تویوتا

تویوتا کرولا 2015، وارث یک عظمت

در عالم خودرو، محصولاتی وجود دارند که آینه تمام نمای تکامل و پیشرفت‌اند. خودروهایی که جمیع محسنات را دارا بوده اما معایب آنها سخت محدود است؛ شاید بتوان مدل کرولای تویوتا را از این دسته به‌حساب آورد، خودرویی که زیبایی و شکوه را به همراه دوامی افسانه‌ای داراست و در میان همتایانش کمتر هماوردی را می‌توان یافت که قابل قیاس با او باشد.

Toyota Corolla 2015
Toyota Corolla 2015
در مدت نیم‌قرنی که از ورود این مدل به بازارهای جهانی می‌گذرد همواره حرکت تدریجی و رو به رشدی را از خالقان این خودرو شاهد بوده‌ایم، در هر نسل، از تغییرات رادیکال سخت اجتناب گردیده ولی در عین حال از دستاوردهای نوین عالم نیز بهره گرفته شده و در جای‌جای آن تازگی به دور از دل‌زدگی به کار رفته است؛ این امر هم خودش به تنهایی دستاورد مهمی است، زیرا پیش از آن بسیار دیده شده که برخی از خودروها، در برهه ای از زمان، تمامی عالمیان را به جوش و خروش درآورده‌اند ولی نسل‌های بعدی آنها نتوانسته آن حس پیشین را دوباره در میان دوستدارانش زنده نماید؛ حسی ناشی از هیجان و تازگی و اینکه برای دیدن خودروی مورد علاقه‌ات بی‌تاب شوی و…
Toyota Corolla 2015
Toyota Corolla 2015
در کشور ما نیز این خودرو کاملاً شناخته شده است و علاوه بر آن از پیشینه نیک و درخوری برخوردار است؛ از این مدل در سیستم تاکسیرانی کشورمان نیز بهره گرفته شده و امتحان خود را به‌تمامی پس داده است؛ در جایی خواندم که برخی از مدل‌های کرایه ای و دهه نودی این خودرو، مرز یک میلیون کیلومتر کارکرد را نیز به‌سلامت طی کرده‌اند و این امر به تنهایی گواهی است بر کیفیت بسیار خوب این خودرو. این خودرو در دو نسخه اروپایی و آمریکایی عرضه می‌شود که نسخه موجود در ایران مربوط به بازار اروپاست و از طراحی شیک‌تر و زیباتری نسبت به همتای آمریکایی خویش برخوردار است.
Toyota Corolla 2015
Toyota Corolla 2015
شاید این خودرو را بتوان از پرفروش‌ترین مدل‌ها در بازار خاورمیانه دانست (البته به‌جز ایران). علاوه بر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس که در آنها کرولا خودرویی متوسط و در دسترس همگان محسوب می‌گردد؛ در همسایه شرقی ما یعنی کشور افغانستان نیز، تویوتا کرولا بیش از ۹۰ درصد خودروهای در حال تردد را تشکیل می‌دهد و تمامی نسخه‌های این خودرو، اعم از مدل‌های دهه نودی تا امروزی آن، در خیابان‌های این کشور در حال حرکت‌اند؛ بهای تقریبی این مدل‌ها نیز در این اقلیم از حدود ۱۵۰۰ – ۲۰۰۰ دلار برای مدل های دهه نودی (میلادی) تا ۱۶۰۰۰ – ۲۰۰۰۰ دلار برای مدل‌های جدید متغیر است. این خودرو آن‌چنان در این کشور جا افتاده است که مردم این دیار تمامی خودروهای کوچک و جمع‌وجور را کرولا خطاب می‌نمایند! این وضع نه با این شدت، بلکه تا حدی کمتر در کشور پاکستان نیز برقرار است؛ سرزمینی که سال‌هاست که در آن مدل‌های مختلف تویوتا و از جمله کرولا مونتاژ می‌گردد. از دیگر ممالک همسایه که تویوتا کرولا در آن تولید و عرضه می‌شود کشور ترکیه می‌باشد.
Toyota Corolla 2015
Toyota Corolla 2015
چندی پیش نسخه ۲۰۱۵ این خودرو توسط سایت «AUTOMIDDLEEAST» امارات تست شده است که در اینجا چکید ه ای از آن را تقدیمتان می‌کنم.

خلاصه بررسی

کل امتیاز این خودرو: ۴ از ۵

در سال ۱۹۶۶ میلادی و در گرماگرم خیزش اقتصادی ژاپن پس از جنگ جهانی دوم پا به عرصه وجود نهاد، تویوتا کرولا به‌عنوان پرفروش‌ترین خودرو در عالم شهرت یافته است. با مجموع فروش ۴۰ میلیون دستگاه تا سال ۲۰۱۳ میلادی، که هنوز هم ادامه دارد، یازدهمین نسل این خودرو هم قرار است که به میزان این شمار بیفزاید.

Toyota Corolla 2015
Toyota Corolla 2015
نمای ظاهری

تویوتا کرولا ۲۰۱۵، به نحو شایان توجهی طرح پوزه اصلاح شده خود را که از جلوپنجره دوکی شکل لکسس الهام گرفته، به رخ بینندگانش می‌کشد، همچنین جلوپنجره کرومی شکلی که تا کناره‌های بدنه امتداد یافته و چراغ‌های جلو را در بر گرفته است. بسته به این که شما کدام رده از این خودرو را انتخاب کنید، چراغ های LED ادغام شده با لامپ‌های جلو و نیز طرح دو طرفه مه شکن‌ها را دریافت خواهید نمود.

کابین

داشبورد این خودرو ترکیب مرتب و شسته و رفته ای از رنگ بژ و مشکی را به نمایش می‌گذارد، این بخش توسط باریکه ای نقره‌ای‌رنگ به دو قسمت تقسیم می‌شود. تریم مشکی پیانو به‌طور پراکنده ای اطراف سیستم صوتی و جعبه‌دنده آن را فرا گرفته است. این موارد، به همراه اجزای کرومی که اطراف نگه‌دارنده های فنجان‌ها و نیز سیستم صوتی آن را دربر گرفته‌اند، این موضوع را به ما یادآوری می‌کند که طراحان این خودرو یک محیط چشمگیر و پر زرق و برق و نیز عاری از کهنگی را برای آن تدارک دیده‌اند.

Toyota Corolla 2015 Interior
Toyota Corolla 2015 Interior
Toyota Corolla 2015 Interior
Toyota Corolla 2015 Interior
Toyota Corolla 2015 Interior
Toyota Corolla 2015 Interior
مهندسی

با به‌کارگیری حالت ECO در این خودرو، از واکنش دریچه‌های گاز کاسته شده و به شما کمک می‌کند که به نرمی و آرامی با آن رانندگی کنید. همچنین سیستم تهویه مطبوع اصلاح شده این خودرو، توان کمتری را از پیشرانه آن استخراج می‌نماید که این امر هم به نوبه خود مصرف سوخت را در این خودرو بهبود می‌بخشد.

Toyota Corolla 2015
Toyota Corolla 2015
آنچه که در این خودرو ارائه می‌شود

کماکان از پیشرانه ۱.۶ لیتری در این مدل بهره گرفته می‌شود و هنوز هم از دور خارج نشده است. این موتور به همراه یک گیربکس ۴ دنده اتوماتیک، توان خروجی معادل ۱۲۱ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۵۴ نیوتن متر را برای این خودرو به ارمغان می‌آورد، البته به بهایی معادل ۵۹,۵۰۰ درهم. پیشرانه کاملاً جدید ۲ لیتری که جایگزین نمونه ۱.۸ لیتری در این خودرو شده، توانی معادل ۱۴۳ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۸۷ نیوتن متر را از خود ارائه می‌دهد، بهای مدل‌هایی هم که به این نوع از پیشرانه مجهزند از ۶۶,۹۰۰ درهم شروع می‌شود.

جمع بندی نهایی

تویوتا کرولا ۲۰۱۵ به لحاظ صرفه اقتصادی بهتر از نیسان تیدا و همچنین ارزان‌تر از مزدا ۳ و نیز جادارتر از هوندا سیویک می‌باشد. اما با این وجود، هنوز هم برخی از جنبه‌های شک‌برانگیز در آن وجود دارد، مانند گزینه اختیاری صندلی های تاشو، در دسترس نبودن سانروف و یک جعبه‌دنده دمده و منسوخ. اما همه این موارد را می‌توان در قیاس با قابلیت اطمینان ژاپنی این خودرو نادیده گرفت و بعید است که این مسائل خدشه ای به وجه کرولا، که دارنده عنوان پرفروش‌ترین خودروی دنیاست، وارد نماید.

Toyota Corolla 2015
Toyota Corolla 2015
نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

طراحی خارجی این خودرو ستودنی است.

نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

جعبه‌دنده منسوخ و دمده این خودرو نیاز مبرمی به تودیع دارد (منظور این است که هر چه سریع‌تر باید از رده خارج شود).

مشخصات فنی

نمونه ۱.۶ لیتری:

حجم موتور: ۱۵۹۸ سی‌سی

توان: ۱۲۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

گشتاور: ۱۵۴ نیوتن متر در ۵۲۰۰ دور در دقیقه

شتاب صفر تا ۱۰۰: ۱۲ ثانیه

حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت

مصرف ترکیبی: ۶.۷ – ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

نمونه ۲ لیتری: (نمونه ارائه شده در ایران)

حجم موتور: ۱۹۹۸ سی سی

توان: ۱۴۳ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه

گشتاور: ۱۸۷ نیوتن متر در ۳۶۰۰ دور در دقیقه

شتاب صفر تا ۱۰۰: ۱۰.۵ ثانیه

حداکثر سرعت: ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت

مصرف ترکیبی: ۷.۳ – ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک فرسون به همراه میله موج گیر

سیستم تعلیق عقب: یکپارچه از نوع میل پیچشی به همراه میله موج گیر

سیستم ترمز جلو: دیسکی خنک شونده

سیستم ترمز عقب: دیسکی معمولی

نوع جعبه دنده: ۴ دنده تیپ ترونیک

استاندارد آلایندگی: یورو ۵

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۶۲۰/۱۷۷۵/۱۴۶۰ میلی‌متر

فاصله بین دو محور: ۲۷۰۰ میلی‌متر

وزن خالص: ۱۲۸۰ کیلوگرم

گنجایش صندوق عقب: ۴۷۰ لیتر

ظرفیت باک: ۵۵ لیتر

اندازه تایرهای جلو وعقب: ۱۹۵/۶۵ R 15

ایمنی

۵ ستاره ایمنی از موسسه ANCAP استرالیا- لازم به توضیح است که نسخه عرضه شده در استرالیا از لحاظ طرح بدنه مشابه با ایران است ولی مجهز به ۸ کیسه هوای ایمنی می‌باشد (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده ای و زانویی)

۲ کیسه هوای ایمنی (نمونه عرضه شده در ایران)

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم افزایش دهنده قدرت در ترمز ناگهانی BAS

کمربند ایمنی جلو از نوع پیش کشاننده

کمربند ایمنی عقب از نوع سه نقطه ای

برخی از امکانات رفاهی این خودرو (مدل فول)

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک

غربیلک فرمان با روکش چرمی

۶ عدد بلندگو

کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB،AUX + بلوتوث

سیستم هوشمند ورود بدون کلید + دکمه START/STOP + دکمه بازکن درب صندوق عقب + دکمه PANIC

سنسورهای پارک عقب و جلو

کنترل صفحه نمایش از روی فرمان

فرمان برقی

آینه داخل اتاق با قابلیت تنظیم نور متناسب با شب و روز

صفحه نمایش ۳.۵ اینچی روی صفحه کیلومتر

آینه بغل برقی به همراه راهنما بر روی آن

چراغ‌های جلو از نوع LED + چراغ‌های روشنایی در روز (DRL)

جا لیوانی جلو با حلقه استیل

کروز کنترل

زیر بازویی عقب با جالیوانی و درب استیل

چراغ سقفی با جعبه نگهداری لوازم

سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)

