۹ نکتهی جالب دربارهی کرولا!
تویوتا کرولا ۲۰۱۷ بازنگری شده به عنوان یکی از محبوبترین خودروهای بازار آمریکا پای به میدان نهاده است اما آیا میدانید که چند درصد از خریداران این خودرو گیربکس ۶ سرعته دستی را انتخاب خواهند کرد؟ یا میدانید که حداکثر سرعت کروز کنترل تطبیقی جدید این خودرو چقدر است؟ نوشتهی پیش رو را مطالعه نمایید تا پاسخ پرسشهایتان را بدانید.
- شمعهای بسیار زیاد
درست در زمانی که مدل ۲۰۱۷ تازه شده عرضه شد کرولا تولد ۵۰ سالگی خود را جشن گرفت. علاوه بر استایل ظاهری بازنگری شده و کابین بهبود یافته با ورودیهای هوای کروی، کرولا ۲۰۱۷ هماکنون ویژگیهای جدید و تریم اسپورت XSE را دارد. نسخهی مخصوص ۵۰ سالگی این خودرو به تصویر کشیده شده است.
- گیربکس دستی
گیربکس دستی در مدل سال ۲۰۱۷ نیز ارائه شده و تنها به عنوان مدل پایه مطرح نیست. هماکنون تریم اسپورت تر SE با گیربکس ۶ سرعته دستی نسبت به گیربکس CVT محبوبتر است. در مجموع تویوتا انتظار دارد که ۱ درصد کرولاها با گیربکس دستی خریداری شوند.
- بزرگتر و مدرنتر، اما…
- هنوز در آن نقطه نیست
تویوتا اپل کارپلی و اندروید اتو را در هیچیک از تریم های کرولای ۲۰۱۷ ارائه نمیکند. اگرچه که هیچ سیستمی عالی نیست اما ما تواناییهای اپل کارپلی را تحسین میکنیم. این اینترفیس دارای قابلیتهای شنیداری و پاسخ متنی است. از همه بهتر این سیستم با ناوبری یکپارچه است.
- ما آن را توصیه نمیکنیم
یکی از معنیدارترین بهبودهای کرولا ۲۰۱۷ این است که همهی تریم های این خودرو دارای بستهی کامل تکنولوژی ایمنی فعال است. جدای از سیستم دستیار حفظ خودرو بین خطوط و ترمز اضطراری خودکار این پکیج استاندارد دارای کروز کنترل تطبیقی هم هست. بااینکه این سیستم زیر سرعتهای ۴۰ کیلومتر در ساعت کار نمیکند اما هنوز هم سیستمی مناسب بوده و در بازهی سرعتی ۴۵ تا ۱۷۷ کیلومتر در ساعت میتوان از آن استفاده کرد.
- احساس قدرتمند برابر با صدای آن!
کرولای ۲۰۱۷ نیز از همان پیشرانهی ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ۱۳۲ اسب بخاری سود میبرد. البته نسخهی LE Eco این خودرو ۸ اسب بخار بیشتر و ۳ نیوتون متر گشتاور کمتری دارد. در روی جاده کرولا احساس کندی دارد.
- هنوز هم فضای قابل استفادهی مفید
فضای ذخیرهای کنسول میانی این خودرو بهطور خاص زیاد نیست اما دو ناحیه ذخیرهای جدا وجود دارد. فضای صندلیهای پشت آن برای خودرویی با این اندازه جادار است.
- مدل اسپورت عمومیت پیدا خواهد کرد؟
بیش از ۴۰ درصد همهی کمریها در تریم اسپورت تر SE به فروش میروند اما خریداران کرولا علاقه دارند که به سراغ تریم هایی با بهای متوسط بروند. تویوتا به ما گفته که انتظار دارد حدود ۳۰ تا ۳۱ درصد خریداران تریم SE را انتخاب کرده و تنها ۲ درصد آنها مدل XSE گرانتر را بخرند. ۵۳ درصد خریداران نیز تریم LE را انتخاب خواهند کرد.
- مسابقهای نزدیک
در سال ۲۰۱۵ تویوتا کرولا رقیب اصلی خود یعنی هوندا سیویک را از نظر آمار فروش پست سر گذاشت. در ۹ ماه ابتدایی امسال کرولا با فروش ۳۶۳,۳۳۲ دستگاهی از سیویک با فروش ۳۳۵,۳۸۴ دستگاهی جلو افتاده است. البته این آمار با در نظر گرفتن کرولا iM به عنوان بخشی از آمار فروش کلی این خودرو در نظر گرفته شده است.
پویان
۲۳ مهر ۱۳۹۵کرولا عالیه .به جای اپشن بیخود کیفیت عالی داره .حالا صفحه 8 اینچ بشه چه تفاوت خاصی داره ؟!!
ولی مهم کیفیته که همه چیش خوبه .تازه سواریش هم نرمتر و بهتر قبل شده .
uss zumwalt DDG-1000
۲۳ مهر ۱۳۹۵کیفیت خوب اومدی
افرین
کامیاب
۲۴ مهر ۱۳۹۵خیلی شبیه ماشینای ام جی شده.
Bloodhound SSC
۲۳ مهر ۱۳۹۵من موندم این گاری سازا چرا نمیان با تویوتا یا vw قرارداد ببندن؟
اومدن با شرکتای گم نام چینی (که وقتی اسمشونو میشنوی باید نماز وحشت بخونی!!!!)
همکاری میکنن و از اونا پلت فرم میگیرن!!!!!!!
طرف تو عمرش یه موتور 8 سیلندر از نزدیک ندیده !
نمیدونه فرق ماشین دیفرانسیل عقب با ماشین دیفرانسیل جلو چیه؟!؟!؟!؟!!
با مدرک فوق دیپلم مدیریت اومده پشت میز نشسته بعد بهش میگن مهندس !!!!!
حالا چرا ؟ چون پاتی کلفت داره !!!!!
رضا
۲۳ مهر ۱۳۹۵برای اینکه سود بیشتر تو کار با بونجول سازاست تا قیمت ساخت پایین باشه و بتونی به حداکثر قیمت ممکن بفروشی و سود بیشتری به جیب بزنی
uss zumwalt DDG-1000
۲۳ مهر ۱۳۹۵دقیقا بخاطر منافع و سود خودشون
با تویوتا قرارداد نمیبندن بخاطر اینکه به نفع ملت نشه انجام نمیدن
سامان اذری
۲۳ مهر ۱۳۹۵اون فوق دیپلم رو هم با پارتی و پول و به زور سهمیه گرفته
دانیال
۲۴ مهر ۱۳۹۵دلیلش ربطی به داخلی ها نداره، تویوتا خودش وارد بازار ایران نمیشه. دلیلش هم واضحهه. بازار بزرگ توی آمریکا و ریسک بالای ایران برای تحریم بخاطر این ارزش سرمایه گذاری نداره. دقیقا هیوندایی و کیا هم همینن.
هادی
۸ آبان ۱۳۹۵داداش اینها تجربه مدیریت 40 ساله است امثال من و شما نمی فهمیم.
هنر مدیریت، اینه که بتونی خودرو 60 سال پیش رو با بدترین کیفیت تولید کنی و با گرون ترین قیمت به ملت خودت بندازی.
سیاوش
۱۰ بهمن ۱۳۹۵مساله قیمت هم مهمه متاسقانه خودرو هایی که تویوتا و فولکس تولید می کنن دور از توان مالی اکثر قاطبه مردم کشوره لذا مجبورن با یا چینیا قرارداد ببندند یا بهترین حالت رنو و پژو عزیزم پول
REVENTоN ?
۲۳ مهر ۱۳۹۵چند روز پیش تو کانالا تلگرام این خبر میچرخید،
رامبد جوان با ماشین لوکسش! شکار دوربین ها شد!
حالا ماشین لوکس چی بود، تیوتا کرولا!
یعنی گند زدن به اسم لوکس خدایی، تیوتا کرولایی که اقتصادی و کاربردی ترین ماشین دنیاس!
یعنی میگن رولزرویسو و بنتلی خشتک دران و ناله کنان در افق محو شدن!
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۳ مهر ۱۳۹۵.
اینجا تویوتا لوکس حساب میشه.
اینجا کیا و هیوندای هم لوکس حساب میشن.
اینجا اگر فولکس واگن ( ماشین عموم مردم ) هم بیاد لوکس حساب میشه.
اینجا ماشین چینی مثل جک هم لوکس حساب میشه.
.
وقتی ماهی 1 میلیون تومن درآمد داری ماشین 120 میلیونی برات لوکس حساب میشه.
uss zumwalt DDG-1000
۲۳ مهر ۱۳۹۵دمت گرم مجید
سینا
۲۳ مهر ۱۳۹۵دیگه هر چی باشه از Kia Rio لوکس تر نیست وای خدا این همه رفاه رو از ما نگیر ☺☺
Ali
۲۳ مهر ۱۳۹۵قبل از اون هم تو تلگرام نوشته بود عروسی با چند خودروی لوکس میلیاردی.
حالا تو عکس چنتا کمارو ss و سراتو 2016 بود ک روی هم یک میلیارد هم قیمت نداشتن.
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۳ مهر ۱۳۹۵تویوتا عالی کار میکنه.
آپشن های کیا و هیوندای خیلی جاها به کار میان.
uss zumwalt DDG-1000
۲۳ مهر ۱۳۹۵همیشه درباره خودروهای کره ای عالی نظر دادی و منطقی
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۳ مهر ۱۳۹۵لطف داری بهنام جان.
من به همه ی خودروسازان با کیفیت و متعهد به مشتری علاقمندم.المانی ، فرانسوی ، ژاپنی ، کره ای ، انگلیسی ، آمریکایی ، سوئدی حتی چینی و ایرانی ( اگر به مشتری متعهد باشن و خودروی با کیفیت بدن دست مردم )
erfan
۲۳ مهر ۱۳۹۵طراحی به روز گیِرباکس به روز و کاربردی
اینتریور بسیار زیبا
فقط ایکاش موتورشو بازنگری میکردن به ۱۵۰ اسب میرسید
احمد باقری
۲۳ مهر ۱۳۹۵بسیار بسیار عالی و کاربردی.
king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
۲۳ مهر ۱۳۹۵کابین بسیار عالی /////
احسان(احسان سابق)
۲۳ مهر ۱۳۹۵کرولا نشون دهنده ی یک محصول عالی و بازاریابی قدرتمند شرکت سازنده هست که در طی 50 سال همیشه جزو پرفروشترین ها بوده و هیچوقت در برابر رقبا عقب نیشنی نکرده
محمد
۲۳ مهر ۱۳۹۵اصلا از طراحی کابین کرولا و داشبرد چپندرقیچیش خوشم نمی اید. مخصوصا تریم مشکیش خیلی زشت و مزخرفه.
ماسل
۲۳ مهر ۱۳۹۵قیمت؟
Hami
۲۴ مهر ۱۳۹۵کلا تویوتا به خاطر عملکرد در قبال قیمت دوست داشتنی و مورد پسنده کمتر کسی دستش به خرید یک کرولا لوکس با قیمت بالا میره همین فرمول خودرو های کره ای دنبال کردن و موفق بودن
فراز
۸ آذر ۱۳۹۵آخه کدوم *** 157 میلیون پول بی زبون رو میده این نه آپشنی نه ابهتی نه عملکرد خالق العاده ای بقول جرمی : کسالت بار ..که چی بشه تویوتاس….ملت ماشین 70 میلیونی رو میخرن 150 بعد میگن چرا اینقدر گرونیه ..تورمه….***.
مهرداد
۱۰ دی ۱۳۹۵درسته که میکن کرولاهای جدید تو مالزی ساخته یا مونتاز میشن؟
سیاوش
۱۰ بهمن ۱۳۹۵دوستا کسی میدونه تویوتا های چهارسرعته اوتوماتیک تو سرعت های بالا مثلا 120 یه بالا یا خود 120 صدای داخل کابینش چه طوره اخه چهار دنده پاسخ گو هست ؟