وقتیکه برای اولین بار تویوتا سکوئیا (SEQUOIA) را در شهرهای یکی از ممالک پیرامونی رؤیت نمودم نکتهای که در این بین، بیش از همه مرا شگفتزده نمود، بزرگی ابعاد و هیبت و درشتی آن بود که بیشتر به هیولاهای آمریکایی میمانست تا ریز نقشان ژاپنی. و البته این تنها ابهت این خودرو نیست که حیرتانگیز است بلکه کیفیت بالای رنگ و مونتاژ آن نیز در نوع خود کمنظیر بوده و مشابهش را حتی در برخی از همقطاران ژاپنیاش هم نمییابید چه برسد به دیگر همتایان آن. درمجموع، خودرویی سخت متفاوت است که خانوادههای پرجمعیت و عیالوار و عشاق سیر و سیاحت را ناامید نمیسازد، خودرویی برای همه فصول.
تویوتا سکوئیا بزرگترین اسیووی فول سایز ساخت تویوتا به شمار میآید که تاکنون، در دو نسل متفاوت عرضه شده است. نسل نخست این خودرو در سال ۲۰۰۰ میلادی روانه بازار شد و نسل دوم و یا فعلی آن هم در ماه دسامبر سال ۲۰۰۷ میلادی و در نمایشگاه خودروی لوسآنجلس معرفی شد. در حال حاضر این خودرو با پیشرانههای هشت سیلندر ۴.۶ و ۴.۷ و ۵.۷ لیتری عرضه میشود که به ترتیب از توانی معادل ۳۱۰ و ۲۷۶ و ۳۸۱ اسب بخار برخوردارند. علاوه بر آن، این مدل از معدود شاسی بلندهای ساخت تویوتا است که فقط در یک کشور و آنهم در ایالت ایندیانای آمریکا تولید میشود و در خود ژاپن به تولید نمیرسد. چند وقتی است که نسخههایی از این خودرو به مناطق آزاد کشورمان وارد شده است، به همین بهانه متن مختصری را از سایت «AUTOMIDDLEEAST» گلچین نمودم که در ذیل تقدیمتان میکنم.خلاصه بررسی
کل امتیاز این خودرو: ۳ از ۵
تویوتا سکوئیا از بطن تویوتا توندرا متولد شده و در حال حاضر هم یکی از قویترین خودروهایی است که در دسترس خریدار هست. بیشک (تویوتا سکوئیا) خودرویی باارزش است اما چرا باید آن را بهجای لندکروز انتخاب نمایید؟
درک این نکته که چه کسانی ممکن است این خودرو را خریداری کنند همانقدر سخت است که تلفظ درست نام آن. تویوتا سکوئیا مدل ۲۰۱۵ یک اسیووی یو وی فول سایز است که بر مبنای مدل توندرا تکوین یافته و از نمای یکسانی هم در جلو با این پیکاپ مشهور برخوردار است. با این حال، هنوز بهنوعی از چهرهای دژم و حتی خنثی برخوردار است. درمجموع، این خودرو از طراحی پالایش نشدهای بهره میبرد؛ درعینحال، خطوط راست و مستقیمی هم که گرداگرد پنجرههای آن را احاطه نمودهاند ظاهر دلپسندی را دارا هستند. چراغهای عقب این خودرو هم بیشازحد برجسته و برآمده است و برای کل پیکره آن نمایی حجیم و فربه به ارمغان آورده است. کابین
برخلاف بدنه، در داخل کابین این خودرو داستان متفاوتی جریان دارد و قطعاً میتوان این کابین را یکی از بهترین دستاوردهای شرکت تویوتا به شمار آورد. صندلی راننده در کنار داشبوردی نقرهای رنگ قرار دارد که تمامی جزییات درون آن از دیگر بخشهای کابین تفکیک شده است. علاوه بر آن، دسته دنده هم خیلی نزدیک به جایگاه راننده قرار دارد که بیشک همین امر، حسی از کنترل را به او القاء میکند. فرمان این خودرو در قیاس با چیدمان دیگر بقیه بخشهای کابین، کمی دمده و قدیمی به نظر میآید اما از جهات دیگر تقریباً بیعیب و نقص است. مهندسی
یکی از مهمترین مواردی که با ورود به کابین این خودرو، دیدگان مرا گرفتار نمود فضای محض و خالص آن بود، بهخصوص هنگامیکه در صندلی عقب آن جای گرفتم. هر چیزی در این بخش بهراحتی قابل خوابانیدن و جمع شدن است و گرچه حجم دقیق فضایی که در این قسمت وجود دارد قابل تخمین زدن نیست ولی مطمئن باشید که میتوانید یک هواپیمای سبک را در آن جای دهید. مضاف بر آن، این خودرو از سیستم فنربندی گازی و متغیر بهره میبرد که جهت بهبود راحتی حال سرنشینان به کار میرود. همچنین این خودرو از سیستم انتقال قدرت فوق هوشمند نیز برخوردار است که دندهها را بسته به شرایط (رانندگی) تعویض مینماید. آنچه در این خودرو ارائه میشود
تویوتا سکوئیا مدل ۲۰۱۵ از یک پیشرانه ۵.۷ لیتری بهره میبرد که توان عظیمی معادل ۳۸۱ اسب بخار را تولید میکند. مدل پایه این خودرو با بهای معقولانهای معادل ۱۵۴/۹۰۰ درهم استارت میخورد؛ درحالیکه بالاترین رده آن از بهایی معادل ۱۹۹/۹۰۰ درهم برخوردار است. مدل رده متوسط آن نیز از بهایی معادل ۱۷۴/۹۰۰ درهم بهره میبرد و اقلامی همچون صندلیهای چرمی، سیستم مولتیمدیا و مجموعهای از سامانههای دیگر در آن قابل مشاهده است.
از آنجایی که من سخت هوادار تویوتا توندرا هستم، نمیتوانم در این زمینه کمکی به شما بکنم ولی حس میکنم که تویوتا سکوئیا واقعاً در مسیر اهداف مورد نظرش نیست. من نمیدانم که چرا شما باید بهجای مدل برجستهتر و مشهورتری مثل لندکروز جذب این خودرو شوید. دراینباره شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه تویوتا قصد دارد که بهزودی تولید سکوئیا را به دلیل فروش ضعیف آن متوقف سازد. از دید من این مسئله جای تعجبی ندارد زیرا خودروی مذکور از نمایی خشمناک و خنثی برخوردار است. نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
بهترین مزیت تویوتا سکوئیا، کابین تقریباً بینقص آن است.
نکات منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
طراحی غیر جذاب و حجیم بدنه
مشخصات فنی تویوتا سکوئیا
حجم موتور: ۵۶۶۳ سیسی
توان: ۳۸۱ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۵۴۴ نیوتن متر در ۳۶۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۷.۲ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
نوع گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک
میانگین مصرف سوخت: ۱۵.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
طول/عرض/ارتفاع: ۵۲۱۰/۲۰۳۰/۱۹۵۵ میلیمتر
فاصله بین دو محور: ۳۱۰۰ میلیمتر
گنجایش بار: ۴۵۶ لیتر
ظرفیت سرنشین: ۸ نفر
حجم باک بنزین: ۱۰۰ لیتر
وزن: ۲۶۰۵ الی ۲۷۴۷ کیلوگرم
5 ستاره از موسسه ایمنی NHTSA آمریکا
7 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پردهای)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کمکی ترمز BA
سیستم کنترل پایداری VSC
سیستم کنترل کشش
قفل دیفرانسیل
و…
سانروف برقی – گرمکن و سردکن صندلیها – پوشش چرمی فرمان – کانال تهویه مطبوع در کنسول میانی – فرمان الکتریکی حساس به سرعت – آینههای جانبی با گرمکن و جمع شونده برقی – کروز کنترل -سیستم ورود بدون کلید هوشمند به همراه ریموت استارت- محفظه خنککننده نوشیدنی – هشت عدد بلندگو – سیستم هدایت ناوبری – سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک سه ناحیهای– قطبنما- سیستم نمایش و سرگرمی – سوئیچ کروز کنترل بر روی فرمان- آینه الکتروکرومیک – سیستم صوتی + CD + MP3 و پورت USB و AUX + SD کارت – ۸ عدد بلندگو- شیشه عقب بخارزدا – دوربین دید عقب – سنسورهای پارک عقب – تنظیم اتوماتیک صندلیها – شیشهشور چراغهای جلو – تاشوی برقی صندلی ردیف سوم – صفحه نمایش DVD برای صندلیهای عقب – نگهدارنده فنجانها در ردیف اول، دوم و سوم صندلیها و…
در امارات: این خودرو در بازار امارات در سه تیپ متفاوت، اعم از پایه یا EXR، نیمه فول یا GXR و تمام فول یا VXR عرضه میشود که بهای نمایندگی آنها به ترتیب به شرح ذیل است:
تیپ EXR: 154/900 درهم یا حدود ۱۴۷/۹ میلیون تومان
تیپ GXR: 174/900 درهم یا حدود ۱۶۷ میلیون تومان
تیپ VXR: 199/900 درهم یا حدود ۱۹۰/۱ میلیون تومان
[دانلود ویدئو] منابع دیگر:
DRIVEARABIA.COM
YALLAHMOTOR.COM
WIKIPEDIA.ORG
و…
سعید
۲۴ آبان ۱۳۹۴با تشکر از جناب سام
به نظر من طراحی داشبوردش خیلیم زشته مملو از پلاستیک هم بو که حس ارزون بودن رو به بیننده منتقل میکنه به نظر من با پیشرفت محصولات روز دنیا علی الخصوص کره ای ها دیگه نباید ضعف های تویوتا رو بپوشونیم و زمان این جمله به سر اومده که بگیم:هرچه نباشه تویوتاست
luis
۲۴ آبان ۱۳۹۴تا روزی که تویوتا در کیفیت و فروش و ارزش برند و ثبت اختراع اوله برای یه چرخ تولید این کارخانه عظیم باید گفت هر چی باشه تولید تویوتاست
کره عزیز هم اصلا در این کلاس و خیلییییی کلاس های دیگه ماشین نداره دوست خوبم و در هر جا نباید نام کره رو وسط کشید . این کلاس فقط مختص امریکا و ژاپنه که ژاپن هم همونجور که در متن دیدی برای امریکایی ها و در خاک امریکا تولید میکنه تا با قزمت بهتری به دست مشتری برسه.
کره بیش از یک دهه هست که طراحی های جالب اپشن های زیاد و…. چاشنی کارش کرده ولی من نمیدونم چرا هنوز به امار فروش جنرال یا فولکس نرسیده حال چه برسه که به اون بالا بالا ها برسه.
صلا منطق اوردن نام کره در مقاله های ژاپن یا برعکس این قضیه رو نمیدونم .
ولی 5 ستاره رو دوباره معرفی میکنم و هیچ حرفی هم برای کره نمیزارم چون کره هم رنج ژاپن قیمت گذاری میخوره و خودروساز لوکس نیست مثل المان.
1 در فروششششششششششش
1در کیفیت (جیدی پاور کانسومر ریپورتز)
1 در ارزش برند
1 در ثبت اختراع دنیای خودرو
1 در نگهداری توسط صاحبان در مدت زمان بیشتر
که البته گزیینه اخر مشترک با هوندا ژاپن میباشد یک دونه فقط یک دونه از این اولی ها رو از ژاپن بگیرید بعد هر دم بیایید و دم از کره بزنید.
سعید
۲۴ آبان ۱۳۹۴لوییس جان بحث من در مورد اس یووی فول ساز نبود کلی خواستم مطرح کنم بعدشم اینایی که گفتی مورد دو وسه شون به درد من نمیخورن حداقل تو ایران
الان واقعا کدوم یک از ماشین های تویوتا توی ایران نسبت به قیمتش ارزش خوبی هم داره؟اما محصولات کره بازم گرونن ولی نه در حد تویوتا الان شما یه یاریس هاچبک بخوای بخری115تومن باس بدی اما5تومن میزاری روش یه اپتیما2014میخری که حتی به نظرم از کمری هم خیلی بهتره هم موتور داره هم کیفیتو دوام هم زیبایی و اپشن هم که دیگه خودت میدونی ولی بخاطر این باور غلط که هرچی نباشه تویوتاس بعضی از ادمایی که واقعا….هستن هنوز115تومن میدن یاریس میخرن
نوید جهرمی
۲۴ آبان ۱۳۹۴از مردمی ک هجوم بردن برای وام خودرو چه انتظاری میره؟
ali ayat
۲۴ آبان ۱۳۹۴لوییس جان چرا وقتی مردم اون ور دنیا پنج سال یه بار ماشینشونو عوض میکنن باید به کیفیت توجه کنن من فک میکنم تاثیر کیفیت در فروش خودرو در حد ده درصد یا خیلی کمتر باشه چون اون ماشین ها هم بی کیفیت نیست بعدم این که میگی کره ای فلان الان اکثر سایت ها به ماشین های کره ای رای بیشتری میدن تا ژاپنی مثلauto guideکه کاملا نمره میده به هر ماشین و بخش مقایسه هم دارن دیگه caradviceکه خیلی معتبر تره کلا خیلی خوب مقایسه شده اون فروشم به احترام به مشتری خدمات پس ازفروش و البته سابقه شرکت بستگی داره
http://www.caradvice.com.au/386776/2015-hyundai-tucson-v-honda-cr-v-diesel-comparison-review/
زیگما
۲۴ آبان ۱۳۹۴سام بر همه عزیزان
سام جان تصویر ششم از بالا مال تاهو(یا سابربن) هست
و مربوط به سکویا نیست
هم اکنون هم فقط موتور 5.7 برای این خودرو عرضه میشه و موتور 4.6 و 4.7 براش عرضه نمیشه
روز و روزگار بر همه خوش
دلم برای پدال تنگ شده بود
Zonda R
۲۴ آبان ۱۳۹۴@.F
سام جان بازم مثل همیشه عالی بود
یه سلام هم خدمت جناب زیگما استاد بزرگوار
اما چرا باید سکیا انتخاب کنند!!!!؟
دوستانی که لندکروزر رو سوار شدن یا تو فضای داخلی اون دقت کردن متوجه خواهند شد که سکویا به غایت فضای بزرگتری داره
دومین علت هم قیمت هستش که از 44956 دلار تا
61959 دلار هست که نسبت به لندکروزر با 83238 دلار بسیار پایین تره
4 5 سال پیش شب بود تو فرودگاه کیش بودم ناگهان یه غول با رنگ مشکی مات اومد و بعد از چند دقیقه ایستادن رفت یه دستگاه تویوتا تندرا بود
من مبهوت مونده بودم واقعا خیلی بزرگ و با ابهت بود
luis
۲۴ آبان ۱۳۹۴ممنون از مقاله جالبتون
امیدورام که به جای اتمام تولید این نمونه تغیراتی در طراحی و موتورش به عمل بیارن .از نظر من وقتی به لندکروز فول سایز اس یو وی گفته میشه به سکویا باید دبل فول سایز اس یو وی گفته بشه چون از نزدیک واقعا هیبت بزرگ و وحشتناکی داره.
KING 918
۲۴ آبان ۱۳۹۴2 سوال…..
دست راننده اصلا به تهویه میرسه ……….؟
چرا این داشبرد اینقدر بد طراحی شده ؟
american and japan
۲۴ آبان ۱۳۹۴بنده به شخصه آرزوی داشتن همچین خودرویی رو دارم.بسیار زیباست.هیچ ایرادی برای این ماشین نمیشه گرفت.اسم دقیقش هم هون سکویا هست.سکویا اسم بلند ترین درخت جهان هست.این ماشین واقعا حس اباهت و پرستیژ رو به آدم میده و یه اعتماد به نفس خالص.این ماشین کاملا مردونه هست.هرچی از این ماشین بگم کم گفتم.خب من کلا ژاپنی رو دوست دارم به خصوص عشقم تویوتا رو.توی پیکاپ هاش توندرا رو از همه بیشتر دوست دارم.واقعا عالیه ولی خب پیکاپ هست.برای همین برادر اون توندرا رو هم دوست دارم.تویوتا یعنی زندگی یعنی جسارت یعنی کیفیت یعنی اوباهت.ای تویوتا من میمیرم برات.
