تویوتاچشم اندازهوندا

تویوتا کمری یا هوندا آکورد؟ کدام بهتر است؟!

سال ها بود که تویوتا کمری تنها سدان متوسط قابل اعتماد در بازار ایران شمرده می شد و بی شک آن هایی که در گذشته به دنبال خودرویی با کیفیت و مرغوب می گشتند، کمری در انتخاب اول آن ها قرار داشت.

Honda Accord vs. Toyota Camry
Honda Accord vs. Toyota Camry

اما اخیرا شرکت فامیلی موتور پای محصولات هوندا را به کشورمان باز کرده و با ارائه دو مدل سیویک و آکورد تحولی در بازار داخل بوجود آورده است. امروز بحث ما مرتبط با مدل آکورد است.
شاید شما هم می دانید که این دو خودروی ژاپنی برای سالیان سال در لیست پر فروش ترین خودروهای بازار آمریکا قرار داشته اند و رقابت این دو خودرو، یک رقابت جهانی است که اگر فاکتورمان میزان فروش باشد، کمری در رتبه ی نخست قرار خواهد گرفت.(چرا؟) در ادامه می خواهیم مقایسه ای گذرا بین این دو خودرو داشته باشیم.

Honda Accord vs. Toyota Camry
Honda Accord vs. Toyota Camry

طراحی ظاهری

اگرچه صحبت کردن درباره طراحی یک بحث کاملا سلیقه ای است، اما بگذارید کمی در این باره به صورت عمومی صحبت کنیم. از کمری شروع می کنیم: سال ۲۰۱۰ بود که تویوتا نسل جدید کمری را وارد بازار کرد و سرو صدای زیادی را به راه انداخت. خیلی ها می گفتند زشت است و از آن طرف عده ای می گفتند زیبا است! اگر طراحی نسل قبل کمری را با طراحی این نسل مقایسه کنیم شاهد افت هستیم چه بسا تویوتا این نسل را بسیار محافظه کارانه طراحی کرده است. در جلو چراغ های شکسته و جلوپنجره مخصوص تویوتا خودنمایی می کند و در عقب چراغ های L شکل نمایی کاملا متفاوت به کمری بخشیده اند. تویوتا در طراحی این نسل کمری از عضلانی بودن بدنه کاسته و تمرکزش بیشتر بر روی ظاهری به روز و کارآمد بوده است. اگر دیدی دیگر داشته باشیم طراحی این خودرو اگرچه ساده است اما کاملا قابل قبول بوده و زود از جلوی چشم نمی افتد. به هرحال بنظر می رسد خود تویوتا هم از طراحی این خودرو لذت نمی برد و قول طراحی بهتر در نسل بعدی کمری را به هوادارانش داده است. امتیاز این بخش کمری: ۶.۵ حالا نوبت به آکورد رسید: شاید در گذشته با شینیدن نام هوندا یاد طراحی های بی روح و خسته کننده می افتادید اما زمان گذشته است و دیگر آن هوندا، خسته کننده باقی نمانده است! آکورد هم در نسل قبل خود از طراحی غیر قابل قبولی بهره می برد اما هوندا این نسل آکورد را دگرگون کرده است. چراغ ها، خطوط بدنه، جلوپنجره و اجزاهای دیگر، همگی بسیار زیبا و شیک کنار هم جاافتاده اند و سبب بوجود آمدن خودرویی مدرن شده اند. پس طراحی آکورد یک سر و گردن از طراحی کمری بالاتر است. امتیاز این بخش آکورد: ۸
عملکرد و کارایی

2013_honda_accord_eng_ct_830121_717
این بار از آکورد شروع می کنیم: آکورد در ایران تنها با موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر عرضه می شود. این موتور قادر است ۱۸۵ اسب بخار نیرو تولید کند و آکورد را ظرف مدت ۸.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت این خودرو ۲۲۲ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. گیربکس این خودرو از نوع CVT یا پنج دنده اتوکاتیک است و تمام نیرو را به محور جلو وارد می کند. این اعداد و ارقام حاکی از عملکرد خوب آکورد است. امتیاز این بخش آکورد: ۸

2013_honda_accord_eng_ct_830122_7170
کمری(GLX): تویوتا کمری هم در ایران با پیشرانه کم حجم خود عرضه می شود. حجم موتور کمری ۲.۵ لیتر است که از آکورد کمی بیشتر است. این موتور می تواند ۱۸۱ اسب بخار قدرت تولید کند. شتاب این خودرو ۹.۲ و حداکثر سرعتش ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است که مطمئنا در مقابل آکورد یک بازنده است اما کارایی اش همچون سابق بی نظیر خواهد بود. سواری این خودرو نیز همچون سابق کاملا نرم و بی صدا است. امتیاز این بخش کمری: ۷
کیفیت

نظر دادن درباره کیفیت دو خودروی ژاپنی کار بسیار سخت و دشواری است چراکه همه خودروهای ژاپنی دارای کیفیت قابل قبولی هستند. کمری: با نشستن داخل کمری حسی خوبی به شما دست می دهد، همه چیز خیلی ساده در کنار هم قرار گرفته اند و کیفیت و مرغوبیت را کاملا حس خواهید کرد. اگر هم نگاهی به زیر کاپوت این خودرو بیاندازید متوجه کیفیت بی نظیر این خودرو خواهید شد، از عایق ها گرفته تا قطعات دیگر. از تویوتا چنین خودروی با کیفیتی هم می شد انتظار داشت. امتیاز این بخش کمری: ۹ آکورد: هر دو خودرو دارای کیفیتی در سطح عالی هستند اما به محض نشستن در کابین این خودرو علی رغم جلوه ای کاملا زیبا می گویید: حس نشستن در کابین تویوتا بهتر بود! این موضوع را با مشاهده دیگر قسمت های این خودرو هم می توان احساس کرد. امتیاز این بخش آکورد: ۸.۵
ایمنی
121220051921-toyota-camry-test-video-15
toyota camry crash test

کمری: نمرات تست های تصادف کمری در سال ۲۰۱۲ بهبود یافته است و در مدل های جدید، ایمنی آن بدون تغییر باقی مانده است. این خودرو که قویتر و سبک تر از نسل قبلی اش است بصورت استاندارد دارای ده کیسه هوا است اما توجه داشته باشید بیشتر مدل های کمری در ایران دارای دو کیسه هوا هستند اما مدل های ۸ کیسه هوایی هم در بازار داخل موجود است. دوربین دید عقب و هشدار دهنده نقطه کور از ویژگی های سفارشی این خودرو هستند که تنها در مدل فول قابل رویت است. کمری در تست های IIHS توانست رتبه خوب را بدست بیاورد و ۵ ستاره از آن خود کند اما در تست از جلو کمری کمی ضعیف عمل کرد و با گرفتن رتبه نامناسب و گرفتن ۴ ستاره به کار خود پایان داد. امتیاز این بخش کمری: ۹

honda accord crash test
honda accord crash test

آکورد: بدون شک آکورد یکی از مناسب ترین خودروها برای خانواده است چرا که توانسته از بیشتر تست های تصادفش پیروز و موفق بیرون بیاید و کمی از کمری بهتر عمل کرده است. این خودرو در تست تصادف جلو، جانبی و بروخورد از عقب رتبه خوب را از آن خود کرده است. این خودرو هم در تست ضربه از جلو با چهار ستاره راضی شد اما ایمنی این خودرو همچنان در سطح بالا قرار دارد. این خودرو دارای ویژگی های چون ترمز های دیسکی با توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری،۸ کیسه هوا به همراه تکنولوژی SmartVent (تشخیص سرنشین)، هشدار برخورد جلو، سیستم کمک خودرو در شیب، کمربندهای سه نقطه ای و کروز کنترل تطبیقی می باشد. امتیاز این بخش آکورد: ۱۰
ویژگی ها و امکانات

نوبت کمری است: شاید یکی از ایرادات محصولات تویوتا کمبود آپشن باشد که خودتان به این موضوع آگاه هستید. اما تویوتا محصولات جدید خود را با آپشن های بیشتری راهی بازار کرده است که جای شکر دارد. تویوتا روی کمری GLX رینگ های ۱۷ اینچی آلومینومی انداخته و ترمز های دیسکی آن دارای تکنولوژی های EBD، BA، TRC، VSC و ABD می باشند. همچنین دیسک های جلوی این خودرو مجهز به خنک کننده است. فرمان این خودرو حساس به سرعت است و دارای سنسور گردش فرمان می باشد. در مدل فول این خودرو شاهد تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای هستیم. سیستم صوتی این خودرو نیز دارای ۱۰ بلندگو و در مدل فول آن بلوتوث و چنجر شش¬تایی است، یک صفحه نمایش ۶.۱ چندمنظوره هم به کمری های جدید اضافه شده است. تنها صندلی های راننده را می توان بصورت برقی تنظیم کرد. دیگر امکانات این خودرو شامل سنسور پارک، کروز کنترل، تودوزی چرم و سانروف می شود. امتیاز این بخش کمری: ۸ اما آکورد: امکانات آکورد کمی از کمری بیشتر است که می شد از اول به این موضوع پی برد. ترمز های این خودرو که همچون کمری در رینگ های ۱۷ اینچی قرار گرفته اند دارای سیستم های EBD، ABS، VSA و HSA می باشند. فرمان، آینه ها و دو صندلی جلوی این خودرو کاملا برقی هستند. سیستم صوتی این خودرو دارای ۷ بلندگو و یک مانیتور ۸ اینچی است که قابلیت پشتیبانی از بلوتوث، USB و AUX را دارد. چراغ های LED عقب و روشنایی در روز جلو از جمله امکاناتی هستند که توجه را به سمت خود جلب می کنند. سیستم بهره وری مصرف سوخت، دوربین دید عقب ، سنسور پارک و نویگیشن(سفارشی) از مهمترین ویژگی های این خودرو هستند. امتیاز این بخش آکورد: ۹
مصرف سوخت

2012_toyota_camry_f34_ct_9051212_717
کمری: شاید امروز اصلی ترین دغدغه مردم میزان مصرف سوخت و هیزنه های آن است که به لطف وجود کمپانی هایی مثل تویوتا این مشکلات تا حدود بر طرف شده است. تویوتا سبزترین خودروساز جهان است پس باید خودروهایش مثل همیشه سبز باشند. مصرف کمری در شهر ۹.۴ لیتر و در جاده تنها ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است که این ارقام بنظر عالی می رسند. امتیاز این بخش کمری: ۹

2013_honda_accord_f34_ct_830122_717
آکورد: فکر کردید در این میان هوندا بیکار نشسته است؟! و در جواب باید گفت خیر! هوندا آکورد با جعبه دنده CVT و سیستم تزریق مستقیم سوخت دارای مصرف ۸.۷ لیتری در شهر و ۶.۵ لیتری در جاده است. دکمه اکو هم به میزان مصرف سوخت این خودرو کمک زیادی می کند. امتیاز این بخش آکورد: ۹.۵
قیمت
شاید یکی از مهمترین معیار های شما برای انتخاب خودروی آیندتان قیمت آن باشد حالا بیایید به قیمت این دو خودرو نگاهی بیاندازیم. آکورد: در بازار ایران فولترین آکورد (مدل EXB) حدود ۱۸۰ میلیون و مدل پایه )مدلLXB) آن که دارای کمترین آپشن است حدود ۱۳۰ میلیون تومان قیمت دارد. امتیاز این بخش آکورد: ۷
کمری: قیمت کمری در ایران تا حدودی کمتر از آکورد است. شما می توانید تنها با قیمت ۱۱۰ میلیون تومان صاحب یک دستگاه کمری GL شوید. اما اگر قدرت و آپشن های بیشتری می خواهید، می توانید مدل GLX را بخرید که قیمت آن حدود ۱۴۰ میلیون تومان است. امتیاز این بخش کمری: ۹

2012_toyota_camry_group_ct_9051214_717

شاید تا اینجای کار برنده را حدس زنده باشید اما بیایید با جزییات بیشتر این موضوع را برسی کنیم:

honda accord
honda accord

رتبه اول: هوندا آکورد با امتیاز ۸.۵

نکات مثبت:
• پویایی در هنگام رانندگی
• ظاهر خارجی جذاب
• فضای داخلی راحت
• مصرف سوخت کارآمد

نکات منفی
• کیفیت فضای داخلی و ادوات به کار رفته در آن به خوبی کمری نیست.
• قیمت نسبتا زیاد

toyota camry
toyota camry

رتبه دوم: تویوتا کمری با امتیاز ۸.۲

نکات مثبت
• کار کردن با آن ساده و لذت بخش است.
• طراحی داخلی زیبا و لوکس
• قیمت جذاب
• کنترل راحت

نکات منفی
• ظاهر آرام و بی روح
• سیستم تعلیق تا حدودی خشن است.
• کسل کننده برای رانندگی

یک مقایسه اجمالی بین هوندا آکورد و تویوتا کمری

  • مشخصات
  • هوندا آکورد ۲۰۱۳
  • تویوتا کمری ۲۰۱۳
  • برنده
  • موتور
  • ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر
  • ۲.۵ لینری چهار سیلندر
  • گیربکس
  • CVT
  • شش دنده اتوماتیک
  • قدرت
  • ۱۸۵ اسب بخار
  • ۱۸۱ اسب بخار
  • آکورد
  • حداکثر گشتاور
  • ۲۳۰ نیوتن متر
  • ۲۳۵ نیوتن متر
  • کمری
  • مصرف سوخت
  • مصرف ترکیبی ۷.۵
  • مصرف ترکیبی ۷.۸
  • آکورد
  • مصرف مشاهده شده
  • ۹.۲ لیتر
  • ۱۰ لیتر
  • آکورد
  • وزن
  • ۱۵۱۳ کیلوگرم
  • ۱۴۸۵ کیلوگرم
  • کمری
  • فضای پای جلو
  • 108cm
  • 106cm
  • آکورد
  • فضای پای عقب
  • ۹۷.8cm
  • ۹۸.8cm
  • کمری
  • حجم فضای بار
  • ۴۴۷ لیتر
  • ۴۳۶ لیتر
  • آکورد
  • فضای سر جلو
  • ۹۵.5cm
  • ۹۶.3cm
  • کمری
  • فضای سر عقب
  • 94cm
  • ۹۶.5cm
  • کمری
  • شروع قیمت(جهانی)
  • $۲۲,۴۷۰
  • $۲۳,۰۳۰
  • آکورد
  • قیمت مدل فول
  • $۳۰,۷۸۵
  • $۲۸,۵۲۰
  • کمری
چرا مردم متوسط نمی توانند خودروی متوسط بخرند؟
چرا مردم متوسط نمی توانند خودروی متوسط بخرند؟

در پایان دیدید که این دو خودرو چقدر به هم نزدیک هستند و انتخاب یکی از آن ها بی شک کار مشکلی است. اما با این وجود امیدواریم در انتخاب پیشرویتان کمی کمکتان کرده باشیم.
اما موضوع مهمتر آن است که در سایر کشورها این دو خودرو برای بیشتر مردم عادی قابل خرید است اما متاسفانه در کشور ایران خرید خودروهایی همچون کمری و آکورد برای خانواده هایی با درآمد متوسط غیر قابل تصور است اما در کشورهای دیگر اینگونه نیست!

[polldaddy poll=7780641]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

سید علیرضا سیادتی

سید علیرضا سیادتی، مترجم اخبار و رویدادهای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۵۷ دیدگاه‌ها

  1. hrf

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (381 ديدگاه)

    تویوتا با وجود این همه فراخوان در سال 2013 سودش برابر با مجموع سود جنرال موتورز و فولکس بوده. لابد یه چیزی تو این تویوتا هست ک همه میخرن. حالا هی بیاین بگین تویوتا فراخوان داده. همین تویوتا ی فراخوانی فعلا غولی هس ک کسی حریفش نشده تا الان

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود.

      به چه قیمت غول بودن و پر فروش بودن مهمه .

      نه این که ماشین بدی دست مردم ، بعد فراخوان بدی .

      من ازت یک سوال میپرسم :

      اگر تویوتا بیاد کمتر تولید کنه ، تعداد فراخوانش صفر بشه یا حداقل

      5 الی 6 سال یکبار بشه و رتبه ی دوم دنیارو داشته باشه ، چی میشه ؟؟؟

      اینجوری بهتر نیست؟؟؟

      منم خرابکاری کنم زبونم تو ک… و با مردم درست برخورد میکنم .

      اگر کارم درست باشه و این رفتارو داشتم هنره .

      اگر به مسایل ژاپن هم مربوط بشه ، پس چرا سوبارو و هوندا و نیسان

      اینهمه فراخوان ندارند !!!!!؟؟؟؟؟

      جنرال موتورز و فولکس ، کمتر میسازند ، عوضش کارشون دقیقتره و

      فراخواناشون کمتر . دنبال رتبه ای همراه با فراخوان نیستند .

      ایران و المان

      1. ali

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (39 ديدگاه)

        جناب میلاد !! یعنی شما از میلیونها نفر توی امریکا و کانادا و استرالیا و روسیه و افریقا و کل دنیا بهتر می فهمی !!!!!!!!!!!!!… اونا با همه ی این اوصاف باز هم سراغ تویوتا می رن و هر سال هم بیشتر از پارسال

        چون می فهمن که تویوتا بهترینه و می فهمن که پولشونو نباید دور بریزن و می فهمن که توی هر پیروزی تویوتا برتره

        البته از اسموتون (فقط آلمان و فقط بنز) کاملا تعصب بیجا پیداست و خودتون هم نمی دونید

        من بابت آب در هاون کوبیدن زیاد شما از بنز هم بدم اومد!!!!

        1. شهروز

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (50 ديدگاه)

          آقا میلاد.. فقط تویوتا.
          همانطور که خودتون به درستی گفتید شما دقیقا “الاف” هستید

        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود . علی جان ، من نگفتم از همه بیشتر میفهمم . اگر

          اینجوری باشه ، پس مردم چین هم از شما بیشتر میفهمند .

          چون فولکس واگن پرفروش ترین برند چینه . من تمام حرفم

          ، فراخواناش بود ، شماها دریغ ازینکه قبول کنید که

          فراخوان زیاد داره ، فقط به من میپرید . اینهمه از

          دوستداران ژاپن به من پریدن ، جز اینکه قبول کنند که

          فراخوان های تویوتا ، واقعا جدیه . فقط چسبیدید به

          اینکه تویوا پرفروشه و …

          شماها حتی منابع رو قبول نکردید و ندارید و به من

          میگید متعصب .

          قبول نکردی که کم کاری میکنه . اونم دقیقا در مدل

          های پر فروشش . شماها مساله را پیچوندید . من حرف از

          دوست داشتن برند نزدم . من از بی دقتیش گفتم . موفق

          باشی اقای واقع بین . نرمال .

        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود . من الاف .

          شماها از من الاف تر که شغلتون شده الاف یاب .

          حقیقت تلخ است .

      2. زیگما

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (3058 ديدگاه)

        ربطی به نداره به اینکه میلاد از میلیون ها نفر در استرالیا و امریکا و… بیشتر میفهمه ! چون ما نمیگیم تویوتا از همه لحاظ بدترینه ! مردم تویوتا رو به خاطر چیز های دیگری دوست دارن و میخرن….
        و البته تویوتایی که تو تمام آفریقا و کشور های ناشناخته دنیا ماشین هاشو میفروشه معلومه پرفروش ترین میشه! اگر کمی مثل فولکس واگن و جی ام یا … برای برند هاش ارزش قائل میشد این کارو نمیکرد! الان همه جای دنیا شورشی هاش تویوتا دارن! بعضی ها میگن چون کم خرجه یا با کیفیته یا …. ولی دلیل اصلیش اینه که برند دیگه ای در اون کشور ها فعال نیست! چرا؟ چون ارزش نداره براشون به خاطر فروختن چند ماشین بیشتر ارزش برند رو پایین بیارن!

        1. امین ، تویوتا ، Let's Go Places

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (430 ديدگاه)

          مگه چقدر به قول شما شورشی توی جهان وجود داره؟ مگه جمعیت کشور های افریقایی چقدره که تاثیری داشته باشه؟
          بازم گیر دادینا…

        2. زیگما

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          خیلی هم تاثیر داره! تفاوت فروش جی ام و تویوتا فقط چند صد هزار خودرو هست! بازار افریقا دست کم پانصد هزار خودرو برای تویوتا فروش داره!

        3. saeid

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (58 ديدگاه)

          و البته الاف تر از میلاد ، زیگماست!!!!!!!

          تویوتا همیشه برترینه

        4. sami

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (23 ديدگاه)

          زیگما جان . چه استدلال غیر منطقی کردی

          تو دنیای سرمایه داری که صاحبان سرمایه به ویژه در اروپا و امریکا از یه دلار و یه یوروش نمی گذرن این هنر تویوتاست که بازار امریکا و دنیارو تو دستش داره و علتشم عالی بودن ماشینهای ژاپنی به ویژه تویوتاست

        5. زیگما

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          استدلال من کاملا منطقیه! در هیچ جای دنیا از روی فاصله ی 1 2 درصدی در فروش،قضاوت نمیکنن! استدلالت ضعیفه…

        6. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود . من الاف .

          شماها از من الاف تر که شغلتون شده الاف یاب .

          حقیقت تلخ است .

      3. hrf

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (381 ديدگاه)

        اقا میلاد مردم بقیه جاهای دنیا ک مثل ما نیستند ک فقط حق خرید خودروهای محدودی رو داشته باشند. مردم کشوری مثل امریکا انتخابهای زیادی موقع خرید خودرو دارند و تویوتا رو انتخاب میکنند و حتما یک چیزی داره این تویوتا ک اغلب همین انتخابو میکنند. تویوتا هم وقتی میبینه نیاز بازار هست ک خودرو تولید کنه اینکارو میکنه. مردم تویوتارو بیشتر فولکس میخرن پس تولید بیشتر نیازه.

      4. hrf

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (381 ديدگاه)

        بعدم اونقدری ک شما سنگ مردمی ک تویوتا میخرن ب سینه میزنی خودشون ناراضی نیستند وگرنه بعد این همه فراخوان ب قول شما تویوتا حد اقل باید از رتبه اول یک پله سقوط میکرد. شما داری همه ی امار و ارقامی ک نشون میدن تویوتا برترین خودروساز حال حاضر جهان هست رو نادیده میگیری و فقط امار فراخوانهاش رو میبینی.

      5. محمد

        ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (19 ديدگاه)

        هنوز بحث عرضه تقاضا برای شما جا نیافتاده میلاد جان اگر نخرن تویوتا نمیسازه

    2. طوفان

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (147 ديدگاه)

      به نظر من کیفیت این دو ماشین تقریبا در یک حد است و چیزی که باعث فروش بیشتر تویوتا می شود عوامل زیادی است از جمله تبلیغات ، بازاریابی فیمت مناسب تر و برند است . این دلیلی بر برتری تویوتا در برابر هوندا یا هر ماشین دیگه ای نیست .

    3. یارو . فقط المان فقط فولوکس

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (290 ديدگاه)

      اقای hrf لطفا عوام فریبی نکن فولوکس در سال 2013 پر در امد ترین کار خونه ی خودرو ساز دنیا بوده

      (پرچم بالاست)

    4. مهدی

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (18 ديدگاه)

      متاسفانه دو مورد خیلی مهم در این بررسی نادیده گرفته شده. یکی خدمات پس از فروشه که تویوتا واقعا گسترده هستش به صورتی که در خود ایران هم تا حدودی میشه مشاهده کرد و هوندا به دلیل گستردگی کمتر مطمئنا این مورد رو خیلی کم داره بلاخص در ایران
      مورد دوم هم کیفیت قطعات هست. که سابقه بسیار درخشان تویوتا و کیفیت بسیار بالای قطعاتش زبانزده و با همین مورد تونسته انقدر رشد کنه. البته از هوندا در این زمینه اطلاعی ندارم.
      و یک مورد حدودی دیگه اعتماد به برنده. تویوتا با این تنوع محصول و کیفیت بالا سالها حتی در دورترین کشورها هم تونسته کیفیت خودشو اثبات کنه ولی هوندا همان اول این متن هم در زمینه ظاهری نشون داده که سابقه اش خیلی خوب نیست. سالها طول میکشه یک برند بتونه خودشو توی دل مردم جا بده

      1. ماشین باز

        ۲۵ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (19 ديدگاه)

        آقای مهدی خب اطلاعی نداری چرا میای قضاوت میکنی ؟ هوندا بخصوص در مدل آکورد و سیویک همیشه پر طرفدار ترین در آمریکا بوده و در تمام زمینه ها از هوندا در آمریکا استفاده میشه و اون درست مال زمانیه که هنوز تویوتا اونقدر پر فروش خوب نبوده ودر این صورت سابقه هوندا از تویوتا بیش تر هست و این که تویوتا یک ماشین بازاری هست ولی هوندا خاص هست برا همینه مردم تویوتا میخرن وبهتره بدونی فاصله فروش هوندا و تویوتا بسیار کم هست و فاصله زیادی نداره

    5. rfm

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      ماشین کم خرج فقط تو یو تا کیفیت فقط تو یو تا از نظر بعضی ها فقط ماشین های المانی چرا ماشین های المانی تو بازار کمه ولی تو یو تا زیاد و همه می خرن 3 روز فکن تا بفهمی

      1. hussain

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (4 ديدگاه)

        کسی نیست بهت بگه اخه کی پول خرید ماشین المانی رو داره تویوتا هم ارزون تره وهم برنده مطمئنیی پس لطفا با ماشبن های المانی مقایسه نکنید

    6. meysam

      ۹ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (52 ديدگاه)

      تو سایت آپارات یه کلیپ از مقایسه تویوتا کمری و فولکس پاسات هست. فرق ماشین آلمانی و ژاپنی رو خیلی قشنگ نشون میده. اینجاست که معلوم میشه تویوتا رو بیشتر به خاطر خدمات پس از فروشش عالیش میخرن وگرنه با همون قیمت ماشینای بهتری هم هست. البته تویوتا خیلی ماشین خوبیه من متعصب نیستم. (ماشین خوب زیاده ولی آلمانی یه چیز دیگس)

    7. meysam

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (52 ديدگاه)

      یکی از دلایل فروش بالای ژاپنیها بخصوص در آمریکا، هزینه های جانبی پایین اونهاست، مثل هزینه بیمه، تعمیرات و …. اما این عوامل با روی کار آمدن خودروهای الکتریکی که همشون تقریبا از یک سیستم استفاده میکنند، دارن کم رنگ میشن. اینجاست که ماشینای ژاپنی دیگه مزیت رقابتیشون نسبت به آلمان و آمریکا کم رنگ تر میشه. جرمی تو برنامه تخت گاز با روندن آخرین نسل گلف گفته برای خودم متأسفم که هر روز اومدم تو پیست تخت گاز و این همه ماشینای مختلف رو تست کردم، در حالی که با روندن فولکس گلف به همه پاسخهام رسیدم چون هیچ ماشینیو ندیدم که مثل گلف این همه ویژگی خوب رو همراه با قیمت و مصرف کم یکجا ارائه بده. البته من خودم هوندا رو هم خیلی دوست دارم.

    8. Ehsan

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1243 ديدگاه)

      دوستان طرفدار تویوتا ، شما چنان میگید فروش تویوتا در جهان که انگار 95 درصد مردم دنیا فقط تویوتا میخرند ، سال 2013 تقریبا 70 میلیون خودرو تولید شد که با توجه به سهم 9.98 میلیونی تویوتا تقزیبا میشه 14 درصد فروش خودرو جهان ، خوب میشه بگید بقیه مردم جهان چی سوار میشوند
      والا اینقدری شما روی برند تویوتا تعصب دارین ما نداریم ، چون طرفداری شما باعث نشده ما از تویوتا بدمون بیاد
      مگر فروش تویوتا چقدر از جی ام بیشتره 270 هزار تا ، که اگر جی ام در اون بازارهایی که تویوتا حضور داره ، جی ام هم بود الان اول بود
      دوستان اگر گفتند که تویوتا طراحی های خوبی به نسبت نداره شما امدید و گفتید ، تویوتا پرفروشترینه ، اونا میفهمند یا شما
      اگر گفتیم تویوتا فراخوان هاش زیاده ، شما امدید و گفتید ، تویوتا پرفروشترینه ، اونا میفهمند یا شما
      اگر گفتیم در تحقیق و توسعه نفر اول نیست ، شما امدید و گفتید ، تویوتا پرفروشترینه ، اونا میفهمند یا شما
      اگر از تویوتا تعریف کردیم شما امدید و گفتید ، تویوتا پرفروشترینه ، اونا میفهمند یا شما
      والا ما از برندهای مورد علاقه خودمون هم انتقاد میکنیم ولی از نظر شما که تویوتا خداست

  2. حامد MASERATI GT

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (304 ديدگاه)

    هواندا اکورد بهتره . هم مصرفش کمتره هم خوش قیافه تره

  3. نیما

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (56 ديدگاه)

    ممنون میشم اگه تو یه فرصت دیگه مقایسه کامل تری بین هر سه سدان ژاپنیه داخل بازار ایران یعنی نیسان تیانا ، هوندا آکورد و تویوتا کمری انجام بدین. ممنون از سایت وزین پدال.

