سال ها بود که تویوتا کمری تنها سدان متوسط قابل اعتماد در بازار ایران شمرده می شد و بی شک آن هایی که در گذشته به دنبال خودرویی با کیفیت و مرغوب می گشتند، کمری در انتخاب اول آن ها قرار داشت.
اما اخیرا شرکت فامیلی موتور پای محصولات هوندا را به کشورمان باز کرده و با ارائه دو مدل سیویک و آکورد تحولی در بازار داخل بوجود آورده است. امروز بحث ما مرتبط با مدل آکورد است.
شاید شما هم می دانید که این دو خودروی ژاپنی برای سالیان سال در لیست پر فروش ترین خودروهای بازار آمریکا قرار داشته اند و رقابت این دو خودرو، یک رقابت جهانی است که اگر فاکتورمان میزان فروش باشد، کمری در رتبه ی نخست قرار خواهد گرفت.(چرا؟) در ادامه می خواهیم مقایسه ای گذرا بین این دو خودرو داشته باشیم.
طراحی ظاهری
عملکرد و کارایی
این بار از آکورد شروع می کنیم: آکورد در ایران تنها با موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر عرضه می شود. این موتور قادر است ۱۸۵ اسب بخار نیرو تولید کند و آکورد را ظرف مدت ۸.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت این خودرو ۲۲۲ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. گیربکس این خودرو از نوع CVT یا پنج دنده اتوکاتیک است و تمام نیرو را به محور جلو وارد می کند. این اعداد و ارقام حاکی از عملکرد خوب آکورد است. امتیاز این بخش آکورد: ۸
کمری(GLX): تویوتا کمری هم در ایران با پیشرانه کم حجم خود عرضه می شود. حجم موتور کمری ۲.۵ لیتر است که از آکورد کمی بیشتر است. این موتور می تواند ۱۸۱ اسب بخار قدرت تولید کند. شتاب این خودرو ۹.۲ و حداکثر سرعتش ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است که مطمئنا در مقابل آکورد یک بازنده است اما کارایی اش همچون سابق بی نظیر خواهد بود. سواری این خودرو نیز همچون سابق کاملا نرم و بی صدا است. امتیاز این بخش کمری: ۷
کیفیت
ایمنی
کمری: نمرات تست های تصادف کمری در سال ۲۰۱۲ بهبود یافته است و در مدل های جدید، ایمنی آن بدون تغییر باقی مانده است. این خودرو که قویتر و سبک تر از نسل قبلی اش است بصورت استاندارد دارای ده کیسه هوا است اما توجه داشته باشید بیشتر مدل های کمری در ایران دارای دو کیسه هوا هستند اما مدل های ۸ کیسه هوایی هم در بازار داخل موجود است. دوربین دید عقب و هشدار دهنده نقطه کور از ویژگی های سفارشی این خودرو هستند که تنها در مدل فول قابل رویت است. کمری در تست های IIHS توانست رتبه خوب را بدست بیاورد و ۵ ستاره از آن خود کند اما در تست از جلو کمری کمی ضعیف عمل کرد و با گرفتن رتبه نامناسب و گرفتن ۴ ستاره به کار خود پایان داد. امتیاز این بخش کمری: ۹
آکورد: بدون شک آکورد یکی از مناسب ترین خودروها برای خانواده است چرا که توانسته از بیشتر تست های تصادفش پیروز و موفق بیرون بیاید و کمی از کمری بهتر عمل کرده است. این خودرو در تست تصادف جلو، جانبی و بروخورد از عقب رتبه خوب را از آن خود کرده است. این خودرو هم در تست ضربه از جلو با چهار ستاره راضی شد اما ایمنی این خودرو همچنان در سطح بالا قرار دارد. این خودرو دارای ویژگی های چون ترمز های دیسکی با توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری،۸ کیسه هوا به همراه تکنولوژی SmartVent (تشخیص سرنشین)، هشدار برخورد جلو، سیستم کمک خودرو در شیب، کمربندهای سه نقطه ای و کروز کنترل تطبیقی می باشد. امتیاز این بخش آکورد: ۱۰
ویژگی ها و امکانات
مصرف سوخت
کمری: شاید امروز اصلی ترین دغدغه مردم میزان مصرف سوخت و هیزنه های آن است که به لطف وجود کمپانی هایی مثل تویوتا این مشکلات تا حدود بر طرف شده است. تویوتا سبزترین خودروساز جهان است پس باید خودروهایش مثل همیشه سبز باشند. مصرف کمری در شهر ۹.۴ لیتر و در جاده تنها ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است که این ارقام بنظر عالی می رسند. امتیاز این بخش کمری: ۹
آکورد: فکر کردید در این میان هوندا بیکار نشسته است؟! و در جواب باید گفت خیر! هوندا آکورد با جعبه دنده CVT و سیستم تزریق مستقیم سوخت دارای مصرف ۸.۷ لیتری در شهر و ۶.۵ لیتری در جاده است. دکمه اکو هم به میزان مصرف سوخت این خودرو کمک زیادی می کند. امتیاز این بخش آکورد: ۹.۵
قیمت
شاید یکی از مهمترین معیار های شما برای انتخاب خودروی آیندتان قیمت آن باشد حالا بیایید به قیمت این دو خودرو نگاهی بیاندازیم. آکورد: در بازار ایران فولترین آکورد (مدل EXB) حدود ۱۸۰ میلیون و مدل پایه )مدلLXB) آن که دارای کمترین آپشن است حدود ۱۳۰ میلیون تومان قیمت دارد. امتیاز این بخش آکورد: ۷
کمری: قیمت کمری در ایران تا حدودی کمتر از آکورد است. شما می توانید تنها با قیمت ۱۱۰ میلیون تومان صاحب یک دستگاه کمری GL شوید. اما اگر قدرت و آپشن های بیشتری می خواهید، می توانید مدل GLX را بخرید که قیمت آن حدود ۱۴۰ میلیون تومان است. امتیاز این بخش کمری: ۹
شاید تا اینجای کار برنده را حدس زنده باشید اما بیایید با جزییات بیشتر این موضوع را برسی کنیم:
رتبه اول: هوندا آکورد با امتیاز ۸.۵
نکات مثبت:
• پویایی در هنگام رانندگی
• ظاهر خارجی جذاب
• فضای داخلی راحت
• مصرف سوخت کارآمد
نکات منفی
• کیفیت فضای داخلی و ادوات به کار رفته در آن به خوبی کمری نیست.
• قیمت نسبتا زیاد
رتبه دوم: تویوتا کمری با امتیاز ۸.۲
نکات مثبت
• کار کردن با آن ساده و لذت بخش است.
• طراحی داخلی زیبا و لوکس
• قیمت جذاب
• کنترل راحت
نکات منفی
• ظاهر آرام و بی روح
• سیستم تعلیق تا حدودی خشن است.
• کسل کننده برای رانندگی
یک مقایسه اجمالی بین هوندا آکورد و تویوتا کمری
- مشخصات
- هوندا آکورد ۲۰۱۳
- تویوتا کمری ۲۰۱۳
- برنده
- موتور
- ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر
- ۲.۵ لینری چهار سیلندر
- –
- گیربکس
- CVT
- شش دنده اتوماتیک
- –
- قدرت
- ۱۸۵ اسب بخار
- ۱۸۱ اسب بخار
- آکورد
- حداکثر گشتاور
- ۲۳۰ نیوتن متر
- ۲۳۵ نیوتن متر
- کمری
- مصرف سوخت
- مصرف ترکیبی ۷.۵
- مصرف ترکیبی ۷.۸
- آکورد
- مصرف مشاهده شده
- ۹.۲ لیتر
- ۱۰ لیتر
- آکورد
- وزن
- ۱۵۱۳ کیلوگرم
- ۱۴۸۵ کیلوگرم
- کمری
- فضای پای جلو
- 108cm
- 106cm
- آکورد
- فضای پای عقب
- ۹۷.8cm
- ۹۸.8cm
- کمری
- حجم فضای بار
- ۴۴۷ لیتر
- ۴۳۶ لیتر
- آکورد
- فضای سر جلو
- ۹۵.5cm
- ۹۶.3cm
- کمری
- فضای سر عقب
- 94cm
- ۹۶.5cm
- کمری
- شروع قیمت(جهانی)
- $۲۲,۴۷۰
- $۲۳,۰۳۰
- آکورد
- قیمت مدل فول
- $۳۰,۷۸۵
- $۲۸,۵۲۰
- کمری
در پایان دیدید که این دو خودرو چقدر به هم نزدیک هستند و انتخاب یکی از آن ها بی شک کار مشکلی است. اما با این وجود امیدواریم در انتخاب پیشرویتان کمی کمکتان کرده باشیم.
اما موضوع مهمتر آن است که در سایر کشورها این دو خودرو برای بیشتر مردم عادی قابل خرید است اما متاسفانه در کشور ایران خرید خودروهایی همچون کمری و آکورد برای خانواده هایی با درآمد متوسط غیر قابل تصور است اما در کشورهای دیگر اینگونه نیست!
parsa
۱۸ بهمن ۱۳۹۲کمری تو ایران بهتره چون قدیمی تره وجا افتاده
هوندا یه کم قشنگ تر از اونه ولی مطمئن باشید تویوتا نصل بعدی شو بهترطراحی میکنه
Zonda R
۱۸ بهمن ۱۳۹۲F.A
اکورد
2ایربگ فول
134 میلیون
!
محمد حسین
۱۸ بهمن ۱۳۹۲پدال عزیز نمرهات از چند بودند ؟؟؟
رضا 2272
۱۸ بهمن ۱۳۹۲انتظار داشتی از چند باشن؟
[…]
سینا
۱۹ بهمن ۱۳۹۲حالا منم عین این جمله رضا 2272 رو یکی دو روز پیش نوشتم، کامنتمو پاک کرد، بی جنبه …
فواد
۱۹ بهمن ۱۳۹۲از بیست!! بیچاره ها دوتاشونم تجدید شدن.
meysam
۱۸ بهمن ۱۳۹۲این یا اون زیاد مهم نیست. یکی تویوتا رو میپسنده، یکی هوندا رو، چیزی که مهمه اینه که این شرکتها چقدر برای مشتریاشون ارزش قائل هسنتد (البته اونور آب) که با قیمت پایین، امکانات و امنیت بالایی ارائه میدن و هر کس بر اساس سلیقه شخصی خودش ماشین میخره. من از آکورد بیشتر خوشم میاد. به امید روزی که همه ما بتونیم ماشین مورد علاقمون رو سوار شیم.
فواد
۱۹ بهمن ۱۳۹۲خداییش آکورد شیکه هم جلوش هم عقبش و هم داخلش. ولی کمری هم ماشین خوبیه. من خودم باشم آکورد رو ترجیح میدم!!
علی
۱۹ بهمن ۱۳۹۲کمری یکی از بهترین انتخابها توی ایرانه و نسل جدیدش هم فوق العادست و میپسندمش
اما باید قبول کرد به جز خدمات پس از فروش،آکورد یه سر و گردن بالاتر از کمریه
morteza
۱۸ بهمن ۱۳۹۲هوندا آکورد رنگ مشکیش از این رنگی که عکسآی بالا هست خیلی خوشگل تره
علي اقا
۱۸ بهمن ۱۳۹۲اکورد بهتره. ولی یه ذره گرونه
km
۱۸ بهمن ۱۳۹۲آکورد لوکس تره و از نظر طراحی از کمری سرتره ولی نباید کیفیت بی نظیر کمری و کم استهلاک بودنشو فراموش کرد. تازه با این طراحی خسته بخصوص طراحی نمای عقبش هنوز هم بین رقباش پرفروش ترینه. خیلی منتظر نسل جدیدشم چون رقابت تو این رده واقعا حساسه
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۱۸ بهمن ۱۳۹۲بازار فروش کمری با همین طراحی ، خیلی بهتر از آکورده
زیگما
۱۸ بهمن ۱۳۹۲میلاد جان میتونی بگی چرا خودروساز های المانی نتونستن رقیبی برای سدان های سایز متوسط امریکایی و ژاپنی بسازن؟؟؟؟؟ میدونی فروش فولکس واگن پاسات در امریکا چقدر افت داشته؟در صورتی که اکثر این سدان ها رشد داشتند؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ بهمن ۱۳۹۲درود .
زیگما جان ، منظورت از خودروساز های المانی چه برندهایی است ؟؟؟
مرسدس بنز؟؟؟
ب ام و ؟؟؟
ائودی ؟؟؟
پورشه ؟؟؟
چه برندی ؟؟؟
دوست عزیز خودروساز های المانی از همون سال تولیدشون ، مسیرشون مشخص
بود . ماشین های با کیفیت لوکس . شما که علامه هستی ، به نظرت مقایسه ی
بنز سی کلاس با کمری یا کرولا درسته ؟؟؟
یا اگر لکسس یک برند جدا بود و وابسته و زیرمجموعه ی خودروسازی دیگر
همچون تویوتا و یا … نبود ، این درست بود که ماشین ارزون تولید کنه؟؟
این کار افت کلاسه . همونطور که کادیلاک نمیکنه .
ولی فولکس واگن از همون اول مسیرش مشخص بود . حتی از اسمش . خودروی
مردمی .
یک بار ب ام و چند سال پیش عنوان کرد که میخواد ماشین ارزون در هند تولید
کنه . اولین کسی که مسخرش کرد و طعنه زد مرسدس بنز بود .
اعلام کرد که ما هیچ برنامه ای برای تولید خودروی ارزون در هیچ کجای
دنیا نداریم . بعدش لکسس و برند های دیگه گفتن .
یا همین لکسس .
مگه ندیدی زمانی که مرسدس بنز مدل CLA رو روانه ی بازار کرد ، لکسس
گفت ماشین ارزون نمیسازیم . درسته که قیمت پایه ی مدل بنز CLA ، به
دلار میشه 29900 . ولی از کیفیت و تکنولوژی چیزی کم نداره .
این ماشین چون پلت فرمش با بنز A کلاس یکی هست ارزون تر تمام شده .
بعدشم بنز با این کار خریداران بیشتری را هدف قرار داده .
طوری که وقتی اعلام شد بنز پر فروش ترین برند لوکس امریکا است ، یکی از
عوامل و مدل های تاثیر گذار در این رتبه همین بنز CLA و A کلاس جدید
بود .
حالا میرسیم به فروش کمه پاسات در امریکا .
یکی از علت هاش فضای کم داخلی در برابر رقبا از جمله : کمری و اکورد
بوده .
در مدل جدید 10 سانتی متر بزرگ تر شده .
بعدشم فولکس پاسات هنوز به اندازه ی ماشین های ژاپنی در امریکا محبوب
نشده . ولی چیزی از کمری و اکورد در کیفیت و امکانات کم نداره .
چون هدفش رقابت با این برند ها و کلاس ها است .
ولی در چین فولکس جتا یکی از پرفروش ترین هاست .
در ضمن فاصله ی فولکس با تووتا نزدیک 200 هزار دستگاه است .
زیگما
۱۸ بهمن ۱۳۹۲بله
وقتی بنده اسم سدان سایز متوسط رو میارم و پاسات هم اسمشو میارم قطعا منظورم سدان سایز متوسط معمولی است. پس برند فولکس واگن مورد نظرمه.ب ام و و آئودی و …. که خودروی معمولی نمیسازن!
دوم.پس بنظر شما، علت فروش کم فولکس واگن، در امریکا تازه وارد بودنشه. درست فهمیدم؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ بهمن ۱۳۹۲درود .
چنتا علت داره .
ولی اگر امار هارو ببینی ، فروش فولکس در امریکا رو
افزایشه . مثلا کم فروش ترین محصول فولکس ، همین فولکس
گلف است . فروش ضعیفی داره .
شما اگه دلایل بیشتری داری به ما بگو .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ بهمن ۱۳۹۲در ضمن شما نوشتی خودروساز های المانی .
نه فولکس واگن .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ بهمن ۱۳۹۲به گزارش اطلاع رسانی سایپا به نقل از اتوگاید، برای آن که بدترین خودروهای سال 2013 معرفی شوند ظرافت لازم است و باید منصفانه عمل کرد. برای همین در وحله اول خودروهای بالای 100 هزار دلار را نباید در این جا مقایسه کرد چون طبیعی است که تعداد فروش این خودروها کم است بنابراین انتظار نداشته باشید نام فراری و رولز رویس را در فهرست کم فروش ترین خودروهای سال 2013 ببینید. معیار دوم هم این است که باید خودرو در سال 2013 در حال تولید و در معرض فروش بوده باشد، بنابراین نباید نام فولکس واگن روتان را در بین بازنده های صنعت ببینید. برخی از خودروها مثل آکورای ZDX، ولووی C30 و کادیلاک اسکالاد EXT هم در سال 2014 از گردونه خارج می شوند بنابراین هنوز می توانند در فهرست سال 2013 گنجانده شوند. و نکته آخر این که اگر خودروسازی مثل فولکس برای خودرویی مثل گلف، گلف R را معرفی کرده باشد به طور جداگانه و سوای از خودروی گلف عادی در این مقایسه شرکت داده شده است. و با توجه به این که سوزوکی در سال 2013 به طور رسمی از میدان خارج شده، جای خالی باز شده تا خودروهایی جدیدی به این فهرست اضافه شوند.
اکورای ZDX بداقبال ترین خودروی سال 2013
فهرست 10 خودروی که در سال 2013 بدترین عملکرد را داشتند از مقام دهم تا مقام اول عبارتند از:
10. کادیلاک اسکالاد EXT: تعداد فروش 1972 دستگاه. تغییر فروش نسبت به سال گذشته: (+2%). مقام سال قبل: پنجم. قیمت 63 هزار و 60 دلار
9. ولووی S80. تعداد فروش 1935 دستگاه. تغییر فروش نسب به سال گذشته: (-41%). مقام سال قبل: –. قیمت: 39 هزار و 900 دلار
8. فولکس گلف R. تعداد فروش 1598 دستگاه. تغییر فروش نسب به سال گذشته: (-59%). مقام سال قبل: –. قیمت: 34 هزار و 195 دلار
7. سوبارو تریبکا. تعداد فروش 1935 دستگاه. تغییر فروش نسب به سال گذشته: (-23%). مقام سال قبل: هفتم. قیمت: 34 هزار و 95 دلار
6. ولووی C30. تعداد فروش 1361 دستگاه. تغییر فروش نسب به سال گذشته: (-52%). مقام سال قبل: دهم. قیمت: 25 هزار و 500 دلار
5. جاگوار XK. تعداد فروش 1346 دستگاه. تغییر فروش نسب به سال گذشته: (-18%). مقام سال قبل: –. قیمت: 79 هزار دلار
4. نیسان GT-R. تعداد فروش 1236 دستگاه. تغییر فروش نسب به سال گذشته: (+4%). مقام سال قبل: چهارم. قیمت: 99 هزار و 590 دلار
3. میتسوبیشی i-MiEV. تعداد فروش 1029 دستگاه. تغییر فروش نسب به سال گذشته: (+75%). مقام سال قبل: اول. قیمت: 39 هزار و 900 دلار
2. میتسوبیشی لانسر اسپورت. تعداد فروش 682 دستگاه. تغییر فروش نسب به سال گذشته: (-3%). مقام سال قبل: دوم. قیمت: 18 هزار و 595 دلار
1. اکورا ZDX. تعداد فروش 361 دستگاه. تغییر فروش نسب به سال گذشته: (-54%). مقام سال قبل: سوم. قیمت: 50 هزار و 920 دلار
زیگما
۱۸ بهمن ۱۳۹۲نه فقط میخواستم نظرتو رور بدونم!
البته فروش خودِ فولکس واگن رو به کاهشه در امریکا….(بدون در نظر گرفتن بقیه زیر مجموعه ها)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ بهمن ۱۳۹۲درود. بله حرف شما درسته .
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۱۸ بهمن ۱۳۹۲بسمه تعالی
میلاد این مطلب هارو از کجا در میاری،از کدوم مجله،از کدوم سایت؟
خسیس نباش به ما هم بگو هر چند که هرچه قدر مجله و سایت بخونیم به تو نمی رسیم.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ بهمن ۱۳۹۲درود .
من نوکرتم هستم سینا جان .
مجلات و نشریه ها :
مجله ماشین . هفته نامه ی خودرو امروز ، هفته نامه ی
دنیای خودرو . کالایاب . کلکسیون . البته قدیم مجله
های دیگه هم بودن ، مثل پلاک . خودرویاب . و …
سایت هارم نمیتونم بگم . برات ایمیل میکنم .
یارو . فقط المان . فقط فولوکس
۱۸ بهمن ۱۳۹۲زیگما جان سیاست فولوکس اینه که با برند های زیر مجموعهبه به بازار امریکا بره و نه با خود برندvw و اصلا هدف از تولید پاسات و گلف و.. این نیست که تو امریکا بفروشه بلکه توی اروپا و چین و از این جور کشور ها هدفش است که می شه گفت به هدفش رسیده . فولوکس فروش خوبی توی چین و اروپا داره و برند های زیر مجموعه هم توی امرکا فروش خوبی دارن ولی تقریبا می شه گفت که زیر مجوعه های فولوکس رقیبی واسه این ماشین ها توی این قیمت ندارن به همین دلیل اینا فروش بالایی دارن
(پرچم بالاست)
زیگما
۱۹ بهمن ۱۳۹۲ببخشید میشه چند تا از زیر مجموعه های فولکس واگن را که در امریکا فعال هستند و خودروی معمولی میزنند رو نام ببری که موفق هستن اونا؟ یعنی میگی فولکس واگن خودروی معمولی برای بازار بزرگی مثل امریکا نمیسازه؟چون دیگر برند هاش موفق هستن؟ اگر واقعا اینگونه است باید به مدیران فولکس واگن تبریک بگم چون مدیریتشون افتضاحه!(البته اگه حرف شما درست باشه! که از نظر من غلطه)
گاهی خودِ من ، پاسخی مناسب تری از طرف مخالفم، برای خودم دارم! یعنی طرف میاد از یه چیزی دفاع کنه بدتر میزنه نابودش میکنه! مثل همین آقا یا خانم “یارو”.
فرزاد
۱۸ بهمن ۱۳۹۲گزینه 3 از همشون خشگل تره!
رضا 2272
۱۸ بهمن ۱۳۹۲ای جان بانمک :D
فرهاد
۱۸ بهمن ۱۳۹۲دوستان توحه کنن که کمری جی ال 181 اسب بخار هست.
مدل GLX به دلیل دو اگزوزه بودن 6 اسب بیشتر از مدل GL داره یعنی 187 اسب بخار.
بنده خدا
۱۸ بهمن ۱۳۹۲سلام.الان کمری 2014 سه مدل داره…ظاهرا مدل SEدو اگزوز…من مدل GLXوGLاون رو در یه نمایشگاه دیدم…هر دو تک اگزوز بودن…اون مدل دو اگزوز مدل SEکه محدود هم هستن…
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۱۸ بهمن ۱۳۹۲داداش حتما اشتباه میکنی چون GLX دو اگزوزه ، تو همین باما میتونی یه نگاهی بندازی و کی گفته SE محدوده؟؟ به این زیادی
فرهاد
۱۸ بهمن ۱۳۹۲نه عزیز glx دو اگزوزست
se هم به وفور پیدا میشه
Saied
۱۸ بهمن ۱۳۹۲هر کدومو بدین من در خدمتم! خدا بده برکت.
زیگما
۱۸ بهمن ۱۳۹۲پدال یه چیزی! تو سایت تویوتا در مورد موتور 2.5 کمری این جوری زده!
16-Valve Dual VVT-i; 178 hp
فکر کنم اسب بخار باید اصلاح بشه!مگر اینکه موتور 2.5 کمری در ایران با اونور فرق بکنه!
سجاد
۱۸ بهمن ۱۳۹۲مشکل ما ماشینای ژاپنی نیست،ماشین ژاپنی همیشه خوب بوده وهست،درد ما مسئولامونه که اصلا بفکر جون و توان مادیه قشر متوسط وضعیف جامعه نیستن،ماشینای خارجی بخاطر نرخ ارز و کاهش تحریما حدود 5 درصد کاهش قیمت داشتن و نمایندگان مجلس ازجهت اینکه بفکر ماملت هستن نرخ تعرفه ورود خودرو رو به بهانه خرید آمبولانس 5درصد افزایش دادن،یعنی عملا راه مرزا رو برای خرید خودرو به نرخ واقعیش بستن،ازطرف دیگه خودروسازا دارن خودروهاشون رو با بیرحمی تمام به چندبرابر قیمت تمام شده میدن و میگن که ما داریم ضرر میدیم،اگه واقعا تولید خودرو توأم باضرره پس صادرات خودرو بانصف قیمت داخل چه توجیه اقتصادی ای داره،خلاصه ما قشر متوسط وضعیف جامعه هم از داخل وهم ازبیگانه داریم ضربه میخوریم،آقازاده ها چجور انتظار دارن اگه زمانی جنگ بشه ما بریم از مملکتمون دفاع کنیم درصورتی که هیچ اهمیتی برامون قائل نیستن و اوناهم دارن پا به پای بیگانه لهمون میکنن… پدال خواهشا پاک نکن
ali
۱۸ بهمن ۱۳۹۲هر دو سالار ژاپنی هستند.. بویژه کمری که یک تویوتاست
سعید
۱۸ بهمن ۱۳۹۲عالی بود پدال . درست اینه که بین دو غول ژاپنی مقایسه رو انجام بدی و اسمی از ماشین های سوسول کره ای نبری
ساسان.م
۱۸ بهمن ۱۳۹۲من طبق شرایط ایران رای به کمری دادم
از این نسل کمری زیاد خوشم نمیاد ولی آکورد 40 ملیون گرونتره نمی ارزه
اگه بحث قیمت نبود 100% آکورد
بچه ها اینارو بیخیال سوناتا رو بچسبید LoL :D
hrf
۱۸ بهمن ۱۳۹۲پدال دستت درد نکنه. واقعا عالی بود. ازاین مقایسه ها بیشتر بذار. اکورد واقعا قشنگه. کمری هم شاید در نگاه اول کمی هضمش سخت باشه ولی در طولانی مدت دیر تر از طراحی های فضایی کره ای چشم رو خسته میکنه. البته اینا کجا کره کجا
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ بهمن ۱۳۹۲درود . اینو در جواب اون دوستمون علی اقا میگم :
من متعصب نیستم . شما داری زود قضاوت میکنی .
من همین فقط هارو برای وانت های امریکا و موتور های ژاپن هم اوردم .
وانت فقط امریکا و موتور فقط ژاپن .
این یعنی اگر قصد خرید وانت داشته باشم ، اولویت اول من وانت های
امریکاست .
همینطور موتور . اولویت من در خرید موتور اول ژاپن است .
در مورد ماشین هم اولویت اول من المانی ها و بنز است .
بحث من فقط و فقط در مورد نسل های جدید کمری و فراخوان های تویوتاست .
چرا در مورد لندکروز نمیگم ؟؟؟
یا لکسس . من چرخ کمری را هم به ازرای نسل جدید نمیدم . اگر قصد خرید
ماشینهای ژاپنی پیدا کنم ، اولویت اولم با هونداست . اگرم تویوتا باشه
، مدل های قبل 2006 یا حتی 90 . تا زمانیکه نسل جدید کمری بیاد و
ببینیم . موفق باشی .
شهروز
۱۸ بهمن ۱۳۹۲میلاد جان . چرا پایان نامه می نویسی!!! چقدر وقت اضافه داری !!!!!!
بنز و تویوتا همیشه بهترین بودند و خواهند بود
درود
رضا 2272
۱۸ بهمن ۱۳۹۲دمت گرم حرفِ دلم و زدی شهروز!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ بهمن ۱۳۹۲درود . دوستان عزیز من بیکارم . الافم .
اینجا یک سایت ماشینه و بحث هم ازاده .
حالا نمیدونم که برای شما مزاحمتی ایجاد کردم .
بنده خدا
۱۸ بهمن ۱۳۹۲سلام.من مدل GLکمری رو میپسندم…
بنده خدا
۱۸ بهمن ۱۳۹۲راستی کمری se شش سیلندر…محدود وارد شدن….ولی کمری se کجا کمریglx کجا…se دو اگزوز ….
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۱۸ بهمن ۱۳۹۲مدل SE چهار سیلندره عزیز من و اسب بخارش هم تازه با GLX برابره فقط سپر و صندلی و چند چیز جزعی دیگرشون باهم متفاوته ،مدل XLE شش سیلندره با حجم 3.5 لیتر و قدرت 268 اسب بخار
فرهاد
۱۸ بهمن ۱۳۹۲آقا محمد se , glx چهار سیلندره اما به دلیل دو اگزوزه بودن 6 اسب بیشتر داره
بنده خدا
۲۰ بهمن ۱۳۹۲سلام.برین تو سایت ایرتویا و فرق SEوGLX رو ببینین….
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ بهمن ۱۳۹۲درود.
به نقل از مجله ماشین :
فروش 36 هزار دستگاه تویوتا متوقف شد
شرکت تویوتا به شرکتهای نمایندگی خود در آمریکای شمالی اعلام کرد که
فروش شش مدل محبوب این شرکت را به دلیل نقص در صندلیهای آنها متوقف
کنند.
صندلیهای گرمکندار این خودروها از موادی ساخته شده که با استانداردهای
ایمنی آمریکا مطابقت ندارد و ممکن است دچار آتشسوزی شود.
بر این اساس فروش 36 هزار خودرو، کامیون و مینیون متوقف خواهد شد و
همچنین فروش خودروهای بیشتری در کانادا، مکزیک، کره جنوبی و دیگر
کشورها متوقف خواهد شد، اما آمار کلی آنها در دسترس نیست.
جان هانسون – سخنگوی تویوتا – گفت: هنوز هیچگونه آتشسوزی یا تلفات
گزارش نشده، اما تویوتا به لحاظ قانونی نمیتواند خودروهایی که با
استانداردهای ایمنی آمریکا سازگاری ندارند را به فروش برساند.
تویوتا بر این اساس نمیتواند مدلهای کمری، آولون، سیینا و تاکوما را
که صندلی گرمکندار دارند و در سال 2013 و 2014 ساخته شدهاند و همچنین
مدلهای کورولا و توندرا 2014 را به فروش برساند.
تویوتا کمری پرفروشترین خودرو در آمریکا است و سال گذشته تویوتا 408
هزار دستگاه از این خودرو را در آمریکا به فروش رسانده است.
هانسون گفت: یکی از مواد نرم به کار رفته در روکش صندلیهای این
خودروها با استانداردهای ایمنی آمریکا سازگار نیست. تویوتا هنوز
نمیداند که تعمیر این خودروها چقدر زمان میبرد.
به گفته او مواد جایگزین در حال تولید و نصب در کارخانهها است.
نمایندگیها نیز از این مواد برای تعمیر خودروها استفاده خواهند کرد.
ما فکر نمیکنیم که این کار و انجام تغییرات زمان زیادی ببرد، اما
تاریخ مشخصی نیز در اختیار نداریم.
این خبر در 14 بهمن ماه منتشر شده و هیچ ربطی
به مخالف بودن مجله ماشین با تویوتا نداره.
اقا زوندا بحث من لوس شده این فراخوانها؟؟؟
هرچند که پیش پا افتاده باشه .
موفق باشی .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ بهمن ۱۳۹۲و این داستان همچنان ادمه دارد ….
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۱۸ بهمن ۱۳۹۲میشه اسم مجله ی ماشین رو بگی؟
زیگما
۱۸ بهمن ۱۳۹۲نادان اسم مجله، “مجله ماشین” هست!
از این به بعد سعی میکنم کمتر با تازه کاری مثل شما بحث کنم! حتی اسم معتبر ترین مجله خودرو به زبان فارسی رو هم نمیدونه!ننگ بر تو!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ بهمن ۱۳۹۲درود.
محمد جان الان رفتم تو پست پورشه ، نظراتتو خوندم .
واقعا که !!!!!!!!!
میشه به من بگی که کجای دنیا پانامرارو با نیسان جی
تی ار مقایسه میکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اونوقت من متعصب هستم ؟؟؟؟
من غرب زده هستم ؟؟؟؟
از اسم من معلومه که تعصب و نژاد پرستم ؟؟؟
کامنتات خیلی پوچ بود .
تو صفحه ی اول همین پست هم برات نوشتم که بحث کردن
با شما بی فایدست . چون نه طرف مقابلتو قبول داری و
نه منبع هارو و نه پدالو .
من اگرم حرفی میزنم با منبع میگم .
شما حرف هیچکسو قبول نداری .
پورشه خیلی تکنولوژیش بالاست . نه به خاطر اینکه
المانیه . به خاطر دست اوردهاش . به خاطر نواوریهاش .
محسن جان چه عذابی کشیدی ؟؟؟
شما حتی مطالعه هم نداری . !!!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۹ بهمن ۱۳۹۲درود بر همگی . بیایید اینور بازار ، اخبار دست اول :
نگفتم این داستان همچنان ادمه دارد !!!!!!!!!!!!!!!
بفرمایید فراخوان دارید دوستان :
به نقل از سایپانیوز، تویوتا برای رفع و رجوع تحقیق و تفحص در خصوص
بروز نقص فنی در برخی از مدل های این کمپانی و «شتاب گرفتن ناخواسته
خودرو» مجبور به پرداخت 1 میلیارد دلار خسارت شده است.
ظرف چند هفته آینده تویوتا این معضل را هم پشت سر خواهد گذاشت. این
مسأله نزدیک به 4 سال است که دامنگیر این خودروساز ژاپنی در بازار
آمریکا شده است. جولی هامپ سخنگوی تویوتا در آمریکا گفته است که تا
پایان ماجرا به دفتر دادستانی ایالات متحده همکاری خواهد کرد. به گفته ی
سخنگوی این شرکت: تویوتا از زمان آغاز این موضوع در 4 سال گذشته، در
پاسخگویی و رضایت مشتری خود در آمریکا، تغییرات بنیادی ایجاد کرده و
مثل همیشه خود را متعهد می داند که پیشرفت و بهبود مستمر داشته باشد.
از زمان بروز شکایات در ایالت کالیفرنیا در سال 2009 تاکنون تویوتا
میلیون ها دستگاه خودروی فروخته شده در آمریکا را فراخوانده و از لحاظ
بروز این نقیصه بررسی کرده است. این در حالی است که محصولات تویوتا در
سال های گذشته از لحاظ شهرت و قابلیت اطمینان همواره در رأس جداول بوده
است. با این حال در طول این 4 سال بیش از 200 شکایت از سوی نهادها و
500 شکایت فردی دریافت کرده است که همگی مدعی خسارت مالی و جانی هستند.
نکته قابل توجه این جا است که در تحقیقات اداره ایمنی ترافیک بزرگراه
های ملی آمریکا و ناسا هیچگونه نقص فنی در این خودروها یافت نشده و
بیشتر این شتاب های ناخواسته در اثر بد قرار گرفتن زیر پایی و یا
چسبنده بودن پدال گاز بوده است.
((( تویوتا بخرید ، خسارت بگیرید ، تعمیرگاه بروید )))
بابا جان جواب این فراخوانارو کی میده ؟؟؟؟
پدال جان این اخبارو پوشش بده .
بذار به تو هم بگن تعصبی !!!!! :) :) :) :)
باباجان این تویوتا داره میشه م3 ایرانخودرو سایپا .
ماشین تند و تند میده بیرون ، بعد میگه فراخوان میدیم در دنیا ، بیایید
تعمیر گاه های سراسر دنیا تا براتون درست کنم .
خب مگه مجبوری؟؟؟؟
کمتر بساز ، کمتر ب ر ی ن !!!!!
باباجان سال 2009 که دیگه سونامی نبوده !!!!!
ای ایها الناااااااس !!!!
من اینو به کی بگم؟؟؟؟؟
تویوتا : بی دقت ترین برند دنیا .
نذاشت جوهر اون یکی فراخوان که برای گرمکن صندلی بود خشک بشه ، بعد تر
بزنه .
وای بر خودروسازی که اعتبارش را با پول دادن به مردم میخرد .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۹ بهمن ۱۳۹۲چقدر یک خودروساز میتونه شانس داشته باشه .
سازمان ایمنی ترافیک امریکا و ناسا چیزی متوجه نشدن .
ولی 200 نهاد و 500 فرد عادی فهمیدن .
جالب اینجاست که تویوتا خودش قبول داره و داره خسارت میده .
همه جای دنیا داره م3 ایران میشه .
مهدی
۱۸ بهمن ۱۳۹۲دورود
دوستان حق مطلب رو ادا کردند
چیزی برای گفتن نمیمونه
اما یه نکته رو در نظر بگیرید
با توجه به بودجه ای که دارید هر کدوم رو بخرید خوبه
این بستگی به سلیقه شما داره
هر دو ژاپنی و با کیفیت هستند
اما اینو بگم انتخاب اول همه دوستان پرایده
پس زیاد جوش نزنید چون اینجا ایران هست
دوستانی هم که چپ شون پره سلیقه ای انتخاب میکنند زیاد وارد جزئیات نمیشن
از ماشینی که خوششون بیاد انتخاب میکنند
اما در مورد این دو خودرو باید بگم با کیفیت هستند
کمری طراحیش ضعیف تر شده اما آکورد طراحیش به نسبت بهتره
من تو این رنج اکورد رو ترجیح میدم
البته انتخابهای دیگه ای هم میتونم داشته باشم
سپاسگذارم
مهدی
pentagon usa
۱۸ بهمن ۱۳۹۲من نمیدونم این بحث های بیهوده که خودروساز های آلمانی بهترن یا ژاپنی برای چیه؟چون کسایی که این جا در این مورد بحث می کنن به قول اون دوستمون انتخاب اولشون پراید یا نهایتش پژو پارس یا سمند هست و حتی تو خوابشون هم نمیتونن سوار کمری یا اکورد بشن این مقایسه ها هم بیشتر به کار کشور های دیگه که خوانواده های متوسط می تونن این ماشین ها رو سوار شن میاد
محمد
۱۸ بهمن ۱۳۹۲منکه باتویوتا بیشترحال میکنم….جاافتاده تر وبرندش معروف تره…ادم حس خوبی بهش دست میده….تویوتا عالی…البته اکوردم خوبه
ساسان
۱۸ بهمن ۱۳۹۲من از بنز و تویوتا هر دو خوشم میاد
اما حالا از نظرات میلاد خسته شدم. طولانی و تکراری
هادی
۱۹ بهمن ۱۳۹۲پدال جان لطفا ماشین ژاپونی رو با المانی بزار مقاسه کن و یا تعدادشون بیشتر کن چون تو این رده و کلاس . قیمت ماشین زیاد هست
ولی در کل ممنونیم منم اکورد رو تو انور اب ترجیح میدم ولی در ایران کمری چون ساپورت خوبی در ایران داره تویوتا
نادر
۱۹ بهمن ۱۳۹۲دلیل محبوبیت سوناتا در ایران بخاطر هزینه گمرکی کمتر و همچنین مافیای هیوندایی در ایرانه که مثلا فولش میشه 130 میلیون
در حالی که فول آکورد 170 میلیونه فول کمری هم 143
ضمن اینکه طراحی تویوتا کمری اصلن جذاب نیست
50-GTR
۱۹ بهمن ۱۳۹۲کمری شتابش عالیه تر مزهاشم حرف نداره …. هوندا رو نمیدونم ولی cg125 هوندا رو سوار میشدیم 4 ترک صداش در نمیومد خیلی قوی بود….
mds
۱۹ بهمن ۱۳۹۲سوناتا و اپتیما از این دو تا اشغال خیلی بهترن
هیوندای تا میتونی تصرف کن بازار ایران و جهان را تا دشمنانت از حسادت بترکن هیوندای تو افتخار اسیایی
امین ، تویوتا ، Let's Go Places
۱۹ بهمن ۱۳۹۲داداش نظرت محترمه
.
.
ولی یکم اروم تر. منطقی باش.
شاهین
۱۹ بهمن ۱۳۹۲از نوع کلام ام دی اس میشه فهمید که اطلاعی از تکنولوژی و ماشین نداره
چون در باره محبوب ترین و پرفروشترین خودروهای امریکا و کانادا و استرالیا (تویوتا و هوندا) چیزی نمی دونه
البته از عشق کره ای های سوسول و کم مصرف انتظار بیشتری نیست
saeids
۱۹ بهمن ۱۳۹۲یه جفت لاستیک کارکرده ی تویوتا و هوندا رو با کل هیوندای و کیا عوض اش نمی کنم
طوفان
۱۹ بهمن ۱۳۹۲ولی من خدایی عوض می کنم . نبود ؟
saeid
۱۹ بهمن ۱۳۹۲تویوتا مثل همیشه بهترین انتخاب
هرچند داداش ژاپنی اش یعنی هوندا هم یکه
ياسر
۱۹ بهمن ۱۳۹۲قطعا هوندا آکورد بهتره