نخستین جزییات از فیس لیفت جدید کمری که قرارست بعنوان مدل ۲۰۱۵ راهی بازار شود، درحالی معرفی شد که برای مشتریان هنوز هم یک سوال اساسی بی جواب مانده؛ تویوتا، کمری را به کجا می برد؟ چه سرنوشتی در انتظار خودرویی است که ۱۲ سال پرفروش ترین خودروی جهان بوده . . . ؟
[jwplayer mediaid=”۷۰۴۳۷″]- در کمری ۲۰۱۵ بیش از ۲۰۰۰ قطعه جدید بکار رفته.
- طول خودرو ۴.۵ سانتیمتر و محورهایش یک سانتیمتر بزرگتر شده.
- دو مدل جدید با نام XSE و Hybrid SE به خانواده کمری اضافه شده.
- افزوده شدن ۲ رنگ نقره ای متالیک (Celestial Silver Metallic) و یاقوتی (Ruby Flare Pearl).
- از مراحل طراحی (در میشگان) تا ساخت (در کنتاکی) آن بیش از ۷۰۰۰ آمریکایی شرکت داشته.
بالاخره فیس لیفت گسترده اتفاق افتاد و طراحان ژاپنی برای مدل ۲۰۱۵ کمری پا روی تمام اصول خود گذاشته اند! آنها کمری را کاملا شبیه تویوتا آوالون کرده اند؛ نتیجه این کار خودرویی شده با سپرهای جدید و ورودی هوای بزرگ، چراغ های کشیده بزرگتر و قاب جدید آینه ها.
مثل همیشه چهره اسپرت کمری را باید در مدل های SE دید؛ مدلی که از سال ۲۰۱۱ به بازار آمد و تقریبا ۴۵ % کل فروش کمری را به خود اختصاص داده است. مدل جدید کمری SE را میتوان با داشتن روکش های مشکی رنگ درون سپر جلو براحتی تشخیص داد.
اما تویوتا برای نسخه های ۲۰۱۵ کمری، مدل جدیدی را با نام XSE آماده کرده که یک قدم از SE جلوترست و مهم ترین ویژگی هایش در تعلیقی تیون شده، بهبود سیستم فرمان و رینگ های ۱۸ اینچی خلاصه می شود.
درون کابین کمری ۲۰۱۵ به گفته تویوتا از موادی استفاده شده که عایق صوتی بهتری نسبت به گذشته هستند، مثلا کفپوش خودرو ۳۰ درصد کمتر از گذشته صدا را به کابین منتقل می کند. همچنین صفحه کیلومتر تغییر کرده و مجهز به یک مانیتور ۴.۲ اینچی TFT شده، برای کنسول مرکزی هم خروجی برق ۱۲ ولت به همراه پورت USB و سیستم سفارشی شارژ وایرلس برای اسمارت فون ها (برای اولین بار در جهان) تعبیه شده است.
فعلا خبری از قیمت های کمری ۲۰۱۵ نیست چرا که تا هنگام عرضه اش در پاییز ۲۰۱۴ زمان زیادی باقیمانده؛ ولی مشتریان باید برای این خودرو منتظر انجین های زیر باشند:
- ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر؛ با قدرت ۱۷۸ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر.
- ۲.۵ لیتری هیبریدی ۴ سیلندر؛ با مجموع قدرت ۲۰۰ اسب بخار.
- ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر؛ با قدرت ۲۶۸ اسب بخار و گشتاور ۳۳۶ نیوتن متر.
چاپلو
۲۸ فروردین ۱۳۹۳سلام به همه.
به نظرم این تویوتا تو نمای جلو شبیه GT86 شده البته نه خیلی ولی چراغای جلو هم شبیه GT86 و هم منو یاد سراتو میندازه با اون کاپوت برامدش
خطرای عقب جالب نیس و به ماشین خیلی نمیاد جلو پنجره ی مدل XSE با اون طرح لانه زنبوری خیلی بهتر از XLE شده
در کل به نظر میاد سعی شده از جنبه های لوکس بودن ماشین کم شه و به جنبه های اسپرتی بیشتر پرداخته بشه
هرچند به دلیل اینکه ماشین نه پهن به نظر میاد که لوکس باشه و نه عضلانی که اسپرتش کنه ادم رو تو ابهام نگه میداره
طراحی کابین نسبت به نسل قبل کیفیتش کمتر شده ینی یه جورایی پلاستیکی به چشم میاد و بیشتر بر جنبه ی کاربردی بودن تاکید داره شاید به این دلیل که تویوتا میخواد مشتریای لوکس سوارش رو کاملا به سمت لکسوس متمایل کنه و اینو برای قشر متوسط در نظر گرفته ینی یه جوری طراحی شده که هم جوون پسند باشه و هم افراد 40 تا 50 سال رو جذب کنه اما اینکار شاید باعث پس زدن این ماشین از طرف این دو قشر هم بشه
به نظر تویوتا با این کار میخواد روی مشتری هاش مدریت داشته باشه
در کل فکر میکنم این ماشین رو باید با ماشینی مثل همون سراتو یا سوناتا مقایسه کرد هرچند در ابعاد موتوری بیشتر به ازرا نزدیکه تا اینا
یه چیزی که برام جای سوال داره اینه که چرا تویوتا داره تو طراحی ریسکی کار میکنه به قول دوستان زبان طراحیش دچار ابهام شده؟؟؟
فکر میکنم به دلیل رقابت با کیا و هیونداس اما تویوتا وضعیتش با کره ای ها فرق داره و نباید برای جذب مشتری مس کره ای ها دست به تغییراتی به این شکل بزنه و این فیس لیفت توش زیاده روی شده
meysam
۲۸ فروردین ۱۳۹۳من نسبت به سواریهای تویوتا خنثی هستم اما کمری جدید خیلی خوب از آب دراومده. جا افتاده تر از مدلای 2013 هست.
خاوری
۲۹ فروردین ۱۳۹۳میشه بفرمایید خوب از آب درواومده یعنی چی؟؟؟ مگه ماهیه
خواهشا دلایلتونو مثلا در مقوله طراحی بگید که چرا این ماشین طراحی خوبی داره تا باهم بحث کنیم؟؟؟
خدارو چه دیدی شاید نظرتون عوض شد
meysam
۲۹ فروردین ۱۳۹۳اولا اینکه خوب از آب در اومده یه جور اصطلاح عامیانه است که تو تمام کشورهای دنیا از اینجور اصطلاحات وجود داره. دوما طراحی یه چیز سلیقه ایه و از نظر من این نسل کمری از نسل قبلیش بهتر شده(از آب در اومده) ضمن اینکه خود مقامات تویوتا هم به طراحی نسل قبل ایراد گرفته بودن و قول داده بودن که تو نسل جدیدش جبران کنن. سوما، من عاشق ماشینای آلمانی هستم و اگر میخواستم متعصبانه نگاه کنم به این ماشین نظر مخالف میدادم. اما باز میگم این نسبت به نسل قبلشی خیلی جا افتاده تره.(جا افتاده هم یه جور اصطلاحه ههههه)به دل نگیر، مخلصیم.
مارال
۲۹ فروردین ۱۳۹۳نمیشه گفت این طراحی بده و اگر هم کسی بخره این ماشین را باز هم راضی خواهد بود ، چون دلنشین تر از مدل فیس لیفت شده در سال 2013 است، اما چیزی کلی و مهم که وجود داره اینه که تویوتا با این عظمتش سر در گمه و در حال دست و پا زدن برای کسب سهم بیشتری از بازاره، مثلا شرکت کیا که تا همین سه ساله پیش دماغشو نمیتونست بالا بکشه با کمک پیتر شرایر الان یه زبان ثابت طراحی داره ولی تویوتا هنوز نه، و مطمئن باشید برای سال 2017 دوباره همین طرح را یه تغییر اساسی میده
محمود
۳۰ فروردین ۱۳۹۳خداحافظ تویوتا…..
فرشاد
۳۱ فروردین ۱۳۹۳مشتریای تویوتا اول دنبال کیفیت هستند که هنوز بقوت خودش باقیه
این مدل اکثر نقایص ورژن قبلیشو در بخش طراحی رفع کرده و بسیار موفق خواهد بود
تویوتا در زمینه هیبرید حرکتهایی کرده که خیلی خودروسازا اصلا توانشو ندارن
خانواده آفرودر و شاسی بلند تویوتا هنوز جزوه بهترینهای دنیاست
با همه ی این توصیفات فکر نمیکنم تویوتا مشکلی داشته باشه
شهاب
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳من هم دارم کم کم به این نتیجه میرسم خداحافظ تویوتا واقعا ناامید شدم این ماشین بیشتر شکل این ماشینهای رنو فرانسه شده است
سال 86 شخصا یک دستگاه کمری 2007 از دبی وارد کردم و هنوز این ماشین را در اختیار دارم با وجودی که طی این چند سال همزمان پرادو 4 سیلندر و new c5 وارداتی سایپا را خریداری کردم ولی واقعا این ماشین از نظرکیفیت و طراحی داخلی و خارجی و میزان استهلاک و هندلینگ و نرمی و بی صدایی معرکه هست و هنوز همان احساس تازگی و نو بودن را به من منتقل می کند و با وجودی که الان حدود 7 سال از آن استفاده میکنیم به جز سرویس های روتین و تعویض قطعات مصرفی طبق دفترچه تعمیراتی هزینه دیگری نداشته و بدلیل اطمینان پذیری بالا بدون هیچگونه نگرانی هر زمان اراده کردیم آماده سفر است حتی یکبار در سفری از تهران به شیراز به دلیل حواسپرتی بنزین نزدم و بعد از کاشان چراغ اتمام بنزین وسط بیابان نصف شب روشن شد ناچارا با همین اوضاع رفتم تا رسیدم یه پلیس راه اصفهان آنهم با سرعت متوسط 140 – 150 کیلومتر وقتی بنزین زدیم تازه 15 لیتر اضطراری ته باک بود که باعث تعجب شده بود به همین مناسبت از آن به بعد هم اسم آنرا گذاشتم مرد چون نصف شب ما را توی بیابان نگذاشت
به خاطر کیفیت و جاداری و خصوصیات فنی عالی تصمیم جدی داشتم بدون فروش این یکی با ورود نسل جدید یک دستگاه دیگر خریداری کنم اما پس از رونمایی نسل بعدی در سال 2011 واقعا ناامید شدم و هر موقع میرفتم طرفش که یک جوری خودمون را راضی کنیم بخریم حقیقتا رغبت نمیکردیم و پشیمان میشدم و بیشتر به نظر میرسید این ماشین یک کرولای بزرگ شده است تا کمری بعضی از دوستان بر این عقیده اند که کیفیت تنها برای ماشین کافی است اما به نظر من طراحی و فرم بدنه یک خودرو هم جزو ارزش کیفی آن باید محسوب شود بالاخره ماشین باید یک ریختی یک فلسفه طراحی هم داشته باشد و به عقیده من تویوتا برعکس شرکتهای رقیب هیچگونه استراتژی خاصی برای آینده طراحی محصولاتش نداشته این موضوع از طراحی چند محصول جدید مثل یاریس و کرولا و همین کمری 2015 کاملا مشهود است و بنظر می رسد بیشتر درگیر افزایش آمار تولید شده است و متاسفانه محصولات ارزان قیمت خود را با برند تویوتا و محصولات لوکس و پرقدرت خود را با برند لکسوس عرضه می کند که به دلیل ممنوعیت ورود یا قیمت غیر معقول چند صد میلیونی بازار آنها را در ایران خراب کرده که این قضیه باعث باخت در مقابل رقبایی مثل کیا و هیوندایی می شود چون اینها هرچیزی را بلدند و دارند را میریزند توی محصولاتشان و دیگر مثل تویوتا محصولات باکیفیت تر و مجهز ترشان را به اسم دیگر نمی فروشند به طور مثال در هیچکدام از محصولات تویوتا سقف پانامرا یا چراغ ال ای دی یا دنده پشت فرمان یا گیربکس 8 دنده و برنامه کنترل پایداری یا سیستم های صوتی حرفه ای و … وجود ندارد و تویوتا در توجیه فقدان این تجهیزات به محافظه کاری خود استناد میکند حال آنکه اگر این تجهیزات بد است پس چرا در محصولات لکسوس خود استفاده کرده بنظر من تویوتا در بازار ایران از نظر طراحی و آپشن و قیمت به برندهای کره ای باخته با وجودی که تجربه ماشین های کره ای را ندارم ولی بنظرم نباید بی کیفیت هم باشند
بعقیده من با وجودی که تویوتا در طراحی کمری جدید 2015 سعی کرده اشتباه نسل گذشته را جبران کند و یک اقتباسی از نسل جدید es لکسوس کرده ولی اینبار از آن طرف پشت بام افتاده چون این ماشین دیگه اصلا شکل خود کمری هم نیست و هویتش و فلسفه طراحی اش را کلا از دست داده و مشابه محصولات رنو فرانسه و محصولات دهه نود شده است و ما هم باید برای تهیه ماشین نو به سراغ یک مارک دیگری برویم چون با این وضعیت لااقل تا چند سال دیگر امیدی به اینها نیست وشایدهم کمری مدل 2007 اشتباهی از دست طراحان تویوتا در رفته بوده چون همین اوضاع را هم با کمری مدل 2001 داشتند .
Amir
۲۹ اسفند ۱۳۹۳خداحافظ محمود جان :))
مصطفی
۲۸ فروردین ۱۳۹۳واقعا دلیل این کار تویوتا با این سابقه چی میتونه باشه ؟؟ داره به شدت پس رفت میکنه
از لحاظ طراحی واقعا ضعیفه ، کمری باید چهره ی جسورانه تری داشته باشه نه انقدر ساده و ضعیف
سوناتای 2015 و همین اپتیمای نیو فیس 2014 واقعا سر ترن
حتی اگه تعصب ژاپنی هم داشنه باشیم آکورد انتخاب معقول تریه
مصطفی
۲۸ فروردین ۱۳۹۳قسمت سیاه رنگی که دورش به زه کروم نما مزین شده روی ستون عقب رو ملاحظه بفرمایید ، کافیه کل این قسمتو همرنگ بدنه کنید و نتیجه همان ستون و در سابق کمری می شود
امیر
۲۸ فروردین ۱۳۹۳واقعا زیباست
امیداورم به ایران هم بیاد
محمد
۲۸ فروردین ۱۳۹۳اونایی که می گن زشته برای من قابل درک نیستن ! این از خیلی جهات قشنگ تره و خطوط زیبایی تو بدنه داره که به نظر من قابل ستایشه و کمری را از ماشینی برای پیر مردا تا حدی باب میل جوونا کرده البته به آمریکایی ها و آلمانی ها به خصوص بنز نمی رسه ولی برای تویوتا عالیه
البته زنده باد فورد ماستانگ
شاه بنز
۲۸ فروردین ۱۳۹۳آخه تویوتا یعنی بزرگترین خودرو ساز جهان باید از شما اجازه بگیره چجوری طراحی کنه پرایدتونو بچسبین!!!!!!!!!!
خاوری
۲۹ فروردین ۱۳۹۳بله..باید به مردم توجه کنه..باید از من تو از تک تک افراد بپرسه چ جور خودرو بسازه چون برای ما خودرومیسازه..فک کنم چیزی از تحقیقات بازاریابی نمیدونی وگرنه این حرفو نمیزدی
درضمن ودتو دست کم نگیر..تو یه انسانی… تویوتا یه ماشینه اما
مصطفی
۲۸ فروردین ۱۳۹۳عقبش تقریبا شبیه رنو فلوئنس و سراتوهای جدیده، هنوز هم راضی به بکار بردن LED نشدن
این طراحی در حد کرولا واقعا خوبه ولی از کمری توقع خیلی بیشتری میره
saeid
۲۸ فروردین ۱۳۹۳کیفیت یعنی تویوتا
مرگ نداره. بخدا کمری 2008 دارم که می گم . 2 سال یک بار فقط تعویض
روغن!!!!!!یعنی تو 6 سال 3 بار… فقطططططططططططططططط.
راحتی سواری اش بی نظیره. در مقایشه با کره ای های سوسول می گم
میلاد
۲۸ فروردین ۱۳۹۳بیچاره اونی که می خواد ماشین رو از تو بخره.
تو 6 سال فقط 3 بار!!!!…تازه افتخار هم می کنی…آورین به تو فرزندم.
Ehsan
۲۸ فروردین ۱۳۹۳احتمالا ماشینت بیشتر از 60 هزارتا کار نکرده
ali
۲۹ فروردین ۱۳۹۳تویوتا اصلا خراب نمی شه..
فرشاد
۳۱ فروردین ۱۳۹۳کیفیت تویوتا بالاست اما دلیل نمیشه 2سال یه بار روغن عوض کنید
هرچیزی اصولی دار
مگه اینکه بقول دوستمون 20-30 بیشتر راه نرفته باشین
فرهاد
۲۸ فروردین ۱۳۹۳بسیار زیباست
مخصوصاً رنگ نقره ایش که به نظرم بیشتر بهش میاد
اونایی که میگن زشترو واقعاً درک نمیکنم
حامد MASERATI GT
۲۸ فروردین ۱۳۹۳از کمری 2012 خیلی بهتر شده . واقعا فیس لیفت خوبی روش انجام شده.
طوفان
۳۰ فروردین ۱۳۹۳به نظر من کمری 2012 ابهت بیشتری داره .این ماشین برای من شبیه کمری نیست ابهت تویوتا رو نداره . هویت نداره . البته باید از نزدیک دید و نظر داد .
امید
۲۸ فروردین ۱۳۹۳نظری ندارم خوب هست اما عالی نیست
علی آقا
۲۸ فروردین ۱۳۹۳سلام دوستان. کسی در مورد ممنوعیت واردات بالای 2500 سی سی چیزی میدونه؟؟؟
اینکه تا کی قراره ادامه پیدا کنه؟؟ از مدیریت محترم سایت استدعا دارم بخش تالار گفتگو رو راه اندازی کنید تا امکان مباحثه بهتر و بیشتر ایجاد بشه
ROLSE ROISE
۲۸ فروردین ۱۳۹۳بدک نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
feri
۲۸ فروردین ۱۳۹۳کمری اتاق قدیم یا ۲۰۰۸ با این اتاق که تازه اومده ایران و این ۲۰۱۵ اصلا قابل مقایسه نیست
پرادو کمری و اکثر محصولات تویوتا دیگه اون کیفیت سابقو نداره
بدون شک یکی از بهترین کمپانیها ماشین سازی دنیا تویوتا بود
ماشینا فوقالعاده کم استهلاک زیبا قیمت مناسب و قوی
اما چون تویوتا سابقه خوبی داره نمیشه گندأی که تازگیا زده ندیده گرفت
بیشترین آمار مرجوعی داره هر سال از ساله ۲۰۱۰
موادی که کار میکنه تو ماشینو ببین بد با یه ماشین که هم قیمتشه مقایسه کن (البته منظورم از ساله ۲۰۱۰ ۲۰۱۱ به بده نه قبلش)
الان تویوتا تمرکز خودشو گذشته رو لکسوس
تویوتا ماشین ساده میزنه با قیمت پائین و شاید ۲۰% کیفیت سابق
اما لکسس شو داره روز به روز بهتر میکنه
منطقی برخورد کنید با این موضوع تعصبی نباشید
مطمئنم خیلی از شماها اندازه من ماشین بازی نکرده
تجربه بهم نشون داد تویوتا دیگه اون تویوتا سابق نیست و خیلی گزینهها بهتری وجود داره نسبت به قیمتی که داره
YaShaR
۲۸ فروردین ۱۳۹۳“کمری بدشم خوبه!”
saed
۲۸ فروردین ۱۳۹۳این که فیس لیفت نیست یه نسل جدیده
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳به عنوان حسن ختام این بحث ذکر چندتا نکته ضروریه:
1.امیدوارم همه ی دوستان به هر خودرویی که ارزوشو دارن برسن.
2.ادامه ی این بحث فایده و نتیجه ی قابل توجهی نداره چون هر دو طرف به گفته های خودشون اصرار دارن و حاضر نیستن عینک تعصب رو دربیارن و منصفانه به نقاط قوت و ضعف خودروی مورد نظر نگاه کنن.
3.هدف اصلی همه ی ما از اومدن به این سایت،بالا بردن اطلاعات خودرویی خودمون هست.پس همگی با هم مهربون تر باشیم.
4.بعضی دوستان گفتند که شما برو پرایدتو سوار شو،چیکار به تویوتا داری.واقعا از این حرفا ناراحت شدم. :( درسته که ما دستمون از این چیزا خالیه ولی ایا حق اظهار نظر نداریم؟
حضرت علی (ع)
علاقه ی شدید ادمی به چیزی،ادمی را کور و کر میکند.
عطا
۲۹ فروردین ۱۳۹۳من که خیلی خوشم اومد… بابام یه کمری 2008 داره هنوز هیچیش خراب نشده.واقعا ماشینه خوبیه.منم کار کنم یکی ازینا بخرم از شر ماشینای ایرانی راحت شم!!!
زیگما
۲۹ فروردین ۱۳۹۳http://www.toyota.com.sa/en/gallery.asp?model_id=15
این سایت تویوتا عربستان سعودی هست
صفحه که باز شد بر روی interior کلیک کنید. دو عکس اولی رو با هم مقایسه کنید. در اولی فضای داخلی مرکز فرمان کوچک است و مخصوص ایربگ نیست.
در عکس دومی فرمان استاندار است و در آن ایربگ هست.
در عکس اولی روی داشبورد جلوی صندلی شاگرد واژه ایربگ نوشته نشده. ولی در عکس دومی نوشته شده.
هم چنین فقط عکس ها نیست.
http://www.toyota.com.sa/en/modelsprices.asp?model_id=16
لینک بالا را باز کنید.
روی مدل اولی از سمت چپ یعنی
GL 2.0 4×2 Manual
کلیک کنید.عبارت abs و ایربگ دیده نمیشود.
حال مدل گران تر SGLX 2.5 4×4 Diesel برای مثال را کلیک کنید. در انتها نوشته شده:
ABS Breaks
Airbags D+P
همان گونه که میبینید برای مدل های ارزان ایربگ و ای بی اس نذاشته.
ولی برای پول بیشتر ایمنی به شما ارائه میکند!
Only Japan
۲۹ فروردین ۱۳۹۳چیزی راجع به ماشین تک ایربگ شنیدی؟؟؟؟ شرط میبندم ABS دارن ولی تو سایت ننوشته من تحقیق میکنم الان
طوفان
۳۰ فروردین ۱۳۹۳میشه کمری ABS و ایربگ نداشته باشه ؟
mhs
۲۹ فروردین ۱۳۹۳همه چیزش خوبه به جز موتورهاش
تویوتا کی میخواد اینارو عوض کنه؟از 2006 یا 2007 همین هاست که میبینیم.
آخه 3500 داره میزنه 268 تا اسب میده با گشتاور 350 در حالی که یه کره ای اشغال به نام کیا کادنزا با این سایز موتور داره 290 تا اسب میده.موتور 5700 سی سیش دار 370 تا اسب میده اخه این چیه؟تقریبا 6 لیتر با این قدرت؟شتابشم تعریفی نداره.
حالا از این بدتر آمریکایی ها هستن مثلا دوج چلنجر رو ببینید.
البته من همیشه میگم اول امریکایی مخصوصا کادیلاک بعد بی ام و بعدش ژاپن و تویوتا و لکسوس
اما اگه امریکایی و ژاپنی یکم بهتر کار کنن عالی میشه.
درسته که همینطوریش شتابشون خوبه ولی ببینید اگه موتور بهتر بشه چی میشه….
طوفان
۳۰ فروردین ۱۳۹۳کیا کادنزا کره ای آشغال ؟ شما کجا سیر می کنی ؟
فرشاد
۳۱ فروردین ۱۳۹۳کیفیت موتور کره ای هارو هم در نظر بگیرید
تعداد و کیلومتر موتور باز کردن برای کره ای ها رو برید ببینید
همه چی که نباید فدای قدرت بشه
Un4given
۲۹ فروردین ۱۳۹۳خیلی بهتر شده طراحیش. ولی اکه میخواد در برابر آکورد حرفی واسه گفتن داشته باشه باید تریم داخلیش رو از حالت کسل کننده در بیاره و همینطور آپشناشو ببره بالا .
پرهام
۲۹ فروردین ۱۳۹۳اونهایی که می گفتن کره ای زود چهره عوض می کنه الان حرفی برای گفتن دارن؟ 3 سال نگذتشه کاملا چهره کمری دگرگون شده!! ای بابا دنیا چه زود عوض می شه
طوفان
۳۰ فروردین ۱۳۹۳اتفاقا از 2010 به بعد هیوندا و مخصوصا کیا دیگه چهره عوض نمی کنن و طراحیاشون دارای هویت و اصالت شده اند سوناتای 2015 هم ببینی همین مسئله توش صدق میکنه . اما به نظر میرسته تویوتا هنوز سردرگمه اون از اوریون که واقعا نسبت به مدل قبلیش زشت تر شده اینم از کمری که هر سال قیافش کلا عوض میشه
کامران
۲۹ فروردین ۱۳۹۳تیم طراحی تویوتا داره شرافتش رو به پول مشتری های لکسوس میفروشه وفتی لکسوس هست که طرحی ارزنده به کمری نمیرسه چقدر ساده دل هستید. خداحافظ تویتا سلام لکسوس…
بهزاد
۲۹ فروردین ۱۳۹۳اگر تمام جزئیات و جوانب فنی و طراحی رو کنار هم قرار دهیم در کلاس خودش میتونه روند موفقیت قبل رو تکرار کنه.
اگر ایده ی طراحی کرولا و کمری رو در نظر بگیریم تقریبا همان طرح furia رو تداعی میکنه.
كيان
۳۰ فروردین ۱۳۹۳آقا بذارین من رتبه بندی کنم
۱-بنز و شورولت
۲-بی ام دبلیو و فورد
۳-تویوتا
۴-هیوندای و کیا
این یک چیز تابلوئه که بنز خیلی خفنتره
اصالتی که تو بنز هست هیچی نداره
اصلا آدم طراحی های بنز و بی ام دبلیو و شورولت رو میبینه حال میکنه
شما یک لکسوس بیار با قدرت و طراحی کوروت یا کامارو
اصن X6 تمام طراحی های آسیایی رو قورت میده
شما یک نمونه بیار که بتونه با S63 رقابت کنه
باز کیا و هیوندای از تویوتا بدترن
درسته طراحیشون خیلی بهتره ولی هیچ پخی نیستن در برابر کیفیت و طول عمر تویوتا
خودمم کیا دارم
گفتم که بدونین این حرفا بدون هیچ تعصبی بود
e
۳۰ فروردین ۱۳۹۳آقا بیا با هم دوست باشیم تا کسی ندیده جای بی ام و و شورولت رو زود عوض کن دستت درد نکنه….
محمدرضا
۱۴ شهریور ۱۳۹۳داداش اول BMW…
حسین
۳۰ فروردین ۱۳۹۳نقطه اوج طراحی تویوتا سال 2005 برای پرادو و2006 برای کمری بود.حالا شاید دوباره تویوتا بتونه یه گرد گیری اساسی از طراحاش داشته باشه.
رضا
۴ خرداد ۱۳۹۳سلام به همه دوستان علاقه مند به خودرو . میخواستم نظر دوستان را درباره خودروهای هیبریدی بدونم . و ببینم ارزش خرید را دارند؟ با تشکر
Archi KHAN
۲۵ خرداد ۱۳۹۳سلام دوستان
به نظرتون با حدود 50 تومان چی بخرم ؟
خودم نظرم مگانِ
ممنون میشم راهنمایی کنین
سعید
۹ آبان ۱۳۹۳ببخشید اگه امکانش هست بگین کدوم پیشران مال کدوم مدله ؟
یه سوال دیگه مدل های ذکرشده درست هستن؟
کدوم مدل 6 سیلندره؟
مهربد
۲ خرداد ۱۳۹۴سلام. کاش کانالیزه کامنت بذاریم. موضوعاتی مثل نوع و حجم موتور, طراحی سیلندر و نسبت تراکم, نوع و ساختار سوپاپها و میل بادامکی, منحنی تغییر توان در بازه های زمانی مختلف, استهلاک گشتاوری که به چرخها منتقل میشه, شتاب ثانویه, مدیریت مصرف سوخت, وضعیت تعویض دنده و گشتاور و بالانس خودرو سر پیچها و سربالاییها در سرعت های مختلف. سیستمهای ایمنی, و درنهایت طراحی و امکانات رفاهی و آپشن, … من که شخصا علاقه شدیدی به این گیربکس eCVT دارم که روی مدل هیبریدی گذاشتن. فقط با یک نسبت دنده کارمیکنه… یه موتور الکتریکی وسط گیربوکسش گذاشتن … بدون تسمه و فولی…
فورد هم eCVT زده. کسی از دوستان میدونه فرق گیربکسش با تویوتا چیه؟