تویوتا

تویوتا کمری ۲۰۱۶، میان‌سال دوست‌داشتنی

کمری به‌عنوان بخشی از نام تجاری تویوتا، از سال ۱۹۸۲ تاکنون در خط تولید این شرکت جای گرفته است. سدان میان رده‌ای که همواره موردتوجه خریداران بوده و چندین بار عنوان پرفروش‌ترین خودرو سال را به چنگ آورده است. این خودرو در سراسر زندگی‌اش چندین نسل را پشت سر گذاشته است و اغلب از نظر مکانیکی، سبک و فن‌آوری در حال رشد و بهبود بوده است.

2016 Toyota Camry
۲۰۱۶ Toyota Camry
ظاهر
در حال حاضر شاهد نسل یازدهم این سدان ژاپنی هستیم که فیس‌لیفت نسل قبلی‌اش است و عمده تغییراتی که توسط دکترین اسپیندل انجام شده شامل چراغ‌های جلو باریک‌تر و جلوپنجره مشبک بزرگ می‌شود که چهره جسورانه‌ای به آن بخشیده است. تفاوت‌های ظریف میان کمری، کرولا و آوالون نشان از یک DNA مشترک است.
2016 Toyota Camry
۲۰۱۶ Toyota Camry
2016 Toyota Camry
۲۰۱۶ Toyota Camry
در کابین
در داخل، کمری یک روند تکاملی را طی کرده است و تمامی تغییرات باعث شده تا کابین لذت‌بخش‌تر از مدل قبلی باشد. حفظ جاداری و راحتی در نسخه ۲۰۱۶ یک گام مثبت است.
2016 Toyota Camry Interior
۲۰۱۶ Toyota Camry Interior
2016 Toyota Camry Interior
۲۰۱۶ Toyota Camry Interior
2016 Toyota Camry Interior
۲۰۱۶ Toyota Camry Interior
مهندسی
تویوتا برای به چالش کشیدن امثال نیسان آلتیما، فن‌آوری این سدان خانوادگی را بالابرده و در حال حاضر از یک صفحه‌نمایش کاملاً قابل تنظیم چندرسانه‌ای همراه با ابزار قطب‌نما، سیستم صوتی JBL همراه ۱۰ بلندگو و مجموعه‌ای از ویژگی‌های ایمنی ازجمله کیسه هوای جانبی، پرده‌ای و کیسه هوای زانو برخوردار است.
2016 Toyota Camry
۲۰۱۶ Toyota Camry
در زیر کاپوت چه خبر است
زیر کاپوت کمری S یک موتور چهار سیلندر ۲.۵ لیتری با توان ۱۷۸ اسب‌بخار قرارگرفته که در مدل‌های محدود SE و SE+ توان تولیدی به ۱۸۱ اسب‌بخار می‌رسد. گشتاور هم به ترتیب ۲۳۱ نیوتن‌متر و ۲۳۵ نیوتن‌متر است. کمک‌فنرهای جدید نقش مهمی در بهبود کیفیت سواری و چابکی این سدان طویل ۴، ۸۴۹ میلی‌متری بازی می‌کند.
2016 Toyota Camry
۲۰۱۶ Toyota Camry
جمع‌بندی
تویوتا کمری ۲۰۱۶ ویژگی‌های کیفیت، دوام و قابلیت اطمینان را از مدل‌های قبلی به ارث برده و حتی بهتر شده است. درواقع باید گفت بهترین کمری است که تا به حال عرضه‌شده، هرچند تنها یک تجدیدنظر در طراحی آن صورت گرفته اما در حال حاضر این سدان ژاپنی در اوج زندگی خود به سر می‌برد.

منبع: automiddleeast

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (135 ديدگاه)

    واقعا نسبت به نسل های قبلش یک پیشرفت چشمگیر بوده داخلش هم خیلی زیباتر از قبل شده.

    1. سامورایی

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (182 ديدگاه)

      بهترین سدان جهان

    2. matin

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (233 ديدگاه)

      این مدل se+ منو یاد پارید hp+ انداخت
      راستی دوستان یه سوال سرنوشت تویوتا آریون چی شد هنوز هم تولید میشه؟؟

      1. matin

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (233 ديدگاه)

        نسل قبلیش خیلی به دلم ننشست ولی این عالیه

      2. alirezasi21

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (34 ديدگاه)

        اره مدل جدید اریون هم رونمایی شده!
        اما چون مخصوص استرالیاس زیاد تو چشم نیست:/

      3. american and japan

        ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (96 ديدگاه)

        بله دوباره استرالیا داره میسازه اریون رو

      4. فرهاد

        ۱۹ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (19 ديدگاه)

        مدل آریون تولیدش متوقف شده و بجای اون مدل آوالون داره تولید میشه

    3. آندره آ آنیلی

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (158 ديدگاه)

      فکر کنم یک گزینه به گزینه های جنجالی من اضافه شد:کمری.ایکس تریل.مزدا6.مزدا سی ایکس پنج.یعنی اگه منطقه آزاد 23000 دلار داشته باشی واقعا انتخاب سختیه.

    4. alirezasi21

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (34 ديدگاه)

      حرف نداره …!
      ولی این مدل ۲۰۱۶ با مدل ۲۰۱۵ سفارش آمریکا چه فرقی داره؟!

    5. آرمااااان

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      کمری حرف نداره،داخلش خیری توپ شده،جلوش منظورم سپرشه شبیه مدلای لکسس شده

  2. سعید ص

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    یه زمانی این خودرو توی بازار خدایی میکرد.

    1. matin

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (233 ديدگاه)

      هنوزم خدایی می کنه

  3. ص

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    جلو پنجرش جذاب تر شده.

  4. Lord Cezar

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (300 ديدگاه)

    خیلی عالیه . بهترین سدان با قیمت متوسط .

  5. ali2240

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (513 ديدگاه)

    طرفدار تویوتا نیستم اما همیشه به بعضی محصولاتش احترام ویژه میزارم
    کمری هم یکی از اوناست
    همیشه دوستداشتنی بوده و نسل جدیدش بیشتر از همیشه دل نشینه مخصوصا طراحی فضای داخلیش

  6. کافر مقدس

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    چجوری تویوتا و فورد سدان با کلی امکانات میسازن زیر 30هزار تا!

    1. میثم

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (59 ديدگاه)

      قیمتش همینه. انقدر سر ما کلاه گذاشتن ما این چیزا رو سخت باورمون میشه.

  7. بنتلی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    طراحی شیک وبا ابهتی داره،از نظر تجهیزات هم خیلی عالی هس ولی ب نظرم بهتر بود قدرتش 200وشتابش7باشه

    1. سیا

      ۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سلام…مدل هیبریدیش 200 اسبه دقیقا

  8. احمد باقری

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    انصافا یکی از بهترین و زیباترین سدان های دنیاست. واقعا از همون اولین نسخه هم ابهت خاصی داشت و هم از لحاظ فنی حرفهای زیادی برای گفتن داشت.

  9. نوید جهرمی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    یه سدان کاربردی و کم دردسر و نه بیشتر.
    پیشرفتش خیلی خوب بوده اما هنوزم جاداره.

  10. samurai

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (598 ديدگاه)

    رنگ نقره ایش چقدر زیباست
    اینو باید از نزدیک دید از تو عکس ابهت این سدان زیبا و عالیو نمیشه درک کرد
    پروردگارا یکی از اینا مرحمت بفرما امین…:–(

  11. موسی مهران

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    بهبود کیفیت / پسرفت در طراحی / تویوتا همچنان می تازد

  12. سامان از تبریز

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    نسبت به مدلهای قبلی خیلی زیباتر شده
    قیمتشم واقعا مناسبه (22هزار دلار )

  13. luis

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (612 ديدگاه)

    واقعا زیبا تر از نسل قبلی شده مخصوصا چراغ های عقب نسل قبلی واقعا جالب نبود ولی در این نسل این ضعف به خوبی برطرف شده.از نظر کیفیت هم که نیازی به گفتن من نیست. ان چیز که عیان است …..

  14. یه پسر

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1134 ديدگاه)

    یه ماشین به معنی واقعی
    تمام عیار هم از لحاظ قیمت هم کیفیت هم آپشن و ظاهر
    کمری یعنی تویوتا و تویوتا هم یعنی کمری
    ——————————-
    من با اون رنگ بژ که از عقب عکاسی شده خیلی حال کردم

  15. علي رضا

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (229 ديدگاه)

    تنها ایرادش طراحی مزخرفش بود که درست شد..عقبش کمی شبیه لکسس ‌ES هست..

  16. mahdi-GM

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (38 ديدگاه)

    از نسل قبلش قشنگ تره

  17. ShoMpeT

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (271 ديدگاه)

    بیشتر برای pizza delivery استفاده میشه ماشین های این کمپانی D:

    1. luis

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      شما خوبی بانمک

  18. Asian Diesel

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    یک خودروى فوق العاده…..دیگه همه راجع بهش میدونید

  19. ساسان.م

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (338 ديدگاه)

    آکورد مزدا 6 و کمری عالی هستن ولی من آکورد رو بیشتر میپسندم.

    نکته ای که درباره کمری تو ذوق میزنه طراحی مضخرف لوله اگزوز هست ، اگه از عقب نگاه کنی به ماشین حالتو میگیره نمیدونم چرا تویوتا اگزوز کمری و حتی آریون رو توی سپر نمیداره
    اگزوز آزرا گرنجور رو نگاه کنید که چقد نمای عقب ماشین رو زیباتر کرده

  20. حامد MASERATI GT

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (308 ديدگاه)

    بازم به مزدا 6 با 184 اسب بخار نمیرسه . فقط مزدا هوندا نیسان

  21. احسان

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (314 ديدگاه)

    تویوتا یعنی دوام

  22. مهدی

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نمای خارجی کپی برداری از لکسوس می باشد ،خخخخخخخخخ

    1. mb

      ۲۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      خوب معلومه برای اینکه تو یک مجموعه هستند ولکسس یک خودروی لاکچری تویوتاست

  23. amin

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (99 ديدگاه)

    تو این رنج قیمت به نظرم بهترین ماشین…هر ماشین صفری که بخریم اولش لذت بخش بعدش عادی میشه ولی این ماشین بعد 5 سال به اونور که میبینی هیچ خرابی نداره و مثل روز اول کار میکنه کلی لذت مضاعف بهت دست میده :) البته تو این رنج آکورد هم عالیه…در ضمن نمایندگی تویوتا مدل هیبریدی با موتور 2500 از برج 4 میاره قیمت گذاریش هم حدود 200 میلیون شتاب و قدرت متورش بیشتر شده نسبت به آمار بالا + مصرف سوختش هم بهینه تر شده :)

  24. حامد

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    با سلام. برادر من مدل 2014 کمری داره وشهرستان زندگی میکنه. من واسه گارانتی وانجام سرویس ماشین اونو از شهرستان تا تهران روندم. از لحاظ رانندگی زیاد حس جالبی بهم دست نداد. ولی سکوت داخل کابینش واسم جالب بود. قدرت ماشین و فرمان تیزش وهمچنین نشاندهنده های پشت آمپر که نور سبز قدیمی روساطع میکرد به یه ماشین 170 میلیونی نمیخورد. یه نقطه ضعف بزرگ داشبورد این هست که پای راست راننده مدام با داشبورد در تماسه واین موضوع تو رانندگی طولانی راننده رو کلافه میکنه. هر جور هم صندلیش رو تنظیم کردم نتونستم این ایراد رو بر طرف کنم.

  25. AHMADREZA

    ۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    عقبش شیبه es هست بالاخره به پرستیجی که لیاقتش رو داشت رسید

  26. میلاد

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چیزی که مسلمه اینه که حتی با این قیمت از بهترین ماشین های ساخت داخل به مراتب بهتره.
    نمونه اش سوزوکی ویتارا

  27. مرتضی

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام خدمت همه عزیزان.از دوستانی که اطلاعات کافی و درست دارن خواهش میکنم بدون تعصب و اسم و احساسات واقعا راهنمایی درست کنن بین سوناتا LF و اپتیما 2016 و کمری 2016 کدوم بهتره و چرا؟ به دور از اسم و کشور .. من هم میدونم تویوتا امتحان پس داد ولی دلیل نمیشه.چون بعضی از برند ها مثل بوگاتی، ولوو،.. بعداز خیلی های دیگه اومدن ولی خیلی خوب عمل کردن و امتحان خوبی هم پس دادن.پس لطفا اونهایی که اطلاعات درست دارن کمک کنن.خیلی متشکرم

    1. فرهاد

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (19 ديدگاه)

      مرتضی جان من خودم حدود 4 ماهه که کمری هییبریدی دارم. یکی از اقوام نزدیک سوناتا LF داره . بدون تعصب خاصی میخوام نظر بدم. کمری های هیبریدی که الان تو ایران فروش میره ساخت آمریکا هست و طبق استانداردهای آمریکا به سفارش کانادا ساخته شده.و خب از نظر کیفیت ساخت جای حرفی نمیمونه.اما سوناتا هم خب ساخت کره هست وتکنولوژی اونجا رو داره. من کیفیت کمری رو برتر میدونم. از نظر سرعت شتاب قدرت و مصرف سوخت واقعا با دلیل و مدرک میتونم بگم کمری برتره. مصرف سوخت 5.5 در شهر و 6 در جاده برای یه ماشین 2500 سی سی و 200 اسب بخاری فوق العادست ولی سوناتا با مصرف شهری 12.7 و جاده 8.5 به نظر خیلی خیلی پر مصرف تره.شتاب سوناتا 9.9 ثانیه هست از 0-100 ولی کمری 7.6. که ازین نظر کمری برتری مطلق داره.میریم سراغ آپشن و امکانات کمری تقریبا از آپشن های مرسوم چیزی کم نذاشته ولی خب مواردی مثل آیینه برقی تاشو سنسور دنده عقب.باز شدن اتوماتیک صندوق وقتی جلوش ایستاده باشی.مموری صندلی و چنتا چیز دیگه که سوناتا داره رو در نظر نگرفته. که سوناتا برتری آپشن داره ولی نه خیلی زیاد. شکل و قیافه ماشین هم که کاملا سلیقه ای هست. اوپتیما هنوز به شکل گسترده وارد نشده که بشه در موردش نظر داد . امیدوارم تونسته باشم کمکی کنم. موفق باشین

    2. بهزاد عبداله زاده

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      باسلام
      یه کمری se 2015 کنتاکی آمریکا ارس پلاک خریدم باهاش سفر خارج هم رفتم.نکات مثبت مهمش صدای کم کابین و موتور،جادار بودن فضای سرنشین عقب،سقف بلند برای سرنشین عقب(برخلاف نیسان التیما)و علی الخصوص خدمات بعد از فروش خیلی خوب و دوامش هستند.عیب هاش که خیلی جزئیه اینه که موقع دور زدن بعضی وقت ها دست به دگمه های تماس صوتی گیر میکنه و آینه سمت راننده نقطه کور داره که تو مدل های بالاتر سیستم هشدار نقطه کور این مشکل رو رفع میکنه

    3. سعید

      ۳ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اپتیما: اسپرت و خشن محدوده سنی۲۵تا۳۵
      سوناتا:شیک و خوشگل محدوده سنی۳۰تا۴۰
      کمری:استخون دار و معقول محدوده سنی۴۰تا۵۰

  28. ساقی

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم سوناتا دارم ولی تویوتا کمری 2016 چیزه دیگه ای است

  29. امیر

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    در کدام جاده ایران میخوای اینو سوار بشی ؟؟ با سرعت 95 یا بعضی جاها 110 . حسرت تو دلمون موند با 120 یا 130 سواری کردن . پلیس های راهزن و چاپلوس و جاده های اکثرا خراب و داغون ایران .

  30. ❤تـــــــــهــــــران❤

    ۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من خودم تالیسمان دارم.داشتنِ تالیسمان واسه ی من تعصب نیست ، مثه بعضیا که چون خودشون یه ماشینی دارن،ماشینه خودشون بهترینه دنیاست و کلا به ماشینایه دیگه بی احترامی میکنن!!
    من عاشقه تالیسمانم،چون واقعااااا عالیه.توپه.تویوتا کمری روهم قبول دارم…به نظره من تویوتا و تالیسمان رقیبه هم هستند و کاملا دارن باهم رقابت میکنن.چن تا نقطه ضعف داخله کمری هست که داخله تالیسمان نیست، و چن تا ضعف داخله تالیسمان هست که داخله کمری نیست.هردو رقبایه سخته هم هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا