تویوتا

کوچولوی عجیب! تویوتا یاریس 2018 در نیویورک

برای فردی ساده که خواهان خودروی ارزان‌قیمت و ساده است، تویوتا مدل یاریس را پیشنهاد می‌کند. یاریس ۲۰۱۸ که برخی بازنگری‌های ظاهری را داشته به نمایشگاه خودروی نیویورک آمده تا یکی از خودروهای به شدت قطبی باشد! یا آن را دوست دارید یا از آن متنفر هستید! این خودرو به همراه مینی ون سی نا در غرفه‌ی تویوتا حاضر شده و اگر بخواهیم صادق باشیم، باید گفت که سی نا معامله‌ی بهتری است. در نمای جلوی یاریس شاهد حذف قطعات کوچک جلوپنجره که با چراغ‌های جلو مرتبط بودند هستیم و جای آن را قطعات همرنگ بدنه گرفته‌اند. در کل نمای جلوی خودرو نشان‌دهنده‌ی وال کوچک خشمگینی است که به دنبال پلانکتون‌ها می‌گردد!

2017-toyota-yaris-new-york-2017-01
نمای عقب بهتر از کار درآمده، هرچند هنوز نمی‌توان آن را رضایت‌بخش دانست. نما و درب پشتی نیز بازنگری شده‌اند تا نمایی هماهنگ با بخش جلویی را ایجاد کنند. چراغ‌های عقب بازطراحی شده به خوبی با این طراحی هماهنگ بوده اما آیا می‌توان خروجی کار را جذاب دانست؟ قضاوت را به شما می‌سپاریم.

2017-toyota-yaris-new-york-2017

2017-toyota-yaris-new-york-2017-03

2017-toyota-yaris-new-york-2017-02
هم‌اکنون تمامی مدل‌های یاریس از نشان دهنده‌هایی استفاده می‌کنند که قبلاً فقط در مدل SE دیده می‌شد. بدین ترتیب یک نشانگر برای سرعت، یک نشانگر برای دور موتور و دیگری نیز برای میزان سوخت وجود دارند. یک صفحه‌نمایش LCD کوچک نیز اطلاعات اضافی را نشان می‌دهد. تریم های L و LE از صفحه لمسی ۶ اینچی و مدل SE از صفحه‌نمایش ۷ اینچی استفاده می‌کند. هیچ‌کدام از این سیستم‌ها با ابزارهای ارتباطی اپل کارپلی یا اندروید اتو عرضه نمی‌شوند.

2017-toyota-yaris-new-york-2017-05

2017-toyota-yaris-new-york-2017-06
تأثیری مثبت روی قوای محرکه‌ی یاریس صورت نگرفته و پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری یاریس ۲۰۱۸ تنها ۱۰۶ اسب بخار را از طریق گیربکس ۵ سرعته ی دستی یا ۴ سرعته ی اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. تمامی مدل‌های یاریس از بسته‌ی ایمنی تویوتا که شامل سیستم پیشگیری از برخورد و هشدار خروج از خط است بهره‌مند هستند.

2017-toyota-yaris-facelift-01
هنوز جزئیات رسمی درباره‌ی بهای این خودرو منتشر نشده اما احتمالاً از اواخر سال جاری شاهد بهای آغازی حدود ۱۵ هزار دلاری خواهیم بود.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Hamid.Hellcat

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    یکی به تویوتا و لکسوس بگه این جلو پنجره های XXL افتضاحه.

  2. ali

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (89 ديدگاه)

    یه ماشین بسیار کم مصرف کم خرج خراب نشو اذیت نکن و خیلی ارزون (توخارج) موتورشم از امثال پرشیا و ال نود و پژوها و… قوی تره ینی کاملاً صاحبشو راضی نگه میداره.

  3. فرشاد سجادیان

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    مشکل بزرگ تویوتا اینه که سبک طراحی منسجم و واحدی نداره، هر بخش از تیم طراحیش ساز خودشون رو میزنن. به شخصه ترجیح میدم از سبک طراحی نسل جدید کمری برای بقیه محصولاتشون استفاده کنن و اینقدر از این شاخه به اون شاخه نپرن.

    1. امیرهمایون

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (33 ديدگاه)

      به تعبیر دیگه ازDNA یکسان استفاده نمیکنند و این ضعف بزرگیه برای یک خودروساز مطرح و جهانی

  4. حمید

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (29 ديدگاه)

    نه نمی توان خروجی کار را جذاب دانست???
    ولی خوب در این که ماشینه خوب و کم خرجیه شکی نیست

  5. ...::: فقط لمبورگینی :::...

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    زشت نیست که.

  6. بیژن

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (255 ديدگاه)

    احساس میکنم فرم بدنه یاریس بشدت از اپل آدام کپی برداری شده…!
    در ضمن چراغ عقبش هم از چانگان cs35 به عاریه گرفته شده…خ خ خ خ

  7. حسین

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    اینکه عقبش چانگان cs35 هست
    در کل طراحیش داغونه

  8. سیاوش

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (223 ديدگاه)

    بازم گیربکس چهاردنده ای؟ بابا من نمی دونم اونی که اجازه فروش خودرو تو این کمپانی عظیم رو میده کیه دست ور دارین از ین گیربکس دیگه!!!توشم که همونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا