تویوتا نسخه جدیدی از سدان کرولا را معرفی کرده است. این خودرو کرولا اپکس ادیشن ۲۰۲۱ نام دارد.
وقتی به خودروهای سفارشی و تولید محدود فکر میکنید انتظار تیراژ ۶ هزار دستگاهی را ندارید اما خب این دقیقا میزان تولید کرولا اپکس ادیشن جدید است. پکیج موردبحث ترکیبی از طراحی خشنتر و هندلینگ بهتر بوده و میتوان آن را در مدلهای SE و XSE سفارش داد.
تویوتا میگوید این بسته جدید ظرفیتهای پلتفرم TNGA-C، سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب و پیشرانه ۲ لیتری دینامیک فورس ۱۶۹ اسب بخاری را به حد اعلای خود رسانده است.
این پکیج شامل اگزوز اسپورت با خروجیهای ۳.۵ اینچی از جنس فولاد ضدزنگ و سیستم تعلیق با تنظیمات متمرکز روی پیست است. در سیستم تعلیق یاد شده فنرهای پیچشی جدیدی بکار رفته که چند میلیمتری از ارتفاع خودرو کاستهاند. این تغییرات باعث میشود کرولا اپکس ادیشن در سر پیچها تختتر باقی مانده و پاسخ بهتری از سوی فرمان داشته باشد.
بهروزرسانیهای این خودرو همچنین شامل شوکهای جدید با فنرهای متمایز، میلههای پایدار کننده متفاوت و سپرهای جدید میباشد. در کل تغییرات رخ داده باعث شدهاند سفتی سیستم تعلیق ۴۷ درصد در جلو و ۳۳ درصد در عقب افزایش یابد.
این خودرو از رینگهای ۱۸ اینچی آلومینیومی سود برده است. سیستم EPS نیز تنظیمات جدیدی دارد.
نیروبخش کرولا اپکس ادیشن ۲۰۲۱ پیشرانه ۲ لیتری دینامیک فورس با قدرت ۱۶۹ اسب بخار است. اکثر مدلها با گیربکس CVT عرضه خواهند شد و تنها ۱۲۰ دستگاه از این خودرو به گیربکس ۶ سرعته دستی مجهز خواهد بود.
اما آنچه باعث تمایز کرولا اپکس ادیشن با مدلهای استاندارد میشود کیت بدنه مشکی با عناصر برنزی، اسپویلر جلو، دیفیوزر عقب و… میباشد. یک اسپویلر در روی صندوقعقب نیز وجود دارد. مشتریان میتوانند این خودرو را با سه رنگ سیمانی، سفید و مشکی سفارش دهند.
صرفنظر از رنگ بدنه، تمامی مدلها دارای آینهبغلهای مشکی هستند. داخل کابین نیز پوشش پارچهای بکار رفته اما مدلهای XSE دارای پوشش سافتکس مشکیرنگ هستند. این مدل همچنین به صندلیهای جلوی گرم شونده شامل صندلی برقی راننده با تنظیم در ۸ جهت مجهز شده است.
مجید
۲۷ تیر ۱۳۹۹سلام پیشرانه ۶ سرعته دستی تا جایی که من میدونم نداریم
NAVID۰۰۹۸
۲۷ تیر ۱۳۹۹مگه میشه دنده دستی واسه کرولا نداشته باشیم ، این خودرو به سبب ماهیتی که داره ، باید دنده دستی هم داشته باشه .
مرتضی
۲۷ تیر ۱۳۹۹منظورش “پیشرانه” 6 سرعته دستیه نه “گیربکس” 6 سرعته دستی:
“نیروبخش کرولا اپکس ادیشن ۲۰۲۱ پیشرانه ۲ لیتری دینامیک فورس با قدرت ۱۶۹ اسب بخار است. اکثر مدلها با گیربکس CVT عرضه خواهند شد و تنها ۱۲۰ دستگاه از این خودرو به (پیشرانه) ۶ سرعته دستی مجهز خواهد بود.”
NAVID۰۰۹۸
۲۷ تیر ۱۳۹۹نمیدونم چرا با این کرولا و حتی نسل قبلش کنار نمیام در صورتی که کرولا های مدل ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ را اگر سوار شده باشید ، متوجه میشوید تویوتا یعنی اونها از بس که سواری خوبی در شهر و جاده داشتن اما مدلهای جدید اون احساس را ندارند و حتی ظاهرشون هم با اینکه فانتزی شده اما مثل همان مدلها ماندگار نیست .
کرولا قشنگ تراولچِکه تو جیبتونه ، همین که اِراده کنید و ماشینتون رنگ فابریک باشه با هر کارکردی هم که باشه ، تو هوا میخرندش بخصوص خود صاحب نمایشگاهیها .
با یه مدل ۲۰۱۵ که برای شرکت سیروسفر بود قبل عید رفتیم تا بوشهر با یکی از همکارانم ، خداشاهده حدود ۸۵۰هزار کیلومتر راه رفته بود و دو شیفت دو تا باجناق روش کار میکردن اما این ماشین انگار نه انگار ، صدای موتور نرم مثل روز اول ، سواری مثل مدل پایینها نرم نبود ولی بهتر از مزدا۳ و الانترا و سراتو بود ، میگفت از اولش هم روغن ایرانی میریختم داخلش و لنتش هم چینی میندازم به سبب ارزانتر بودن ، کلاً تویوتا ساخته شده برای همین کارها ، اونوقت کسی رو میشناسم که دِلِش خوشه کرولا مدل ۲۰۱۰ کمتر از ۵۰هزارتا راه رفته داره ، حالشو ببرید که از فرداتون هیچ خبری ندارید ، کسی که تویوتا داره نباید از انداختن کیلومتر بترسه و فقط نباید تصادف بکنه که خب این روزها قطعات همه خودروهای وارداتی گرونه و اون هم میشه با یه بیمه بدنه فول حَلِش کرد .
فرید
۲۷ تیر ۱۳۹۹اصلا طراحی سدانهای تویوتا جالب نیست.
همایون
۲۷ تیر ۱۳۹۹طراحی کرولا خیلی بدقلقه. به پکیجهای اسپورت راه نمیده.
من به شخصه این نسخه اپکس ادیشن رو نپسندیدم.
علی
۲۷ تیر ۱۳۹۹یعنی با این جلو پنجره با سرعت 5کیلومتر هم بزنی به عابر استخون های پاش شکسته
MAHDI
۲۷ تیر ۱۳۹۹نکته مهمیه واقعا?
Abbas.Lambo
۲۷ تیر ۱۳۹۹اتفاقا من زیاد علاقه ای به نسل های قبلیش نداشتم از لحاظ طراحی ولی این نسل بدجوری به دلم نشسته دقیق مثل کمری
AMIR-REZA
۲۷ تیر ۱۳۹۹نمیدونم چرا ولی نمیتونم با طراحیش ارتباط بر قرار کنم دقیقا بر عکس کمری که عاشق طراحیشم…..
meysam
۲۷ تیر ۱۳۹۹طراحب خیلی خوبی داره
من میپسندم
ولی دوست دارم نرمی مدلهای قبلی رو داشته باشه که متاسفانه نه کرولا و نه هیچ سدانی از هیچ برندی دیگه مثل سابق نرم نیستن چون قوانین ایمنی اجازه نمیدن. ماشین با فنربندی نرم بادی رولش زیاده و موقعی که باید تیز فرمون بدی احتمال انحراف ماشین از مسیرشو بالا میبره بخاطر همین الان اکثر سدانها فنربندی سفت تر و اسپرت تری دارن تا بتونن قوانین ایمنی رو پاس کنن.