خداوکیلی این کره ای سوارا اینقدر کلاس نزارن برا خودشون.هر وقت تونستن خودرویی مثل سوپرا یا گودزیلا یا لنسر اوو یا همین سکویا و حضرت و ال اف ای و…تولید کنن بعد بیان زرت و پرت کنن.
ای کاشک یه عکس گذاشته بودید که یه نفر کنارش وایساده بود تا معنی دقیق ابعادش بهتر درک میشد
ali
۲۴ آبان ۱۳۹۴اره دوست عزیز فرمایشتون کاملا درسته
من هم تو عراق دیدم خیلی با ابهته
حتی پرادو 4 در هم در مقابلش کوچولویه
P.G
۲۵ آبان ۱۳۹۴منو ببخشید که جسارت میکنم زیرکامنتتون اظهار نظر میکنم
عرض خاصى ندارم فقط بزرگوار بى زحمت اگه امکانش هست در مورد لغات اباهت! و اوباهت!!! یکم روشنگرى بفرمائید تا ما از جهل و ظلمتى که در مورد این دو لغت گرفتارش هستیم خارج بشیم!:)
american and japan
۲۵ آبان ۱۳۹۴این کره ای سوارا فقط بلدن دیسلایک بدن؟خب بیا کل بندازیم من آماده ام.شروع کنید.مثل مرد بیاین حرفتون رو بزنید چرا دیسلایک میدید؟؟؟؟؟؟((البته اکثرا ماشین پدرشون کره ای هست )) :))))))
خودشون هنوز به سن قانونی هم نرسیدن
ali ayat
۲۵ آبان ۱۳۹۴بیا با آلمان کل کل کن زورت به کوچیک تر از خودت رسیده برو خدا روزی تو جای دیگه بده
american and japan
۲۵ آبان ۱۳۹۴با آلمان از لحاظ لوکس بودن و اپشن و اسپورت بودن نمیشه کل انداخت ولی از لحاظ استهلاک و هزینه ی نگه داری ریز میبینمش.البته آلمان واقعا قابل احترامه و من عاشقشم.ولی میدونم این دیسلایک ها کار کره ای دوست ها هست و مال آلمانی باز ها نیست.این کره ای ها خیلی ادعاشون میشه و میخوان با ژاپن کل بندازن فکر میکنن زورشون میرسه.آلمان یه جور خاصیه که نمیشه براش رقیب پیدا کرد.شاید انگلیس باشه.نمیدونم.
Durango
۲۲ خرداد ۱۳۹۶سلام.دوست من با شما کاملا موافقم.ابعاد بزرگ تویوتا سکویا آدم دچار شگفتی میکنه.واقعا برندهای ژاپنی قابل احترام هستند.شما وقتی پشت فرمان سکویا یا لندکروزر بشی حس میکنی ماشینت هر جاده ای رو
چه اسفالت و خاکی وناهموار را میخواد به چالش بکشه و با اعتماد کامل منتظر دستور شماست.ممنون از همه دوستان…
yas
۲۴ آبان ۱۳۹۴اون اخر که قیمت اماراتشو به پول ما تبدیل کرد کمرم شیکست.یعنی ما داریم پول مدل فول اپشن هشت سیلندرشو به یه RAV 4 که تقریبا کراس اوور هم هست و چهار سیلندره میدیم و یا ارزون ترین مدلش که ما داریم همون پول رو بایت تویوتا کمری دست دوم میدیم(با خود تویوتا ها مقایسه کردم که به عمق فاجعه هم پی ببریم و بعد نگید مقایست به جا نبود بلکه کاملا از رو قیمت بود)
ali
۲۴ آبان ۱۳۹۴ظاهرش دیگه قدیمی شده
دیگه وقتش رسیده که شکلش رو عوض کنن حتی اگه شبیه نسل جدید توندرا هم باشه خیلی بهتر میشه
من فکر میکنم اگه تویوتا بتونه به جای توقف تولید نسل جدیدشو با ظاهر بروز و زیبا تر ارائه کنه میتونه رقابت خوبی با سابربن یا فورد اکسپدیشن داشته باشه
چون اس یو وی های فول سایز هنوز هم خیلی پر فروشند.
Archi KHAN
۲۴ آبان ۱۳۹۴فول سایز فقطططططط امریکایی
والسلام و من الله توفیق.
امیرحسین
۲۴ آبان ۱۳۹۴من درک نمیکنم چرا تو هر زمینه ای کره ای سوارها نظرات بدیع صادر میکنند و مسخره خاص و عام میشن؟؟؟؟
برادر من،کره شما هروقت تونست ماشینی بسازه که قدر نیسان آبی تک دیفرانسیل قابلیت آفرود داشته باشه آنوقت تویوتا رو به چالش بکشید،تویوتا بیش از نیم قرن تجربه آفرود داره
ولی بنظر من کاش از پلاستیک تو داخل استفاده نمیکردن،حیف هست همچین ابهتی توش پلاستیک کار شده باشه
سعید
۲۴ آبان ۱۳۹۴امیرحسین جان اینجا همونجوری که از اسمش معلومه یخش نظراته و هرکی دیدگاه خودشو بیان میکنه بعدشم فکر نکنم من ممسخره ی خاص عام شده باشم مگر اینکه شما منو مسخره کرده باشی که اونم طوری نیست شما راحت باش
آق جبات
۲۴ آبان ۱۳۹۴آقا ما دلمون پراید شاسی بلند فول سایز میخواد…
مسوولین رسیدگی کنن لطفا…
ali
۲۴ آبان ۱۳۹۴کاملا درسته
اصلا از وقتی پراید وانت زدن دیگه دلم سوپر دیوتی و سیلورادو و توندرا نمیخاد :D
ali ayat
۲۴ آبان ۱۳۹۴موتور۵۷۰۰سی سی ۳۸۱اسب بخار خب طراحی بدنه هم که عالی واقعا بی نقصه ماشین واقعا چه کرده این ژاپن
ELDORADO
۲۴ آبان ۱۳۹۴ببین دوست عزیز کاملا معلومه که داری مسخره میکنی .
علی اقا این دیگه ثابت شده که اسب بخار اصلاااااااا در محصولات تویوتا مهم نیست اصلاااااااااا.
طراحی هم که جلو ماشین توندرا هست ( اون زشت نبود این زشته !!!! )
اما خب قبول دارم قیافش قدیمی شده .و کلا طراحی به سبک امریکایی هست برای امریکایی ها.( یعنی با ابهت و بزرگگگگگ :) )
ولی قبول دارم داشبوردش زیبا نیست ولی به نظر من زشت هم نیست .
ali ayat
۲۵ آبان ۱۳۹۴نه قبول ندارم دوست عزیز به نظر من این یه افتضاح از تویوتا بود من لندکروز کوچیک تر رو قبول دارم ولی اینو از هیچ جهتی اصلا طراحی داشبورد و صفحه کیلومتر درست کپی از بنز های قدیمیه اس ال آر اینجوره یه حالتی خاص داره دقیقا عین اون ولی آلمانی که هیچی دستش به زیر بهترین نمیره ولی من باشم تو این کلاس واقعا آمریکا خداست جی ام و شورولت ووو…
MjM
۲۴ آبان ۱۳۹۴لندکروزر…پرادو….روفور……فورچونر…هایلندر…سکوئیا…توندرا…تاکوما…هایلوکس… 4رانر……اینهمه SUV و کراس و تراک!
دم سامورایی ها گرم!
نوید جهرمی
۲۴ آبان ۱۳۹۴همیشه این ماشین رو دوس داشتم مثل لندکروز. شخصاً نقاط قوت و ضعفش رو برعکس میدونم. طراحی بیرونیش خیلی باهیبت و مردانه و زیباست. طراحی داخلیش با وجود متریال خوب قابل هضم نیس.
اما تو این کلاس انتخاب اولم جمس یوکان و بعد شورولت سابربن هست.
hooman-1
۲۴ آبان ۱۳۹۴دوستان شرمنده این مطلب با موضوع بی ارتباطه…
گویاپرداخت وام ۲۵ میلیون تومانی کذایی امروز لغو شد.این وام قرار بود ۶ماه ادامه داشته باشه اما الان بعد از ۶روز پرداختشو لغو کردن…نظرتون چیه درباره این خبر؟
ALiHidden
۲۵ آبان ۱۳۹۴به سودی که میخواستن رسیدن(البته خیلی بیشتر از سودی که میخواستن!)
واسه همین دیگه نیازی به ادامه ندیدن….
sky watcher
۲۴ آبان ۱۳۹۴الان اخبار گفت تو چهار روز ۲۰۰۰۰ پراید فروختن …
واقعا به این مردم چی باید گفت ؟
پراید …
این جور که پیداست پراید تاعبد توی این سرزمین تولید میشه
جایی که دیگه خودرو سازا داشتن قبول میکردن که باید محصولات جدیدی رو تولید کنن مردم ریختن و تو چهار روز بیست هزار پراید فقط بیست هزار پراید خریدن ….
P.G
۲۴ آبان ۱۳۹۴کارشناس Automiddleeast هم همچین بگى نگى یکم از مشکل کم سلیقگى رنج میبره ها،آخه دقیقاً کجاى کابین این خودرو زیباست؟!حداقل داشبوردش هم اونطور که از عکس معلومه آنچنان کیفیت و طراحى نداره،از نظر خروجى موتور هم که چنگى به دل نمیزنه،ظاهر خیلى جالبى هم نداره،شاید تنها نکته ى مثبتش نام و کیفیت تویوتا باشه
در هر صورت از نظر من ارزش خرید نداره،از نظر من تنها دلیلى که میشه براى وجودش آورد تلاش تویوتا براى رقابت با اس یو وى هاى فول سایز آمریکاییه که تو اولین گام به نظر موفق نبوده
ELDORADO
۲۴ آبان ۱۳۹۴طراحی که سلیقه ای هست .
اما از شما انتظار اینو نداشتم بگین که قدرت کمه. اره میدونم کمه و اگه به حجم هم توجه کنیم خیلی کمه !!!!!. اماااااا خودتون بهتر از همه میدونین اسب بهار اصلاااااااا برای مخصولات تویوتا مهم نیست و این عملکردشونه که فوق العادس.
اگه به اسب بخار بود به لندکروز نمیگفتن حضرت !
البته همین وجود اسب بخار بالا هم خیلی خوبه ناسلامتی اسممو نگا کنین . امریکایییییی :)
سارا
۲۴ آبان ۱۳۹۴اسم این خودرو “سکویا” هست نه “سکوئیا”
مطالب سایت که همه ترجمه هست … حداقل توی این ترجمه کردن دقت کنید
بابک
۲۴ آبان ۱۳۹۴واقعا از نزدیک ماشین با ابهتیه
طراحی بیرونی بسیار زیبا و طراحی داخلی نه چندان دلچسب
یه نقره ایش تو قشم هست که من هر وقت از نزدیک میدیدمش واقعا حال میکردم
امیر
۲۴ آبان ۱۳۹۴دیدن عکسها جالب شده.
محمد
۲۴ آبان ۱۳۹۴واقعا من دوست دارم بدونم طراح تویوتا کیه ؟ واقعا چی تو فکرشه ؟ داخل این ماشین اون تیکه ای که از رنگ نقره ای استفاده کرده انگار میخاسته دو نسل از داخل یک ماشین را باهم مقایسه کنه .
اومدن مغز انیشتین را کالبد شکافی کردن .باید مغز طراح تویوتا کالبد شکافی کنن ببینن چی توشه که طرح های درهم برهمومیده.
ماشین زیبای تویوتا کمری 2015 new face که اون هم توسط امریکایی ها در کنتاکی طراحی شده .وتویوتا کرولا 2015 اروپایی.
احتمالا تویوتا می خواد بگه یه همچین طراحیه هم میشه کرد.
کاش میشد بگی زشته .اصلا ناهمگون و غیر منطقی خیلی از طراحی های تویوتا.
مسعود
۲۴ آبان ۱۳۹۴فرار از زندان رو اگه دیده باشید ، این ماشین به خوبی یادتونه
اصلا وقتی دیدمش دهنم وا موند
خیلی با ابهته حتی بیشتر از حضرت :)
ALiHidden
۲۵ آبان ۱۳۹۴قبول دارم ولی من حضرت(که واقعا قبولش دارم) رو وقتی کنار ماشین های آمریکایی میبینم
حس پراید وانت کنار جمس بهم دست میده :D
اینم همین طور… :D
ارمان
۲۴ آبان ۱۳۹۴کاملا نیاز به کمک خلبان داره
چرا همه چیز اونوره؟ :دی
وقتش تویوتا یه دستی به سرو روش بکشه
احمد باقری
۲۴ آبان ۱۳۹۴به هر حال، هر چه که باشه، این ماشین مزیتهای خودش رو داره.
محمدرضا
۲۵ آبان ۱۳۹۴با این غول میشه تا قله دماوند هم رفت ! کیفیت داشبورد ضعیفه اما بشخصه موتور قوی و کم صدا بودن کابین و جادار بودنش راضیم میکنه نه بزک های کره ای و آپشن های بی مصرف برخی برندها …
ALiHidden
۲۵ آبان ۱۳۹۴نمیدونم چرا تویوتا اصلا وقت صرف طراحی ماشیناش(چه داخلی چه بیرونی) اصلا وقت نمیزاره
و نسبت به حتی ماشین های کره ای حس خیلی خوبی به آدم القا نمیکنه
و تو کابینش هم حس بی کیفیتی دارم…
ماشین هرچقدر هم که فنیش عالی باشه بالاخره آدم باید از ماشین خوشش بیاد یا نه؟
مثلا شما پرادو 2008 رو با سانتافه 2008(میدونم الان همه میگن این زده به سرش پرادو رو با سانتافه مقایسه میکنه !!!) ولی خب خداییش سوئیچ پرادو اصلا در حد ماشین 200 میلیونی نیست!
اما خب خدا رو شکر تو لکسس هم رو طراحی و کیفیت بیشتر وقت گذاشته…!
احسان
۲۶ آبان ۱۳۹۴فکر کنم رنگ مشکی خیلی بهش میاد
درکل تویوتا بدشکله ولی اصلا بد نیست…
reza ///AMG
۲۶ آبان ۱۳۹۴درود
بالا برین پایین بیاین طراحی داشبورد خیلی مضخرفه کاریشم نمیشه کرد
بیرونش بهتره نسبت به داخل ولی بازم میتونست بهتر باشه
به قدر کافی جادار هست و بعید میدونم کسی نیازش برطرف نشه با این حجم فضا
موتورشم خوبه دیگه سخت نگیرین
قناعت پیشه کنید یا ایها الپدالیون!!!
aref
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶دیدگاه…هم آلمانها هم کره ای ها و آمریکایی ها در برابر لکسوس LF.A باعظمت و پر تکنولوژی سرافکنده هستن به قول جرمی کلارکسون بهترین خودروی تاریخ هستش دیگه گودزیلای خشن و آکورا NSX و بقیه بماند آلمانها مثل بنز و بی ام و چون از قدیم تو بازار ایران بودن و تو کشور رقیب نداشتن محبوب شدن البته که آلمانها خیلی خوبن ولی هرگز نمیتونن از ابر خودروساز تویوتا و دیگر غولهای ژاپنی جلو بزنن
ی
۱۷ آبان ۱۳۹۶اتفاقا من اینو به لندکروز ترجیح میدم
مهتی
۱۵ بهمن ۱۳۹۶کمک خلبان خوب اومد کنسول وسط در دسترس راننده هنگام رانندگی نیست