لندکروزر همیشه در سبد محصولات تویوتا یک گوهر ارزشمند بوده است. این یک اسیووی بسیار کاربردی است که میتواند برای سالها و هزاران کیلومتر، هر کاری را انجام دهد؛ بنابراین، تعجبی ندارد که نمونههای بکر آن قیمت بالایی داشته باشند؛ اما بااینوجود، آیا این لندکروزر مدل ۱۹۹۴ ارزش پرداخت ۱۳۶ هزار دلار، یعنی حدود ۵۰ هزار دلار بیشتر از قیمت لندکروزر نو را دارد؟ پاسخ این سؤال بسته نظر به افراد ممکن است متفاوت باشد اما درهرصورت نمیتوان منکر شرایط باورنکردنی این لندکروزر شد.
دلیل چنین شرایطی این است که این خودرو با وجود ۲۷ سال سن، تنها ۱۶۰۰ کیلومتر کار کرده است. این لندکروزر در بیرون به رنگ سبز زمردی تیره بوده و تعجبی ندارد که این رنگ در شرایطی عالی قرار دارد. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای این ماشین هم میتوان به بچه گلگیرهای همرنگ بدنه، روکش خاکستری سپرها، سانروف برقی، قلاب بکسل، اسپویلر عقب، باربند، پنجرههای انتهایی کشویی و درب صندوق دوقسمتی اشاره کرد. این لندکروزر روی رینگهای ۱۶ اینچی آلومینیومی قرار گرفته که لاستیکهای آنها در اکتبر سال گذشته تعویض شدهاند.
در داخل خودرو هم دریایی از چرم خاکستری دیده میشود که هیچ نشانی از سن بالای خودرو ندارند. داشبورد مشکیرنگ، تریم چوبی و رنگ خاکستری تیره در پایین رودریها از دیگر ویژگیهای داخل این خودرو هستند و ازجملهٔ تجهیزات آنهم میتوان به تهویه مطبوع، سیستم صوتی CD و کاست کارخانهای و پنجرههای برقی اشاره کرد.
زیر کاپوت این لندکروزر مدل ۱۹۹۴ یک پیشرانهٔ ۴.۵ لیتری شش سیلندر خطی قرار دارد که ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۳ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این موتور قدرت خود را از طریق گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک با گیربکس کمکی و قفل دیفرانسیل عقب و جلو به چرخها میرساند. پمپ و فیلتر بنزین خودرو در سال ۲۰۱۷ تعویض شدهاند و تسمههای مهم و باطری هم سال گذشته عوض شدهاند.
RezaRs
۴ تیر ۱۴۰۰درک نمی کنم من یکی
NAVID۰۰۹۸
۴ تیر ۱۴۰۰نباید هم درک کنیید !!!
اصلاً قراری هم نیست که درک کنید !!!
شما فقط نگاه کن و بَس !
قدر زَر ، زرگر شناسد ، قدر گوهر ، گوهری !!!
قدر این خودرو را کسی درک میکند که معنی اصالت را متوجه میشود و نه اینکه تعصب داشته باشد و بخواهد درک هم بکند !
یه چیز جالب از لندکروزرها که فهمیدم ، فاصله محوری تمام این چهار نسل اخیر یک عدد مشخصی هست ( ۲/۸۵۰ mm ) ، جالبهها !
S
۴ تیر ۱۴۰۰یک lx470 مدل2001 بژ میشناسم فکر کنم روی پلتفرم اتاق100سواره حدود150000کیلومتر رفته و دست آشنا بوده و خیلی وقته گذرا میبینمش واقعا آفرود نرفته
35000درهمه که خیلی ارزون تر از این در میاد هر لحاظم از این سره
RezaRs
۴ تیر ۱۴۰۰حوصله جواب دادن بهتو ندارم ولی همین رو بهت بگم که اتفاقا اونی که لندکروزر رو میشناسه منم
NAVID۰۰۹۸
۴ تیر ۱۴۰۰بله
به استادیه لندکروزی شناسیه شما قسم !
Hamid
۴ تیر ۱۴۰۰نوید
محض اطلاع شما آقا رضا خودشون تویوتا سوار هستند و حتی شاید بیشتر از شما در موردش اطلاعات دارند ، لطفا اگه کسی رو نمیشناسید الکی حرف نزنید …
بسه پسر شورش رو در آوردی نکنه فکر کردی رضا کره ای فنی چیزیه؟!
NAVID۰۰۹۸
۴ تیر ۱۴۰۰حمید جان
در فضای مجازی همه میتوانند بوگاتی سوار شوند و حتی شاتل فضایی و این دلیل نمیشه ما اِدعایی از خودرویی داشته باشیم و با قاطعیت به بد بودنش اشاره کنیم یا بگوییم به درد نمیخورد که مثلاً چون من تمام زندگیام را با تویوتا یا لتدکروزر گذروندم ( این لندکروزر داخل مقاله برای سوار شدن نیست که بخواهیم با لندکروزر دیگری مقایسهاَش کنیم ) !
شور چه در آمده !
مگر قرار هست که آقا رضا فن کره باشد و من دشمن ایشون !
مگر ، کره ژاپن آلمان آمریکا ، حلوا قسط میکنند برایمان که سنگش را به سینه بزنیم و من مثلاً با فن کرهایها دشمنی داشته باشم در حالی که من با آدمهای بیتربیت به مشکل میخورم و کوچک و خاکپایِ فنهای کرهای هم هستم .
من فقط میگویم ، آن حراجی که قیمت گذاشته به روی این خودرو و آن کسی که خریده ، مطمئنا ارزش و اصالتش را میدانسته !
حالا اگر به شما یا آقا رضا بَر خورده که نقدشان کردم و ناراحت شدین ، پس هیچی و شما درست میفرمایید و معذرت خواهی بابت دلخوری !!!
این خیلی بده که ما ایرانیها نقد پذیر نیستیم و ثمرهی این تعصبهای بیجا را در عقبماندگی زندگیها میبینیم اما قبول نمیکنیم !
خداشاهده بارها و بارها پیش میآید که به همکاران و دوستان در محیط کاری پیشنهاد میدهم که روبرویم بنشینند و در چشمانم نگاه کنند و بدیهایم را بگویند و نقد کنند تا بیشتر به روی خودم کار کنم تا بهتر در بیزینسم جلو بروم و بهتر محیط کاریم را رَصَد کنم و سازش هر روزه داشته باشم !!!
دوستان ، لطفاً نقد کنید و نقدپذیر باشید و فکر نکنید تا کسی مخالف نظر شما نظر داده پس دشمن شما هست !
چند روز پیش یه موضوعی در مورد دلخوریها در فضای مجازی بود که میدیدم و میگفتند حتی کسانی هستند که این فضا را جدی میگیرند و دست به خودکشی میزنند (( مگر چقدر ارزش دارد ، مگر تعصب چه ارزشی دارد در تمام موارد زندگی ، گور پدر تویوتا هیوندای بنز و … که بخواهیم بخاطرش همدیگر را تیکه و پاره بکنیم و دلخور شویم در حالی که آنها صنعت هستند و فقط پول را میشناسند )) !
شما ببینید در هر هفته چقدر بخاطر کامنتهای ساده ، با هم دشمنی میکنیم در حالی که اگر اشتباه کنیم میپذیریم و اگر هم درست بگوییم که تازه یه چیزی هم یاد میگیریم و بهتر !
این صد بار ، بیایید دوست باشیم ، نقد کنیم ، تعصب نکشیم تا در این محیط لذت ببریم و نه ذلت !
RezaRs
۵ تیر ۱۴۰۰حمید داداش دستت درد نکنه داداشم همین که نوید فک میکنه من فن کره هستم خودش گویای اینه چقدر اشتباه میزنه 😂😂😂😂😂
نوید جم کن وجدانان به من میگه فن کره 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
لعنتی کمرم رگ به رگ شد من فن کره
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
وایی فk هنوز انقدر سنم بالا نرفته دچار زوال عقل بشم که فن ماشین اقتصادی اونم کره ای بشم خرید ماشین و فن بودن دو دنیای متفاوتند
R@m!n
۴ تیر ۱۴۰۰سانروف و اتو پارکم که نداره
RezaRs
۴ تیر ۱۴۰۰نه مسئله اونش نیست من که اون یکی رامین نیستم منظورم اینه با ساده ترین ۲×۲ = ۴ میشه متوجه شد کلی ماشین بهتر ازش ریخته
Saleh
۴ تیر ۱۴۰۰این ماشین جنبه کلکسیونی داره
Jamshid
۲۰ آذر ۱۴۰۱من کاری ندارم آقا نوید چی کرده ممد چی کرده عباس چی کار کرده کاری ندارم کی ژاپن رفته کی کویت و امارات و آمریکا رفته کی چی خریده
ولی سلیقه هست آقا رضا و محترمه و همه یه نظر و سلیقه در باره یک چیز دارن و تا موقعی محترمه که نخواد به کسی تحمیل کنه
آقا یکی رفته یه گاراژ یه سوله خریده با پول باباش میره نمایشگاه و فلان ماشین کلکسیونی جمع میکنه هر روزم باهاشون درگیره و بعد چند سال میره میفروشه دوباره یکی میخره و عشقشه
به جز اینکه به من ربط نداره منم نظر بدم میدونم از ایران صدام به استرالیا و آمریکا و هر کشور دیگه ای به گوش اون نمیرسه و برسه هم هیچی نمیشه
پس الکی تعصب نمیکشم و سنگ چیزی رو به سینه نمیزم
NAVID۰۰۹۸
۴ تیر ۱۴۰۰یه لندکروزر همین نسل مدل ۱۹۹۲ دنده دستی زاپاس زیر در یکی از شهرهای ایران میشناسم که در زیر خروارها خاک مدفون شده و صفر صفر هست و حالا رسیده به یک وارث جوان !
جالب اینجاست که تا ۳ میلیارد هم مشتری از کرمان برایش آمد ولی وارث گفته فروشنده نیستم و مطمئناً با شنیدن این خبر فکر کنم حتی دیگر ۵ میلیارد هم نفروشدش با اینکه طرف کلاً فروشنده نیست !
در کل اگر به انتخاب من باشد ، اتاق ۱۰۰ را به تمام لندکروزرها ترجیح میدهم و اتاق ۱۰۰ یه چیزی مابین قدیم و جدید میباشد که هیچگاه گرد پیری به رویش نمینشیند !
نمیخواهم بزرگنمایی کنم چون همین لندکروزر هنگامی که در برابر SUVهای آمریکایی قرار میگیرد اصلاً هیبت و بزرگی اتاقش به نمایش در نمیآید اما لندکروزر یه روح عجیبی دارد که آدم را وابسته به خودش میکند !
شاید متوجه نشوید من چه میگویم و من هم منظورم با همهی محصولات تویوتا نیست که شما فکر کنید تعصب دارم ، نه ، اما تجربهای که دارم پس از سالها بیان میکنم که اگر خودروهایی کمکارکرد و تمیزی همچون لندکروزر اتاق ۱۰۰ ، کمری گرند ۲۰۰۶ ، سوناتا NF ، بنزهای E و C مدل ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ ، هایلوکس ویگو ، ماکسیما ، آزرا ۲۰۱۱ کالیفرنیا ، دارید را دو دستی بچسبید و مطمئن باشید که این خودروها هروز به ارزششان افزوده میشود و به مانند گوهری ناب از آنها مراقبت کنید ، در بازار میبینم و شرایط را میسنجم که به شما میگویم (( اما شرط این هست که خودرو را تمیز و بدون رنگ نگهداری کنید بدون قُری یا رنگ رفتگی و مطمئن باشید همیشه مشتری خودش را با التماس دارند چون دیدم که بازار قیمت تائین نمیکند و خود مشتری قیمت میگذارد )) !
لندکروزرهای سری ۸۰ را قبلاً یه مسافرت طولانی باهاش رفتم ، بینظیره اما هزینهی خدمات گرانی دارد و لوازمش گران هست برعکس اتاق ۱۰۰ که حتی از اتاق ۲۰۰ هم ارزشمندتر هست به نظر من ، البته اگر پدرش را در نیاورده باشند !
اما دوستان این چند وقته توجه کردید چقدر از سواری نرم و راحت اتاق ۳۰۰ دارند تعریف میکنند ، تمام تسترها عاشق سواری بسیار راحت نسل جدید شدند و جالبیش شتاب بالای نسل جدید و سرزنده بودن پیشرانهاَش هست !!!
کلاً ، لندکروزر باید یه زیرمجموعهی جدا باشد از تویوتا و تویوتا باید ارزش این نام را بداند و یه فکری برای این نام بزرگ و اصیل بکند .
mopar
۴ تیر ۱۴۰۰همون سواری نرم و راحتی که دندش میپرید بیرون صدا میداد؟اها گرفتن اپشن جدید تویوتاس
یه ضمانی کادیلاک سویل هم فندک برقیش صدا میداد منتها اون نت پیانو بود…
Hamid
۴ تیر ۱۴۰۰چه تیکه سنگینی 😂😂😂😂😂😂
NAVID۰۰۹۸
۴ تیر ۱۴۰۰mopar جان
چندتا خودرو میشه آورد ، پدرش را در آورد و در آخر یه فیلم کوتاه بگیریم که ای وای ، ببین مشکل داره و … !
شما وقتی اطلاعات نداری و نمیدانی یک خودرو در چه شرایطی تست میشود تا به رونمایی و سپس خریدار برسد آمدی اینجا از یک کلیپ کوتاه دفاع میکنی که بعداً گندش در آمد که رفتن به کویر و گیربکس را خورد کردن و فقط یه تیکه فیلم گرفتن تا ترند رسانهها شوند اما سرشان خورد به سنگ !
زمانی که دیدی این مشکل همگانی هست مثل یاتاقان زدنها و آتش گرفتنهای برخی از کرهایها که رسانهای و تائید هم شد ، بعد بیا اینجا اطلاعات سالم بده تا خود من هم تائیدت کنم به عنوان یک طرفدار کوچک تویوتا !
شما یک آمریکایی فن هستید و من میتوانم شما را ارجاع دهم به کلیپهایی که از کیفیت پائین متریال و منتاژ آمریکاییها گرفته شده ، اما چون بحث پیش میآورد فقط میگویم به شما همین بس که ژاپنی و تویوتا داخل خاک آمریکا چه پادشاهیای میکنه که خود آمریکاییها هم حسرت به دل بازار ژاپنیها در خاک خودشان هستن !
این را مطمئن باش اگر مشکلی در گیربکس جدید لندکروزر باشد ، دشمنان تویوتا زودتر از خود اورگانهای ایمنی مربوطه پدرش را در میآورند و شما را از نگرانی در میآورند !!!
حسین
۴ تیر ۱۴۰۰نه اون راحتی که سال 2020 دوتا ستاره ایمنی داره سرعت بالای صد از هم میپاشه
اشکان
۵ تیر ۱۴۰۰نوید و حسین انگار آن لیست بلند بالای من در مورد فراخوانهای میلیونی ژاپنیها و مراسم آتش بازی ژاپنیها و فراخوانهای متعدد و پی در پی بدلیل آتش سوزی رو فراموش کردین ؟؟؟ اگر لازم میدونین دوباره بزارم تا یادآوری بشه براتون !!!!
mopar
۵ تیر ۱۴۰۰چرا ماسین نو انقد زود باید پدر گیربکسش دربیاد پسر خوب…
حسین جون برو برو پست فراخان سنترا رو بخون…
Jamshid
۲۰ آذر ۱۴۰۱موپار جان ، فعلا فورد برای ماشین هاش فراخوان فرستاده که ب خاطر کمبود بودجه کیفیت پراید تحویل دادیم و غرامت بالای یک میلیون دلار داده به خریداران اون مدل فورد
تو همین سایت هست بگرد
UNAS
۶ تیر ۱۴۰۰آقا نوید چند دقیقه اس من محو و ذوب ادبیات و نگارش و بیانت شدم رفیق
دوستان به این جمله نوید در متن توجه بفرمایید :
“”شاید متوجه نشوید من چه میگویم “”
آغا تباه شدم با این جمله بخدا
آدم اینقدر رقیق القلب و معطوف
Reza
۴ تیر ۱۴۰۰حتی یک قرون هم بابت این خودرو نمیدم
NAVID۰۰۹۸
۴ تیر ۱۴۰۰من هم این قیمت نمیخریدم اما کسی که طالبش باشه همیشه پیدا میشه که بخره و الان هم پیدا شده و ارزشگذاری شده !
Iman99
۷ تیر ۱۴۰۰همیشه ادم غیر متطقی همه جا پیدا میشه که یه همچین کارای غیر عاقلانه ای انجام بده
نوید و حسین تو دنیای کوچیک خودشن موندن و محدوده دید و درک اونها اگه در سطح بالاتری باشه قطعا از این حرفای منسوخ و غیر قابل قبول نمیزدن
نوید و حسین نمیدونن که از جنگ حهانی دوم و بعد از تسلیم شدن ژاپن دیگه ژاپن نوکر و نوچه امریکا شده و بعد از اون به همین دلیل همه جوره توسط آمریکا پشتیبانی میشه و الانم از متحدان امریکا محسوب میشه و تمام چیزاایی که دارن الان به کمک امریکا و حتی اروپا ساخته شده که البته همینها هم به پای خود محصولات اروپایی و یا امریکایی نمیرسه و نمیتونه هم برسه ولی درکل هرچی که دارن بیشترش به کمک تکنولوژی و طراحی اروپا یا امریکا بوده و با همکاری اونها بوده
تو خود همین خودروسازی هم مثلا همین تویوتا و یا محصولات هوندا و بقیه اونها خیلی هاش کلا تو امریکا طراحی و ساخته شده و همه چیزش دست امریکا بوده تو خود پدال هم مطلبش هست درمورد امریکایی ترین خودروها که مشخص بود محصولات هوندا و تویوتا خیلی هاس تو امریکا طراحی و ساخته شدن و ژاپن عملا هیچ کاره بوده و فقط به نوعی سرمایه گذاری کرده و کار و فکر اصلی رو امریکا انجام داده.
تو این مورد این ماشین هم همین قضیه هست و این کار کار بی ارزشیه و کسی هم قبولش نداره ولی بالاخره یکی پیدا میشه که که این کار غیر عاقلانه رو انجام بده
چون مثلا مقایسه هم که بشه مسلما مرسدس جی کلاس از همه نظر با ارزش تر و خیلی بهتر از لندکروزه خود این مدل و حتی مدل های جدیدشون هم اگه مقایسه شه همینطوره و واقعا مرسدس جی کلاس و هامر و فورد و هاموی از همه نظر بهتر هستن در سطح بالاتری هستن و خیلی بهتر از لندکروزن.
Jamshid
۲۰ آذر ۱۴۰۱آقا ایمان
ب نظرت بمب اتمی هیروشیما و ناکازاکی و جنگ جهانی پیش نمیومد و ژاپن تسلیم نمیشد ، الان آمریکا چیکاره ژاپن بود؟برده یا سگ؟شایدم سواری میداد به ژاپن
Nima+RST
۴ تیر ۱۴۰۰این حکم یه عتیقه رو داره و با این منطق قیمت گذاری شده
واسه کاربرد نیست دیگه ماشین ۲۷ ساله
وگرنه یه فور رانر سی و خورده ای هزار دلاری کاربردی تر از اینه
Mad.z.Max
۴ تیر ۱۴۰۰حرف نداره این مدل، واقعا جذابه، ولی ۱۳۷هزار دلار شاید براش زیاد باشه..
یه سرچ الان زدم توی کریگز لیست که بازار اینترنتی فروش خودروی آمریکاس، و مدلای کارکرده این سری رو بسته به شرایط ماشین از ۲هزار تا ۱۰ هزار دلار گذاشته بودن. واسه زیر پا اگه آدم بخواد، میتونه یه ۱۰ هزارتاییشو ورداره که وااااقعا تمیزن و فوقش ۱۰ هزارتاعم خرج بازسازی فنیش کنی صفرش کنی و حالشو ببری، ولی واسه کلکسیون واقعا نمیدونم می ارزه ۱۳۷ هزارتا به ماشینی بدی که با تیراژ بالا تا کمتر از ۳۰ سال پیش تولید شده یا نه.. نظر شما چیه؟
NAVID۰۰۹۸
۴ تیر ۱۴۰۰این خودرو کلکسیونی به حساب میاد دیگر و کسی که میخرد که نمیرود با او رانندگی کند !
این دست خودروها با خودروبر جابهجا میشوند !
چند روز پیش دیدم یکی یه پاترول ۷۶ که نه کولر داره نه شیشه برقی و نه فرمان هیدرولیک و تازه رنگ آفتابسوختهای هم داشت با ۹۰هزارتا کارکرد خریداری کرده بود ۲۰۰ میلیون که اگر به من بود ۱۰۰ میلیون هم نمیخریدمش اما بعداً فهمیدم تازه یکی دیگه اومده از او خریده ۲۲۰ میلیون و این در بین افرادی جابهجا میشود که برای رانندگی نمیخرند ، بلکه برای کلکسیون و گالری شخصی خود میخرند !
هر خودرویی قیمت خاص خودش را دارد که با اِلِمانهای خاصی قیمتش را میسنجند که مستندی هم در همین باب ساخته بودند و یه برنامهی انگلیسی بود که خودروهای قدیمی را در جهان پیدا میکردند و سپس با فرمولهای خاصی قیمتگذاری برای حراج میکردند که برخیها بسیار بالاتر به فروش میرسیدند و برخی هم شکست میخوردند اما مهم یک چیز برای این گروه دلال بود که وقتی یک خودرویی به قیمت مشخصی فروش بره ، دیگر قیمتها پائین نمیآید و تازه داستان شروع میشود و در حراجیها قیمتها رو به بالا میرود به همراه افزایش بیشتر و جالبتر اینکه اگر خودرویی در فروش شکست میخورد ، قیمت خودروهای هم مدل خودش را در تمام حراجیهای جهان میشکست و ارزش خودرو از دست میرفت !
کلاً بازار حراج جهانی ، بازار جالبی هست که آدم با دیدنش چیزهای جالبی یاد میگیرد .
مهمترین نکته در تایین قیمتها دو چیز بود ، یکی اصالت محصول و دیگری توجه به جزئیات با وسواس شدید و سانت به سانت اون محصول را چِک و بررسی میکنند !
چون نشون میداد که بسیاری هم با کلاهبرداری میخواهند خودرویی را قالب کنند و با مظلومنمایی خودشان را به کوچهعلی چپ میزدند که مثلاً خبر از مشکل ندارند !
ناخدا
۴ تیر ۱۴۰۰خسه نشدی انقدر داستان بافی و افسانه بافی کردی ؟؟ بیا برو عربستان یا امارات تا اعراب یه لندکروز مفتی بهت بدن تا شاید دست از سرمون برداشتی
Mad.z.Max
۴ تیر ۱۴۰۰والا چی بگم، خودم واقعا با پول زیاد دادن پای ماشین کلکسیونی هیچ مشکلی ندارم، اصلا لذت میبرم
ولی به این که این یکی در حد نزدیک صد و چهل هزارتا ارزش کلکسیونی داشته باشه هنوز مشکوکم. البته من واقعا تخصص ندارم توی تشخیص ماشینی که کلکسیونی حساب بشه یا نه، تو ذهن خودم فاکتور سن و سال ماشین و همینطور تعدادی که ازش ساخته شده رو در نظر گرفتم.
یه مثال، نیسان ماکسیما نسلی که توی ایران بود برای اویل قرن ۲۱اُم اومد بازار (توی آمریکا هم فروش خوبی کرد) ماشین پر تیراژ و در عین حال قیمت متوسطی برای آمریکاییا بوده (کمی تا قسمتی مثل همین لندکروزر بالا البته یخورده ارزونتر) آیا ممکنه یه نمونه ازش که رنگ خاصی داشته و مثل همین لندکروزر تقریبا صفر نگهداری شده، وقتی به سن نزدیک ۳۰ سال برسه کلکسیونی بشه و ۱۴۰ هزارتا هم ارزش پیدا کنه؟ بعیده..
چون هم تعداد بالایی ازش ساخته شده و همچنان هم در حال تردد توی جاده ها هستن بعضیاشون، هم اینکه مثلا توی مسابقات خاصی برنده نشدن یا جوایز طراحی و یا هرچیزی که متمایزشون کنه از باقی ماشینای معمولی نداشتن. واسه همین گفتم شاید ارزش اون مبلغ رو نداشته باشه، به هرحال کم پولی نیست ۱۴۰هزار دلار توی دنیای خودرو
NAVID۰۰۹۸
۴ تیر ۱۴۰۰مسلماً ماکسیما یا حتی کمری اگر ۳۰ یا ۵۰ سال هم بگذرد از زمان تولید و صفرشان پیدا بشه به این قیمتها نمیصرفند !
ببینید ، ارزش و اعتبار یک محصول را کارشناسان حراجی در نظر میگیرند و شامل پارامترهائیست که گفتنش کار من و بقیه نیست و تخصصی هست !
من هم هیچگاه چنین پولی بابت لندکروزر نمیدهم اما این خودرو یک عقبهی ۷۰ ساله دارد و هر خودرویی داستانی برای تولیدش دارد !
این همه خودروی ۵۰ و ۷۰ و ۹۰ ساله در تاریخ خودروسازی داریم از برندهایی که هستند و برخی هم ورشکسته شدند و رفتند ، اما با تمام این موارد باز هم قیمتی ندارند و عتیقه به حساب نمیآیند به جز خودروهایی که داستان در پس کار دارند مثل دلیل تولیدشان یا تعداد تولیدشان یا مسابقات یا جنگها یا افرادی که یه زمانی استفاده میکردند و …. !
پارامترها زیاد است اما این طوری هم نیست که هر خودرویی بیاید و چون سن بالا دارد فروش برود !!!
تا جایی که میدانم این خودرو برای دو دسته از مردم جهان حکم عتیقه را دارد ، یکی عربها و دیگری آمریکاییهای جنوبی به مانند کلمبیا ، آرژانتین ، ونزوئلا !!!
در جمع عربها که به نام لیلا معروف هست از بس که عاشقانه دوستش دارند !
خود من اگر روزی میخواستم یک خودروی قدیمی بخرم و در کلکسیون بگذارم ، مطمئناً اول یه ردیف بنز کلاسیک میخریدم و ردیف میکردم از بس که عاشق محصولات بنز هستم !
new RAMIN
۴ تیر ۱۴۰۰خب. این کامنت من کلی هست و درباره یه برند نیستش.
چندی پیش من در اینجا
https://www.pedal.ir/%d8%a8%db%8c-%d8%a7%d9%85-%d9%88/%d8%af%d8%b1%da%af-%d8%aa%d9%88%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%a7-%d8%b3%d9%88%d9%be%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%e2%80%8c%d8%a7%d9%85%e2%80%8c%d9%88-m440i/
دوئلی برگزار کردم بین آخرین ها یا پرچمداران کمپانی های مطرح از هر کشور.
نظر دوستان هم دیدیم.این دوئل درباره اس یو وی های فول سایز و اس یو وی های پرچمدار بودش /// بعد اون من در اینجا
https://www.pedal.ir/%d8%a2%d8%a6%d9%88%d8%af%db%8c/%d8%af%d8%b1%da%af-%d8%a2%d8%a6%d9%88%d8%af%db%8c-rs6-bmw-m5-%d9%85%d8%b1%d8%b3%d8%af%d8%b3-e55/
هم دوئلی بین کراس اوور های پرچمدار انجام دادم.
حالا نوبت سدان ها رسیده. آن هم پرچمدار های کمپانی های بزرگ…
لیست این هست:
آمریکا = کادیلاک// اروپا = بنز // ژاپن= لکسس// کره ای= هیوندای // چین = جیلی
همه این کمپانی ها برترین کمپانی ها در کشور خود هستن. همه آن ها هم اخرین مدل و جدید ترین سدان های خودشونو معرفی کردن. ولی خب موضوع قیمت برقراره.
اختلاف قیمت هاشون هم زیاد نیست. یه 10 یا 11 هزار دلار مجموعا اختلاف قیمت.
این نظر سنجی که میگم درباره. متریال. طراحی داخلی هست.
کادیلاک CT5
https://cdn.carbuzz.com/gallery-images/2021-cadillac-ct5-dashboard-carbuzz-734227.jpg
بنز E کلاس
https://salehcars.com/public/storage/products/in_5f71f902e0bf41601304834.jpg
هیوندای آزرا پریمویم
https://salehcars.com/public/storage/products/in_603f9ef894ec21614782200.jpg
لکسس E350 CC
https://salehcars.com/public/storage/products/in_601053404bdee1611682624.jpg
جیلی Xingru
http://www.chinamobil.ru/photo/GePreface/folder1/full/geely-preface-int01.jpg
خب خودتان قضاوت کنید کدام یک طراحی داخلی بهتر و متریال خوبی دارند.
البته قیمت هم نباید فراموش کنیم. ولی خب خودتان قیمت هارو حدس بزنید دیگه😂
خوشحال میشم رتبه بندی کنید و بگید کدام طراحی داخلش بهتره و به نظر میاد متریالش بهتره. ( خواهشا تعصبی برخورد نکیند و نگید چون فلان ماشین برنده پس بهتره.)
منتظر رتبه بندی هاتون هستم.
پدال کامنتمو منتشر کن.با سپاس.
RezaRs
۴ تیر ۱۴۰۰Ct5 رو فرمونشم نگا میکنم توش آرم کادیلاک میبینم بدون آرمش
نگا کنین فرمون ct5 رو برعکسی نگاه کنین فرم فرمون کاملا الهام گرفته از لگوی کادیلاکه عاشق این کارای کادیلاک تو طراحیشم
برقیه جارو برقی
۴ تیر ۱۴۰۰جناب رامین
1_بنز E کلاس
2-هیوندای آزرا پریمویم
3-لکسس E350 CC
4-کادیلاک CT5
لامصب از چینی جماعت متنفرمممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم
ولی بخاطر شما 5-جیلی Xingru
RezaRs
۴ تیر ۱۴۰۰اع پس رتبه بندیم رفت
۱ e کلاس
2 ct5
بقیه حسش نی
🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪
۴ تیر ۱۴۰۰۱.E کلاس
۲. CT5
۳.لکسس
۴.جیلی
۵. هیوندای
Saleh
۴ تیر ۱۴۰۰اتاق قبلی بنزو گزاشتی😂
بهزاد
۴ تیر ۱۴۰۰ببین رامین جان الان دغدغه ی شما شده عکس کابین و نتیجه گیری براساس چند تا تصویر و چون شما هنوز درک درستی از صنعت خودرو نداری و به کل اوت میزنی چند نکته را بیان میکنم؛
کیفیت و متریال داخلی از پشت مانیتور قابل لمس نیست.
کیفیت قطعات مورد استفاده در خودروها متفاوته و به عنوان مثال 4 حلقه تایر مثلا میشلین یا پیرلی مورد استفاده در بنز بیش از سه برابر انواع چینی هست.
4 تا شمع و وایر مثلا دنسو ایرودیوم لکسوس که صد هزار کیلومتر کار میکنه ده برابر انواع چینی هست.
سیستم صوتی مورد استفاده در بنز و لکسوس قیمتش بیش از 5 تا 10 برابر خودروهای چینی هست.
سیستم روشنایی یا چراغ ها تفاوت داره.
سیستم های ایمنی و پکیج های مربوط به اون در خودروهای لوکس به وفور یافت میشه.
یکسری جزییات مثل تنظیم صندلی ها ، نورپردازی داخلی، کابین ایزوله صدا ، پارک خودکار، گارانتی ، سیستم تعلیق ، کیفیت نمایشگر، لوازم یدکی در دسترس ، ایرکاندیشن و … در خودروها تعیین کننده ی کلاس و قیمت اونها میباشد.
مصرف کننده را احمق فرض نکنید و اگر فکر میکنید شرایط صنعت خودرو چین جوری هست که به زودی دنیا رو تسخیر میکنه در اشتباهید چون شرایط تولید در چین برای خارجی ها هم فراهمه و از این نظر شرکت های چینی دارای امتیاز به خصوصی نیستند.
new RAMIN
۵ تیر ۱۴۰۰((مصرف کننده را احمق فرض نکنید و اگر فکر میکنید شرایط صنعت خودرو چین جوری هست که به زودی دنیا رو تسخیر میکنه در اشتباهید چون شرایط تولید در چین برای خارجی ها هم فراهمه و از این نظر شرکت های چینی دارای امتیاز به خصوصی نیستند))
😂😂🤣🤣🤣
شما قبل اینکه کامنتی دهید بر پایه اطلاعات 10 سال پیش خود بهتر است 2 عدد سرچ بزنید. یا حتی 1 دونه هم کافیه. چین تا 5 سال دیگه صنعت خودرو تسخیر میکنه. این امر انکار ناپذیر و گریز ناپذیر هست.
10 سال پیش اینو میساخت جیلی
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Geely-Emgrand_EC-7.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Geely-Emgrand_EC-7-dashboard.jpg
اما الان اینو میسازه
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/04/Geely-Xingyue-L-2.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/04/Geely-Xingyue-L-6.jpg
وقتی در طی 10 سال از تولید اون رسید به این.پس قطعا تا 5 سال دیگه کل بازار جهانو تسخیر میکنن // اگه برخی کمپانی های چینی تازه تاسیس کپی میکنن دلیل بر این نیست اون 4 غول خودرو سازی برتر چین هم کپی کنن.
.
(ببین رامین جان الان دغدغه ی شما شده عکس کابین و نتیجه گیری براساس چند تا تصویر و چون شما هنوز درک درستی از صنعت خودرو نداری و به کل اوت میزنی چند نکته را بیان میکنم؛کیفیت و متریال داخلی از پشت مانیتور قابل لمس نیست.)
یک معمار از همین عکس ها در دوران کرونا برای شما برج میسازه!!! بله در حال حاضر معمار ها سر پروژه نمیرن و سعی میکنن تا 75 درصد غیر حضوری و پشت فیلم و عکس پروژه رو نظارت کنن. وقتی معماران این کارو میکنن قطعا میشه از روی عکس خوب و با کیفیت به 75 درصد کیفیت ماشین پی برد…
چی شد ؟؟ جیلی خیلی با کیفیت بود الان عصبانی هستی ؟؟
الان پشت عکس شما داری از عصبانیت **** میشی و اینو میگی ؟؟
وقتی پشت عکس میگید این الکی هست و نمیشه به کیفیتش پی برد
پس قطعا در واقعیت هم اگر ببیندیش ماشین را انکار میکنید و میگوید ساخت فرازمینی هاس!!
پدال کامنتمو منتشر کن. با سپاس.
بهزاد
۵ تیر ۱۴۰۰با این روش بزرگ نمیشی.
صنعت خودرو با چند تا عکس زیر و رو نمیشه و هر چی هست عملکرد و آماره و شما تا زمانی که نتونی آمار درآمد و سود و تیراژ تولید را درست درک و معرفی کنی نمیتونی چیزی را اثبات کنی.
مقایسه تصاویر کابین خودروها پشت سر هم نشان از یکسری اختلالات روحی داره که متاسفانه نوشتنش بی حاصله چون تایید نمیشه و خیلی خلاصه بگم یکی از روشهای دفاع سرخوردگی رویا پردازیه و فرد سرخورده تو رویاهاش مثلا انتقامشو میگیره و دشمنی شما با برندهای ژاپنی دقیقا به همین ترتیبه که با رفتن پشت سنگر یک کشور دیگه داری با رویا پردازی از طرفداران ژاپنی انتقام میگیری و فکر میکنی با نشان دادن عکس میتونی اینو اثبات کنی.
new RAMIN
۵ تیر ۱۴۰۰هیچ جای کامنت یه بچه نوجوان ارزش پاسخگویی نداشت. چون تجربه ای نداره. رفتی مثلا کتابی حرف بزنی من خیلی با سواد هستم.
هیچ جای کامنتت ارزش پاسخ گویی نداشت الی این!
((دشمنی شما با برندهای ژاپنی دقیقا به همین ترتیبه که با رفتن پشت سنگر یک کشور دیگه داری با رویا پردازی از طرفداران ژاپنی انتقام میگیری و فکر میکنی با نشان دادن عکس میتونی اینو اثبات کنی.))
انتقام؟؟ خوبی ؟؟؟
من عکس لکسسE350 cc گذاشتم که خیلی خیلی با کیفیته. بعد میگی دارم انتقام از ژاپن میگیرم؟؟؟ عکس ماشین ژاپنی رو گذاشتم که کیفیتش بالاس. بعد میگی انتقام؟؟؟ حالت بده. پارکت رو عوض کن لطفا.
معلومه کی تو رویا زندگی میکنه.
کسی که آرزوش اینه بوگاتی بخره و پزش رو به مردم بده
کسی که میخواد یه چینی جدید یا کره ای بروز بخره و از زندگی لذت ببره
(و پیشرفت هردو کشور رو قبول داره)
حالا اینکه چه کسی رویا گونه زندگی میکنه رو ، دیگر دوستان خودتون قضاوت کنید!!!!
پدال کامنتمو منتشر کن. با سپاس.
مهردادکمال
۴ تیر ۱۴۰۰پنج هزارتا بیشتر نمی ارزه
امین
۴ تیر ۱۴۰۰البته چون کم کار و کلکسیونی هست قیمت بالایی داره ولی از لحاظ فنی و دوام از هم رده های خودش سره و یکی از اعجوبه های تویوتا و یه عمر ماشینه
charger
۴ تیر ۱۴۰۰نهایتا 13600 دلار می ارزه
NAVID۰۰۹۸
۴ تیر ۱۴۰۰charger عزیز
کاری اصلاً به این قیمت لندکروزر سری ۸۰ ندارم !
اما خوشحال میشم استدلال قیمتی که گفتی ۱۳۶۰۰ دلاری را بفهمم و شرح دهید !؟!
میدانی همین خودروهای آمریکایی که برای شما عشق به حساب میآید چقدر زیاده در آمریکا و حراجیها که با کارکرد کم و تمیزی فراوان حتی ۲۰ هزار دلار هم قیمت ندارند و مشتری هم ندارند !
خودتون بروید ببینید که چه خودروهای نابی هستند اما طالب ندارند ، میدانید چرا ؟
چون بازار این دست از خودروها را افرادی تائین قیمت میکنند که سالها تجربه در زمینهی ارزشگذاری دارند و نه من یا شما که فقط از پشت مانیتور میتوانیم قیمت گذاری کنیم !
وقتی حرفی را میزنیم باید بدانیم که آیا دلیلی قانع کننده در گفتهاِمان هست یا خیر !!!
نه من و نه شما ، تایینکنندهی قیمت این لندکروزر نیستیم اما اونی که این را خریده میدونه که چی را بخره و اونی هم که قیمت گذاشته میداند که چطور قیمت بگذارد که حق مطلب را اَدا کرده باشد !!!
mopar
۴ تیر ۱۴۰۰حرف هایی به غایت جالب تراوش کردی نوید جان
لازمه یاداوری کنم بهتون بدونه داج چارجر دایتونا مدل 1969 900هزار دلار فروش رفت؟
mopar
۴ تیر ۱۴۰۰یا شلبی کبرا که حدود 14 میلیون دلار فروش رفت؟
یا فورد حی تی 40پروتوتایپ که 7 میلیون دلار فروش رفت؟
بازم هست بگم خدمتتون؟
mopar
۴ تیر ۱۴۰۰https://www.hotcars.com/these-are-the-most-expensive-muscle-cars-ever-sold-at-auction/
پیشنهاد میکنم یه نگاه بندازین …
جالب اینجاست که یه کامارو 68 که فقط zl1عه و هیچ چیز خاصی نداره همچین قیمتی خورده(1میلیون دلار)
Philipp
۴ تیر ۱۴۰۰دیگه خیلی الکی گرون شد
شاهین
۴ تیر ۱۴۰۰با اینکه شکی درش نیست تو اون دهه و سال ها ماشین های ساخته شده از نظر کیفیت و کارایی بی نهایت خوب هستن و بقول معروف خر کار هستن مخصوصا تویوتا ولی بازم این قیمت ستمه براش دیگه نهایتش 80 هزار دلار ارزش داشته باشه چون مدرنیزه نیست که همیچین قیمت گذاری بشه مثلا مثل چارجر 69 که مدرنیزه میشه با پلتفرم نوع اون ارزش داره با قیمت 150 هزار دلار
مسعود
۴ تیر ۱۴۰۰با اینکه ماشین خوب و با دوامیه و توانا در افرود ولی نهایتش با ارفاق بیشتر از ۴۰ هزارتا نمی ارزه…
خودم بچه هرمزگانم (هرمزگان به همراه سیستان مهد تویوتاس بخصوص مدل های هایلوکس و لندکروزر) و به شدت عاشق تویوتام و تجربه رانندگی با بیشتر مدل های وارداتیشو داشتم…
Shahpoor
۴ تیر ۱۴۰۰فقط با زبان دلالی میشه به این موضوع پرداخت نه علاقه کاربردی به ماشین
یوسف
۴ تیر ۱۴۰۰این ماشین کلکسیونی حساب میشه و آنتیک شده دیگه
علیرضا
۴ تیر ۱۴۰۰هر ماشینی نسل جدیدش خوبه
این ماشین هر چقدر هم خوب باشه واسه زمان خودش خوب بوده و به پای نسل جدیدش نمیرسه
Silent
۴ تیر ۱۴۰۰احتمالا مالکش یک دلال جهان 3ومی بوده و بس وگرنه مفتش هم گرونه همچین لگنی… البته می شه داد همون یووتیوبر بجا وانت این بار ترتیبه این طیاره رو با هلیکوپترش بده.
🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪
۴ تیر ۱۴۰۰فوقش فوقش فوقش فوقش 35000$
Hamid
۴ تیر ۱۴۰۰فقط به درد کلکسیون خود شرکت میخوره!!!!
والا فکر کن یه کلسیونر بیاد اینو مثلا بزاره کنار لافراری چیزی!!!!! یکم مسخرست!
اینم الکی گرونه ی قیمتی پروندن باو! ارزش خرید نداره …
" Swedish Arrogant Tiger "
۴ تیر ۱۴۰۰خودم به شخصه علاقه زیادی به ماشین های مدل پایین تمیز و کم کار دارم، اف جی 80 هم واقعا دوست داشتنیه، ولی چیزی که واضحه خود ماشین ارزش این قیمت رو نداره.
mahan
۵ تیر ۱۴۰۰لیلا علوی است دیگر!
البته این نسخه اکبند و کم کارکرد کلکسیونی هستش وگرنه من توی عربستان دیدم اکثر عرب های متمول از اف جی 60 تا همین 200 و الانم 300 توی گاراژشون چیدن
حسن
۵ تیر ۱۴۰۰این ماجرابه درستی نشون میده که تویوتا به جایی رسیده که محصولات معمولیش ازبنز ارزش واعتبارش بالاتره
عاشق پدال
۵ تیر ۱۴۰۰اصلا ارزششو نداره.
حتی کلاسیک یا کلسیونی هم نیست. حتی حساب نمیشه.
حتی اگه صفر کیلومتر بود هم نهایتا ۵۰ هزار دلار نه بیشتر.
بهترین سری لندکروزر همون ۷۰ هستش که هنوز تو کارخونه ی یوشیوارای ژاپن و اوار پرتغال تولید میشه. هم وانت یا پیکاپش. هم شاسی بلندش. هم اون مدل معروف به تروپی یا نفربر.
سری هفتاد نو نوش الان کمتر از ۲۵ هزار دلاره. فوقش تا ۳۰ هزار دلار برسه.
واقعا خریته که یکی بیاد این پولو برا سری ۱۰۰ بده.
طرف یه چیزی پرونده به اصطلاح.
امیرحسین
۷ تیر ۱۴۰۰سلام
باز بگید لندکروزر الکی گرونه
باز بگید لندکروزر آفرودی نیست
باز بگید لندکروزر در حد اس یو وی های امریکایی نیست
واقعا خیلی بده که شما میان یه اس یوی ۱۵ ساله رو با لس یو وی های روز مقایسه میکنید،خب الان نسل جدید لندکروز امده حالا چی بلزم امریکایی ها بهتره،بنظرم بعد از رپتور و تی ار ایکس هیچ امریکایی تو افرود بهتر از لندکروز نیست،جیپ که قضیش جداست سالاره افروده.
واستین نسل جدید ال ایکس بیاد اون موقع ببینم اسکالید بهتره یا جی کلاس یا بقیه ی اس یو وی های امریکایی همین الانم نسل جدید لندکروز حتی نسل قریمش هم بهتر از خیلی از امریکایی هاست.(همشون نا ولی اکثرشون جیپ ۳۹۲ که عشقه)