پرچمدار کیفیت، اعتماد، ارزش و کارایی در کارخانه تویوتا به سن چهل سالگی رسیده است. تویوتا کرولا، اتوموبیلی که همیشه به کیفیت و اطمینان شهره بوده و باعث افتخار سازندگانش شده، قصد دارد همچنان این روند را ادامه دهد. گرچه مدل ۲۰۱۲ کرولا، تغییرات بزرگ و چشمگیری را بخود نمی بیند. و بنظر می رسد که تنها با یک فیس لیفت و ارتقای ساده روبرو شویم.
تویوتا کرولا ۲۰۱۲ همچنان با ارائه سیستم هایی نظیر کنترل ثبات خودرو (VSC) و کنترل کشش (TRAC) و سیستم ضد قفل ترمز (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و سیستم کمک ترمز و … در دستیابی به استانداردهای ایمنی پیشتاز است. ساختار شاسی بگونه ای طراحی شده که انرژی حاصل از تصادف را در کل بدنه پخش می کند. صندلیها نیز در هنگام تصادف از طریق یک سیستم کابلی کشیده شده و پشت سریها به سمت بالا و جلو حرکت می کنند تا با کاهش دامنه حرکت سرها، نیروی وارده و ضربه به سر سرنشینان را کاهش دهند. تمام مدلهای کرولا با شش کیسه هوا شامل ایربگ های جلو، جانبی و پرده ای ارائه می شوند.
زمان اولین سرویس اصلی این خودرو در کیلومتر ۶۰ هزار است و بنابراین در دو سال اول با خیال راحت و بدون دغدغه هزینه های نگهداری می توانید خودروی کرولای خود را برانید.
کرولای ۲۰۱۲ در سه کلاس شامل مدل پایه L ، مدل LE و نمونه اسپرت S تولید خواهد شد. تمام مدلهای کرولا با موتور ۱.۸ لیتری چهار سیلندر که توان تولید ۱۳۲ اسب بخار نیرو در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۲۸ پوند فوت گشتاور در ۴۴۰۰ دور در دقیقه را دارد، مسلح شده اند. سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها (VVT-i) با عملکرد هوشمند خود باعث افزایش راندمان و کاهش مصرف سوخت می گردد. البته موتورهای دیگر ازجمله موتور هیبریدی نیز برای آن قابل دسترس خواهد بود.
یک گیربکس ۵ سرعته دستی یا چهار سرعته اتوماتیک برای انتقال این نیرو به چرخها در نظر گرفته شده است.
کرولای ۲۰۱۲ در ۱۰۰ کیلومتر مسافت شهری ۸.۱ لیتر سوخت مصرف می کند. در حالیکه این میزان مصرف در بزرگراه به ۶.۴ لیتر کاهش می یابد.
در پاسخ به تقاضای خریداران، سیستم صوتی این خودرو با قابلیتهای جدید نظیر اتصال به آی پاد و پورت USB و بلوتوث و سیستم خودکار تنظیم حجم صدا و حذف نویز ارائه می شود. بعلاوه تجهیزات و امکاناتی نظیر تهویه مطبوع با فیلتر گرده گیاهان، چهار بلند گو، نمایشگر وضعیت مصرف سوخت و کامپیوتر سفری، صندلیهای تا شونده عقب و چرخهای ۱۵ اینچی در مدلهای پایه کرولا قرار داده شده اند. برای مدل اسپرت چرخهای ۱۶ اینچی آلیاژی، چراغهای هالوژن، پانلهای آیرودینامیک بدنه، اسپویلر، صندلیهای اسپرت و اگزوز کرومی به تجهیزات فوق افزوده می شوند.
صلاح الدین
۸ اسفند ۱۳۹۱من کرولا رو دوست دارم ولی متاسفانه پول ندارم تا برام بگیرم آرزوی داشتن شو دارم
amir.t.
۷ شهریور ۱۳۹۲انشا الله میخری.پس بحث پراید رو بندازیم وسط تا بچه ها اذیت نشن.فقط پرایییییییییییییییییییییییییییییددددددددددددددددددددددددد.ایمن ترین ماشین دنیا
متين
۳ مهر ۱۳۹۲من دارم و راضی هم هستم موتر های خوبیه
رضا مردانی
۹ فروردین ۱۳۹۲فقط کرولا. آخر کیفیت
amir.t.
۷ شهریور ۱۳۹۲کلا تویوتا اخر کیفیت.
نیکزاد
۱۱ آبان ۱۳۹۲دوستان محترم می خواستم بدونم اولین سال تولید کرولای جی ال آی اتاق جدید چه سالی بوده و تفاوت های فنی کرولای GLI و XLI با هم چیست ؟
amir.t.
۱۵ آبان ۱۳۹۲تویوتا همه جا بی نظیره ….هورااااااااااااااااا
محسن مقدسیان
۱۶ اسفند ۱۳۹۲سلام من کرولا ۲۰۱۰ گرفتم سرویسهای ماشین در کیلومتر ۱۲۰۰۰۰ چیه لطفا راهنماییم کنین تازگی گرفتمش دست ادم سالمی بوده فقط ماشین زیاد راه رفته
داود
۵ مرداد ۱۳۹۳اقا قیمت این Toyota Corolla LE 2012 چند هست ؟
کسی میدونه ؟
کرامت کاشانی فر
۷ تیر ۱۴۰۱درود بر شما
حدود یک میلیارد اما واقعا ماشینه در رده خودش نظیر نداره
داود
۲۲ اسفند ۱۳۹۳۴۰۷ شرافت داره به کرولا ۲۰۱۰ از هر نظر : آپشن,, کیفیت ساخت ,,, سیستم تعلیق ,,, زیبایی,,, قدرت,,, کلاس,,,…ولی از رانندگی با کرولا ۲۰۱۰ دوستم بدون تعصب ماشین خودم را خیلی سرتر دیدم یعنی ۴۰۷ فرانسوی توی یک رنج قیمت …
هومن
۲۴ مرداد ۱۳۹۴ای کاش مقایسه زیبایی کرولا با یک خودرو که زیبایی چشمگیری دارد انجام می شد، (407 از نزدیک به اندازه توی عکس قشنگی نداره، از پشت در ناحیه پلاک انگار یه چیزی کمه) از طرف دیگر فکر کنید هزینه آپشن های 407 یا هر خودروی آپشن دار دیگر و هم قیمت کرولا کجا صرف شده؟ در کیفیت قطعات خودرو که آنرا فوق العاده بادوام و قابل اطمینان ساخته که در این مورد دوستداران و منتقدان کرولا اتفاق نظر دارند. من خود سالهاست که 206 دارم و بسیار هم به آن ارادتمندم! و دنبال خرید کرولا 2012 هستم، از بین گزینه های بسیار: النترا، سراتو، سوناتا، ام جی (صفر)، مزدا 3 (گزینه بسیار عالی)، رنو فلوئنس صفر (دنده ای)، تویوتا یاریس 2014، البته 407 رو از ابتدا کاندید نکردم چون دیگه حوصله درگیری با یه پژو دیگه نداریم: خانوادتا!
امير
۲۵ شهریور ۱۳۹۵سلام تویوتا کرولا ماشین خوبیه ،از نظر کیفیت :در حد خودش خوبه -موتور خیلی خوب-امکانات خوب ولی بدنه نه زیاد بدنش به اندازه سمند یا glx خودمان قوی نیست متاسفانه.
Eros Matouri
۱ شهریور ۱۴۰۳به جرات بگم یکی از این نظرات بار علمی ومنطقی نداشت وهمه از سرمعده یا بیکاری یه چیزی سرهم کردن که یه چیزی گفته باشن .تویوتا کرولا یکی از بهترین ماشین هاست حالا هی بگید ۲۰۷ بهتره اصلا سواری تویو قابل مقایسه نیست با ماشینای دیگه وعمر قطعات مرگ نداره