تویوتا پریوس پرایم بخشی از هدف خودروساز ژاپنی برای تزریق طراحی احساسیتر و سرزندهتر به کل تولیدات تویوتا است.
با طول/عرض/ارتفاع برابر با ۴۶۴۵/۱۷۶۰/۱۴۷۰ میلیمتر، پریوس جدید طویلتر، پهنتر و کم ارتفاعتر از نسل قبلی خود است. به جرئت میتوان گفت که زوایای اورهنگ طویل شده و نمای جلوی تغییر یافته پریوس جدید به همراه چراغهای LED جمعوجور نمایی منحصربهفرد و متمایز را به این خودرو بخشیده است.
یکی از دلایل طراحی خاص این خودرو دستیابی به بدنهای آئرودینامیک بوده است. هر خطی که در بدنه دیده میشود به خاطر کاهش مصرف سوخت طراحی شده و نقشی مهم را در ضریب درگ ۰.۲۵ پریوس جدید بازی میکند.
تویوتا همچنین تلاش داشته تا میزان آلایندگی ساختههای خود را تا سال ۲۰۵۰ به میزان ۹۰ درصد کاهش دهد و پریوس جدید نیز نشاندهندهی قدم جدید این شرکت در این جهت است. این خودرو دارای تکنولوژیهای درخوری چون سیستم سواری با دو پیشرانه، سیستم هشدار باتری، سقف خورشیدی افزایشدهندهی محدوده حرکتی و سیستم تهویه اتوماتیک با پمپ تزریق گاز است.
محدودهی حرکتی این خودرو به لطف باتری ۸.۸ کیلووات بر ساعت جدید ۲ برابر نسل قبلی است. علاوه بر این قدرت الکتریکی پریوس جدید به خاطر توسعهی سیستم سواری دو پیشرانهای ۸۳ درصد افزایش یافته است. این سیستم از پیشرانه الکتریکی و ژنراتور برای افزایش قدرت خودرو به ۶۸ کیلووات استفاده میکند.
منبع: carscoops
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۱ مهر ۱۳۹۵جرمی کلارکسون میگفت زیانی که برای ساخت باتری های پریوس به طبیعت وارد میشه مثل استخراج فلز ، حمل اون، ساخت باتری و … از ضرری که یک لندرور دیسکاوری قدیمی به طبیعت میزنه خیلی بیشتره.
ترجیح میدم یک M3 بخرم و مثل آدم رانندگی کنم تا اینکه پولمو به این ماشین ها بدم. همون چیزی که در تاپ گیر ثابت شد.
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۱ مهر ۱۳۹۵البته میدونم با پول M3 میشه 2.5 تا پریوس خرید !!
only bmw m series
۱۱ مهر ۱۳۹۵داداش تو دنیا هیچی m3 نمیشه
Mohamad
۱۱ مهر ۱۳۹۵رفیق شما پولتو هرجور صلاح میدونی خرج کن،
اگه اینجوری حساب کنی برای تولید بنزین هم بینهایت ضرر به طبیعت وارد میشه
برا تولید همون بدنه ماشین و کلیه فلزاتی که تو دم و دستگاه ماشین بکار رفته هم به طبیعت آسیب میرسه!!! یا پلاستیک و چرمی که تو ادوات و داشبورد خودرو به کار میره.
شما وقتی تشریف میبری ماشین بخری چیکار داری ریشه یابی کنی مراحل ساخت فلان قطعه چقد پسماند و آلودگی و آلایندگی تولید کرده چون تنها کارخونه ای که به محیط زیست ضرر نمیزنه احتمالا کارخونه یخ هستش!!
لابد اگه بهت گفتن جنس روکش صندلی از پوست پلنگ ساخته شده میشینی زار زار گریه میکنی برا پلنگه!
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۱ مهر ۱۳۹۵جالبه اینقدر هم بهت لایک دادن !!
شما نمیدونی هزینه ی خالص و ناخالص چیه ؟
جرمی هزینه ی خالص رو گفته.
یعنی همهپی ماشین ها در، پنجره ، لاستیک، کاپوت، رنگ ، اینا دارن. ماشین بدون این چیزا که نداریم. مگر اینکه گاری سوار شی.
فکر نمیکردم کسی با این قسمت کامنتم مشکل داشته باشه.
برای جنس روکش به نظر من بلانسبت شما یک عده بی فرهنگ هستن که حاضر میشن حیوانات خدا رو واسه تجمل فدا کنن. اینا انسان نیستن.
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۱ مهر ۱۳۹۵منظورم از گاری سوار شدن کلی بود. بد برداشت نشه. قصد توهین نبود.
سعید
۱۲ مهر ۱۳۹۵آقا من 10 سال تو دانشگاه حسابداری خوندم حدود 10 سال هم هست که دارم درس میدم ولی مفهوم هزینه خالص و هزینه ناخالص رو نفهمیدم برای ما یشتر توضیح بده یاد بگیریم
uss zumwalt DDG-1000
۱۳ مهر ۱۳۹۵اقا سعید عزیز من
شما کجا تدریس میکنی؟؟؟؟
سامان اذری
۱۱ مهر ۱۳۹۵مگه دانشمند شیمی هست ؟؟؟؟
جرمی هم مثل من و شما یه انسانه که راننده خوبی هست
بعضی اونو خدا فرض میکنند
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۱ مهر ۱۳۹۵این چه حرفیه میگی ؟
دانشمند نیست ولی دسترسیش به منابع اطلاعات هزار برابر من و شماست.اون خبرنگاره. میره تحقیق میکنه. مطالعه میکنه. من وقت ندارم برم هزینه ی تولید باتری لیتیم یون رو بفهمم. جرمی این کارو کرده.
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۱ مهر ۱۳۹۵فرق دیگه ی من و تو با جرمی میدونی چیه ؟
جرمی در برنامه ای حرف میزنه که چند میلیون بیننده داره. از یک رسانه ی باسابقه و معتبر. اگه حرف الکی یا دروغ بگه یا آمار غلط بده اون شرکت حالشو میگیره. بیانیه میده.همون اتفاقی که واسه زنوو افتاد. که البته بعدش در یک فستیوال در کوپنهاگن دوباره موتور زنوو ST1 مثل تاپ گیر شعله ور شد و همه متوجه فوق حرفه ای بودن تاپ گیر و ایراد های درستی که میگیره شدن و شرکت زنوو هم دست از اعتراض به جرمی برداشت و در افق محو شد.
تویوتا هم برای پریوس میتونست بیانیه بده نه اینکه بیاد برای خداحافظی جرمی با تاپ گیر براش ویدئوی قدردانی بسازه. تو آپارات هم هست.
ولی حرف های من و شما رو در زمینه ی ماشین چه کسایی گوش میدن ؟ اصلا واسه کسی مهم هست ؟ برای کسی اهمیت داره ؟
واسه همینه جرمی نمیتونه حرف بی ربط بزنه. البته منظورم شوخی هاش نیست.
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۲ مهر ۱۳۹۵آقا سامان خوشم اومد از حرفات.
ولی فکر کنم این بحث در تخصص من و شما نیست.
ولی جرمی وقتی میخواد شوخی کنه کاملا لحنش عوض میشه
اینجا خیلی جدی حرف میزد.
از BMW هم اصلا خوشش نمیاد.
یک بار لوگوی BMW رو انداخت توی استفراغ بچه. اون سالی که bmw باارزش ترین برند خودرویی شد. گفت حالا این استفراغ از هر سوپی گرون تره !!! اه اه اه
با هیچ شرکتی این کارو نکرد. BMW هم شدیدا اعتراض کرد.
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۱ مهر ۱۳۹۵واقعا از شما انتظار نداشتم سامان جان.
سامان اذری
۱۱ مهر ۱۳۹۵2 ساعت تظر نوشتم
اخرش ثبت نشد اح
??
سجاد
۱۱ مهر ۱۳۹۵کلارکسون برای بعضیا دانشمنده اما برای من دلقکه
سامان اذری
۱۲ مهر ۱۳۹۵مجید جان
تویوتا اولین و بزرگترین تولید کننده خودروهای هایبرید تو دنیاست چندین و چندسال برا این پروژه زحمت کشیده و هزینه صرف کرده الانم.داره نونشو میخوره شما ببین تو هر مدل از ماشینهای تویوتا و لکسوس (راو4 کمری nx rx350 و…) مدل هایبریدیشم به بازار عرضه کرده همشون خیلی فروش خوبی رو تجربه
کرده
تویوتا باتری های تمامی خودروهای هایبریدی رو به مدت 10 سال گارانتی کرده و مطمئنم باتریهاش از 15 سال هم بیشتر عمر میکنند
طبق امار رسمی خودروهای هایبریدی تویوتا تا کنون از انتشار 43.5 میلیارد تن دی اکسید کربن به محیط زیست جلو گیری کردند
حالا شما بگو باتری های پریوس (یک بار میخری بیش از 10 سال استفاده میکنی) به محیط زیست بیشتر اسیب میرسونه یا 43.5 میلیارد تن دی اکسید کربن ؟؟؟
من خودم تمامی قسمتها تاپ گیر رو دیدم جرمی اگه از یک ماشینی خوشش نیاد تو مسخره ترین تست ها ثابت میکنه که این ماشین بی ارزشه درحالی که هیچ کدوم از خریداران اون ماشین همچین کاری رو باهاش انجام نمیدن
تو این چند سالی که پریوس و دیگر خودروهای هایبریدی تویوتا به بازار عرضه شده چندین میلیون تا فروش رفته و مطمئن باش بین از خریداران کسانی بودند که از امثال جرمی خیلی بیشتر حالیشون بود
ضمنا تاپ گیر محصول کشور انگلیس هست که خودت بهتر میدونی انگلیسی ها چیزی رو میگن که به نفع خودشون باشه نه به نفع مردم
جرمی نیسان جی تی ار رو به عنوان یکی از بدترین ماشینها اعلام کرده که همه کارشناسان و حتی خودروسازهای رقیب این ماشین رو تحسین کردند
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۲ مهر ۱۳۹۵سامان جان نظرم بالا درج شده.
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۲ مهر ۱۳۹۵چون زحمت کشیدی جوابم رو علیرغم اینکه یک بار نشد دوباره دادی خواستم حتما جوابمو ببینی.
* دیروز از لحن دوستمون new great britain خوشم نیومد جوابشو سربالا دادم.
واقعیت اینه نمیتونم ویرایش کنم.
از 5 دقیقه فقط تو 20 ثانیه ی آخر گزینه ی ویرایش ظاهر میشه.
مجید عباسی انبوهی
۱۲ مهر ۱۳۹۵در این موضوع که جرمی کلارکسون روی بعضی از برندها، به خصوص بریتانیایی تعصب خاصی داره هیچ شکی نیست. گذشته از این مسائل، هر تکنولوژ ای، در ابتدای راه هزینه های بالایی رو میطلبه.
این که خسارت CO2 بیشتره یا ساخت باتری، بحث کاملا تخصصی و پیچیده ایه به همین راحتی قابل قضاوت نیست./
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۲ مهر ۱۳۹۵آره. از ژاپنی ها و آلمانی ها متنفره. مخصوصا آلمانی ها.
اینجا هم بحث بین یک آلمانی و ژاپنی بود.
باورش برام سخته که جرمی به نفع bmw کار کنه.
uss zumwalt DDG-1000
۱۳ مهر ۱۳۹۵جرمی هم اشتباه میکنه
قرار نیست هرچی بگه درست باشه که
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۱ مهر ۱۳۹۵فکر کنم فصل 11 تخت گاز بود. مقایسه ی ام 3 و پریوس.
new great britain
۱۱ مهر ۱۳۹۵مجید جان دلبندم شما چقدر عجیبی!!!!!!!!!!!!
مثلا تو این تاپیک اومدی به جایه اینکه مثلا(البته میدونم با پول M3 میشه 2.5 تا پریوس خرید !!)یا(فکر کنم فصل 11 تخت گاز بود. مقایسه ی ام 3 و پریوس.) رو تو دوتا کامنت جدا گذاشتی.
خب میتونستی تو همون کامنته اولیت همین جمله ها رو بگی.
ویرایش رو برای همین گذاشتن دیگه.
تو چندتا تاپیک اولی همین کارو تکرار کردی.
مثله(احتمال عرضه مدلهای الکتریکی و خودران M بامو در آینده)
(عرضه مدلهای مختلف هیبریدی و الکتریکی پژو تا سال 2021)
(شوک اسبی! هیوندای سانتافه قدرتمندتر از لافراری!)
(نمایشگاه پاریس 2016، بهشت خودروهای پرفورمنس)
!!!!!!
البته به من ربطی نداره هرطور که راحتی کامنت بذار و لی یکم عجیبه.
عینه این میمونه که من تو یه تاپیک بیام بگم.
فولکس ماشینهایه خیلی خوبی میسازه.
بعد تو همون تاپیک بگم فولکس اخیرا پیشرفت کرده.
و باز هم تو همون تاپیک بگم فولکس کارهای بزرگی داره میکنه بعد از رسوایی دیزل گیت.
به جایه اینکه تو یک کامنت همه ی این جملات رو بگم تو سه تا کامنت این جملات رو بگم!!!!!!!
البته هرطور که کامنت بزاری به من ربط نداره.عزیزدلی شما…….
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۱ مهر ۱۳۹۵دوست عزیز خب حالا فرض کنیم من بخوام کامنتام هم زیاد بشه.
عیبش چیه ؟
یک عمره کامنت های 20 خطی و 30 خطی میذارم.
حالا یه مدت میخوام اینجوری کامنت بذارم.
واسه شما که ضرری نداره.
(ali (CHEVY NOVA
۱۱ مهر ۱۳۹۵چرا همه جا دعواست همش؟؟؟؟
uss zumwalt DDG-1000
۱۲ مهر ۱۳۹۵دوستان بیخیال بشید بهتره ها
رضا پ
۱۲ مهر ۱۳۹۵صلوااااااات بفرس 😢
علي
۱۱ مهر ۱۳۹۵جرمی کلک سونو زیاد حرفاشو جدی نگیر. از بالا خط میگیره و نونو به نرخ روز منافع تولید خودرو در انگلستان میخوره.
uss zumwalt DDG-1000
۱۲ مهر ۱۳۹۵عجب تفسیری
nima
۱۲ مهر ۱۳۹۵کلا به کارهای جرمی کلارکسون زیاد اعتباری نیست به نظر من.یادتون نیست یه سری داشتن محصولات پژو.407 و اونیکیش رو یادم نیست فکر کنم 207کانورتیبل بود تست میکردن همش میرفتن تو در و دیوار و از جاده میوفتادن بیرون و میگفت فرمون ماشین نمیچرخه و ترمز نداره و……… در صورتی که هممون میدونیم که به طنز اینکارها رو انجام میداد
uss zumwalt DDG-1000
۱۳ مهر ۱۳۹۵جرمی بارها و بارها دیدم دفاع الکی کرده از خودروهای انگلیسی
Salfa22xxx
۱۱ مهر ۱۳۹۵وااااو چقد عالیه
بهترین خودرو در کلاس و رده قیمتی خودش
فعلا رقبایی مث هیوندای با اون ماشینای خوشگلشون خیلی راه دارن به پریوس برسن
با این شرایطی که تویوتا ساخته و ظاهر نچندان دلچسب پریوس را به ظاهری چشم نواز تبدیل کرده
مچکرم تویوتا
uss zumwalt DDG-1000
۱۲ مهر ۱۳۹۵تویوتا خوراک ساخت این جور خودروهاس
کم مصرف یکی از گزینه های تویوتاست
بی نام
۱۱ مهر ۱۳۹۵طراحی این ماشین واقعا افتضاحه!!! فکر کنم تویوتا جدیدا طراحان اسبق سانگ یانگ رو استخدام کرده!!! همون هنرمندانی که مدل تاریخی رودیوس رو خلق کردن!!! یعنی فکر کنم تویوتا دلش فقط به اعتبار برندش خوشه که نسبت به جنبه ظاهری هیچ اهمیتی نشون نمی ده. چون قطعا یه همچین طراحی ای رو اگه هر کمپانی دیگه ای می زد ورشکست می شد!!!
علي
۱۱ مهر ۱۳۹۵تازه این مدل نسبت به اون قبلی که تو ایران امده سلطانه.
Mehr
۱۱ مهر ۱۳۹۵این خودرو بهشدت محبوبه، و به عنوان یک خودروی خاص مطرحه، نه زشت!
اگر متن رو خونده باشید حتما دیدید که گفته شده تمامی خطوط بهکار رفته در طراحی کاربردی بوده و برای افزایش بازده!
بههرحال هدف نهایی تولید این خودرو مصرف کمتر از یک لیتر بوده، نه صرفا زیبایی! خریداران هم همین موضوع رو مدنظر قرار میدن.
Mohamad
۱۱ مهر ۱۳۹۵تجربه نشون داده ما ایرانیها نه تنها مصرف گرا نیستیم (!!!)
بلکه در کنارش زیبایی شناس، متخصص، فیلسوف، مدیر، پیشگو، و مهمتر از همه چیز کارشناس هم هستیم
منتها حالشو نداریم این علم ذاتیمون را به دنیا عرضه کنیم فقط عقب میشینیم و شرکت های میلیارد دلاری را با اون عظمتشون نقد میکنیم!! به همین راحتی
بقول فردوسی پور چقد خوبیم ما..
uss zumwalt DDG-1000
۱۲ مهر ۱۳۹۵ما ایرانی ها دکترای همه چیز شناسی داریم
مهرداد
۱۱ مهر ۱۳۹۵خخخخخ شما بشیندکافی میکستذرو بخور وپرایدت رو سوار شو دانشمند نیاز نیست مهندس طراحی بشی که اگه بودی الان جایی مشغولیودی والا یه دانشمندانی توی این پداله کسی کشفشون نکرده ?? جمع کن بابا چه حق بجانب یه لحظه جو بزرگترین منتقد دنای خودرو برداشته اصن تو چکاره حسنی ؟ اصن تو چکاره دینی !؟?? بیا برو خداروزی تو جای دیگه حواله کنه خخ
میثم
۱۱ مهر ۱۳۹۵دم تویوتا گرم صدی 1میسوزونه دوستان ایراد نگیرید کاری که تویوتا کرده یک قدم خیلی بزرگه مطمئن باشید در آینده با اتمام سوخت های فسیلی این ماشینها هستن دنیا رو میگردونن اپل هم تو فکر همچین خودرو هایی هست یه چنتا شرکت خودرو ساز دیگه هم تو این کار هستن پشت پرده رقابت خیلی شدیده
uss zumwalt DDG-1000
۱۲ مهر ۱۳۹۵خیلی خفن صدی یک لیتر
Mohamad
۱۱ مهر ۱۳۹۵من نظرم اینه زیبایی یک خودرو را باید از نزدیک دید و درک کرد نه از رو چندتا عکس که تازه بعد از اون میتونی نظر شخصی بدی نه متخصص وار چون صرفاً سلیقه خودته!
دوم اینکه تو قرن 21 و سال 2016 داریم زندگی میکنیم، درست زمانی که رقابت توی کسب و کار شرکت های بزرگ به اوج خودش میرسه و اجازه ی کوچکترین لغزش را به خودشون نمیدن و اشتباهات را به حداقل میرسونن پس محصولی بدون اطلاع از نیاز بازار با توجه به سرمایه گذاری های سنگین در بخش توسعه و تحقیق، تولید و روانه بازار نمیشه.
پس اینطوریا نیست که من و حسن و حسین بیایم براحتی بگیم این زشته فروش نمیره!!
سوم هم موفقیت این محصول را از رو بازخورد مردم و میزان فروشش به نسبت انتظاری که تویوتا ازش داشته میشه فهمید.
محمد c
۱۱ مهر ۱۳۹۵فقط موتورهای هیدروژنی…
من
۱۱ مهر ۱۳۹۵اینده تو مشت خودروهای برقیه فقط مافیه تکنولوژی باتری ها پیشرفت کنه تا یک جهش بزرگ برای برقی ها رخ بده
nima
۱۱ مهر ۱۳۹۵اتفاقا به نظر من طراحی خیلی خوبی داره.یه جوریه که انگار از آینده اومده.واقعا عالیه
uss zumwalt DDG-1000
۱۲ مهر ۱۳۹۵منم خوشم اومد
حميد
۱۱ مهر ۱۳۹۵واقعا صدی یک لیتر شاهکاره
AKBAR
۱۱ مهر ۱۳۹۵به به خیلی خوشگله ، خصوصاً طراحی عقبش معرکه است ، فقط دسته دنده اش مثل مدل 2016 یکمقداری ضایع است ، اگه از LCD بزرگ داخل XC90 خوشتون میاد ، تو این هم یک LCD بزرگ داره . آقای نماینگی تویوتا ، اینو از 150 تا بالاتر نبر تا مشتری بشیم .
Sajjad Ahmadi
۱۱ مهر ۱۳۹۵ترسیدم کامنت بزارم، گفتم شاید دعوام بشه!
uss zumwalt DDG-1000
۱۲ مهر ۱۳۹۵مگه میدون جنگ اینجا
soroush
۱۲ مهر ۱۳۹۵طراحی این ماشین یه طراحی اصیل ژاپنیه
uss zumwalt DDG-1000
۱۲ مهر ۱۳۹۵هرچی هست عالی کارکرد
رضا پ
۱۲ مهر ۱۳۹۵رنگ دیگشم دارید ؟!
احمد باقری
۱۲ مهر ۱۳۹۵تویوتا خیلی عالی کار کرده.
uss zumwalt DDG-1000
۱۳ مهر ۱۳۹۵شاید ماشین های سرعتی زیاد مانور نده
ولی رو ماشین های کم مصرف و استهلاک خوب داره عالی کارمیکنه