لکسس RX مدل ۲۰۱۶ همراه با تجدیدنظر در طراحی خود از یک کاپوت و درب عقب آلومینیومی استفاده خواهد کرد. این مدل در سال آینده معرفی خواهد شد. همچنین نسل جدید تویوتا کمری (متفاوت با آپدیت مدل ۲۰۱۵) در سال ۲۰۱۸ یک کاپوت آلومینیومی خواهد داشت. البته تویوتا تأیید نکرده که مدلهای جدید از یک بدنه تمام آلومینیومی استفاده میکنند. بلکه گفته که قرار است تا در خودروهای آینده این کمپانی مواردی مانند کاپوت، دربها و بخشهای این چنینی به منظور کاهش وزن از آلومینیوم ساخته شوند.
در همین حال، تویوتا در حال حاضر از آلومینیوم در مدلهایی مانند سایون FR-S، پریوس مختص بازار ژاپن و برخی از مدلهای لکسس استفاده میکند. ولی قرار است تا از حجم بیشتری از آلومینیوم در کمری و RX به کار برده شود. استفاده وسیع از آلومینیوم در برندهای لوکسی مانند آئودی، جگوار و لندروور موضوع چندان جدیدی نیست؛ چرا که این شرکتها در سرتاسر ساختار خودروهای خود از آن استفاده میکنند. ولی استفاده انبوه از این فلز در مدلهای پرفروشی مانند فورد F-150 پیکاپ باعث میشود که کمپانی نیاز به تغییرات گسترده در وسایل کارخانه و آمادهسازی تعمیرگاهها پیدا کند. در همین حال، هزینههای بالاتر آلومینیوم و پیچیدگی روند تولید و فرآیند تعمیر آن، بسیاری از خودروسازان را بر آن داشته تا همچنان درجات مختلفی از فولاد با مقاومت بالا را در ساختار خودروهایشان به کار ببرند تا هم محصول مستحکمتری داشته باشند و هم هزینه تمامشده پایین بیاید. بسیاری از خودروسازها در حال حاضر از آلومینیوم برای قسمتهایی مانند درها، کاپوت و مانند آن استفاده میکنند. ولی اگر تجربه فورد برای استفاده از بدنه آلومینیومی موفق از آب دربیاید، وزن کلی خودروها بیش از پیش کاهش خواهد یافت و در نتیجه علاوه بر مصرف بهینه تر سوخت، دینامیک بهتری را نیز از خودرو شاهد خواهیم بود.۳۲ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
Night Fury
۳ مهر ۱۳۹۳آقای انیس حسیتی ممنون.
DRAGONBORN
۳ مهر ۱۳۹۳تو سوپراسپرتها هم فراری بیش از هر شرکت دیگه ای از آلومینیوم استفاده می کنه.
فراری میونه زیادی با فیبر کربن نداره بر خلاف لامبورگینی
Carbonado Aventador
۳ مهر ۱۳۹۳لامبو هم تازگی ها فیبر کربن رو گذاشته کنار!
داره می ره سمت کامپوزیت مثل همین وننو که 150 کیلو سبکتر از آونتادوره!!!
البته خیلی هم گرونتر در میاد!
matin
۳ مهر ۱۳۹۳ما هنوز اندرخم یه کوچه هستیم
MoahmmadTSR
۳ مهر ۱۳۹۳what the FAZ !!!
Night Fury
۳ مهر ۱۳۹۳خوبه فقط آلومینیوم گرونه!
DRAGONBORN
۳ مهر ۱۳۹۳اونقدرها هم که فکر میکنی گرون نیست.فیبر کربن رو اون وقت چی میگی
Night Fury
۳ مهر ۱۳۹۳تیتانیوم از همه گرون تره!
DRAGONBORN
۳ مهر ۱۳۹۳خیر این طور نیست.فیبر کربن گرونتره.در ضمن تیتانیوم به جز استفاده در قسمتهای خاصی از خودرو مثل اگزوز و سرسیلندر دیگه تو بدنه خودرو استفاده نمیشه
نوید
۳ مهر ۱۳۹۳تویوتاست دیگه
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳تمام شرکت ها دارن به آلومینیوم و مواد سبکتر روی میارن
انیس جان ممنون
DRAGONBORN
۳ مهر ۱۳۹۳عجب رخی داره لامصب
"Amir"
۳ مهر ۱۳۹۳به نظرم لکسوس دیگه خیلی داره ماشیناشو خط خطی میکنه،کلا طراحیای تویوتارو دوست داشتن چون خیلی ساده بود اما فوق العاده شیک بود مث کمری 2008،کسی نیست که عاشق طراحیش نباشه،البته کمری 2015 هم قشنگه اما نه به اندازه ی 2008
DRAGONBORN
۳ مهر ۱۳۹۳اون لکسوس جلو پنجرش خیلی بزرگه با یه تصادف کلا داغون میشه.
MoahmmadTSR
۳ مهر ۱۳۹۳ینی فک مکینی 5 ستاره رو ایـــــــــــــن نگیره؟؟؟
DRAGONBORN
۳ مهر ۱۳۹۳نه 5 ستاره رو میگیره ولی تو تصادف هزینه زیادی رو دست صاحبش میزاره
DRAGONBORN
۳ مهر ۱۳۹۳چرا به روز رسانی درست و حسابی تو موتورهای تویوتا و لکسوس دیده نمیشه؟؟؟؟
DRAGONBORN
۳ مهر ۱۳۹۳اگه قبول کنین لکسوس یه رگه هایی از آئودی هم توش هست.
Carbonado Aventador
۳ مهر ۱۳۹۳بابا کلا داره از لامبو الهام می گیره!
ببخشیدا ولی کدوم برندی رو به جز لامبو می شناسید که طراحی چند ضلعی با خطای شکسته رو طراحی کنه؟؟؟
از 40 سال پیش که کانتاش رو تولید کرد داره همین طرح شکسته رو استفاده می کنه!
اسکی رفتنم یه حدی داره دیگه!!!!
DRAGONBORN
۳ مهر ۱۳۹۳نه اینطوری ها هم نیست.بالاخره این شرکتها هم یه نوآوریهایی دارن.
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳محمدحسین جان نگران نباش :)
شرکتی که اصالت و محبوبیت داشته باشه با این کارا موقعیتش به خطر نمیوفته
M.P
۳ مهر ۱۳۹۳مصاحبه با یاشار فاطمی مقدم مدیر یاشار اسپرت
در حالی افراد زیادی مشغول به گرفتن فیلم و عکس از غرفه بودن وارد غرفه شدیم و بعد از آشنایی بیشتر با یاشار فاطمی مقدم و گپ و گفتی با ایشون وارد مصاحبه با ایشون شدیم :
– خب شروع کنیم !!
+ در خدمتم
– میشه خودتونو کامل معرفی کنید ؟!
+من یاشار فاطمی مقدم هستم مالک یاشار اسپرت
-از تاسیس یاشار اسپرت چقدر میگذره ؟
+از سال 88 ما اینکار رو شروع کردیم و … تا امروز
-یادتونه اولین ماشینی که تیون کردین چی بوده ؟
+اولین ماشینی که تیونینگ کامل کردم که 1 آئودی تی تی بود که اگه یادتون باشه عکساشم هست … ولی خب کیت ای ام جی و بادی کیت و اینها زیاد بسته بودیم ولی اولین کاری که به دلم بود که خوب بود و بیرون رفت و جلب توجه کرد همون تی تی بود.
-کجای کارتون رو شروع حرفه ای شدن میدونید ؟ اوج کار از کجا بود ؟
+اوج کار که من هنوز اوج نرسیدم . به نظر من کارا قشنگه مردم دوست دارن و طرفداری میکنن ولی تا اوج کار به نظرم خیلی مونده.
-طرح ماشینا کامل از خودتونه ؟
+کاملا طراحی از خودمه … بچه ها زحمت میکشن ، بچه های کارگاه و بچه های خود مجموعه ولی خب طراحی و ایده ها صد در صد از خودمه
-خب مثلا گذاشتن یک ماشین گرون قیمت ، یک ماشین 1میلیارد و پونصد ششصد میلیونی مثل 1 مازراتی نیاز به یک اعتماد تو دل صاحب خودرو داره که بتونه ماشین رو به دست شما بسپاره و مطمئن باشه که شما ماشین رو خراب نمیکنی… شما اون اعتماد رو از کجا به دست اوردی ؟
+ببین نگاه کن اون اوایل که ما کار میکردیم خب خیلی سخت بود … اینکه مردم بخوان به ما اعتماد کنن و اطمینان داشته باشن که مثلا این ماشینا رو چطوری میتونیم باز کنیم … ببندیم، اصلا میشه مثل اولش بست…. خیلی سخت بود قانع کردن مشتریا ولی بالاخره با زحمت بچه ها و یاری خدا سی ال اس رو زدیم … آی اس رو زدیم … کاین زدیم و بالاخره تکمیل تر شد و کارناممون قوی تر شد و طبیعتا کم کم اعتماد هم رفت بالا تر.
-من خودم یادمه اولین عکس معروفی که از یاشار اسپرت دیدم اون عکس گرنجور و آی اس و سی ال اس مشکی ماته بود که بغل هم بودند .
+ زیر پاته!!!! ( اشاره به عکس بروشور شرکت که روی زمین غرفه ریخته بود )
-اره اره همینه !
+اون موقع خیلی یاشار اسپرتی وجود نداشت … لوگومون ثبت نشده بود و تاسیسی نبود … حتی میگفتن این عکس تو ایران نیست ! چون به نحوی سامان جان (عکاس یاشار اسپرت) زحمتشو کشیده بودن که عکسا …… ما افتخار میکنیم که 1 کاری می کنیم میگن تو ایران نیست …. چون برای مردم مثله اینکه این جمله ی تو ایران نیست خیلی قشنگه ! … همیشه مرغ همسایه غازه…. . دیگه ما با توکل به خدا و پشتکارمون و ظرافت و خلاقیتی که بچه ها داشتن به اینجا رسیدیم ….حالا ایشالا بقیش ببنیم چی میشه…
– رغیب خاصی برای خودتون تو ایران میبینین ؟
+خیلی دوست دارم اینطوری باشه که ما هم هی رقابت کنیم … 2 تا مازراتی ما درست کنیم 2 تا پانامرا اونا درست کنن …. ولی من هنوز کسیو نمیبینم که بخوام باهاش رقابت کنم…. غرور نباشه ولی خب واقعا کسی نیست … اولین ماشین مات ایران من بودم صاحبش هست میتونه شهادت بده (سال 88)…. اولین ماشین چرم ایران ماشین خودمونه (گرنجور) و ….
-کارای هر ماشین متوسط چقدر طول میکشه ؟
+ تقریبا بین 7 – 8 روز تا 15 – 16 روز …
– تو ماشینایی که درست میکنین خودتون مستقیما تو کارای ماشین دست دارین یا …
+بله مستقیما دست دارم … خیلی موقه ها خراب میشه رنگش به دلم نمیشینه … یا حتی تایمش زیاد تر میشه مشتری ناراضی میشه میگه چرا تایمش زیاد تر شده ولی خب من اونی که به دلمه و اون رنگ و دیزاینی رو که باید انجام بشه تحویل میدم …. نه اینکه حالا مثلا شده دیگه حالا 1 پرده تیره تر شد 1 پرده روشن تر شد … اصلا همچین چیزی تو یاشار اسپرت وجود نداره….
-دفتر اصلیتون کجاست؟
+ الان خیابون سهروردی هستیم … چهارراه کیهان (میرزا زینعلی)
– خب … هدفی تو ذهنتون هست ؟ … مثلا کمپانی خارجی ای که تو ذهنتون اونو هدف قرار داده باشین و بگین من به اونجا برسم تمومه….
+ هدف که خب استاد منصوری اینقدر کاراش عالیه که آدم می پسنده … خیلی شیکه کاراش ولی خب … دوست دارم 1 جوری باشم که الگو باشم … یعنی انقدر پیشرفت کنم که خودم الگوی بقیه باشم…. دوست دارم تو ایران … ولی خب اینجا 1 جوریه …. جوّش 1 طوریه …. که قدر هنر رو کلا تو هیچ رشته ای نمی دونن….چه نقاشی چه بافتن یک قالی…. کلا کار هنری…. کشوری نیست که کار هنری … کار دستی براش ارزش داشته باشه….پیشنهاد هم از کشور های اروپایی و خارجی… دارم ولی من دوست دارم پرچم این مملکت رو بالا ببرم…
– مثل اون مازراتی فندیه که خیلی از سایتای اروپایی معرفیش کردن و …
بریتانیا معرفیش کرد و جزو 20 مازراتی قشنگ دنیا شد + بله اون مازراتیو که سایت autogespot که پرچم ایران و تهران و یاشر اسپرت و اینا بالا رفت.
– تاحالا با تیونر دیگه ای همکاری کردین یا در ارتباط هستین و کمک میگیرین؟
+ نه اصلا…..بچه ها بادی کیتی چیزی بخوان ما به خواست اونا براشون وارد میکنیم می بندیم ولی …. دیزاین ماشینا همه طراحی خودمونه…. نقشه و ایده ی خودمونه …چه رنگی با چه رنگی ست میشه و …. اینا همه با خودمونه….. رنگ ماشین باید به دل خودمون باشه …. مثلا طرف میاد میگه بیا رنگ ماشین منو صورتی مات کن …. من عمرا اینکارو انجام بدم !!!! قرمز فلان کن … !!! من باید به دلم ماشین بشینه چون برای اسمم ارزش قایلم…چیز خاص بره بیرون نه اینکه طرف بیاد بگه من 100 میلیون تومن میدم تو انجام بده … تو مجری باش … اصلا تو یاشار اسپرت همچین خبرایی نیستش…..
-قالب ها همه تو ایران می خوره ؟!
+ بله … قطعات کربنی همه همینجا ساخته میشه … کارگاه داریم
– راستی هزینه ها چطوریه ؟ هزینه چنتا از ماشین های معروفتون مثل اون مازراتی فندیه یا همین اس ال (اشاره با اس 500 ای که داخل غرفه پارک شده) یا اون 206 مشکیه با خط های قرمز …
+اون 206 که والا من اصلا 206 کار نمی کنم … اون 206 دکور مغازم بود…. من اون رو فقط بخاطر اینکه مغازم 1 دکور خاص داشته باشه درست کردم…. 1 ماه هم بیشتر اون حالت نبود… سریع کندیمش و از بین بردیمش…. الان همون حالت عادیه…. ولی هزینه ها که اون مازراتی فندیه نزدیک 80 میلیون تومن هزینش شد … اس ال چیزی حدود 40 تومن شد…
+ گرنجور فقط 30 میلیون تومن بادی کاورش شده (چرمی) …. حدود 20 میلیون هزینه ی کربن ها شده و اگزوز روشه که چیزی دور و ور 15 میلیون پولشه . SL63 AMG
– سورپرایز خاصی برای طرفداراتون ندارین ؟
+ایشاالله به امید خدا 1 حرکت نو میخوایم انجام بدیم….نگم بهتره !!!
– راستی 1 سوال یادم رفت ! سنتون چقدره ؟
+ من 32 سالمه … متولد 1360
– و آخرین سوال ! کدوم ماشینتون رو از همه بیشتر دوست دارین ؟
+ ما 1 بی ام و اف30 کیت بستیم….
– مشکیه ؟
+اره 328 تویین توربو ه…..بادی کیتشو کامل از روی بی ام و ام4 دست ساز خودمونه … به سفارش خودمون تو آلمان ساختن …. لنگش هم اصلا وجود نداره
– همونیکه 3 پره از جلو پنچرش لوگو ام پاور ه ….
+ بله رینگاش ام ه ، کیت اگزوز داره و ….
-خب ! خیلی خوشحال شدم …. ممنون که همکاری کردین !
+من هم همچنین … موفق باشید !
با تشکر از آقای فاطمی مقدم موسس کمپانی یاشار اسپرت که مارا در گرفتن این گزارش یاری کردند.
DRAGONBORN
۳ مهر ۱۳۹۳کل مجله رو کردی یک کامنت!!!!!!!!!
MoahmmadTSR
۳ مهر ۱۳۹۳برای الان خــــــــــــــــــــــــــــــــیلی زوده…مثل i8
رضا
۳ مهر ۱۳۹۳کاش تویوتا یه دست حسابی رو سر لندکروز تو آینده نزدیک بکشه
DRAGONBORN
۳ مهر ۱۳۹۳آلومینیوم خودش کاربرد فراوانی تو این صنعت داره.
DRAGONBORN
۳ مهر ۱۳۹۳من که فیبرکربن رو بیشتر قبول دارم تا فلزات دیگه.
hrf
۳ مهر ۱۳۹۳ماشالا dragonborn. تو هر مطلبی ک میرم نصف نظرات مال شماست. کاش منم پشتکار شمارو داشتم :D
رضا
۳ مهر ۱۳۹۳طراحی تویوتا جدیدا بهتر شده. اما ای کاش ماشین با عظمتی عین لندکروز نسل جدیدش با بهره وری بهتر زودتر بیاد چون این نسل خیلی وقته رو خط تولیده
datsun
۳ مهر ۱۳۹۳آلومینیوم فلز زیاد مقاومی نیست ولی بهتر از فیبره کربنه
4MATIC
۴ مهر ۱۳۹۳الومینیوم مقاوم نیست ولی سبکه که باعث بهبودهندلینگ وکاهش مصرف سوخت وافزایش شتاب اولیه وثانویه می شه
درضمن ازطراحیrx350 2016حالم به هم خوردولی خداییrx350 2014حرف ندارهههههه
solat
۱۳ مهر ۱۳۹۳تیتانیم از همه فلزات هم مستحکم تره و هم گرونتره ..تو بعضی از خودرو ها جاهایی که باید خیلی مستحکم باشه ازش استفاده میشه و قیمت خودرو رو میبره بالا..تیتانیم رو بیشتر تو ساخت هواپیما بکار میبرن تا خودرو