تویوتا

تویوتا لندکروزر 2016 سلطان آفرود

تویوتا لندکروزر در کنار لندروور دیفندر، جیپ رانگلر و مرسدس بنز G کلاس را می‌توان آفرودرهای اسطوره‌ای نامید. SUV هایی واقعی که مرد جاده‌های ناهموارند و از بزرگان حوزه آفرود محسوب می‌شوند. با این مقدمه به سراغ معرفی فیس‌لیفت ۲۰۱۶ تویوتا لندکروزر که مدت زیادی از معرفی و عرضه آن نمی‌گذرد می‌رویم.

2016 Toyota Land Cruiser
۲۰۱۶ Toyota Land Cruiser
در قسمت جلو، کاپوت جدید با دو برآمدگی در میان آن، سپر و چراغ‌های جدید و جلوپنجره جدید با سه نوار طولی افقی از تغییرات قابل‌ذکر هستند؛ اما در قسمت عقب حجم تغییرات کمتر بوده و فقط به تغییر فرم داخلی چراغ‌ها و استفاده از خطی کرومی در زیر آن‌ها بسنده شده است.
2016 Toyota Land Cruiser
۲۰۱۶ Toyota Land Cruiser
از مهم‌ترین تغییرات فنی لندکروزر ۲۰۱۶ می‌توان به جایگزینی گیربکس ۶ سرعته قبلی با نمونه‌ای ۸ سرعته اتوماتیک اشاره کرد. قابل‌توجه‌ترین نوآوری داخل کابین نیز وجود دو مانیتور ۱۰ اینچی نصب‌شده برای سرنشینان ردیف دوم است. البته تغییرات کوچکی در سیستم‌های سرگرمی، رفاهی و ایمنی آن‌هم ایجادشده است؛ مانند قابلیت اتصال آی‌فون به سیستم چندرسانه‌ای، کروز کنترل مجهز به رادار و سیستم اجتناب از برخورد جلو.
2016 Toyota Land Cruiser
۲۰۱۶ Toyota Land Cruiser
گیربکس ۸ سرعته جدید در بزرگراه‌ها عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد هرچند که تأثیر چندانی در کاهش مصرف سوخت ندارد. باوجود وزن بالای ۲۶۳۰ کیلوگرمی و ظرفیت حمل ۸ سرنشین بزرگ‌سال، اما پیشرانه V8 5.7 لیتری لندکروزر با گشتاور عظیم ۵۴۴ نیوتن‌متری خود هیچ کم و کسری نداشته و کاملاً از پس وزن بالای خودرو برمی‌آید. سیستم تعلیق پویای آن نیز که در جلو دارای تنظیم هیدرولیکی و در عقب مجهز به میله‌های تثبیت‌کننده است چه در جاده‌های مسطح، چه در مسیرهای ناهموار و جاده‌های پرپیچ‌وخم از عملکرد بسیار مناسبی برخوردار است.
2016 Toyota Land Cruiser
۲۰۱۶ Toyota Land Cruiser
لندکروزر جدید به‌صورت دائمی از سیستم چهارچرخ متحرک استفاده می‌کند و گشتاور با تقسیم ۴۰ به ۶۰ توسط دیفرانسیل‌های لغزش محدود به چرخ‌های جلو و عقب منتقل می‌شود. سامانه الکترونیکی آفرود آن توسط سنسورها و نرم‌افزارهای کامپیوتری نظارت کاملی بر کنترل ترمز و دریچه گاز داشته و موجب به حداکثر رسیدن کشش و جلوگیری از لغزش می‌گردد. سیستم شروع حرکت در سراشیبی‌ها نیز کمک شایانی به حرکت در جاده‌های ناهموار می‌کند. این سامانه هنگامی‌که خودرو در سراشیبی شروع به حرکت می‌کند مانع از به عقب رفتن آن می‌گردد.
2016 Toyota Land Cruiser
۲۰۱۶ Toyota Land Cruiser
حالت رانندگی L4 در این خودرو علاوه بر اینکه ضریب دنده‌ها را تغییر می‌دهد، حالت آفرود را نیز فعال کرده و ماشین را آماده حرکت در جاده‌های صعب‌العبور می‌سازد. در حال L4 پنج گزینه قابل انتخاب است که عبارت‌اند از: سنگلاخ، خاکی و سنگلاخی، گل‌ولای، سنگ‌های سست و شن. اگر نیاز به دیدن اطراف خودرو در حین حرکت داشته باشید، مجموعه دوربین‌های لندکروزر تقریباً دیدی ۳۶۰ درجه برای شما فراهم می‌کنند به‌نحوی‌که پشت خودرو، نقاط کور جلو، میزان فاصله کف خودرو از سطح زمین و موقعیت چرخ‌ها در مانیتور جلو به نمایش درمی‌آیند.
2016 Toyota Land Cruiser
۲۰۱۶ Toyota Land Cruiser
قیمت پایه لندکروزر از ۸۴,۸۲۰ دلار شروع می‌شود که آن را با اختلافی نزدیک به ۲۰ هزار دلار به گران‌ترین تویوتای عرضه‌شده در ایالات‌متحده تبدیل می‌کند. چراکه مدل سکویا به‌عنوان دومین محصول گران‌قیمت تویوتا در بازار ایالات‌متحده، قیمتی در حدود ۶۵ هزار دلار دارد. بعلاوه در صورت سفارش آپشنهای اختیاری لندکروزر این قیمت بیشتر هم خواهد شد؛ اما در قبال این قیمت گزاف خودرویی افسانه‌ای دریافت می‌کنید که ظرفیت حمل ۸ نفر را در کنار دوام و قابلیت اطمینان بالا، توانایی آفرود فوق‌العاده و کیفیت عالی، یکجا در اختیارتان می‌گذارد درحالی‌که هیچ جاده‌ای نیست که بتواند آن را متوقف کند. البته برادر لوکس آن یعنی لکسس LX570 نیز باقیمتی در حدود ۹۰ هزار دلار قابل‌ابتیاع است که با سیستم تعلیق بادی و امکانات بیشتر گزینه‌ای وسوسه‌برانگیز بشمار می‌رود.
2016 Toyota Land Cruiser
۲۰۱۶ Toyota Land Cruiser
2016 Toyota Land Cruiser
۲۰۱۶ Toyota Land Cruiser
2016 Toyota Land Cruiser
۲۰۱۶ Toyota Land Cruiser
جدول مشخصات فنی
قیمت پایه ۸۴.۸۲۰ دلار
پیشرانه V8 5.7 لیتری ۳۲ سوپاپ
قدرت ۳۸۱ اسب بخار
گشتاور ۵۴۴ نیوتن‌متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
وزن خالص ۲۶۳۰ کیلوگرم
فاصله بین دو محور ۲.۸۵ متر
طول، عرض، ارتفاع ۴.۹۵، ۱.۹۷، ۱.۸۸ متر
شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر ۶.۸ ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی ۱۵.۶۸ لیتر در صد کیلومتر

منبع: موتورترند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۵ دیدگاه‌ها

  1. Cadillac

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (58 ديدگاه)

    در یکی از نظرات دیدم که نوشته اند که کادیلاک حرفی در برابر آن ندارد ولی اشتباه کرده است زیرا در رتبه بندی ماشین هایی که لوکس هستن رتبه اول کادیلاک است و در کادیلاک از مواد بهتری استفاده شده و از لنکروز بهتر است و شتابش بهتر از لندکروز است

    1. Reza :: Deutschland :: Mercedes

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      اسکلید در زمینه آفرود هیچ حرفی نداره
      البته بدبخت ادعایی هم نداره
      اسکلید برای استفاده جاده ای طراحی شده نه افرود

  2. احمد باقری

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    باید قبول کرد که همیشه یک هیولا بوده و خواهد بود.

  3. h&m

    ۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (169 ديدگاه)

    این ماشین به هیچ عنوان تو اروپا طرفدار نداره , وهمینطور در آمریکا
    عمده مشتری های این ماشین از کشورهای عربی هست

    1. Luxury

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اولا که این ماشین طرفداراییو داره که لیاقتشو داشته باشن بعدشم عزیز جان اروپایی ها اصلا suv پر مصرف سوار نمیشن

  4. ایوب

    ۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سوار شدن روی این ماشین نشستن روی مبل راحته که انگار داری فیلم سه بعدی میبینی، این ماشین به قدری کامل طراحی و پیدا شده که هیچ حرفی برای گفتن نداره.

  5. کادیلاک

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شاسی فقط هامر و کادیلاک والسلام . . . لطفا مطالعه بفرمایین . مشخصاتشو بعد بگین لندکروز ماشینه یا نه

  6. رضاییم

    ۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من که دارم یکیشو می خرم ومطمنم خیلی حال میده
    شک نکنید

  7. Mr. Ehsan

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بنظر من هر شرکت خودرو سازی، یه قابلیت های خاصی دارن، مثلا اگر طرفدار ماشین های سوپر اسپورت و تند و تیز هستید، فقط برندهای ایتالیایی مثل : فراری، لامبورگینی، پاگینی، مازراتی و…
    اگر طرفدار ماشین های آرام و ایمن و راحت هستید، آلمان و فرانسه، مثل : بنز، بی ام و ، آئودی، رنو، فولکس و…
    اگرم طرفدار ماشین های بزرگ و قلدر و وحشی هستید فقط آمریکا، مثل : دوج ، فورد، جیپ، شورولت و… و بعد آمریکا ژاپن ماشین های خیلی قوی و با دوامی میسازه،

    البته تمام این کشورهای خودرو ساز سه مدل ماشین میسازن، لوکس و ایمن و خانوادگی، مسابقه ای و سرعتی، آفرودی و قلدر، بستگی داره به سلیقه ی شخصی، هیچوقت کادیلاک رو با تویوتا مقایسه نکنیم، چون قابلیت و شخصیتی که کادیلاک داره واقعا لندکروز نداره، و برعکس، یه سری قابلیت هایی که لندکروز داره کادیلاک نداره،

    مقایسه کلا یه کار اشتباهه، یکی با لندکروز خوشه، یکی با لکسوس، یکی با بنز و.‌‌.

    من خودم شخصا عاشق Lexus LX 570 هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا