تویوتا

حضور نسخه‌های جدید تویوتا کرولا 2019 در پاریس

تویوتا آوریس بازنشسته شده و جای خود را به کرولا داده است! تویوتا بار دیگر این نام نمادین را در اروپا احیا کرده و آن را به فرم هاچبک ۵ درب و استیشن عرضه می‌کند.


خانواده‌ی کرولای جدید همچنین شاهد معرفی استراتژی هیبریدی دوگانه‌ی این برند برای هر دو نسخه‌ی هاچبک و استیشن می‌باشد. این خودروها با دو نوع قوای محرکه‌ی هیبریدی عرضه خواهند شد.


علاوه بر این‌ها، تویوتا کرولای هاچبک و استیشن با پیشرانه‌ی ۱.۲ لیتری توربوی ۱۱۶ اسب بخاری هم در دسترس خواهند بود.


قوای محرکه‌ی هیبریدی خود شارژ تویوتا ترکیبی از پیشرانه‌های ۱.۸ لیتری ۱۲۲ اسبی و ۲ لیتری ۱۸۰ اسب بخاری هستند. پیشرانه‌ی اولی بیشتر روی مصرف سوخت کمتر تمرکز داشته و تویوتا ادعا می‌کند مصرف سوخت و آلایندگی آن برجسته می‌باشد.


پیشرانه‌ی بنزینی ۱.۸ لیتری قدرت ۱۲۲ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۲ نیوتون متری داشته و قدرت و گشتاور واحد الکتریکی نیز به ترتیب برابر با ۷۲ اسب بخار و ۱۶۳ نیوتون متر می‌باشد. سیستم هیبریدی ۲ لیتری نیز خروجی ۱۸۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۹۲ نیوتون متری داشته و کمک‌حال آن پیشرانه الکتریکی نیکل-فلز می‌باشد.

این پیشرانه‌ی ۲ لیتری تمرکز خود را روی خریدارانی گذاشته که خواهان تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر هستند. پیشرانه یاد شده قدرت بیشتر و حتی پدال‌های روی فرمان برای تجربه رانندگی درگیر کننده تری را ارائه می‌کند.


هر دو کرولای موردبحث از پلتفرم TNGA GA-C تویوتا استفاده می‌کنند. این معماری به لطف مرکز ثقل پایین‌تر از سطح زمین، سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب و استحکام بیشتر بدنه تجربه‌ی رانندگی لذت‌بخش‌تری ایجاد می‌کند. به عنوان نتیجه کرولا هندلینگ و پایداری بهتری داشته و این موضوع روی سواری و راحتی آن تأثیر منفی نداشته است.

کرولا تورینگ اسپورت در مقایسه با نسل پیشین ۵۸ میلی‌متر طویل‌تر است. مهم‌تر اینکه فاصله‌ی بین محوری نیز با افزایش ۱۰۰ میلی‌متری به ۲۷۰۰ میلی‌متر رسیده که این امر باعث ایجاد بیشترین فضای پای عقب در کلاس شده است. فضای بار این خودرو نیز ۵۹۸ لیتر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۱۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    استیشنش خعلی خوبه واقعا
    دست خوش

    1. سامان اذری

      ۱۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      سینا داداش واسه سیویک یه حریف قدر محسوب میشه
      دم ژاپن گرم چه جواهراتی تولید میکنه

      1. sina

        ۱۱ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2658 ديدگاه)

        اره
        هیبرید بودنش میتونه باعث برتریش بشه

    2. کیان

      ۱۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      واقعا طراحی خوبی داره.
      کیفیت، اعتبار، اصالت، اطمینان و … همرو یه جا داره.
      قیمت مناسب، پشتیبانی مناسب، استهلاک کم، عمر بالا، طراحی واقعا خو مدلهای جدید هیچ شکی برای خرید تویوتا نمیذاره دیگه

    3. محمد

      ۱۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      این استیشن ها بیشتر مورد علاقه و خاص بازار اروپاییها هست
      که البته تب شاسی بلند سواری بعید میدونم تاب مقاومتی براشون توی همون اروپا هم بگذاره

  2. me84

    ۱۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    واقعا خیلی زیبا شده.

  3. ب ام و سلطان

    ۱۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (31 ديدگاه)

    در واقع ارمشو برداری خود جک رو میبینی چقدر بی هویتی این مدل

    1. کیان

      ۱۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      داداش نمیدونم جک و از کجا اوردی واقعا ؟
      ولی شما اگر طرفدار بی ام و هستی، هرچند طرفدارای مثه شما بی ام و و خراب میکنن، بهتره به فکر چراغای عقبش باشی که از دیروز هرجا کامنتهای مربوطه رو میخونی از دو تا کامنت یکیش در مورد چراغ عقبش هست که شبیه لکسوسه !!!

  4. کوروش

    ۱۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1129 ديدگاه)

    عجب چیزی شده این کجا کرولا هایی که ما داشتیم کجا واقعا در تویوتا بعد کمری رسما انقلاب شده

  5. NAVID۰۰۹۸

    ۱۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    تویوتا سنگ تموم گذاشته برای تولید این نسل از کرولا .

  6. emad1990

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    نه فقط نسل جدید کرولا بلکه کل ماشین های تویوتا طراحی وفنیشون بهتر از قبل شده روی این پلتفرمtnga

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا