تویوتا

6 خودروی جالب کندتر از تویوتا کمری V6

نسل جدید تویوتا کمری با در نظر گرفتن جمیع جهات بهترین کمری تاریخ است.


روزهای رنگ بژ و سواری کلافه کننده داشتن رفته‌اند. هم‌اکنون شاهد خطوط نرم و روان، استایل منحصربه‌فرد و جلوپنجره‌ای هستیم که کودکان کوچک را می‌ترساند. این خودرو همچنین دارای قدرتمندترین پیشرانه تاریخ کمری است: ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری با قدرت ۳۰۱ اسب بخار.


با این میزان قدرت و یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک شاید با خود بگویید کمری جدید کاملاً متقاعدکننده نشان می‌دهد. بنا به گفته منابع متعدد و گوناگون، نسخه‌های ۶ سیلندر همانند کمری XSE V6 شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۶ ثانیه داشته و مسافت ۴۰۰ متر را در زیر ۱۴ ثانیه طی می‌کنند. بهتر از همه اینکه اعداد یاد شده احتمالاً با گذشت چند هزار کیلومتر از کارکرد خودرو بهتر هم خواهند شد.

در زمان‌های نه چندان دور این پرفورمنس را تنها در خودروهای اسپورت می‌دیدیم. امروز شما با خرید یک سدان خانوادگی مدرن، ایمن و جادار می‌توانید رانندگی هیجان‌انگیزی نیز داشته باشید. خب در ادامه ۶ خودروی جالبی را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم که احتمالاً در یک مسابقه درگ شرمنده کمری ۶ سیلندر ۲۰۱۸ خواهند شد! با ما همراه باشید.
  • فورد فوکوس ST


ما این خودرو را دوست داریم زیرا محصولی راحت، بازیگوش و هیجان‌انگیز بوده و تنها با گیربکس دستی که موردعلاقه ماست عرضه می‌شود؛ اما شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت فوکوس ST برابر با ۶.۲ ثانیه بوده و مسافت ۴۰۰ متر را زیر ۱۵ ثانیه طی می‌کند و رانندگان کمری XSE اگر پشت چراغ‌قرمز با این خودرو کل‌کل کردند خیلی نباید نگران برد خود باشند.

  • سوبارو BRZ/تویوتا ۸۶


این دو برادر در حقیقت یک روح در دو بدن بوده که سواری قهرمانانه و متوازنی داشته هرچند پیشرانه‌های سبک‌وزن و ۴ سیلندر BRZ و ۸۶ با قلب آهنین قوی کمری همخوانی ندارد. در یک درگ سنتی این کمری خواهد بود که حدود نیم ثانیه زودتر از دو خودروی یاد شده از خط پایان عبور خواهد کرد و البته در مسافت ۴۰۰ متر نیز همین عملکرد را بروز خواهد داد.

  • نیسان ماکسیما


خب رکورد این دو برابر است اما مقایسه کمری و ماکسیما جالب است. تویوتا کمری XSE V6 تقریباً در بحث شتاب گیری با سدان نیسان برابری می‌کند. ماکسیما ادعا می‌کند یک خودروی اسپورت اصیل با چهار درب است. به نظر می‌رسد نیسان اگر خواهان بالاتر بودن در بازار است باید قدرت تولیدی پیشرانه ماکسیما را افزایش دهد.

  • هوندا پریلود SH


این خودرو را به یاد می‌آورید؟ البته که می‌شناسید زیرا اسطوره اکثر ماست! هوندا پریلود یک خودروی اسپورت جذاب در روزگار نه چندان دور بوده و وداعی اشک‌بار با ما داشته است. در آن زمان کوپه اسپورت هوندا می‌توانست شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر را در ۷ ثانیه ثبت کند و مسافت ۴۰۰ متر را نیز در ۱۵.۵ ثانیه طی کند. این عملکرد برای زمان خود خوب بوده اما امروز کمری XSE حدود یک ثانیه یا بیشتر سریع‌تر نشان می‌دهد.

  • ب ام و M3 کانورتیبل ۱۹۹۹


همسایه تازه به دوران رسیده شما اخیراً یک ب ام و M3 کانورتیبل ۱۹۹۹ خریده است. او فکر می‌کند صاحب سریع‌ترین چهار چرخ جهان است. با او در یک چراغ‌قرمز چشم در چشم شده و اشتباهش را گوشزد کنید! بنا به رکوردهای ثبت شده کمری XSE در بحث شتاب و مسافت ۴۰۰ متر به ترتیب حدود ۱ و نیم ثانیه سریع‌تر از M3 کانورتیبل ۱۹۹۹ می‌باشد.

  • مزدا RX-8


مزدا RX-8 یک خودروی ویژه‌ی راننده بود که هندلینگ، توازن و ترمزگیری آن برای دوران خود سطح بالا محسوب می‌شود. موضوع این است که پیشرانه روتاری آن از نظر گشتاور تولیدی چندان جالب نبود و به همین دلیل است که در بحث شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر حدود یک ثانیه از کمری XSE V6 جدید عقب می‌افتد و در شتاب ۴۰۰ متر نیز نیم ثانیه کندتر از سدان جدید تویوتا است.

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. سياوش

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    من ماکسیمارو ترجیح میدم با اختلاف

  2. Hamid.Hellcat

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    تنها ایرادی که به کمری میشد گرفت همین کند بودن بود که حالا رفع شده. اگه این ماشین با موتور شش سیلندر و قیمت واقعی تو ایران عرضه میشد تمام نمایندگی های ماشینهای دیگه مثل بی ام و باید درشون و تخته میکردن.

    1. Pooriya:::BMW:::GERMANY

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (584 ديدگاه)

      😂😂😂😂
      ب ام و از کمری ببازه
      😂😂😂😂

    2. سياوش

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (185 ديدگاه)

      اگه واردات ازاد بود پسرگلم مدلهای شش سیلندر بنزو ب ام و هم میتونستن بیان مثل340 وc350و … اونقوت بازم کمری حتی تو مدل شش سیلندر ازلحاظ فنی حرفی درمقابل اینا نداشت
      حالا که واردات آزاد نیست شما بشین تخته شدن در کارخونه آمریکایی هارو بنگر?

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. F۲۲RAPTOR

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2622 ديدگاه)

        فروش ماشینای آمریکایی اصلا وابسته به بازار ایران نیست
        خود درگیری داره حرف از کمری و بی ام و هست
        میگه آمریکا
        ???

    3. کوروش

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1129 ديدگاه)

      داداش داری اذیت می شی ناراحت نباش ?

      1. F۲۲RAPTOR

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2622 ديدگاه)

        ???

        1. کوروش

          ۱ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (1129 ديدگاه)

          ?????

    4. hamid

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (309 ديدگاه)

      باشه خودشو ناراحت نکن تو برو کمری بخر

      1. F۲۲RAPTOR

        ۱ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (2622 ديدگاه)

        تو پر زرنگی حوال
        ???

    5. Saeed Boroomand

      ۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (537 ديدگاه)

      ایراد اصلی اش ظاهرش بود، همین الانم بیشتر مشتری ها مدل های ۴ سیلندر رو میخرن… جدیده البته زیبا شده واقعا که از تویوتا بعید بود…

  3. رامتین

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3257 ديدگاه)

    دوستان به عنوان یک موضوع سلیقه ای، با توجه به اینکه کمری احتمال زیاد به ایران میاد، کدوم چهره کمری2018 را بیشتر میپسندید و زیباتره؟ هر دو ورژن عکسهاش در همین مقاله هست.
    جلوپنجره کاملا باز ++++
    جلو پنجره کمی بسته – – – –

  4. Mohamad

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    منتظر یه رکورد در فروش کمری خواهیم بود
    به گرد پاشم نمیرسن رقبا
    براحتی وارد قلمرو لوکس ها شده

    1. Saeed Boroomand

      ۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (537 ديدگاه)

      رقیباش هم خوبن ؛)
      کیفیت داخل آکورد بهتره راستش.

  5. Taha

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    همون تریم های معمولی رو میاره ایرتویا تریم اسپرت وارد نمیکنه با کمترین آپشن میاره و خدا تومن میندازه به ملت حداقل ۳۰۰ قیمت میذاره???

    1. الف.ی

      ۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1765 ديدگاه)

      و البته ملت هم با هیمن قیمت مریخی براش صفی به درازای فاصله ارومیه و زاهدان میکشن

  6. Taha

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    ولی زیر ۳۰۰ امکان نداره بده

  7. نادر

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    آخی آخی ….
    من خودم روو دارم …..
    تا 2017 که کمری 6 سیلندر نداشت آریون داشت
    اونم 268 اسب بخار
    کلیپهای درگ مدل 2016 ماکسیما و آریون هست
    ماکسیما دو ساله که نسل جدیدشو داده با 300 اسب بخار
    حالا امسال دیگه تویوتا زورش را زده 301 اسب بخار که بیان مقاله بذارن بگن قویتر از ماکسیماست
    اونم رو بدنه ی سبکتر کمری (نسبت به آریون)
    تازه ماکسیما گیربکس cvt هست ولی 5.7 ثانیه (هنوز شتابش بیشتره)
    در خودرو های همرده (حجم و سیلندر و سال تولید یکی)
    همیشه نیسان قویتر بوده تویوتا با کیفیت تر
    ب ام و و بنز هم همینطور هستند درآلمان
    حالا بیا هزار تا منفی بده مثال نقض بزار

  8. ایمان

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    تویوتا کمری : لایک ????
    نیسان ماکسیما : دیسلایک ????

  9. samurai

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (598 ديدگاه)

    با گذشت چند هزار کیلومتر از کارکرد خودرو بهتر هم خواهند شد
    ::::::))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

  10. مانی

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    اون قرمزه قشنگه
    بالاخره تویوتا یه ماشین طراحی کرد که زشت نیست
    اما سپر اون نقره‌ای واقعا ماشین رو زشت کرده

  11. حمیدرضا

    ۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    کمری همیشه سدان میان سایز محبوب من بوده و هست و فقط بیوک رو بیشتر از اون دوست دارم که البته از نظر کیفی در پس تویوتا قرار میگیره این نسلشم که دیگه ترکونده با اون طراحی داخلی ولی همچنان معتقدم طراحیش شبیه نسل 2012 هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا