نسل فعلی تویوتا سوپرا حدود دو و نیم سال است که در بازار حضور دارد و پیش از این نسخههای سفارشی متنوعی از آن تولید شدهاند. به تازگی ژاپنیها نسخه ویژه سالگرد ۳۵ سالگی این خودرو را به منظور گرامی داشت ۳۵ سال حضور پرافتخار این خودرو در بازار خودروهای اسپورت تولید کرده است. شایان ذکر است سوپرا قبلاً به عنوان سلیکا و بین سالهای ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۶ تولید شده است.
اما سوپرا نسخه سالگرد ۳۵ سالگی چه ویژگیهای خاصی دارد؟ اگرچه از نظر فنی تغییری رخ نداده اما این خودروی تولید محدود در بخش ظاهری بهبودهای فراوانی دارد. این خودرو بر اساس مدل چهار سیلندر SZ-R و نسخه قویتر RZ شش سیلندر بنا شده است. هر دو مدل از رینگهای ۱۹ اینچی مشکی مات سود میبرند و داخل کابین نیز از عناصر کربنی روی داشبورد استفاده شده است.
مدل سفارشی مبتنی بر SZ-R قیمت معادل ۵۹۳۰۰ دلار داشته و از کالیپرهای ترمز قرمز و رنگ مشکی مات روی آینهبغلها استفاده میکند. این خودرو را میتوان با ۵ رنگ متفاوت شامل زرد سفارش داد. در بخش داخلی نیز پوشش ترکیبی آلکانترا/چرم و پدالهای اسپورت بکار رفته است.
مدل قویتر RZ قیمت معادل ۷۱۱۱۰ دلار داشته و با پیشرانه بزرگتر، کابین تمام چرم و شارژ بیسیم گوشی عرضه میشود. به این موارد باید رنگ بدنه خاکستری مات، صندلیهای قرمز و… اضافه کرد.
تویوتا تنها ۳۵ دستگاه از هر مدل را تولید خواهد کرد و پیشبینی میکند این خودرو تقاضای بالایی داشته باشد.
سوپرا سالگرد ۳۵ سالگی پس از مدل سفارشی A91-CF بازار آمریکای شمالی و جاراما ریس تراک ادیشن بازار اروپا معرفی شده اما اولین بار نیست که یک سوپرای سفارشی مخصوص بازار ژاپن را میبینیم. در آوریل ۲۰۲۰ نیز سوپرا RZ هوریزون بلو ادیشن با قدرت بیشتر، سیستم تعلیق بهتر و استحکام بدنه بهبود یافته معرفی شده بود.
mohamad
۲۰ مرداد ۱۴۰۰نچسب ترین محصول تویوتا حاصل پیوند نامبارک تویوتا و یه برند دیگه
میثم
۲۰ مرداد ۱۴۰۰گل گفتی
بازم پیوندش با سوبارو و تولد brz به نسبت مبارک بود لااقل هردو ژاپنی هستن
ولی این واقعن نچسبه
خوشنام
۲۰ مرداد ۱۴۰۰جدیدا تویوتا یاد گرفته و برای هر مناسبت بی اهمیتی، یه نسخه سفارشی میزنه و به قیمت گزاف میفروشه.
تا پنج شش سال دیگه هر کی تویوتا بخره، نسخه سفارشی یه رویداده و باید پول اضافی الکی بده
RezaRs
۲۰ مرداد ۱۴۰۰فقط تویوتا اینکارو میکنه و هیچ شرکت دیگه ای هم نیست ؟
حسین
۲۰ مرداد ۱۴۰۰اصالت برای من مهم نیست.
محمد مختاری آذر
۲۰ مرداد ۱۴۰۰آقا حرف شما درست این اینجینش رو آلمان ساخته و موتور نسل قبل ژاپن نداره و لی طراحی واقعا چشمگیری داره که حتی از سوپر کار هایی مثل فراری و لامبورگینی مک لارن و آستون مارتین و غیره زیبا هستش طراحی که مال ژاپن هستش باید به اون توجه بشه بله اگه موتور
خود تویوتا روش بود سنگ تمام میشد
در مورد این نسخه هم باید بگم زیاد با نسخه معمولی فرق نکرده ولی جزئیاتی روی طراحی و بدنه خودرو اضافه شده هم زیباتر هم پرفورمنس بهتر قیمتش می تونست معقول تر هم باشه که نیست
samurai
۲۰ مرداد ۱۴۰۰من میگم تویوتا 2 سال دیگه یه مدل با موتور ساخت خودش میده بیرون اونوقت هم فروش میره بالا هم اصالتش بر میگرده
این موتوریم که روی این ماشین هست توسط تویوتا بازرسی و ارتقا داده شده طوریکه با مقایسه با بی ام و زد 4 در درگ و پیست برنده شده
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ مرداد ۱۴۰۰این دیگه چه صیغه اییه تویوتا برای هرمدل صدتا نسخه سفارشی بیخود میزنه که تنها فرقشون توی عناصر خیلی جزیی و رنگشونه! فازشونو درک نمیکنم واقعاً که جای تأسف داره،یه کیتی چیزی بزنن کسی بهشون گیر نمیده…
akrh78
۲۴ مرداد ۱۴۰۰تویوتا یه رنگ میزنه نسخه تولید محدود میده بیرون
دریغ از یکم تغییر ظاهری و باطنی
سالی 2،3 تا نسخه تولید محدود تولید میکنه که فک نکنم چند سال بعد حتی 1 دلار هم براش بیشتر نسبت به سوپرای معمولی پول بدن