بر پایهی اخبار منتشر شده توسط مجله ژاپنی Best Car، تویوتا پیشنمایشی از سوپرا را بهصورت مفهومی در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۷ خواهد داشت. این خبر هم خوب و هم بد است. خوب به این دلیل که ما سرانجام خواهیم توانست ایدهای واضح از مدل تولیدی آیندهی تویوتا به دست بیاوریم زیرا کانسپت ارائه شده بسیار شبیه نسخهی تولیدی خواهد بود؛ اما خبر بد اینکه برای معرفی رسمی مدل تولیدی باید حداقل یک سال منتظر بمانیم. برخی افراد امیدوار هستند پنجمین نسل سوپرا را اواخر سال جاری ببینند اما به نظر میرسد این اتفاق نخواهد افتاد.
طراحان SupraMKV جدیداً رندرهایی از این خودروی اسپورت دیفرانسیل عقب را منتشر کردهاند. این افراد با استفاده از جدیدترین تصاویر جاسوسی سوپرا اقدام به طراحی رندرها کردهاند. تویوتا در طراحی این خودرو از کانسپت FT-1 نیز الهام گرفته است. کانسپت یاد شده حدود سه سال پیش و به منظور اعلام تولد مجدد سوپرا به نمایش درآمد.
اگرچه نسخه تولیدی سوپرا در سال ۲۰۱۸ رونمایی خواهد شد اما شاید برای دیدن برادر آلمانی این خودرو یعنی ب ام و Z5 تا آن زمان منتظر نمانیم. شاید ب ام و این خودرو را در نمایشگاه فرانکفورت که در سپتامبر سال جاری برگزار میشود رونمایی کند.
ShoMpeT
۱۳ بهمن ۱۳۹۵قشنگ بید
اسطوره
۱۳ بهمن ۱۳۹۵هنوز تو فاز برره ای رفیق. ??
Mohamad
۱۳ بهمن ۱۳۹۵چراغای عقبش طرح لکسس شده
در کل با یه چیز شاخ طرفیم
حسین
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ای جانم سوپرا
غول تویوتا داره از خواب زمستونی بیدار میشه
محمد
۱۳ بهمن ۱۳۹۵http://autoweek.com/article/rumormill/what-next-gen-toyota-supra-will-look
این لینک اصلی این خبر می تونید مشاهده کنید
اسطوره
۱۳ بهمن ۱۳۹۵.
تویوتا سوپرا از سال 1987 تا سال 2002 در 4 نسل تولید شد
ماشینی که ما به اسم تویوتا سوپرا میشناسیم نسل دوم این خودرو بود. با کد اختصاری A80 که از سال 1993 تا 2002 تولید میشد.
نسل های دیگر این خودرو A70 بود که چراغ های جلو مخفی شونده داشت که من به شخصه خیلی دوست دارم این سبک چراغ ها رو !! (جمله بندی ?)
در واقع سوپرا قبل از سال 1987 ، یک مدل تغییر یافته ی تویوتا Celica بود که با کد های A40 و A60 عرضه میشد.
جالبه بدونید همه ی نسل های سوپرا موتور 6 سیلندر خطی عمودی یا همون i6 داشتند.
تمام موتور های مورد استفاده در سوپرا حجمی کمتر از 3 لیتر داشتند.
در آخرین نسل سوپرا از گیربکس های بی نظیر Getrag استفاده شد که نتیجتاً شتاب 0 تا 100 سوپرا توئین توربو به 4.6 ثانیه رسید.
شاید مهم ترین نکته در مورد سوپرا استحکام و کیفیت ساخت باور نکردنی این خودرو بود که همه ی تیونر ها و رانندگان رو شگفت زده می کرد. موتور و شاسی این ماشین همه چیز رو تحمل میکرد و هیچ وقت کم نمی آورد.
در یکی از اولین سوپراهای نسل 2 تواید شده همین موتور 2997 سی سی کوچک ، بعد از 22 سال کارکرد و 528000 کیلومتر پیمایش ، با تیونینگ یکی از تیم های درگ امریکایی به قدرت 3000 اسب بخار رسید . یعنی از هر لیتر 1000 اسب بخار !!!
امیدوارم نسل بعدش هم باز دوباره برای چندین سال ماشین محبوب سلاطین دریفت ژاپن ( DK ها) و تیم های درگ امریکایی باشه.
سامان اذری
۱۳ بهمن ۱۳۹۵مجید لنسر اوو
سوپرا
مزدا RX7
هوندا NSX
و نیسان اسکای لاین
شاهکارهای دهه 90 ژاپن هستند که کل صنعت خودروسازی دنیا مخصوصا امریکارو دگرگون.کردند و به همه دنیا ثابت کردند که عملکرد ماشین و ایمنی تنها استفاده از موتورهای 8 .10 و 12 سیلندر و ساختن ماشین به طول 6 متر نیست
اسطوره
۱۳ بهمن ۱۳۹۵آره سامان جان.
یکی دیگه از ماشین هایی که بین ماشین باز های پدال کمتر معروفه و من از استایلش خیلی خوشم میاد ، یکی از محص لات میتسو به اسم
Mitsubishi 3000GT-R VR4 در واقع از خانواده ی Mitsubishi GTO هست که با همکاری کرایسلر و میتسوبیشی ، که اون زمان خیلی رفاقت داشتن ساخته شد.
در امریکا به اسم داج استیلث شناخته میشد. اما در اصل بیشتر هنر میتسوبیشی بود و کرایسلر بیشتر نقش فروش این ماشین در ایالات متحده رو داشت.
این ماشین 320 اسب بخار و 444 نیوتن متر گشتاور داشت. در سال 1998.
موتور وی 6 ، DOHC توئین توربو .
در مورد تویوتا سوپرا هم بد نیست بدونی این ماشین در پیست کار اند درایور در سال 1997 رکورد مسافت توقف از 113 تا صفر کیلومتر بر ساعت رو در 45 متر زد. این رکورد برای 7 سال توسط هیچ ماشینی شکسته نشد. نهایتا در سال 2004 پورشه کاررا جی تی با 44 متر یعنی فقط یک متر کمتر ، سوپرا رو کنار زد.
سامان اذری
۱۳ بهمن ۱۳۹۵مجید نظرت با این چیه ؟؟؟
http://divar.ir/v/u1PdxkM6V/
Madjid
۱۳ بهمن ۱۳۹۵سامان جان 10 خط نوشتم فکر کنم رفت واسه تایید.
به نظر من با 13 تومن ارزش بالایی داره.
من بودم میخریدمش.
سامان اذری
۱۳ بهمن ۱۳۹۵اره تک برگ سند تمام تخفیف ظاهرشم خیلی تمیزه کاش
عینکی بود
جمعه قرار میزارم ببینمش
Madjid
۱۳ بهمن ۱۳۹۵بیمه ای هنوز تخفیف داره هم خیلی خوبه.
مدلش خوبه. این نسل شش هست. از 1987 تا 1993 تولید شده. این جزو آخرین هاش هست و این یک نکته ی مثبت دیگه.
فیصل
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ممنون از اطلاعاتت. یه اشتباه تایپی داری : تولیدش از 1978 شروع شد.
تویوتا یه کانسپت از FT-1 سال 2014 داد بیرون که بنظرم ازین قشنگتره و حدود قیمتش رو 60000 دلار اعلام کرد.که همون موقع هفته نامه اتوکار اعلام کرد تولید سوپرا از 2018 شروع میشه و 4 و 6 سیلندر توین توربو و احتمالا قوای محرکه هیبریدی هم خواهد داشت.
حسین وی
۱۳ بهمن ۱۳۹۵یکی از شاهکار های قدیمی بود سوپرا الانم که فوق العادس مخصوصا چراغای عقبش ک مثه لکسوس ال سی هست
ارمان
۱۳ بهمن ۱۳۹۵طولانی ترین کانسپت دنیا ۱۰ ساله میخوان با طراحی بی ام و بسازنش مفلومم نیست اسمش سوپرا یا f1
خوب معلومه تویوتا دلش نمیخواد سوپر اسپورت بسازه عین یه جوونی که میخوان به زور واسش زن بگیرن اقا نمیخواد و الا اینقدر دست دست نمیکرد که
datsun
۱۳ بهمن ۱۳۹۵تویوتا رو این دست ماشین هاش خیلی وسواس نشون میده میخواد یه چیزیی بیرون بده که کسی نتونه ازش ایراد بگیره آخه قراره دوباره نماد این کمپانی بشه هنوز مشخص نیست که میخواد تو چه کلاسی ظاهر بشه سوپر اسپورت یا کلاس اسپورت .
من که منتظر این ماشین دوست داشتنی هستم
MPH
۱۳ بهمن ۱۳۹۵.
البته داتسون جان،مثل lfa که کلی روش وسواس بخرج دادن،ولی بنظرم اگه قراره این خودرو نماد این کمپانی باشه بهتر بود تویوتا اون رو مستقل بسازه(پلتفرمش با z5 یکی نباشه)،z5 قرار نیست نماد بیمر باشه و خیلی مهم نیست یک ب ام و خالص نباشه اما سوپرا بهتر بود خالص باشه…..
یاسین
۱۳ بهمن ۱۳۹۵اصلا دل ادم باز میشه این اسطوره رو میبینه NSX ،SUPRA،GTR،سه برادر دوست داشتنی ژاپن این سه تا یعنی زندگی اسپرت با طعم سامورایی ها
MPH
۱۳ بهمن ۱۳۹۵.
بنظرم GTR حسابش از بقیه جداس(خیلی شاخ تره)
یاسین
۱۳ بهمن ۱۳۹۵منم بینشون جی تی ار رو بیشتر میپسندم گودزیلای بی رقیبه
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۳ بهمن ۱۳۹۵.
من NSX بیشتر دوست دارم.
کسایی که سابقه ی دهه 90 رو تا قبل از 2005 دارن میدونن NSX فقط یک کار بلد بود : فراری و لامبورگینی لوله کردن …
farshid omidfar
۱۳ بهمن ۱۳۹۵عقبش عالیه ولی بدون تعارف جلوش افتضاحه
احمد باقری
۱۴ بهمن ۱۳۹۵ای کاش، نمای جلوش قشنگ تر بود.