در عالم خودرو، محصولاتی وجود دارند که آینه تمام نمای تکامل و پیشرفتاند. خودروهایی که جمیع محسنات را دارا بوده اما معایب آنها سخت محدود است؛ شاید بتوان مدل کرولای تویوتا را از این دسته بهحساب آورد، خودرویی که زیبایی و شکوه را به همراه دوامی افسانهای داراست و در میان همتایانش کمتر هماوردی را میتوان یافت که قابل قیاس با او باشد.
خلاصه بررسی
کل امتیاز این خودرو: ۴ از ۵
در سال ۱۹۶۶ میلادی و در گرماگرم خیزش اقتصادی ژاپن پس از جنگ جهانی دوم پا به عرصه وجود نهاد، تویوتا کرولا بهعنوان پرفروشترین خودرو در عالم شهرت یافته است. با مجموع فروش ۴۰ میلیون دستگاه تا سال ۲۰۱۳ میلادی، که هنوز هم ادامه دارد، یازدهمین نسل این خودرو هم قرار است که به میزان این شمار بیفزاید.
نمای ظاهریتویوتا کرولا ۲۰۱۵، به نحو شایان توجهی طرح پوزه اصلاح شده خود را که از جلوپنجره دوکی شکل لکسس الهام گرفته، به رخ بینندگانش میکشد، همچنین جلوپنجره کرومی شکلی که تا کنارههای بدنه امتداد یافته و چراغهای جلو را در بر گرفته است. بسته به این که شما کدام رده از این خودرو را انتخاب کنید، چراغ های LED ادغام شده با لامپهای جلو و نیز طرح دو طرفه مه شکنها را دریافت خواهید نمود.
داشبورد این خودرو ترکیب مرتب و شسته و رفته ای از رنگ بژ و مشکی را به نمایش میگذارد، این بخش توسط باریکه ای نقرهایرنگ به دو قسمت تقسیم میشود. تریم مشکی پیانو بهطور پراکنده ای اطراف سیستم صوتی و جعبهدنده آن را فرا گرفته است. این موارد، به همراه اجزای کرومی که اطراف نگهدارنده های فنجانها و نیز سیستم صوتی آن را دربر گرفتهاند، این موضوع را به ما یادآوری میکند که طراحان این خودرو یک محیط چشمگیر و پر زرق و برق و نیز عاری از کهنگی را برای آن تدارک دیدهاند.
مهندسیبا بهکارگیری حالت ECO در این خودرو، از واکنش دریچههای گاز کاسته شده و به شما کمک میکند که به نرمی و آرامی با آن رانندگی کنید. همچنین سیستم تهویه مطبوع اصلاح شده این خودرو، توان کمتری را از پیشرانه آن استخراج مینماید که این امر هم به نوبه خود مصرف سوخت را در این خودرو بهبود میبخشد.
آنچه که در این خودرو ارائه میشودکماکان از پیشرانه ۱.۶ لیتری در این مدل بهره گرفته میشود و هنوز هم از دور خارج نشده است. این موتور به همراه یک گیربکس ۴ دنده اتوماتیک، توان خروجی معادل ۱۲۱ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۵۴ نیوتن متر را برای این خودرو به ارمغان میآورد، البته به بهایی معادل ۵۹,۵۰۰ درهم. پیشرانه کاملاً جدید ۲ لیتری که جایگزین نمونه ۱.۸ لیتری در این خودرو شده، توانی معادل ۱۴۳ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۸۷ نیوتن متر را از خود ارائه میدهد، بهای مدلهایی هم که به این نوع از پیشرانه مجهزند از ۶۶,۹۰۰ درهم شروع میشود.
تویوتا کرولا ۲۰۱۵ به لحاظ صرفه اقتصادی بهتر از نیسان تیدا و همچنین ارزانتر از مزدا ۳ و نیز جادارتر از هوندا سیویک میباشد. اما با این وجود، هنوز هم برخی از جنبههای شکبرانگیز در آن وجود دارد، مانند گزینه اختیاری صندلی های تاشو، در دسترس نبودن سانروف و یک جعبهدنده دمده و منسوخ. اما همه این موارد را میتوان در قیاس با قابلیت اطمینان ژاپنی این خودرو نادیده گرفت و بعید است که این مسائل خدشه ای به وجه کرولا، که دارنده عنوان پرفروشترین خودروی دنیاست، وارد نماید.
نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»طراحی خارجی این خودرو ستودنی است.
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
جعبهدنده منسوخ و دمده این خودرو نیاز مبرمی به تودیع دارد (منظور این است که هر چه سریعتر باید از رده خارج شود).
مشخصات فنی
نمونه ۱.۶ لیتری:
حجم موتور: ۱۵۹۸ سیسی
توان: ۱۲۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۵۴ نیوتن متر در ۵۲۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا ۱۰۰: ۱۲ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی: ۶.۷ – ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
نمونه ۲ لیتری: (نمونه ارائه شده در ایران)
حجم موتور: ۱۹۹۸ سی سی
توان: ۱۴۳ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۸۷ نیوتن متر در ۳۶۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا ۱۰۰: ۱۰.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی: ۷.۳ – ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک فرسون به همراه میله موج گیر
سیستم تعلیق عقب: یکپارچه از نوع میل پیچشی به همراه میله موج گیر
سیستم ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
سیستم ترمز عقب: دیسکی معمولی
نوع جعبه دنده: ۴ دنده تیپ ترونیک
استاندارد آلایندگی: یورو ۵
طول/عرض/ارتفاع: ۴۶۲۰/۱۷۷۵/۱۴۶۰ میلیمتر
فاصله بین دو محور: ۲۷۰۰ میلیمتر
وزن خالص: ۱۲۸۰ کیلوگرم
گنجایش صندوق عقب: ۴۷۰ لیتر
ظرفیت باک: ۵۵ لیتر
اندازه تایرهای جلو وعقب: ۱۹۵/۶۵ R 15
۵ ستاره ایمنی از موسسه ANCAP استرالیا- لازم به توضیح است که نسخه عرضه شده در استرالیا از لحاظ طرح بدنه مشابه با ایران است ولی مجهز به ۸ کیسه هوای ایمنی میباشد (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده ای و زانویی)
۲ کیسه هوای ایمنی (نمونه عرضه شده در ایران)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم افزایش دهنده قدرت در ترمز ناگهانی BAS
کمربند ایمنی جلو از نوع پیش کشاننده
کمربند ایمنی عقب از نوع سه نقطه ای
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
غربیلک فرمان با روکش چرمی
۶ عدد بلندگو
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB،AUX + بلوتوث
سیستم هوشمند ورود بدون کلید + دکمه START/STOP + دکمه بازکن درب صندوق عقب + دکمه PANIC
سنسورهای پارک عقب و جلو
کنترل صفحه نمایش از روی فرمان
فرمان برقی
آینه داخل اتاق با قابلیت تنظیم نور متناسب با شب و روز
صفحه نمایش ۳.۵ اینچی روی صفحه کیلومتر
آینه بغل برقی به همراه راهنما بر روی آن
چراغهای جلو از نوع LED + چراغهای روشنایی در روز (DRL)
جا لیوانی جلو با حلقه استیل
کروز کنترل
زیر بازویی عقب با جالیوانی و درب استیل
چراغ سقفی با جعبه نگهداری لوازم
سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)
قیمت
در ایران: ۱۴۳ میلیون تومان ثبت نامی و تیپ GLI و ۱۲۹.۹ میلیون تومان ثبت نامی، تیپ XLI
در امارات: ۵۹,۵۰۰ الی ۶۸,۵۰۰ درهم (نمونه ۱.۶ لیتری) – ۶۶,۹۰۰ الی ۹۲,۹۰۰ درهم (نمونه ۲ لیتری)
[jwplayer mediaid=”۱۰۵۰۴۶″] [دانلود ویدئو]
Shahin Crolla 2010
۱۸ اسفند ۱۳۹۳با سلام
ضمن تشکر از سام عزیز،دوستان از یه ماشین تو این رنج قیمت چه انتظاری دارید که تویوتای مورد بحث مثل کرولا نداره،
کرولا با دوام، اصالت و سابقه ،کم هزینه واستهلاک ومصرف،پر طرفداروفروش ،وخوش نام میباشد.
تویوتا آپشن های اضافی رو روی مدلهای لوکس خودش میزاره ،اما در مقایسه تویوتا مخصوصا کرولا، با کره ای ها مواردی هست که اگر بدونید عاشق هر مدلی ازتویوتا میشید و بی خیال آپشن هااضافی میشید.
1- براحتی با سرنشین کف خودرو به سرعت گیر ودست انداز ها وشیب تند پارکینگ گیرنمیکشه
2- درب به لبه جدول در هنگام پیاده شدن مسافر کمترگیر میکنه ومیماله.
3- راحتی صندلی مبل مانند کرولا وکمری قابل قیاس با صندلی خشک وفاق کوتاه کره ای ها نیست
4- تعداد و سرویس های دوره ای تویوتا نسبت به کره ای هابمراتب کمتر وبنابراین کم هزینه تر میباشد(تویوتا 10 هزار ولی کیا وهیوندا 5و7500 کیلومتر)
5- شیشه های UV وآرامش بخش تویوتا در هر مدل قابل ستایش می باشد وتابش آفتاب سوزنده نیست.با کیا حتما مقایسه کنید
6- تزئینات داخلی وپلاستیکی اتاق تقریبا به صدا نما افتد و فرم خودش رو حفظ میکنه(اتاق کمری رو امتحان کنید بعد از 9 سال هنوز مثل روز اولش بی صدا است.)
7- موتور گیر بکس کم صدا و تعوض دنده اتوماتیک احساس نمیشه.لطفا مقایسه کنید.
8- کیفیت رنگ بدنه و جنس قطعات ژاپنی اصلا با کره ای قابل قیاس نیست
9- دید کاملا استاندارد ،تویوتا موجب تعدادتصادفات خیلی کمتر،در مقایسه با برند های کره ای میباشد( میتونید از صافکارها استعلام کنید.)
سام
۱۸ اسفند ۱۳۹۳با سلام
خواهش می کنم دوست عزیز، لطف داری شما
سارا
۲۲ اسفند ۱۳۹۳کرولا توی ژاپن منتاژ نمیشه … چین و ترکیه و اندونزی داره …
امکانات و ایمنیش هم مال 10 سال پیشه …
فقط پول مارکش رو میگیره
Zippo
۲۴ اسفند ۱۳۹۳بنز ى بی ام و کلبه محصولات اپل هم تو چین مونتاژ میشن
چی میگی
حالت خوبه
اصلا میدونی ماشین با کالسکه متفاوته
سارا
۲۲ اسفند ۱۳۹۳این همه ماشین خوب تو این رنج هست … چرا انتخواب پیر مردی
آدم ماشین ژاپنی هم بخواد بخره میره هوندا میگیره
مهدی
۵ خرداد ۱۳۹۴سلام اقا شاهین نظراتت عالی بود.خواستم بگم ما خودمون 2 ماهه گرفتیم و خیلی هم به مسافرت میریم و به باغ هم زیاد سر میزنیم و کاملا بی صروصدا کم مصرف و پرقدرته و کیفیت موادش هم عالیه حتی دوسه بار با سراتو هم کل انداختیم و تو گردنه قوشچی خوی با معکوس به موقع گیربکس تویوتا از ما عقب موند و تو پیچ ها با سرعت بالا میپیچیدیم بدون هیچ مشکلی ولی سراتو با ترمز میپیچید.هندلینگ و کیفیت سواری عالی هست مخصوصا توی مسافرت ارزش این ماشینو بهتر میفهمین خییییلی راحته و کم مصرف.در کل ما راضی هستیم
احمد
۱۸ اسفند ۱۳۹۳کرولا به عنوان پر فروشترین ماشین تاریخ خودروسازی دنیا سال هاست امتحان خودشو پس داده .
و تویوتا هم همینطور به عنوان :
بزرگترین خودروساز دنیا
پرفروشترین خودروساز دنیا
با ارزشترین برند خودروسازی دنیا
پول دارترین خودروساز دنیا
قابل اعتماد ترین خودرو ساز دنیا ( لکسوس )
و ده ها عنواب بزرگ دیگه
اصلا تویوتا نیازی به دفاع کردن نداره که برخی دوستان دارن اینقدر با زحمت میخوان تویوتا رو به بقیه اثبات کنند
تویوتا با عملکرد خودش حرفی رو واسه گفتن باقی نذاشته
رهگذر
۲۱ اسفند ۱۳۹۳هنوز یه ماه نیست که فولکس واگن ثروتمند ترین خودرو ساز جهان انتخاب شده چه زود یادت رفت
مصطفی
۱۱ خرداد ۱۳۹۴لیست باارزشترین برندهای خودرویی در سال 2015 و ارزشهای تقریبی آنها را در زیر میبینید:
تویوتا به ارزش 28.9 بیلیون دلار
ب ام و به ارزش 26.4 بیلیون دلار
مرسدس به ارزش 21.8 بیلیون دلار
هوندا به ارزش 13.3 بیلیون دلار
فورد به ارزش 13.1 بیلیون دلار
نیسان به ارزش 11.4 بیلیون دلار
آئودی به ارزش 10.1 بیلیون دلار
فولکسواگن به ارزش 9.3 بیلیون دلار
لندرور به ارزش 5.0 بیلیون دلار
لکسس به ارزش 4.3 بیلیون دلار
hpln
۳۰ تیر ۱۳۹۴سلام عزیز
شرکتشو که نمی خوایم بخریم خود ماشین و مخصوصا این مدل چطوریه؟؟ ok??
محمد20
۱۸ اسفند ۱۳۹۳با سلام. لطفا یکی جواب منو بده.
کدام شرکت محصولاتش بادوام تر است؟
(بنز یا BMW یا تویوتا… ؟؟؟)
یعنی کدومشون، محصولاتش دیرتر خراب میشن و نیاز به تعمیر پیدا میکنند؟
آیا این درسته که تویوتا گفته دیگه نمیخواد ماشینایی با این کیفیت بسازه که چندصد هزار کیلومتر رو بدون دردسر بپیمایند؟؟!! (چون اگه اشتباه نکنم توی “مجله ماشین” یه همچین چیزی خوندم!!!)
احمد
۲۰ اسفند ۱۳۹۳سلام دوست عزیز
ای میلتونو بگید جواب رو واستون میفرستم
محمد20
۲۱ اسفند ۱۳۹۳m.ek18@yahoo.com
یه پسر
۲۷ اسفند ۱۳۹۳من خبر از کیفیت آینده و حتی فعلی تویوتا ندارم
اما بر اساس تجربه ی خیلی ها
هزینه سرویس و نگهداری تویوتا بعد از 3 الی 4 سال حداقل تو ایران به مراتب پایین تر از بنز و بی ام و است
چه برسه به کره ای ها
a.d
۲۲ اسفند ۱۳۹۳متاسفانه منم گول تویوتاهای قدیمو خوردم و با نمایندگی ایرانش که خیلی هم از اسم و مرام تویوتا دور شده و نهایت بدقولی و سرکار گذاشتن ملتو بکار گرفته،قرارداد بستم.بعد از 67روز تاخیر و 11میلیون پول اضافه بر قراردادو تحویل رنگی بجز رنگ قرارداد من،تونستم اونو تحویل بگیرم.دوباره بعد از 40روز توی پارکینگ بودن،مجوز شماره گذاریم آماده شد.روز اول متوجه شدم باند عقب سمت شاگرد پاره شد.هفته دوم صدا توی داشبورد و پشت آمپرها افتاد.جعبه دنده که فکر کنم برای دودهه قبل بود و فقط 4دنده داشت و شتابگیری و تعویض دنده ها بشدت ناامیدکننده بود.بعلت کمبود تعداد دنده ها،دور موتور به 4000میرسید که دنده تعویض شود و از اینرو صدای بسیار آزار دهنده ای به اتاق منتقل میشد.در نهایت با 7میلیون ضرر تونستم با بدبختی ردش کنم بره.دیگه هبچوقت سمت تویوتا نمیرم چون هزاران کیلومتر از تویوتای قدیم و مرامش فاصله گرفته.الان هم 3ماهه هیوندایی النترا خریدم و دارم هرروز از کره ای ها تشکر میکنم و از سواریش لذت میبرم.
Zippo
۲۴ اسفند ۱۳۹۳داداش احتمالا یک چیز دیگه خریدی
ولی اون ضرریو که کردی و حال کردم
Shahin Crolla 2010
۲۲ اسفند ۱۳۹۳قطعااین کرولای تایوانی خوشگل و جوون پسندبه کیفیت کرولای 2010ژاپنی من نمیرسه ولی من عاشق کرولای بقول سارا ،پیر مردی خودم هستم،
هیوندایی النترا هم خوبه و ظاهر قشنگ و اسپرتی داره ،امیدوارم از سواریش لذت ببری.
lucky.luke
۲۴ اسفند ۱۳۹۳ماشین آروم و بی هیجانیه!قیمتشم توی ایران بالاست…به نظر من سراتو ۲۰۱۴ و مزدا۳ میتونن انتخابهای منطقی تری باشن…سراتو ۱۵۶ اسب بخار و مزدا ۳ ۱۵۰ اسب بخار قدرت داره.در صورتی که موتور دو لیتری کرولا ۱۴۳ اسب بخار قدرت داره!…اگر قیمتش زیر صد میلیون تومن بود میشد بهش فکر کرد.
armin
۲۷ اسفند ۱۳۹۳مگه همه چی کیفیته آخه؟ یه ذره هیجان توش نیس … نه موتور خیلی هیجان انگیزی داره نه رخ چشم گیری…پاتم هرجای دنیا بذاری میبینی تاکسیه میخوره تو ذوقت…مزدا رخ خوبی داره ، لنسر تا خشتک تیون میشه ، آخه این چیه ؟
امید
۱ فروردین ۱۳۹۴باید رفت همین
محمد
۳۱ فروردین ۱۳۹۴اخه چرا بعضی از دوستان با تعصب به این ماشین نگاه میکنن.اون مدل پر فروش جهانی با مدل موجود درایران کلی تفاوت داره.مدل استرالیا و اروپا گیربکس cvt داره.8 ایربگ و صندلی برقی و کلی آپشن دیگه ولی مدل خلیج فارس امکاناتش در حد 206 هست.قیمت در دبی این ماشین از سراتو کمتر هست ولی در ایران 10میلیون گرونتر.درسته که ماشین خوبیه ولی نه با این قیمت
مهربد
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴با سلام و احترام خدمت دوستان و بخصوص آقا شاهین
میخواستم بپرسم از منظر معیارهای مختلف نظیر تعلیق، هندلینگ، شتاب، مصرف سوخت، صدای ورودی به داخل اتاق، هزینههای تعمیر و نگهداری و سرویس، و درنهایت بازار دست دوم، میشه لطف کنید بین کرولای 2015 و سراتو 2015 مقایسه کنید. کرولا در مدل 2015 بهبودهایی روی سیستم ورودی سوخت سرسوپاپها داشته و سراتو هم 5 ستاره ایمنی رو توی مدل 2015 گرفته. شخصاً نکاتی که درخصوص کرولا اذیتم میکنه عمدتاً گیربکسش و کمی هم طراحی عقبش هست که نسبت ارتفاع به طولش کمی زیاده، گرچه در مدلهای 2016 این مشکل طراحی برطرف شده.
راستی! توی این رنج قیمت چه پیشنهادی دارید؟
با تشکر از زمان و توجه شما
Shahin Crolla 2010
۲ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام ممنون مهربد عزیز
درمورد بازار دست دوم در شرایط کنونی ،کرولا هر چقدر هم تایوانی شده باشه بازم توی تصور مردم کرولای ژاپن رو تداعی میکنه و امید به فروش بیشتری میتونی داشته باشی تعداد فروشنده کمتری نسبت به کیا و هیوندا هم داره البته تعداد کمتری هم نسبت به رقبا (النترا، ) واردات داشته،
راستی یه پیشنهاد بت میکنم، به کمری هر چه مدل بالاتر فکر کن ،اگه با طولش مشکلی نداری،از هر لحاظ فوق العادست ،وماشین نرم ،سنگین، با استیل،آمریکایی پسند و راحت و پر طرفداری هم هست، ساخت استرالیا هم باید باشه،کرولا یه جورایی بچه کمری حساب میشه،ازنظر جنس قطعات هم کمری به اریون مشابه هست ،افت قیافه اصلا نداره وساخته شده برای مسافرت و جاده و کارکرد زیاد
در کل هر مدل از تویوتا با تفکربرای مصرف مشخصی طراحی شده که کرولا تو شهر ی و جاده ای بحساب می یاد .
مورد آخر دوست عزیز هر برندی رو انتخاب کردی بخری فقط چند مدل مشابه رو بازدید کن آپشنها باهم در ماشین ها فرق میکنه همه میگن مال من فولترین هست ولی تنوع زیادی درقیمت ها و مدلها هست ،باید یک دفتر چه داشته باشی اپشن ها رو یا دداشت کنی تا سرت کلاه نذارن!
مهربد
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴با سلام و تشکر از شاهین عزیز. به کمری فکر نکرده بودم. قیمت ایرتویا در مقایسه با بازار خیلی بالاست اما قسطی هم میده. به نظر شما این کمری هیبریدی به مدل GLX ارجحیت داره یا نه؟ یه جا خوندم به ماشینهای هیبریدی اجازه تردد آزاد در محدوده طرح ترافیک هم میدن. افت راندمان باتری اینها بطور متوسط (با کارکرد 12000 تا درسال و عمدتاً شهری) چقدره؟ راستی چرا تویوتا در ct200h از سیکل اتکینسون استفاده کرده… توان این موتور بهتنهایی خیلی پایینه. این موتور چه مزیتی داره؟ ولی این کمری هیبریدی ظاهراً موتور بنزینیش همون موتور کمری glx هست.
ممنون از توجه شما
درود بیکران
Shahin Crolla 2010
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام،مهربد عزیز
از این دقت و ریز بینی که داری معلومه که پولت رو به راحتی بدست نیورودی و نهایتا دقت در خرید رو داری،در مورد کمری هیبرید و کلا ماشین هیبرید به هر کی بگی در مرحله اول میگه اگه واسش اتفاقی بیوفته کی سر در میآره و یه جوری با هات همراهی نمی کنن،ولی به کمری فکر کن ارزش داشتنش رو داره .کمری هیبرید هم تغییرات زیادی از لحاظ موتوری با glx نداشته ،در مورد Ct 200H هم باید بیشتر مطالعه کنم.
الان با کارشناس فنی ایرتویا تماس بگیر 73451 ازش اطلاعات بگیر
موفق باشی عزیز
وحيد
۵ اردیبهشت ۱۳۹۴با سلام.
دوستان من دیشب یه کرولا 2015 لیمیتد صفر قولنامه کردم ولی هنوز چک و پول ندادم.دقیقه نود که داشتم ماشین رو چک میکردم،کنار این دکمه های تنظیم اینه و … که زیر فرمون هستن اگه دیده باشین سه تا جای دکمه دیگه هم هست که دکمه ای روش نصب نیست ولی این ماشین یکی از این جاهای خالی دکمه داشت فکر کنم مه شکن یا یه همچین چیزی بود ولی جالب اینجا بود که با دکمه های توی اون ردیف تفاوت داشت اصلا از اون کادری که براش تعبیه شده بود بزرگتر بود،یه کم کج بود.به جای اینکه داخل کادر باشه بیرون بود اصلا انگار یه نفر خودش نصب کرده باشه خیلی ضایع بود.خواهشا زود به من جواب بدین قضیه چیه؟در مورد نسخه لیمیتد و آپشن هاش برام توضیح بدین که سرمو کلاه نذارن.دمتون گرم .ممنون
Shahin Crolla 2010
۵ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام
از نمایشگاه یا نمایندگی ایرتویا گرفتی؟
وحید
۵ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام شاهین جان.از نمایشگاه گرفتم داداش.میگه لیمیتد دیگه فول ترین نمونه ست.فقط اون مطلبی که در مورد اون دکمه نوشتم و آپشناش ممنون میشم راهنمییم کنی.دمت گرم
Shahin Crolla 2010
۵ اردیبهشت ۱۳۹۴چهار سیلندر2000 سی سی – 6 دنده اتوماتیک
امکانات: کروز کنترل – فرمان چرم – تهویه اتوماتیک – EBD – BA – فرمان بشکن تلسکوپی – اتولایت – چراغ روز – مه شکن جلو و عقب – پروژکتور جلو – ایموبالایزر – اتو لایت – سان روف – کی لس استارتر -چرغ جلو LED – ایموبالایزر – آنتن شیشه ای – بلوتوث – صفحه نمایشگر – دنده چرم – فرمان هیدرولیک – رینگ 16 اینچی – ABS – ایربگ برای سرنشینان جلو – کنترل سیستم صوتی روی فرمان – رادیو سی دی با Mp3 و USB – AUX با 6 اسپیکر – ساعت دیجیتال – صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع – آینه های ضد اشعه – شیشه جلو دودی سبز – صتدلی های عقب تاشو – هشدار صوتی نبستن کمربند ایمنی –
وحيد
۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ممنونم شاهین جان که جواب دادی.4 سیلندر 2000 سی سی هست ولی 6 دنده نیست!!
باقی آپشن ها رو تا جایی که تو ذهنم هست تقریبا داره.حالا باید روش ریز بشم.
آدم توی این بازار گیج میشه ،هزار و یک مدل از یه ماشین وارد کردن.ولی حداقل از ایرتویا بهتره.این لیمیتد رو داره بهم میده 134 تومن در حالیکه ایرتویا مدل فولش رو با تخفیف پرداخت نقدی میده 140 تومن.شاهین نظرت چیه با خیال راحت خرید کنم؟اگه از این آپشنایی که گفتی چیزی کم داشت بی خیالش بشم؟
hadi
۵ اردیبهشت ۱۳۹۴خواهشا فقط کسایی که مدل 2014 رو به مدت بالای 6 ماه داشتن جواب بدن، مرسی
لطفا اول بگین xli داشتین یا gli؟
واسه من سر و صدا نیفتادن اتاق خیلی مهمه واسه همین میخوام بدونم کسایی که چند ماه این ماشینو داستن اتاقشون سر و صدا داره یا نه؟ یا اینکه قطعه ای خراب شده یا نه؟
بقیه چیزای این ماشین تایید شده و بی عیب و نقص هست.
واقعا مرسی که وقت میزارید و جواب میدین.
Shahin Crolla 2010
۶ اردیبهشت ۱۳۹۴قربانت وحید جان،اختلاف قیمت بازار و نمایندگی 10 میلیون وبدلیل گارانتی ایرتویا هست،اگر حوصله داشته باشی چون فروشنده زیاد هست و شما مورد های زیادی برای انتخاب دارین و میتونید چونه بزنید،مثل سایت باما ،مدلی که مد نظرت هست با آپشن های مورد نظر انتخاب کن ،به شرط اینکه در نمایندگی ایرتویا با فروشنده قرار بذاری و تویوتا ماشین رو کارشناسی و بازدید میکنه همه چیشو رنگ ،موتور کیلومتر وفنی و حدود 120 تومن ازت میگیره بعد میتونی همونجا ماشین رو تحت گارانتی تویوتا کنی و 6 یا 7 میلیون پرداخت کنی،این فرآیند 3 یا 4 میلیون برات ارزون تر تمام میشه،البته اگه حوصله این کار رو نداری و برات مهم نیست،و نمایندگی بد قولی نمی کنه نقدی خرید کن.
اعتبار ماشینی که شرکتی هست و گارانتی داره همین اختلاف می مونه چون سرویس ونگهداریش طبق دستور العمل تویوتا بوده نه تعمیر گاههای شخصی و موظف به سرویس در کیلومتر های معین شده بوده که شرایط گارانتی بقوت خودش باقی بمونه حتی تو مدل های 2008 هست اگر کسی بدونه این اختلاف شرکتی و وارداتی 6 یا 7 میلیون وجود داره چون 5 سال اول همه سرویس هاو تعویض ها بموقع وبا قطعات اصلی انجام شده، در هر صورت بازار چون رو پایین هست وقت برای گشتن دارین ولی حتما ماشین رو نمایندگی حتی درصورت صفر بودن هم نشون بده بعد معامله کن دوست من ممکنه توحمل آسیب دیده باشه و تعویضی داشته باشه یا از همون امارات یا عمان استوک باشه و وارد کننده با قیمت ارزون تر خرید ووارد کرده باشه.
بازم میگم این کرولا منتاژ ژاپن نیست ولی اکثر قطعات ژاپنیه و ارزش داشتن رو داره وپولت بی ارزش نخواهد شد نگاه کنی هنوز مدلهای 2005 یا 2006 حدود 60 میلیون هست ،اگه دنبال سواری نرم وراحت باآرامش هستی و اهل سرعت وشتاب هیجانی وآپشن های اضافی وجینگولک بازی نیستید حتما از خریدت لذت خواهی برد و سال دیگه دنبال یه مدل تیپ بالاتر مثل کمری ،راو4 یا پرادو یا لکسوس خواهی بود وبراحتی برند تویوتا رو عوض نمیکنید.
موفق باشی
Shahin Crolla 2010
۶ اردیبهشت ۱۳۹۴در مورد آپشن
همین که متوجه بشی مدل ها چرا با هم اختلاف قیمت دارند و تویوتای فول کدومه اینهاست مهمه در مورد کارایی هم مثلا سانروف فقط به درد سیگاری ها میخوره و مثل هود عمل میکنه یا روکش چرم صندلی تعیین کننده نیست اما ایرکاندیشن اتوماتیک ،رینگ ،کیلس، اتو لاتیت ،مانیتور وکلا آپشنهای الکترونیکی می ارزه وارزش داره اگه بتونی پول بیشتری براش بدین در غیر اینصورت میتونی بعدا خودت به ماشین اضافه کنی.مثل همون کلیدی که گفتی انگار دست ساز بود!
احد
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام من هم یه کورولا 2015 gli limited دارم مثل مدل وحید آقا که جای اون آپشن های اضافی اش هم خالی یها بهتره بگم مثل مال آقا وحید، میخواستم برام بگید که امکاناتش چیه و برام توضیح بدید هر کدوم چه کاری میکنند
Shahin Corolla 2010
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام احد جان بهت پیشنهاد میکنم بری نمایندگی ایرتویا کامل برات توضیح بده که کرولات چه آپشن هایی داره یا دفتر چه راهنمای ماشین رو از شون بخرید اگه نداشتند از سایت تویوتا که تو کامنت های قبلی دادم دانلود کنید چیز خاصی نداره که متوجه نشیید ،برای سرویس هم قبلا توضیح دادم
احد
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام ببخشید آقا شاهین بعد چه جوری باید TV و gps رو فعال کنم
Shahin Crolla 2010
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴http://www.toyota.com/owners/web/pages/resources/owners-manuals#Navigation-Manuals
http://www.toyota.com/owners/web/pages/resources/owners-manuals#Owners-Manuals
http://www.toyota.com/owners/web/pages/resources/owners-manuals#Warranty-Maintenance-Guides
احد جان باید مدل یا حد اقل شکل ظاهری ظبط رو با کاتالوگ هایی که در لینک هایی که برات گذاشتم مقایسه کنی ، و از روی دفتر چه عمل کنی معمولا اصول تنظیمات یکی هست .
اگه دیدی مشابه کرولات هست فایلهای pdf رو پرینت بگیر و به عنوان دفتر چه راهنما داشته باش
هم لینک owner manual وaccessoris audio Navigation وWarranty-Maintenance-Guides رو برات گذاشتم .احتمالا ظبط های 2014 با 2015 نباید تفاوتهای زیادی داشته باشه
سپهر
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴گروه تلگرام تویوتا کرولا ایجاد شد. میتونید از طریق لینک زیر عضو بشید
https://telegram.me/joinchat/A8zbGwEqnh7ru3dAWmeGiw
وفا
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴یعنی این ماشین 2015 آپشن ESP هم نداره عجب
مرتضی
۱۵ خرداد ۱۳۹۴سلام بر عزیزان
شاهین جان اگه میشه ارجعیت کمری رو نسبت به ماشینهای کره ای مثل سوناتا رو واسم توضیح بده که چه آپشنهای خاصی داره من توی انتخاب این دوتا سر دوراهیم ممنون میشم راهنمایی کنی.
درضمن قیمت صفر کمری رو از نمایندگی واسم بگوواصل ساخت ماشین واسه کجاست.مرسی عزیز
Shahin Corolla 2010
۱۶ خرداد ۱۳۹۴سلام
آقا مرتضی من کمری نداشتم ولی دوستانم دارند و سالهاست که گله ای نکردن من تویوتا رو بدلیل کیفیت ودوام برتر و استهلاک و تعمیرات کمتر ودر کل خوش نامی بیشتر حتی با آپشن های کم ترجیه میدم از سال۲۰۰۹ هم تویوتا رو با یاریس سوار شدم و زیبایی وزرق وبرق کره ها نتونست ما رو قلقلک بده و قبل از اینکه کرولا در سال ۲۰۱۳ پر فروشترین خودرو جهان بشه من مدل ۲۰۱۰ و سری آخر ساخت ژاپن رو خریدم در یک کلام فوق العاده ومهندسی شده هست
کمری ساخت استرالیا بوده و یک کلاس از کرولا بالاتر باتقریبا چند تایی آپشن بیشتر و جنس تزئینات داخلی بهتر و لوکستر مصلما سالهاست تفکر مهندسی پشتش بوده وکارکردش با کیلومتر های بالا به عنوان تاکسی بیانگر همین مطلب میباشد.
اگر دنبال آپشن های خاص میگردین باید سمت کره ای ها برید و تنوع زیادی داره وتقریبا با تویوتا نمیشه مقایسه کرد مگر اینکه تویوتای سفارش آمریکا اون آپشنها رو داشته باشه در واقع اگر این همه آپشن ماشین های کره ای روتویوتا هم نصب میکرد قیمت تمام شده خیلی خیلی زیاد میشد و هرکسی نمیتونست تویوتا بخره
لینک آگهی فروش ایرتویا رو لطفا ببینید
http://arita.irtoya.com/tabid/99/articleType/ArticleView/articleId/89/Default.aspx
Kian
۱۷ خرداد ۱۳۹۴بنظرم ماشین خاص و زیبایی شده
از همه کره ای ها بهتره
هم از النترا هم از سراتو
ولی بنظر من تا وقتی میتسوبیشی لنسر هست چرا کرولا؟!؟
لنسر طراحیش خیلی زیباتره هم داخلش هم خارجش
قیمت فول آپشنشم حدود ۱۰ تومن ارزونتره
۵ سال گارانتی هم داره
فکر کنم تنها ایراد لنسر نسبت به کرولا شاید بدتر بودن خدمات پس از فروشش تو ایران باشه
armin
۲ تیر ۱۳۹۴موافقم که لنسر باحالتره
علي
۷ مرداد ۱۳۹۵من هم بین کرولا و لنسر مونده بودم ولیکن لنسر ۲۰۱۶ رو انتخاب کردم. طراحیش إز کرولا ضعیفتر هست ولی امکاناتش به مراتب بالاتر. خیلی زور داره اینهمه پول بدّی ماشین با دو ایربگ سوار شی
محمد ژارسا
۸ تیر ۱۳۹۴سلام
تفاوت کرولای جی ال ای با کرولای لیمیتد درچی است ؟