۰۹۸
۴ مرداد ۱۳۹۸امیر عزیز
بارها و بارها مدیران تولید سوپرا گفتند که اگر موتور bmw در کار نبود ، باید برای ۴ یا ۵ سال دیگه سوپرا را ملاقات میکردیم و اینکه از همه مهمتر ((( کنترل قیمت رقابتی ))) بوده .
خودم با شما موافقم که سوپرا باید اصیل باشه ، اما دنیای امروز ، دنیای تجارت و تغییر پذیری هست .
و این هم مهمه که تویوتا از هر شرکتی موتور نگرفته ، bmw یکی از پرافتخارترین موتورسازان عصر حاضرِ .
حتماً در مورد استهلاک و ظرافتهای موتوری bmw فکری شده ، اما این را هم باید در نظر گرفت که سوپرا یک خودروی اسپرت و مسابقه ای شهری به حساب میاد و به مانند هایلوکس یا پرادو و کرولا نیست که بخواهیم از تطبیق پذیری اون با هر سوخت و شرایط آب و هوایی ای خشنود بشیم .
یادم میاد که همیشه یکی از دلایل محبوبیت سوپراهای دهه ۹۰ ، سگ جونی و قدرت بالای موتورهای سوپرا بوده ، .
پس باید ببینیم این موتور bmw چند مَرده حلاجِ ، البته که من کاملاً از bmw مطمئنم و bmw از بهترین های اِنجین سازیه .