عملکرد جلوگیری از شتاب گیری تویوتا برای پیشگیری از فشردن اشتباهی و ناگهانی پدال گاز طراحی شده و از تابستان سال جاری میلادی و به عنوان بخشی از بهروزرسانی پکیج ایمنی Safety Sense این برند عرضه خواهد شد.
این تکنولوژی جدید اولین بار بهصورت آپشن در دسترس خودروهای تویوتا در بازار ژاپن خواهد بود و پس از روانه سایر بازارها نیز خواهد شد. ژاپنیها همچنین به برخی محصولات کنونی خود سیستمهای کنترل شتاب گیری را اضافه خواهند کرد.
این تکنولوژی جدید که برخلاف سیستم کنترل شتاب گیری قدیمی عمل میکند به دنبال کنترل شتاب گیری خودرو به خاطر استفاده غیرعادی از پدال حتی در زمانی است که مانعی جلوی خودرو وجود ندارد. در کل تویوتا معتقد است این تکنولوژی جدید میتواند تعداد تصادفات رخ داده به خاطر استفاده اشتباه از پدال گاز در پارکینگها و دیگر بخشها را کاهش دهد.
تویوتا همچنین برنامههایی برای به اشتراک گذاشتن این تکنولوژی با دیگر خودروسازان دارد. پیشرفت ناگهانی این تکنولوژی زمانی رخ داد که تویوتا اقدام به بررسی نمونههایی در مسیرهای ایمن کرد، جایی که رانندگان باید بهصورت سریع شتاب گرفته و سپس استفاده غیرعادی از پدال گاز را تشخیص میدادند.
جلوگیری از شتاب گیری های این چنینی به دیگر سیستمهای کمکراننده همچون ترمز اضطراری خودکار، نوربالای خودکار، هشدار خروج از مسیر، دستیار ردیابی لاین حرکتی، تشخیص علائم جادهای و… ملحق خواهد شد.
تویوتا همچنین اواخر سال جاری میلادی برخی از تکنولوژیهای ایمنی بکار رفته در محصولات لوکس لکسس را به محصولات رده میانی خود اضافه خواهد کرد. از جمله این موارد میتوان به دستیار فرمان دهی اضطراری و دستیار توقف اضطراری خودرو اشاره کرد.
Farzad
۱۶ بهمن ۱۳۹۸این جور تکنولوژی ها روز به روز دارن بیشتر میشن . هر روز بیشتر از دیروز
NAVID۰۰۹۸
۱۶ بهمن ۱۳۹۸کل مطلب به کنار ، تیتر مقاله هم به کنار (( کمک به رانندگان دست و پا چُلُفتی )) .
این هنر نویسنده هستش که کل یک مطلب را در تیتر بگونجاند .
خارج از مبحث ، این تویوتا آوالون نسل جدید همه منتقدان را یک نظر کرده که تویوتا در این خودرو سنگ تمام گذاشته چه ظاهر چه باطن و عملاً وارد کلاس لکسوس شده .
سجاد
۱۶ بهمن ۱۳۹۸عالیه اگه براش یه دکمه خاموش روشن هم بزاره
مانی
۱۷ بهمن ۱۳۹۸دقیقا
این جلوی یسری خر بازی ها رو هم میگیره
که تمامش با اراده راننده هست