هایلوکس از آن دسته وانتهایی است که توانسته در تمام دنیا جای خود را در قلب خریداران پیدا کند. هایلوکس از سال ۱۹۸۳ به ایران وارد شد و استقبال خوبی از آن به عمل آمد و هرچند سال یکبار نیز مورد بازبینی طراحی یا همان فیسلیفت قرار میگرفت. خودروی موردنظر هم مدل سال ۲۰۱۰ بوده که فیسلیفت نسل هفتم میباشد.
بدنه:از نمای جلو که ماشین را نظاره میکنیم پهن بودن ماشین و نازک بودن ستونهای A خودنمایی میکنند و جلوپنجره آن که از یک قطعه با روکش کروم و یک قطعه پلاستیکی که خلاف جهت هم قرار داده شدهاند و یک شبکه پلاستیکی لانهزنبوری در پسزمینه تشکیل شده است، ظاهری عبوس و خشن به ماشین بخشیدهاند. از هر سمت پس از پایان جلوپنجره بر روی درپوش موتور خطوطی قرار دارند که زیر شیشه به زیبایی محو میشوند.
در بخش سپر هم در وسط ورودی هوا و در طرفین دو مه شکن قرار دارد و چراغهای جلو هم مکانیزم خاصی ندارند و تا بالای گلگیر کشیده شدهاند. نمای جانبی:
در نمای جانبی اولین چیزی که جلب نظر میکند گلگیرهای بزرگ و عضلانیاند که زیبایی خاصی هم دارند و در وهله دوم توجهمان به رکابی خوشفرم جلب میشود که هم به زیبایی کمک شایانی کرده هم برای سوار و پیاده شدن، وسیله ای مورد نیاز است.
هایلوکس با توجه به ابعاد بزرگش برای دید جانبی به سمت عقب به آیینههایی بزرگ نیازمند است که با بزرگی خود با ظاهر کلی ماشین ارتباط برقرار میکند، اما خود نگارنده از این آیینهها به سبب اینکه از پلاستیک بسیار خشک ساخته شده و بسیار آسیبپذیرند راضی نیستم، و باوجود بهایی حدود ۱,۶۰۰ هزار تومانی برای هر آیینه حواسجمع بودن راننده را میطلبد. نمای عقب:
در نمای عقب چیز خاصی دیده نمیشود جز درب محفظه بار که نوشتهٔ TOYOTA بر روی آن جلب نظر میکند. از آنجا که این نوشته با برچسب بر بدنه حک شده و با توجه به مرغوبیت جنس آنها عمرشان گاهی اوقات به ۳۰ سال هم میرسد. چراغهای ایستاده هم به سه بخش دایره ای شکل تقسیم شده که دایره پایینی با داشتن رنگ نقره ای با سپر ست میباشد که جنس سپر هم از استیل ضدزنگ است. درون کابین:
درب خودرو را باز میکنیم درها با توجه به جثه بزرگشان بسیار سبک هستند، پا را روی رکاب گذاشته و با کمک گرفتن از دستگیرهٔ روی ستون A به داخل ماشین میرویم. ارتفاع قرارگیری راننده بر روی صندلیها حدوداً بلند است و راننده دید بسیار خوبی به اطراف و جلو دارد. داشبورد را که نگاه میکنیم میبینیم به دو بخش تقسیم شده که قسمت فوقانی به رنگ تیره و قسمت تحتانی به رنک طوسی و این رنگبندی در تمام فضای کابین حفظ شده. از همین سمت راننده که شروع کنیم فرمان چهار پره را میبینیم که در وسط آن لوگوی تویوتا خودنمایی میکند. پشت فرمان سه دایرهٔ در هم ادغام شده را میبینیم که در مرکز سرعتسنج و در دایره سمت چپ دور موتور و دایره سمت راست آمپر بنزین و دمای موتور است. به میانه داشبورد که نگاهی میکنیم از بالا ساعت دیجیتالی، مانیتور، ابزارکها برای کنترل کولر و بخاری و در پایینترین قسمت فندک ماشین است.
دو دنده بر روی کنسول دیده میشود که دنده بلندتر اصلی و کوتاهتر دنده کمکی میباشد و با چرم مشکی پوشیده شدهاند که زیبایی خاصی دارد. پایینتر که بیاییم ترمزدستی و جعبه کنسول با رنگ تمام طوسی خودنمایی میکنند و سمت شاگرد هم روی داشبورد جز ایربگ چیزی ندارد. فضای عقب ماشین در نگاه اول کم جا و تنگ دیده میشود اما پس از قرارگیری روی صندلیهای عقب متوجه میشوید که جای پا و سر سرنشینان عقب مطلوب است. موتور:
پیشرانه این اتومبیل بدین شرح است: موتور چهار سیلندر خطی با حجم ۲۷۰۰ سی سی که دارای توان ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور ۲۴۱ نیوتن متر میباشد و با یک گیربکس ۵ سرعته دستی و یک دنده کمکی برای شرایط سخت به حرکت درمیآید.
سوییچ را چرخانده و پیشرانه با صدای دلپذیری از خواب بیدار میشود و وقتیکه شروع به حرکت میکنیم درون کابین از نظر صدای موتور و صدای بیرون، آرامشی برقرار است.
اگر بخواهیم امروز کمی به ماشین فشار بیاوریم با رسیدن عقربه سرعتسنج به ۴۵ کیلومتر در ساعت باید دنده را به ۲ انتقال دهیم. در دور موتورهای بالا ماشین به دلیل محرک عقب بودنش پس از رها کردن کلاچ میل به سر بلند کردن دارد که لذت جالبی حداقل برای خود نگارنده دارد.
هایلوکس در بقیه کشورها خودروی “کار” شناخته میشود اما به دلیل قیمت ناعادلانه در ایران ماشین مرفهین شده و قیمت لوازمیدکی آن هم بسیار بالا است و از سواری خشک و تکانهای آن در خارج جاده نمیتوان گذشت. درمجموع ماشین بادوام و جانسختی است که شمارا ناامید نمیکند.
از اینکه وقت گذاشته و این مطلب را خواندید از شما تشکر میکنم.
توضیح: تصاویر مربوط به خودروی تست شده نمیباشند.
AHMADREZA
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴این ماشین توی تمام دنیا به عنوان یک ماشین کاربردی جای خودشو پیدا کرده
زمان سربازی یک هایلوکس بسیار قدیمی 1 سال دست من بود چه حرکاتی که باهاش نزدیم و چه جا ها که باهاش نرفتیم و چه چیز ها که باهاش حمل نکردیم
اونقدر جون سخت و سفت بود این ماشین که در عین تحسین برانگیز بودن اعصابمونو خرد کرده بود :)
سامورایی
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ماشینی تمام عیار
حامد
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴در تایید فرمایش جنابعالی
در زمان خدمت مقدس سربازی(1379) 5عدد تویوتا صفر آورده بودند که هنوز برچسب ساخت ژاپن و توکیو و اون برچسبهای محافظ روی کاپوت و گلگیر روی بدنه خود نمایی میکرد . حجم موتورشون 4700 سی سی بود. از نظر ظاهری تقریبا همون تیپ تویوتاهای زمان جنگ رو داشت
از یه سربالایی همچین بالا رفت که 5نفری که توی ماشین بودیم گفتیم الان کله ملق میزنه
زمین رو انگار گاز میزد و شخم میزد
ماشینه آقا ، خوب ماشینیه و متاسفانه طبق نظر نویسنده ی محترم ، به دلیل قیمت ناعادلانه در ایران ماشین مفرحین شده
احمد
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴یک ماشین فوق العاده . در تجربه رانندگی که با هایلوکس داشتم در یک مسیر کوهستانی ناهموار که یک نیسان پیکاپ هم همراهی می کرد در قسمتی از مسیر گیر بکس نیسان منفجر شد به خاطر فشار زیادی که بهش وارد شد (لاستیک ها تا نصف در گل فرو رفته بودند ) اما هایلوکس بدون هیچ فشاری کل مسیر را طی کرد . در خارج از جاده فوق العادس این ماشین
walid
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴تو منطقه ازاد چابهار خیلی طرفدار داره. خودم چابهاری هستم
بهنام
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴در کشورهای آفریقایی که مدام در حال جنگهای داخلی هستند میبینید که تماما از این اعجوبه استفاده میکنن
این ماشین در اونجا به (جان سخت) معروفه
احسان آرسنالی
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴فکر کنم دیگه فیس لیفت بسه و 2016 مدل جدید بیاد
آرش
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴دوستان چرا هایلوکس با وجود حجم موتور 2700 سی سی و چهار سیلندر بودنش مصرفش اینقدر بالاست؟
javid
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴چون موتورش مال پرادو GX هست و اونم طراحی موتورش سال 2003 انجام شده است
amin
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴چون تویوتا تو ساخت خودروهای ارزون قیمتش خساست میکنه ، سعی میکنه تا جایی که میتونه صرفه جویی ولی در عین حال کیفیت رو حفظ کنه… دیگه واقعا وقتش رسیده کل ریخت هایلوکس و موتورش رو عوض کنه چون داره از رقبای امریکاییش عقب میمونه..
مصرف سوخت 12 لیتر تو جاده چی میگه تو سال 2015 آخه….
حجت
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴من با جیپ کاام جایی رفتم که هایلوکس نتونست بیاد و کفش زمین خورد شاید علتش زیادی فاصله محورها ی تویوتا نسبت به کاام باشه. ضعف هایلوکس توی همین زمین گیر شدنش هست.
احمدرضا
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴عاشق وانت های بزرگم اون تویوتا ها جدیدا عالین نمیدونم اسمشون چیه
اینجا ما ماشین پلاک اروندی کلی شورولت فورد و تویوتا ی وانت هست تو خیابون ها واقعا چشم رو نوازش میکنن
علی
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴فقط منطقه آزاد اروند.
تاکوما بردار تاکوما اسمش هست اون موتور 5000 هستش موتور لندکروزر روش نصب شده قیمتش هم از راو4 بشتر اگر اشتباه نکنم کف گمرک 150 میلیون بود با هزینه 10 میلیونی ترخیص حدود 160 تومنی در میاد. ولی به فورد F-150 نمیشه یکشون همین جا تو اندیمشک هست هیجا نمیشه پارکش کرد از خیلی درها هم نمی تونی داخل ببریش اما وقتی سوارش میشی و صدای موتورش رو میشنوی …..وایییییییییی
کاش گاری سازها نابود بشن تا تمام مملکت از این ماشین ها با قیمت عالی استفاده کنند کاش.
محمد
۲۲ مهر ۱۳۹۴الهی آمین یا رب العالمین…
احسان(احسان سابق)
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴تو ایران حداقل باید تعرفه ماشین های تجاری رو خیلی پایین بیارن
مهدی
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴با سلام.در مورد هایلوکس نظر نمی دم چون جز بهترین هاست.ولی از کار مسئولین پدال ناراحت شدم چون براشون یک مقاله نوشتم اونهم کامل با فیلم و.. که اونو نذاشتن رو سایت و گفتن که موضوعش یکم قدیمیه اما حالت می بینم مقاله در مورد خوروی 5 سال پیش مینویسن و خودشون خلاف حرف خودشون انجام می دن خیله دلزده و ناراحت شدم.
فرید
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴اینجا همینه دوست من…شاید مطلبی توش بود بر ضد آلمانها…بخاطر این چاپ نشد.
مایکل جکسون thriller
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴آقا مهدی برای اطمینان از اینکه این مقاله قدیمیه یا جدید فقط باید سراغ نویسنده این مقاله رفت . اگه به نظرتان واقعا این مقاله قدیمیه بهترین راه اینه که یه ایمیل به مدیر یا سردبیر پدال بزنید و بپرسید که چرا این مطلب را گذاشتند و مطلبی که برایشان فرستادی در سایت نگذاشتند . البته هر کاری که خودت صلاح میدانی و به نظرت درسته انجام بده و اگه علاقه ای هم نداری که تصمیم با خودته . از این جهت این حرفها را زدم چون نمیخوام پای خودم هم وسط گیر باشه و بابتش سوال و جواب پس بدم . نباید دخالت میکردم فقط دیدم خیلی ناراحتید این نظر را ثبت کردم . نه برای بدنام کردن پدال . من که هیچ کاره ام بخوام سایت پدال را بدنام کنم یا ارزشش را پایین بیارم .
