برخی خواهند گفت که کند است. کممصرف بودن راه معمول دیگر برای توصیف آن است. کلافه کننده نیز شاید جملهای باشد که بسیار شنیدهاید. شاید بهصورت منطقی فکر کنید که با خودرویی کند، کممصرف و خستهکننده مواجهید اما هماکنون زمان آن رسیده تا افراد دوباره دربارهی جملات بالا فکر کنند.
برای مدل سال ۲۰۱۶، پریوس تلاش کرده تا کلافه کنندگی کلیشهای خودش را دفن کند. این خودرو هنوز هم هیبریدی است و هنوز هم ظاهر بامزهای دارد و بیش از همهی زمانها کممصرفتر شده اما در واقع این خودرو بهطور چشمگیری برای رانندگی بهتر شده است. سواری بهتر پریوس با استخوانبندی این خودرو شروع میشود و پریوس از معماری جدیدی استفاده کرده که برای استفاده در مدلهای آیندهی تویوتا و لکسوس طراحی شده است. کراس اوور کوچک تویوتا یعنی CH-R نیز بر پایهی پلتفرمی مشابه ساخته خواهد شد.
معماری جدید مرکز ثقل پایینتری را برای خودرو میسر ساخته و پریوس همچنین از سیستم تعلیق دوبل جناغی در بخش عقبی استفاده میکند. در مورد پریوس، این خودرو مستحکمتر از قبل بوده بدینصورت که نیروها با مرکز ثقل پایینتر و سیستم تعلیق بهروز شده جمع شده تا شاسی پاسخگوتری حاصل شود.
معنی سخن بالا این است زمانی که شما فرمان پریوس ۲۰۱۶ را میچرخانید، بجای احساس تعلل و سستی که پریوس به خاطر آن شناخته شده، واکنش فوری را دریافت میکنید. بدین ترتیب سواری پریوس احساسی شبیه شکنجه ندارد و در نهایت در هنگام رانندگی با این خودرو دلایل بیشتری برای خندیدن خواهید داشت.
ما گفتیم دلایل بیشتر برای خندیدن چون شما ممکن است در هنگام رانندگی و نگاه کردن به کامپیوتر سفری خودرو لبخند بیشتری بزنید. مصرف سوخت واقعی ۴.۵ لیتری خودرو در طول تست ما به مصرف اعلامی خودرو نزدیک بود. هر بار که به میزان مصرف سوخت خودرو چشم میانداختیم بیشتر از قبل متعجب میشدیم چرا که خودرو واقعاً مصرف سوخت کمی دارد.
درحالیکه شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت خودرو نسبتاً کند است اما سریعتر از قبل بوده که این رکورد به لطف همکاری پیشرانهی ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری بهروز شده و قوای محرکهی الکتریکی جدید حاصل شده است. پیشرانه راندمان گرمایی بهبود یافتهای دارد.
رانندگی در شهر به قدرت زیادی نیاز ندارد. پریوس به آسانی میتواند در سرعتهای بزرگراهی بماند. ترمز خودرو کمی اسفنجی است چرا که ترمزهای احیاکننده برای پمپ کردن بخشی از انرژی به سیستم هیبریدی کار میکنند.
قطعات الکتریکی نیز بهروز شدهاند و درحالیکه مدلهای پایه با باتریهای نیکل-فلز-هیدرید عرضه میشوند، دیگر مدلها با باتریهای لیتیوم یونی جدیدی تحویل خریداران میشوند. این باتریها کوچکتر از نمونههای موجود در نسلهای قبلی پریوس بوده و به خوبی در زیر صندلیهای عقبی جای گرفتهاند. کل قدرت حاصله از دو نیروگاه خودرو برابر با ۱۲۱ اسب بخار است که در مقایسه با پیشرانهی ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری کرولا کم جلوه میکند.
در نهایت، شکل آئرودینامیک پریوس ویژگی دیگری است که به مصرف سوخت کم خودرو کمک میکند. ضریب درگ پریوس ۰.۲۴ بوده که در میان برجستهترینهای این صنعت جای میگیرد. علاوه بر شکل آئرودینامیک خودرو، حائلهای فعالی در جلوپنجره تعبیه شدهاند که به عبور جریان هوا از خودرو به منظور کاهش مصرف سوخت کمک میکنند. برخی افراد گفتهاند که ظاهر خودرو عجیب است. درحالیکه ما فکر میکنیم که زیبا نامیدن پریوس سخت است اما گمان نمیکنیم که زشت باشد. منحصربهفرد بودن و شناسایی آسان چیزی است که کاراکتر وجودی پریوس را تشکیل میدهد.
نقاط قوت: لذت رانندگی بیشتر نسبت به قبل، مصرف سوخت بسیار خوب، تکنولوژیهای ایمنی
نقاط ضعف: کابین، کمی کند بودن، صندلیهای عقبی اندکی تنگ
مشخصات تویوتا پریوس تورینگ ۲۰۱۶
پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری به همراه پیشرانه الکتریکی
قدرت مجموع: ۱۲۱ اسب بخار
گیربکس: CVT اتوماتیک با کنترل الکترونیکی
مصرف سوخت ترکیبی: ۴.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
قیمت آغازی: ۲۵۰۳۵ دلار
منبع: autoguide
uss zumwalt DDG-1000
۲۰ مرداد ۱۳۹۵قیمتش 25035 دلار میشه 87622500 تومن
قدرت و مصرف سوختش خوبه
احمد باقری
۲۰ مرداد ۱۳۹۵عالی، عالی، عالی، این ماشین، انصافا خیلی خوب کار می کنه.
سامان اذری
۲۰ مرداد ۱۳۹۵خودروهای هایبریدی تویوتا تا کنون از انتشار 43.5 میلیون تن دی اکسید کربن جلوگیری کرده است
uss zumwalt DDG-1000
۲۰ مرداد ۱۳۹۵منبع؟؟؟؟؟؟؟
سامان اذری
۲۱ مرداد ۱۳۹۵ایرتویا
حميد
۲۰ مرداد ۱۳۹۵کاش این ماشین عوارض گمرکی نداشت برا شهرهای شلوغ گزینه مناسبی هست
omid
۲۰ مرداد ۱۳۹۵خودروهای هیبریدی تعرفه گمرکی ندارن، فقط عوارض گمرکی دارن که 4 درصده.
حميد
۲۰ مرداد ۱۳۹۵من فقط میدونم مجموع دارایی و أرزش افزوده و شماره گذاری بیشتر از گمرکی میشه
Madjid S
۲۱ مرداد ۱۳۹۵اگه اینطوره BMW I8 الان باید به قیمت 450 میلیون فروخته میشد نه 1/800/000/000 :-/
نوید جهرمی
۲۲ مرداد ۱۳۹۵همین الانم تعرفه ندارن. اما هزینه های جانبی دیگه مثل عوارض شهرداری و مالیات و شماره گذاری و …. که فک کنم نزدیک 30 % بشه پابرجاس.
اما باز گرون میدن. با دلار 4000 تومنی هم که حساب کنی( این هزینه های جانبی هم اومده روی قیمت) نهایت میشه 120 میلیون. چرا باید بفروشن 150 میلیون؟
ali
۲۰ مرداد ۱۳۹۵این یه داستان واقعی هست که 50 سال دیگه اتفاق میافته
من که در اون زمان 73 سال دارم و دارم عکسهای قدیمی رو میبینم که نوه من میاد پیشم و با من عکسها رو ببینه و یه دفعه چشمش به یه ماشین هیولا و بسیار گنده می افته که من کنارش عکس انداختم
ازم میپرسه بابا بزرگ این دیگه چه ماشینی هست؟ چرا اینقدر گندس؟
میگم بهش عزیزم این یه شوی نواست که مال من بود
اون جواب میده شوی نوا چه ماشینی هستش که من تا حالا نشنیدم اسمش رو؟
بهش میگم یه هیولای 5 متری با 2 متر عرض که باهاش به جنگ ماشین کاغذی ها میرفتم اون زمان بعدش میگه مگه از چی ساخته شده بوده
میگم بهش سراسر اهن و اون 1 ساعتی هنگ میکنه از این حرفم
بله ماشینها در اینده همه از دستمال کاغذی ساخته میشن و از ماشینهای واقعی تنها عکسی به یادگار میمونه
سامان اذری
۲۱ مرداد ۱۳۹۵داش تو گوگل سرچ کن تست تصادف شورلت قدیمی با جدید
مدلشو نمیدونم ولی فکنم همون نوای دهه 70 رو شاخ به شاخ میکوبن به یه شورلت به قول شما دستمال کاغذی جدید
ببین کدومش بیشتر اسیب میبینه
کل داشبرد و فرمان نوای دهه70 میره تو سینه ادمک ولی اون جدیده اتاق کاملا سالم میمونه
akbar
۲۰ مرداد ۱۳۹۵نسل قبلی جالب بود ، ولی این به نظر من زشت است و از شرکت تویوتا با طراحی های ساده و پختش بعید است . اون دنده گوگولی شو ببینید ، خیلی زنونه است . چراغهاش هم جایی نصب شده که باید ضربه گیرهای خودرو نصب شوند ، احتمالا” داعما” هزینه روی دست مالکان این خودرو میزاره .
Alireza Faravani Saran
۲۰ مرداد ۱۳۹۵فکر کن سوار یه ماشین بشی و پیشرانش کوچک ترین غرشی نداشته باشه .
تصورش که واقعا عذاب اوره .
چه برسه به خودش … .
Sasan
۲۰ مرداد ۱۳۹۵هیوندای ایونیک از هر لحاظ از این بهتره?
پدرام
۹ شهریور ۱۳۹۵تنهایی به این نتیجه رسیدی یا با کمک دوستان
maserati
۲۱ مرداد ۱۳۹۵داشبوردش خیلی طراحی خوبی ندارد
علی
۲۴ مهر ۱۳۹۵به نظر من زیباست دراینده نزدیک تعداد زیادی از این خودرو را در خیابانهای تهران خواهیم دید
علی
۶ اسفند ۱۳۹۵بسیاز زشت وبد ترکیب است حالا اگر همین سیستم ها را روی یک کرولا میذاشتن به فرض نیم لیتر هم به مصرفش اضافه میشد اونوقت خوبتر بود
علی
۶ اسفند ۱۳۹۵بسیار زشت وبد ترکیب طراحی شده تویوتا میخواسته با این طراحی عجیبش چی را نشون بده ؟
بنظرم تویوتا بخاطر این طراحی هی زشت جدید توی لکسوز ها وتویوتاهای جدید شکست سختی خواهد خورد