تویوتا

تویوتا پرو اِیس ورسو 2021، جدیدترین عضو کلاس ون‌های الکتریکی

تویوتا با معرفی پرو ایس ورسو الکتریکی اقدام به گسترش سبد محصولات الکتریکی خود کرده است.

این خودرو که به برادر خود یعنی ون مدیوم دیوتی پرو ایس پیوسته از ماه جاری میلادی در اروپا به فروش خواهد رسید و انتظار می‌رود اولین نمونه‌های آن از ماه مارس ۲۰۲۱ به دست مشتریان برسد. پرو ایس ورسو ۲۰۲۱ در چهار نسخه کمبی، شاتل، خانوادگی و VIP و با گنجایش ۵ تا ۹ نفر عرضه خواهد شد.

مجموعه باتری ۵۰ کیلووات ساعتی این خودرو زیر کف قرار گرفته و باعث ایجاد حداکثر شعاع حرکتی ۲۳۰ کیلومتری می‌شود. البته در صورت سفارش باتری ۷۵ کیلووات ساعتی برد خودرو به ۳۳۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت. هر دو نسخه یاد شده با پیشرانه الکتریکی که قدرت ۱۳۶ اسب بخاری و گشتاور ۲۶۰ نیوتون متری دارد همکاری می‌کنند. حداکثر سرعت این ون الکتریکی نیز به ۱۳۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

تمامی نسخه‌های خودروی موردبحث به‌صورت استاندارد به شارژر ۷.۴ کیلوواتی مجهز شده‌اند درحالی‌که می‌توان شارژر ۱۱ کیلوواتی را نیز سفارش داد. با استفاده از شارژر ۱۰۰ کیلوواتی می‌توان مدل مجهز به باتری‌های ۵۰ و ۷۵ کیلووات ساعتی را به ترتیب در حدود ۳۰ و ۴۵ دقیقه شارژ کرد.

بسته به مشخصات مدل درخواستی، محفظه بار خودرو دارای گنجایش ۲۸۰، ۶۴۰ و ۱۰۶۰ لیتری خواهد بود. ظرفیت یدک کشی پرو ایس ورسو ۲۰۲۱ نیز ۱ تن اعلام شده است.

از جمله تجهیزات این خودرو می‌توان به صندلی‌های گرم شونده، سیستم اطلاعات سرگرمی با نمایشگر ۷ اینچی، رادیو دیجیتال، ارتباط گوشی هوشمند، ورود بدون کلید، ترمز پارک الکتریکی، آینه‌های برقی و تاشونده و … اشاره کرد.

رانندگان همچنین به منظور انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی باید از سوئیچ ویژه‌ای استفاده کنند. در پشت آمپرها نیز می‌توان به اطلاعاتی همچون سرعت، میزان مصرف انرژی، شارژ باتری و… دست یافت.

ون الکتریکی تویوتا به بسته ایمنی این شرکت مجهز است که از جمله آن‌ها می‌توان هشدار خروج از مسیر، سیستم پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده، دستیار علائم جاده‌ای، نوربالای خودکار و کروز کنترل هوشمند را نام برد. پایش نقاط کور، دوربین دنده‌عقب و حسگرهای پارک جلو و عقب نیز در نسخه‌های فول این خودرو دیده می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    برای مصارف شهری بردش خیلی خوبه
    تو اروپا هم مسافتها نسبتا کوتاهه و این بردها کاملا کافیه
    مثل اینکه تویوتا الکتریکی سازی رو داره با جدیت بیشتری دنبال میکنه

    موافقم 13
    مخالفم 1
  2. سامورایی از قله فوجی

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    بردش نسبت به رقبا عالیه

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. مهدی

      ۲۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1327 ديدگاه)

      بردش کجاش عالیه اتفاقا به هیچ عنوان ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر کافی نیس

      موافقم 1
      مخالفم 5
  3. Ahmadreza2002

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    دقیقا همون چیزی که باید باشه قدرت و گشتاور معقول
    برد مناسب که نتیجش میشه قیمت گذاری مناسب
    این چیزیه که ما هم بهش نیاز داریم

  4. Hadi

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    خوبه…
    احتمال زیاد نسل آینده پریوس هم تمام الکتریکیه…

  5. سعید تویوتا

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (35 ديدگاه)

    داشبوردش واسه این ماشین خیلی خوبه در کل دوسش دارم اما خیلی کوچیک و تنگه!کاش همین موتور رو رویه ماشین بزرگتر هن نصب کنن
    من طرفدار تویوتام ولی واقعا تو زمینه خودروهای تمام الکتریکی یکم دارم تعلل میکنه!

    1. مرتضی

      ۲۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (197 ديدگاه)

      تازه اینم پژو عه

      1. محمد

        ۲۷ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (164 ديدگاه)

        همه ش پژوعه؟ یا فقط شاسی و بدنه؟

  6. حسین دهمرد

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    جلوشم میشه نیمکتی باشه و سه نفر سوار شن بصورت عادی
    یا مثلا فرمون وسط باشه و راننده وسط بشینه. یا فرمون و پدالها بصورت کشویی به چپ و راست حرکت کنه. برقی باشه که دسته دنده نمیخواد. چندتا دکمه روی فرمون کافیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا