تویوتا لندکروزر در کنار لندروور دیفندر، جیپ رانگلر و مرسدس بنز G کلاس را میتوان آفرودرهای اسطورهای نامید. SUV هایی واقعی که مرد جادههای ناهموارند و از بزرگان حوزه آفرود محسوب میشوند. با این مقدمه به سراغ معرفی فیسلیفت ۲۰۱۶ تویوتا لندکروزر که مدت زیادی از معرفی و عرضه آن نمیگذرد میرویم.
در قسمت جلو، کاپوت جدید با دو برآمدگی در میان آن، سپر و چراغهای جدید و جلوپنجره جدید با سه نوار طولی افقی از تغییرات قابلذکر هستند؛ اما در قسمت عقب حجم تغییرات کمتر بوده و فقط به تغییر فرم داخلی چراغها و استفاده از خطی کرومی در زیر آنها بسنده شده است. از مهمترین تغییرات فنی لندکروزر ۲۰۱۶ میتوان به جایگزینی گیربکس ۶ سرعته قبلی با نمونهای ۸ سرعته اتوماتیک اشاره کرد. قابلتوجهترین نوآوری داخل کابین نیز وجود دو مانیتور ۱۰ اینچی نصبشده برای سرنشینان ردیف دوم است. البته تغییرات کوچکی در سیستمهای سرگرمی، رفاهی و ایمنی آنهم ایجادشده است؛ مانند قابلیت اتصال آیفون به سیستم چندرسانهای، کروز کنترل مجهز به رادار و سیستم اجتناب از برخورد جلو. گیربکس ۸ سرعته جدید در بزرگراهها عملکرد مناسبی از خود نشان میدهد هرچند که تأثیر چندانی در کاهش مصرف سوخت ندارد. باوجود وزن بالای ۲۶۳۰ کیلوگرمی و ظرفیت حمل ۸ سرنشین بزرگسال، اما پیشرانه V8 5.7 لیتری لندکروزر با گشتاور عظیم ۵۴۴ نیوتنمتری خود هیچ کم و کسری نداشته و کاملاً از پس وزن بالای خودرو برمیآید. سیستم تعلیق پویای آن نیز که در جلو دارای تنظیم هیدرولیکی و در عقب مجهز به میلههای تثبیتکننده است چه در جادههای مسطح، چه در مسیرهای ناهموار و جادههای پرپیچوخم از عملکرد بسیار مناسبی برخوردار است. لندکروزر جدید بهصورت دائمی از سیستم چهارچرخ متحرک استفاده میکند و گشتاور با تقسیم ۴۰ به ۶۰ توسط دیفرانسیلهای لغزش محدود به چرخهای جلو و عقب منتقل میشود. سامانه الکترونیکی آفرود آن توسط سنسورها و نرمافزارهای کامپیوتری نظارت کاملی بر کنترل ترمز و دریچه گاز داشته و موجب به حداکثر رسیدن کشش و جلوگیری از لغزش میگردد. سیستم شروع حرکت در سراشیبیها نیز کمک شایانی به حرکت در جادههای ناهموار میکند. این سامانه هنگامیکه خودرو در سراشیبی شروع به حرکت میکند مانع از به عقب رفتن آن میگردد. حالت رانندگی L4 در این خودرو علاوه بر اینکه ضریب دندهها را تغییر میدهد، حالت آفرود را نیز فعال کرده و ماشین را آماده حرکت در جادههای صعبالعبور میسازد. در حال L4 پنج گزینه قابل انتخاب است که عبارتاند از: سنگلاخ، خاکی و سنگلاخی، گلولای، سنگهای سست و شن. اگر نیاز به دیدن اطراف خودرو در حین حرکت داشته باشید، مجموعه دوربینهای لندکروزر تقریباً دیدی ۳۶۰ درجه برای شما فراهم میکنند بهنحویکه پشت خودرو، نقاط کور جلو، میزان فاصله کف خودرو از سطح زمین و موقعیت چرخها در مانیتور جلو به نمایش درمیآیند. قیمت پایه لندکروزر از ۸۴,۸۲۰ دلار شروع میشود که آن را با اختلافی نزدیک به ۲۰ هزار دلار به گرانترین تویوتای عرضهشده در ایالاتمتحده تبدیل میکند. چراکه مدل سکویا بهعنوان دومین محصول گرانقیمت تویوتا در بازار ایالاتمتحده، قیمتی در حدود ۶۵ هزار دلار دارد. بعلاوه در صورت سفارش آپشنهای اختیاری لندکروزر این قیمت بیشتر هم خواهد شد؛ اما در قبال این قیمت گزاف خودرویی افسانهای دریافت میکنید که ظرفیت حمل ۸ نفر را در کنار دوام و قابلیت اطمینان بالا، توانایی آفرود فوقالعاده و کیفیت عالی، یکجا در اختیارتان میگذارد درحالیکه هیچ جادهای نیست که بتواند آن را متوقف کند. البته برادر لوکس آن یعنی لکسس LX570 نیز باقیمتی در حدود ۹۰ هزار دلار قابلابتیاع است که با سیستم تعلیق بادی و امکانات بیشتر گزینهای وسوسهبرانگیز بشمار میرود. جدول مشخصات فنیقیمت پایه | ۸۴.۸۲۰ دلار |
پیشرانه | V8 5.7 لیتری ۳۲ سوپاپ |
قدرت | ۳۸۱ اسب بخار |
گشتاور | ۵۴۴ نیوتنمتر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
وزن خالص | ۲۶۳۰ کیلوگرم |
فاصله بین دو محور | ۲.۸۵ متر |
طول، عرض، ارتفاع | ۴.۹۵، ۱.۹۷، ۱.۸۸ متر |
شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر | ۶.۸ ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۱۵.۶۸ لیتر در صد کیلومتر |
منبع: موتورترند
hosein
۱۱ اسفند ۱۳۹۴مصرفش یکم زیاده..
فورد
۱۱ اسفند ۱۳۹۴تویوتا ماشین خوبیه اما با این پول میشه ماشین های خفن تری خرید مثل جیپ چروکی
علي
۱۱ اسفند ۱۳۹۴جالبه به خاطر همین مصرف بالا و خاصیت آفرود بودنش تو کشور ما اینو میخرن میندازن زیر پا که تو شهر و ترافیک با این خیابونای تنگ باهاش مانور بدن و فخر بفروشن. اگر هم دقت کنین بخاطر سایز بدقوارش بیشتریش دور تا دورش تصادف داره و خط و خش. این ماشینو جون میده بخری ببری تو کویر لوت و اطراف یزد و کرمان لذت ببری
mohsen
۱۱ اسفند ۱۳۹۴ترجیح میدم تو کردستانو کوه های شمال غرب برونم تا کویر که خسته کنندس
حامد
۱۱ اسفند ۱۳۹۴واقعا یکی از سلاطین افروده
مسعود
۱۱ اسفند ۱۳۹۴آدم اینو نخره بره لندکروز بخره؟
https://s2.graphiq.com/sites/default/files/4315/media/images/2016_Cadillac_Escalade_Standard_4dr_SUV_62L_8cyl_8A_6968591.jpg
mohsen
۱۱ اسفند ۱۳۹۴کادیلاک اسکالید یه فول سایز هستش که در مقابل افرود لندکروزر حرفی در اون حد واسه گفتن نداره و به درد جاده های نا هموار نمیخوره البته واسه ایرانو اعراب فرقی نداره چون میخوان ماشین بزرگ و به قول خودشون شاستی بلند باشه
مسعود
۱۲ اسفند ۱۳۹۴کاری ندارم که با این حرفت ایرانی و عربی رو تو یه سطح قرار دادی…
ولی طراحی و راحتی اسکالد رو با هیچ شاسی بلندی عوض نمیکنم
اشکان
۱۱ اسفند ۱۳۹۴وقتی ماشینی تو یه کشوری نباشه به طبع مردم هم ازش کمتر اطلاعات دارن…..
منظورم ابر suv با اصالت جهان((پاترول))که نسخه v8 2016 رو با هیییییچیییییی عوض نمیکنم…..هیولای بزرگیه که از نزدیک خیلیییی ترسناک تره!!!!لنکروز عااالیه ولی پاترول یه افسانه ی دیگس!!
moein
۱۱ اسفند ۱۳۹۴“””در قبال این قیمت گزاف خودرویی افسانهای دریافت میکنید که ظرفیت حمل 8 نفر را در کنار دوام و قابلیت اطمینان بالا، توانایی آفرود فوقالعاده و کیفیت عالی، یکجا در اختیارتان میگذارد درحالیکه هیچ جادهای نیست که بتواند آن را متوقف کند”””
به نظرم دیگه حرفی برا گفتن نمی زاره
دوست عزیز من سوار پاترول شدم تو کیش یه نیم ساعتی هم دور دور کردم واقعا عالیه ولی قیافش به پای لندکروز نمی رسه
گرچه هنوز هم احترام زیادی به پاترولی که پارس خودرو منتاژ کرد می زارم ما آفرود بازا معنی پاترول رو می فهمیم با یه لیفت خوش سایز
ارادت
Farzad
۱۱ اسفند ۱۳۹۴عالیه پسر. خیلی توپه ولی من کشته مرده اون عکس چهارمیم.
شکوفه های کویری
۱۱ اسفند ۱۳۹۴نمونه جدید از یک اسطوره از سرزمین خورشید تابان
Omid622
۱۱ اسفند ۱۳۹۴با سلام خواهشن از فورنچور 2016 هم مطلب بزارید بخصوص در مورد امکانات و قابلیت آفرودش
احمد
۱۱ اسفند ۱۳۹۴چند روز پیش داشتم 1 مقاله میخوندم در باره اینکه چرا تویوتا لندکروز ماشین رسمی سازمان ملل هست
و همچنین پیکاپ تویوتا در بسیاری از جنگ ها هم از طرف شورشی ها و هم دولت ها بارها استفاده شده
حتی 1 جنگ رو به نام تویوتا نامگذاری کردند
,و نویسنده اون متن دلیل اون رو استحکام و کارایی و درعین حال دوام و کم استحلاکی و خرج پایین اون ها دونسته بود
البته از دولت ژاپن هم به شدت انتقاد کرده بود و خواسته بود جلوی صادرات روبگیره که ماشین دست شورشی ها و همچین گروه هایی نیوفته و اشاره به سود مالی بسیار بالایی داشت که نصیب تویوتامیشه
واین دلیل رو هم اورده بود که تویوتا چون بزرگترین خودروساز دنیاست و بازار بسیارگستردهای رو در بر میگیره دسترسی به خود ماشین ها و قطعاتشون راحت تره و کم هزینه تر
درباره لندکروز هم این که این ماشین واقعا یکی از سلاطین افرودهست و سواری اون بسیار دلچسبه
اتفاقادیروز از یک نفرکه دوتا ماشین رویایی رومالک بود ( یکی لند کروز و دیگری مرسدس بنز AMG که مدلشو دقیقا یادم نیست ) پرسیدم دلیلش از اینکه توی این ترافیک سرسام اور تهران و کمبود بسیار کم پارکینگ و فضا و…. دلیلش برا استفاده از ماشینی به این بزرگی چیه
اون فقط به لذت بالای رانندگی با اون اشاره کرد که البته من توجیه نشدم
استفاده از همچین ماشینی برای مصارف شهری اون هم توتهران برامن غیر قابل توجیه هست
در هر صورت تویوتا یکی از بزگترین غول های صنعتی و خودرویی دنیاست که برای من بسیار قابل احترامه گرچه طرفدارش نیستم
محمدرضا
۱۱ اسفند ۱۳۹۴لندکروز عاشقش بودم ، هستم و خواهم بود
عکس ها تکراریه جناب نویسنده ، مربوط به آفرود استرالیا بود که چند وقت قبل گذاشتین ..
ای کاش باز هم مجوز ورودش به کشور داده بشه تا نسل جدیدش هم بیاد داخل، بنظرم بهترینه برای ایران . چون خیلی از جاده های آسفالت ما با چاله های کوچک و بزرگ قابلیت آفرود دارن تا سواری آرام !!
arvin
۱۱ اسفند ۱۳۹۴ورود خودرو های بالای 2500سیسی برای افراد عادی( مثل من و تو)ممنوعه وگرنه این همه اس کلاس ملی که تو خیابونا تهران ریخته از کجا اومدن؟یا مثلا لندکروز های وی هشت ملی 2015؟
창세기
۱۱ اسفند ۱۳۹۴حالم حالم از ژاپنیا و تویوتا و شرکتای ژاپنی بهم میخوره، تویوتا تویوتا میکنن برا من، فقط و فقط کره و آلمان
تامکت
۱۱ اسفند ۱۳۹۴خدایی دیگه با هر سلیقه و منش و دید(که قابل احترام هم هس) دیگه تویوتا لندکروز رو قبول نداشته باشی و بهش احترام نزاری انگار که ددی را قبول نداشته باشی..!!
창세기
۱۱ اسفند ۱۳۹۴من سوار ژاپنی و ایرانی زیاد شدم اما زیاد لذت نبردم از سواریشون حالا نمیدونم از کدوم سمت اومدی تو، میگی قبول داری.. در هر حال من سواریشونو دوست داشتم اما قبول نداشتم
ZIPPO
۱۱ اسفند ۱۳۹۴برا من فقط و فقط کره
طرفدارایی مثل شما با این ادبیات و طرز صحبت فقط ابروی کره ای ها رو میبرید و اون ها رو منفور میکنید
تو 1 طرفدار واقعی نیستی
کاملا مشخصه
البته انتخاب اسمت عالی بود جنسیس جان ;)
창세기
۱۱ اسفند ۱۳۹۴من سوار ژاپنی و ایرانی زیاد شدم اما زیاد لذت نبردم از سواریشون حالا نمیدونم از کدوم سمت اومدی تو، میگی قبول داری.. در هر حال من سواریشونو دوست داشتم اما قبول نداشتم
mohsen
۱۱ اسفند ۱۳۹۴کره و آلمان؟ تو این دو تارو میزاری کنار هم؟؟
برو بابا الانتراتو سوار شو اگه آلمانی باز بودی کره ای جلو چشت شبیه فرغون بود
محمد
۱۲ اسفند ۱۳۹۴نصف عمرت به فناست..ببین کی داره برترین کشور علم وتکنولوژی دنیارو میبره زیر سوال…
متاسفم
مهال
۱۱ اسفند ۱۳۹۴ماشین خیلی خوبیه اما سلطان بودنش تو جاییه که لند روور نباشه !!
Pooya_SK
۱۱ اسفند ۱۳۹۴لندکروزر ماشین فوق العاده ی برای آفروده ولی با این قیمت اگه منطقی فکر کنی ماشین هایی مثل لندرور رنجرور اسپرت و لندرور استاندارد هست که به نظرم از این تویوتا بهترن.
Sina
۱۱ اسفند ۱۳۹۴شما که میگی اونا بهترن، دلیلشم بیار، که مثلا اونا چیکار میتونن بکنن که این نمیتونه
american and japan
۱۱ اسفند ۱۳۹۴ما کی میخوایم درست یشیم؟؟؟عزیز من تو اصن رنجرور رو دیدی؟داشتی؟حتی از کسی که تجربه ی نگه داریشو داشته سوال کردی؟خب چرا قضاوت میکنید؟
حالا شما هیچی اون بنده خدایی که گفته تویوتا به درد نمیخوره فقط کره و آلمان من به اون چی بگم؟نه واقعا؟پدرش کره ای سوار میشه تازه اونم مثلا هیوندا اکسل بعد اومده جو گیر شده از تویوتا ایراد میگیره…خیلیا که نظرمیدن اینجورین!پدرشون یه ماشینی داره دیگه خودشونو میکشن برای دفاع از ااون.سنشون هم بالای 15 سال نیست.
در مورد لندکروز 2016 بگم که آرزومه که یکیشو داشته باشم.عالیه دبی نشستم پشتش.واقعا حرف نداشت.از سری قبل خیلی بهتر شده.
پدال همونجور که دوستمون گفتند از فورچونر 2016 و 4رانر 2016 و توندرا و سکویا بیشتر مطلب بزار تا ملت باهاشون آشنا بشن .راستی اون حالت گیربکس هم 4L هست اشتباه تایپ شده L4 .
با تشکر از نویسنده ی مقاله.عالی بود
great britain
۱۱ اسفند ۱۳۹۴پایه ماشین های قدرتی که وسطه همیشه اسم بریتانیا-ژاپن و آمریکا چنان میدرخشه که چشمه رقبا کور میشه!!!!!!!!
LP 700-4
۱۱ اسفند ۱۳۹۴حضرت آفرود وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااارد می شوند
Sina
۱۱ اسفند ۱۳۹۴عالیه، تو ایران که ارزون ترین افرود واقعی، تاکید میکنم (واقعی) پرادو هست که اونم فقط دست ثروت مندان بهش میرسه
یاس ی
۱۱ اسفند ۱۳۹۴یعنی عشقه این لعنتی، هیچ وقت از نگاه کردن و تحسین کردنش خسته نمیشم.
ی وقتهایی پیش اومده که ظرف مدت یک ساعت چهار یا پنج بارتوی خیابون لندکروزر دیدم هربار تحسین و تمجید، آخرش خانمم شاکی شده.
یکبار توفیق رانندگیش نصیبم شد در چابهار، فقط میتونم بگم که اگه خدای شاسی بلندا نباشه قطعا جانشینشه.
یکی از صدها محاسن برند تویوتا قابلیت اطمینانه، لندکروزر بیرون از ایران هم ماشین گرونیه و هزینه سرویسهای دوره ایش بالاست. ولی میتونم به جرات بگم در استفاده شهری حداقل پانزده سال هزینه تعمیرات نداره.
من بلوچستان زندگی میکنم و اینجا تویوتا در حد پرستش مقبولیت داره.
همین الان تویوتا هایلوکسهای 1984 به بعد دارن زحمت خطیر قاچاق سوخت را انجام میدن(متاسفانه) و توی جاده میبینی که با نزدیک به یک تن سوخت با حداقل سرعت 150 تا 160 حرکت میکنن و خم به ابرو نمیارن.
بعضیها به این هم قانع نمیشن و از افغانستان یا پاکستان موتورهای شیش سیلندر وارد و نصب میکنن که با بار 200 کیلومتر سرعت ماشینه(البته گیربکس و دف ماشین هم عوض میشه)
ببخشید که طولانی شد، میخواستم اینو بگم که تویوتا انگار مرگ نداره.
ایمان
۱۱ اسفند ۱۳۹۴به نظر دوستان عدم استقبال از لندکروز در بازار آمریکا چیست؟؟
لندکروز رتبه آخر فروش در این سگمنت را داشته و بیشترین فروش مربوط به شورولت تاهو است!
در اروپا هم از این خودرو استقبال خوبی نشده که البته در اروپا دلایل کاملا روشنه!
با توجه به آمار 2015 احتمالا در 2016 هم این ماشین حریف ساخته های GM و Ford دراین سگمنت در بازار آمریکا نخواهد شد. نظر دوستان چیست؟؟
بهنام طیبی
۱۱ اسفند ۱۳۹۴شما میگی لندکروز خودروی خوبی نیست؟؟؟؟؟؟
(*مهرداد*)
۱۱ اسفند ۱۳۹۴با نظر ایمان کاملا موافقم ،،،لندکروز بیشتر تو منطقه خاورمیانه آقایی میکنه ولی تو آمریکا با وجود غولهایی که فورد داره حریف نمیشه
ایمان
۱۱ اسفند ۱۳۹۴به جای دیسلایک خوب بگید بنظرتون چرا اینقدر تو بازار آمریکا و اروپا ناموفق بوده؟؟
(*مهرداد*)
۱۲ اسفند ۱۳۹۴واقعیت اینه که تو اروپا کلا ماشین گنده منده دوست ندارن و تو آمریکا هم رام ،فورد و شورلت غولهایی دارند که کسی طرف این نمیره …این ماشین صرفا تو آسیا و منطقه خاورمیانه خواهان داره و کلا با سلیقه آسیای سازگاره …آخه وقتی یه آمریکایی دسترسی راحت به اف ۱۵۰ و رام و جی ام سی غول پیکر داره و نسبت بهش هم غیرتی هستن چرا باید اینو استفاده کنن ..! تو آمریکا کسانی که لندکروز سوار میشن بیشتر مهاجرا هستن و کسانی که از کشورهای منطقه میان ولی یه آمریکایی اصیل فقط غول آمریکایی سوار میشه که از دیوار راست بالا بره
h&m
۱۰ فروردین ۱۳۹۵اتفقا تو اروپا پر از غول های مثل رنجروور ب ام و x6 و x5 ولوو xc90 بنز ml و سری g
مشکل اینه که توانه مقابله با ساخته های اروپا رو نداره
Reza ///AMG
۱۵ اسفند ۱۳۹۴اینی که میگم نظر منه شاید درست نباشه
قیمت این ماشین زیاد هست و بیشتر هم به خاطر سیستم های پیشرفته و قابلیت هاییه که برای افرود رو این ماشین نصب شده وگرنه با پول کمتر از این میشه اس یو وی بزرگتر هم خرید در امریکا
تا اونجایی که دیدم فک نکنم امریکایی ها اهل افرود رفتن با چنین ماشین هایی باشن و اگرم افرود برن با ماشین های کوچیکتری مثل رانگلر این کارو میکنن
خریدار اصلی این طیف خوردو هم تو امریکا خانواده های نسبتا پر جمعیت هستند که خب بعیده خیلی اهل افرود رفتن باشن
جوونا هم معمولا پول ندارن ماشین ارزون تر میگیرن (تازه اگه بخوان افرود برن)
فراموش نکنین امریکایی ها تو پول خرج کردن مثل عربا نیستن
mohsen
۱۱ اسفند ۱۳۹۴با وجود ولوو و رنجرور و ب ام و کسی اینو تو اروپا نگاهم نمیکنه
@@سرباز وطن@@
۱۱ اسفند ۱۳۹۴درود به همگی. تویوتا همیشه بهترین ماشین هارو تولید کرده. ماشینهایی با کیفیت بسیار بالا و طراحی مدرن و زیبا. این لندکروز هم که خدای ماشین هست. بی نظیر و خارقالعاده. سپاس
بهنام طیبی
۱۱ اسفند ۱۳۹۴قیمت پایه 85000 دلار هم بگیریم و با دلار 3400 تومان میشه 289 میلیون تومان قیمت جهانی این خودرو.ولی درایران V6 قیمتش 560 میلیون و V8 قیمتش 670 میلیون.
چقدر قیمت ها واقعی بدست ملت میرسه
محمدرضا777
۱۱ اسفند ۱۳۹۴سلام دوستان .کسی هست بدونه این دورربین که از بالا نشون میده طرز کارش چجوریه و کجا نصب شده؟
Aria
۱۱ اسفند ۱۳۹۴داخل اینه بقل نصب شده
Rouzbeh
۱۱ اسفند ۱۳۹۴خدایی شما دیگه کی هستین . کسی که حتی لندکروز رو از نزدیکم ندیده اومده داره میگه کره ای . اخ کره جز ظاهر چی داره که من نمیدونم . و اون کسی که میگه لندروور سلطانه تو افرود به من بگه لندکروز چی کم داره که بازم من نمیدونم . هر چقدر میخواین چرت و پرت بنویسید ولی ادم ماشین باز واقعی میدونه تویوتا چیه .
shz
۱۱ اسفند ۱۳۹۴خواهشن بحث الکی نکنید.تویوتا پرفروش ترین ماشین دنیاست .اینو حتی اون کسی که انکار میکنه هم میدونه.علتش چیه که اینقدر پر فروشه تو دنیا
حتی شرکتهای قول دنیا حتی آمریکا هم داره کم آورده جلوی تویوتا
خواهشن منطقی باشید
بهنام طیبی
۱۱ اسفند ۱۳۹۴خودروهای ژاپنی خیلی عالیه و جای شکی نیست
بهنام طیبی
۱۱ اسفند ۱۳۹۴تکنولوژی تویوتا خیلی بالاست و حرفه ای داره عمل میکنه.
تویوتا چندین سال بهترین برند جهان بوده و جز پرفروش ترین خودروهای جهان
ولی سال 2016 بهترین برند سال به کمپانی ائودی داده شد
سعید
۱۱ اسفند ۱۳۹۴تویوتا واقعا عالیه . من تو این کلاس رنجرور رو ترجیح میدم و از ماشینهای آمریکایی تو این کلاس اصلا نمیشه گذشت
مهران
۱۱ اسفند ۱۳۹۴نیست رو دستش
حبیب
۱۱ اسفند ۱۳۹۴خود بز کوهیه
محمد
۱۱ اسفند ۱۳۹۴ماشین افرود فقط تویوتا..رنجرور..لندرور.کادیلاک وفورد.
مجتبی
۱۲ اسفند ۱۳۹۴من حالم هم از ژاپنیا به هم میخوره هم از آلمانیا
چون حسودیم میشه بسکه اینا خوبن
میشه یکی که ازینا داره منم یه دور ببره بیابون
مجتبی
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ماشین افرود فقط تویوتا..رنجرور..لندرور.کادیلاک وفورد و سایر برند ها :دی
رضا
۱۲ اسفند ۱۳۹۴بچه ها صنعت خودروسازی کره با ایران با هم شروع به کار کردن ولی الان اون کجا و ما کجا …
ولی خدایی مصرف سوختش بالاست
American and japan
۱۲ اسفند ۱۳۹۴راستش داداش این لندکروزر یه ماشین کره ایه مزخرفه.اصن افتضاحه.مزخرف ترین کره ای ساخته شده هست.اصن تویوتا یه برند سطح پایین کره ای هست که به درد مفت نمیخوره.اصن ولش کن…خودت چطوری؟
Amir
۴ اسفند ۱۳۹۹???