پرچمدار کیفیت، اعتماد، ارزش و کارایی در کارخانه تویوتا به سن چهل سالگی رسیده است. تویوتا کرولا، اتوموبیلی که همیشه به کیفیت و اطمینان شهره بوده و باعث افتخار سازندگانش شده، قصد دارد همچنان این روند را ادامه دهد. گرچه مدل ۲۰۱۲ کرولا، تغییرات بزرگ و چشمگیری را بخود نمی بیند. و بنظر می رسد که تنها با یک فیس لیفت و ارتقای ساده روبرو شویم.
تویوتا کرولا ۲۰۱۲ همچنان با ارائه سیستم هایی نظیر کنترل ثبات خودرو (VSC) و کنترل کشش (TRAC) و سیستم ضد قفل ترمز (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و سیستم کمک ترمز و … در دستیابی به استانداردهای ایمنی پیشتاز است. ساختار شاسی بگونه ای طراحی شده که انرژی حاصل از تصادف را در کل بدنه پخش می کند. صندلیها نیز در هنگام تصادف از طریق یک سیستم کابلی کشیده شده و پشت سریها به سمت بالا و جلو حرکت می کنند تا با کاهش دامنه حرکت سرها، نیروی وارده و ضربه به سر سرنشینان را کاهش دهند. تمام مدلهای کرولا با شش کیسه هوا شامل ایربگ های جلو، جانبی و پرده ای ارائه می شوند.
زمان اولین سرویس اصلی این خودرو در کیلومتر ۶۰ هزار است و بنابراین در دو سال اول با خیال راحت و بدون دغدغه هزینه های نگهداری می توانید خودروی کرولای خود را برانید.
کرولای ۲۰۱۲ در سه کلاس شامل مدل پایه L ، مدل LE و نمونه اسپرت S تولید خواهد شد. تمام مدلهای کرولا با موتور ۱.۸ لیتری چهار سیلندر که توان تولید ۱۳۲ اسب بخار نیرو در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۲۸ پوند فوت گشتاور در ۴۴۰۰ دور در دقیقه را دارد، مسلح شده اند. سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها (VVT-i) با عملکرد هوشمند خود باعث افزایش راندمان و کاهش مصرف سوخت می گردد. البته موتورهای دیگر ازجمله موتور هیبریدی نیز برای آن قابل دسترس خواهد بود.
یک گیربکس ۵ سرعته دستی یا چهار سرعته اتوماتیک برای انتقال این نیرو به چرخها در نظر گرفته شده است.
کرولای ۲۰۱۲ در ۱۰۰ کیلومتر مسافت شهری ۸.۱ لیتر سوخت مصرف می کند. در حالیکه این میزان مصرف در بزرگراه به ۶.۴ لیتر کاهش می یابد.
در پاسخ به تقاضای خریداران، سیستم صوتی این خودرو با قابلیتهای جدید نظیر اتصال به آی پاد و پورت USB و بلوتوث و سیستم خودکار تنظیم حجم صدا و حذف نویز ارائه می شود. بعلاوه تجهیزات و امکاناتی نظیر تهویه مطبوع با فیلتر گرده گیاهان، چهار بلند گو، نمایشگر وضعیت مصرف سوخت و کامپیوتر سفری، صندلیهای تا شونده عقب و چرخهای ۱۵ اینچی در مدلهای پایه کرولا قرار داده شده اند. برای مدل اسپرت چرخهای ۱۶ اینچی آلیاژی، چراغهای هالوژن، پانلهای آیرودینامیک بدنه، اسپویلر، صندلیهای اسپرت و اگزوز کرومی به تجهیزات فوق افزوده می شوند.
ساسان
۷ آذر ۱۳۹۰به نظر اینجانب ضمن احترام به اصالت و کیفییت تویوتا فعلا به لحاظ طراحی خارج وداخل خودرو خودروهای کره ای جذاب ترند.
احمدرضا
۸ آذر ۱۳۹۰ولی خودروهای کره ای به سرعت مستهلک شده و از کار افتاده میشوند مثلاً در مورد سونوتا 2011 اتاق سریعا به سروصدا می افتد و فاقد کیفیت و ایمنی لازم است و به هیچ عنوان قابل مقایسه با تویوتا نیست در ضمن کارخانه های کرهای فقط به رقابت می اندیشند نه کیفیت و ماشین هنوز در بازار جا نیفتاده که ظرف یکسال طراحی آنرا عوض میکنند که این تعویض طراحی حتی به صلاح خریدار نیست چرا که هنوز ماشین را سوار نشده با ورود خودروی جدید کلی افت قیمت خودرو را بایستی متحمل شود(مراجعه شود به مدلهای 2012 خودروهای آزرا-ای 30-جنسیس کوپه و…) در صورتیکه در مورد تویوتا….
هادی
۱۲ آذر ۱۳۹۰منم با احمدرضا جان موافقم. تویوتا ماشین هایی رو عرضه می کنه که در عین سادگی فوق العاده ایمن و با کیفیت هستند.
چند روز پیش یکی از نمایندگی های تویوتا در خیابان شریعتی بودم که کلی کرولا 2012 داشت ولی همش رو فروخته بود یدونه هم براش نمونده بود. برای من خیلی جالب بود که این ماشین مگه چی داره همه رو خریدن رفت. بعد رفتم نمایندگی هیوندا کلی آزرا 2012 داشت التماس میکرد بخرید :دی
محمد حسین
۱۲ آذر ۱۳۹۰جدیدا نمایندگی تویوتا کرولا مدل 2009 را باشرایط فروش فوری دارد. آیا این ماشین مشکلی دارد که تا حالا فروش نرفته نمایندگی می گوید در گمرک بوده ومشکل گمرکی داشته و تازه آزاد شده و با مدلهای 2011 کرولا هم فرقی ندارد. آیا این ماشین مشکلی دارد؟؟؟؟مدیریت سایت اگه می تونید شما کمک کنید با تشکر
جعفر
۱۲ آذر ۱۳۹۰اصلا نباید کمپانی تویوتا را با کمپانی های کره ای مقایسه کرد
مهیار
۱۳ آذر ۱۳۹۰ساسان جان کمپانی تویوتا هیچی نباشه حداقل صنعت خودرو سازیش 50 سال از کره جلوست ، جنس های کره ای همشون فقط قشنگه اما خیلی زود از قیافه میفته و اصلا کیفیت نداره ، هیچ وقت تویوتا رو با هیوندای یا کیا مقایسه نکن .
کامبیز
۱۴ آذر ۱۳۹۰با سلام، خسته نباشید و تشکر از این سایت خوب شما.
من در مورد انتخاب اتوموبیل مناسب تا سقف قیمتی حدود 50 میلیون تومان با مشکل مواجه شده ام.
موارد انتخابی من تویوتا کرولا، کیا سراتو و مزدا 3 و ماکسیما هست.
خواهشمندم در این موارد مرا یاری فرمایید.
پیشایش از زحمات شما بی نهایت ممنونم.
مهندس حمید حسن پور
۲۹ دی ۱۳۹۰دوست عزیز، آقا کامبیز.
من مزدا3 جدبد رو به عنوان گزینه اول پیشنهاد میدم.از لحاظ موتور،گریبکس و توانایی حرکتی و هندلینگ بینهایت عالیه.از لحاظ آپشن در حد خودروهای 90-80 میلیونی و از لحاظ کابین بسیار زیباست.ایرادش کیفیت پایین رنگ بدنه، فضای پای کم سرنشینان عقب و البته کمی خشک بودن سیستم تعلیق خودرو به واسطه ذات اسپرت خودروست. گزینه بعدی کرولاست. خودرویی فاقد آپشنهای رنگارنگ و هرگونه هیجان اما با کیفیت فوق العاده بالا و سواری نرم و راحت.کابینش از لحاظ هیجان و خصوصیات اسپرتی از مزدا3 و کیا سراتو ساده تر اما با کیفیت تره! از لحاظ استهلاک میشه گفت رتبه اول رو در لیست تون داره و به همین دلیل در خیلی از نقاط دنیا به عنوان تاکسی ازش استفاده میکنند.کیا سراتو از لحاظ ظاهری بسیار جذاب و توانایی حرکتیش از کرولا بالاتره اما کیفیت قطعات کابین و خشکی سیستم تعلیقش نا امید کننده است.نیسان ماکسیما خودرویی است 6 سیلندر با قدرت و شتاب بالاتر از بقیه و کابین راحت تر و جادار تر اما تکنولوژی سال 2002 و مصرف سوخت فوق العاده بالا و هندلینگ پایین و کمی خشک بودن سیستم تعلیق که چنین انتظاری رو از این سبک خودر نداری! یعنی با دیدن یک ماکسیما انتظار داری راحت توش لم بدی و چیزی از دست اندازهای ریز نفهمی و با سرعت با خیال راحت وارد پیچهای جاده بشی اما متاسفانه خیلی زود پی میبری که اشتباه میکردی! البته فکر کنم گرانترین لوازم یدکی گروه متعلق به مزدا3 باشه (مطمئن نیستم و لطفاً تحقیق کنید).ببخشید محاوره ای نوشتم.
میلاد
۱۴ آذر ۱۳۹۰سلام منم با نظر اکثر شما موافق ام ،من هم تویوتا آریون داشتم هم سوناتا 2011 ،ولی سیستم موتور تویوتا به هیچ عنوان با سوناتا قابل مقایسه نیست با اینکه قیمت هردو نزدیک به هم بود ،هیوندا زیبایی داره و پول زیباییشو میگره ولی تویوتا کیفیت داره
yashar
۲۳ آذر ۱۳۹۰باسلام-کیفیت چیزیه که در بین ملت ایران تبدیل به یک عقده شده از محصولات داخلی گرفته تا جنس های درجه انم بنجل خارجی!!! بنظرم تویوتا فاقد هیجان ظاهریه ولی برگ برندش در ایران همان کیفیته که همه حسرتشو دارن.موفق باشید.
علیرضا
۲۸ آذر ۱۳۹۰تویوتا برند بین المللی داره که تو کل کشورها بعنوان بهترین و با کیفیت ترین خودرو می شناسنش
و اصلا قابل قیاس با هیوندا نیست
بهنام
۱۲ دی ۱۳۹۰با سلام
صرفاً جهت اطلاع:
نام اصلی تویوتا در واقع تویودا بوده. این شرکت در قدیم یک کارخانه بافندگی بوده که در سال 1924 آقای ساکیچی تویودا موفق به ساخت دستگاه بافندگی اتوماتیک میشه.از خصوصیات این دستگاه این بوده که در زمان بروز خرابی دستگاه از ادامه کار متوقف میشد. اما در سال 1929 امتیاز این طرح به یه شرکت انگلیسی فوخته شد.
اتومبیل ها هم در اوایل تحت نام تویودا بخاطر بنیانگذار شرکت خودروسازی (آقای کیچیرو تویودا)بفروش می رفتند.
درسال 1936 اولین اتومبیل سدان تویودا ساخته شد و 400 ین ارزانتر از اتومبیلهای فورد و جنرال موتورز بفروش رفت. در سپتامبر 1936 شرکت تصمیم به ایجاد طرح جدیدی برای لوگوی می گیره که اینکار رو از طریق یک رقابت عمومی به اجرا میذاره. خلاصه در اوت 1937 نام شرکت اتومبیل سازی تویوتا ثبت می شود. چارت سازمانی شرکت فوق را اکثراً اعضای خانوادگی و بستگان آقای تویودا تشکیل می دادند (می دهند).یعنی مسئولین رده بالای شرکت معمولاً از بستگان تویودا بودند.
قیمت تویوتا کرولا 2012 طبق اعلام نمایندگی 48900000 می باشد.
hadi
۲ بهمن ۱۳۹۰من تویوتا کرولا را خیلی دوست دارم در عین سادگی خیلی شیک و متین و با کیفیت می باشد
mohammad
۴ بهمن ۱۳۹۰هیوندای سنتنیال از همه ی ماشین های تویوتا با کیفیت تر و بالا تره!
حمید حسن پور
۵ بهمن ۱۳۹۰هیوندای سنتنیال شاید به زور آپشن بخواد به رقابت بزرگان بره اما 100% نا موفق بر میگرده! منظورت آقا محمد مقایسه سنتنیال 156 میلیونی با کدوم مدل تویوتاست که تو یک رده قیمتی باشه؟ اما آدم لکسوس، بی ام و و بنز رو ول نمیکنه بره سنتنیال کره ای بخره که موقع فروش مشتری هم نداشته باشه و بخواد با ضرری غیر قابل تصور بفروشه! من که از ماشینهای کره ای دل خوشی ندارم! سوناتا 2011 با اون قیمتش از کمری اتاقش خیلی پر سر صدا تره! واسه همین به زور آپشن قصد رقابت با ماشینهای ژاپنی و اروپایی رو دارند! البته روزی به رقابت آنها خواهد رفت.
سجاد
۵ بهمن ۱۳۹۰سلام خودرو تویوتاکمری 2012 چه وقت وارد بازار می شود
amin nikdel
۲ اسفند ۱۳۹۰تویوتا دیگر نیاز به تعریف نداره چرا که جواب خود را سالها پیش داده. در ضمن کرولا رو دوست دارم.
عادل
۴ اسفند ۱۳۹۰سلام
اگه راستش رو بخواهید من و همسرم (هردو مهندس) در حدوود شش ماه درپی خرید یک خودروی ایده آل بودیم و میشه گفت همه ماشینها رو زیر و رو کردیم و نمایندگی ها رو کچل، عاقبت با اینکه می دونستیم تویوتا کرولا، آپشن کمتری نسبت به بقیه خود رو ها داره و قیمت بالایی هم داره به خودرو های کره ای ترجیحش دادیم و دل رو زدیم به دریا و خریدیمش، تا حالا باهاش یک بار بندر عباس و چند بار تهران رفتیم (اصفهان هستیم)، به جرئت می تونم بگم خداروشکر بهترین انتخاب رو کردیم، خودرویی بسیار نرم، به نسبت موتور 1800 سی سی بسیار تیز رو و تند رو ، آلی در مواقع خطر برای لایی کشیدن، محکم، ترمز های بسیار آلی با سیستم های مجهز روز و با نصب یک دستگاه ِDVD تصویری و دوربین عقب بهترین ماشین توی رده قیمتی 55میلیون تومان
hldn
۵ خرداد ۱۳۹۱مهندس آلی نه …………عالی !…پس معلومه کرولا واقعا آلیه
مهدی رویایی
۲۵ خرداد ۱۳۹۱چطور می شود تصور کرد و پذیرفت یک زوج هردو مهندس این مملکت باشند اما عالی را آلی بنویسند
مهندس جان آبروی کرولا رو هم بردی خاک بر سر من اصلاً
م شعبانی
۱۰ خرداد ۱۳۹۱با سلام چگونه میشود فهمید که سیستم ایربک وکمر بند کرولا تعمریر شده است چگونه میشود مطمین شد با تشکر
هادی
۱۹ خرداد ۱۳۹۱سلام من خیلی میل دارم مگان بخرم البته 2000هزارترجیحا فول دستی خواستم با این مطالبی که راجع به کرولا وماکسیما و سراتو و مزدا 3 گفتین جایگاه مگان 2000هزارچیه ازلحاظ مقایسه ایی اگه جواب بدین ممنون می شم
mahdi
۱۲ تیر ۱۳۹۱سلام من برای هسرم برای گشت داخل شهر میخوام یک ماشین نرم و راحت بخرم. تا الان 206 اتومات داشته بد نبوده راضی بودیم مخصوصا جاپارک ش حالا بین کرولا و سراتو شک دارم که هم زود از قیافه نیوفته هم نرم باشه هم تسلط خوب به رانندگی رو داشته باشه لطفا راهنمایی بفرمایید.
ممنوووون
afshin
۱۱ مرداد ۱۳۹۱با سلام
ماشین خود من 405 هست و نمی خوام تعصبی برخورد کنم
تا الانم سوار سراتو نشدم ولی سوار ماشین دوستانم شدم
مزدا3 وافعا داشبورد زیبایی داره ولی واقعا خشکه نشد که بش گاز بدیم ولی بش میومد که شتابش خوب باشه صدای موتورشم شاخ بود
ماکسیما فقط مصرفش زیاده کامپیوترش همش روی صدی 15 بود ولی خوب گاز میخورد
مگان کلا دنیاش فرق میکنه خانوادگیه طرف بش گاز می داد کم صداترین بود ولی تو دور بالا صدای موتور میومد داخل+با صندلی عقبش حال نکردم مثه زانتیا بود+نرم بود
کرولا خیلی خیلی ساده بود شتابشم با ماشین من یکیه ولی بالاخره تویوتاست دیگه اونم نرم بود
سینا
۱۸ مرداد ۱۳۹۱لطفا مقایسه ای بین کورولا کیا سراتو را در سایت بکذارید
وحید
۲۳ شهریور ۱۳۹۱سلام……….
خودروهای شرکت تویوتا شاید امکانات زیادی نداشته باشند ولی بسیار باکیفیت.زیبا..و ایده آل بودند…هستند وووووخواهند بود!!!!
وقتی می گویند تویوتا بعضی ها فکرشون میره سمت کمری ولی اینطور نیست تویوتا برنهای متفاوتی داره
parsa
۲۵ شهریور ۱۳۹۱به نظر من تا کنون هیچ خودرو سازی به پای تویوتا نرسیده و کرولا هم یک ماشین خوب و جمع و جور و صد البته کاربردی بوده و قیمت قابل توجی دارد
به نظر من نسبت به رقبای کره ای اش بهتر عمل می کند.
پویا
۳۰ شهریور ۱۳۹۱حالا که ماشینهای با کیفیت چینی بار سفر به ایران رو بستن خوش بگذره
محمد
۱۵ مهر ۱۳۹۱واقعا تویوتا عشق من تجربه رانندگی با خیلی از ماشین ها رو دارم ولی واقعا تویوتا حرف نداره
حسین
۱۹ مهر ۱۳۹۱سلام.اینکه تویوتا بهترینه هیچ شکی نیست.تاجایی که بنز و بی ام و رو هم با لکسوس به زانو اورد فقط با ساخت ماشینهای با کیفیت.موفق باشید.
احمد
۱۴ آبان ۱۳۹۱در اینکه تویوتا بهتر از ماشینای کره ای هست که شکی نیست.اما تویوتا به نظر من از باقیه برندهای دنیا مثلا برندهای آلمان، ایتالیا، آمریکا و حتی باقیه برندهای ژاپن خیلی پایین تره. چون اصولا از تویوتا در کشورهای پیشرفته به عنوان تاکسی استفاده میشه و کمتر به عنوان ماشین شخصی استفاده میشه (البته به جز چند محصولش مانند پرادو اریون یا سوپرا) و این نشون میده تویوتا برندی هست که بیشتر از همه چیز روی عمر خودرو تمرکز داره و کمتر به طراحی بدنه و چیزای دیگر توجه داره
وحید
۱۱ دی ۱۳۹۱باسلام.
من کرولا2006دستی داشتم چهارسال سوارش شدم از نظرکیفیت و استحکام بینظیره.الان هم دوس دارم از بین تیانا و کرولا 2013 یکی رو انتخاب کنم قیمتش مهم نیس از امکانات تیانا آگاهم اما از کیفیتش آگاهی کامل ندارم لطفا کمکم کنید.