وقتی به خودروهای سفارشی و تولید محدود فکر میکنید انتظار تیراژ 6 هزار دستگاهی را ندارید اما خب این دقیقا میزان تولید کرولا اپکس ادیشن جدید است. پکیج موردبحث ترکیبی از طراحی خشنتر و هندلینگ بهتر بوده و میتوان آن را در مدلهای SE و XSE سفارش داد.
تویوتا میگوید این بسته جدید ظرفیتهای پلتفرم TNGA-C، سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب و پیشرانه 2 لیتری دینامیک فورس 169 اسب بخاری را به حد اعلای خود رسانده است.
این پکیج شامل اگزوز اسپورت با خروجیهای 3.5 اینچی از جنس فولاد ضدزنگ و سیستم تعلیق با تنظیمات متمرکز روی پیست است. در سیستم تعلیق یاد شده فنرهای پیچشی جدیدی بکار رفته که چند میلیمتری از ارتفاع خودرو کاستهاند. این تغییرات باعث میشود کرولا اپکس ادیشن در سر پیچها تختتر باقی مانده و پاسخ بهتری از سوی فرمان داشته باشد.
بهروزرسانیهای این خودرو همچنین شامل شوکهای جدید با فنرهای متمایز، میلههای پایدار کننده متفاوت و سپرهای جدید میباشد. در کل تغییرات رخ داده باعث شدهاند سفتی سیستم تعلیق 47 درصد در جلو و 33 درصد در عقب افزایش یابد.
این خودرو از رینگهای 18 اینچی آلومینیومی سود برده است. سیستم EPS نیز تنظیمات جدیدی دارد.
نیروبخش کرولا اپکس ادیشن 2021 پیشرانه 2 لیتری دینامیک فورس با قدرت 169 اسب بخار است. اکثر مدلها با گیربکس CVT عرضه خواهند شد و تنها 120 دستگاه از این خودرو به گیربکس 6 سرعته دستی مجهز خواهد بود.
اما آنچه باعث تمایز کرولا اپکس ادیشن با مدلهای استاندارد میشود کیت بدنه مشکی با عناصر برنزی، اسپویلر جلو، دیفیوزر عقب و... میباشد. یک اسپویلر در روی صندوقعقب نیز وجود دارد. مشتریان میتوانند این خودرو را با سه رنگ سیمانی، سفید و مشکی سفارش دهند.
صرفنظر از رنگ بدنه، تمامی مدلها دارای آینهبغلهای مشکی هستند. داخل کابین نیز پوشش پارچهای بکار رفته اما مدلهای XSE دارای پوشش سافتکس مشکیرنگ هستند. این مدل همچنین به صندلیهای جلوی گرم شونده شامل صندلی برقی راننده با تنظیم در 8 جهت مجهز شده است.