قیمت

در ایران: ۱۴۳ میلیون تومان ثبت نامی و تیپ GLI و ۱۲۹.۹ میلیون تومان ثبت نامی، تیپ XLI

در امارات: ۵۹,۵۰۰ الی ۶۸,۵۰۰ درهم (نمونه ۱.۶ لیتری) – ۶۶,۹۰۰ الی ۹۲,۹۰۰ درهم (نمونه ۲ لیتری)

[jwplayer mediaid=”۱۰۵۰۴۶″] [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای

مطالب مشابه

‫۱۶۱ دیدگاه‌ها

  1. نوید

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    واقعا حرف نداری ظاهرشم از 2014 ش بهتر شده
    فقط میتونم اینو بگم
    یه تویوتای تمام عیار و واقعی

    1. Mostafa&S

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (318 ديدگاه)

      ایده آل

      1. shahryar

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (236 ديدگاه)

        قبول کیفیتش خوبه ،ولی اخه چرا باس اینو بخرم،اگه هدفم ژاپنی باشه ،میرم سراغ ژاپنی دیگه،این ماشین از اول تو کتم نمیرف،من که نمیخوام 100 سال ی ماشینو برونم،
        تینا،لنسر،مزدا،هوندا،اینام کیفیت دارن.

        1. RETOLEX

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (1406 ديدگاه)

          تینا!!!!!!

        2. RETOLEX

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (1406 ديدگاه)

          تیانا
          تینا یعنی چی
          تیانا همون ماکسیما هست
          این نسل در ژاپن و ایران و استرالیا ساخته میشه (تا اونجایی من میدونم )
          در ژاپن و استرلیا به اسم ماکسیما میشناسن ولی در ایران به اسم تیانا
          ………………
          واقعا طرفدار اینفینیتی هستی؟

        3. RETOLEX

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (1406 ديدگاه)

          شرمنده اینایی گفتم اشتباه بود
          این حرفای مزخرف رو کی به من گفته بود!؟!

        4. RETOLEX

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (1406 ديدگاه)

          به هر حال تینا غلط هست

        5. سیاوش

          ۸ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (223 ديدگاه)

          منظورت تیبا بود ؟؟؟؟؟؟؟

    2. ali

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      به نظر من مدل آمریکایش قشنگتره!

      1. RETOLEX

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (1406 ديدگاه)

        در مدل امریکایی خواستن مثل کمری امرکایی کننش ولی چون کرولا ماشین کوچک تری نسبت به کمری هست خیلی جالب نشده ((این نظر منه))

        1. shahryar

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (236 ديدگاه)

          داداش من نفمیدم چی میگی!؟ :D

  2. شایان

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    143 میلیون اونم ثبت نامی اصلا نمیرزه نه شتاب فوق العاده ای داره نه سرعت خیلی بالایی ظاهرشم از بیرون افتضاحه ولی داخلش خوبه در کل 143 نمیرزه

    1. RETOLEX

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1406 ديدگاه)

      اینجور که میگی زشت نیست
      درمورد شتاب هم که همه ماشین ها در این کلاس همینطور هستن

      1. شایان

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        متوجه منظورت نشدم

        1. RETOLEX

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (1406 ديدگاه)

          در بین ماشین های هم رده یعنی سدان های متوسط شتاب خوبی داره

    2. میثم

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (59 ديدگاه)

      ظاهرش از بیرون افتضاحه!!!؟؟؟
      به نظرم من زیباترین نسل کرولاست. باز نظر شما محترمه.
      این که 143 تومن نمیارزه درست. کدوم ماشین به قیمتش میارزه؟ الان سوناتا که شده 165، آکورد و کمری که به 200 نزدیک شدن. تینا که نزدیکه 180 تومنه…

    3. حجت

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (69 ديدگاه)

      شتاب می خوای فقط رنو فلوعنس دند ه ای بسیار با کیفیت با 90 میلیون حال کن آخر ماشین خودم 8 ثانیه تست کردم توی آپارات هم هست.

      1. P.G

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (489 ديدگاه)

        رنو=آفتابه
        پژو=تشت
        سیتروئن=لگن
        کلاً ماشین فرانسوى=آشغال
        در نتیجه——->>>دوزار نمى ارزند!
        با تشکر:)

        1. حجت

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (69 ديدگاه)

          عمو جکی این فلوعنس موتور نیسان روشه مشترک رنو نیسان هست البته برای شما ماشین کره ای و چینی خداست.

        2. علی

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (20 ديدگاه)

          P.g جون
          دیگه به سیتروئن احترام بزار زانتیا از این جیلی و جک گرون تره و 0 تا100 هم از مزدا 3بیشتر است
          ولی گفتی رنو آفتابه بازم حرف مفت زدی لتیتود رو ندیدی
          برو گوگل بزن پژو rczببین…

    4. حجت

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (69 ديدگاه)

      شتاب و کیفیت می خوای فقط رنو فلوعنس 90 میلیون شتاب 8ثانیه آ

  3. RETOLEX

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    کیفیت بینظیر
    هندلینگ واقعا خوب
    راحت و بی سر و صدا
    زیبا
    کم مصرف
    تکنولوژی بالا
    اپشن های زیاد
    این یه تویوتا هست اینو برای راحتی خودت میخری ولی وقتی یه ماشین دگه مثل کره ای ها بخری همیشه باید مراقبش باشی ولی این یه تویوتا هست این همون شکست ناپذر همیشگی هست
    J.J

  4. RETOLEX

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    اگه میخواین تو این کلاس ماشین بخرین. کرولا و سیویک بهترین هستن لنسر هم همینطور مزدا 3 هم که رفت وگر نه اون هم جز بهترین ها بود
    النترا و سراتو رو هم که دیگه ولش کن
    همیشه دنبال ماشینی باش برای راحتی خودت باشه و نگهداری نیاز نداشته باشه و این یعنی ماشین ژاپنی

    1. RETOLEX

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1406 ديدگاه)

      اینو بگم اگه بر خلاف من حال و حوصله نگهداری ماشین رو داری و زود ماشینتو عوض میکنی هر چی دوست داری بخر ولی اگه مثل من هستی فقط ماشین ژاپنی

  5. سجاد

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (64 ديدگاه)

    MP3 کمری!

    1. RETOLEX

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1406 ديدگاه)

      Mp3 player of toyota camry

  6. amir

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (255 ديدگاه)

    به این رقم توجه کنید 143 میلیون؟
    هزینه زندگی در ایران 5 برابر اروپا

    1. RETOLEX

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1406 ديدگاه)

      ما اشراف زاده هستیم

  7. saleh.cars.motorcycles

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    همه چیز برای یک خودروی مناسبو داره بجز قیمتش که اونم تو ایران اینطوریه
    اگه روزی بشه خودروهابراحتی وبا قیمت واقعی وارد ایران بشه خیلی بهتر وباتجاربی که بدست خواهیم آورد نظرات بهتر وصحیح تر ی خواهیم داد

  8. سام سامی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    پرفروش ترین در حالی که در ایران اینطور نیست اما چرا؟
    1- متاسفانه تو ایران با سوئ استفاده از نام برند و ژاپنی بودن بیش از قیمت واقعیش فروخته میشه!!!چرا 140 تومان؟ وقتی رقباش رو میشه با 120 خرید؟ این در حالیه که قیمت جهانی همشون نهایتا 1000 تا 2000 دلار تفاوت داره
    2- نمیدونم تو ایران چرا گیریبکس 4 دنده اش وارد شده!!!!!! در حالی مدل 6 دنده قابل مقایسه نیست!!
    3- انصافا از لحاظ طراحی با اینکه پیش رفت کرده اما هنوز از سراتو النترا رقبای داخلی عقب هست..(دقت کنید از طراحی صحبت کردم نه کیفیت و دوام و ماندگاری)
    4- بنظرم همه موارد مذکور دست به دست هم داده تا ایرانی که یکی از مهم ترین اولویت هاش در خرید زیبایی ظاهری و قیمت هستش استقبال مناسبی از این ماشین نکنه…
    درود بر عاشقان خودرو

    1. اریک

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (103 ديدگاه)

      کاملا درسته طراحی تویوتا از اون اول هم یه جوری بود. من که مزدا رو بیشتر دوست دارم.

  9. پیکان جوانان

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (205 ديدگاه)

    اگر مزدا 3 جدید وارد بازار با قیمت رقابتی بشه حرفی برای کرولا باقی نمیمونه اگه یه سر به سایت کار اند درایور بزنید برترین ماشین این گروه رو اول مدا 3 بعد گلف و بعد جتا تشکیل داده

  10. walid

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    کی میگه ظاهرش زیبا نیس؟؟؟ تو شهرمون نسخه فول هست اصلا قابل مقایسه با النترا نیس خیلی خیلی از النترا زیباتره. فقط پشتش یکم ناهمهانگه که اونم با یه بال روی صندوق عقب به چشم نمیاد.بازم میگم خیلی زیباتر از النترا هس. چون هردوشونو از نزدیک دیم ک میگم

  11. h112

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    به جز اون گیربوکس 4 سرعته بقیه خودرو بدون نقص هست…البته قیمت بقیه خودرو ها دستم نیست…تا مقایسه بشه….
    یه نکته اینکه خیلی از خودرو ها هستند که موتور 1.6 لیتری دارن…این که عیب نیست…

  12. سامان از تبریز

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    من نمیدونم چرا بعضی ها بجای این ماشین میرن النترا میخرد
    کسی میدونه چرا ??

    1. سعید

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1483 ديدگاه)

      خیلی از کسانی که ماشین میخرن 1 سال یا 2 سال یا نهایتا 5 سال ماشین رو نگه میدارن و بعدش عوضش میکنن،معمولا برا همچین کسایی کیفیت و دوام زیاد مهم نیست و کاربردی نداره و بیشتر براشون ظاهر زیبا،قدرت و سرعت و شتاب خوب و مهمتر ازهمه آپشن و امکانات زیاد مهمه که این چیزا رو ماشینایی کره ای بهتر و بیشتر ارائه میدن

      1. سعید

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (1483 ديدگاه)

        کیفیت و خرج نگهداری پایین،خودشو در طولانی مدت نشون میده و در یکی دو سال اول شاید ماشین کره ای برابر با ژاپنی باشه،پس کسی که میخواد ماشینش رو یه 1 سال یا 2 سال داشته باشه ماشین کره ای به خاطر زیبایی ظاهری و آپشن های زیاد شاید انتخاب بهتری باشه،
        (البته کره ای های جدید کیفیت خوبی دارن)

  13. مجتبی(ساروی)

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (551 ديدگاه)

    اقای RETOLEXاجازه میدید نفس بگشیم .داداش کامنتات مثله ویروس در حال تکثیرند .
    من فکر میکنم مدل 2000سی سی دقیقا از همه لحاظ نیاز های قشر متوسط رو براورده میکنه قدرت قابله قبول امکانات کافی قیمت مناسب (البته غیر از ایران)جاداری مناسب واقعا ماشین مناسبیه

    9

    1. RETOLEX

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1406 ديدگاه)

      اینجور هم که میگی جادار نیست
      صندلی های عقب جای بیشتری می تونستن داشته باشن ولی صندوق عقب خوبی داره تقریبا مثل مزدا3

    2. RETOLEX

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1406 ديدگاه)

      در پیج های تویوتا و لکسس دست خودم نیست فقط در موردشون حرف میزنم و تند وتند میگم خوبن

    3. RETOLEX

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1406 ديدگاه)

      دوستان اسم من هم رضا هست
      اون اسم ماشینیم هستretolex

      1. RETOLEX

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (1406 ديدگاه)

        چرا دیس میدین

  14. شلبى

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (705 ديدگاه)

    ماشین خوبیه،از قدیم به کم مصرفى و کم استهلاکى معروف بود،طراحیش نسبت به نسل قبل بهتر شده مخصوصا طراحیه داخلیش،کابین زیبایى داره
    فقط گیربکس چهار سرعته خیلى قدیمى نشون میده و واقعا منسوخ شدست در ماشیناى امروزى

  15. navid

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من با توجه به قیمت و امکانات رفاهی و همینطور 20 اسب قدرت موتور بیشتر سراتو خیلی ارزنده تر و خوش قیافه تر از کرولا هستش

  16. احسان(احسان سابق)

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    واقعا ماشین ایده الی برای مردم متوسطه.مصرف کم.هزینه نگهداری بشدت پایین.عمر بالا.ظاهر خوب

    1. TerraByte

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (116 ديدگاه)

      ماشین 150 میلیونی و مردم متوسط؟!!! O_o

  17. محمد

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (302 ديدگاه)

    ماکه سه ماه از ایرتویا کرولا گرفتیم هم یک سانروف ساده داره وجعبه دندش چهار سرعته ولی دنده ها را خیلی نرم عوض می کنه به طوری که اصلا متوجه نمی شی . البته در بازار های جهانی گریبکس 6 سرعته cvtهم موجود است که در ایران وارد نمی شود.

  18. ارمان

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    دوستان اگرکسی از دوستان صندلی عقب این ماشینو امتحان کرده از تجربش بگه , واقعا راحته؟

    1. محمد

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (302 ديدگاه)

      بسیار جادار است هم جا برای سر بیاراست هم برای پا.وصندلی هاش قالب بدن است.ولی در ایران فقط با روکش پارچه ای البته باکیفیت عرضه می شود وروکش چرم موجود نیست.

      1. hamid reza

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (381 ديدگاه)

        مدل 2015 روکش چرم هم اضاف شده. گیربکس 4 دنده تنها مشکل این ماشین هس

    2. RETOLEX

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1406 ديدگاه)

      واقعا راحته
      ولی برای من یه خورده کوچک بود(برای پاهام)
      شاید هم صندلی خیلی عقب بود

      1. RETOLEX

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (1406 ديدگاه)

        دوستان میگن جادار هست
        در کل من با عقب ماشین مشکل دارم و حالم بد میشه و خیلی عقب نمیشینم شاید به خاطر همین هست که میگم خیلی جادار نیست

  19. سعید

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    در کیفیت و ماندگاریش که شکی نیست،
    ظاهرش خیلی بهتر از قبلی شده،مخصوصا چراغای عقب و جلوش که فوق العاده قشنگه،فقط سپر جلوش تو ذوق میزنه و خیلی خوب نیست مخصوصا تو عکس سومی،به نظر من نمای جلوی نسخه آمریکایی بهتر و قشنگتره،چرخهاش هم به نظر یکم کوچیکه،اگه بزرگتر بود خیلی بهتر میشد،به هرحال میتونست قشنگتر از این باشه،چون بعضی از رقباش از لحاظ ظاهری واقعا بهترن،
    قیمتش هم تو مناطق آزاد فکر کنم حدودا بین 60 تا 70 میلیون باشه

  20. محمد

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    در یک کلام بی ریخت مقابل سراتو و النترا از نظر طراحی حرفی برای گفتن نداره

    1. احمد

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (381 ديدگاه)

      یعنی این کامنت اوج کامنت کوچه بازاری و ساده لوحانه و کودکانست

  21. سجاد

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (64 ديدگاه)

    دوستان مدیر سایت!
    از وقتی قالب عوض شده ، تا کامنت نذارم کامنت دیگران رو نمیتونم ببینم!!!!
    ضمناً اگر با موس نوار لغزنده کنار صفحه رو بکشم تا پایین صفحه رو ببینم ، عمل نمیکنه و مجبورم با کیبورد صفحه رو بالاپایین بکنم .

  22. Archi khan

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    خدا رحمت اش کنه
    یه دوستی داشتیم به نام مافیا…
    انگار مافیا صفتان باز زیاد شدن تو سایت !

  23. MPS

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (76 ديدگاه)

    دیگه هرکس میدونه از ماشین چی میخواد دیگه ولی تو این کلاس انتخاب اکثر ماشین بازا و جوونا مزدا3 هست..تو این کلاس محبوب ترین ماشین آمریکاست..این ماشین گاهی با شتایش واقعا راننده رو غافلگیر میکنه..گاهی طوری رو اتومات شیفت میکنه دنده رو که از دور موتور جا میمونم..البته مدل نیو و شیفت ترونیک..شتاب 8.6 باهاش راحت میشه زد ولی بیشتر لذتش اینجاست که اپتیما و سوناتا و کمری و خیلی از ماشینهای گرونتر سر یک به دو کم میارن..سلطان ماکسیما هم تا سرعت 180 تا یه ماشین جلو میافته.

  24. شهریار

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (176 ديدگاه)

    تویوتا حرف نداره… واقعا میشه گفت نماد کیفیت و استقامته…ولی متاسفانه مدتی هست که طراحیش کلا به سمت و سوی خوبی نمیره…..سابقه خوب تویوتا در تولید خودرو های با کیفیت باعث این شده که بیشتر مردم حس خوبی نصبت به تولیدات این خودروساز داشته باشند…ولی همونطور که گفتم طراحیش داره کم کم از مسیر خوبش دور میشه

    1. احمد

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (381 ديدگاه)

      چه کامنت ساده لوحانه و کودکانه ای ……………

  25. e36

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (917 ديدگاه)

    تویوتاس دیگه !

  26. M5

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (293 ديدگاه)

    گزینه های بهتر هست با این قیمت !

  27. حامد

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    اولا آقا محمد گیربکس 6 سرعته CVT؟؟؟ برو ببین CVT مخفف چیه؟
    دوما واقعا ظلم بخوای به این ماشین ایراد بگیری.ناموس تویوتا مدل کرولاشه.از سنگ صدا در بیاد از کرولا صدا در نمیاد.حالا قیمتش اینجوریه تقصیر تویوتا نیست تقصیر حاجیه.

  28. بنده خدا

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (233 ديدگاه)

    سلام.فقط کیزاشی….بااصالت کم نظر….سالاره…کیزاشی

    1. hamid reza

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (381 ديدگاه)

      کیزاشی تو کلاس کمری هس. ماشین دوس داشتنی بود ولی به هیچ کدوم از هدف هایی که براش مشخص شده بود نتونس برسه حیف…

  29. بنده خدا

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (233 ديدگاه)

    سلام دادا حمیدرضا.تو کشور ما قیمت و رنجش حرف اول رو میزنه….نه کلاس خودرو…عرف بازار…قیمت 135خیلیه واسه یه ماشین…پس135قیمت بازاره…تو رنج کیزاشی…حالا اون سالار تو کل دنیا فروش خوبی نداشت چون رقیباش زیادن…ولی تو ایران هر کی گرفته گفته شاهکاره…………………………شاهکار…شاید تو قیافه مثل اوایل تندر همه اخه اخه کنن…ولی جنس خوب مال عمری صاحب قدردونشه…….حیف و صد هزار حیف…..میرن پلت چینی میخرن با هزینه سرسام آور….ولی حیف کیزاشی…….طرف صاحب نمایندگیه….زیر پاش یه کیزاشیه….نه یه چینی یا کره ای درجه دو….با130تومن برو کیزاشی بگیر….

  30. Saeed

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.این ماشین خیلی عالیه.ظلمه اگه این ماشین رو با سوناتا یا اپتیما مقایسه کنی چ برسه به اینکه با النترا مقایسه کنی…ماشین شناسا حرفمو میفهمن…قیمت این ماشین با اپتیما فرقش ۱۶۰۰ دلاره.(تازه اپتیما ۲۴۰۰سی سی حجم داره سقف شیشه ای داره و کلی أپشن دیگه)…فقط بخاطر حجم موتور بالا گمرک بیشتری میگیرن،واسه همون اپتیما میشه ۱۵۵میلیون.درمورد گیربکس هم بگم که شرکت تویوتا میدونه رو ماشین ۲۰۱۵ از چه نوع گیربکسی استفاده کنه که مشکل ساز نشه…آقا این پرفروشترین خودروی تاریخه بفهمییییین…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا