تویوتا لندکروزر در کنار لندروور دیفندر، جیپ رانگلر و مرسدس بنز G کلاس را میتوان آفرودرهای اسطورهای نامید. SUV هایی واقعی که مرد جادههای ناهموارند و از بزرگان حوزه آفرود محسوب میشوند. با این مقدمه به سراغ معرفی فیسلیفت ۲۰۱۶ تویوتا لندکروزر که مدت زیادی از معرفی و عرضه آن نمیگذرد میرویم.
در قسمت جلو، کاپوت جدید با دو برآمدگی در میان آن، سپر و چراغهای جدید و جلوپنجره جدید با سه نوار طولی افقی از تغییرات قابلذکر هستند؛ اما در قسمت عقب حجم تغییرات کمتر بوده و فقط به تغییر فرم داخلی چراغها و استفاده از خطی کرومی در زیر آنها بسنده شده است. از مهمترین تغییرات فنی لندکروزر ۲۰۱۶ میتوان به جایگزینی گیربکس ۶ سرعته قبلی با نمونهای ۸ سرعته اتوماتیک اشاره کرد. قابلتوجهترین نوآوری داخل کابین نیز وجود دو مانیتور ۱۰ اینچی نصبشده برای سرنشینان ردیف دوم است. البته تغییرات کوچکی در سیستمهای سرگرمی، رفاهی و ایمنی آنهم ایجادشده است؛ مانند قابلیت اتصال آیفون به سیستم چندرسانهای، کروز کنترل مجهز به رادار و سیستم اجتناب از برخورد جلو. گیربکس ۸ سرعته جدید در بزرگراهها عملکرد مناسبی از خود نشان میدهد هرچند که تأثیر چندانی در کاهش مصرف سوخت ندارد. باوجود وزن بالای ۲۶۳۰ کیلوگرمی و ظرفیت حمل ۸ سرنشین بزرگسال، اما پیشرانه V8 5.7 لیتری لندکروزر با گشتاور عظیم ۵۴۴ نیوتنمتری خود هیچ کم و کسری نداشته و کاملاً از پس وزن بالای خودرو برمیآید. سیستم تعلیق پویای آن نیز که در جلو دارای تنظیم هیدرولیکی و در عقب مجهز به میلههای تثبیتکننده است چه در جادههای مسطح، چه در مسیرهای ناهموار و جادههای پرپیچوخم از عملکرد بسیار مناسبی برخوردار است. لندکروزر جدید بهصورت دائمی از سیستم چهارچرخ متحرک استفاده میکند و گشتاور با تقسیم ۴۰ به ۶۰ توسط دیفرانسیلهای لغزش محدود به چرخهای جلو و عقب منتقل میشود. سامانه الکترونیکی آفرود آن توسط سنسورها و نرمافزارهای کامپیوتری نظارت کاملی بر کنترل ترمز و دریچه گاز داشته و موجب به حداکثر رسیدن کشش و جلوگیری از لغزش میگردد. سیستم شروع حرکت در سراشیبیها نیز کمک شایانی به حرکت در جادههای ناهموار میکند. این سامانه هنگامیکه خودرو در سراشیبی شروع به حرکت میکند مانع از به عقب رفتن آن میگردد. حالت رانندگی L4 در این خودرو علاوه بر اینکه ضریب دندهها را تغییر میدهد، حالت آفرود را نیز فعال کرده و ماشین را آماده حرکت در جادههای صعبالعبور میسازد. در حال L4 پنج گزینه قابل انتخاب است که عبارتاند از: سنگلاخ، خاکی و سنگلاخی، گلولای، سنگهای سست و شن. اگر نیاز به دیدن اطراف خودرو در حین حرکت داشته باشید، مجموعه دوربینهای لندکروزر تقریباً دیدی ۳۶۰ درجه برای شما فراهم میکنند بهنحویکه پشت خودرو، نقاط کور جلو، میزان فاصله کف خودرو از سطح زمین و موقعیت چرخها در مانیتور جلو به نمایش درمیآیند. قیمت پایه لندکروزر از ۸۴,۸۲۰ دلار شروع میشود که آن را با اختلافی نزدیک به ۲۰ هزار دلار به گرانترین تویوتای عرضهشده در ایالاتمتحده تبدیل میکند. چراکه مدل سکویا بهعنوان دومین محصول گرانقیمت تویوتا در بازار ایالاتمتحده، قیمتی در حدود ۶۵ هزار دلار دارد. بعلاوه در صورت سفارش آپشنهای اختیاری لندکروزر این قیمت بیشتر هم خواهد شد؛ اما در قبال این قیمت گزاف خودرویی افسانهای دریافت میکنید که ظرفیت حمل ۸ نفر را در کنار دوام و قابلیت اطمینان بالا، توانایی آفرود فوقالعاده و کیفیت عالی، یکجا در اختیارتان میگذارد درحالیکه هیچ جادهای نیست که بتواند آن را متوقف کند. البته برادر لوکس آن یعنی لکسس LX570 نیز باقیمتی در حدود ۹۰ هزار دلار قابلابتیاع است که با سیستم تعلیق بادی و امکانات بیشتر گزینهای وسوسهبرانگیز بشمار میرود. جدول مشخصات فنیقیمت پایه | ۸۴.۸۲۰ دلار |
پیشرانه | V8 5.7 لیتری ۳۲ سوپاپ |
قدرت | ۳۸۱ اسب بخار |
گشتاور | ۵۴۴ نیوتنمتر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
وزن خالص | ۲۶۳۰ کیلوگرم |
فاصله بین دو محور | ۲.۸۵ متر |
طول، عرض، ارتفاع | ۴.۹۵، ۱.۹۷، ۱.۸۸ متر |
شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر | ۶.۸ ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۱۵.۶۸ لیتر در صد کیلومتر |
منبع: موتورترند
Cadillac
۱۲ اسفند ۱۳۹۴در یکی از نظرات دیدم که نوشته اند که کادیلاک حرفی در برابر آن ندارد ولی اشتباه کرده است زیرا در رتبه بندی ماشین هایی که لوکس هستن رتبه اول کادیلاک است و در کادیلاک از مواد بهتری استفاده شده و از لنکروز بهتر است و شتابش بهتر از لندکروز است
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۵ اسفند ۱۳۹۴اسکلید در زمینه آفرود هیچ حرفی نداره
البته بدبخت ادعایی هم نداره
اسکلید برای استفاده جاده ای طراحی شده نه افرود
احمد باقری
۱۲ اسفند ۱۳۹۴باید قبول کرد که همیشه یک هیولا بوده و خواهد بود.
h&m
۹ فروردین ۱۳۹۵این ماشین به هیچ عنوان تو اروپا طرفدار نداره , وهمینطور در آمریکا
عمده مشتری های این ماشین از کشورهای عربی هست
Luxury
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵اولا که این ماشین طرفداراییو داره که لیاقتشو داشته باشن بعدشم عزیز جان اروپایی ها اصلا suv پر مصرف سوار نمیشن
ایوب
۱ خرداد ۱۳۹۵سوار شدن روی این ماشین نشستن روی مبل راحته که انگار داری فیلم سه بعدی میبینی، این ماشین به قدری کامل طراحی و پیدا شده که هیچ حرفی برای گفتن نداره.
کادیلاک
۴ اسفند ۱۳۹۵شاسی فقط هامر و کادیلاک والسلام . . . لطفا مطالعه بفرمایین . مشخصاتشو بعد بگین لندکروز ماشینه یا نه
رضاییم
۸ دی ۱۳۹۶سلام من که دارم یکیشو می خرم ومطمنم خیلی حال میده
شک نکنید
Mr. Ehsan
۳۰ مرداد ۱۳۹۷بنظر من هر شرکت خودرو سازی، یه قابلیت های خاصی دارن، مثلا اگر طرفدار ماشین های سوپر اسپورت و تند و تیز هستید، فقط برندهای ایتالیایی مثل : فراری، لامبورگینی، پاگینی، مازراتی و…
اگر طرفدار ماشین های آرام و ایمن و راحت هستید، آلمان و فرانسه، مثل : بنز، بی ام و ، آئودی، رنو، فولکس و…
اگرم طرفدار ماشین های بزرگ و قلدر و وحشی هستید فقط آمریکا، مثل : دوج ، فورد، جیپ، شورولت و… و بعد آمریکا ژاپن ماشین های خیلی قوی و با دوامی میسازه،
البته تمام این کشورهای خودرو ساز سه مدل ماشین میسازن، لوکس و ایمن و خانوادگی، مسابقه ای و سرعتی، آفرودی و قلدر، بستگی داره به سلیقه ی شخصی، هیچوقت کادیلاک رو با تویوتا مقایسه نکنیم، چون قابلیت و شخصیتی که کادیلاک داره واقعا لندکروز نداره، و برعکس، یه سری قابلیت هایی که لندکروز داره کادیلاک نداره،
مقایسه کلا یه کار اشتباهه، یکی با لندکروز خوشه، یکی با لکسوس، یکی با بنز و..
من خودم شخصا عاشق Lexus LX 570 هستم