در عالم خودرو، محصولاتی وجود دارند که آینه تمام نمای تکامل و پیشرفتاند. خودروهایی که جمیع محسنات را دارا بوده اما معایب آنها سخت محدود است؛ شاید بتوان مدل کرولای تویوتا را از این دسته بهحساب آورد، خودرویی که زیبایی و شکوه را به همراه دوامی افسانهای داراست و در میان همتایانش کمتر هماوردی را میتوان یافت که قابل قیاس با او باشد.
خلاصه بررسی
کل امتیاز این خودرو: ۴ از ۵
در سال ۱۹۶۶ میلادی و در گرماگرم خیزش اقتصادی ژاپن پس از جنگ جهانی دوم پا به عرصه وجود نهاد، تویوتا کرولا بهعنوان پرفروشترین خودرو در عالم شهرت یافته است. با مجموع فروش ۴۰ میلیون دستگاه تا سال ۲۰۱۳ میلادی، که هنوز هم ادامه دارد، یازدهمین نسل این خودرو هم قرار است که به میزان این شمار بیفزاید.
نمای ظاهریتویوتا کرولا ۲۰۱۵، به نحو شایان توجهی طرح پوزه اصلاح شده خود را که از جلوپنجره دوکی شکل لکسس الهام گرفته، به رخ بینندگانش میکشد، همچنین جلوپنجره کرومی شکلی که تا کنارههای بدنه امتداد یافته و چراغهای جلو را در بر گرفته است. بسته به این که شما کدام رده از این خودرو را انتخاب کنید، چراغ های LED ادغام شده با لامپهای جلو و نیز طرح دو طرفه مه شکنها را دریافت خواهید نمود.
داشبورد این خودرو ترکیب مرتب و شسته و رفته ای از رنگ بژ و مشکی را به نمایش میگذارد، این بخش توسط باریکه ای نقرهایرنگ به دو قسمت تقسیم میشود. تریم مشکی پیانو بهطور پراکنده ای اطراف سیستم صوتی و جعبهدنده آن را فرا گرفته است. این موارد، به همراه اجزای کرومی که اطراف نگهدارنده های فنجانها و نیز سیستم صوتی آن را دربر گرفتهاند، این موضوع را به ما یادآوری میکند که طراحان این خودرو یک محیط چشمگیر و پر زرق و برق و نیز عاری از کهنگی را برای آن تدارک دیدهاند.
مهندسیبا بهکارگیری حالت ECO در این خودرو، از واکنش دریچههای گاز کاسته شده و به شما کمک میکند که به نرمی و آرامی با آن رانندگی کنید. همچنین سیستم تهویه مطبوع اصلاح شده این خودرو، توان کمتری را از پیشرانه آن استخراج مینماید که این امر هم به نوبه خود مصرف سوخت را در این خودرو بهبود میبخشد.
آنچه که در این خودرو ارائه میشودکماکان از پیشرانه ۱.۶ لیتری در این مدل بهره گرفته میشود و هنوز هم از دور خارج نشده است. این موتور به همراه یک گیربکس ۴ دنده اتوماتیک، توان خروجی معادل ۱۲۱ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۵۴ نیوتن متر را برای این خودرو به ارمغان میآورد، البته به بهایی معادل ۵۹,۵۰۰ درهم. پیشرانه کاملاً جدید ۲ لیتری که جایگزین نمونه ۱.۸ لیتری در این خودرو شده، توانی معادل ۱۴۳ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۸۷ نیوتن متر را از خود ارائه میدهد، بهای مدلهایی هم که به این نوع از پیشرانه مجهزند از ۶۶,۹۰۰ درهم شروع میشود.
تویوتا کرولا ۲۰۱۵ به لحاظ صرفه اقتصادی بهتر از نیسان تیدا و همچنین ارزانتر از مزدا ۳ و نیز جادارتر از هوندا سیویک میباشد. اما با این وجود، هنوز هم برخی از جنبههای شکبرانگیز در آن وجود دارد، مانند گزینه اختیاری صندلی های تاشو، در دسترس نبودن سانروف و یک جعبهدنده دمده و منسوخ. اما همه این موارد را میتوان در قیاس با قابلیت اطمینان ژاپنی این خودرو نادیده گرفت و بعید است که این مسائل خدشه ای به وجه کرولا، که دارنده عنوان پرفروشترین خودروی دنیاست، وارد نماید.
نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»طراحی خارجی این خودرو ستودنی است.
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
جعبهدنده منسوخ و دمده این خودرو نیاز مبرمی به تودیع دارد (منظور این است که هر چه سریعتر باید از رده خارج شود).
مشخصات فنی
نمونه ۱.۶ لیتری:
حجم موتور: ۱۵۹۸ سیسی
توان: ۱۲۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۵۴ نیوتن متر در ۵۲۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا ۱۰۰: ۱۲ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی: ۶.۷ – ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
نمونه ۲ لیتری: (نمونه ارائه شده در ایران)
حجم موتور: ۱۹۹۸ سی سی
توان: ۱۴۳ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۸۷ نیوتن متر در ۳۶۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا ۱۰۰: ۱۰.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی: ۷.۳ – ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک فرسون به همراه میله موج گیر
سیستم تعلیق عقب: یکپارچه از نوع میل پیچشی به همراه میله موج گیر
سیستم ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
سیستم ترمز عقب: دیسکی معمولی
نوع جعبه دنده: ۴ دنده تیپ ترونیک
استاندارد آلایندگی: یورو ۵
طول/عرض/ارتفاع: ۴۶۲۰/۱۷۷۵/۱۴۶۰ میلیمتر
فاصله بین دو محور: ۲۷۰۰ میلیمتر
وزن خالص: ۱۲۸۰ کیلوگرم
گنجایش صندوق عقب: ۴۷۰ لیتر
ظرفیت باک: ۵۵ لیتر
اندازه تایرهای جلو وعقب: ۱۹۵/۶۵ R 15
۵ ستاره ایمنی از موسسه ANCAP استرالیا- لازم به توضیح است که نسخه عرضه شده در استرالیا از لحاظ طرح بدنه مشابه با ایران است ولی مجهز به ۸ کیسه هوای ایمنی میباشد (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده ای و زانویی)
۲ کیسه هوای ایمنی (نمونه عرضه شده در ایران)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم افزایش دهنده قدرت در ترمز ناگهانی BAS
کمربند ایمنی جلو از نوع پیش کشاننده
کمربند ایمنی عقب از نوع سه نقطه ای
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
غربیلک فرمان با روکش چرمی
۶ عدد بلندگو
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB،AUX + بلوتوث
سیستم هوشمند ورود بدون کلید + دکمه START/STOP + دکمه بازکن درب صندوق عقب + دکمه PANIC
سنسورهای پارک عقب و جلو
کنترل صفحه نمایش از روی فرمان
فرمان برقی
آینه داخل اتاق با قابلیت تنظیم نور متناسب با شب و روز
صفحه نمایش ۳.۵ اینچی روی صفحه کیلومتر
آینه بغل برقی به همراه راهنما بر روی آن
چراغهای جلو از نوع LED + چراغهای روشنایی در روز (DRL)
جا لیوانی جلو با حلقه استیل
کروز کنترل
زیر بازویی عقب با جالیوانی و درب استیل
چراغ سقفی با جعبه نگهداری لوازم
سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)
قیمت
در ایران: ۱۴۳ میلیون تومان ثبت نامی و تیپ GLI و ۱۲۹.۹ میلیون تومان ثبت نامی، تیپ XLI
در امارات: ۵۹,۵۰۰ الی ۶۸,۵۰۰ درهم (نمونه ۱.۶ لیتری) – ۶۶,۹۰۰ الی ۹۲,۹۰۰ درهم (نمونه ۲ لیتری)
[jwplayer mediaid=”۱۰۵۰۴۶″] [دانلود ویدئو]
نوید
۱۵ اسفند ۱۳۹۳واقعا حرف نداری ظاهرشم از 2014 ش بهتر شده
فقط میتونم اینو بگم
یه تویوتای تمام عیار و واقعی
Mostafa&S
۱۵ اسفند ۱۳۹۳ایده آل
shahryar
۱۵ اسفند ۱۳۹۳قبول کیفیتش خوبه ،ولی اخه چرا باس اینو بخرم،اگه هدفم ژاپنی باشه ،میرم سراغ ژاپنی دیگه،این ماشین از اول تو کتم نمیرف،من که نمیخوام 100 سال ی ماشینو برونم،
تینا،لنسر،مزدا،هوندا،اینام کیفیت دارن.
RETOLEX
۱۵ اسفند ۱۳۹۳تینا!!!!!!
RETOLEX
۱۵ اسفند ۱۳۹۳تیانا
تینا یعنی چی
تیانا همون ماکسیما هست
این نسل در ژاپن و ایران و استرالیا ساخته میشه (تا اونجایی من میدونم )
در ژاپن و استرلیا به اسم ماکسیما میشناسن ولی در ایران به اسم تیانا
………………
واقعا طرفدار اینفینیتی هستی؟
RETOLEX
۱۵ اسفند ۱۳۹۳شرمنده اینایی گفتم اشتباه بود
این حرفای مزخرف رو کی به من گفته بود!؟!
RETOLEX
۱۵ اسفند ۱۳۹۳به هر حال تینا غلط هست
سیاوش
۸ بهمن ۱۳۹۵منظورت تیبا بود ؟؟؟؟؟؟؟
ali
۱۵ اسفند ۱۳۹۳به نظر من مدل آمریکایش قشنگتره!
RETOLEX
۱۵ اسفند ۱۳۹۳در مدل امریکایی خواستن مثل کمری امرکایی کننش ولی چون کرولا ماشین کوچک تری نسبت به کمری هست خیلی جالب نشده ((این نظر منه))
shahryar
۱۵ اسفند ۱۳۹۳داداش من نفمیدم چی میگی!؟ :D
شایان
۱۵ اسفند ۱۳۹۳143 میلیون اونم ثبت نامی اصلا نمیرزه نه شتاب فوق العاده ای داره نه سرعت خیلی بالایی ظاهرشم از بیرون افتضاحه ولی داخلش خوبه در کل 143 نمیرزه
RETOLEX
۱۵ اسفند ۱۳۹۳اینجور که میگی زشت نیست
درمورد شتاب هم که همه ماشین ها در این کلاس همینطور هستن
شایان
۱۵ اسفند ۱۳۹۳متوجه منظورت نشدم
RETOLEX
۱۵ اسفند ۱۳۹۳در بین ماشین های هم رده یعنی سدان های متوسط شتاب خوبی داره
میثم
۱۵ اسفند ۱۳۹۳ظاهرش از بیرون افتضاحه!!!؟؟؟
به نظرم من زیباترین نسل کرولاست. باز نظر شما محترمه.
این که 143 تومن نمیارزه درست. کدوم ماشین به قیمتش میارزه؟ الان سوناتا که شده 165، آکورد و کمری که به 200 نزدیک شدن. تینا که نزدیکه 180 تومنه…
حجت
۱۵ اسفند ۱۳۹۳شتاب می خوای فقط رنو فلوعنس دند ه ای بسیار با کیفیت با 90 میلیون حال کن آخر ماشین خودم 8 ثانیه تست کردم توی آپارات هم هست.
P.G
۱۶ اسفند ۱۳۹۳رنو=آفتابه
پژو=تشت
سیتروئن=لگن
کلاً ماشین فرانسوى=آشغال
در نتیجه——->>>دوزار نمى ارزند!
با تشکر:)
حجت
۱۶ اسفند ۱۳۹۳عمو جکی این فلوعنس موتور نیسان روشه مشترک رنو نیسان هست البته برای شما ماشین کره ای و چینی خداست.
علی
۱۶ اسفند ۱۳۹۳P.g جون
دیگه به سیتروئن احترام بزار زانتیا از این جیلی و جک گرون تره و 0 تا100 هم از مزدا 3بیشتر است
ولی گفتی رنو آفتابه بازم حرف مفت زدی لتیتود رو ندیدی
برو گوگل بزن پژو rczببین…
حجت
۱۵ اسفند ۱۳۹۳شتاب و کیفیت می خوای فقط رنو فلوعنس 90 میلیون شتاب 8ثانیه آ
RETOLEX
۱۵ اسفند ۱۳۹۳کیفیت بینظیر
هندلینگ واقعا خوب
راحت و بی سر و صدا
زیبا
کم مصرف
تکنولوژی بالا
اپشن های زیاد
این یه تویوتا هست اینو برای راحتی خودت میخری ولی وقتی یه ماشین دگه مثل کره ای ها بخری همیشه باید مراقبش باشی ولی این یه تویوتا هست این همون شکست ناپذر همیشگی هست
J.J
RETOLEX
۱۵ اسفند ۱۳۹۳اگه میخواین تو این کلاس ماشین بخرین. کرولا و سیویک بهترین هستن لنسر هم همینطور مزدا 3 هم که رفت وگر نه اون هم جز بهترین ها بود
النترا و سراتو رو هم که دیگه ولش کن
همیشه دنبال ماشینی باش برای راحتی خودت باشه و نگهداری نیاز نداشته باشه و این یعنی ماشین ژاپنی
RETOLEX
۱۵ اسفند ۱۳۹۳اینو بگم اگه بر خلاف من حال و حوصله نگهداری ماشین رو داری و زود ماشینتو عوض میکنی هر چی دوست داری بخر ولی اگه مثل من هستی فقط ماشین ژاپنی
سجاد
۱۵ اسفند ۱۳۹۳MP3 کمری!
RETOLEX
۱۵ اسفند ۱۳۹۳Mp3 player of toyota camry
amir
۱۵ اسفند ۱۳۹۳به این رقم توجه کنید 143 میلیون؟
هزینه زندگی در ایران 5 برابر اروپا
RETOLEX
۱۵ اسفند ۱۳۹۳ما اشراف زاده هستیم
saleh.cars.motorcycles
۱۵ اسفند ۱۳۹۳همه چیز برای یک خودروی مناسبو داره بجز قیمتش که اونم تو ایران اینطوریه
اگه روزی بشه خودروهابراحتی وبا قیمت واقعی وارد ایران بشه خیلی بهتر وباتجاربی که بدست خواهیم آورد نظرات بهتر وصحیح تر ی خواهیم داد
سام سامی
۱۵ اسفند ۱۳۹۳پرفروش ترین در حالی که در ایران اینطور نیست اما چرا؟
1- متاسفانه تو ایران با سوئ استفاده از نام برند و ژاپنی بودن بیش از قیمت واقعیش فروخته میشه!!!چرا 140 تومان؟ وقتی رقباش رو میشه با 120 خرید؟ این در حالیه که قیمت جهانی همشون نهایتا 1000 تا 2000 دلار تفاوت داره
2- نمیدونم تو ایران چرا گیریبکس 4 دنده اش وارد شده!!!!!! در حالی مدل 6 دنده قابل مقایسه نیست!!
3- انصافا از لحاظ طراحی با اینکه پیش رفت کرده اما هنوز از سراتو النترا رقبای داخلی عقب هست..(دقت کنید از طراحی صحبت کردم نه کیفیت و دوام و ماندگاری)
4- بنظرم همه موارد مذکور دست به دست هم داده تا ایرانی که یکی از مهم ترین اولویت هاش در خرید زیبایی ظاهری و قیمت هستش استقبال مناسبی از این ماشین نکنه…
درود بر عاشقان خودرو
اریک
۱۵ اسفند ۱۳۹۳کاملا درسته طراحی تویوتا از اون اول هم یه جوری بود. من که مزدا رو بیشتر دوست دارم.
پیکان جوانان
۱۵ اسفند ۱۳۹۳اگر مزدا 3 جدید وارد بازار با قیمت رقابتی بشه حرفی برای کرولا باقی نمیمونه اگه یه سر به سایت کار اند درایور بزنید برترین ماشین این گروه رو اول مدا 3 بعد گلف و بعد جتا تشکیل داده
walid
۱۵ اسفند ۱۳۹۳کی میگه ظاهرش زیبا نیس؟؟؟ تو شهرمون نسخه فول هست اصلا قابل مقایسه با النترا نیس خیلی خیلی از النترا زیباتره. فقط پشتش یکم ناهمهانگه که اونم با یه بال روی صندوق عقب به چشم نمیاد.بازم میگم خیلی زیباتر از النترا هس. چون هردوشونو از نزدیک دیم ک میگم
h112
۱۵ اسفند ۱۳۹۳به جز اون گیربوکس 4 سرعته بقیه خودرو بدون نقص هست…البته قیمت بقیه خودرو ها دستم نیست…تا مقایسه بشه….
یه نکته اینکه خیلی از خودرو ها هستند که موتور 1.6 لیتری دارن…این که عیب نیست…
سامان از تبریز
۱۵ اسفند ۱۳۹۳من نمیدونم چرا بعضی ها بجای این ماشین میرن النترا میخرد
کسی میدونه چرا ??
سعید
۱۵ اسفند ۱۳۹۳خیلی از کسانی که ماشین میخرن 1 سال یا 2 سال یا نهایتا 5 سال ماشین رو نگه میدارن و بعدش عوضش میکنن،معمولا برا همچین کسایی کیفیت و دوام زیاد مهم نیست و کاربردی نداره و بیشتر براشون ظاهر زیبا،قدرت و سرعت و شتاب خوب و مهمتر ازهمه آپشن و امکانات زیاد مهمه که این چیزا رو ماشینایی کره ای بهتر و بیشتر ارائه میدن
سعید
۱۵ اسفند ۱۳۹۳کیفیت و خرج نگهداری پایین،خودشو در طولانی مدت نشون میده و در یکی دو سال اول شاید ماشین کره ای برابر با ژاپنی باشه،پس کسی که میخواد ماشینش رو یه 1 سال یا 2 سال داشته باشه ماشین کره ای به خاطر زیبایی ظاهری و آپشن های زیاد شاید انتخاب بهتری باشه،
(البته کره ای های جدید کیفیت خوبی دارن)
مجتبی(ساروی)
۱۵ اسفند ۱۳۹۳اقای RETOLEXاجازه میدید نفس بگشیم .داداش کامنتات مثله ویروس در حال تکثیرند .
من فکر میکنم مدل 2000سی سی دقیقا از همه لحاظ نیاز های قشر متوسط رو براورده میکنه قدرت قابله قبول امکانات کافی قیمت مناسب (البته غیر از ایران)جاداری مناسب واقعا ماشین مناسبیه
9
RETOLEX
۱۵ اسفند ۱۳۹۳اینجور هم که میگی جادار نیست
صندلی های عقب جای بیشتری می تونستن داشته باشن ولی صندوق عقب خوبی داره تقریبا مثل مزدا3
RETOLEX
۱۵ اسفند ۱۳۹۳در پیج های تویوتا و لکسس دست خودم نیست فقط در موردشون حرف میزنم و تند وتند میگم خوبن
RETOLEX
۱۵ اسفند ۱۳۹۳دوستان اسم من هم رضا هست
اون اسم ماشینیم هستretolex
RETOLEX
۱۵ اسفند ۱۳۹۳چرا دیس میدین
شلبى
۱۵ اسفند ۱۳۹۳ماشین خوبیه،از قدیم به کم مصرفى و کم استهلاکى معروف بود،طراحیش نسبت به نسل قبل بهتر شده مخصوصا طراحیه داخلیش،کابین زیبایى داره
فقط گیربکس چهار سرعته خیلى قدیمى نشون میده و واقعا منسوخ شدست در ماشیناى امروزى
navid
۱۵ اسفند ۱۳۹۳به نظر من با توجه به قیمت و امکانات رفاهی و همینطور 20 اسب قدرت موتور بیشتر سراتو خیلی ارزنده تر و خوش قیافه تر از کرولا هستش
احسان(احسان سابق)
۱۵ اسفند ۱۳۹۳واقعا ماشین ایده الی برای مردم متوسطه.مصرف کم.هزینه نگهداری بشدت پایین.عمر بالا.ظاهر خوب
TerraByte
۱۵ اسفند ۱۳۹۳ماشین 150 میلیونی و مردم متوسط؟!!! O_o
محمد
۱۵ اسفند ۱۳۹۳ماکه سه ماه از ایرتویا کرولا گرفتیم هم یک سانروف ساده داره وجعبه دندش چهار سرعته ولی دنده ها را خیلی نرم عوض می کنه به طوری که اصلا متوجه نمی شی . البته در بازار های جهانی گریبکس 6 سرعته cvtهم موجود است که در ایران وارد نمی شود.
ارمان
۱۵ اسفند ۱۳۹۳دوستان اگرکسی از دوستان صندلی عقب این ماشینو امتحان کرده از تجربش بگه , واقعا راحته؟
محمد
۱۵ اسفند ۱۳۹۳بسیار جادار است هم جا برای سر بیاراست هم برای پا.وصندلی هاش قالب بدن است.ولی در ایران فقط با روکش پارچه ای البته باکیفیت عرضه می شود وروکش چرم موجود نیست.
hamid reza
۱۶ اسفند ۱۳۹۳مدل 2015 روکش چرم هم اضاف شده. گیربکس 4 دنده تنها مشکل این ماشین هس
RETOLEX
۱۵ اسفند ۱۳۹۳واقعا راحته
ولی برای من یه خورده کوچک بود(برای پاهام)
شاید هم صندلی خیلی عقب بود
RETOLEX
۱۵ اسفند ۱۳۹۳دوستان میگن جادار هست
در کل من با عقب ماشین مشکل دارم و حالم بد میشه و خیلی عقب نمیشینم شاید به خاطر همین هست که میگم خیلی جادار نیست
سعید
۱۵ اسفند ۱۳۹۳در کیفیت و ماندگاریش که شکی نیست،
ظاهرش خیلی بهتر از قبلی شده،مخصوصا چراغای عقب و جلوش که فوق العاده قشنگه،فقط سپر جلوش تو ذوق میزنه و خیلی خوب نیست مخصوصا تو عکس سومی،به نظر من نمای جلوی نسخه آمریکایی بهتر و قشنگتره،چرخهاش هم به نظر یکم کوچیکه،اگه بزرگتر بود خیلی بهتر میشد،به هرحال میتونست قشنگتر از این باشه،چون بعضی از رقباش از لحاظ ظاهری واقعا بهترن،
قیمتش هم تو مناطق آزاد فکر کنم حدودا بین 60 تا 70 میلیون باشه
محمد
۱۵ اسفند ۱۳۹۳در یک کلام بی ریخت مقابل سراتو و النترا از نظر طراحی حرفی برای گفتن نداره
احمد
۱۸ اسفند ۱۳۹۳یعنی این کامنت اوج کامنت کوچه بازاری و ساده لوحانه و کودکانست
سجاد
۱۵ اسفند ۱۳۹۳دوستان مدیر سایت!
از وقتی قالب عوض شده ، تا کامنت نذارم کامنت دیگران رو نمیتونم ببینم!!!!
ضمناً اگر با موس نوار لغزنده کنار صفحه رو بکشم تا پایین صفحه رو ببینم ، عمل نمیکنه و مجبورم با کیبورد صفحه رو بالاپایین بکنم .
Archi khan
۱۵ اسفند ۱۳۹۳خدا رحمت اش کنه
یه دوستی داشتیم به نام مافیا…
انگار مافیا صفتان باز زیاد شدن تو سایت !
MPS
۱۵ اسفند ۱۳۹۳دیگه هرکس میدونه از ماشین چی میخواد دیگه ولی تو این کلاس انتخاب اکثر ماشین بازا و جوونا مزدا3 هست..تو این کلاس محبوب ترین ماشین آمریکاست..این ماشین گاهی با شتایش واقعا راننده رو غافلگیر میکنه..گاهی طوری رو اتومات شیفت میکنه دنده رو که از دور موتور جا میمونم..البته مدل نیو و شیفت ترونیک..شتاب 8.6 باهاش راحت میشه زد ولی بیشتر لذتش اینجاست که اپتیما و سوناتا و کمری و خیلی از ماشینهای گرونتر سر یک به دو کم میارن..سلطان ماکسیما هم تا سرعت 180 تا یه ماشین جلو میافته.
شهریار
۱۶ اسفند ۱۳۹۳تویوتا حرف نداره… واقعا میشه گفت نماد کیفیت و استقامته…ولی متاسفانه مدتی هست که طراحیش کلا به سمت و سوی خوبی نمیره…..سابقه خوب تویوتا در تولید خودرو های با کیفیت باعث این شده که بیشتر مردم حس خوبی نصبت به تولیدات این خودروساز داشته باشند…ولی همونطور که گفتم طراحیش داره کم کم از مسیر خوبش دور میشه
احمد
۱۸ اسفند ۱۳۹۳چه کامنت ساده لوحانه و کودکانه ای ……………
e36
۱۶ اسفند ۱۳۹۳تویوتاس دیگه !
M5
۱۶ اسفند ۱۳۹۳گزینه های بهتر هست با این قیمت !
حامد
۱۶ اسفند ۱۳۹۳اولا آقا محمد گیربکس 6 سرعته CVT؟؟؟ برو ببین CVT مخفف چیه؟
دوما واقعا ظلم بخوای به این ماشین ایراد بگیری.ناموس تویوتا مدل کرولاشه.از سنگ صدا در بیاد از کرولا صدا در نمیاد.حالا قیمتش اینجوریه تقصیر تویوتا نیست تقصیر حاجیه.
بنده خدا
۱۶ اسفند ۱۳۹۳سلام.فقط کیزاشی….بااصالت کم نظر….سالاره…کیزاشی
hamid reza
۱۶ اسفند ۱۳۹۳کیزاشی تو کلاس کمری هس. ماشین دوس داشتنی بود ولی به هیچ کدوم از هدف هایی که براش مشخص شده بود نتونس برسه حیف…
بنده خدا
۱۷ اسفند ۱۳۹۳سلام دادا حمیدرضا.تو کشور ما قیمت و رنجش حرف اول رو میزنه….نه کلاس خودرو…عرف بازار…قیمت 135خیلیه واسه یه ماشین…پس135قیمت بازاره…تو رنج کیزاشی…حالا اون سالار تو کل دنیا فروش خوبی نداشت چون رقیباش زیادن…ولی تو ایران هر کی گرفته گفته شاهکاره…………………………شاهکار…شاید تو قیافه مثل اوایل تندر همه اخه اخه کنن…ولی جنس خوب مال عمری صاحب قدردونشه…….حیف و صد هزار حیف…..میرن پلت چینی میخرن با هزینه سرسام آور….ولی حیف کیزاشی…….طرف صاحب نمایندگیه….زیر پاش یه کیزاشیه….نه یه چینی یا کره ای درجه دو….با130تومن برو کیزاشی بگیر….
Saeed
۱۷ اسفند ۱۳۹۳سلام.این ماشین خیلی عالیه.ظلمه اگه این ماشین رو با سوناتا یا اپتیما مقایسه کنی چ برسه به اینکه با النترا مقایسه کنی…ماشین شناسا حرفمو میفهمن…قیمت این ماشین با اپتیما فرقش ۱۶۰۰ دلاره.(تازه اپتیما ۲۴۰۰سی سی حجم داره سقف شیشه ای داره و کلی أپشن دیگه)…فقط بخاطر حجم موتور بالا گمرک بیشتری میگیرن،واسه همون اپتیما میشه ۱۵۵میلیون.درمورد گیربکس هم بگم که شرکت تویوتا میدونه رو ماشین ۲۰۱۵ از چه نوع گیربکسی استفاده کنه که مشکل ساز نشه…آقا این پرفروشترین خودروی تاریخه بفهمییییین…