هنگامیکه در سال ۲۰۱۴ نسل سوم تویوتا هایلندر معرفی شد همانند بسیاری از خودروهای جدید در طول رشد کرده بود. هایلندر برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ با دو نوع موتور V6 3 لیتری و ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری به بازار آمد. سپس یک نمونه V6 هیبریدی نیز به آنها اضافه شد. در نسل اول صندلیهای ردیف سوم سفارشی بودند.
نسل دوم در سال ۲۰۰۸ معرفی شد که ۷.۶ سانتیمتر فاصله دو محور و ۱۰.۱ سانتیمتر طول بیشتری نسبت به قبل پیداکرده بود. در این نسل صندلیهای ردیف سوم بهصورت استاندارد وجود داشت و در سال اول عرضه پیشرانه چهار سیلندر از لیست سفارشات حذفشده و فقط دو گزینه V6 و V6 هیبریدی قابل خریداری بود. نسل سوم یا فعلی نیز بازهم ۶.۸ سانتیمتر کشیدهتر و ۱.۲۷ سانتیمتر عریضتر از نسل قبل شده است. پیشرانه ۴ سیلندر دوباره به لیست سفارشات بازگشته (۲.۷ لیتری با سطح تجهیزات پایه و فقط بهصورت دیفرانسیل جلو) و نمونههای V6 3.5 لیتری و V6 هیبریدی نیز همچنان موجود است. تویوتا هایلندر در بازار با کراس اوورهای سه ردیفه بزرگی چون هوندا پایلوت و فورد اکسپلورر مواجه است و ما در این نوشته به بررسی نمونه V6 هیبریدی آن خواهیم پرداخت.سواری هایلندر آرام و بدون تکان است و فضای داخلی آن بهطور کامل برای استفاده خانوادگی طراحیشده است. از تیپ XLE به بعد نیز روکش چرمی صندلیها وجود دارد. لاستیکهای فاق بلند هم بهراحتی سواری آن کمک شایانی کردهاند. دید آن مناسب است و دوربین پشت آن نیز حرکت با دندهعقب را آسان کرده است. مصرف سوخت نمونه هیبریدی با ۸.۴ لیتر در هر صد کیلومتر در شهر بسیار مناسب است درحالیکه این رقم در نمونه V6 AWD معمولی به ۱۳ لیتر در هر صد کیلومتر میرسد؛ اما این اختلاف در رانندگی بزرگراهی کم میشود و این شک را در خریداران به وجود میآورد که با ۶ هزار دلار کمتر همان نمونهٔ V6 معمولی را خریداری کنند. بعلاوه در نمونهٔ هیبریدی به خاطر وجود باطریها فضای صندوق کمتر و وزن خودرو بیشتر شده است. طراحی خارجی هایلندر بیشازحد جعبهای شکل است و آن را بیشتر به SUVهای سنتی شبیه کرده تا یک کراس اوور مدرن. نقطهضعف دیگر، عرضه نمونه ۴ سیلندر فقط بهصورت دیفرانسیل جلو است درحالیکه مصرف سوخت آن نیز اختلاف چندانی با نمونه V6 دیفرانسیل جلو ندارد (۱۱.۷۶ در شهر و ۹.۴۱ در جاده برای مدل ۴ سیلندر و ۱۲.۳۸ در شهر و ۹.۴۱ در جاده برای مدل ۶ سیلندر).
مشخصات فنی تویوتا هایلندر هیبریدی
موتور جلو، دیفرانسیل جلو یا ۴ چرخ
موتور: ۴ سیلندر خطی، ۲.۷ لیتری ۱۶ سوپاپ با قدرت ۱۸۵ اسب بخار
شش سیلندر ۳.۵ لیتری ۲۴ سوپاپ با قدرت ۲۷۰ اسب بخار
شش سیلندر ۳.۵ لیتری ۲۴ سوپاپ با قدرت ۲۳۱ اسب بخار همراه با موتور الکتریکی ۱۶۷ اسبی در جلو و ۶۸ اسبی در عقب (مجموع ۲۸۰ اسب بخار در حالت ترکیبی)
گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک با امکان شیفت دستی
ظرفیت ۷ تا ۸ سرنشین
قیمت پایه ۳۰۸۹۰ دلار
قیمت مدل هیبریدی: ۵۲۱۰۵ دلار
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت: ۷.۳ ثانیه
شتاب جانبی قابل تحمل: ۰.80g
مصرف سوخت ترکیبی: ۸.۴ لیتر در صد کیلومتر بزرگراه و ۹.۸ لیتر در شهر
علیرضا
۲۵ اسفند ۱۳۹۴30000 تا !!!!… اونم با کلی شرایط قسطی..بدون بهره … با کلی گارانتی و خدمات عالی .. خیابون و جاده های صاف و استاندارد..
ما حسرت هامونم فیلتره
Sina
۲۵ اسفند ۱۳۹۴تویوتا ماشین مقاوم کاربردی و سخت جونیه اما قیافش….به امید روزی که یه دستی هم به قیافه ماشیناش بکشه
به جای این gmc acadia 2017 بخر قیمت پایشم تا مدل نهایشم مثل همینه اما نوع موتورهاش بهترن شیکتره مصرف بنزینش و خیلی دلایل دیگه خلاصه یکم در موردش بخونی خودت متوجه تفاوتشون میشی کلا این gmc مدل 2017 تو رنج خودش بی نظیره
Пг
۲۵ اسفند ۱۳۹۴این جی ام سی چی هست مگه اینقد سنگشو به سینه میزنین.اینم تو ایران و منطقه آزاد مد شده.اگه جی ام سی از تویوتا و بقیه ماشینا بهتر بود که خیلی بیشتر از اینا تو دنیا موفق بود.اینجا ایرانه و از سال ها پیشه که ماشین آمریکایی نمیتونست وارد ایران بشه و الان اینطور همه شیفته شدن
مسعود
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ابهت از پایین تایر تا بالای سقفش میباره
جلو پنجرشو که دیگه نگو…
هر کدوم از طراحی های تویوتا که ضعیف باشه ، به شاسی بلنداش اعتراضی وارد نیست
مسعود
۲۵ اسفند ۱۳۹۴فول اپشن این ماشین کدوم مدله؟ و بالاترین تیپش چیه؟
mohsen
۲۵ اسفند ۱۳۹۴دوستان ببخشید lexsus RX رو این پلتفرم سواره؟
در ضمن مشخصات فنی و عشقه کره ای بازا کو؟ الان سانتافه سانتافه بکنید ببینیم
mohsen
۲۶ اسفند ۱۳۹۴دوستان مهندس گرامی سوالم جوابش دیسلایک نبودا
انیشتیناا
sina
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ایییییییییییییییییییییییییییییییییییووووولللللللللللللللللللللللللااااااااااااااااااااااااااااا
خدایی 30000 تا 6 سیلندر واقعا مفته به نظر شخصیم قیافش از لند کروز و پرادو خیلی قشنگ تره تو عکساش معلومه ماشین خیلی بزرگیه
مسعود
۲۵ اسفند ۱۳۹۴من میخوام این ماشینو بخرم منطقه آزاد… مدل معمولی
کسی نیست بم بگه بالاترین تیپ این ماشین چیه و شامل چه امکاناتی میشه؟
مجید
۲۵ اسفند ۱۳۹۴تویوتا طراحیاش خیلی بد شده. از 2010 به اینطرف افتضاح شده. چرا؟
احمد باقری
۲۵ اسفند ۱۳۹۴با توجه به قیمتش، استخوان بندی و کیفیت بسیار خوبی داره. تویوتا هم که هست، طرف دیه چی میخواد.
احسان(احسان سابق)
۲۶ اسفند ۱۳۹۴کلا ماشین های تویوتا ظاهر معمولی دارن اما هایلندر قضیش جداس.بنظرم طراحی خیلی خوبی داره
حسین
۲۶ اسفند ۱۳۹۴من رافوردارم ماشینای کره شایداپشن بیشتریاقیافه داشته باشن امادوسال که کارکرد اونوقت میفهمی که چه اشتباهی بابت خریدش کردی این حرف من نیست حرف کره ای سوارهاست اصلا قابل مقایسه باتویوتا نیستن قیاس مع الفارقه
پویا
۸ فروردین ۱۳۹۵یکی نیست اطلاعات بده داداش مثل اینکه نخواندیید کسانی که میگن بد هست گوش کنن :مشخصات فنی تویوتا هایلندر هیبریدی
موتور جلو، دیفرانسیل جلو یا 4 چرخ
موتور: 4 سیلندر خطی، 2.7 لیتری 16 سوپاپ با قدرت 185 اسب بخار
شش سیلندر 3.5 لیتری 24 سوپاپ با قدرت 270 اسب بخار
شش سیلندر 3.5 لیتری 24 سوپاپ با قدرت 231 اسب بخار همراه با موتور الکتریکی 167 اسبی در جلو و 68 اسبی در عقب (مجموع 280 اسب بخار در حالت ترکیبی)
گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک با امکان شیفت دستی
تویوتا غول ماشین زنی هست طرا حی شم عالیه
نوید
۵ مرداد ۱۳۹۵rx 350 پلت فرمش همون هایلندر هستش. دفترچه تعمیر و نگهدرایشون هم یکیه. در مورد طراحی ضعیف بدنه موافقم ولی دوام و سواری خوبش می چربه به طراحی احساسی ماشینهای کره ای. من rx 350 دارم که 5 سالشه ولی هندلینگ نرمش قابل مقایسه با هیچ ماشینی نیست. حتی ماشین های آلمانی. البته میدونم که ماشینهای آلمانی طرفدارهای خودشو داره و قابل احترامه. ولی تویوتا واقعا یه چیز دیگه است.