تویوتا

تویوتا یاریس کراس با چاشنی گازو ریسینگ!

تویوتا به شدت علاقه‌مند تولید نسخه‌های پرفورمنس از هر چیزی است که می‌فروشد! حتی اسب کاری مشهور این برند یعنی هایلوکس نیز سری به گاراژ گازو ریسینگ زده است. این پیکاپ در سال ۲۰۱۸ و با نسخه سفارشی دست‌پخت GR معرفی شود و ژاپنی اظهار داشتند نسخه پرفورمنس این خودرو دارای پیشرانه دیزلی ۶ سیلندر با گشتاوری درخور است.

اما یاریس کوچک دیگر مثال بارز علاقه تویوتا به عرضه نسخه‌های سریع‌تر و پرفورمنس از محصولات خود می‌باشد. GR یاریس یک موشک جیبی ۲۵۷ اسب بخاری است که از سیستم چهار چرخ محرک و قوی‌ترین پیشرانه سه سیلندر بکار رفته در خودرویی تولیدی سود می‌برد. این سوپرمینی اخیراً به یک کراس اوور کوچک با نام یاریس کراس تبدیل شده است. اگرچه هنوز نسخه پرفورمنس این قدبلند کوچک رونمایی نشده اما گازو ریسینگ برنامه‌های خود برای ارتقای آن را اعلام کرده است.

در ژاپنی یعنی جایی که یاریس کراس اولین بار عرضه شده و پس از آن روانه بازار اروپا خواهد شد گازو ریسینگ کاتالوگی از وسایل جانبی مدنظر برای این خودرو را منتشر کرده است. اگرچه زبان ژاپنی ما خوب نیست اما در تصاویر می‌توان دید که مشتریان حق انتخاب رینگ‌های ۱۸ اینچی مشکی و سیستم اگزوز اسپورت با دو خروجی را خواهند داشت.

همچنین روش‌های دیگری برای ارتقای این خودرو وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به گل پخش‌کن‌ها، شیشه‌های عقب تیره و قطعات تزئینی روی سپرها و درب‌ها اشاره کرد. کاتالوگ گازو ریسینگ همچنین شامل آفتاب‌گیر و کف‌پوش محفظه بار، قاب پلاک فیبر کربنی و… می‌باشد.

اگرچه این قطعات فرسنگ‌ها با بهبودهای پرفورمنس خاص GR فاصله‌ دارند اما خب این تازه آغاز کار یاریس کراس است. این کراس اوور کوچک دارای قدرت ۱۱۶ اسبی و گشتاور ۱۴۵ نیوتون متری بوده و قطعاً در آینده نسخه‌های قوی‌تر آن معرفی خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. nikzad

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (279 ديدگاه)

    تویوتا همیشه بهترین محصولاتو میده و من قبولش دارم

    دوستان یکم بی ربطه اما اس کلاس معرفی شد و قدر زیبا بود و یکی از اپشناش این بود که موقع برخورد از بقل ۸سانت بالا میاد.اما یکی از معایب معرفی این بود که خیلی پشت زمینه تیره بود.

    موافقم 29
    مخالفم 4
    1. NISSAN GTR SOLTAN

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (187 ديدگاه)

      بله دوست عزیز اون تکنولوژی self defense هست و واقعا فوق العاده هست
      بی دلیل نیست که بهش میگن پدر خودروسازی

      موافقم 13
      مخالفم 4
      1. یانکی

        ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (2345 ديدگاه)

        قبلش آئودی رو اس8 بکار برده جو گیر نشو

        موافقم 11
        مخالفم 4
        1. SS

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (126 ديدگاه)

          بود اما این رو هم در نظر بگیریم که همین سیستمی که در بنز هست بهینه تر و سریع تر از آئودی هست

          موافقم 1
          مخالفم 9
        2. NISSAN GTR SOLTAN

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (187 ديدگاه)

          بله بود ولی اون سیستمی که روی a8 بود کارایی چندانی نداشت و عملکردش هم یه مقدار متفاوت بود و اصلا با این قابل مقایسه نیست چون این سیستم self defense ای که رو اس کلاس معرفی شده در حال حاضر کامل ترینه
          در مورد سیستمی که روی a8 بوده بررسی ها و مقالاتش موجوده که عملکردش قابل قبول نبوده
          شما هم یاد بگیر مودب باشی جو گیر نشو ینی چی

          موافقم 5
          مخالفم 4
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (10385 ديدگاه)

      همه به کنار ، عشقست گِل پخش‌کن‌ها ، خیلی باهال و جذابش کرده .

      موافقم 8
      مخالفم 10
      1. حالا یکی

        ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (163 ديدگاه)

        بیشتر به خوش رکاب DAF شبیهش کرده که با 116 اسب بخار انگار افتاده دست شخص ماشین بازی که تو دهه 60 گیر کرده

        موافقم 7
        مخالفم 6
        1. بهمن

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (35 ديدگاه)

          دمت گرم

          موافقم 4
          مخالفم 1
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (10385 ديدگاه)

      آقا نیکزاد ، با شما موافقم
      در سفر هستم ، اما مُدام دارم پدال و بقیه سایت‌ها را چِک میکنم ببینم کی مطلب را ترجمه و میگذارند .
      بی‌صبرانه منتظر این مقاله هستیم ، پدال جان ، لطفاً هرچه سریعتر زحمتش را بکشید .
      S کلاس خاطرخواه زیاد داره ، دستتونو میبوسه ???????? .

      موافقم 7
      مخالفم 5
  2. میثم

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3608 ديدگاه)

    خروجی اگزوز استیل گرد دوتایی، بنظر من هنوز زیباترین در دنیاست. هیچوقت رخشو از دست نمیده
    حالا اگه دو طرف سپر عقب یه جفت گرد دوتایی باشه که دیگه عالی
    چیه جدیدا اشکال هندسی برای اگزوز طراحی میکنن.

    موافقم 11
    مخالفم 3
  3. ارشیاsvj

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1748 ديدگاه)

    حالم از این ماشین هایی که میگن پرفورمنس ولی فقط قیافه دارن به هم میخورن
    اصلا ریسینگ پشت ماشینی که ۱۱۶ اسب داره نباید بنویسن!!!

    موافقم 11
    مخالفم 10
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (10385 ديدگاه)

      آقا ارشیا svj
      این ریسینگ که فرمودین در باب ظاهر بوده و نه فنی
      مثل لکسوس‌های ۴سلندر با پیکج و نام F
      مثل بنزهای موتور کوچک با پکیج ظاهری AMG
      مثل BMW های موتور کوچک با پکیج ظاهری Mpower .

      باید این را در نظر گرفت که دیگه نام‌ها مثل قدیم نشانه‌ای از خودروهای قدرتمند را ندارند و بحث بیشتر پکیج ظاهری شده .

      موافقم 11
      مخالفم 3
  4. مهدی

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1315 ديدگاه)

    طراحی ظاهری داغونی داره البته برای بعضی از فرهنگ ها و خصوصا برای خانوما میتونه جذاب باشه ولی برای ما نه. البته اگر جذاب باشه یا نباشه دست ما بهش نمیرسه

    موافقم 4
    مخالفم 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا