سال ها بود که تویوتا کمری تنها سدان متوسط قابل اعتماد در بازار ایران شمرده می شد و بی شک آن هایی که در گذشته به دنبال خودرویی با کیفیت و مرغوب می گشتند، کمری در انتخاب اول آن ها قرار داشت.
اما اخیرا شرکت فامیلی موتور پای محصولات هوندا را به کشورمان باز کرده و با ارائه دو مدل سیویک و آکورد تحولی در بازار داخل بوجود آورده است. امروز بحث ما مرتبط با مدل آکورد است.
شاید شما هم می دانید که این دو خودروی ژاپنی برای سالیان سال در لیست پر فروش ترین خودروهای بازار آمریکا قرار داشته اند و رقابت این دو خودرو، یک رقابت جهانی است که اگر فاکتورمان میزان فروش باشد، کمری در رتبه ی نخست قرار خواهد گرفت.(چرا؟) در ادامه می خواهیم مقایسه ای گذرا بین این دو خودرو داشته باشیم.
طراحی ظاهری
عملکرد و کارایی
این بار از آکورد شروع می کنیم: آکورد در ایران تنها با موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر عرضه می شود. این موتور قادر است ۱۸۵ اسب بخار نیرو تولید کند و آکورد را ظرف مدت ۸.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت این خودرو ۲۲۲ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. گیربکس این خودرو از نوع CVT یا پنج دنده اتوکاتیک است و تمام نیرو را به محور جلو وارد می کند. این اعداد و ارقام حاکی از عملکرد خوب آکورد است. امتیاز این بخش آکورد: ۸
کمری(GLX): تویوتا کمری هم در ایران با پیشرانه کم حجم خود عرضه می شود. حجم موتور کمری ۲.۵ لیتر است که از آکورد کمی بیشتر است. این موتور می تواند ۱۸۱ اسب بخار قدرت تولید کند. شتاب این خودرو ۹.۲ و حداکثر سرعتش ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است که مطمئنا در مقابل آکورد یک بازنده است اما کارایی اش همچون سابق بی نظیر خواهد بود. سواری این خودرو نیز همچون سابق کاملا نرم و بی صدا است. امتیاز این بخش کمری: ۷
کیفیت
ایمنی
کمری: نمرات تست های تصادف کمری در سال ۲۰۱۲ بهبود یافته است و در مدل های جدید، ایمنی آن بدون تغییر باقی مانده است. این خودرو که قویتر و سبک تر از نسل قبلی اش است بصورت استاندارد دارای ده کیسه هوا است اما توجه داشته باشید بیشتر مدل های کمری در ایران دارای دو کیسه هوا هستند اما مدل های ۸ کیسه هوایی هم در بازار داخل موجود است. دوربین دید عقب و هشدار دهنده نقطه کور از ویژگی های سفارشی این خودرو هستند که تنها در مدل فول قابل رویت است. کمری در تست های IIHS توانست رتبه خوب را بدست بیاورد و ۵ ستاره از آن خود کند اما در تست از جلو کمری کمی ضعیف عمل کرد و با گرفتن رتبه نامناسب و گرفتن ۴ ستاره به کار خود پایان داد. امتیاز این بخش کمری: ۹
آکورد: بدون شک آکورد یکی از مناسب ترین خودروها برای خانواده است چرا که توانسته از بیشتر تست های تصادفش پیروز و موفق بیرون بیاید و کمی از کمری بهتر عمل کرده است. این خودرو در تست تصادف جلو، جانبی و بروخورد از عقب رتبه خوب را از آن خود کرده است. این خودرو هم در تست ضربه از جلو با چهار ستاره راضی شد اما ایمنی این خودرو همچنان در سطح بالا قرار دارد. این خودرو دارای ویژگی های چون ترمز های دیسکی با توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری،۸ کیسه هوا به همراه تکنولوژی SmartVent (تشخیص سرنشین)، هشدار برخورد جلو، سیستم کمک خودرو در شیب، کمربندهای سه نقطه ای و کروز کنترل تطبیقی می باشد. امتیاز این بخش آکورد: ۱۰
ویژگی ها و امکانات
مصرف سوخت
کمری: شاید امروز اصلی ترین دغدغه مردم میزان مصرف سوخت و هیزنه های آن است که به لطف وجود کمپانی هایی مثل تویوتا این مشکلات تا حدود بر طرف شده است. تویوتا سبزترین خودروساز جهان است پس باید خودروهایش مثل همیشه سبز باشند. مصرف کمری در شهر ۹.۴ لیتر و در جاده تنها ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است که این ارقام بنظر عالی می رسند. امتیاز این بخش کمری: ۹
آکورد: فکر کردید در این میان هوندا بیکار نشسته است؟! و در جواب باید گفت خیر! هوندا آکورد با جعبه دنده CVT و سیستم تزریق مستقیم سوخت دارای مصرف ۸.۷ لیتری در شهر و ۶.۵ لیتری در جاده است. دکمه اکو هم به میزان مصرف سوخت این خودرو کمک زیادی می کند. امتیاز این بخش آکورد: ۹.۵
قیمت
شاید یکی از مهمترین معیار های شما برای انتخاب خودروی آیندتان قیمت آن باشد حالا بیایید به قیمت این دو خودرو نگاهی بیاندازیم. آکورد: در بازار ایران فولترین آکورد (مدل EXB) حدود ۱۸۰ میلیون و مدل پایه )مدلLXB) آن که دارای کمترین آپشن است حدود ۱۳۰ میلیون تومان قیمت دارد. امتیاز این بخش آکورد: ۷
کمری: قیمت کمری در ایران تا حدودی کمتر از آکورد است. شما می توانید تنها با قیمت ۱۱۰ میلیون تومان صاحب یک دستگاه کمری GL شوید. اما اگر قدرت و آپشن های بیشتری می خواهید، می توانید مدل GLX را بخرید که قیمت آن حدود ۱۴۰ میلیون تومان است. امتیاز این بخش کمری: ۹
شاید تا اینجای کار برنده را حدس زنده باشید اما بیایید با جزییات بیشتر این موضوع را برسی کنیم:
رتبه اول: هوندا آکورد با امتیاز ۸.۵
نکات مثبت:
• پویایی در هنگام رانندگی
• ظاهر خارجی جذاب
• فضای داخلی راحت
• مصرف سوخت کارآمد
نکات منفی
• کیفیت فضای داخلی و ادوات به کار رفته در آن به خوبی کمری نیست.
• قیمت نسبتا زیاد
رتبه دوم: تویوتا کمری با امتیاز ۸.۲
نکات مثبت
• کار کردن با آن ساده و لذت بخش است.
• طراحی داخلی زیبا و لوکس
• قیمت جذاب
• کنترل راحت
نکات منفی
• ظاهر آرام و بی روح
• سیستم تعلیق تا حدودی خشن است.
• کسل کننده برای رانندگی
یک مقایسه اجمالی بین هوندا آکورد و تویوتا کمری
- مشخصات
- هوندا آکورد ۲۰۱۳
- تویوتا کمری ۲۰۱۳
- برنده
- موتور
- ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر
- ۲.۵ لینری چهار سیلندر
- –
- گیربکس
- CVT
- شش دنده اتوماتیک
- –
- قدرت
- ۱۸۵ اسب بخار
- ۱۸۱ اسب بخار
- آکورد
- حداکثر گشتاور
- ۲۳۰ نیوتن متر
- ۲۳۵ نیوتن متر
- کمری
- مصرف سوخت
- مصرف ترکیبی ۷.۵
- مصرف ترکیبی ۷.۸
- آکورد
- مصرف مشاهده شده
- ۹.۲ لیتر
- ۱۰ لیتر
- آکورد
- وزن
- ۱۵۱۳ کیلوگرم
- ۱۴۸۵ کیلوگرم
- کمری
- فضای پای جلو
- 108cm
- 106cm
- آکورد
- فضای پای عقب
- ۹۷.8cm
- ۹۸.8cm
- کمری
- حجم فضای بار
- ۴۴۷ لیتر
- ۴۳۶ لیتر
- آکورد
- فضای سر جلو
- ۹۵.5cm
- ۹۶.3cm
- کمری
- فضای سر عقب
- 94cm
- ۹۶.5cm
- کمری
- شروع قیمت(جهانی)
- $۲۲,۴۷۰
- $۲۳,۰۳۰
- آکورد
- قیمت مدل فول
- $۳۰,۷۸۵
- $۲۸,۵۲۰
- کمری
در پایان دیدید که این دو خودرو چقدر به هم نزدیک هستند و انتخاب یکی از آن ها بی شک کار مشکلی است. اما با این وجود امیدواریم در انتخاب پیشرویتان کمی کمکتان کرده باشیم.
اما موضوع مهمتر آن است که در سایر کشورها این دو خودرو برای بیشتر مردم عادی قابل خرید است اما متاسفانه در کشور ایران خرید خودروهایی همچون کمری و آکورد برای خانواده هایی با درآمد متوسط غیر قابل تصور است اما در کشورهای دیگر اینگونه نیست!
کاظم
۱۸ بهمن ۱۳۹۲عاشق هردوتاشونم! زنده باد خودروسازى ژاپن
slr722
۱۸ بهمن ۱۳۹۲اکورد ادم ول میکنه بره کمری اشغال سوار بشه…
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ بهمن ۱۳۹۲درود بر پیر غلام پدال !!!!
منم باهات موافقم . اگر بنا به تویوتا باشه فقیط مدل های 2006
به قبل . طراحیشون حرف نداشت .
راستی SLR یکی از هوادار های ژاپن ، علت مرگ پل واکنر رو این
میدونه که سوار پورشه بوده . یعنی پورشه نا ایمن بوده و اگر
تویوتا بود ، زنده میموند .
این جک سال 1393 .
من نمیدونم این ماشین نا ایمن چه جوره به امریکا ره پیدا
کرده .
قول میدم طرف سوار پورشه نشده .
یکی از دوستام یدونه پورشه کیمن خریده ، حرف نداره . تو همه
چیز . ببین دیگه 911 چیه .
تویوتا رکورد دار فراخوان در دنیا . .
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۱۸ بهمن ۱۳۹۲رکورد دار فراخوان دنیا و بزرگترین ، با اررزش ترین و سبز ترین خودرو ساز دنیا ، رکورد دار سریع ترین دریفت و سریع ترین خودروی الکتریکی در جهان
ali
۱۸ بهمن ۱۳۹۲آقا میلاد شما متعصبید از اسمتون پیداست (فقط آلمان و فقط بنز) که تازه یه نموره نژاد پرست هم هستید
تویوتا با همین فراخوانهاش هرساله پر فروشترین در آمریکا و استرالیا و کانادا و و کل دنیاست
شما با استدلال عجیبتون میگی پراید هم پر فروشه !!!!!
آیا توی امریکا و کاناداو .. پر فروشه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ بهمن ۱۳۹۲درود.
محمد یک چیز جدید بگو . تو هنوز جواب سوال های منو ندادی !!!!
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۱۸ بهمن ۱۳۹۲والا میلاد من منتظرم تو جواب سوال های منو بدی اول بعد من پاسخ سوالاتت رو بدم تو یک چیز جدید بگو
slr722
۱۸ بهمن ۱۳۹۲اینا کی بودن به میلاد دیس دادن؟؟؟
میلاد هرچی میگه درسته…
carbonado aventador
۱۸ بهمن ۱۳۹۲سلام و درود .به به به!!!!! بالاخره افتخار دادید و کامنت کذاشتید . خوشحالمون کردید . در این مورد هوندا آکورد بهتره . طراحی زیبایی هم داره!!!!!!!!!!
slr722
۱۸ بهمن ۱۳۹۲ای جوونم…چطوری محمد؟؟؟
من همیشه نظر هاتو میخونم…
اما نظر نمیدم
امین ، تویوتا ، Let’s Go Places
۱۸ بهمن ۱۳۹۲اس ال ار جان دلم هوای بحث کردن در مورد تویوتا با شما رو کرده. :)
زیگما
۱۸ بهمن ۱۳۹۲slr خان بنده افتخار آشنایی با شما رو نداشتم تا الان! امیدوارم بیشتر با هم اشنا بشیم و شما هم بیشتر در بحث ها شرکت کنی!
slr722
۱۸ بهمن ۱۳۹۲امین جان منم دلم برای همه شما تنگ شده…
اما همیشه نظرات شما میخونم…
ولی دیگه نظر نمیدم…
slr722
۱۸ بهمن ۱۳۹۲خوبی زیگما جان…
نمیدونم با کدوم از بچه ها در ارتباطی اما بیشتر بچه ها شماره موبایلم دارن…
ازشون بگیر…دوست داشتی زنگ بزن…
اینجوری خیلی بهتره…
قربانت slr عشق انگلیس
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، به خضوض تویوتا و نیسان
۱۸ بهمن ۱۳۹۲حاجی چشمات سوی درست حسابی نداره یا اینکه فارسی رو درست یاد نگرفتی ، آکورد با اینکه سر تره ولی همین کمری با همین طراحی یکی از پرفروش ترین های جهان بوده ، تعریفت از ماشین آشغال چیه؟؟؟ ماشینی که 8 سال گارانتی میشه و فوق العاده نرم و بی صداست و خود پدال هم که انگار با تویونا دشمنی داره هم قبول داشته که کیفیتش بالاتر بوده آشغاله؟؟؟ پس اگه اینجور باشه رقیب های کره ای یعنی سوناتا و اپتیما باید برن بمیرن جلوی کمری و آکورد ، یه سری به تعمیر گاه های اطرافت بزنی بد نیستا ، تو هر کدومشون حداقل 5 تا آشغال کره ای خوابیده ولی چندتا ژاپنی اونجاست؟؟؟از هر تعمیرگاهی بپرسی اینو بهت میگه ( ماشین ژاپنی مرگ نداره )
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ بهمن ۱۳۹۲محمد شما که نه منبع رو قبول داری . نه طرف مقابلتو .
پدال رو هم که مخالف تویوتا میدونی .
پس حتما بحث با شما بی فایدست .
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۱۸ بهمن ۱۳۹۲فقط و فقط آکورد ولی کمری هم آشغال نیست
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ بهمن ۱۳۹۲درود.
محمد چه عجب شما واقع بین شدی .
ببینمت میکشمت .
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۱۸ بهمن ۱۳۹۲:D میلاد
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۱۸ بهمن ۱۳۹۲دمت گرم SLR جان ! قبلا هم گفته بودم. به نظرم اکورد مناسب ترین سدان ژاپنیه! جالب اینجاست که قیمت پایه اکورد کمتره ولی تو ایران گرون تره!!!
slr722
۱۸ بهمن ۱۳۹۲اره یادمه محسن جان…
منو میلاد محسن کسری ( km) یه مقایسه خیلی خوبی بین…
اکورد.
کمری.
سوناتا.
اپتیما.
مزدا6.
تینا.
التیما.
کیزاشی.
انجام دادیم…
یادمه کیزاشی همه اول کاری حذف کردن…
Km
۱۸ بهمن ۱۳۹۲آره یادش بخیر پویا منو تو که ساعت ها درباره کره و ژاپن بحث مى کردیم. آخرشم نتونستم راضیت کنم که ژاپن هنوزم سرتره :D آکورد برنده شد نه؟؟
slr722
۱۸ بهمن ۱۳۹۲اره کسری اکورد برنده شد…
اما دوم شد سوناتا…
نگو نه…
زیگما
۱۸ بهمن ۱۳۹۲توجه توجه
فراخوان
میلاد km محسن توفیقی محمد، امین وحید علی و….. توجه فرمایید.
دوستانی که مایل هستند با هم در ارتباط باشیم و از اطلاعات همدیگر استفاده کنیم ، لطفا به ایمیل زیر پیام بزنید یا اگر در یاهو مسنجر فعال هستید ، در آنجا پیامی برای من بفرستید.
nazaninahmadi1991@ yahoo . com(فاصله ها برداشته شود)
پدال بذار برای یک روز این کامنت من بمونه.دوستت دارم پدال ♥♥♥♥♥♥
سعید
۱۹ بهمن ۱۳۹۲اس ال ار.. عشق اشغالای کره ای هستن
ali reza
۱۹ بهمن ۱۳۹۲slr
شما باز هم عاشق اشغال های کره ای هستی!!!!!!!!
باز خالی بند هم هستی!!!! یا ترک کردی
برا همین هم تویوتا رو نمی شناسی
فقط تویوتا و لکسوس و هوندا و مزدا و نیسان و سوبارو و هر چی ژاپنیه
matin
۱۸ بهمن ۱۳۹۲آکورد خیلی بهتره تنها مشکلش خدمات پس از فروشه
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۱۸ بهمن ۱۳۹۲درسته منم شنیدم این ماشین گارانتی درست و حسابی نداره
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ بهمن ۱۳۹۲محمد تازه کاره . باید بهش فرصت داد .
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۱۸ بهمن ۱۳۹۲ما که از خدامونه مردم ماشین با کیفیت ژاپنی بخرند ، فقط امیدوارم مثل ایرتویا بتونه خدمات بده
طوفان
۱۹ بهمن ۱۳۹۲ماشین ژاپنی گارانتی میخواد چکار ؟
hosseindark
۱۸ بهمن ۱۳۹۲آکورد طراحیش بهتره
قیمت بالاش به آپشن و طراحیش میارزه
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، به خضوض تویوتا و نیسان
۱۸ بهمن ۱۳۹۲سلام ، قیمت آکورد از کمری پایین تره تو مدل پایه ، تو مدل های فول هم همش 2000 دلار تفاوت دارند… به هر حال با تمامی احترامی که به کمری دارم باید بگم تو این نسل از رقبا جا مونده ، هرچند هنوز هم یکی از مدعیان میدانه
زیگما
۱۸ بهمن ۱۳۹۲ببینید دوستان .همه اینها درسته که آکورد طراحی بهتری داره و از خیلی نظر خیلی از ها بهتر از کمریه.ولی شاخص مردم پسند بودن نداره. کمری مردم پسنده. مثل پیکانه.وقتی پراید اومده بود با اینککه از خیلی از جهات بهتر از پیکان بود ولی خیلی ها باز هم پیکان رو ترجیح میدادنید!چون مردم پسند بود.
ALi.sd
۱۸ بهمن ۱۳۹۲چه مثال چرتی ، تویوتا و هوندارو با سایپا و ایران خودرو مقایسه میکنه ،
هم مثالت چرت بود هم نتیجه گیریت ، چون پراید خیلی بیشتر از پیکان تو
بازار جواب داد .
زیگما
۱۸ بهمن ۱۳۹۲من بازار رو مقایسه نکردم ! بلکه رفتار شناسی مشتری رو مورد بحث قرار دادم!
اگر هم حرفم اشتباه باشه، چه دلیلی میتونه وجود داشته باشه که کمری با وجود این همه ضعف، باز هم بیشتر فروش بره در “امریکا”(به عنوان بازا معیار)؟؟
ALi.sd
۱۸ بهمن ۱۳۹۲بله من خودمم کمری رو به اکورد ترجیح میدم ، منتها نسل بعدش رو که قول داده ضعف طراحیش جبران بشه احتمالا خیلی بهتره ، خب عزیزم خرید و فروش در بازار = رفتار مشتری!!
پراید آشغال از وقتی که به بازار تحمیل شد ، پیکان جاشو بش داد ، چون مردم خواستن که جاش باشه :p
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ بهمن ۱۳۹۲درود .
زیگما منظورت کدام بازاره ؟؟؟
ایران یا دنیا .
ایرانو نمیشه با جای دیگه مقایسه کرد .
فامیلی موتور تازه تاسیسه . هنوز نمایندگیهاش زیاد نشده .
ولی ایرتویا از نظر مالی قویتره . از سال 1386 در ایرانه .
اینو باید در دراز مدت سنجید .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ بهمن ۱۳۹۲درود.
پدال من دوتا کامنت در جواب اس ال ار گذاشتم نیست .
غیب شده .
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۱۸ بهمن ۱۳۹۲آره کامت های منم هیچکدوم نیست
امین ، تویوتا ، Let’s Go Places
۱۸ بهمن ۱۳۹۲تا اون جایی که من یادمه ایرتویا از سال 84-83 توی ایران هست.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ بهمن ۱۳۹۲درود دشمن المان .
منظورم زمانی هست که واردات ازاد شد .
امین ، تویوتا ، Let’s Go Places
۱۸ بهمن ۱۳۹۲کی گفته من دشمن المانم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ میلاد !!!!!!!
منم منظورم ازاد شدن واردات بود.
من سال 84 رفتم نمایشگاه خودرو های بی ام و. توی یه باغی بود.
برگزار کنندش میگفت این اولین باره که نمایشگاه رسمی داریم.یادمه قیمت بی ام و های سری 5 حدود 50 60 میلیون بود.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ بهمن ۱۳۹۲خدا باعث و بانی گرونی هارو لعنت کنه .
جهانگير
۱۸ بهمن ۱۳۹۲من تا الان هوندا سوار نشدم ولی اگه پول داشته باشم حتمأ هوندا میگیرم
موتورش رو سوار شدیم واقعأ عالیه
زیگما
۱۸ بهمن ۱۳۹۲در مورد حداکثر سرعتی که اعلام کردید شک دارم پدال! در یوتیوب سرچ کنید 2013 toyota camry top speed می بینید که بیشتر از اینا میره! من هم هیچ وقت به این تاپ اسپید های اعلام شده اعتماد نکردم و نمکینم چون طبق قوانین خاصی باید این مقدار رو کمتر اعلام کنند….
پدال نمایشگاه شیکاگو شروع شده :D
زیگما
۱۸ بهمن ۱۳۹۲اینم سندم:
http://www.youtube.com/watch?v=Pt3nP7mIgEY
alireza
۱۸ بهمن ۱۳۹۲من که هوندا رو واقعا می پسندم . نه اینکه تویوتا خوب نیست . بلکه طراحیش زیاد به دلم ننشسته.
sina ghk
۱۸ بهمن ۱۳۹۲اصلا درمورد کیفیت اجحاف شده کیفیت هوندا از تویوتا بیشتره. (والا ما که ژاپن بودیم اینطور بود) مردم هم بیشتر نیسان سوار می شدند.
زنده باد ژاپن زنده باد نیهون!
SAEED
۱۸ بهمن ۱۳۹۲سلام.
بنظر من مقایسه دو ماشین ژاپنی برای این هدف ک یکیشونو برتر نشون بدیم اصلاً معقول نیست!تنها چیزی ک میتونه بینشون تفاوت ایجاد کنه سلیقه شخصی مصرف کنندست!
VAHID JINPACHI
۱۸ بهمن ۱۳۹۲رقابت نفس گیری بود…
دمت گرم پدال…
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، به خضوض تویوتا و نیسان
۱۸ بهمن ۱۳۹۲هر دو خودرو عالی ، کمری دو اگزوز که صدای موتور توی کابینش معنی نداره و با ترمز دستی پدالی از لحاظ داخلی بهتر از آکورده و آکورد از لحاظ طراحی خارجی از کمری بهتره … حیف که مدل های 4 سیلندر دو خودرو وارد میشه ، آرزو به دل ما موند که کمری 3.5 لیتری 268 اسب بخاری یک روز سوار شیم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ بهمن ۱۳۹۲درود.
خب برو اریون سوار شو .
Masoud AMG
۱۸ بهمن ۱۳۹۲هوندا آکورد یه خودرو که نسبت به رقیباش تعلیق اسپورتی داره ودر تهایت هندلینگ عالی که بیشتر خریدارای جوان را جذب میکنه در حالی که تویوتاکمری یه خودرو آرام وبا سواری نرم هستش وطرفدارای خاص خودشو داره.به امید روزی که تمامی خودرو های این رده هم زمان تو بازار ایران فراهم بشه (کمری-آکورد -سوناتا-فیوژن-مالیبو-پاسات-مزدا6-لگاسی-دوج چارجرcharger- آلتیما-اپتیما و…)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ بهمن ۱۳۹۲و فولکس جتا .
Masoud AMG
۱۸ بهمن ۱۳۹۲آقا میلاد Volkswagen Jetta تو این کلاس قرار نمی گیره جتا رو میشه با(مزدا3-کرولا-سیویک -فوکوس سدان-دوج دارت-Chevrolet Cruze-Hyundai Elantra Sedan-لنسر-مگان و…)مقایسه کرد.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ بهمن ۱۳۹۲درود .
منم میدونم در این کلاس نیست . منظور من این بود که
شرایطش در ایران فراهم بشه و وارد بشه . زود قضاوت نکن .
hrf
۱۸ بهمن ۱۳۹۲کاش مزدا 6 هم میاوردن. واقعا ماشین خوبیه. عالیه هم از لحاظ قیافه و هم زیر پای ماشین حرف نداره
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ بهمن ۱۳۹۲درود.
انتخاب اول من هوندا .
من هوندارو خیلی بیشتر از تویوتا قبول دارم . اون هم با مشکلات سونامی دست
و پنجه نرم کرد و به اندازه ی تویوتا فراخوان نداد .
البته اگر بخواهیم معیار را سونامی قرار بدهیم .
ولی در کل هوندا و نیسان از تویوتا کمتر فراخوان دادند .
در اینجا هم هوندا طراحیش خیلی بهتر از تویوتا است .
حدود 6 سال پیش مجله ماشین بهترین خودروهای دهه ی 70 ایران رو نوشت .
یکیش هوندا اکورد بود . نوشته بود دقت دنده اش از ماکسیما بالاتره .
هنوزم طراحیش حرف برا گفتن داره . شاید خیلیا بگن بی روح و کسل کنندست
ولی در عین سادگی هنوز کلاس خودشو داره . همینطور کریسیدا . کرونا .
ولی در بخش خودروهای لوکس ، لکسس خیلی خیلی بهتر از اکورا و اینفینیتی
کار میکنه .
اگر به عقب دو خودرو نگاه کنید ، منبع اگزوز های کمری کاکلا مشخصه .
همینطور اکورد . اگر به سپر عقب اکوردهای ایران نگاه کنید ، جای دوتا
لوله اگزور در طرفین است . انگار که سپر اکورد 6 سیلندر با اکورد 4
سیلندر یکی است . این خب ضعفه .
ولی هوندا بهتر از تویوتا . بی ادعا تر از تویوتا .
((( فولکس واگن ، سازنده ی کم مصرفترین خودروی دنیا )))
امین ، تویوتا ، Let’s Go Places
۱۸ بهمن ۱۳۹۲میلاد چرا گیر دادی به فراخوان ؟؟ فراخوان یه چیزه طبیعی هست حتی بی ام و هم فراخوان میده.
.
.
این رو یادت نره که فراخوان های تویوتا مربوط به کیفیت خودرو نیست بلکه همنطور که قبلا هم گفتم بخاطر بد تنظیم یا برنامه نویسی کردن قطعات هست.
.
.
چون اگه مربوط به کیفیت میشد بزرگترین و پرفروش ترین خودروساز جهان نمیشد.
زیگما
۱۸ بهمن ۱۳۹۲ببخشید آتش سوزی خودرو های تویوتا به خاطر بی کیفیت بودن نیست؟
مشکل در ایربگ(بی دلیل باز شدن)نشان از بی کیفیتی نیست؟
عجباااا
بعضی از مواقع احساس میکنم که میتونم بگم”تویوتا بی کیفیت ترین خودروساز دنیا در میان 5 خودروساز بزرگ دنیا است!”
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ بهمن ۱۳۹۲درود .
امین باالخره فراخوان داده دیگه .
تو برف پاک کن . تو مدار های اتوماتیک . سیستم ترمز . داداش من
ترمز یکی از مهمترین سیستم های ماشین هست . تو اگه به این
فراخوان کم توجهی بکنی ، یعنی جون ادم ها برات مهم نیست .
فکرشو بکن یک لحظه ترمزت از کار بیفته . همینطور برف پاک کن
. تو بارون شدی برف پاک کن نداشته باشی . فاجعه است .
همینطور سیستم سوخت . اینها مربوط به کیفیته دیگه دادش .
به کم دقتیه دیگه . اگر روزی فولکس هم دچار این ها بشه ، من
انتخابم اکورده .
تویوتا فقط در سال 2013 حدود 7.43 میلیون دستگاه خودرو را
عمدتا به دلیل مشکل پدال هایشان جمع آوری کرد. پارسال که
دیگه سونامی نبوده .
امین ، تویوتا ، Let’s Go Places
۱۸ بهمن ۱۳۹۲میلاد مطمئنی اون سمند نبوده ؟
چرا این جوری با قضیه برخورد میکنی بابا ؟
“فکرشو بکن یک لحظه ترمزت از کار بیفته . همینطور برف پاک کن
. تو بارون شدی برف پاک کن نداشته باشی . فاجعه است .”
.
.
اگه شما یه نفر رو بیاری که بگه : اره توی بارون برف پاک کنش کار نکرد یا ترمزش برید ( !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ) هرچی گفتی درست.
اخه میلاد عزیز والا پراید هم بعد 10 سال کار اینجوری نمیشه.
همه این ها احتمال هست. بله احتمال این هم هست که هیوندای سونوتا توی سرعت های بالای 100 تا چرخش در بره ولی واقعا اینجوری میشه ؟؟؟؟
زیگما
۱۸ بهمن ۱۳۹۲امین جان پسر گلم
وقتی یک قطعه در طراحیش مشکلی وجود داره در عمل نیز مشکلات خودش رو نشون میده و اصلا هم احتمال اشکال پایین نیست! چون قطعه متانسب با سیستم کار نمی کنه!
حالا بعضی ها میگن”پراید هم این مشکلات رو بعد از ده سال پیدا نمیکنه”
اولا که بعد از شش ماه پیدا میکنه.دوما.پراید 20 30 سال پیش توسط فورد به فروش رفته و تست شده و مشکل فراخوانی نداره!
سعید
۱۸ بهمن ۱۳۹۲شما میلاد مثل خنجری روده دراز میکنی که چی
هوس گندم زار کردی!!!
تویوتا همیشه بهترینه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ بهمن ۱۳۹۲درود .
امین چرا باور نمیکنی؟؟؟
چرا قبول نمیکنی؟؟؟
میخوای لینکشو بذارم ببینی ؟؟؟
منه بد بخت اسمم بد در رفته که میگن تعصب داره .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ بهمن ۱۳۹۲درود.
سعید جان بهترین برای شما پرفروش ترین و رکورد دار فراخوان معنی میشه . پس بحثی ندارم .
امین ، تویوتا ، Let's Go Places
۱۸ بهمن ۱۳۹۲میدونم. میلاد عزیز. خیلی با حال بحث میکنی. لینکشو دارم. اخرین اطلاعاتی که گرفتم این بود:توی فراخوان اولیش تویوتا بود بعدش هیوندای.
و همونطور هم که گفتم احتمال بودجود اومدن این مشکلات 1 به 10000 هست.
Zonda R
۱۸ بهمن ۱۳۹۲میلاد جان
بحثت در مورد فراخوان دادن تویوتارو قبول دارم
اما انقدر تکرار کردی لوث شده و حال بهم زن
البته من به نظره همه احترام میزارم
و
اینو به عنوان یه دوست بهت گفتم
بهتر نیست وقتمون برای یاد گرفتن از هم دیگه بزاریم تا بحث های تکراری؟
اینم بگم من رو هیچ برند و کشوری تعصب ندارم
کلا عاشق ماشینم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ بهمن ۱۳۹۲درود زوندا .
خب من جوابمو نگرفتم !!!!!
اگه کیفیت داره پس چرا فراخوان داره؟؟؟
اونی که کمتر فراخوان میده پس چیه؟؟؟ اشغاله ؟؟؟
تو جواب بده .
یاشار
۱۸ بهمن ۱۳۹۲میلاد جان
پس پژو 405 که آتیش می گرفت و فراخوان نداد بر حسب نظر شما دقیق ترینه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تویوتا برترین در کیفیت… اینو بالاترین فروشش هرسال در امریکا و استرالیاو کاناداو .. نشون می ده
چون کلیت تکنولوژی و مشتری مداری تویوتا در دنیا بی نظیره
شما هم اینقدر یه سیکل بسته رو تکرار نکن خواهشا
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ بهمن ۱۳۹۲درود . عزیز سیکل بسته نیست .این داستان همچنان ادامه دارد .
بعدشم اگر فولکس ایرادی داشته به اندازه ی تویوتا نبوده .
یکی از فراخوانهای تویوتا 10 میلیون بوده .
شما یک ایراد از فولکس بگیر که مربوط به کیفیت و فراخوان و … بشه .
در ضمن خودروساز های ما لگن ساز هستند و نباید مقایسه بشه
امین ، تویوتا ، Let's Go Places
۱۸ بهمن ۱۳۹۲میلاد فولکس هم دوبار فراخوان داده. یکی 2.6 میلیون و یکی دیگه هم 300 هزار تا. لینکش رو هم دارم.
Zonda R
۱۸ بهمن ۱۳۹۲F.A
میلاد
من بحث کیفیت
تویوتا
فراخوان رو نکردم
ولی خب
فراخوان استثنا هستش
اتفاقه نه اصل
نه مبنا
البته تو انتخاب تاثیر داره
مثلا من خودم
خواستم ولوستر بگیرم
خب بخاطر فراخوان مدل 2011 و 12
بخاطر سقفش مردد شدم ولی بعد فهمیدم برطرف شده
و اینکه اگر قرار بود این موضوع تاثیره بسزایی در انتخاب و اعتماد امریکایی ها در خرید داشته و اینکه تویوتا در حین فراخوان اعتماده مردم رو جلب نمیکرد
حالا اماره فروشش این بود
یه نگاه به اماره فروشه ژانویه 2014 بنداز
تو بازاری که همه ی برندها هستن من مردم ماشین شناسن
میتونن قبل از خرید ماشینو ازمایش کنن
و…
پس
حتی تویوتا تو فراخوان ها هم موفق عمل کرده پس
بنظره من بهتره مبحث فراخوانو تکرار نکنی
چون هم لوث شده هم اینکه
اتفاقات این شکلی اجتناب ناپذیره
امین ، تویوتا ، Let’s Go Places
۱۸ بهمن ۱۳۹۲اگر کمری طراحی بهتری داشت بی شک انتخاب من تویوتا بود.
.
.
هر دو عالی و با کیفیت هستن و نسبت به قیمتشون امکانات خیلی خوبی رو در اختیار میذارن.
.
.
این رو یادتون نره که توی ایران حدود 50 60 میلیون اختلاف قیمت دارن ( با این پول میتونین یه رونیز تمیز گیر بیارین).ولی ما کاری به بازار ایران نداریم چون داغون ترین بازار جهانه.
همچنین طراحی موتور و بدنه اکورد ماله سال 2013 هست ولی کمری 2010.
.
.
تنها مشکل کمری طراحی نچندان جذاب و خوش ترکیبش هست ولی بازهم قابل قبوله.
.
.
در مقابلش اکورد طراحی بی نظیری داره و چراغ های عقبش کاملا اصالت خودروهای ژاپنی رو میرسونه.درست مثل ماکسیما های توی ایران.
.
.
داخل کابین هم که هردو به زیبایی طراحی شدن و اکورد که هیچ نقصی توی طراحیش نیست.
.
.
درکل بخوام بگم اکورد خیلی بهتره که مهمترین دلیل پیروزیش طراحی فوق العادش هست.
.
.
با تشکر از سایت پدال.مقیسه خیلی خوبی بود.
مجید
۱۸ بهمن ۱۳۹۲من سوار دوتاش شدم، یه لاستیک هر دوش می ارزه به کره ای ها، اما آکورد خیلی بهتر از کمری بود، سواریش فوق العادس، رؤیاییه، کاش توان خریدش بود، معطل نمی کردم…
walid
۱۸ بهمن ۱۳۹۲عاشق آکوردم
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، به خضوض تویوتا و نیسان
۱۸ بهمن ۱۳۹۲ایولا خداییش خوب اومدی آکورد عالیه منم بدجور عاشقشم فقظ ای کاش مدل های 6 سیلندرش هم میومد
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، به خضوض تویوتا و نیسان
۱۸ بهمن ۱۳۹۲ایشالله سال بعدی با کمری new face تمام رقیبا رو له میکنیم
امین ، تویوتا ، Let's Go Places
۱۸ بهمن ۱۳۹۲خیلی شوق دارم ببینیم نسل جدید کمری چه شکلی میشه.
mory
۱۸ بهمن ۱۳۹۲چقدر بدبختیم ما تو ایران دو تا ماشینن پیش پا افتاده که با این وضع جهنمی تو ایران 70 میلیون میشه بازم دو برابرش میکنن میکنن …
امین ، تویوتا ، Let’s Go Places
۱۸ بهمن ۱۳۹۲یه چیزه دیگه تویوتا فکرشو باید روی 20 30 نوع ماشین مختلف بذاره که هر کدومشون جز بهترین های جهان هستن ولی هوندا در کل 10 تا ماشین هم تولید نمیکنه.
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۱۸ بهمن ۱۳۹۲یادش بخیر یه زمانی کمری 30 میلیون بود
m.a7200
۱۸ بهمن ۱۳۹۲اخه ماشین های ژاپنی اصلا نباید مقایسه کرد هر کدوم رو بخری برنده ای
من هر دو رو میپسندم.
Alireza
۱۸ بهمن ۱۳۹۲من نمی فهمم چرا وقتی این دو تا ژاپنی هستند هیوندا سوناتا فروشش از این 2 تا تو ایران بیشتره
مخ خودرو
۱۸ بهمن ۱۳۹۲برای اینکه به مخت فشار نمیاری . خب شما پول نداری ، نمیدونی ….
کسی که پولش زیادی کرده یه بعد از ظهر هوس میکنه بره 140 تومن ول خرجی کنه . میره نمایشگاه ها رو میبینه . میگه : ااااااه این چه ماشین خفنیه .
چه قیافه ی خفنی داره . آقا اسم این چیه . طرف بهش میگه سوناتا . این بغلی هم کمری جدیده .
میگه : اااای ایـــشَه . این چیه . من که میخوام 2 ماه دیگه یه ماشین دیگه بخرم . حداقل این 2 ماه حال کنم .
ببین استهلاک پایین تویوتا برای چنین افرادی خیلی مهم نیست
چون هیوندای هم که قرار نیست بعد 2 سال وا بره . اون هم قرص و محکمه . فرقشون 10 تا 20 سال دیگه مشخص میشه .
↓↓↓↓ افـــتــــاد ↓↓↓
yashar
۱۸ بهمن ۱۳۹۲کمری فولش 140 آکورد 180!؟
خب معلومه با اختلاف 40 تومنی تو ایران کمری انتخاب بهتریه!
مثل این میمونه که یارو بره با پولش یه کمری بخره یه ال 90 اتومات هم بهش اشانتیون بدن!!
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۱۸ بهمن ۱۳۹۲بسمه تعالی
من که از هر دوشون بدم میاد.
اصلا دست خودم نیست نمی دونم چرا وقتی اسم ماشین های آسیا و آسیای شرقی میاد یه جوری میشم.
کی می تونه نظر منو در مورد ماشین های آسیا عوض کنه؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ بهمن ۱۳۹۲درود.
سینا تو دیگه داری ازونور پشت بوم میفتی .
من احتمال میدم سوارشون نشدی . هرچند که خودم سوارشون نشدم ولی محصولات
دهه ی 90 ژاپن اسطوره بودند.
من تا به حال مخالف دهه ی 90 ندیدم . ولی الان میگم تویوتا ، تویوتا
سابق نیست . فراخوانهاش زیاد شده . کاری به لکسس نداریما .
بهت پیشنهاد میکنم سوارد ماشین های دهه ی 90 ژاپن بشو . دیگه پیاده
نمیشی .
امین ، تویوتا ، Let’s Go Places
۱۸ بهمن ۱۳۹۲دهه 90 جای خود. همین جدیداش هم سور بشی پیاده نمیشی.
.
.
هر کی ماشین اولشو تویوتا بخره ماشین بعدیش رو هم تویوتا میگیره چون حس خاصی داره.
Zonda R
۱۸ بهمن ۱۳۹۲F.A
میلاد جان
من از 3 نفر که هر 3
این نسل و نسل قبل رو داشتن
پرسیدم
همه متفق القول این نسل رو بهتر میدونستن
تو کیش از یه رانندگی تاکسی پرسیدم
اونم نظرش همین بود
پس کیفیتش بهتر شده
Zonda R
۱۸ بهمن ۱۳۹۲F.A
در ضمن کمری بازار دست دوم بهتری داره
واین
یکی از محاسن کمری به اکورده
امین ، تویوتا ، Let’s Go Places
۱۸ بهمن ۱۳۹۲بله همه چیز به قول معروف همون چیزی نیست که روی کاغذ نوشته میشه.
مثلا تویوتا فراخوان داده ولی احتمل اینکه اون مشکل بوجود بیاد 1 به 10000 هست.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ بهمن ۱۳۹۲درود .
زوندا اولا بیشتر نظرم روی طراحیش بود .
دوما اگه بگم باز میگی بحثش لوس شده . ولی چرا در عین
حالی که شما میگی کیفیتش بالاتر رفته ، چرا فراخواناش از نسل 2006 به قبلش بیشتره .
جواب منطقی بده .
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۱۸ بهمن ۱۳۹۲بسمه تعالی
میلاد ایمیلامو چرا جواب نمیدی؟!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ بهمن ۱۳۹۲درود. داداش وقت نداشتم . ببخشید . شرمنده . معذرت میخوام .
Zonda R
۱۸ بهمن ۱۳۹۲F.A
2006؟؟؟؟!!!!!
عزیزم.
من در جواب حرف شما که گفتی تویوتا تویوتای سابق نیست عرض کردم
که این تویوتا از نسله قبلش بهتره
اینو کسانی میگن که سه نسله کمری رو داشتن و با هر کدوم حداقل 100 هزار کیلومتر رانندگی کردن
شاهین
۱۸ بهمن ۱۳۹۲سینا جان سلام
اگه یه خورده تعصب رو کنار بزنی و منطقی تر باشی خواهی دید که خودروهای ژاپنی بویژه تویوتا مرگ ندارن و کم استهلاکن
سرچ کن تا ببین که تاکسی کیش (کمری یا کرولا) 700 – 800 هزار کیلومتر توی گرما میرن و راحتیشون عین اوله بدون کمترین مشکل
مجتبی
۱۸ بهمن ۱۳۹۲طراحی پشت نسل جدید کمری زیاد جالب نیست.
بنظرم هوندا آکورد لوکستر از کمریه…
Zonda R
۱۹ بهمن ۱۳۹۲F.A
تکرار بیش از حده یه واژه بی منطقه و بیشتر مبالغست تا بحث
وقتی فاکتور فراخوان روی فروش و اعتماد مردم نداشته
خب چرا باید در موردش بحث کرد؟!؟
بهزاد
۱۸ بهمن ۱۳۹۲یکی از بی نقص ترین تحلیل ها بود و اگر این تست ها به صورت long term که در بیشتر نشریات خارجی انجام میشه همراه بشه اطلاعات دقیق تری رو میتونه انتقال بده.
انتخاب بنده هوندا آکورد هست.
شرکت وارد کننده اگر بتونه خودروهای دیگر هوندا مثل crv و سیویک کوپه و چند مدل دیگر رو به سبد محصولاتش اضافه کنه میتونه بازارش را بهتر توسعه بده.
ali
۱۸ بهمن ۱۳۹۲من تویوتا کمری رو ترجیح میدم..
اکورد گرونه
قرار باشه 180 میلیون برای یه ماشین بپردازم rav4میخرم.
مخ خودرو
۱۸ بهمن ۱۳۹۲منظورت چیه عکس دلار بزنه
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
احسان(احسان سابق)
۱۸ بهمن ۱۳۹۲کمری واقعا ماشین خانوادس و هیچ حس جذابیت و جوون پسندی نداره اما اکورد زیباتر و خشنتره.با این وجود تویوتا هیچ کمکاری در تولید کمری نداشته وگرنه سال قبل 400 هزارتا تو امریکا نمی فروخت.کمری بازار هدفش کاملا مشخصه:خانواده های متوسط.
در هر صورت برای 99% خانواده های ایرانی خرید کمری یا اکورد یک رویا و افسانه هست.وای بر کسایی که ایران رو انقدر بیچاره و فقیر کردن
رضا
۱۸ بهمن ۱۳۹۲عاشق اکوردممممممم
Zonda R
۱۸ بهمن ۱۳۹۲F.A
البته منم اگه سدان بخوام بگیرم
اکورد رو انتخاب می کنم تو این رده
ولی ترجیح میدم یه rav 4 بگیرم با این پول
بهرام
۱۸ بهمن ۱۳۹۲سلام …. اولا کاش توضیحی هم پیرامون نرمی و میزان نفوذ صدا در هردو خودرو مینوشتید ….. هوندا با توجه به کم بودن شبکه خدماتیش و نیز احتمالا سختی دسترسی به لوازم مصرفیش نتواند گزینه اول انتخاب باشه …. ولی هردو ماشین های اکونومی و خانواده هستند و ما ارزومندان خودرو برایمان غیر دسترس ….