همهمان کمابیش آگاهیم که محصولات تویوتا از کیفیت درخوری برخوردارند، از طول عمرنسبتا بالایی بهره میبرند و درازمدت نیز کمهزینه هستند و… همه این موارد درست بوده و کمتر شکی درشان میتوان روا داشت اما مشکلی که در این بین وجود دارد نحوه قیمتگذاری انواع مختلف این برند در کشورمان است، بهویژه مدل یاریس. چه بسا ممکن است که این خودرو در برخی از ممالک همجوار، مدلی معمولی و یا حتی ارزان به نظر آید اما از هر جنبهای که به این قضیه بنگریم، بهای ۱۱۸ میلیون تومانی آن، حتی با تناسب با بازار کشورمان نیز گران است، برای آنکه این قضیه بهتر شکافته شود چند مثال ملموس را خدمتتان ارائه میدهم.
شاید برخی از افراد جامعه خودروهای کرهای را قابل قیاس با انواع ژاپنی ندانند و بالاتر از آن نیز، خودروهای چینی را نیز ذرهای بیمقدار در برابر هر دوی آنها بهحساب آورند! اما چنانچه شما تجربه سواری با محصولات معمولی و غیر لوکس ساخت این سه کشور را داشته باشید، این نکته برایتان آشکار میگردد که به غیر از آیتم کیفیت و دوام که مبحث جداگانه ای را میطلبد، تفاوت بین آنها به لحاظ طراحی، تجهیزات رفاهی و حتی ایمنی و کیفیت سواری آنچنان فاحش نیست که هر نوع مقایسهای میانشان را غیرمنطقی و بیمعنا سازد، لااقل امروزه این را میدانیم که خودروهای کرهای شباهت بسیاری به رقبای ژاپنی خویش یافتهاند و چینیها هم نیز چند پلهای پایینتر از آنها، روزبهروز در حال کم کردن فاصله خویش با این دو رقیب هستند. با ارائه این مقدمه میخواهم این پرسش را مطرح سازم که با بهای ۱۱۸ میلیون تومانی تویوتا یاریس چه گزینههای دیگری را میتوان در بازار فعلی ایران یافت که از آن ارزانتر بوده و در عین حال مجهزتر باشد؟ در مقایسه ذیل که بهاجمال صورت گرفته تنها فراوانی تجهیزات ایمنی و نیز بهای خودروهای دیگر را ملاک مقایسه با یاریس سدان قرار دادهام.
ابتدا به سراغ برندهای کره ایها میرویم. در حال حاضر نزدیکترین رقبای کره ای یاریس سدان، خودروهای همچون هیوندای اکسنت و کیا ریو هستند. هیوندای اکسنت از پیشرانه ای با حجم ۱.۶ لیتر بهره میبرد که توان خروجی آن معادل ۱۲۴ اسب بخار میباشد، در حالی که موتور تویوتا یاریس ۱.۵ لیتر حجم دارد و توان آن نیز ۱۰۷ اسب بخار است، از سوی دیگر، هیوندای اکسنت از شش کیسه هوا برخوردار است و نیز سیستم ترمزهای تمامی چهار چرخ آن دیسکی میباشد اما تویوتا یاریس تنها از دو کیسه هوا سود برده و سیستم ترمزهای عقب آن نیز از نوع کاسه ای است، علیرغم تمامی این موارد، در حال حاضر هیوندای اکسنت با بهای ۱۰۴ میلیون تومان ثبتنام میشود که حدود ۱۴ میلیون تومان ارزانتر از یاریس است. نکته جالبی که در این میان وجود دارد آن است که شما با ۶ میلیون تومان پرداخت اضافی، یعنی با حدود ۱۲۴ میلیون تومان، میتوانید گزینه بزرگتر و جادارتر و حتی مجهزتر هیوندای الانترا را خریداری نمایید که از جنبههای گوناگون بر تویوتا یاریس سدان برتری دارد. کیا ریو هم بهعنوان رقیبی که قرار است در آینده ای نزدیک به بازار عرضه گردد، از پیشرانه ای ۱.۴ لیتری برخوردار است و از توانی مشابه با تویوتا یاریس بهره میبرد، اما در عوض از ۶ کیسه هوا سود برده و ترمزهای ۴ چرخ آن نیز دیسکی میباشد، ریو با بهایی نزدیک به ۱۰۱ میلیون تومان عرضه میشود که حدود ۱۷ میلیون تومان کمتر از یاریس است. اکنون به سراغ رقبای چینی میرویم! شاید از نظر شما مقایسه یک خودروی ژاپنی با برندهای نوپای چینی کاملاً بی وجه به نظر رسد ولی همانطور که پیش از آن نیز گفتهایم در درازمدت این کیفیت، طرح، زیبایی و در کل ارزش خرید یک محصول است که حرف آخر در هر بازاری و از جمله ایران میزند نه اسمورسم و یا سابقه آن. در آغاز میتوان خودروی جیلی امگرند را با توجه به کیفیت نسبتاً مطلوبش بهعنوان اولین هماورد در نظر گرفت. این خودرو از ابعاد بزرگتری نسبت به یاریس سدان برخوردار است و پیشرانه به کار رفته در آن ۱.۸ لیتر حجم و ۱۳۷ اسب بخار توان دارد، در مؤلفه های ایمنی نیز از ۶ کیسه هوا و ترمزهای دیسکی در چهار چرخ و باک ضد انفجار و …. بهره میبرد؛ علاوه بر این، تجهیزات رفاهی موجود در آن نیز از تویوتا یاریس سدان بیشتر است و…. همه این موارد در جیلی امگرند ۲۰۱۴ با بهایی در حدود ۸۶ میلیون تومان عرضه میشود که ۲۸ میلیون تومان ارزانتر از تویوتا یاریس سدان ۲۰۱۴ است (در حال حاضر یاریس سدان مدل ۲۰۱۴ نیز بفروش میرسد و هنوز نیز جیلی امگرند ۲۰۱۴ پیشفروش میشود!) کاری هم به این قضیه ندارم که برخی از افراد عادی جامعه طرح جیلی امگرند را نسبت به یاریس سدان بیشتر میپسندند و… در جایی دیگر، خودرویی همچون بسترن B50F یا همان آسا قرار دارد که با ابعادی بزرگتر و نیز با پیشرانه ای ۱.۸ لیتری که از توانی معادل ۱۳۹ اسب بخار برخوردار است، عرضه میشود. علاوه بر آن، آسا از ۴ کیسه هوا برخوردار است و از سیستم کنترل کشش (TCS) نیز بهره برده و تمامی ترمزهای چهار چرخ آن هم دیسکی میباشد و… در حالی که با بهای تقریبی ۷۴ میلیون ثبتنام میشود، یعنی ۳۴ میلیون ارزانتر از تویوتا یاریس سدان. تویوتا یاریس سدان محصولی قابل احترام و باکیفیت از یک برند با سابقه و خوشنام است اما بهای فروشش در کشورمان نیاز به یک تجدیدنظر اساسی دارد، بهخصوص در بازاری که در آن اولویت بیشتر مشتریانش برای خرید یک خودرو، قیمت، طراحی و تجهیزات رفاهی موجود در آنهاست نه لزوماً کیفیت و یا کلاسبندیهای مرسوم در دنیای امروز، پس در این عرصه پیشینه نیک یک برند و یا حتی کیفیت برتر آن بهتنهایی نمیتواند در مقابل یورش توفنده رقبایی تاب بیاورد که هم از طرحهای جوانپسند تری برخوردارند و هم گزینههای رفاهی و ایمنی در آنها بیشتر است و مهمتر آنکه از قیمتهای پایینتری نیز برخوردارند. مدل کنونی تویوتا یاریس سدان که در بازار کشورهای آسیای جنوب شرقی و چین به نام VIOS به فروش میرسد، سومین نسل از این خودروست. این خودرو برای نخستین بار در سال ۲۰۱۳ میلادی در نمایشگاه بینالمللی خودرو در بانکوک تایلند به نمایش درآمد. در حال حاضر نیز در کشورهایی همچون تایلند، مالزی، اندونزی، چین و فیلیپین مونتاژ میگردد که نمونههای عرضه شده در بازار امارات و همچنین کشورمان ساخت کشور تایلند میباشد. خودروی مذکور در سایت «AUTOMIDDLEEAST» امارات هم مورد بررسی قرار گرفته است که برگردان آن را در ذیل تقدیمتان میکنم.
خلاصه بررسی
کل امتیاز این خودرو: ۴ از ۵
این خودرو یک خرید خوب با هر نوع بودجه ای میباشد، تویوتا یاریس ۲۰۱۵ ارزش پول را دوباره تعریف میکند. (البته در بازار امارات و نه کشورمان!)
نمای ظاهری
تویوتا یاریس در نسل سوم خودش بهتر از همیشه به نظر میآید. پیش از هر چیز این چراغهای رسوخ کرده در جلوپنجره آن است که از شما استقبال میکند، چراغهایی که به سمت بخشهای فوقانی بدنه در حال صعودند. همچنین لامپهای عقب آن که کنارههای بدنه را فرا گرفتهاند، بهطور قطع، همه این موارد در قیاس با نسل پیشین اش، گام بزرگی در جهتی صحیح است.
کابین
با دوخت مصنوعی که در درون کابین آن صورت گرفته و بهموازات داشبورد و پانلهای دربها امتداد یافته، ترکیب ویژه ای از تریم مشکی و نقره ای به نمایش درمیآید. طرح داخل کابین این خودرو ستودنی ست، اگر چنانچه بتوان همین سخن را در باب مواد استفاده شده در آن گفت. سرتاسر داشبورد را پلاستیکهای سخت فرا گرفته است. کابین این خودرو ممکن است در یک نگاه عالی به نظر برسد، اما با یک لمس ساده پی به کیفیت آن خواهید برد و علاوه بر آن نمیتوانید سرنشینانتان را با این اندیشه فریب دهید که آنها در مدلی بیش از خودروی معمولی شهری نشستهاند.
مهندسی
یک کلید هوشمند نه تنها موجب میشود که درب خودرو و نیز صندوق بار آن بینیاز از قفل گردد، بلکه به راننده این امکان را میدهد که در زمانی که کلید در جیب و یا کیف دستی او قرار دارد خودرویاش را روشن نماید، این تجهیز ممکن است که کوچک به نظر رسد اما بسیار کاربردی است.
آنچه که در این خودرو ارائه میشود
تویوتا یاریس ۲۰۱۵، از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری نیرو میگیرد. این موتور توانی معادل ۱۰۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاوری برابر با ۱۴۱ نیوتن متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه را، به همراه یک گیربکس ۴ دنده اتوماتیک ارائه میدهد. شتاب صفر تا صد این خودرو ژاپنی معادل ۱۱.۵ ثانیه میباشد و قادر است به سرعتی معادل ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت، پیش از آنکه از نفس بیفتد، دست یابد.
جمعبندی نهایی
زمانی که خودروهایی همچون میتسوبیشی ATTARAGE و نیسان سانی را برای این تست تجهیز میکردیم تویوتا یاریس گرانترین عضو این گروه بود. یک دلیل بسیار خوب که خرید آن را توجیه میکند وجود بالاترین توان و نیز بیشترین تجهیزات در محدوده قیمتی بین ۵۳/۵۰۰ درهم الی ۵۹/۵۰۰ درهم در این خودروست.
نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTO MIDDLEEAST»
طراحی این مدل یک گام بزرگ در مسیری صحیح است.
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
تنها یک نوع پیشرانه جهت انتخاب وجود دارد.
مشخصات فنی
حجم موتور: ۱۴۹۷ سی سی
توان: ۱۰۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۴۱ نیوتن متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر: ۱۱ – ۱۱.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت (در برخی منابع ۱۸۰ کیلومتر هم ذکر شده است)
مصرف ترکیبی: ۷-۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
نوع جعبهدنده: ۴ دنده اتوماتیک
سیستم تعلیق جلو: مک فرسون
سیستم تعلیق عقب: محور پیچشی
سیستم ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
سیستم ترمز عقب: کاسه ای
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۳۰۰/۱۶۹۰/۱۴۶۰ میلیمتر
فاصله بین دو محور: ۲۵۵۰ میلیمتر
وزن خالص: ۱۰۴۵ الی ۱۰۶۰ کیلوگرم
گنجایش صندوق عقب: ۴۷۶ لیتر
ظرفیت باک: ۴۲ لیتر
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۸۵/۶۰ R 15
ایمنی
۲ ایربگ ایمنی (راننده و سرنشین جلو)
سیستم ضدبلوکه ترمز ABS
سیستم الکترونیکی توزیع نیروی ترمز EBD
سیستم کمکی ترمز BAS
برخی از تجهیزات این خودرو
سیستم هوشمند ورود بدون کلید (KEYLESS) + دکمه استارت
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB + AUX
۶ عدد بلندگو
آینههای جانبی راهنما دار با قابلیت تاشو برقی
فرمان و سر دنده از جنس چرم
سنسور پارک جلو و عقب
فرمان برقی با قابلیت تنظیم
فرمان سه پره یوروتن + سیلور
سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)
چراغهای مه شکن جلو و عقب
سیستم تهویه مطبوع تماماتوماتیک
صفحه نمایشگر چندمنظوره
برفپاککن تناوبی قابل تنظیم
قیمت
قیمت در ایران:۱۱۸ میلیون (ثبت نامی، مدل ۲۰۱۵) و ۱۱۴ میلیون تومان (ثبت نامی، مدل ۲۰۱۴)
والله اینقدر نمی ارزه یعنی آدمیم پیدا میشه بره اینقدر پول بده بالا همچین ماشینی…. این همه ماشین هست که نگاش به این می ارطه رنو مگان .ماکسیما به من 118 تا بدن میرم یه ماکسیما میخرم 105تا بقیه پولمم میدم خرج سیستمو ربنگو لاستیک میکنم کفت ببره…
این قیمت براش بالاست.ولی دوام و استهلاک خیلی کم این متریال و موتور باز برا ی خریداراش قابل توجیه؛ یعنی اگه تویوتا نبود که با این مشخصات……. حتما” خریدار داره که اینقدر فیتیلشو بالا کشیدن!
درود اشتباه بزرگ ملت ما اینه که 90 درصد آدماش فقط به قیافه ی ماشین نگاه میکنن من نمیگم ظاهر اصلا مهم نیست ولی میتونم بگم فاکتور اول نیست (اینو گفتم چون یه اشاره ای تو متن بهش شده بود)
در مورد این ماشین راستش من همیشه این حرفو میزنم، اگه میخوای ماشینو یه عمر نگه داری، برو ژاپنی بخر اگه امسال میخری سال دیگه یا 3-4 سال دیگه میفروشی برو کره ای بخر که آپشناش زیادن و انصافا بد ماشینایی هم نیستن در مورد چینی ها هم راستش تا حالا به کسی توصیه نکردم چون اصلا نمیدونم چی ان!
حالا بحث اینجاس این قیمت برای کسی که میخواد حداقل 10 سال یا بیشتر این ماشینو نگه داره خیلی هم نسبت به همتاهای کره ایش بد نیست (البت اشتباه برداشت نکنید، نمیگم قیمتش ارزون یا خوبه ها)
در کل درسته یاریس اینجا گرونه، ولی انصافا ماشین کم نظیریه
از آقا سام هم ممنون بابت این پست، این پستا خیلی به خریدار میتونه کمک کنه
یک این که ظاهر مهمترین فاکتور هست برای ماشین همه جای دنیا هم همینه … شما با چند تا ملت سر و کله زدی که ملت ما ملت اونها میگی … دو این که کسی که 120-130 میلیون میده ماشین میخره نمیخواد یه عمر نگهش داره خیلی داشته باشه اون ماشینو 2-3 سال … بعدشم تویوتا فقط پول اسمش رو تو ایران میگیره چرا ؟ چون یه مشت پیر مرد متهجر هستن که تو عمرشون اسم یه برند رو یاد گرفتن همش هم همونو تکرار میکنن … تویوتا فلان تویوتا چنان …. این همه ماشین خوب هست تو بازار آخه تویوتا که همش منتاژ چین و تایلند هست به چه دردی میخوره … یه نگاه مزدا 3 میارزه به این تویوتا که فقط ظاهرش رو بزک کردن
راستش تا حالا من اینو توی پدال نگفته بودم، چون نیازی نبوده که بگم، ولی یکی از فامیلامون آلمان زندگی میکنه 2 تا از دوستام رفتن خارج که یکیشون رفت سوئد و اون یکی هم هند یه مدت هم با یه ایتالیایی ارتباط داشتم این برا اینکه بدونید یکم با بقیه ملتا سروکار داشتم و یه چیزایی ازشون میدونم
در ثانی شما اگه دقت کرده بودی، گفتم “اگه میخوای ماشینو یه عمر نگه داری” نه اینکه حتما باید یه عمر نگه داری علم غیب که ندارم، شاید یکی خواست نگهش داره
بعدشم، اگه تو ایران فقط یه سری پیرمرد متهجر اسم تویوتا را میدونن و تکرار میکنن، پس متاسفانه فقط پیرمردای متهجر میدونن ماشین چیه!
تویوتا مگه جیلیه که میگی اینهمه ماشین خوب هست تویوتا به چه درد میخوره؟!؟!؟!؟؟!
میفرمایید مونتاژ چین به چه درد میخوره! اَپل مونتاژ چینه چرا میخرید؟!؟ نوکیا مونتاژ چینه، چرا میخرید؟ اصلا 99 درصد گوشیا مونتاژ چینن، چرا میخرید؟؟ خیلی از صنایع خودروسازی یه بخشی از مونتاژهاشون توی چین انجام میشه، پس چرا تموم جهان میخرن؟؟ اگه اینطوره که شما میگید، ولوو الان یه ماشین چینی محسوب میشه، چرا اینقد موفق شده؟؟؟ پس حتما خوبه
بعدشم مزدا 3 که شما فرمودی نسل قبلش هنوز از مدل 2015 یاریس گرونتره، چه برسه به نسل فعلیش که هنوز توی ایران نیومده
در مورد ظاهر تویوتا هم باید بگم اتفاقا تنها ماشینی که ظاهر بزک کرده نداره همین تویوتاس
@.F با تشکر از سام عزیز یاریس با قیمت14.835 دلار تا 16.820 در امریکا با چهره ای متفاوت و همین موتور عرضه میشه ولی چرا باید یاریس خرید؟ یاریس در سال 2012 جزو 10 خودرویی شد که بدون هزینه تا 400 هزار کیلومتر راه میره اگه تجربه کره ای هارو داشته باشید یا از مکانیکای خودروی کره ای سوال کنید میبینید که کره ای ها در این سگمنت بسیار متفاوتند از لحاظ هزینه نگهداری و کسی که دوست داره با خیال اسوده خودرویی رو استفاده کنه تویوتا رو انتخاب میکنه دوستی که ساکن اسکاتلند بود گفت 2 نسل پیش یاریس براحتی اینجا خرید و فروش میشه و مردم بهش اطمینان دارن در ایران با همه جا متفاوته و برند ژاپنی از کره ای گرون تره و میشه با پول ژاپنی یه کلاس بالاتر از کره ای ها رو خرید و البته کره ای ها بازار دست دوم بهتری دارن با احترام برای نظر بقیه دوستان
به نظر من تویوتا بودنش تو بازار آشفته ی ایران باعث گرون تر شدنش شده چون هر جور به این ماشین نگاه کنی مشخصات یه ماشین کوچیک شهری و ارزون قیمت رو می بینی
نمی گم قیمتش باید سی چهل میلیون باشه ، چون با توجه به ارزش پول ایران و تعرفه ها و حق و حقوق دلالان و وارد کنندگان زحمت کش به هر حال قیمت بالایی داره
والا بخدا خود تویوتا هم راضی نیس این ماشین به عنوان یه خودروی گرون و اپشنال فروخته بشه .
و من پیشنهاد می کنم افرادی که توایایی خرید ماشین تو این سطح بودجه رو دارن یا یه مقدار صرفه جویی کنند و حاضر به چینی سواری بشن یا اینکه دست به جیب بشن و بجای یاریس یا اکسنت و ریو سراغ برادر های بزرگترشون مث الانترا و کرولا و سراتو برن که حداقل هیکل ماشینشون اینقدر باشه که ارزش صد میلیون به بالا رو داشته باشه
دوستان مطمئنا اگه مارک تویوتا رو روی پراید هم بزنی استهلاکش می اد پایین جدا از شوخی یاریس محصول تویوتا ست و چشم بسته می شه گفت که نسبت به جیلی و بسترن بی 50 افـــــــ مطمئنا ماشین بی دردسری هست اما در نظر داشته باشین که داریم درمورد بالای صد میلیون صحبت می کنیم ، شاید اگه با همون 50 تا 60 میلیون تومنی !! که تو امارات بفروش می ره تو ایران هم بفروش می رفت گزینه فوق العاده ای بود اما من بشخصه اگه بخوام تا 120 میلیون پول به ماشین بدم به آخرین چیزی که فک می کنم اینه که ده سال دیگه این ماشین چه اوضاعی می خواد داشته باشه چون یه زمانی هست یه خانواده ای با در آمد متوسط با وام دعا و نذر می خواد یه ماشین نهایتا 40 تومنی بخره تا براش حالا حالا ها موندنی باشه اون وقت قید قیافه رو می زنه و میره سراغ ال نود ( که اونقدر ها هم …) اما کسی که بالای صد میلیون می خواد هزینه کنه کمتر به هزینه های دراز مدت ماشین فکر می کنه و بیشتر می خواد حال قیافه و کلاس ماشین رو ببره حالا شاید نگاه من این طوریه البته این دلیل نمیشه چینی ها گزینه بهتری باشن به عقیده من با نهایتا بیس میلیون تومن بیشتر میشه ماشینای خیلی بهتری خرید یا حتی ام جی 6 که خوب انگلیسی هست ( با مالکیت نسبتا چینی )
واقعا گرونه اگه قرار باشه در این قیمت ماشینی بخرم صد در صد انتخابم ام جی 6 هست اونطور که شنیدم قیمتش از سوناتا و اپتیما بیشتره ولی در ایران هزینه گمرکیش خیلی کمتره اصلا نمیشه بهش گفت چینی ( شنیدم هنوز در انگلستان طراحی میشه) از نظر من ام جی بریتانیایی هست ماشین هایی مث اکسنت و یاریس فروش زیادی هم ندارن ( شاید فقط در شهر ما) در کل از اینکلاس سدان خوشم نمیاد
اقا ما نفهمیدیم موتور 1.5 و 1.8 و2.0 و 2.5 همشون مثل هم گرونن که!؟!؟! این شورای رقابت کلا میخواد کسی ماشین نخره هیچ دغدغه ای برای الودگی , مصرف سوخت و غیره نداره خجالت اور اینه که خودمون نداریم نمیتونیم هم بیاریم دوستان عید نزدیکه دقت کنین تورو خدا به وسیله زیر پاتون اعتماد نکنید با سرعت مطمعن 17 کیلومتر در ساعت حرکت کنید (برند خودروی مورد خطاب معلوم شد دیگه خودتون میدونید)
از لحاظ کیفیت و دوام و هزینه نگهداری پایین تو دو سه سال اول شاید کره ای با ژاپنی زیاد فرقی نداشته باشه و این چیزا خودشو در دراز مدت نشون میده،خیلی از کسانی که ماشین میخرن دو سه سال یا نهایتا 5 سال ماشین رو نگه میدارن و بعدش عوض میکنن،برا همچین کسانی زیبایی و امکانات و آپشن مهمتره،پس کره ای شاید انتخاب بهتری باشه و همونجوری که دوستان گفتن ژاپنی برای اونایی خوبه که میخوان ماشین رو یه عمر ازش استفاده کنن یا اینکه بخوان ماشین دست دوم بخرن،چون ژاپنی دست دوم کاملا قابل اطمینان تر از کره ای دست دومه
206 الان که با گیربکس 405 بادریچه گاز سیمی ایران خودرو ارزش نگاه کردن نداره چه برسه به سوار شدن 206 الان باید با سیترون ژیان مقایسه بشه . مادر من 206 اتومات مدل 88 داره از همون اولش در هاش به سرصدا افتاده بود و 40 هزار کیلومتر که میره هرماه اندازه یک خانواده دو نفره خرج داره لامذهب .واون فنر بندی خشک ومذخرفش .خدایش من ماشین با فنر بندی مذخرف زیاد سوار شدم مثلا مزدا 3 ولی فنر بندی به مذخرفی 206 ندیدم.
خدایا چه ظلمی داره به مردم میشه! 118 میلیون برای یه ماشین که تو دنیا معمولی شناخته میشه با این قیمت درسته که تویوتا است اما هرچی هم باشه قیمتش غیر منطقیه به شدت!!!! داشتم فکر میکردم الان حتی کمری که پر فروش ترین سدان آمریکا است و برای قشر متوسط جامعه هم قابل استفاده است اما با هزینه های وارده در مملکت گل و بلبل ما قیمتش90_80 میلیون که باید باشه تا 200 میلیون رسیده. خدایا درست نیست تو اینجور مواقع آدم سرشو بکوبه تو دیوار؟
در همین ماه بیش از ده نفر در سه فقره تصادف پراید در جاده کشته شدند. باید این خودروهای معمولی و ارزان گران فروخته شوند تا مردم مجبور به خرید پراید و 405 و… شوند ودر جاده ها قربانی انحصار شوند.
ماشین خوبیه ولی نه با این قیمت. توی این بازار حتی با فرض ژاپنی بودن و با دوام بودن دیگه نباید گرانتر از ماشینی مثل اکسنت باشه. حتی برخی از چینی ها هم توی خرید نسبت به این ماشین با توجه به قیمت بالایی که یاریس داره توی اولویت هستند. نکته ای که برای من جای سوال داره اینه که چرا یاریس و کرولا دو ایربگی هستند ؟ مگه چقدر هزینه اضافه داره که این ماشینها مثل کره ایها و حتی چینی ها 6 ایربگی باشند ؟ یا اینکه برای بازار ایران ایربگها کاهش داده میشن ؟
به نظر من این ماشین باید به جای پراید باشه. اگر با دلار 1200 تومنی حساب کنیم تقریبا هم قیمت پرایده باید در حد قیمتش ازش انتظار داشته باشیم که نسبت به قیمتش عالیه ولی نه با این قیمت احمقانه. واقعا با این قیمت با هر توجیهی این انتخاب بدی است.
سلام به همگی ما ایرانیا چه خوشمون بیاد چه نیاد بیشتر ماشینو برای ظاهرش وجلب توجه میخوایم حالا چه بهتر اگه بتونیم هزینه کنیم که ماشینامون هم ظاهر خوب وهم کیفیت خوب داشته باشن .در مورد یاریس هم باید گفت که با این ظاهر و سایز و قیمت افتضاحش هر کی بخره دپ میزنه چراکه این همه هزینه کرده ولی متاسفانه به چش هیچ کس نمیاد !!! البته ممکنه کسایی که طرفدار سنتی تویوتا هستند فقط تکیه بر کیفیتش کنند ولی همه میدونیم واقعیت اینه که برای ایران این موضوع گول مالیدن سر خودمونه چراکه همونجور که گفتم اول ظاهر…بهرحال هر کی داره مبارکش باشه ولی هرکس هم که نداره به قول دوستان بره سراغ کره ای ها برد کرده(فوقش دو سه مدل پایین تر که با این پول میشه خرید)
ببخشید یه سوال شما چرا جمع می بندی دوست عزیز؟ واقعا فکر می کنی همه هدفشون جلب توجهه؟ ببینید دوست عزیز تو هیچ جای دنیا شما اگر بهترین امکانات و موتور رو هم بگذارید روی بدشکل ترین ماشین مشتریش خیلی کم خواهد بود چرا که حس زیبایی دوستی در ذات انسان هاست و اگر کسی زیبایی را ببیند و احساسی نسبت به زیبایی نداشته باشد به نوعی بیمار است. اما در مورد جلب توجه غیر از درصد کمی پولدارهای تازه به دوران رسیده بقیه ماشین رو برای لذت سواری و رانندگی و آسودگی و ازین جور چیزها می خوان. پس فکر نمی کنم حرف شما درست باشه حداقل به شخصه خود من همیشه دوست دارم ماشینم تو قیمت خودش زیباترین باشه اما این زیبایی رو برای نشون دادن به دیگران که نمی خوام! مثل این میمونه که بگیم خوشتیپ بودن برای خودنماییه؟ پس هرکی خوشتیپ میکنه می خواد خودنمایی کنه و من که نمی خواهم خودنمایی کنم نباید به خودم برسم؟
با سلام ضمن تشکر از سام عزیز یاریس صندوقدارماشینی که من سه سال سوارش شدم،البته اتاق قبل و اصل ژاپن که 5 سال بدون تغییر تولید شد(از 2008 تا 2012)،از سال2008 من و خانمم عاشق این ماشین بودیم وآرزوی خریدنش رو داشتیم،همه دوستان مثل حالا میگفتند نمی ارزه 27 میلیون برای این ماشین کیلومتر وسط پیر مردونه و….پرداخت کنی ،تا اینکه 33 ملیون خریدم و40 هزار کیلومتر از رانندگیش لذت بردم.و 60 میلیون فروختمش. باور کنید بر خلاف نظر اطرافیان که عقلشون به چشمشون بودماشین فوق العاده ای بود وایکاش زودتر میخریدم و بحرف وکارشناسی مقایسه ای دوستانم توجه نمیکردم. تویوتا مدل های تولیدی خودشو بر اساس نیاز و کاربردمشتری میسازه و پشت تولید هرمدل سالها تجربه داره مثلا یاریس و کرولا وکمری بعنوان تاکسی های بین شهری و فرودگاه رقیبی نداره وکیلومتر ها بدون وقفه ودردسر کار میکنن،لطفا به فضای بار صندوق و راحتی نرمی صندلی وبدون صدا بودن اتاق تویوتا هرمدل ، وقتی که تشریف میبرید فرودگاه امام با ماشین هایی که اسمشو میبرید مقایسه کنید،شاید متوجه بشید که بقیمتش می ارزه و بخریدن یه تویوتا فکرکنید. من با اینکه الان کرولا دارم وقبلش هم یاریس داشتم هر زمان که پول دستم اومد قول خریدیه هاچبک 2008 تا 2011 شوبه خانمم دادم ،چون کیفیت ساخت و کارآمدی این تویوتای ارزون و دوست داشتنی بمون ثابت شده و برای خریدش یک لحظه هم شک نمیکنیم. با آرزوی بهترین انتخاب برای همه دوستان.
اولا یاریس موجود در ایران ساخت تایوان نه تایلند ؛لطفا یکم تحقیق کنید بعد بنویسید .دوما شما هروقت خواستی ماشین بخری تواین رنج قیمت می تونی یاریس نخری خب . برو الانترا بخر ؛ اگه به ابشنه j5 از کرولا هم بهتره. در ضمن الان قیمت بنزc200 2015 وارداتی بدون گارانتی 320 میلیون هست.ولکسس is 300 باحجم موتور بیشتر وحتی کیفیت بهتر وابشن های بیشتر قیمتش با گارانتی 310 میلیونه .اونقوقت می شه گفت بنز ارزش خرید نداره؟ خیر شما می تونی نخری. وبه نظرمن یاریس باتوجه به رقبایش در این رنج قیمت؛ قیمت معقولی داره. اخه تویوتا یاریس با اکسنت مقایسه می کنی !!!!!!!!!!!!!!!
ببخشید چرا مقایسه نشه؟ مگه یاریس حالا که اسمش تویوتا است دیگه نباید بهش گفت بالا چشت ابرو؟؟؟؟؟ خدا که نیست آخه این تویوتا برای شما!!!! خواهشا دست از تعصب بردارید. دوست عزیز خود تویوتا هم این مدل را یکی از ارزان قیمت ترین و کم کیفیت ترین هایش می داند.(در حد قیمتش خیلی خوبه نه بیشتر!!) اما به بعضی آدم های متعصب این ماشین را 2 برابر همین قیمیت الانش هم بدهند باز هم می گویند تویوتا است!!!
با سلام محمد عزیز، طبق مندرجات سایت drivearabia امارات، خودروی تویوتا یاریس سدان در کشور تایلند تولید می شود.همانطور که در متن هم ذکر شد، تویوتا یک برند با کیفیت و خوش سابقه است ولی امروزه نمی توان تنها با تکیه بر نام یک خودرو، آن را از هر رقابتی مصون دانست.نام و شهرت و پیشینه نیک یک خودرو، مجوزی برای گرانی فزاینده آن نمی باشد،آنهم در زمانه ای که فاصله کیفی رقبا با تویوتا بسیار کم شده و تجهیزات رفاهی بکار رفته در آنها نیزبیشتر است.
دیگه بسه بحث رو تمام میکنم یک کلام با 90 میلیون یک رنو فلوعنس دنده ای با موتور مشترک رنو نسیان با زنجیر تایم مادام العمر و نرمی و شتاب 8 ثانیه با کلاچ روغنی نرم وهندلینگ عالی و زیبایی فیس جدید دیگه چی میخوای من دارم آخر ماشینه قبلا سراتو داشتم خشک و آشغال بود البته فلوعنس هم امکانات کمی داره و امکانات سراتو هم به دردم نخورد فقط روزهای اول مشغول میشی.
من کاری به قیمتش توبازار ایران ندارم یعنی این بازار انقد شیر توشیرهست که ارزش بحث نداره.ولی چن وقت پیش که لیست قیمتای ماشینو تو مناطق آزاد دیدم با دیدن قیمت یاریس واقعا جاخوردم تو رنج قیمتاش حالا یکم بالاتر خیلی گزینه های بهتری بود و خریدنش اصلن برام قابل هضم نبود خودم درصددم یه مزدا 3یا 6 از کیش بخرم .
تویوتا اصولا برای قشر کم درامد که چندان دستشون به دهنشون نمی رسه ساخته شده نمیدونم چرا تو ایران یه عده بیچاره میخوان با تویوتا دنبال پرستیژ بگردند واقعا چه خبره تو ایران این قیمت ها چه توجیحی داره؟ تو آلمان تویوتا واسه دانشجو ها یا کسانی که دستشون کمی بستست و چندان به دهنشون نمی رسه هست دست دوم ماشین چندش و زشت تویوتا یاریس ورسو دست دوم فقط و فقط 1490 یورو بله 1490 تا یعنی فقیری باش میتونی یه مدت تویوتا داشته باشی البته مواردی مثل مالیات و ….. هم هست
با احترام به تویوتا اما حیفه 118 میلیون پول بی زبون رو بدی این جوجو.منم باشم ماکسیما میخرم.جهنم به مصرف بنزینش. فلوئنس و لنسر و کره ای ها هم بیان پشت ماکسیمام بوق بزنن :)).عید همگی هم پیشاپیش مبارک
همونطور که از اسم مطلب بر میاد تویوتا یاریس خریدنش منطقی نیست نه کلا تویوتا ….اگه کسی بخواد تویوتا بخره منطقیه که کمی پول بیشتر بده برای کورولا یا بره سراغ گزینه های دسته دوم کورولا و کمری …به نظرم تو ایران کلا ماشین صفر خریدن اشتباهه ماشین 1تا 2 ساله هم افت قیمتشو کرده هم هنوز نو و مدرن محسوب می شه …….لنسر 1600 هم با قیمت 90 میلیونی توجیه پذیر تره هم زیباتره هم بزرگتره (کلاس C)و هم ژاپنیه ….با این قیمت حتی می شه رنو داستر شاسی بلند خرید نه یه ماشین کلاس B ….اصولا با وجود 206 و 206 اس دی و رنو لوگان خارجی خریدن تو کلاس B منطقی نیست اما اگه کسی خودروی این کلاس بخواد که ایرانی هم نباشه (مثلا خانومها) هیوندای ای 20/ میتسوبیشی میراژ و کیا پیکانو گزینه های بهتری اند قیمتشونم حدود 70 تا 80 تاست …..ولی خودم به عنوان کسی که اولا ژاپنی دوسته /دوما تویوتا دوسته / ترجیح می دم با 130/140 تا برم سرغ یه تویوتا جی تی هم هیجان انگیزه هم 4 نفر توش جا می شن / هم اپشنداره/زیباست / تو برنامه تخت گاز جرمی کلارکسون عاشقش شد /دست اخر بعد از 10/20 سال هنوز هم به عنوان یه کوپه اسپرت هنوز زیباست
با احترام به نظر و عقیده تمامی هموطنانم یک سوال دارم. به نظر آقایون و خانومهای هموطن و عزیزم چرا این خودرو که تا نیمه اول سال 90 حدود 35000000 میلیون تومان قیمت داشت الان به این قیمت رسیده؟ آیا واقعا تحریم و چرندیاتی ازین دست ربطی به زیاده خواهی و دزدی آشکارمافیای خودرو داره. طمعی که باعث رکود و کاهش بسیار شدیدخرید خودرو در ایران شده و وقتی افرادی ساده لوح 40000000 میلیون تومان واسه 206 بی کیفیت یا امثالهم هزینه کردند باید چوب سبک مغزیشون رو بخورند و انتظار بالارفتن رادیکالی خودروی وارداتی ولو چینی رده بسیار پایین که در خود چین مشتری نداره با ارز بالای 5000 تومان (با احتساب دزدی گمرک و نهادهای دولتی دیگه که همه میدونیم و به اسم حمایت از تولید داخل چه ظلمی رو به همه ما تحمیل میکنند) داشته باشیم. در کشور های صنعتی و پیشرفته همیشه یک اصل مهم وجود داره. اینکه پول در آوردن سخته و از اون مهمتر درست خرج کردن اون سرمایه ست. همونطور که یکی از دوستان ارجمند اشاره کردند قیمت یاریس بین 14 تا 16 هزار دلاره و این از شامل سری های قدیمی هم در سالهای قبل بوده که میتونید به سوابق قیمت این خودرو یا هر خودرو خارجی و خوب دیگه مراجعه فرمایید. پس اقتصاد سالم اونها بر کسی پوشیده نیست که این مبلغ تغییر ناچیزی داره. اما جای تاسف بسیار واسه مردم به اصطلاح باهوش و زرنگ ما داره که دارند این خودرو یا هر خودرو مشابه دیگری رو با ارزی معادل 7800 تومان خریداری میکنند نه حتی 3200 تومان. یعنی 118000000. حالا سوال من اینه که آیا با این روند رو به زوال میشه اسم انسان باهوش و با تدبیر روی من ایرانی گذاشت.
سلام من یک تویوتا سوارهستم در جزیزه قشم زندگی می کنم با جرات می گویم تویوتا هر نوع اون کم مصرف و کم هزینه هست و این دلایل باعث میشه که سما تو فکر عوض کردن خودرو حداقل برای چند سال نیفتید در حال حاضر یک یاریس ۲۰۰۷ هاچ بک دارم پلاک منطقه ازاد قشم با قیمت ۱۵ میلیون ولی برای سفر خارج شهر کرولا منطقی تر هست که من یک مدل فول ۲۰۰۸ دارم و امکانات اون رضایت بخش هست تویوتا قابل مقایسه با هیچ یک از کره ای ها نیست خصوصا هیوندای
شایان
۲۶ اسفند ۱۳۹۳خیلی ضایست نه شتاب و سرعتی حجم موتور پائین طراحی واقعا… مخصوصا رینگاش اصلی این ماشینو درک نمیکنم
sina
۲۸ اسفند ۱۳۹۳والله اینقدر نمی ارزه یعنی آدمیم پیدا میشه بره اینقدر پول بده بالا همچین ماشینی….
این همه ماشین هست که نگاش به این می ارطه رنو مگان .ماکسیما
به من 118 تا بدن میرم یه ماکسیما میخرم 105تا بقیه پولمم میدم خرج سیستمو ربنگو لاستیک میکنم کفت ببره…
ali.vazin
۱ فروردین ۱۳۹۴موافقم قطعا محکوم به شکست خواهد بود در ایران :)))))) بیشتر شبیه جکه
رقبای سرسختیم داره ماکسیما، رنو مگان،سوزوکی کیزاشی :\
Archi khan
۲۶ اسفند ۱۳۹۳والا چی بگم !
نسبت به این موتور این قیمت زیاده
من باشم کرولا 2015 میخرم . موتور 2000
130 م
دکتر داریوش
۲۶ اسفند ۱۳۹۳این قیمت براش بالاست.ولی دوام و استهلاک خیلی کم این متریال و موتور باز برا ی خریداراش قابل توجیه؛ یعنی اگه تویوتا نبود که با این مشخصات…….
حتما” خریدار داره که اینقدر فیتیلشو بالا کشیدن!
احمدرضا ب ام و
۲۶ اسفند ۱۳۹۳خیییلی ماشینه خوبیه برعکس کره ای های آشششششغغغااااللللل
M5
۲۷ اسفند ۱۳۹۳کره ای ها با تویوتا قابل قیاس نیستن!
armin
۲۶ اسفند ۱۳۹۳میتسوبیشی لنسر از ۹۲ میلیون شروع میشه چرا راه دور بریم تا کره و چین؟؟؟
RETOLEX
۲۶ اسفند ۱۳۹۳تو ایران نمیشه میتسو خرید
بد تر از ارین موتور دیگه هیچ چی نیست
armin
۲۶ اسفند ۱۳۹۳ایرادش چیه؟
RETOLEX
۲۷ اسفند ۱۳۹۳ماشینت خراب بشه بیچاره میشه دیگه قتعه براش گیر نمیاد
صادق
۲۶ اسفند ۱۳۹۳درود
اشتباه بزرگ ملت ما اینه که 90 درصد آدماش فقط به قیافه ی ماشین نگاه میکنن
من نمیگم ظاهر اصلا مهم نیست ولی میتونم بگم فاکتور اول نیست (اینو گفتم چون یه اشاره ای تو متن بهش شده بود)
در مورد این ماشین راستش من همیشه این حرفو میزنم، اگه میخوای ماشینو یه عمر نگه داری، برو ژاپنی بخر
اگه امسال میخری سال دیگه یا 3-4 سال دیگه میفروشی برو کره ای بخر که آپشناش زیادن و انصافا بد ماشینایی هم نیستن
در مورد چینی ها هم راستش تا حالا به کسی توصیه نکردم چون اصلا نمیدونم چی ان!
حالا بحث اینجاس این قیمت برای کسی که میخواد حداقل 10 سال یا بیشتر این ماشینو نگه داره خیلی هم نسبت به همتاهای کره ایش بد نیست (البت اشتباه برداشت نکنید، نمیگم قیمتش ارزون یا خوبه ها)
در کل درسته یاریس اینجا گرونه، ولی انصافا ماشین کم نظیریه
از آقا سام هم ممنون بابت این پست، این پستا خیلی به خریدار میتونه کمک کنه
ارادت
سام
۲۶ اسفند ۱۳۹۳با سلام
خواهش می کنم صادق عزیز، لطف داری شما.بنده هم خدمتتون ارادت دارم.
سارا
۲۷ اسفند ۱۳۹۳یک این که ظاهر مهمترین فاکتور هست برای ماشین همه جای دنیا هم همینه … شما با چند تا ملت سر و کله زدی که ملت ما ملت اونها میگی …
دو این که کسی که 120-130 میلیون میده ماشین میخره نمیخواد یه عمر نگهش داره خیلی داشته باشه اون ماشینو 2-3 سال …
بعدشم تویوتا فقط پول اسمش رو تو ایران میگیره چرا ؟ چون یه مشت پیر مرد متهجر هستن که تو عمرشون اسم یه برند رو یاد گرفتن همش هم همونو تکرار میکنن … تویوتا فلان تویوتا چنان …. این همه ماشین خوب هست تو بازار آخه تویوتا که همش منتاژ چین و تایلند هست به چه دردی میخوره … یه نگاه مزدا 3 میارزه به این تویوتا که فقط ظاهرش رو بزک کردن
صادق
۲۷ اسفند ۱۳۹۳درود
راستش تا حالا من اینو توی پدال نگفته بودم، چون نیازی نبوده که بگم، ولی یکی از فامیلامون آلمان زندگی میکنه
2 تا از دوستام رفتن خارج که یکیشون رفت سوئد و اون یکی هم هند
یه مدت هم با یه ایتالیایی ارتباط داشتم
این برا اینکه بدونید یکم با بقیه ملتا سروکار داشتم و یه چیزایی ازشون میدونم
در ثانی شما اگه دقت کرده بودی، گفتم “اگه میخوای ماشینو یه عمر نگه داری” نه اینکه حتما باید یه عمر نگه داری
علم غیب که ندارم، شاید یکی خواست نگهش داره
بعدشم، اگه تو ایران فقط یه سری پیرمرد متهجر اسم تویوتا را میدونن و تکرار میکنن، پس متاسفانه فقط پیرمردای متهجر میدونن ماشین چیه!
تویوتا مگه جیلیه که میگی اینهمه ماشین خوب هست تویوتا به چه درد میخوره؟!؟!؟!؟؟!
میفرمایید مونتاژ چین به چه درد میخوره!
اَپل مونتاژ چینه چرا میخرید؟!؟
نوکیا مونتاژ چینه، چرا میخرید؟
اصلا 99 درصد گوشیا مونتاژ چینن، چرا میخرید؟؟
خیلی از صنایع خودروسازی یه بخشی از مونتاژهاشون توی چین انجام میشه، پس چرا تموم جهان میخرن؟؟
اگه اینطوره که شما میگید، ولوو الان یه ماشین چینی محسوب میشه، چرا اینقد موفق شده؟؟؟ پس حتما خوبه
بعدشم مزدا 3 که شما فرمودی نسل قبلش هنوز از مدل 2015 یاریس گرونتره، چه برسه به نسل فعلیش که هنوز توی ایران نیومده
در مورد ظاهر تویوتا هم باید بگم اتفاقا تنها ماشینی که ظاهر بزک کرده نداره همین تویوتاس
ارادت
Zonda R
۲۶ اسفند ۱۳۹۳@.F
با تشکر از سام عزیز
یاریس با قیمت14.835 دلار تا 16.820 در امریکا با چهره ای متفاوت و همین موتور عرضه میشه
ولی چرا باید یاریس خرید؟
یاریس در سال 2012 جزو 10 خودرویی شد که بدون هزینه تا 400 هزار کیلومتر راه میره
اگه تجربه کره ای هارو داشته باشید یا از مکانیکای خودروی کره ای سوال کنید میبینید که کره ای ها در این سگمنت بسیار متفاوتند از لحاظ هزینه نگهداری و کسی که دوست داره با خیال اسوده خودرویی رو استفاده کنه تویوتا رو انتخاب میکنه
دوستی که ساکن اسکاتلند بود گفت 2 نسل پیش یاریس براحتی اینجا خرید و فروش میشه و مردم بهش اطمینان دارن
در ایران با همه جا متفاوته و برند ژاپنی از کره ای گرون تره و میشه با پول ژاپنی یه کلاس بالاتر از کره ای ها رو خرید
و البته کره ای ها بازار دست دوم بهتری دارن
با احترام برای نظر بقیه دوستان
سام
۲۶ اسفند ۱۳۹۳با سلام
لطف داری فرزاد عزیز،انجام وظیفه بود.
یه پسر
۲۶ اسفند ۱۳۹۳به نظر من تویوتا بودنش تو بازار آشفته ی ایران باعث گرون تر شدنش شده
چون هر جور به این ماشین نگاه کنی مشخصات یه ماشین کوچیک شهری و ارزون قیمت رو می بینی
نمی گم قیمتش باید سی چهل میلیون باشه ، چون با توجه به ارزش پول ایران و تعرفه ها و حق و حقوق دلالان و وارد کنندگان زحمت کش به هر حال قیمت بالایی داره
والا بخدا خود تویوتا هم راضی نیس این ماشین به عنوان یه خودروی گرون و اپشنال فروخته بشه .
و من پیشنهاد می کنم افرادی که توایایی خرید ماشین تو این سطح بودجه رو دارن یا یه مقدار صرفه جویی کنند و حاضر به چینی سواری بشن
یا اینکه دست به جیب بشن و بجای یاریس یا اکسنت و ریو سراغ برادر های بزرگترشون مث الانترا و کرولا و سراتو برن که حداقل هیکل ماشینشون اینقدر باشه که ارزش صد میلیون به بالا رو داشته باشه
RETOLEX
۲۶ اسفند ۱۳۹۳با اینکه از ماشین چینی خوشم نمیاد ولی خرید ماشین چینی به صرفه تره
یه پسر
۲۶ اسفند ۱۳۹۳دوستان مطمئنا اگه مارک تویوتا رو روی پراید هم بزنی استهلاکش می اد پایین
جدا از شوخی یاریس محصول تویوتا ست و چشم بسته می شه گفت که نسبت به جیلی و بسترن بی 50 افـــــــ مطمئنا ماشین بی دردسری هست
اما در نظر داشته باشین که داریم درمورد بالای صد میلیون صحبت می کنیم ، شاید اگه با همون 50 تا 60 میلیون تومنی !! که تو امارات بفروش می ره تو ایران هم بفروش می رفت
گزینه فوق العاده ای بود
اما من بشخصه اگه بخوام تا 120 میلیون پول به ماشین بدم به آخرین چیزی که فک می کنم اینه که ده سال دیگه این ماشین چه اوضاعی می خواد داشته باشه
چون یه زمانی هست یه خانواده ای با در آمد متوسط با وام دعا و نذر می خواد یه ماشین نهایتا 40 تومنی بخره تا براش حالا حالا ها موندنی باشه اون وقت قید قیافه رو می زنه و میره سراغ ال نود ( که اونقدر ها هم …)
اما کسی که بالای صد میلیون می خواد هزینه کنه کمتر به هزینه های دراز مدت ماشین فکر می کنه و بیشتر می خواد حال قیافه و کلاس ماشین رو ببره
حالا شاید نگاه من این طوریه
البته این دلیل نمیشه چینی ها گزینه بهتری باشن
به عقیده من با نهایتا بیس میلیون تومن بیشتر میشه ماشینای خیلی بهتری خرید یا حتی ام جی 6 که خوب انگلیسی هست ( با مالکیت نسبتا چینی )
RETOLEX
۲۶ اسفند ۱۳۹۳واقعا گرونه
اگه قرار باشه در این قیمت ماشینی بخرم صد در صد انتخابم ام جی 6 هست
اونطور که شنیدم قیمتش از سوناتا و اپتیما بیشتره ولی در ایران هزینه گمرکیش خیلی کمتره
اصلا نمیشه بهش گفت چینی ( شنیدم هنوز در انگلستان طراحی میشه) از نظر من ام جی بریتانیایی هست
ماشین هایی مث اکسنت و یاریس فروش زیادی هم ندارن ( شاید فقط در شهر ما)
در کل از اینکلاس سدان خوشم نمیاد
SAEED
۲۶ اسفند ۱۳۹۳کاملا درست میگید ولی
////// به نام انگیلیس , به کام چین !!!! //////
RETOLEX
۲۶ اسفند ۱۳۹۳اره مالکش چینی ها هستن
ولی خیلی جاها شنیدم هنوز در انگلیس طراحی میشه
مروت
۲۸ اسفند ۱۳۹۳سلام به همه دوستان
خداییش از هر نظر که بررسی کنی، بهترین گزینه تا صدو بیست میلیون خود ام جی ۶ هستش. حالا چینیه، افغانیه ، آنگولاییه، کلا هرجاییه.
محمدرضا ♥BMW♥
۲۷ اسفند ۱۳۹۳انتخاب منم ام جی 6 هست کیفیت خوب قدرت خود چهره خوب نماینده خوب قیمت خوب.
s.M.s
۲۶ اسفند ۱۳۹۳نمیدونم چرا از پشت حس میکنم نیسان تیاناست :|
RETOLEX
۲۶ اسفند ۱۳۹۳مثل نیسان سانی هست
ارمان
۲۶ اسفند ۱۳۹۳اقا ما نفهمیدیم موتور 1.5 و 1.8 و2.0 و 2.5 همشون مثل هم گرونن که!؟!؟!
این شورای رقابت کلا میخواد کسی ماشین نخره هیچ دغدغه ای برای الودگی , مصرف سوخت و غیره نداره خجالت اور اینه که خودمون نداریم نمیتونیم هم بیاریم
دوستان عید نزدیکه دقت کنین تورو خدا به وسیله زیر پاتون اعتماد نکنید با سرعت مطمعن 17 کیلومتر در ساعت حرکت کنید (برند خودروی مورد خطاب معلوم شد دیگه خودتون میدونید)
SAEED
۲۶ اسفند ۱۳۹۳هه !
پ…د
:)
SAEED
۲۶ اسفند ۱۳۹۳پدال یه خبر جدید:
جی ام سی یوکان 2015 رونمایی شد
ازش مطلب بذار .
سعید
۲۶ اسفند ۱۳۹۳از لحاظ کیفیت و دوام و هزینه نگهداری پایین تو دو سه سال اول شاید کره ای با ژاپنی زیاد فرقی نداشته باشه و این چیزا خودشو در دراز مدت نشون میده،خیلی از کسانی که ماشین میخرن دو سه سال یا نهایتا 5 سال ماشین رو نگه میدارن و بعدش عوض میکنن،برا همچین کسانی زیبایی و امکانات و آپشن مهمتره،پس کره ای شاید انتخاب بهتری باشه و همونجوری که دوستان گفتن ژاپنی برای اونایی خوبه که میخوان ماشین رو یه عمر ازش استفاده کنن یا اینکه بخوان ماشین دست دوم بخرن،چون ژاپنی دست دوم کاملا قابل اطمینان تر از کره ای دست دومه
مهدی ex
۲۶ اسفند ۱۳۹۳با سلام
به نظرم باتوجه به نکات فنی 206 صندوقدارارزش فنی و قیمتی بهتری نسبت به این یاریس داردالبته درایران
محمد
۲۷ اسفند ۱۳۹۳206 الان که با گیربکس 405 بادریچه گاز سیمی ایران خودرو ارزش نگاه کردن نداره چه برسه به سوار شدن 206 الان باید با سیترون ژیان مقایسه بشه .
مادر من 206 اتومات مدل 88 داره از همون اولش در هاش به سرصدا افتاده بود و 40 هزار کیلومتر که میره هرماه اندازه یک خانواده دو نفره خرج داره لامذهب .واون فنر بندی خشک ومذخرفش .خدایش من ماشین با فنر بندی مذخرف زیاد سوار شدم مثلا مزدا 3 ولی فنر بندی به مذخرفی 206 ندیدم.
mohsen
۲۶ اسفند ۱۳۹۳قیمتش وحشتناکه با حدود 20 میلیون تومن اضافه پرداخت میشه اپتیما 2014 گرفت که خیلی با کلاسم هست
armin
۲۶ اسفند ۱۳۹۳موافقم … ۱۱۸ تومن واسه یه هاچ بک کوچیک شهری خیلی زور داره…
لنسر ، اپتیما ، گزینه های بهترین
باربد★فقط GM★فقط کامارو
۲۶ اسفند ۱۳۹۳خدایا چه ظلمی داره به مردم میشه!
118 میلیون برای یه ماشین که تو دنیا معمولی شناخته میشه با این قیمت درسته که تویوتا است اما هرچی هم باشه قیمتش غیر منطقیه به شدت!!!!
داشتم فکر میکردم الان حتی کمری که پر فروش ترین سدان آمریکا است و برای قشر متوسط جامعه هم قابل استفاده است اما با هزینه های وارده در مملکت گل و بلبل ما قیمتش90_80 میلیون که باید باشه تا 200 میلیون رسیده.
خدایا درست نیست تو اینجور مواقع آدم سرشو بکوبه تو دیوار؟
رضا
۲۶ اسفند ۱۳۹۳در همین ماه بیش از ده نفر در سه فقره تصادف پراید در جاده کشته شدند.
باید این خودروهای معمولی و ارزان گران فروخته شوند تا مردم مجبور به خرید
پراید و 405 و… شوند ودر جاده ها قربانی انحصار شوند.
احمدرضا
۲۷ اسفند ۱۳۹۳ماشین خوبیه ولی نه با این قیمت. توی این بازار حتی با فرض ژاپنی بودن و با دوام بودن دیگه نباید گرانتر از ماشینی مثل اکسنت باشه. حتی برخی از چینی ها هم توی خرید نسبت به این ماشین با توجه به قیمت بالایی که یاریس داره توی اولویت هستند.
نکته ای که برای من جای سوال داره اینه که چرا یاریس و کرولا دو ایربگی هستند ؟ مگه چقدر هزینه اضافه داره که این ماشینها مثل کره ایها و حتی چینی ها 6 ایربگی باشند ؟ یا اینکه برای بازار ایران ایربگها کاهش داده میشن ؟
حامد قدسی
۲۷ اسفند ۱۳۹۳به نظر من این ماشین باید به جای پراید باشه.
اگر با دلار 1200 تومنی حساب کنیم تقریبا هم قیمت پرایده
باید در حد قیمتش ازش انتظار داشته باشیم که نسبت به قیمتش عالیه ولی نه با این قیمت احمقانه. واقعا با این قیمت با هر توجیهی این انتخاب بدی است.
ab12
۲۷ اسفند ۱۳۹۳سلام به همگی
ما ایرانیا چه خوشمون بیاد چه نیاد بیشتر ماشینو برای ظاهرش وجلب توجه میخوایم حالا چه بهتر اگه بتونیم هزینه کنیم که ماشینامون هم ظاهر خوب وهم کیفیت خوب داشته باشن .در مورد یاریس هم باید گفت که با این ظاهر و سایز و قیمت افتضاحش هر کی بخره دپ میزنه چراکه این همه هزینه کرده ولی متاسفانه به چش هیچ کس نمیاد !!! البته ممکنه کسایی که طرفدار سنتی تویوتا هستند فقط تکیه بر کیفیتش کنند ولی همه میدونیم واقعیت اینه که برای ایران این موضوع گول مالیدن سر خودمونه چراکه همونجور که گفتم اول ظاهر…بهرحال هر کی داره مبارکش باشه ولی هرکس هم که نداره به قول دوستان بره سراغ کره ای ها برد کرده(فوقش دو سه مدل پایین تر که با این پول میشه خرید)
حامد قدسی
۲۷ اسفند ۱۳۹۳ببخشید یه سوال شما چرا جمع می بندی دوست عزیز؟
واقعا فکر می کنی همه هدفشون جلب توجهه؟
ببینید دوست عزیز تو هیچ جای دنیا شما اگر بهترین امکانات و موتور رو هم بگذارید روی بدشکل ترین ماشین مشتریش خیلی کم خواهد بود چرا که حس زیبایی دوستی در ذات انسان هاست و اگر کسی زیبایی را ببیند و احساسی نسبت به زیبایی نداشته باشد به نوعی بیمار است. اما در مورد جلب توجه غیر از درصد کمی پولدارهای تازه به دوران رسیده بقیه ماشین رو برای لذت سواری و رانندگی و آسودگی و ازین جور چیزها می خوان. پس فکر نمی کنم حرف شما درست باشه حداقل به شخصه خود من همیشه دوست دارم ماشینم تو قیمت خودش زیباترین باشه اما این زیبایی رو برای نشون دادن به دیگران که نمی خوام! مثل این میمونه که بگیم خوشتیپ بودن برای خودنماییه؟ پس هرکی خوشتیپ میکنه می خواد خودنمایی کنه و من که نمی خواهم خودنمایی کنم نباید به خودم برسم؟
Shahin Crolla 2010
۲۷ اسفند ۱۳۹۳با سلام
ضمن تشکر از سام عزیز
یاریس صندوقدارماشینی که من سه سال سوارش شدم،البته اتاق قبل و اصل ژاپن که 5 سال بدون تغییر تولید شد(از 2008 تا 2012)،از سال2008 من و خانمم عاشق این ماشین بودیم وآرزوی خریدنش رو داشتیم،همه دوستان مثل حالا میگفتند نمی ارزه 27 میلیون برای این ماشین کیلومتر وسط پیر مردونه و….پرداخت کنی ،تا اینکه 33 ملیون خریدم و40 هزار کیلومتر از رانندگیش لذت بردم.و 60 میلیون فروختمش.
باور کنید بر خلاف نظر اطرافیان که عقلشون به چشمشون بودماشین فوق العاده ای بود وایکاش زودتر میخریدم و بحرف وکارشناسی مقایسه ای دوستانم توجه نمیکردم.
تویوتا مدل های تولیدی خودشو بر اساس نیاز و کاربردمشتری میسازه و پشت تولید هرمدل سالها تجربه داره مثلا یاریس و کرولا وکمری بعنوان تاکسی های بین شهری و فرودگاه رقیبی نداره وکیلومتر ها بدون وقفه ودردسر کار میکنن،لطفا به فضای بار صندوق و راحتی نرمی صندلی وبدون صدا بودن اتاق تویوتا هرمدل ، وقتی که تشریف میبرید فرودگاه امام با ماشین هایی که اسمشو میبرید مقایسه کنید،شاید متوجه بشید که بقیمتش می ارزه و بخریدن یه تویوتا فکرکنید.
من با اینکه الان کرولا دارم وقبلش هم یاریس داشتم هر زمان که پول دستم اومد قول خریدیه هاچبک 2008 تا 2011 شوبه خانمم دادم ،چون کیفیت ساخت و کارآمدی این تویوتای ارزون و دوست داشتنی بمون ثابت شده و برای خریدش یک لحظه هم شک نمیکنیم.
با آرزوی بهترین انتخاب برای همه دوستان.
سام
۲۷ اسفند ۱۳۹۳با سلام
خواهش می کنم شاهین عزیز،لطف داری شما
محمد
۲۷ اسفند ۱۳۹۳اولا یاریس موجود در ایران ساخت تایوان نه تایلند ؛لطفا یکم تحقیق کنید بعد بنویسید .دوما شما هروقت خواستی ماشین بخری تواین رنج قیمت می تونی یاریس نخری خب . برو الانترا بخر ؛ اگه به ابشنه j5 از کرولا هم بهتره.
در ضمن الان قیمت بنزc200 2015 وارداتی بدون گارانتی 320 میلیون هست.ولکسس is 300 باحجم موتور بیشتر وحتی کیفیت بهتر وابشن های بیشتر قیمتش با گارانتی 310 میلیونه .اونقوقت می شه گفت بنز ارزش خرید نداره؟ خیر شما می تونی نخری.
وبه نظرمن یاریس باتوجه به رقبایش در این رنج قیمت؛ قیمت معقولی داره.
اخه تویوتا یاریس با اکسنت مقایسه می کنی !!!!!!!!!!!!!!!
حامد قدسی
۲۷ اسفند ۱۳۹۳ببخشید چرا مقایسه نشه؟ مگه یاریس حالا که اسمش تویوتا است دیگه نباید بهش گفت بالا چشت ابرو؟؟؟؟؟ خدا که نیست آخه این تویوتا برای شما!!!!
خواهشا دست از تعصب بردارید. دوست عزیز خود تویوتا هم این مدل را یکی از ارزان قیمت ترین و کم کیفیت ترین هایش می داند.(در حد قیمتش خیلی خوبه نه بیشتر!!) اما به بعضی آدم های متعصب این ماشین را 2 برابر همین قیمیت الانش هم بدهند باز هم می گویند تویوتا است!!!
سام
۲۷ اسفند ۱۳۹۳با سلام
محمد عزیز، طبق مندرجات سایت drivearabia امارات، خودروی تویوتا یاریس سدان در کشور تایلند تولید می شود.همانطور که در متن هم ذکر شد، تویوتا یک برند با کیفیت و خوش سابقه است ولی امروزه نمی توان تنها با تکیه بر نام یک خودرو، آن را از هر رقابتی مصون دانست.نام و شهرت و پیشینه نیک یک خودرو، مجوزی برای گرانی فزاینده آن نمی باشد،آنهم در زمانه ای که فاصله کیفی رقبا با تویوتا بسیار کم شده و تجهیزات رفاهی بکار رفته در آنها نیزبیشتر است.
حجت
۲۷ اسفند ۱۳۹۳دیگه بسه بحث رو تمام میکنم یک کلام با 90 میلیون یک رنو فلوعنس دنده ای با موتور مشترک رنو نسیان با زنجیر تایم مادام العمر و نرمی و شتاب 8 ثانیه با کلاچ روغنی نرم وهندلینگ عالی و زیبایی فیس جدید دیگه چی میخوای من دارم آخر ماشینه قبلا سراتو داشتم خشک و آشغال بود البته فلوعنس هم امکانات کمی داره و امکانات سراتو هم به دردم نخورد فقط روزهای اول مشغول میشی.
تحریم خودروی ایرانی جهاد در راه خداست
۲۸ اسفند ۱۳۹۳من کاری به قیمتش توبازار ایران ندارم یعنی این بازار انقد شیر توشیرهست که ارزش بحث نداره.ولی چن وقت پیش که لیست قیمتای ماشینو تو مناطق آزاد دیدم با دیدن قیمت یاریس واقعا جاخوردم تو رنج قیمتاش حالا یکم بالاتر خیلی گزینه های بهتری بود و خریدنش اصلن برام قابل هضم نبود خودم درصددم یه مزدا 3یا 6 از کیش بخرم .
رهگذر
۲۸ اسفند ۱۳۹۳تویوتا اصولا برای قشر کم درامد که چندان دستشون به دهنشون نمی رسه ساخته شده نمیدونم چرا تو ایران یه عده بیچاره میخوان با تویوتا دنبال پرستیژ بگردند واقعا چه خبره تو ایران این قیمت ها چه توجیحی داره؟ تو آلمان تویوتا واسه دانشجو ها یا کسانی که دستشون کمی بستست و چندان به دهنشون نمی رسه هست دست دوم ماشین چندش و زشت تویوتا یاریس ورسو دست دوم فقط و فقط 1490 یورو بله 1490 تا یعنی فقیری باش میتونی یه مدت تویوتا داشته باشی البته مواردی مثل مالیات و ….. هم هست
حامد
۲۸ اسفند ۱۳۹۳با احترام به تویوتا اما حیفه 118 میلیون پول بی زبون رو بدی این جوجو.منم باشم ماکسیما میخرم.جهنم به مصرف بنزینش. فلوئنس و لنسر و کره ای ها هم بیان پشت ماکسیمام بوق بزنن :)).عید همگی هم پیشاپیش مبارک
حجت
۲۹ اسفند ۱۳۹۳حتما دنده دستی ماکسیما رو بخر چون ماکسیما اتومات پشت فلوعنس دنده ای دیروز زیاد بوق زد و توی شتاب خیلی عقب موند. ایمیل بده فیلمشو برات بفرستم.
حامد
۲۹ اسفند ۱۳۹۳Hamed.3085@gmail.سال نو پیشاپیش مبارک
علی
۲۹ اسفند ۱۳۹۳برو آپارات شتاب فلوعنس دنده ای رو نگاه کن می بینی.
رضا
۵ فروردین ۱۳۹۴عشق فقط خودروی المانی
احسان
۷ فروردین ۱۳۹۴همونطور که از اسم مطلب بر میاد تویوتا یاریس خریدنش منطقی نیست نه کلا تویوتا ….اگه کسی بخواد تویوتا بخره منطقیه که کمی پول بیشتر بده برای کورولا یا بره سراغ گزینه های دسته دوم کورولا و کمری …به نظرم تو ایران کلا ماشین صفر خریدن اشتباهه ماشین 1تا 2 ساله هم افت قیمتشو کرده هم هنوز نو و مدرن محسوب می شه …….لنسر 1600 هم با قیمت 90 میلیونی توجیه پذیر تره هم زیباتره هم بزرگتره (کلاس C)و هم ژاپنیه ….با این قیمت حتی می شه رنو داستر شاسی بلند خرید نه یه ماشین کلاس B ….اصولا با وجود 206 و 206 اس دی و رنو لوگان خارجی خریدن تو کلاس B منطقی نیست اما اگه کسی خودروی این کلاس بخواد که ایرانی هم نباشه (مثلا خانومها) هیوندای ای 20/ میتسوبیشی میراژ و کیا پیکانو گزینه های بهتری اند قیمتشونم حدود 70 تا 80 تاست …..ولی خودم به عنوان کسی که اولا ژاپنی دوسته /دوما تویوتا دوسته / ترجیح می دم با 130/140 تا برم سرغ یه تویوتا جی تی هم هیجان انگیزه هم 4 نفر توش جا می شن / هم اپشنداره/زیباست / تو برنامه تخت گاز جرمی کلارکسون عاشقش شد /دست اخر بعد از 10/20 سال هنوز هم به عنوان یه کوپه اسپرت هنوز زیباست
سعید
۱۱ فروردین ۱۳۹۴بنظرمن هم بااین قیمت نمی ارزه.این ماشین بااین استایل وبااین حجم موتوروامکانات درحدخودش چرابایدبارنج قیمت ماشین های کلاس بالاترخودش از نظراستایل حجم موتوروامکانات نظیرماکسیما مزدا مگان کیزاشی النترا کیاریونیو وغیره مقایسه بشه.واقعاچرابایدبااین قیمت عرضه بشه
احسان
۲ خرداد ۱۳۹۴با احترام به نظر و عقیده تمامی هموطنانم یک سوال دارم.
به نظر آقایون و خانومهای هموطن و عزیزم چرا این خودرو که تا نیمه اول سال 90 حدود 35000000 میلیون تومان قیمت داشت الان به این قیمت رسیده؟
آیا واقعا تحریم و چرندیاتی ازین دست ربطی به زیاده خواهی و دزدی آشکارمافیای خودرو داره. طمعی که باعث رکود و کاهش بسیار شدیدخرید خودرو در ایران شده و وقتی افرادی ساده لوح 40000000 میلیون تومان واسه 206 بی کیفیت یا امثالهم هزینه کردند باید چوب سبک مغزیشون رو بخورند و انتظار بالارفتن رادیکالی خودروی وارداتی ولو چینی رده بسیار پایین که در خود چین مشتری نداره با ارز بالای 5000 تومان (با احتساب دزدی گمرک و نهادهای دولتی دیگه که همه میدونیم و به اسم حمایت از تولید داخل چه ظلمی رو به همه ما تحمیل میکنند) داشته باشیم. در کشور های صنعتی و پیشرفته همیشه یک اصل مهم وجود داره. اینکه پول در آوردن سخته و از اون مهمتر درست خرج کردن اون سرمایه ست. همونطور که یکی از دوستان ارجمند اشاره کردند قیمت یاریس بین 14 تا 16 هزار دلاره و این از شامل سری های قدیمی هم در سالهای قبل بوده که میتونید به سوابق قیمت این خودرو یا هر خودرو خارجی و خوب دیگه مراجعه فرمایید. پس اقتصاد سالم اونها بر کسی پوشیده نیست که این مبلغ تغییر ناچیزی داره. اما جای تاسف بسیار واسه مردم به اصطلاح باهوش و زرنگ ما داره که دارند این خودرو یا هر خودرو مشابه دیگری رو با ارزی معادل 7800 تومان خریداری میکنند نه حتی 3200 تومان. یعنی 118000000. حالا سوال من اینه که آیا با این روند رو به زوال میشه اسم انسان باهوش و با تدبیر روی من ایرانی گذاشت.
امين
۲۳ مرداد ۱۳۹۴سلام
من یک تویوتا سوارهستم در جزیزه قشم زندگی می کنم با جرات می گویم تویوتا هر نوع اون کم مصرف و کم هزینه هست و این دلایل باعث میشه که سما تو فکر عوض کردن خودرو حداقل برای چند سال نیفتید
در حال حاضر یک یاریس ۲۰۰۷ هاچ بک دارم پلاک منطقه ازاد قشم با قیمت ۱۵ میلیون
ولی برای سفر خارج شهر کرولا منطقی تر هست که من یک مدل فول ۲۰۰۸ دارم و امکانات اون رضایت بخش هست
تویوتا قابل مقایسه با هیچ یک از کره ای ها
نیست خصوصا هیوندای