تویوتا در مقایسه با سایر خودروسازان مطرح دیرتر وارد بازی الکتریکیها شده و به نظر میرسد علیرغم اعلام برنامههای خود برای تولید نسخه الکتریکی C-HR در چین هنوز هم تعلل میکند.
یکی از مدیران ارشد تویوتا که در بخش قوای محرکه مشغول به کار است در گفتوگو با Wards Auto گفته است:
معتقدیم هیبریدیها در آینده از خودروهای الکتریکی پیشی خواهند گرفت.
اگر این خودروساز ژاپنی به وضوح حرکت خودروسازان دیگر به سمت محصولات الکتریکی را مشاهده میکند اما مدیر این شرکت میگوید:
ما اعتقاد داریم بزرگترین سلاحمان برای پاس کردن استانداردهای مصرف سوخت و دیاکسید کربن در سراسر جهان همچنان هیبریدیها خواهند بود.
مدیر تویوتا انتظار دارد فروش محصولات هیبریدی مرسومش در سال ۲۰۳۰ به ۴ میلیون دستگاه برسد. این خودروساز همچنین برنامههایی برای تولید خودروهای پلاگین هیبریدی و الکتریکی دارد اما تویوتا معتقد است این خودروها فروش چند صد هزار دستگاهی در سال ۲۰۳۰ خواهد داشت.
مدیر بخش قوای محرکه این برند خوشنام گفته بزرگترین مشکل خودروهای الکتریکی به باتریهای لیتیوم-یونی آنها مربوط میشود زیرا آنها گران، بزرگ و سنگین هستند. او همچنین به این نکته اشاره داشته که باتریها ظرفیت خود را با گذشت زمان و شارژهای زیاد از دست میدهند.
او معتقد است یک خودروی الکتریکی با ابعادی در پریوس نیازمند باتری ۴۰ کیلووات ساعتی به منظور ارائه محدوده حرکتی حدود ۴۰۰ کیلومتری است. در حالی که خود باتری هزینهای بین ۷۲۰۳ تا ۱۰۸۰۵ دلار خواهد داشت که بیش از قیمت یک موتور درونسوز است و حتی اگر هزینه باتری تا سال ۲۰۲۵ به نصف کاهش یابد هنوز هم خودروهای الکتریکی جذابیت زیادی برای مشتریان نخواهند داشت.
اگرچه مدیر تویوتا علاقهای به باتریهای لیتیوم-یونی ندارد اما درباره باتریهای حالتجامد کاملاً خوشبین بوده و گفته که تویوتا درصدد است آنها را در سریعترین زمان ممکن بسازد. اگرچه شایعاتی درباره عرضه این باتریها در اوایل دهه میلادی آینده وجود دارد اما مدیر تویوتا گفته سال ۲۰۳۰ چارچوب زمانی واقعبینانهتری برای تولید باتریهای حالتجامد است.
sina
۲ خرداد ۱۳۹۷دقیقا موافقم باهاش
برقی شدن بدون عبور از هیبریدی ها ریسک بزرگی هست
#ali.m#
۲ خرداد ۱۳۹۷فقط کنجکاوم بدونم اینده ی فیلم های هالیوودی بدون صدای غرش موتور چجوری میشه .
احتمالا کسل کننده و مسخره .
sina
۲ خرداد ۱۳۹۷کاش تا وقتی یه پولی دست ما بیاد که یه ماشین لاقل 200 اسبی بحریم بساط درون سوز ها جم نشه :(
s.h
۲ خرداد ۱۳۹۷دقیقا گل گفتی 200 اسبی هم دیگه تو ایران میشه این واونور کرد جفتش کرد ولی بقیه رو نه خدا کنه یهو دولت یا سرش به سنگ بخوره یا سرنگون شه مثلا تعرفه ها 0 یشه ملت با بنز وپورشه بالا پایین کنن حال کنند از فقیر تا غنی
سامان اذری
۲ خرداد ۱۳۹۷سینا جان منظورت از 200 اسبی
Gt86 یا همون BRZ بود دیگه درسته ??
sina
۳ خرداد ۱۳۹۷سامان داش
سیویک si تمام آمال ماست ?
رضا
۲ خرداد ۱۳۹۷خودروهای هیدروژنی+++++
خودروهای برقی——–
NAVID۰۰۹۸
۲ خرداد ۱۳۹۷فکر کنید یه مسافرت خانوادگی در پیش دارید .
ماشینتون برقی باشه نهایت تا ۶۰۰km بُرد داره و تازه باید تمام جوانب هم در نظر بگیرید تا ۶۰۰km بتونید رانندگی کنید ، ولی افرادی که خودرو را برای مصارف شهری نیاز دارند ، برقی معرکست چون نهایت روزی ۲۰۰km رانندگی داشته باشند ، پس خوب جواب میده .
اما هیبرید بین برق و بنزین قرار میگیره ، یعنی نه مصرف زیاد بنزین رو دارید و نه استرس خارج شدن از شهر و رسیدن به ایستگاه شارژ تا به برق دسترسی داشته باشید .
من که نعره کشیدن یه موتور بنزینی رو تا وقتی که پول بنزینشو داشته باشم با هیچی عوض نمیکنم .
البته تا فردا چی پیش بیاد و روی هیچی نمیشه حساب کرد با این حجم ثانیه ای پیشرفت تکنولوژی شاید نظرم به سمت برق و هیبرید سوق پیدا کرد .
فرامرز
۲ خرداد ۱۳۹۷البته هیبریدی ها تا حدودی بدی های هر دو رو هم دارن و اینکه پیچیدگی بیشتری دارن که ممکنه به خرابی بیشتر منجر بشه. در مقایسه با نمونه های بنزینی، هیبریدی ها وزن بیشتری دارن که روی پرفورمنس و استهلاک (لاستیک ها) تاثیر داره و قیمتشون هم گرونتره. الکتریکی ها آینده خودروسازی هستن و با پیشرفت تکنولوژی باتری در ده تا بیست سال آینده تولید موتور درون سوز مقرون به صرفه نخواهد بود
AmirHo3ein
۲ خرداد ۱۳۹۷داداش شما یک جوری گفتی نعره کشیدن موتور درونسوز که یک لحظه فکر کردم اونتادور سوار میشی برای ما ایرانیا که اکثرا ۴سیلندر سوارمیشیم به نظرم خودروی الکتریکی بهتره هم از لحاظ الودگی هوای شهر و هم از لحاظ الودگی الودگی صوتی نسبت به بنزینی بهترعمل میکنه
شایان
۲ خرداد ۱۳۹۷نعره زدن از هشت سیلندر به بالاس زیرهشت سیلندر واقعا صدای قشنگی ندارن ماشینا بیشتر ویز ویزه مگسه تا نعره
مسعود
۲ خرداد ۱۳۹۷با حرفش کاملا موافقم. قیمت خودروهای الکتریکی نسبت به خودروهای بنزینی و دیزلی دو برابر می باشد و هنوز هم برد مطلوب را ندارند و بعد از چند سال باتری ها از نظر نگه داشتن شارژ دچار وضعیت نامطلوبی می شوند. ابتدا باید تا 10 – 15 سال آینده خودروهای هیبرید و پلاگین هیبرید را تو صنعت خودرو جا انداخت و بعد از آن آهسته- آهسته به سمت خودروهای الکتریکی برویم.
Saeed Boroomand
۳ خرداد ۱۳۹۷شرکت ها الان گارانتی های هفت تا ده ساله روی باتری شون میدن. البته تست های اخیر تسلا نشون داده که تا حدود نیم میلیون مایل رو میشه با ماشین هاش طی کرد و باتری هنوز بیش از هفتاد درصد شارژش رو حفظ کرده باشه. البته این شرایط با پیشرفت سایکلینگ باتری ها بهتر هم میشه.
به جز این تویوتا داره میگه که هر کیلوات ساعت باتری برای ما هزینه بیش از دویست دلاری داره که عدد زیادیه نسبت به بعضی رقیب ها. و خودرو برقی هم مزایای خودش رو داره که اشاره نمیکنه، مثلا این که وزن جعبه دنده و موتور حدود دویست کیلو هست و وزن موتور الکتریکی و اجزای قدرتش کمتر از پنجاه کیلو و داره کم هم میشه. علاوه بر این هزینه های گارانتی رو شرکت نمیخواد بده برای این ماشین ها به دلیل هزینه نگهداری کمتر.
احتمالا تویوتا منظورش از آینده. یا آینده نزدیکه یا خودرو های هیدورژنی که حاصر نیست به راحتی ازشون دست بکشه.
emad1990
۳ خرداد ۱۳۹۷این آقای برومند از خوبای سایت هست. معلومات قوی داره تا اونجایی که کامنتاشو دنبال کردم
بودن کسایی مثه شما تو سایت نعمته
Saeed Boroomand
۴ خرداد ۱۳۹۷لطف دارین عماد جان. من هم چیزای زیادی یاد میگیرم از دوستانی مثل شما.
pedali
۲ خرداد ۱۳۹۷امیدوارم سر اینکه الکتریکی خوبه هیبریدی بده یا هیبریدی بده الکتریکی خوبه دعوامون نشه
همه چی سیاه و یا سفید نیست که اینطور به جون هم میوفتیم
من میخوام یه بنز جی کلاس دیزلی داشته باشم و یه تویوتا هیدروژنی و یه تسلای برقی تو گاراژ خونم داشته باشم
کوروش
۲ خرداد ۱۳۹۷حرفش کاملا درسته حتی ما در حال حاضر تکنولوژی ساخت باتری مدرن رو هنوز تو دنیا بجز مصارف نظامی و هوانوردی توسعه خاصی ندادیم اصولا شرکت ها هم پیچیدگی زیاد رو نمی پسندن شما نگاه کنید خیلی از برند ها هفت سال گارانتی می کنند خودرو را عموما هم پنج سال برخی هم حداقل سه سال گارانتی و وارانتی دارند حالا شما حساب بکنید اینها نزدیک پنجاه سال امدند که به اینجا برسند حالا وقتی ناگهان خودرو برقی تولید کنند که در حال حاضر بهیچ وجه نمی شود روی پایداری و عمر مفید و مشکلات ساخت و نگه داری و …. تضمین داد شاید تمام اعتبار ان شرکت ها زیر سوال برود همین پریوس سالها زمان برده تا به اینجا برسه که اعتماد عمومی مردم رو جلب کنه یا لیف ، به هر حال قبلا هم گفتم تکنولوژی جایگزین اینده که الان منطقی و قابل دسترس هست هیدروژن و پیل سوختی هستش اما هنوز راه داره تا به رفع مشکلات اساسی (مثل پیچیدگی شدید که حتی بخاطرش هوندا حاضر نیست مالکیت اینها رو واگذار بکند) برسیم