ali
۹ مهر ۱۳۹۴سلام داداش مگم میشه این فیلم رو برام ایمیل کنی؟و همچنین مقالت چون میخام ماشینو به امید خدا بخرم ممنونت مشم اگ لطف کنی و برام ایمیلش کنی
milad
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴توی محصولات تویوتا عاشق هایلوکسم .یه قوچ لامصب..
navid
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴لعنت به اونایی که هنوز با افتخار وانت نیسان و پیکان رو تولید میکنن.
ای کاش یکی دوتا از مسئولین با همین آشغالایی که به مردم میندازند تصادف کنند شاید به فکر افتادن
hero
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴فقط یک کلام: عالی!
mahdi-ms
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴یه ذره ظاهرش خشن تر بود دیگه عالی میشد.
مجتبی(ساروی)
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴من فقط یه چیزی واسم سواله چرا باموتور 2700سی سی 160اسب بخار قدرت داره؟البته اینا قدرتی اند زیاد اسب بخار واسشون مهم نیست بیشتر گشتاور مهمه ولی اگه مثلا 190اسب داشت ماشینش هیجان انگیز تر میشد
احمد باقری
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ماشین پر ابهتی است.
Sky Line
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام با تمام احترام برای نگار نده برادر بنده هایلوکس ۲۰۰۸ داره و بنده کلی این ماشینو تست کردم
شما نوشته بودید در سرعت ۹۰ کیلومتر میره دنده ۳ در صورتی که دنده ۲ حد اکثر میتونه ۷۰ پر کنه
در ضمن آینه های این ماشین اصلی جفتی ۷۰۰ هزار تو منه
این ماشین فقط راحت و خوش استیله نیسان پیکاپ قدیمی از نظر توان حرکتی از هایلوکس بهتر ه
saeed.shariati
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴من طبق اون چیزی که خودم تست کردم گفتم و این مقاله هم خیلی وقت پیش نوشتم و اونموقع اوج قیمت بود و آیینه هاش این قیمت بود
Gold
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴در خصوص هایلوکس، در شماره 359 از مجله ماشین مطلبی 3 صفحه ای چاپ شده که برای مدل 2012 از این خودروست. مطلب حاضر در سایت پدال بسیار به مطلب مجله ماشین نزدیک و قابل تامل است!.
saeed.shariati
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴جناب گلد فرمایش شما متین
من هم منکر الگو گیری از مجله نمیشم
خوب بنده از اونجایی که هفده سال سن دارم نخواستم چیز الکی بنویسم و گفتم اول از یه رژورنالیست خوب کمک بگیرم تا اعتبار نوشته ام بالا بره
اما من طراحی رو از دید خودم ارزیابی کردم خوب وقتی ماشین رو منم ارزیابی کنم قطعا همون طراحی رو داره که اون ژورنالیست برسی کرده و من نمیتونم تغییر توش ایجاد کنم بعدشم تست ماشین توسط خودم صورت گرفته و کپی نکردم
gold
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴با آرزوی موفقیت برای شما خودرونویس جوان.
BMW7
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴این ماشین تو مناطق جنگی ک الان درگیر هستن و کم هم نیستن در اون مناطق به عنوان عضوی جدا نشدنی از جنگ هم از لحاظ باری و هم سواری به خوبی(حتی مدل قدیماش)انجام وظیفه میکنه و در شهر هم برای گشت و گذار در مناطق کوهستانی گزینه عالی هستش و واقعا کلمه کم آوردن از این ماشین به دوره،رنگ قرمزش خیلی تو دل بروست،ما یه مثل داریم که میگه،ژاپن و نه شوخی
پور غیب الهی
۷ تیر ۱۳۹۴این ماشین خیلی عالیه هم واسه اسفالت هم جاده های بیابانی
سیدرضا
۱۱ تیر ۱۳۹۴سلام. مخصوصا ازبچه های سیستان وبلوچستان میخوام بپرسم اگه قرارباشه هایلوکس بگیرم، کدوم مدلش بهتره البته پایین 2012 ،(بخاطر محدودیت بودجه). ضمنا این که میگن این ماشین رو زودسرقت می کنن چکارکنیم که سرقت نکنن، برای منطقه شهری بیشتراستفاده می کنم. متشکرم.
داوود
۱۷ تیر ۱۳۹۴با اینحال یه بار تو خدمت هایلوکس رو با جیپ شاخ به شاخ کردیم.کا ام همچین هایلوکس رو برد عقب که انگار تویوتا خلاص بود.از اون موقع به جیپ کاام اعتقاد زیادی دارم.
امیر
۲۵ مرداد ۱۳۹۴من سرپیچها دنده دو به سه میدادم عقبش مانند ماشینهای دریفت سر میخورد من که عاشقشم
علی گشتی
۸ شهریور ۱۳۹۴من میخوام ی ماشین از جنس تویوتا بخرم ولی نمیدونم چی؟ فقط تویوتا چون ی کارینا 1978 دارم خیلی راضیم/ ماشین ت مایه های 60 تا 80 میخوام . راهنماییم کنید…………….!
مهدی
۲۱ آبان ۱۳۹۴سلام.هایلوکس خیلی ماشین خفنیه،همه چیزش باب جادههای کشورمونه.من راه طولانی باهاش ماموریت رفتم عالیه،لامصب قیمتش بالاست
joker
۵ بهمن ۱۳۹۴هایلوکس قبل از سال 1983وارد ایران شده بود.هنوز مدل های 1978دارن کار میکنند
علیرضا4225
۲۶ مرداد ۱۳۹۵عزیز درسته قبل از سال 1983 هم تویوتا وارد ایران شد ولی اونها با نام هایلوکس نبودو شاسی کوتاهی هم داشتند
مجید بهرامی
۱۱ خرداد ۱۳۹۵با سلام بنده دانشجوی مهندسی خودرو و اشنا و دستی هم تو کار دارم البته در حصور اساتید بی احترامی نمیکنم تویوتا یک شرکت ثابت شده در تمام دنیا بوده و حال خودروی هایلوکس ببینید چی از خودرو انتطار دارید دوستی نوشته با کاام رفتم تویوتا گیر کرد برادر گرامی طول هایلوکس برای راحتی و کارایی بالاست در مجموع یک خودرو افرود نسبا راحت و واقعا کم استهلاکی و کیفیت بالایی داره اینو همه دنیا میدونن و میبینید پر مصرفترین وانت تو کل دنیاست چه گروهای نطامی چ شخصی
امیررضامظفری
۱۹ مرداد ۱۳۹۵خخخخخخ شما هارو
برید با تویوتا لندکروز قدیمی ها یا همون تویوتا پانکی یا شله خجی رانندگی کنید ببینید ماشین به چی میگم
همون تویتاهایی که باهاش از مرز قاچاق میارن و مالای زمان جنگ
بنده خودم یه 3fرو دارم از کوه های شاهو رفتم بالا با 3.5 تن بار
واقعا تویوتا ماشینه خفنیه برید از اینا بخرید قیمتش هم در میاد 25ملیون
یه نگاهی تو نت بندازید و کلیپ هاش رو دان کنید
واقعا دیدنیه
بژی کوردوستان
mahdi
۲۱ دی ۱۳۹۵سلام میخواستم بدونم تویوتا هایلوکس های شاسی کوتاه هم چهار چرخ متحرک هستند؟؟
محمد
۱۵ بهمن ۱۳۹۵هایلوکس یه ماشین تمام عیاره از همه لحاظ بی نظیره با اینکه وانته ولی نسبت به خیلی از سواری ها نرم تره قدرت و گشتاورش واقعا عالیه شتابش حرف نداره از لحاظ سرعت من دو ساعت 170 تا باهاش رفتم اصلا فشار نیومد تا 210 تا ام راحت میره کیفیت داشبورد و لوازم بدنه و … واقعا عالیه مصرفش دقیق تو جاده 100/ 9 تو شهر 100 /11 میسوزونه تعادلش نسبت به سواری ضعیفه ولی نسبت به شاسی بلندی مثه پرادو خوبه در کل در خریدش اصلا شک نکنید .