تویوتا با معرفی پرو ایس ورسو الکتریکی اقدام به گسترش سبد محصولات الکتریکی خود کرده است.
این خودرو که به برادر خود یعنی ون مدیوم دیوتی پرو ایس پیوسته از ماه جاری میلادی در اروپا به فروش خواهد رسید و انتظار میرود اولین نمونههای آن از ماه مارس ۲۰۲۱ به دست مشتریان برسد. پرو ایس ورسو ۲۰۲۱ در چهار نسخه کمبی، شاتل، خانوادگی و VIP و با گنجایش ۵ تا ۹ نفر عرضه خواهد شد.
مجموعه باتری ۵۰ کیلووات ساعتی این خودرو زیر کف قرار گرفته و باعث ایجاد حداکثر شعاع حرکتی ۲۳۰ کیلومتری میشود. البته در صورت سفارش باتری ۷۵ کیلووات ساعتی برد خودرو به ۳۳۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت. هر دو نسخه یاد شده با پیشرانه الکتریکی که قدرت ۱۳۶ اسب بخاری و گشتاور ۲۶۰ نیوتون متری دارد همکاری میکنند. حداکثر سرعت این ون الکتریکی نیز به ۱۳۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.
تمامی نسخههای خودروی موردبحث بهصورت استاندارد به شارژر ۷.۴ کیلوواتی مجهز شدهاند درحالیکه میتوان شارژر ۱۱ کیلوواتی را نیز سفارش داد. با استفاده از شارژر ۱۰۰ کیلوواتی میتوان مدل مجهز به باتریهای ۵۰ و ۷۵ کیلووات ساعتی را به ترتیب در حدود ۳۰ و ۴۵ دقیقه شارژ کرد.
بسته به مشخصات مدل درخواستی، محفظه بار خودرو دارای گنجایش ۲۸۰، ۶۴۰ و ۱۰۶۰ لیتری خواهد بود. ظرفیت یدک کشی پرو ایس ورسو ۲۰۲۱ نیز ۱ تن اعلام شده است.
از جمله تجهیزات این خودرو میتوان به صندلیهای گرم شونده، سیستم اطلاعات سرگرمی با نمایشگر ۷ اینچی، رادیو دیجیتال، ارتباط گوشی هوشمند، ورود بدون کلید، ترمز پارک الکتریکی، آینههای برقی و تاشونده و … اشاره کرد.
رانندگان همچنین به منظور انتخاب حالتهای مختلف رانندگی باید از سوئیچ ویژهای استفاده کنند. در پشت آمپرها نیز میتوان به اطلاعاتی همچون سرعت، میزان مصرف انرژی، شارژ باتری و… دست یافت.
ون الکتریکی تویوتا به بسته ایمنی این شرکت مجهز است که از جمله آنها میتوان هشدار خروج از مسیر، سیستم پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده، دستیار علائم جادهای، نوربالای خودکار و کروز کنترل هوشمند را نام برد. پایش نقاط کور، دوربین دندهعقب و حسگرهای پارک جلو و عقب نیز در نسخههای فول این خودرو دیده میشوند.
میثم
۲۷ آبان ۱۳۹۹برای مصارف شهری بردش خیلی خوبه
تو اروپا هم مسافتها نسبتا کوتاهه و این بردها کاملا کافیه
مثل اینکه تویوتا الکتریکی سازی رو داره با جدیت بیشتری دنبال میکنه
سامورایی از قله فوجی
۲۷ آبان ۱۳۹۹بردش نسبت به رقبا عالیه
مهدی
۲۷ آبان ۱۳۹۹بردش کجاش عالیه اتفاقا به هیچ عنوان ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر کافی نیس
Ahmadreza2002
۲۷ آبان ۱۳۹۹دقیقا همون چیزی که باید باشه قدرت و گشتاور معقول
برد مناسب که نتیجش میشه قیمت گذاری مناسب
این چیزیه که ما هم بهش نیاز داریم
Hadi
۲۷ آبان ۱۳۹۹خوبه…
احتمال زیاد نسل آینده پریوس هم تمام الکتریکیه…
سعید تویوتا
۲۷ آبان ۱۳۹۹داشبوردش واسه این ماشین خیلی خوبه در کل دوسش دارم اما خیلی کوچیک و تنگه!کاش همین موتور رو رویه ماشین بزرگتر هن نصب کنن
من طرفدار تویوتام ولی واقعا تو زمینه خودروهای تمام الکتریکی یکم دارم تعلل میکنه!
مرتضی
۲۷ آبان ۱۳۹۹تازه اینم پژو عه
محمد
۲۷ آبان ۱۳۹۹همه ش پژوعه؟ یا فقط شاسی و بدنه؟
حسین دهمرد
۲۸ آبان ۱۳۹۹جلوشم میشه نیمکتی باشه و سه نفر سوار شن بصورت عادی
یا مثلا فرمون وسط باشه و راننده وسط بشینه. یا فرمون و پدالها بصورت کشویی به چپ و راست حرکت کنه. برقی باشه که دسته دنده نمیخواد. چندتا دکمه روی فرمون کافیه