  4. ساسان

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (57 ديدگاه)

    آقا میلاد!!! با دلیل می گم تویوتا در کل از بنز هم کاراییش بهتره.. خیلی هم بهتره

    1. چون عرب های پولدار برا صحرا نوردی و مسابقاتشون فقط پرادو و لنکروز و میشناسن

    2. چون قاچاقچی های بین المللی برا فرار توی سنگلاخ فقط هایلوکس و می شناسن

    3. چون توی استرالیاو تایلند و کاناداو کشورهای عربی و کیش خودمون کمترین استهلاک رو از آن کمری و کرولا می دونن و تاکسی اش می کنن

    4. چون بازرسان UN اونقدر ابهت می خوان که فقز لندکروز و می شناسن

    5. چون تمام ارگانها و نهاد ها و سازمانها انتخاب اول و آخرشون تویوتاست

    6. چون تویوتا (و لکسوس) توی افرود و انرود بهترین دنیاست و با همه قابلیتهاش از بنز هم ارزونترن

    حالا بگید بنز که البته ماشین خوبیه، چی کار می کنه .جز پول برند شو می گیره.. جز برا پز دادن و افه ی کاذب خوبه…. نه بگو

    البته شما میلاد که همه اینا از همه دنیا بهتر می فهمی !!!!!!! حسابت جداست و می تونی با خودت حال کنی!!!!!!!!!!!!!!

    1. ساسان

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (57 ديدگاه)

      این هم اضافه کنم که تویوتا محبوب ترین در امریکا و کاناداو .. کل دنیاست

    2. طوفان

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (147 ديدگاه)

      چه ربطی داشت الان ؟ پس باید بگیم تویوتا از پورشه و ائودی هم بهتره چون عربا و قاچاقچیا سوار نمی شن !! واقعا من تو کف این دلایل شما هستم .

      1. sami

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (57 ديدگاه)

        عالیه ان

      2. ali reza

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (44 ديدگاه)

        طوفان جان
        من هم تو کف نتیجه گیری شما هستم!!!!!!!!!!!!!

        خب معلومه که هر کدام از موارد ذکر شده توسط اقا ساسان از مزایای عمده ی تویوتا هست و عامل انتخابشون. شما باید کل موارد رو ببینی. شما قیمت مناسب رو هم باید ببینی

        اگه واقع بین هم باشیم معلومه که مثلا توی صحرا، پورشه روندن در برابر تویوتا روندن به صرفه نیست و این در حالیه که تمام توقع ات رو تویوتا برآورده کرده. یا از سنگلاخ رفتن.. پس همین میشه یه مزیت تویوتا بر پورشه

    3. زیگما

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (3058 ديدگاه)

      بازرس های un در افریقا و سوریه و کشور های بدبخت ماشین هاشون تویوتا هست! چرا؟ چون عملا برند های دیگه ای برای فروش بیشتر حاضر به فعالیت در اون کشور ها نیستن ! چون میدونن ارزش کار و برند میاد پایین! از طرفی تویوتا با هزار روش مشتری رو به طرف خودش میکشونه. مثلا با تخفیف دادن!(این موضوع بسیار بلند و بالایی هست که به موقعش بهش میپردازم)
      چرا تو کشور های پیشرفته دنیا بازرس un(بازرس سازمان ملل در کشور پیشرفته اصلا چکار میکنه!) سوار تویوتا نمیشه؟(این پارادوکس بود.بعد نیاین بگین طرف جواب خودشو ، خودش میده!)
      حالا همه حرف های شما درست. وقتی تفاوت فروش جی ام و فولکس واگن با تویوتا فقط 1 2 درصد هست، شما چطوری از روی این 1 یا 2 درصد تفاوت فروش فهمیدی تویوتا بهترینه؟
      البته در سال 2018(چند سال بهش اضافه کردم فقط برای اطمینان دادن به طرفدارای تویوتا!) که فولکس واگن بزرگترین خودروساز دنیا شد قیافه طرفدارای تویوتا دیدنیه!

      1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1674 ديدگاه)

        سال 2018 میبینمت که داری بیخودی بهونه میاری که تویوتا بده، باز هم اول میمونیم ، با اینکه 3 تا شرکت بیشتر زیر پامون نیست و اونارو هم خودمون باهاشون از صفر شروع کردیم ولی باز هم اول میشیم ، فولوکس واگن بهتره روی خرید سایر شرکت ها تمرکز کنه شاید بتونه از GMC جلو بزنه که تازه اون هم امکان نداره .. ژاپن = بهترین صنعت خودرو سازی
        تویوتا ،نیسان ،هوندا ،لکسوس ،آکورا ،سوبارو، اینفینیتی، مزدا، آکورا و سایون و میتسوبیشی و …

        1. زیگما

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          چه ربطی به جی ام سی داشت الان؟ ببین بهت میگم هیچینمیدونی همینه!

      2. سعید

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (37 ديدگاه)

        زیگما شما که عشق آشغالهای کره ای هستی حرف نزنی سنگین تری

        تویوتا بهترین

        1. زیگما

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          عزیزم چند ساله پدال نیومدی؟کره چی چیه؟هه هه

      3. بهزاد

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (2560 ديدگاه)

        در بازار فروش قاره ی آفریقا که حدود 1 میلیون و 700 هزار ماشین فروخته شده تویوتا با 237000 هزار سهمی 14% رو داشته و تمامی شرکتهای خودروسازی جهان اعم از آلمانی و آمریکایی و هندی و چینی و… در بیشتر کشورهای آفریقایی نمایندگی فروش دارند و حتی برخی هم سایتهای تولید و این بازار در حال رشد سریع می باشد و برای خودروسازان اهمیت زیادی دارد.
        با این حساب 86% بازار دست سایرین هست و هیچ شرکتی مسئول نوع استفاده ی خودروی خود نیست و چسباندن یک برند با تروریست و قاچاقچی اشتباهه!
        همین الان نمایندگی های پورشه در آنگولا , غنا , نیجریه و آفریقای جنوبی و… در حال ارائه ی محصولاتشون هستند و سایرین هم در اکثر کشورهای در حال رشد آفریقا فعالند.

      4. *MAK MISEL*

        ۱۳ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (2687 ديدگاه)

        دقیقا حرف زیگما سنده،قیافشون واقعا دیدن داره!

    4. یارو . فقط المان. فقط فولوکس

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (290 ديدگاه)

      اقا ساسان من با دلیل می گم حرفت اشباست

      1.مطمعن باش عرب ها توی زمنه ی شاسی بلند هیچ وقت شاسی بلند زاپنی رو به شاسی بلد های امریکایی و المانی ترجیح نمی دن (البته اون جوجه میلیاردراش که پول هامر و کاین و x6و جی کلاس رو ندارن می رن لند کروز می خرن .

      2.قاچاق چی های ایرانی چون یه زمان تویوتا های ارتش به مضایده گذاشته شد اونا رو دارن ولی بزرگ ترین قاچاق چی های جهان که تو کوبا و اون ورا هستند فقط ماشین های امرکایی رو می شناسن

      3.چون تمام ارگان هایی که پول درست و حسابی ندارن تویوتا سوار می شن وگر نه توی تمام سفارات جهان استفاده از بنز و bmw ضد گلوله رایجه

      4.باز رسان unهم وقتی می خوان تو دهاتا بچرخن یه ماشین می می خوان که بعد از کار بندازنش دور براهمین تویوتا می زنن

      5.همون قاچاق چی هایی هم که می گی واسه خریدن یه 911دارن قاچاق می کنن

      6. انتخاب اول و اخر سرمایه دار های امریکایی اس کلاس و سری هفت است

      7.و از همه مهم تر چون( پرچم بالاست)

      1. امین ، تویوتا ، Let's Go Places

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (430 ديدگاه)

        دعوا نکنین. اصلا به ما چه. هرکی طرفداره یه برنده. همه ماشین ها خوبن.

    5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود . همون شماره ی اولت نشون دهنده ی اینه که هنوز مقایسه را بلد نیستی .

      شما اگر یک شاسی بلند از بنز که هم قیمت پرادو و لندکروز بود ، به من بگی

      من حرفتو قبول میکنم . شما داری یک ماشین لوکس رو با یک ماشین معمولی

      مقایسه میکنی . کجای دنیا همچین مقایسه ای انجام میدن ؟؟؟؟

      شما میدونی بنز های GL و G کلاس از شیب 80 درجه بالا میروند!!!!

      شما میدونی همین بنز G کلاس برای ارتش ایران ساخته شده بود ؟؟؟ اونم

      به دستور اعلیحضرت !!!! به نظرت چرا از تویوتا استفاده نکرد ؟؟؟

      چرا با مشخص بودن افرود تویوتا بعضی از کشور ها بنز G کلاس و برای

      خودشون انتخاب نمیکنند . ؟؟؟؟ شما که میگی لکسس و تویوتا از بنز بهتره .
      ایا میدانی نیروهای مسلح حداقل ۶۳ کشور دنیا از جمله ارتش آلمان،

      نیروی زمینی کانادا و تفنگداران دریایی آمریکا از این خودرو استفاده

      می‌کنند؟؟؟

      دوست دارم یک امار بگیری . برو ببین بیشترین امار فروش بنز جی کلاس در

      کجاست . بدون شک حوضه ی خلیجه فارسه . دوست عزیز کسی با ماشین 155

      هزار دلاری نماید کویر . برو تو اپارات و ویدئوهای بنز جی کلاس و

      لندکروز رو ببین . همینطور کویر عرب ها .

      برو تحقیق کن ببین دست اورد های بنز و ب ام و ائودی بیشتره یا لکسس و

      ژاپن . اگر قرار باشه همه دنیا م3 تو فکر کنند ، الان بنز و ب ام و …

      باید ورشکسته باشند .

      انصاف داشته باش و برو تحقیق کن .

      تویوتا و لکسس نمیتونند کامیون و اتوبوس و …. تولید کنند .

      بهت پیشنهاد میکنم که بری این کتاب و بخری :

      علمی که المانیها به صنعت خودرو دادند .

      بنز پول برندشو نمیگیره . پول نواوری و تحقیقات و … میگیره .

      1. یاشار

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (37 ديدگاه)

        میلاد حالا چی رو برای کی ثابت کردی !!!

        چی گیر کی اومد اونوقت…

        همه می دونن که تویوتا بهترینه

      2. محمد ، ماشین فقط آلمانی و ژاپنی

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1674 ديدگاه)

        میلاد جان بنز E کلاس حدود 350 میلیون قیمت داره ولی با این پول میشه تویوتا لندکروز یا پرادو آنرود 6 سیلندر یا لکسوس RX گرفت … بنز وجدانن داره پول برندشو میخوره

      3. John Deere

        ۶ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        از اونجایی که دوران سربازی ماشینهای شاسی بلند/4.5 تویتا همه جوره اتاق همه مدل و…6سیلندر /کاپرا و … زیاد دیدم و تو گرما وسرما.. توجه کنید خدمات پساز فروش و تعمیرات مهمترین و تو هرکجای ایران عزیز که بری همه جا مکانیکش تا لوازم لوکسش پیداس اما حقیقت اینه که سطح زندگی و انتظارما خصوصا مردم شهر نشین کشورمان هنوز روستایی واراست /جهان سوم/ جمعیت اروپا و امریکا منظورم 13 ایالت معتبرشه نه ایالتهای که تا به حال یه ایرانی جرعت رفتن بهش نداشته /ونسبت سرانه خودرو در کشور های جهان باز میبینیم که المانی و امریکایی بهترین امار رو دارین این تاینجا که فعلا ژاپنی ها جوابی براش ندارن
        گه تو افریقا تویتا زیاده بخاطر فقر چرا اروپا اینطور نیست
        مثال دوستان باید توجه کنن اینه شرکتهای که کامیون و اتوبوس و میسازن از دور بیرون نمیرن که نمیرن . حال که تراکتور فوق العاده لامبورگینی به بازار امده نشان میده که هرکی سنگین میسازه پیروز و ماندنی..
        بنز های GL و G کلاس از شیب 80 درجه بالا میر حالا بگو تویتا از 63 درجه بالا برو عمرا چون جمیت فقیر جهان بالاست و میتونن بخرن دلیل نمیشه و تو صحراهای افریقا نمایندگی وتیم تعمیرات bmw از کجا بیاریم.
        چرا میرید سر افریقا بیا به کشور ایران ببین غرب وشرق .تویتا لند کروز غربشه هایلوکس شرقشه همش برای کار نه چیزدیگه
        مرگز کشور تهران اصفهان شیراز المانی وامریکایی خوابیده تو پارکینگ واسه تعطیلات اخر هفته///امارو ارقام که نه تو اینترنت هم سرچ کنی میبینی پلاک موقت المانی و پلاک 71 شهر کرد ژاپنی.
        دیگه این تجربیات من از خدمت اما تویتا خوبه به خاطر فرزی زیاد واینکه خیلی ها نیتونن گازش بدن بخاطر فرزیش برا مثال مثل تراکتور فرگوسنه که میپره . فعلا لامبورگینی دنبال کن ببین
        تراکتورشا وبعد برو هزینه ساخت سمند و کمری تاکسی چشم تنگا رو ببین . برنامه تخت گاز هم ببین از اپاراتی ها هم در مورد اینکخه تایر bmw بیشتر عوض کردن یا تویتا مزایدهای سپاه جا گلوله رو شاسی معلومه و نماینگی و تیم تعمیرات فورد و فیات در استرالیا . دمتون گرم اما فعلا تویتا جلو به خاطر فقر

  5. محمد

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (731 ديدگاه)

    شاید از نظرهایی مثل کیفیت و سواری نرم و راحت کمری یه کم از آکورد بهتر باشه ولی هوندا آکورد تو خیلی چیزا مثل زیبایی داخلی و خارجی و… از تویوتا کمری بهتره ولی در کل هر دو بسیار خوب هستند و نمی شه از بین این دو یکی رو برگزید…

  6. سعید

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (58 ديدگاه)

    مثل همیشه بهترین انتخاب تویوتا ست. البته مخلص هوندا و ژاپنی های دیگه هم هستیم

    جفت رینگاشونو با کل کیا و هیوندای عوض نمی کنم!!!!!!

  7. mohamad .faghat eng.faghat mg

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    کمری عالیه ولی تویه این کلاس من آکورد رو ترجیح میدم

    1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1674 ديدگاه)

      منم باهات موافقم محمد :)

  8. محمد

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (262 ديدگاه)

    سلام آقا زیگما.واقعا به خاطر برسی تخصصی و هچنین برسی پورشه ازت ممنونم.بابت اظهار نظرها ناراحت نشید.به هر حال هر کسی آزاده که نظرشو در مورد خودرو دوست داشتنیش بده.بازهم به خاطر برسی های دقیق و مطالب بروزتون ممنونم.

  9. مک میسل-فقط المان فقط فولوکس

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (31 ديدگاه)

    درسته بنز خوبه ولی میتونم بگم در حال حاضر فولوکس بهترینه…….چن روز پیش پسر خاله ام(که در المانه و از ماشین سر در میاره و در شرکت فولوکس کار میکنه)بهم گفت فولوکس میخواد سهام جگوار هندی رو بخره و این طوری محصولاتش و شرکت های زیر مجموعش مثل بوگاتی ارتقا پیدا می کته من بی شک میتونم بگم فولوکس بهترینه و بعد ماشین های امریکایی مثل دوج و بعدا هوندا و تویوتا….

  10. ياسر

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    دوستانی که بر سر بنز و تویوتا و ماشین آمریکایی و ژاپنی و … جدل میکنند، آیا بهتر نیست با استفاده از تجارب سواری احتمالی با این خودروها و اطلاعات فنی ماشینها با هم بحث کنند تا آمار تولید و فراخوان و تعصبات شخصی؟

  11. محمد

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (95 ديدگاه)

    فقط تویوتا…کیفیت و دوام رو فقط تو متاشینای تویوتا میشه دید..هر چی هم بشع توویوتا یه سر و گردن بالاتر از بقیه ست

  12. مصطفی

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    تو ایران هیوندا و تویوتا ساپورت و قیمت گداری بهتری دارند

    هوندا آکورد دیزاین جذابی داره و لوکس تر از کمری بنظر میاد .

    البته الان تو باما دیدم اکورد کم آپشن 135 گذاشتن سوناتا هم کم آپشن 117 کمری هم 134

    من باشم بین کمری و آکورد = آکورد و انتخاب میکنم

    ولی سوناتا هم مطمئنا انتخاب خوبیه و اختلاف کیفیت واقعا کم شده

  13. "amir"

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (724 ديدگاه)

    بی شک آکورد

  14. یاسر

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    بدون شک هوندا آکورد بهتره

  15. یاسر

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    آکورد

  16. amin

    ۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    توی قیمت فول دوتا ماشین تفاوت حدود ۲۰۰۰ دلاره.یعنی حدود ۶ میلیون.ولی تو بازار ۴۰ میلیونه……واقعا جالبه

  17. امین

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تویوتا خوب قیمتش بالاست هیوندا از نظر خریدن راحت تره الان هر کسی که 206 بیشتر بخواهد یک هیوندا داره ولی ماشین یاریس خیلی کمتر هستش علت ضعف تویوتا در ایران عدم توانایی شرکت ایرفلان هستش که زده روی دست ایران خودرو بجای مشتری مداری پول مداری میکنه و باعث شده مردم بترسن تویوتا بخرند نمایندگیشم که حی عوض میشه خدماتشم که هیچی نمی گم توی مایع سایپا هم نیستش البته بیشتر احترام میزارن کلا ادمهای با تربیتی هستند و بسیار پول دوست خلاصه هیچ چیز جز جیب براشون مهم نیستش البته جا داره از دست شرکت ستاره چیزم بنالم که اونم بشدت هیچی ولش کن

  18. رضا احمدى

    ۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    از آکورد خیلى خوشم میاد.به لوکسى جنسیسه و البته حدود صد و چهل تومن ارزون تر از اون!!کارى به آپشن ندارم،قیافشو میگم.از بغل یه کم شبیه جنسیسه(به نظر من)

  19. poorya

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام عرض میکنم خدمت همه دوستان.آقا میلاد منم با نظرت موافقم بنز واقعا تکه ولی تو ایران ما کسی بخواد یه ماشین خوب باقیمت مناسب و امکانات مرغوب بخره هیچی بجز تیوتا پیدا نمیکنه…

  20. HILUX

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من داشتم نظرا رو میخوندم بیشترشون از روی احساسات/یا نداشتن اطلاعات/گفته شده کی گفته که سودتویوتا از VW+GMبیشتره؟؟؟تویوتا خیلی بزرگه نه اندازه مجموع دو شرکت بزرگ دیگه.در ضمن شاخص کمیت دلیل بر برتری یک کمپانی نیست همچنین اگه یه ماشین یه جایی زیاد باشه باز هم دلیل بر برتری فنی ان نیست یکی گفته چرا ماشینای المانی کمه تو بازار.خوب اقای عزیز ماشینای المانی ذاتا لوکس و گرانند انتظار داری از اس کلاس برای تاکسی استفاده کنند؟؟؟هر ماشینی استفاده ای داره از کرولا برای تاکسی استفاده نکنند از چی کنند من خودم یه مدت تو نمایندگی تویوتا تو مشهد بودم واقعا ماشینای عالیی هستند خرابیشون خیلی کمه و صاحبشو راضی نگه میداره ولی نمیشه گفت بی نظیرند خوب بعنوان مثال همین کمری با اومدن رقبای جدی تهدید میشه مثل سوناتا یا اپتیما الان شاید بعضیا بگن کره ایا اشغالن یا اینکه فروششون خیلی از کمری کمتره ولی اگه واقع بین باشید باید سرعت پیشرفتشون رو ببینید که دارن چجوری تلاش میکنند و برای خود تو این بازارهای شلوغ مشتری دست و پا میکنند.یکی از اقایون/احتمالا ساسان/گفته کارایی تویوتا از بنز بهتره در پاسخ باید گفت بنز باBMW/AUDI/LEXUS/…باید مقایسه بشه نه تویوتا که اگه بدونید سال پیش پر فروش ترین خودروساز شد/در زمینه خودروهای لوکس/یعنی با وجود اینکه قیمتش از همه خودروهای هم ترازش گرون تره باز هم با استقبال روبرو میشه.من منطقی حرف زدم اگه کسی مشکلی داره اونو با خودش حل کنه.خط و مش و ارزشهای هرشرکت با بقیه متفاوت است و طرز فکر انسانها هم متفاوته اگه همه مثل هم بودند یه خودروساز با یک مدل خودرو کافی بود مگه نه!!!

  21. مجید

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما به تازگی یک دستگاه هندا آکورد EX-A خریدیم
    راستش به نسنت کمری که مدل 2007 بود خیلی خیلی سر تره
    خیلی اسپرت تره
    کمری جدید واقعا بی ریخته شبیه اون مدلهای قدیمیش (گرند) شده
    هندا کمپانی واقعا بی نظریریه من موتور کراس هندا هم داره مرگ نداره بخدا
    در ضمن آکورد ما ساخت USA ایالات اوهایو هست. (روی قسمت رکاب درب نوشته شده ولی برای عبور از کمرگ ایران کاملا مخدوش شده که کلمه usa ناخوانا بشه ) و این کمری های که به ایران میاد اکثرا استرالیای هستن یا بعضآ چینی حتی پاکستانی هم دیده شده!!

  22. امید

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1320 ديدگاه)

    هوندا واقعا عالیه تست تصادفشم میگه که ایمنی بیشتری داره

  23. حامد

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تویوتا کمری و هوندا آکورد جدید به همون اندازه تفاوت داره که هوندا آکورد92و تویوتا کرونای 92 تفاوت داشتند عیب هوندا خشک بودن و پشتیبانی ضعیف آن حداقل در ایران هستش خاب اگرم خشگ توی جاده و سرپیچ ها خیلی بهتره.

  24. سیدرضا

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    مجیدجان سلام. اونی که فرمودید USAروی رکاب هوندا بوده و بخاطرگمرک ایران مخدوشش کردن درواقع UEAبوده و مخصوص امارات متحده عربی . قبول داریم امریکاییها در کمپانیهای ژاپن و کره سهم اصلی رو دارن و درخودروهایی مثل “دیوو” و “هیوندایی” دربعضی قطعات عبارت”USA”دیده میشه که البته ژاپنیها هم ازاین امر بی بهره نیستند. امیدواریم صنعت خودرو کشورمون به جایی برسه که لااقل بتونیم با کره رقابت کنیم که متاسفانه تاکنون اینطورنبوده اما اگر مناسبات اقتصادی ایران با اروپا وغرب عادی بشه و راه بیفته، همین کسانی که اینقدر به تویوتا تعصب دارند، وقتی خودروهای امریکایی و ایتالیا و آلمان رو البته باقیمت مناسب یعنی گمرک کمتر ببینند یقینا سلیقه شون تغییر می کنه. الآن تویوتا و دیگرخودروهای ژاپنی جزو بهترین های منطقه محسوب میشن و تولیدات کره ای دردرجه بعدی قرارمی گیرند. انشاا…اقتصاد همه دنیا خوب بشه و ماهم نفس راحتی بکشیم. وقتی اقتصاد اروپا یا امریکا دچاررکودبشه یقینا همه دنیا تحت تاثیر منفی قرارمی گیرند چون همه دنیا به هم وابسته هستند. به امید روزی که جنگها و درگیریها کمتربشه و مردم دنیا بتونن نفس راحتی بکشند. انشاا…

  25. فریبرز

    ۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    بابا آکورد کلی قیمتشه
    باید هم روی کاغذ بهتر باشه

  26. reza

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (141 ديدگاه)

    هر دو خوبن
    کاش من یکی شو داشتم

  27. نیما

    ۱۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1651 ديدگاه)

    خیلی ببخشیدا تویوتا دوستان.

    من الان تویوتا دادم خوب!!!!!!!

    ولی کی گفته فروش تویوتا تو آمریکا بالاس؟؟؟
    وقتی که 87 درصد بازار آمریکا رو خودرو های داخلی پوشش میده؟؟؟

    ببخشید ماشین های مثل jeep مردن که تویوتا نه تویوتا بخواد تو آفرود قد قد کنه؟؟؟؟

    واقعا زشته. اگر برند های خودرو سازی ژاپن 10 تاس مال آلمان 20 تا و آمریکا 64 تاس آره 64 تااااااااا.

    آلمان هم 80 درصد ماشیناش داخلین.
    یه کشور هایی مثل ایران خودمون فقط تویوتا رو بهتر از gm میدونن.

    ولی برای سازمان ها و … آمریکا ظاهرا تا حالا کادیلاک رو ندیدین نه؟ یا شورولت و دوج برای پلیس.

    حالا پلیس های ژاپن چیه؟؟ نیسان دیگه. نه تویوتـــــــــــا.

    بعدم یه مورد دیگه.

    طرف تو آمریکا مرض داره با قیمت کمتر و کیفیت بالاتر ماشین داخلی رو نخره.
    مثال : مقایسه ایمپالا و اوریون یا کمری و مالیبو.

  28. سلام

    ۱۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام
    من مدتی دوره تعمیر کاری دیدم و مدتی هم کار کردم بعد از اون هم مدتی موتور تقویت کردم
    قبل از هر چیز این بخش رو بخنید تا حرف منو متوجه بشید خصوصا در مورد بنز و بی ام و
    http://www.pedal.ir/%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87/%DA%A9%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B7%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D9%88/comment-page-2/#comment-244932

    در مورد قطعات که در خودرو های ژاپنی usa زده واقعا مسقره هست کجا ما که ندیدم شرکت هوندا بزرگترین تولید کننده موتور در جهان هست از خودرو تا هواپیما و کشتی که حتی خط تولید در آمریکا داره بیشتر خودروسازان ژاپنی در آمریکا خط تولید دارند
    بیشتر موتور های کره هم ژاپنی هست مثل کیا ریو مونتاژ که دقیقا موتور b5 مزدا هست پراید b3 مزدا
    مدلهی بالا تر کیا b6 مزدا و همین طور الی آخر
    کلاج ریو و مزدا 323 کاملا یکی هست یاتاقان و بغل یاتاقانی میل لنگ کاملا یکی هست البته موتور مزدا 323 b6 هست
    یه سری از مدل های هیوندای موتور های تویوتا مثلا 2jz
    از سال 1990 بیشتر اختراعات مهم خودرو دست ژاپنی ها بوده مثلا سیستم متغیر میل سوپاپ برای اولین بار
    کلا موتور های کره بر عکس که همه فکر میکنند آمریکایی هست همگی رگ ژاپنی دارند
    بماند که سیستم متغیر سوپاپ هوندا vvti بسیار منحصر بفرد هست همه این ها موجود هست به غیر این غول های دیگر ژاپنی مثل میتسوبیشی هم موتور ساز هستند و یک فعالیت کوچکشان تولید خودرو هست
    اینکه چرا تویوتا پر فروش هست معلومه به علت اصطهلاک کم هست فراخوان یه چیزیه که تو ایران اصلا درک نمیشه فراخوان های تووتا برای چیز هایی هست که تو ایران عجیب هست مثلا ایراد برف پا کن
    ما اون موقع که تو مغاه یکی از دوستان پورشه کار میکردیم بماند چند تا پورشه موتور ترکیده بنز و بی ام و پیشمون اومد ولی دریغ از یک ژاپنی ما اونجا همه چی کار میکردیم
    یادمه اولین روزی که پورشه موتور خراب دیدم قلبم ریخت حالا این بماند یه سری از بنز ها که 2000 تا هم نرفته بودند ایراد مونتاژ داشتند میگن به خاطر مونتاژ های کشور ترکیه هست
    در کل می خوام اینو بگم چرا شورشی ها از تویوتا استفاده می کنند به همان دلیل که بیشتر ارتش های جهان استفاده می کنند به همان دلیل که بچه های جنگ ایران یکی از بهترین ماشین ها که خودشون میگن مارو نجات داد تویوتا هست العان حتی قاچاقچی های ایران هم از تویوتا استفاده میکنند یادمه به یکی از بچه های کردمون میگفتم چرا فقط تووتا استفاده میکنید گفت هیچ ماشین دیگه ای تحمل تویوتا رو نداره
    تویوتا یکی از بهترین و با کیفیت ترین موتور ها رو داره کمتر نیاز به تعمیر پیدا میکنه تعلیق و اکسل بسیار قوی داره در کل بسیار خرکی هست همین العان اونایی که تویوتا دارن میدونن این ماشین تا سالها بی دردسر فقط نیاز به سرویس سالیانه داره اگر ایرادی داره بسیار ساده هست نه مربوط به عدوات اصلی مثل موتور

    در مورد آلمانی هم بگم متاسفانه چند سال اخیر خیلی خیلی بنظرم پسرفت کردند بی ام و که خیلی ساله اصلا کیفیت نداره این ماشین واقعا پول خوره داره
    بنز خوبه ولی اصلا مثل سابق نیست
    پورشه متاسفانه به سرعت یاتاقان میزنه یه جوری انگار اصلا موتور آماده این قدرت نبوده ولی همه میگن به خاطر اینه طرف زیاد گاز میده بنظرم وقتی طرف داره انقدر پول میده باید خودرو تحمل داشته باشه ولی خوبه که نمیدونید تو تعمیرگاه این پورشه ها چه جوری تعمیر میشن چون اگه بدونید پاتون رو اونجا نمیزارید
    در مورد تویوتا و بنز بهتره لکسوس مقایسه بشه لکسوس کمترین خرابی رو در سطح جهان داشته و رتبه اول هست
    این تجربه من هست

  29. ساویز

    ۲۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام همن بین کمری و اکورد کمری رو انتخاب کردم ماشین قبلیم کیا کارنزه که نگرش داشتم چون واقعا دوستش دارم و با اون راحتم اما برای مسافرت برای بچه ها که بزرگ شدن صندلی های عقبش راحت نیست بعد از گشتن فراوان بین انواع اس یو وی دیدم که همان کارنز بهتره توی سدانها عاقبت توی محدوده بودجه ای که در نظر گرفته بودم رسیدم به این دو ماشین با همه برتری اندکی که هوندا داشت ولی گستردگی خدمات بعد از فروش و قیمت و فراوانی لوازم تویوتا رو بهتر دیدم

  30. علی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هوندا آکورد ترجیح میدم حس خوبی نسبت به کمپانی هوندا دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا