تویوتا لندکروزر پرادو آلتیتود اسپشل ادیشن مدل ۲۰۱۷ دوباره بازگشته و بهای آن پیش از اضافه شدن هزینههای جادهای از ۶۸۲۳۰ دلار (استرالیا) آغاز میشود.
این خودرو که بر پایهی نسخهی توربودیزل GXL ساخته شده تجهیزات حدود ۱۰ هزار دلاری بیشتر نسبت به مدل استاندارد دارد.
همانند نسخهی قبلی آلتیتود، ویژگی متمایز کنندهی پرادوی امسال نبود لاستیک زاپاس در روی درب پشتی است. این لاستیک هماکنون زیر کف صندوق جای گرفته و پرادو طراحی مشابه دیگر بازارها نظیر اروپا را دارد.
از ویژگیهای برجستهی این خودرو میتوان به شیشهی عقبی اشاره کرد که بهصورت مستقل میشود. این خودرو همچنین دارای رینگهای آلیاژی ۱۸ اینچی، مونوروف برقی، چراغهای جلوی LED، قالب کرومی آینههای جانبی، پوشش چرم مشکی صندلی و صندلی راننده با تنظیم برقی در ۸ جهت میباشد. از دیگر تجهیزات پرادو آلتیتود ۲۰۱۷ میتوان به سیستم صوتی JBL با ۱۴ بلندگو و رادیوی دیجیتال داب، صندلی سرنشین جلو با تنظیم در ۴ جهت، سیستم اطلاعات سرگرمی پشتی با مانیتور ۹ اینچی و ۳ جفت هدفون وایرلس اشاره کرد.
جابجایی لاستیک زاپاس و انتقال آن به کف خودرو باعث کمتر شدن حجم باک سوخت شده و بدین ترتیب هماکنون شاهد باک سوخت ۸۷ لیتری هستیم. البته تویوتا ادعا میکند این خودرو بهصورت ترکیبی مصرف ۸ لیتر در هر صد کیلومتر دارد که بدین ترتیب پرادو آلتیتود ۲۰۱۷ محدودهی حرکتی حدود ۱۰۰۰ کیلومتری خواهد داشت.
زیر کاپوت همان پیشرانهی ۴ سیلندر ۲.۸ لیتری توربودیزل با قدرت ۱۷۴ اسب بخاری و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متری قرار گرفته است. این قدرت از طریق گیربکس ۶ سرعته ی اتوماتیک به تمامی چرخها منتقل میشود.
از تجهیزاتی که در نسخهی GXL وجود داشته و به این خودرو منتقل شده میتوان سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحهنمایش ۷ اینچی و سیستم ناوبری ماهوارهای، دوربین پشتی، کروز کنترل، سیستم تهویه سه ناحیهای، حسگرهای پارک عقب، غربیلک فرمان چندکاره و ورود و استارت بدون کلید اشاره کرد.
از نظر ایمنی نیز پرادو آلتیتود دارای ۷ کیسهی هوا، کنترل پایداری و کشش، ترمز ضد قفل، دستیار شروع حرکت در تپه و فرود از آن است.
این خودرو در چهار رنگ مشکی، صدفی نقرهای، صدفی کریستال و گرافیت در دسترس است که این مورد آخر گرانتر (۵۵۰ دلار) است.
محمد
۱۷ فروردین ۱۳۹۶تنها174 اسب بخار واسه این هیکل و این همه وزن!!!
سامان اذری
۱۷ فروردین ۱۳۹۶450 نیوتن گشتاور داره و مهم اینه
الان تویوتا اریون یکی از سریعترین شش سیلندر های تنفس طبیعی کشورمونه حتی مدل 2010
موتورش 3.5 لیتری هست گشتاورش 340 نیوتن متره
نیسان ماکسیما هم 288 نیوتن متر گشتاورشه
نیسان گاوی خودمون با اون همه گاو بودن 190 نیوتن متر گشتاور داره
این 450 نیوتن متر گشتاورشه داداش اونم با مصرف 8 تایی
Mahdi DODGE
۱۷ فروردین ۱۳۹۶برای این ماشین گشتاور لازمه چون گشتاور برای قدرت و کششه
اسب بخار برای شتاب و سرعته ، این ماشین گشتاور میخواد که حسابی داره
mohammadreza
۱۸ فروردین ۱۳۹۶دوست عزیز تازه برای شتاب 0 تا 100 گشتاور مهم تر از اسب بخاره
اسب بخار بیشتر بدرد تاپ اسپید و سرعت های بالا میخوره که برای شاسی بلندی با این ارتفاع اصلا خطرناکه
Mahdi DODGE
۱۸ فروردین ۱۳۹۶محمد رضا اینا رو خودم میدونم اینا مفاهیم ساده ای هستن
نخواستم کامل وارد جزئیات بشم و یه خلاصه کوچیک گفتم که دوستمون بدونه این ماشین اسب بخار انچنانی لازمش نیست و گشتاور میخواد
تازه بیشترین اهمیت شتابی گشتاور برای شتاب هایی مثل 80 تا 120 و این جور چیزاس
این چیزای معمولیه و وارد بحثش نمیشم
من خودم بعضی وقتا افرود میرم و درباره اهمیت گشتاور نسبت به اسب بخار تو ماشینایی مثل پرادو خوب میدونم
حسین
۱۷ فروردین ۱۳۹۶موتور های دیزل چون محدوده ی کات آف شون 3500 دور هست و گشتاور فوقالعاده ایجاد میکنن
مشکلی در حرکت و کشش ندارن و با تغیر در ضریب دنده و دیفرانسیل ( سبک کردن) به علت گشتاور خوب مثل خودرو های معمولی هستن
peyman
۱۷ فروردین ۱۳۹۶پرادو رو دوسش دارم
Saied
۱۷ فروردین ۱۳۹۶تویوتا نشانه ی دوام.
امیر
۱۷ فروردین ۱۳۹۶مایه ۲۰۰۹ داریم پرادو ۵۰هزارتاکارکرده عالیه هنوزم
moein
۱۷ فروردین ۱۳۹۶یعنی من عاشق لندکروزم اینم پسر کوچیکشه اینم خوبه
اگه ازاد شه ورودش یدونه 8سیلندرش رو می گیرم
لامصب تمیزش گیر نمیاد کسی میشناسه معرفی کنه فقط قیمت نجومی نباشه
اعتمادیان
۱۷ فروردین ۱۳۹۶سلام
از دوستان کسی هست که اطلاعاتی در مورد تفاوت انواع SUV های تویوتا داشته باشه ، پرادو
لندکروز ، فور رانر ، فور چونر ، اینها چه تفاوتهایی باهم دارند و چرا اینهمه تنوع ؟؟؟
Mehran nikfar
۱۷ فروردین ۱۳۹۶اول اینکه باید تمام سگمنت ها رو پرکنن تا خلا نبود یه مدل مشتری رو نپرونه.دوم اینکه ا ین تعدد مدل یه جور حربه است برا رقابت بین برندها.خیلی ازین مدلها تفاوت زیادی باهم ندارن ولی توی کشورها و قاره های مختلف با اسامی و اشکال متفاوت عرضه میشن.مثل تاکوما و هایلوکس.فوررانر و فورچونر.دقیقا مثل کاری که هیوندا چندساله داره انجام میده.توی هر سگمنت بجای یه محصول با چندتا محصول وارد رقابت میشن.به همین خاطره که امار فروش خوبی دارن.
mohammadreza
۱۸ فروردین ۱۳۹۶فقط میتونم بت بگم که هرکدومشونو که بخری راحت برات یک میلیون کیلومتر کار میکنن(کارکردن درست نه مریض مریض)
ghost
۱۷ فروردین ۱۳۹۶تویوتا دیگه قیافه ام نداشته باشه(که داره) ولی هیچ موقه فنی کم نمیاره
خسرو
۱۷ فروردین ۱۳۹۶نمیدونم همه اسیایی ها چه اصراری دارن گوشه های چراغ هارو از هرطرف بکشن /طرحهای شارپ برای چراغ خیلی بهتره/همین چیزاس که شخصیت ماشین رو تعریف میکنه/قبلا مردان طراحی میکردن و ظاهرا الان جوونای پر از هیجان و کمتر منطقی/مرسدس برای اس ال سال 2001 چراغی زد (چراغ پشت) که تا 2012 رو ماشین بود و الانم یکی از بهترین طراحی های دنیاست/ دنیای طراحی برونو ساکو 83 ساله رو میخواد ..
حميد
۱۷ فروردین ۱۳۹۶پرادو دوست داشتنیه
mohsen
۱۸ فروردین ۱۳۹۶جای حضرت جدید در بازار خالیه
علی
۱۸ فروردین ۱۳۹۶محشره…واقعا ماشین عالی وخوبی هست مخصوصا برا بیابون وافرود حرف نداره
تویوتا دوست دارم
علیرضا شعبانپور
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶واقعا عالیه محشره فوقالعاده است چون تویوتا هستش