تویوتا

کمری 2015 ؛ خوب یا بد

نخستین جزییات از فیس لیفت جدید کمری که قرارست بعنوان مدل ۲۰۱۵ راهی بازار شود، درحالی معرفی شد که برای مشتریان هنوز هم یک سوال اساسی بی جواب مانده؛ تویوتا، کمری را به کجا می برد؟ چه سرنوشتی در انتظار خودرویی است که ۱۲ سال پرفروش ترین خودروی جهان بوده . . . ؟

[jwplayer mediaid=”۷۰۴۳۷″]
  1. در کمری ۲۰۱۵ بیش از ۲۰۰۰ قطعه جدید بکار رفته.
  2. طول خودرو ۴.۵ سانتیمتر و محورهایش یک سانتیمتر بزرگتر شده.
  3. دو مدل جدید با نام XSE و Hybrid SE به خانواده کمری اضافه شده.
  4. افزوده شدن ۲ رنگ نقره ای متالیک (Celestial Silver Metallic) و یاقوتی (Ruby Flare Pearl).
  5. از مراحل طراحی (در میشگان) تا ساخت (در کنتاکی) آن بیش از ۷۰۰۰ آمریکایی شرکت داشته.
2015 Toyota Camry XSE
۲۰۱۵ Toyota Camry XSE

بالاخره فیس لیفت گسترده اتفاق افتاد و طراحان ژاپنی برای مدل ۲۰۱۵ کمری پا روی تمام اصول خود گذاشته اند! آنها کمری را کاملا شبیه تویوتا آوالون کرده اند؛ نتیجه این کار خودرویی شده با سپرهای جدید و ورودی هوای بزرگ، چراغ های کشیده بزرگتر و قاب جدید آینه ها.

2015 Toyota Camry XLE
۲۰۱۵ Toyota Camry XLE

مثل همیشه چهره اسپرت کمری را باید در مدل های SE دید؛ مدلی که از سال ۲۰۱۱ به بازار آمد و تقریبا ۴۵ % کل فروش کمری را به خود اختصاص داده است. مدل جدید کمری SE را میتوان با داشتن روکش های مشکی رنگ درون سپر جلو براحتی تشخیص داد.

اما تویوتا برای نسخه های ۲۰۱۵ کمری، مدل جدیدی را با نام XSE آماده کرده که یک قدم از SE جلوترست و مهم ترین ویژگی هایش در تعلیقی تیون شده، بهبود سیستم فرمان و رینگ های ۱۸ اینچی خلاصه می شود.

درون کابین کمری ۲۰۱۵ به گفته تویوتا از موادی استفاده شده که عایق صوتی بهتری نسبت به گذشته هستند، مثلا کفپوش خودرو ۳۰ درصد کمتر از گذشته صدا را به کابین منتقل می کند. همچنین صفحه کیلومتر تغییر کرده و مجهز به یک مانیتور ۴.۲ اینچی TFT شده، برای کنسول مرکزی هم خروجی برق ۱۲ ولت به همراه پورت USB و سیستم سفارشی شارژ وایرلس برای اسمارت فون ها (برای اولین بار در جهان) تعبیه شده است.

فعلا خبری از قیمت های کمری ۲۰۱۵ نیست چرا که تا هنگام عرضه اش در پاییز ۲۰۱۴ زمان زیادی باقیمانده؛ ولی مشتریان باید برای این خودرو منتظر انجین های زیر باشند:

  • ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر؛ با قدرت ۱۷۸ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر.
  • ۲.۵ لیتری هیبریدی ۴ سیلندر؛ با مجموع قدرت ۲۰۰ اسب بخار.
  • ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر؛ با قدرت ۲۶۸ اسب بخار و گشتاور ۳۳۶ نیوتن متر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۷۲ دیدگاه‌ها

  1. چاپلو

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (488 ديدگاه)

    سلام به همه.
    به نظرم این تویوتا تو نمای جلو شبیه GT86 شده البته نه خیلی ولی چراغای جلو هم شبیه GT86 و هم منو یاد سراتو میندازه با اون کاپوت برامدش
    خطرای عقب جالب نیس و به ماشین خیلی نمیاد جلو پنجره ی مدل XSE با اون طرح لانه زنبوری خیلی بهتر از XLE شده
    در کل به نظر میاد سعی شده از جنبه های لوکس بودن ماشین کم شه و به جنبه های اسپرتی بیشتر پرداخته بشه
    هرچند به دلیل اینکه ماشین نه پهن به نظر میاد که لوکس باشه و نه عضلانی که اسپرتش کنه ادم رو تو ابهام نگه میداره
    طراحی کابین نسبت به نسل قبل کیفیتش کمتر شده ینی یه جورایی پلاستیکی به چشم میاد و بیشتر بر جنبه ی کاربردی بودن تاکید داره شاید به این دلیل که تویوتا میخواد مشتریای لوکس سوارش رو کاملا به سمت لکسوس متمایل کنه و اینو برای قشر متوسط در نظر گرفته ینی یه جوری طراحی شده که هم جوون پسند باشه و هم افراد 40 تا 50 سال رو جذب کنه اما اینکار شاید باعث پس زدن این ماشین از طرف این دو قشر هم بشه
    به نظر تویوتا با این کار میخواد روی مشتری هاش مدریت داشته باشه
    در کل فکر میکنم این ماشین رو باید با ماشینی مثل همون سراتو یا سوناتا مقایسه کرد هرچند در ابعاد موتوری بیشتر به ازرا نزدیکه تا اینا
    یه چیزی که برام جای سوال داره اینه که چرا تویوتا داره تو طراحی ریسکی کار میکنه به قول دوستان زبان طراحیش دچار ابهام شده؟؟؟
    فکر میکنم به دلیل رقابت با کیا و هیونداس اما تویوتا وضعیتش با کره ای ها فرق داره و نباید برای جذب مشتری مس کره ای ها دست به تغییراتی به این شکل بزنه و این فیس لیفت توش زیاده روی شده

    1. meysam

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      من نسبت به سواریهای تویوتا خنثی هستم اما کمری جدید خیلی خوب از آب دراومده. جا افتاده تر از مدلای 2013 هست.

      1. خاوری

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (68 ديدگاه)

        میشه بفرمایید خوب از آب درواومده یعنی چی؟؟؟ مگه ماهیه
        خواهشا دلایلتونو مثلا در مقوله طراحی بگید که چرا این ماشین طراحی خوبی داره تا باهم بحث کنیم؟؟؟
        خدارو چه دیدی شاید نظرتون عوض شد

        1. meysam

          ۲۹ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (1772 ديدگاه)

          اولا اینکه خوب از آب در اومده یه جور اصطلاح عامیانه است که تو تمام کشورهای دنیا از اینجور اصطلاحات وجود داره. دوما طراحی یه چیز سلیقه ایه و از نظر من این نسل کمری از نسل قبلیش بهتر شده(از آب در اومده) ضمن اینکه خود مقامات تویوتا هم به طراحی نسل قبل ایراد گرفته بودن و قول داده بودن که تو نسل جدیدش جبران کنن. سوما، من عاشق ماشینای آلمانی هستم و اگر میخواستم متعصبانه نگاه کنم به این ماشین نظر مخالف میدادم. اما باز میگم این نسبت به نسل قبلشی خیلی جا افتاده تره.(جا افتاده هم یه جور اصطلاحه ههههه)به دل نگیر، مخلصیم.

    2. مارال

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (274 ديدگاه)

      نمیشه گفت این طراحی بده و اگر هم کسی بخره این ماشین را باز هم راضی خواهد بود ، چون دلنشین تر از مدل فیس لیفت شده در سال 2013 است، اما چیزی کلی و مهم که وجود داره اینه که تویوتا با این عظمتش سر در گمه و در حال دست و پا زدن برای کسب سهم بیشتری از بازاره، مثلا شرکت کیا که تا همین سه ساله پیش دماغشو نمیتونست بالا بکشه با کمک پیتر شرایر الان یه زبان ثابت طراحی داره ولی تویوتا هنوز نه، و مطمئن باشید برای سال 2017 دوباره همین طرح را یه تغییر اساسی میده

    3. محمود

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (251 ديدگاه)

      خداحافظ تویوتا…..

      1. فرشاد

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        مشتریای تویوتا اول دنبال کیفیت هستند که هنوز بقوت خودش باقیه
        این مدل اکثر نقایص ورژن قبلیشو در بخش طراحی رفع کرده و بسیار موفق خواهد بود
        تویوتا در زمینه هیبرید حرکتهایی کرده که خیلی خودروسازا اصلا توانشو ندارن
        خانواده آفرودر و شاسی بلند تویوتا هنوز جزوه بهترینهای دنیاست
        با همه ی این توصیفات فکر نمیکنم تویوتا مشکلی داشته باشه

      2. شهاب

        ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (16 ديدگاه)

        من هم دارم کم کم به این نتیجه میرسم خداحافظ تویوتا واقعا ناامید شدم این ماشین بیشتر شکل این ماشینهای رنو فرانسه شده است
        سال 86 شخصا یک دستگاه کمری 2007 از دبی وارد کردم و هنوز این ماشین را در اختیار دارم با وجودی که طی این چند سال همزمان پرادو 4 سیلندر و new c5 وارداتی سایپا را خریداری کردم ولی واقعا این ماشین از نظرکیفیت و طراحی داخلی و خارجی و میزان استهلاک و هندلینگ و نرمی و بی صدایی معرکه هست و هنوز همان احساس تازگی و نو بودن را به من منتقل می کند و با وجودی که الان حدود 7 سال از آن استفاده میکنیم به جز سرویس های روتین و تعویض قطعات مصرفی طبق دفترچه تعمیراتی هزینه دیگری نداشته و بدلیل اطمینان پذیری بالا بدون هیچگونه نگرانی هر زمان اراده کردیم آماده سفر است حتی یکبار در سفری از تهران به شیراز به دلیل حواسپرتی بنزین نزدم و بعد از کاشان چراغ اتمام بنزین وسط بیابان نصف شب روشن شد ناچارا با همین اوضاع رفتم تا رسیدم یه پلیس راه اصفهان آنهم با سرعت متوسط 140 – 150 کیلومتر وقتی بنزین زدیم تازه 15 لیتر اضطراری ته باک بود که باعث تعجب شده بود به همین مناسبت از آن به بعد هم اسم آنرا گذاشتم مرد چون نصف شب ما را توی بیابان نگذاشت
        به خاطر کیفیت و جاداری و خصوصیات فنی عالی تصمیم جدی داشتم بدون فروش این یکی با ورود نسل جدید یک دستگاه دیگر خریداری کنم اما پس از رونمایی نسل بعدی در سال 2011 واقعا ناامید شدم و هر موقع میرفتم طرفش که یک جوری خودمون را راضی کنیم بخریم حقیقتا رغبت نمیکردیم و پشیمان میشدم و بیشتر به نظر میرسید این ماشین یک کرولای بزرگ شده است تا کمری بعضی از دوستان بر این عقیده اند که کیفیت تنها برای ماشین کافی است اما به نظر من طراحی و فرم بدنه یک خودرو هم جزو ارزش کیفی آن باید محسوب شود بالاخره ماشین باید یک ریختی یک فلسفه طراحی هم داشته باشد و به عقیده من تویوتا برعکس شرکتهای رقیب هیچگونه استراتژی خاصی برای آینده طراحی محصولاتش نداشته این موضوع از طراحی چند محصول جدید مثل یاریس و کرولا و همین کمری 2015 کاملا مشهود است و بنظر می رسد بیشتر درگیر افزایش آمار تولید شده است و متاسفانه محصولات ارزان قیمت خود را با برند تویوتا و محصولات لوکس و پرقدرت خود را با برند لکسوس عرضه می کند که به دلیل ممنوعیت ورود یا قیمت غیر معقول چند صد میلیونی بازار آنها را در ایران خراب کرده که این قضیه باعث باخت در مقابل رقبایی مثل کیا و هیوندایی می شود چون اینها هرچیزی را بلدند و دارند را میریزند توی محصولاتشان و دیگر مثل تویوتا محصولات باکیفیت تر و مجهز ترشان را به اسم دیگر نمی فروشند به طور مثال در هیچکدام از محصولات تویوتا سقف پانامرا یا چراغ ال ای دی یا دنده پشت فرمان یا گیربکس 8 دنده و برنامه کنترل پایداری یا سیستم های صوتی حرفه ای و … وجود ندارد و تویوتا در توجیه فقدان این تجهیزات به محافظه کاری خود استناد میکند حال آنکه اگر این تجهیزات بد است پس چرا در محصولات لکسوس خود استفاده کرده بنظر من تویوتا در بازار ایران از نظر طراحی و آپشن و قیمت به برندهای کره ای باخته با وجودی که تجربه ماشین های کره ای را ندارم ولی بنظرم نباید بی کیفیت هم باشند
        بعقیده من با وجودی که تویوتا در طراحی کمری جدید 2015 سعی کرده اشتباه نسل گذشته را جبران کند و یک اقتباسی از نسل جدید es لکسوس کرده ولی اینبار از آن طرف پشت بام افتاده چون این ماشین دیگه اصلا شکل خود کمری هم نیست و هویتش و فلسفه طراحی اش را کلا از دست داده و مشابه محصولات رنو فرانسه و محصولات دهه نود شده است و ما هم باید برای تهیه ماشین نو به سراغ یک مارک دیگری برویم چون با این وضعیت لااقل تا چند سال دیگر امیدی به اینها نیست وشایدهم کمری مدل 2007 اشتباهی از دست طراحان تویوتا در رفته بوده چون همین اوضاع را هم با کمری مدل 2001 داشتند .

      3. Amir

        ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        خداحافظ محمود جان :))

  2. مصطفی

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    واقعا دلیل این کار تویوتا با این سابقه چی میتونه باشه ؟؟ داره به شدت پس رفت میکنه
    از لحاظ طراحی واقعا ضعیفه ، کمری باید چهره ی جسورانه تری داشته باشه نه انقدر ساده و ضعیف
    سوناتای 2015 و همین اپتیمای نیو فیس 2014 واقعا سر ترن
    حتی اگه تعصب ژاپنی هم داشنه باشیم آکورد انتخاب معقول تریه

  3. مصطفی

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    قسمت سیاه رنگی که دورش به زه کروم نما مزین شده روی ستون عقب رو ملاحظه بفرمایید ، کافیه کل این قسمتو همرنگ بدنه کنید و نتیجه همان ستون و در سابق کمری می شود

  4. امیر

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    واقعا زیباست
    امیداورم به ایران هم بیاد

  5. محمد

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    اونایی که می گن زشته برای من قابل درک نیستن ! این از خیلی جهات قشنگ تره و خطوط زیبایی تو بدنه داره که به نظر من قابل ستایشه و کمری را از ماشینی برای پیر مردا تا حدی باب میل جوونا کرده البته به آمریکایی ها و آلمانی ها به خصوص بنز نمی رسه ولی برای تویوتا عالیه

    البته زنده باد فورد ماستانگ

  6. شاه بنز

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    آخه تویوتا یعنی بزرگترین خودرو ساز جهان باید از شما اجازه بگیره چجوری طراحی کنه پرایدتونو بچسبین!!!!!!!!!!

    1. خاوری

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1102 ديدگاه)

      بله..باید به مردم توجه کنه..باید از من تو از تک تک افراد بپرسه چ جور خودرو بسازه چون برای ما خودرومیسازه..فک کنم چیزی از تحقیقات بازاریابی نمیدونی وگرنه این حرفو نمیزدی
      درضمن ودتو دست کم نگیر..تو یه انسانی… تویوتا یه ماشینه اما

  7. مصطفی

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    عقبش تقریبا شبیه رنو فلوئنس و سراتوهای جدیده، هنوز هم راضی به بکار بردن LED نشدن
    این طراحی در حد کرولا واقعا خوبه ولی از کمری توقع خیلی بیشتری میره

  8. saeid

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    کیفیت یعنی تویوتا

    مرگ نداره. بخدا کمری 2008 دارم که می گم . 2 سال یک بار فقط تعویض

    روغن!!!!!!یعنی تو 6 سال 3 بار… فقطططططططططططططططط.

    راحتی سواری اش بی نظیره. در مقایشه با کره ای های سوسول می گم

    1. میلاد

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (56 ديدگاه)

      بیچاره اونی که می خواد ماشین رو از تو بخره.
      تو 6 سال فقط 3 بار!!!!…تازه افتخار هم می کنی…آورین به تو فرزندم.

    2. Ehsan

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      احتمالا ماشینت بیشتر از 60 هزارتا کار نکرده

    3. ali

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (39 ديدگاه)

      تویوتا اصلا خراب نمی شه..

      1. فرشاد

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        کیفیت تویوتا بالاست اما دلیل نمیشه 2سال یه بار روغن عوض کنید
        هرچیزی اصولی دار
        مگه اینکه بقول دوستمون 20-30 بیشتر راه نرفته باشین

  9. فرهاد

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (378 ديدگاه)

    بسیار زیباست
    مخصوصاً رنگ نقره ایش که به نظرم بیشتر بهش میاد
    اونایی که میگن زشترو واقعاً درک نمیکنم

  10. حامد MASERATI GT

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (308 ديدگاه)

    از کمری 2012 خیلی بهتر شده . واقعا فیس لیفت خوبی روش انجام شده.

    1. طوفان

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (149 ديدگاه)

      به نظر من کمری 2012 ابهت بیشتری داره .این ماشین برای من شبیه کمری نیست ابهت تویوتا رو نداره . هویت نداره . البته باید از نزدیک دید و نظر داد .

  11. امید

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    نظری ندارم خوب هست اما عالی نیست

  12. علی آقا

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    سلام دوستان. کسی در مورد ممنوعیت واردات بالای 2500 سی سی چیزی میدونه؟؟؟
    اینکه تا کی قراره ادامه پیدا کنه؟؟ از مدیریت محترم سایت استدعا دارم بخش تالار گفتگو رو راه اندازی کنید تا امکان مباحثه بهتر و بیشتر ایجاد بشه

  13. ROLSE ROISE

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (189 ديدگاه)

    بدک نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  14. feri

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    کمری اتاق قدیم یا ۲۰۰۸ با این اتاق که تازه اومده ایران و این ۲۰۱۵ اصلا قابل مقایسه نیست
    پرادو کمری و اکثر محصولات تویوتا دیگه اون کیفیت سابقو نداره
    بدون شک یکی‌ از بهترین کمپانی‌ها ماشین سازی دنیا تویوتا بود
    ماشینا فوق‌العاده کم استهلاک زیبا قیمت مناسب و قوی
    اما چون تویوتا سابقه خوبی‌ داره نمی‌شه گندأی که تازگیا زده ندیده گرفت
    بیشترین آمار مرجوعی داره هر سال از ساله ۲۰۱۰
    موادی که کار می‌کنه تو ماشینو ببین بد با یه ماشین که هم قیمتشه مقایسه کن (البته منظورم از ساله ۲۰۱۰ ۲۰۱۱ به بده نه قبلش)
    الان تویوتا تمرکز خودشو گذشته رو لکسوس
    تویوتا ماشین ساده می‌زنه با قیمت پائین و شاید ۲۰% کیفیت سابق
    اما لکسس شو داره روز به روز بهتر می‌کنه
    منطقی‌ برخورد کنید با این موضوع تعصبی نباشید
    مطمئنم خیلی‌ از شما‌ها اندازه من ماشین بازی‌ نکرده
    تجربه بهم نشون داد تویوتا دیگه اون تویوتا سابق نیست و خیلی‌ گزینه‌ها بهتری وجود داره نسبت به قیمتی که داره

  15. YaShaR

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (294 ديدگاه)

    “کمری بدشم خوبه!”

  16. saed

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    این که فیس لیفت نیست یه نسل جدیده

  17. شاهین

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (4696 ديدگاه)

    به عنوان حسن ختام این بحث ذکر چندتا نکته ضروریه:
    1.امیدوارم همه ی دوستان به هر خودرویی که ارزوشو دارن برسن.
    2.ادامه ی این بحث فایده و نتیجه ی قابل توجهی نداره چون هر دو طرف به گفته های خودشون اصرار دارن و حاضر نیستن عینک تعصب رو دربیارن و منصفانه به نقاط قوت و ضعف خودروی مورد نظر نگاه کنن.
    3.هدف اصلی همه ی ما از اومدن به این سایت،بالا بردن اطلاعات خودرویی خودمون هست.پس همگی با هم مهربون تر باشیم.
    4.بعضی دوستان گفتند که شما برو پرایدتو سوار شو،چیکار به تویوتا داری.واقعا از این حرفا ناراحت شدم. :( درسته که ما دستمون از این چیزا خالیه ولی ایا حق اظهار نظر نداریم؟

    حضرت علی (ع)
    علاقه ی شدید ادمی به چیزی،ادمی را کور و کر میکند.

  18. عطا

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من که خیلی خوشم اومد… بابام یه کمری 2008 داره هنوز هیچیش خراب نشده.واقعا ماشینه خوبیه.منم کار کنم یکی ازینا بخرم از شر ماشینای ایرانی راحت شم!!!

  19. زیگما

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    http://www.toyota.com.sa/en/gallery.asp?model_id=15
    این سایت تویوتا عربستان سعودی هست
    صفحه که باز شد بر روی interior کلیک کنید. دو عکس اولی رو با هم مقایسه کنید. در اولی فضای داخلی مرکز فرمان کوچک است و مخصوص ایربگ نیست.
    در عکس دومی فرمان استاندار است و در آن ایربگ هست.
    در عکس اولی روی داشبورد جلوی صندلی شاگرد واژه ایربگ نوشته نشده. ولی در عکس دومی نوشته شده.
    هم چنین فقط عکس ها نیست.
    http://www.toyota.com.sa/en/modelsprices.asp?model_id=16
    لینک بالا را باز کنید.
    روی مدل اولی از سمت چپ یعنی
    GL 2.0 4×2 Manual
    کلیک کنید.عبارت abs و ایربگ دیده نمیشود.
    حال مدل گران تر SGLX 2.5 4×4 Diesel برای مثال را کلیک کنید. در انتها نوشته شده:
    ABS Breaks
    Airbags D+P
    همان گونه که میبینید برای مدل های ارزان ایربگ و ای بی اس نذاشته.
    ولی برای پول بیشتر ایمنی به شما ارائه میکند!

    1. Only Japan

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      چیزی راجع به ماشین تک ایربگ شنیدی؟؟؟؟ شرط میبندم ABS دارن ولی تو سایت ننوشته من تحقیق میکنم الان

    2. طوفان

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (149 ديدگاه)

      میشه کمری ABS و ایربگ نداشته باشه ؟

  20. mhs

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همه چیزش خوبه به جز موتورهاش

    تویوتا کی میخواد اینارو عوض کنه؟از 2006 یا 2007 همین هاست که میبینیم.
    آخه 3500 داره میزنه 268 تا اسب میده با گشتاور 350 در حالی که یه کره ای اشغال به نام کیا کادنزا با این سایز موتور داره 290 تا اسب میده.موتور 5700 سی سیش دار 370 تا اسب میده اخه این چیه؟تقریبا 6 لیتر با این قدرت؟شتابشم تعریفی نداره.
    حالا از این بدتر آمریکایی ها هستن مثلا دوج چلنجر رو ببینید.

    البته من همیشه میگم اول امریکایی مخصوصا کادیلاک بعد بی ام و بعدش ژاپن و تویوتا و لکسوس
    اما اگه امریکایی و ژاپنی یکم بهتر کار کنن عالی میشه.
    درسته که همینطوریش شتابشون خوبه ولی ببینید اگه موتور بهتر بشه چی میشه….

    1. طوفان

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (149 ديدگاه)

      کیا کادنزا کره ای آشغال ؟ شما کجا سیر می کنی ؟

      1. فرشاد

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        کیفیت موتور کره ای هارو هم در نظر بگیرید
        تعداد و کیلومتر موتور باز کردن برای کره ای ها رو برید ببینید
        همه چی که نباید فدای قدرت بشه

  21. Un4given

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (235 ديدگاه)

    خیلی بهتر شده طراحیش. ولی اکه میخواد در برابر آکورد حرفی واسه گفتن داشته باشه باید تریم داخلیش رو از حالت کسل کننده در بیاره و همینطور آپشناشو ببره بالا .

  22. پرهام

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    اونهایی که می گفتن کره ای زود چهره عوض می کنه الان حرفی برای گفتن دارن؟ 3 سال نگذتشه کاملا چهره کمری دگرگون شده!! ای بابا دنیا چه زود عوض می شه

    1. طوفان

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (149 ديدگاه)

      اتفاقا از 2010 به بعد هیوندا و مخصوصا کیا دیگه چهره عوض نمی کنن و طراحیاشون دارای هویت و اصالت شده اند سوناتای 2015 هم ببینی همین مسئله توش صدق میکنه . اما به نظر میرسته تویوتا هنوز سردرگمه اون از اوریون که واقعا نسبت به مدل قبلیش زشت تر شده اینم از کمری که هر سال قیافش کلا عوض میشه

  23. کامران

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (83 ديدگاه)

    تیم طراحی تویوتا داره شرافتش رو به پول مشتری های لکسوس میفروشه وفتی لکسوس هست که طرحی ارزنده به کمری نمیرسه چقدر ساده دل هستید. خداحافظ تویتا سلام لکسوس…

  24. بهزاد

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    اگر تمام جزئیات و جوانب فنی و طراحی رو کنار هم قرار دهیم در کلاس خودش میتونه روند موفقیت قبل رو تکرار کنه.
    اگر ایده ی طراحی کرولا و کمری رو در نظر بگیریم تقریبا همان طرح furia رو تداعی میکنه.

  25. كيان

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    آقا بذارین من رتبه بندی کنم
    ۱-بنز و شورولت
    ۲-بی ام دبلیو و فورد
    ۳-تویوتا
    ۴-هیوندای و کیا
    این یک چیز تابلوئه که بنز خیلی خفنتره
    اصالتی که تو بنز هست هیچی نداره
    اصلا آدم طراحی های بنز و بی ام دبلیو و شورولت رو میبینه حال میکنه
    شما یک لکسوس بیار با قدرت و طراحی کوروت یا کامارو
    اصن X6 تمام طراحی های آسیایی رو قورت میده
    شما یک نمونه بیار که بتونه با S63 رقابت کنه
    باز کیا و هیوندای از تویوتا بدترن
    درسته طراحیشون خیلی بهتره ولی هیچ پخی نیستن در برابر کیفیت و طول عمر تویوتا
    خودمم کیا دارم
    گفتم که بدونین این حرفا بدون هیچ تعصبی بود

    1. e

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (29 ديدگاه)

      آقا بیا با هم دوست باشیم تا کسی ندیده جای بی ام و و شورولت رو زود عوض کن دستت درد نکنه….

    2. محمدرضا

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (290 ديدگاه)

      داداش اول BMW…

  26. حسین

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    نقطه اوج طراحی تویوتا سال 2005 برای پرادو و2006 برای کمری بود.حالا شاید دوباره تویوتا بتونه یه گرد گیری اساسی از طراحاش داشته باشه.

  27. رضا

    ۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان علاقه مند به خودرو . میخواستم نظر دوستان را درباره خودروهای هیبریدی بدونم . و ببینم ارزش خرید را دارند؟ با تشکر

  28. Archi KHAN

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    سلام دوستان

    به نظرتون با حدود 50 تومان چی بخرم ؟
    خودم نظرم مگانِ
    ممنون میشم راهنمایی کنین

  29. سعید

    ۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببخشید اگه امکانش هست بگین کدوم پیشران مال کدوم مدله ؟
    یه سوال دیگه مدل های ذکرشده درست هستن؟
    کدوم مدل 6 سیلندره؟

  30. مهربد

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. کاش کانالیزه کامنت بذاریم. موضوعاتی مثل نوع و حجم موتور, طراحی سیلندر و نسبت تراکم, نوع و ساختار سوپاپها و میل بادامکی, منحنی تغییر توان در بازه های زمانی مختلف, استهلاک گشتاوری که به چرخها منتقل میشه, شتاب ثانویه, مدیریت مصرف سوخت, وضعیت تعویض دنده و گشتاور و بالانس خودرو سر پیچها و سربالاییها در سرعت های مختلف. سیستمهای ایمنی, و درنهایت طراحی و امکانات رفاهی و آپشن, … من که شخصا علاقه شدیدی به این گیربکس eCVT دارم که روی مدل هیبریدی گذاشتن. فقط با یک نسبت دنده کارمیکنه… یه موتور الکتریکی وسط گیربوکسش گذاشتن … بدون تسمه و فولی…
    فورد هم eCVT زده. کسی از دوستان میدونه فرق گیربکسش با تویوتا چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا