تویوتا

وفاداری تویوتا به پیشرانه‌های تنفس طبیعی

اگر تویوتای توربو می‌خواهید یک لکسس بخرید!

رویه عمومی و کلی در صنعت خودرو کاهش حجم پیشرانه و افزودن سیستم‌هایی نظیر توربوشارژر است. تویوتا ضرورتی در دنبال کردن این قضیه برای تمامی محصولات خود نمی‌بیند. اگرچه محصولات کنونی لکسس دارای پیشرانه‌های توربو هستند اما برند تویوتا تمایل دارد کارایی و راندمان پیشرانه‌های تنفس طبیعی خود در آمریکا را به حداکثر برساند.


Ben Schlimme رئیس بخش قوای محرکه تویوتا در آمریکای شمالی گفت از تکنولوژی پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری کمری ۲۰۱۸ در سایر پیشرانه‌ها نیز استفاده خواهد کرد.


اگرچه حجم پیشرانه کمری ۲۰۱۸ همان حجم ۲.۵ لیتری مدل ۲۰۱۷ است اما پیشرانه جدید خروجی ۲۰۱ اسب بخاری و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری دارد. این پیشرانه در تریم XSE قدرت ۲۰۶ اسبی و گشتاور ۲۵۲ نیوتون متری تولید می‌کند. اعداد یاد شده نشان دهنده افزایش ۲۵ اسب بخاری و ۱۹ نیوتون متری گشتاور نسبت به سال گذشته می‌باشد.


بجای یک گیربکس ۶ سرعته در مدل قبلی نیز یک واحد ۸ سرعته اتوماتیک نیرو را به چرخ‌های جلو می‌رساند. شایان ذکر است مصرف سوخت کمری ۲۰۱۸ نیز نسبت به مدل ۲۰۱۷ بهبودهای قابل‌توجهی داشته است.

این بهبود عملکرد حاصل استفاده از تزریق سوخت مستقیم و پورت بوده است. همچنین طراحی بازنگری شده جذب باعث شده هوا به‌صورت چرخشی وارد سیلندر شود که نتیجه این امر افزایش قدرت و کاهش آلاینده‌ها بوده است.


مدیر تویوتا می‌گوید:

نیروی دینامیک تنها در پیشرانه ۲.۵ لیتری محدود نخواهد بود. ما در حال کار برای اعمال آن در دیگر پیشرانه‌ها و محصولات هستیم. نسخه‌های ۶ و ۸ سیلندر نیز در فازهای توسعه‌ای قرار دارند.

استفاده از پیشرانه تنفس طبیعی باعث شده کمری در کلاس خود برجسته شود. پیشرانه‌های توربو حتی به‌صورت استاندارد در خودروهایی چون هوندا آکورد، فورد فیوژن، شورولت مالیبو و فولکس‌واگن پاسات ارائه می‌شوند. البته سوبارو لگاسی، نیسان آلتیما و داج چارجر هنوز کاملاً به‌سوی قوای محرکه القای اجباری حرکت نکرده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (302 ديدگاه)

    کمری ۲۰۱۸ جذاب ترین خودری این سگمنت است.
    یک سامورایی واقعی.

    1. سامان اذری

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      سالهای قبل همیشه وقتی با خودم در مورد این سگمنت عکر می کردم که کدوم خودرو از اون یکی بهتره
      همیشه اکورد و مزدا 6 انتخاب اولم بوده بعدا کمری
      تویوتا تو این مدل وافعا گل کاشته بدون شک انتخاب اولم تو این سگمت الان کمری هست ِ
      بی نقص به تمام معنا

  2. Ferrari

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1955 ديدگاه)

    خیلی خوبه که موتور های 6 و 8 سیلندر تویوتا مورد بازنگری قرارگرفتن چون هم قدرت کمی داشتن هم مصرف بالایی دارن

  3. حمید ع

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (241 ديدگاه)

    واقعا پیشرانه های تنفس طبیعی قابل احترامن..عالین..
    پیشرانه توربو مث ورزشکاریه که تمام عمر با دوپینگ میاد تو میدون.این برای یه مدت طولانی نمیتونه جواب بده.ولی هممون کارکرد یه پیشرانه تنفس طبیعی ژاپنی رو دیدیم..حتی با بنزین کیفیت متوسط!

  4. DEADPOOL

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (164 ديدگاه)

    کاش سوپرا رو با 8 سیلندر بیرون میداد

  5. amin

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    چقدر این نسل از کمری عالیه!
    راستی دوستان قصد خرید یک کمری ۲۰۰۷-۲۰۰۸ و یا مزدا۳ مدل ۹۰-۹۱ رو دارم،دوستان کدوم رو پیشنهاد میکنید؟

    1. علی

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (6 ديدگاه)

      کمری جادارتر هس. اما مزدا سواری بهتری داره. مزدا 3 گرونتره که

    2. سامان اذری

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      داش مزدا کوچیکتر و اسپورت تره کمری بزرگتر و خانوادگی تر
      هردو خوبن کمری 2007 و 2008 اگه مدل SE تمیز بدون رنگ پیدا کردی که طرف سرویس هاشو به موقع انجام داده باشه و فنیش هم خوب باشه بالای 75 تومن قیمتشه ولی بازم ارزشش رو داره چون الان با اون پول ماشین چینی بهت میدن ولی تویوتا رو تا اخر عمرت میتونی از وفاداریش بهت لذت ببری

  6. محمد

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (226 ديدگاه)

    طراحی محصولات تویوتا به خصوص توی محصولات سواری واقعا گمراه کننده ست.متاسفانه برندی با این نام و عظمت هنوز نتونسته قالبی برای طراحی محصولاتش در جهت هویت بخشی به اونا بکار بگیره. میبینیم که خودروسازی مثه کیا از سال 2010 با قالب طراحی تحت نام پوزه ببر بسیار خوب تونسته این کارو انجام بده.

    1. محمد رضا

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (804 ديدگاه)

      دوست عزیز واقعیت هارو نباید همه جا بگی الان یه عده رو عصبی میکنی
      اونایی هم که بهت منفی دادن نه این که اشتباه گفتی فقط بابت تعصب به تویوتا بوده
      سرور این سگمنت مزدا6

    2. sina

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2658 ديدگاه)

      تا حدودی حرفت درسته محمد جان
      ولی خب از سال 2017 این رویه عوص شده و با معرفی گلتفرم TEGNA اکثر محصولات تویوتا دارن به سمت یه طراحی واحد گام برمیدارن منصولات و فیی لیف های یه سال اخیر رو ببینی متوجه میشی من‌ظورم رو
      کسایی هم منفی دادن ب همین دلیل بوده

      1. محمد

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (226 ديدگاه)

        درسته سینا جان شروع به تغییر محصولاتش کرده و نه توی همه محصولات
        میبینیم که محصولاتی مثل RAV4 و CHR و فورچونر وهمه SUV های 2018 تویوتا براساس شکل طراحی جدیدش به روز رسانی نشدن.
        منظور کلی من اینه که از برندی مثه تویوتا انتظار میرفت خیلی زودتر از برندهای نوپا اقدام به این کار بکنه .

  7. sina

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    توربو برای خودروی اقتصادی موصوعیت نداره بنظر منم

  8. حمیدرضا

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    قدرت پیشرانه های چهار سیلندر کمری واقعا زیاده و مصرفشون بی نهایت پایین کلا نباید مقایسش کرد چون یه سروگردن بالاتر از سایر رقباست و فقط در امریکای شمالی که فروش هوندا ازش بیشتره باقی جاها خیلی این خبرا نیست

  9. ارش

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    یه تعداد از ماشینها رو هم مدل قدیمیاش و هم مدل چدیداش رو سوار شدم مثل بنز تویوتا بی ام و پژو هوندا مزدا…. بنز از اون مدلهای قدیمیش هم آخر اسایش و نرمی بودن مثل e220 1972 مدلهای 2006 E هم سوار شدم عالیی بدون هیچ نقصی. بی ام و از همون اول خوشدست معرگه مثل 320 و 2002 یه Z4 هم سوار شدم مثل همینا خوشدست خوش فرمان استاد پیچ پژو هم فقط از 504 خوشم امد تازه گیها خوب گار نمیگنه ولی شگفتیم از تویوتا هست CORONA , 1977 1980 CERSIDA1985 CARINA 1991 CAMRY 2005 2007 Iهمه این مدلها رو تست گردم مودب و منظم مثل خود ژاپنیها انگار میگن در خدمت خریداریم.مزدا ها هم همه از دهه 70 تا الان همه خوب بودن خیلی خوب و یه هوندا ACORD 1986 خیلی خوب بود.همه اینا رو گفتم گه بگم اگر بنز عالیه اگه فراری بی نظیره اگه پورشه ماهه اگه لامبورگینی زیباترینه
    اگه امریگاییها یه موقعی بهترین بودن اگه بی ام و عشقه تویوتا خیلی خوبه خیلی.هوندا و مزدا و میتسوبیشی هم همچنین.

  10. امید

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    تویوتا از نظر فنی که واقعا عالیه ولی با اینکه از سال ۲۰۱۴ به اینور طراحی ظاهریش هم در مجموع مدلهاش بهتر شده اما باز چنگی به دل نمیزنه هنوز.مثلا همین مدل ۲۰۱۸ کمری که عکسش بالا نشون داده شده، نمیگم زشته اما واقعا نمیشد سپرجلوش قشنگتر بشه؟! واقعا حیفه برای ماشین به این خوبی

  11. اميرحسين رادفر

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    درستشم همین دیگه الان همه دنیا ایمان اوردن کم کردن بیش از حد حجم پیشرانه و استفاده از پرخوران ها با فشار خیلى بالا هم باعث میشه اصطلاک موتور به شدت بالا بره و هم اینکه مصرف سوختى نزدیک پیشرانه هاى تنفس طبیعى با حجم منطقى به گیره این سگمنت سگمنت خودروهاى خانوادگى متوسط قرار جادار باشه راحت باشه امکانات خوب داشته باشه و ا همه مهمتر فرمولى که تویوتا و کلا ژاپنى ها بلدن یعنى هزینه هاى جانبى پایین و قابلیت اطمینان بالا و کیفیت بى نظیر در حدى که الان بعد حدود ۱۰ سالم اگه تو یه کمرى بالاى ۳۰۰ هزار کیلومتر کارکردم بشینین که رانندش لوازم مصرفى و فقط به موقع تعویض کرده باشه و یه مقدار موتور و گیرباکس تعمیرات جزئى و تجربه کرده باشن مثل روز اولش راحت و بى صدا و کیفیت رانندگیش یه ذره هم عوض نشده .

  12. Omid622

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    با توربو کردن محصولات دیگه اون کم استهلاکی محصولات تویوتا زیر سوال میره بهتره انجامش نده اما تو اکثر محصولاتش قدرت موتور رو ثابت نگه داشته که دلیلشم نمیدونم
    باید به کاریش بکنه به طور مثال قدرت ۱۶۵ دیگه واسه هایلوکس کمه یا لندکروزر با ۸ سیلندر فقط ۳۸۱ دیگه اینقد ما تو سایت پدال به این قدرت اسب بخار تویوتا اشاره کردیم
    که از همین جا از دوستان معذرت خواهی میکنم زبونمون مو درآورد از بس گفتیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا