کمری بهعنوان بخشی از نام تجاری تویوتا، از سال ۱۹۸۲ تاکنون در خط تولید این شرکت جای گرفته است. سدان میان ردهای که همواره موردتوجه خریداران بوده و چندین بار عنوان پرفروشترین خودرو سال را به چنگ آورده است. این خودرو در سراسر زندگیاش چندین نسل را پشت سر گذاشته است و اغلب از نظر مکانیکی، سبک و فنآوری در حال رشد و بهبود بوده است.
ظاهردر حال حاضر شاهد نسل یازدهم این سدان ژاپنی هستیم که فیسلیفت نسل قبلیاش است و عمده تغییراتی که توسط دکترین اسپیندل انجام شده شامل چراغهای جلو باریکتر و جلوپنجره مشبک بزرگ میشود که چهره جسورانهای به آن بخشیده است. تفاوتهای ظریف میان کمری، کرولا و آوالون نشان از یک DNA مشترک است. در کابین
در داخل، کمری یک روند تکاملی را طی کرده است و تمامی تغییرات باعث شده تا کابین لذتبخشتر از مدل قبلی باشد. حفظ جاداری و راحتی در نسخه ۲۰۱۶ یک گام مثبت است. مهندسی
تویوتا برای به چالش کشیدن امثال نیسان آلتیما، فنآوری این سدان خانوادگی را بالابرده و در حال حاضر از یک صفحهنمایش کاملاً قابل تنظیم چندرسانهای همراه با ابزار قطبنما، سیستم صوتی JBL همراه ۱۰ بلندگو و مجموعهای از ویژگیهای ایمنی ازجمله کیسه هوای جانبی، پردهای و کیسه هوای زانو برخوردار است. در زیر کاپوت چه خبر است
زیر کاپوت کمری S یک موتور چهار سیلندر ۲.۵ لیتری با توان ۱۷۸ اسببخار قرارگرفته که در مدلهای محدود SE و SE+ توان تولیدی به ۱۸۱ اسببخار میرسد. گشتاور هم به ترتیب ۲۳۱ نیوتنمتر و ۲۳۵ نیوتنمتر است. کمکفنرهای جدید نقش مهمی در بهبود کیفیت سواری و چابکی این سدان طویل ۴، ۸۴۹ میلیمتری بازی میکند. جمعبندی
تویوتا کمری ۲۰۱۶ ویژگیهای کیفیت، دوام و قابلیت اطمینان را از مدلهای قبلی به ارث برده و حتی بهتر شده است. درواقع باید گفت بهترین کمری است که تا به حال عرضهشده، هرچند تنها یک تجدیدنظر در طراحی آن صورت گرفته اما در حال حاضر این سدان ژاپنی در اوج زندگی خود به سر میبرد.
مشخصات | تویوتا کمری ۲۰۱۶ S | تویوتا کمری ۲۰۱۶ SE و SE+ |
---|---|---|
موتور / سیلندر | ۲.۵ لیتر / ۴ سیلندر | ۲.۵ لیتر / ۴ سیلندر |
حداکثر قدرت (اسببخار / دور در دقیقه) | ۱۷۸ اسببخار @ ۶۰۰۰ دور در دقیقه | ۱۸۱ اسببخار @ ۶۰۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (نیوتنمتر / دور در دقیقه) | ۲۳۱ نیوتنمتر @ ۴۱۰۰ دور در دقیقه | ۲۳۵ نیوتنمتر @ ۴۱۰۰ دور در دقیقه |
سیستم انتقال قدرت | ۶ سرعت اتوماتیک | ۶ سرعت اتوماتیک |
درایو | خودروی محورجلو | خودروی محورجلو |
۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت | ۹.۲ ثانیه | ۹.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت | ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت |
قیمت (در امارات) | ۸۳۹۰۰ درهم (۲۲۸۴۱ دلار) | ۸۶۰۰۰ تا ۱۰۳۹۰۰ درهم (۲۳۴۱۲ تا ۲۸۲۸۵ دلار) |
منبع: automiddleeast
محمد
۲۳ خرداد ۱۳۹۴واقعا نسبت به نسل های قبلش یک پیشرفت چشمگیر بوده داخلش هم خیلی زیباتر از قبل شده.
سامورایی
۲۳ خرداد ۱۳۹۴بهترین سدان جهان
matin
۲۳ خرداد ۱۳۹۴این مدل se+ منو یاد پارید hp+ انداخت
راستی دوستان یه سوال سرنوشت تویوتا آریون چی شد هنوز هم تولید میشه؟؟
matin
۲۳ خرداد ۱۳۹۴نسل قبلیش خیلی به دلم ننشست ولی این عالیه
alirezasi21
۲۳ خرداد ۱۳۹۴اره مدل جدید اریون هم رونمایی شده!
اما چون مخصوص استرالیاس زیاد تو چشم نیست:/
american and japan
۲۵ خرداد ۱۳۹۴بله دوباره استرالیا داره میسازه اریون رو
فرهاد
۱۹ فروردین ۱۳۹۵مدل آریون تولیدش متوقف شده و بجای اون مدل آوالون داره تولید میشه
آندره آ آنیلی
۲۳ خرداد ۱۳۹۴فکر کنم یک گزینه به گزینه های جنجالی من اضافه شد:کمری.ایکس تریل.مزدا6.مزدا سی ایکس پنج.یعنی اگه منطقه آزاد 23000 دلار داشته باشی واقعا انتخاب سختیه.
alirezasi21
۲۳ خرداد ۱۳۹۴حرف نداره …!
ولی این مدل ۲۰۱۶ با مدل ۲۰۱۵ سفارش آمریکا چه فرقی داره؟!
آرمااااان
۲۴ خرداد ۱۳۹۴کمری حرف نداره،داخلش خیری توپ شده،جلوش منظورم سپرشه شبیه مدلای لکسس شده
سعید ص
۲۳ خرداد ۱۳۹۴یه زمانی این خودرو توی بازار خدایی میکرد.
matin
۲۳ خرداد ۱۳۹۴هنوزم خدایی می کنه
ص
۲۳ خرداد ۱۳۹۴جلو پنجرش جذاب تر شده.
Lord Cezar
۲۳ خرداد ۱۳۹۴خیلی عالیه . بهترین سدان با قیمت متوسط .
ali2240
۲۳ خرداد ۱۳۹۴طرفدار تویوتا نیستم اما همیشه به بعضی محصولاتش احترام ویژه میزارم
کمری هم یکی از اوناست
همیشه دوستداشتنی بوده و نسل جدیدش بیشتر از همیشه دل نشینه مخصوصا طراحی فضای داخلیش
کافر مقدس
۲۳ خرداد ۱۳۹۴چجوری تویوتا و فورد سدان با کلی امکانات میسازن زیر 30هزار تا!
میثم
۲۳ خرداد ۱۳۹۴قیمتش همینه. انقدر سر ما کلاه گذاشتن ما این چیزا رو سخت باورمون میشه.
بنتلی
۲۳ خرداد ۱۳۹۴طراحی شیک وبا ابهتی داره،از نظر تجهیزات هم خیلی عالی هس ولی ب نظرم بهتر بود قدرتش 200وشتابش7باشه
سیا
۷ تیر ۱۳۹۵سلام…مدل هیبریدیش 200 اسبه دقیقا
احمد باقری
۲۳ خرداد ۱۳۹۴انصافا یکی از بهترین و زیباترین سدان های دنیاست. واقعا از همون اولین نسخه هم ابهت خاصی داشت و هم از لحاظ فنی حرفهای زیادی برای گفتن داشت.
نوید جهرمی
۲۳ خرداد ۱۳۹۴یه سدان کاربردی و کم دردسر و نه بیشتر.
پیشرفتش خیلی خوب بوده اما هنوزم جاداره.
samurai
۲۳ خرداد ۱۳۹۴رنگ نقره ایش چقدر زیباست
اینو باید از نزدیک دید از تو عکس ابهت این سدان زیبا و عالیو نمیشه درک کرد
پروردگارا یکی از اینا مرحمت بفرما امین…:–(
موسی مهران
۲۳ خرداد ۱۳۹۴بهبود کیفیت / پسرفت در طراحی / تویوتا همچنان می تازد
سامان از تبریز
۲۳ خرداد ۱۳۹۴نسبت به مدلهای قبلی خیلی زیباتر شده
قیمتشم واقعا مناسبه (22هزار دلار )
luis
۲۳ خرداد ۱۳۹۴واقعا زیبا تر از نسل قبلی شده مخصوصا چراغ های عقب نسل قبلی واقعا جالب نبود ولی در این نسل این ضعف به خوبی برطرف شده.از نظر کیفیت هم که نیازی به گفتن من نیست. ان چیز که عیان است …..
یه پسر
۲۳ خرداد ۱۳۹۴یه ماشین به معنی واقعی
تمام عیار هم از لحاظ قیمت هم کیفیت هم آپشن و ظاهر
کمری یعنی تویوتا و تویوتا هم یعنی کمری
——————————-
من با اون رنگ بژ که از عقب عکاسی شده خیلی حال کردم
علي رضا
۲۳ خرداد ۱۳۹۴تنها ایرادش طراحی مزخرفش بود که درست شد..عقبش کمی شبیه لکسس ES هست..
mahdi-GM
۲۳ خرداد ۱۳۹۴از نسل قبلش قشنگ تره
ShoMpeT
۲۳ خرداد ۱۳۹۴بیشتر برای pizza delivery استفاده میشه ماشین های این کمپانی D:
luis
۲۴ خرداد ۱۳۹۴شما خوبی بانمک
Asian Diesel
۲۳ خرداد ۱۳۹۴یک خودروى فوق العاده…..دیگه همه راجع بهش میدونید
ساسان.م
۲۳ خرداد ۱۳۹۴آکورد مزدا 6 و کمری عالی هستن ولی من آکورد رو بیشتر میپسندم.
نکته ای که درباره کمری تو ذوق میزنه طراحی مضخرف لوله اگزوز هست ، اگه از عقب نگاه کنی به ماشین حالتو میگیره نمیدونم چرا تویوتا اگزوز کمری و حتی آریون رو توی سپر نمیداره
اگزوز آزرا گرنجور رو نگاه کنید که چقد نمای عقب ماشین رو زیباتر کرده
حامد MASERATI GT
۲۴ خرداد ۱۳۹۴بازم به مزدا 6 با 184 اسب بخار نمیرسه . فقط مزدا هوندا نیسان
احسان
۲۴ خرداد ۱۳۹۴تویوتا یعنی دوام
مهدی
۲۴ خرداد ۱۳۹۴نمای خارجی کپی برداری از لکسوس می باشد ،خخخخخخخخخ
mb
۲۳ تیر ۱۳۹۵خوب معلومه برای اینکه تو یک مجموعه هستند ولکسس یک خودروی لاکچری تویوتاست
amin
۲۴ خرداد ۱۳۹۴تو این رنج قیمت به نظرم بهترین ماشین…هر ماشین صفری که بخریم اولش لذت بخش بعدش عادی میشه ولی این ماشین بعد 5 سال به اونور که میبینی هیچ خرابی نداره و مثل روز اول کار میکنه کلی لذت مضاعف بهت دست میده :) البته تو این رنج آکورد هم عالیه…در ضمن نمایندگی تویوتا مدل هیبریدی با موتور 2500 از برج 4 میاره قیمت گذاریش هم حدود 200 میلیون شتاب و قدرت متورش بیشتر شده نسبت به آمار بالا + مصرف سوختش هم بهینه تر شده :)
حامد
۲۴ خرداد ۱۳۹۴با سلام. برادر من مدل 2014 کمری داره وشهرستان زندگی میکنه. من واسه گارانتی وانجام سرویس ماشین اونو از شهرستان تا تهران روندم. از لحاظ رانندگی زیاد حس جالبی بهم دست نداد. ولی سکوت داخل کابینش واسم جالب بود. قدرت ماشین و فرمان تیزش وهمچنین نشاندهنده های پشت آمپر که نور سبز قدیمی روساطع میکرد به یه ماشین 170 میلیونی نمیخورد. یه نقطه ضعف بزرگ داشبورد این هست که پای راست راننده مدام با داشبورد در تماسه واین موضوع تو رانندگی طولانی راننده رو کلافه میکنه. هر جور هم صندلیش رو تنظیم کردم نتونستم این ایراد رو بر طرف کنم.
AHMADREZA
۴ تیر ۱۳۹۴عقبش شیبه es هست بالاخره به پرستیجی که لیاقتش رو داشت رسید
میلاد
۱۲ بهمن ۱۳۹۴چیزی که مسلمه اینه که حتی با این قیمت از بهترین ماشین های ساخت داخل به مراتب بهتره.
نمونه اش سوزوکی ویتارا
مرتضی
۲۱ اسفند ۱۳۹۴سلام خدمت همه عزیزان.از دوستانی که اطلاعات کافی و درست دارن خواهش میکنم بدون تعصب و اسم و احساسات واقعا راهنمایی درست کنن بین سوناتا LF و اپتیما 2016 و کمری 2016 کدوم بهتره و چرا؟ به دور از اسم و کشور .. من هم میدونم تویوتا امتحان پس داد ولی دلیل نمیشه.چون بعضی از برند ها مثل بوگاتی، ولوو،.. بعداز خیلی های دیگه اومدن ولی خیلی خوب عمل کردن و امتحان خوبی هم پس دادن.پس لطفا اونهایی که اطلاعات درست دارن کمک کنن.خیلی متشکرم
فرهاد
۲۲ فروردین ۱۳۹۵مرتضی جان من خودم حدود 4 ماهه که کمری هییبریدی دارم. یکی از اقوام نزدیک سوناتا LF داره . بدون تعصب خاصی میخوام نظر بدم. کمری های هیبریدی که الان تو ایران فروش میره ساخت آمریکا هست و طبق استانداردهای آمریکا به سفارش کانادا ساخته شده.و خب از نظر کیفیت ساخت جای حرفی نمیمونه.اما سوناتا هم خب ساخت کره هست وتکنولوژی اونجا رو داره. من کیفیت کمری رو برتر میدونم. از نظر سرعت شتاب قدرت و مصرف سوخت واقعا با دلیل و مدرک میتونم بگم کمری برتره. مصرف سوخت 5.5 در شهر و 6 در جاده برای یه ماشین 2500 سی سی و 200 اسب بخاری فوق العادست ولی سوناتا با مصرف شهری 12.7 و جاده 8.5 به نظر خیلی خیلی پر مصرف تره.شتاب سوناتا 9.9 ثانیه هست از 0-100 ولی کمری 7.6. که ازین نظر کمری برتری مطلق داره.میریم سراغ آپشن و امکانات کمری تقریبا از آپشن های مرسوم چیزی کم نذاشته ولی خب مواردی مثل آیینه برقی تاشو سنسور دنده عقب.باز شدن اتوماتیک صندوق وقتی جلوش ایستاده باشی.مموری صندلی و چنتا چیز دیگه که سوناتا داره رو در نظر نگرفته. که سوناتا برتری آپشن داره ولی نه خیلی زیاد. شکل و قیافه ماشین هم که کاملا سلیقه ای هست. اوپتیما هنوز به شکل گسترده وارد نشده که بشه در موردش نظر داد . امیدوارم تونسته باشم کمکی کنم. موفق باشین
بهزاد عبداله زاده
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵باسلام
یه کمری se 2015 کنتاکی آمریکا ارس پلاک خریدم باهاش سفر خارج هم رفتم.نکات مثبت مهمش صدای کم کابین و موتور،جادار بودن فضای سرنشین عقب،سقف بلند برای سرنشین عقب(برخلاف نیسان التیما)و علی الخصوص خدمات بعد از فروش خیلی خوب و دوامش هستند.عیب هاش که خیلی جزئیه اینه که موقع دور زدن بعضی وقت ها دست به دگمه های تماس صوتی گیر میکنه و آینه سمت راننده نقطه کور داره که تو مدل های بالاتر سیستم هشدار نقطه کور این مشکل رو رفع میکنه
سعید
۳ مرداد ۱۳۹۵اپتیما: اسپرت و خشن محدوده سنی۲۵تا۳۵
سوناتا:شیک و خوشگل محدوده سنی۳۰تا۴۰
کمری:استخون دار و معقول محدوده سنی۴۰تا۵۰
ساقی
۱۳ مرداد ۱۳۹۵من خودم سوناتا دارم ولی تویوتا کمری 2016 چیزه دیگه ای است
امیر
۱۲ شهریور ۱۳۹۵در کدام جاده ایران میخوای اینو سوار بشی ؟؟ با سرعت 95 یا بعضی جاها 110 . حسرت تو دلمون موند با 120 یا 130 سواری کردن . پلیس های راهزن و چاپلوس و جاده های اکثرا خراب و داغون ایران .
❤تـــــــــهــــــران❤
۳ اسفند ۱۳۹۵من خودم تالیسمان دارم.داشتنِ تالیسمان واسه ی من تعصب نیست ، مثه بعضیا که چون خودشون یه ماشینی دارن،ماشینه خودشون بهترینه دنیاست و کلا به ماشینایه دیگه بی احترامی میکنن!!
من عاشقه تالیسمانم،چون واقعااااا عالیه.توپه.تویوتا کمری روهم قبول دارم…به نظره من تویوتا و تالیسمان رقیبه هم هستند و کاملا دارن باهم رقابت میکنن.چن تا نقطه ضعف داخله کمری هست که داخله تالیسمان نیست، و چن تا ضعف داخله تالیسمان هست که داخله کمری نیست.هردو رقبایه سخته هم هستند