تویوتا

تویوتا C-HR، به‌زودی در خیابان‌های کشور!

تویوتا C-HR نخستین بار سال ۲۰۱۴ میلادی به‌عنوان یک مدل مفهومی در نمایشگاه پاریس رونمایی شد. دو سالِ بعد نسخه تولیدی نهایی آن با بهسازی‌های متعدد در گردهمایی ۲۰۱۶ ژنو به نمایش درآمد و همگان را از عزم جدی این خودروساز برای ورود به سگمنت کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت آگاه کرد.

Toyota C-HR 1.2 turbo
این سامورایی ریزنقش بهمن‌ماه گذشته در نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران نیز حاضر شد و نگاه بسیاری از مردم را به خود متوجه ساخت. حالا هم پس از گذشت نزدیک به چهل روز، به‌صورت رسمی در سبد محصولات ایرتویا، نماینده انحصاری کمپانی تویوتا در کشور، قرار گرفته است.

2018-toyota-c-hr-front-three-quarters-02
پیش ثبت‌نام C-HR طی روزهای پایانی اسفند ۹۵ انجام گرفت و هم‌اکنون اطلاعات کامل آن در وب‌سایت ایرتویا قابل مشاهده است.
این کراس‌اوور کوچک روی پلتفرم جهانی جدید تویوتا یا همان TNGA سوار شده و ۴۳۶۰ میلی‌متر طول، ۱۷۹۵ میلی‌متر عرض، ۱۵۶۵ میلی‌متر ارتفاع و فاصله محوری برابر با ۲۶۴۰ میلی‌متر دارد. از مشخصات بیرونی می‌توان رینگ‌های ۱۸ اینچی، چراغ روشنایی در روز (DRL)، آینه‌های جانبی تمام‌ برقی همرنگ با بدنه و مجهز به راهنما، چراغ جلو خودکار و سانروف را نام برد که در کنار موارد دیگری شامل برف‌پاک‌کن با تنظیمات متنوع و حسگر باران، شیشه عقب دارای گرم‌کن، تنظیم خودکار شدت و زاویه نور چراغ‌های جلو (AHB) و سامانه Follow Me Home مجموعه کاملی را برای رانندگی روزمره تشکیل می‌دهند.
زیر بدنه از تعلیق مستقل مک‌فِرسون (محور جلو) و جناغی دوگانه (محور عقب) استفاده شده تا آرامش و راحتی سواری تحت هر شرایطی حفظ گردد. ترمزها نیز در عقب دیسکی ساده و در جلو از نوع دیسکی خنک ‌شونده هستند.

2017-toyota-c-hr-japan-4
برای تأمین قوای محرکه، ایرتویا دو گزینه بنزینی و هایبرید به قرار ذیل در نظر گرفته است:
بنزینی: بلوک چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ توربو با حجم دقیق ۱۱۹۷ سی‌سی و قدرت و گشتاور به ترتیب ۱۱۵ اسب بخار (در ۵۶۰۰ دور بر دقیقه) و ۱۸۵ نیوتن‌متر (در ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه
هایبرید: بلوک چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ ۱۷۹۸ سی‌سی مجهز به Dual VVT-i و قدرت و گشتاور به ترتیب ۹۷ اسب بخار (در ۵۲۰۰ دور بر دقیقه) و ۱۴۲ نیوتن‌متر (در ۳۶۰۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه) + موتور برقی ۶۵۰ ولتی با مجموعه باتری نیکِل-متال هیدرید (Nickel-Metal Hydride) / توان مجموع برابر با ۱۲۲ اسب بخار
خروجی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده CVT یا همان مولتی‌درایو S (Multidrive S) به هر چهار چرخ (AWD) می‌رسد. همچنین وزن کلی خودرو در نسخه بنزینی برابر با ۱۴۶۰ کیلوگرم و در حالت هایبرید بین ۱۳۸۰ تا ۱۴۲۰ کیلوگرم خواهد بود.

2018-toyota-c-hr-hybrid-european-spec-interior
C-HR داخل کابین هم طراحی نوآورانه‌ای دارد. عمده عملکردها درون صفحه‌نمایش ۸ اینچی لمسی بالای داشبورد گنجانده شده و بجز کنترل‌های سامانه تهویه و غربیلک فرمان دکمه فیزیکی زیادی به چشم نمی‌خورد. تودوزی تماماً از جنس چرم و پلاستیک نرم است. صندلی‌ها به تنظیم ارتفاع و گودی کمر برقی (راننده)، گرم‌کن و تهویه (ردیف جلو) مجهز هستند و در ردیف عقب با نسبت ۴۰/۶۰ تا می‌شوند. سیستم صوتی JBL با ۹ بلندگو وظیفه پخش فایل‌های صوتی و تصویری را بر عهده داشته و انواع مختلف ورودی‌ها شامل USB، AUX، سی‌دی و رادیو را پشتیبانی می‌کند. تهویه مطبوع خودکار دوگانه (برای دو سرنشین جلو)، رهیاب، اتصالات بلوتوث، آینه مرکزی الکتروکرومیک و فرمان برقی (EPS) تلسکوپی قابل ‌تنظیم نیز دیگر تجهیزات این قسمت را تشکیل می‌دهند.

2018-toyota-c-hr-hybrid-european-spec-rear-thr-hybridee-quarter-in-motion-02
از طرفی در بحث ایمنی هم موارد قابل‌توجهی به چشم می‌خورند:
ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، ۹ کیسه هوا (راننده و سرنشین جلو / زانویی راننده / جانبی ردیف جلو / پرده‌ای سرنشینان جلو و عقب)، ایموبیلایزر، سامانه هشدار فشار باد لاستیک‌ها، حسگر پارک عقب و جلو، کمکی پارک هوشمند (IPA)، دوربین دید عقب، کروز کنترل هوشمند، سامانه کنترل خودکار سرعت در سرپایینی (DAC) و سربالایی (HAC)، سامانه هشدار نقاط کور اطراف خودرو، سامانه پیشگیری از برخورد با رادار موج کوتاه (PCS)، سامانه هشدار عبور و مرور و مانع در عقب (RCTA)، سامانه هشدار خروج از خط حرکت مجهز به کمکی هدایت خودرو بین خطوط، خواندن تابلوهای راهنمایی و رانندگی به کمک دوربین (RSA)، ترمز کمکی، سامانه‌ کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش خودرو در سطوح لغزنده، سامانه کنترل نوسانات تریلر (TSC) و ترمز پارک برقی.

toyota_c-hr_11
سامورایی جوان با وجود این فهرست بلندبالا حقیقتاً چیزی کم نداشته و به‌عنوان یک کراس‌اوور شهری وعده رانندگی و سواری ایمن، مطمئن و شایسته نام تویوتا را به سرنشینان می‌دهد.

خوشبختانه عرضه C-HR در بازار کشور به‌صورت همزمان و همگام با روند جهانی صورت می‌گیرد. همچنان که در ابتدای مطلب اشاره گردید، روند پیش ثبت‌نام اواخر اسفند ۹۵ کلید خورده و شرایط فروش رسمی آن نیز به‌زودی توسط ایرتویا اعلام خواهد شد. به نظر می‌رسد تابستان یا پاییز امسال شاهد حضور این ژاپنی جذاب در خیابان‌‌ها باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (302 ديدگاه)

    #من قبل عید این خودرو را در نمایندگی ایرتویا با ۳۰ میلیون تومان رزرو کردم (پیش قرارداد) و تصمیم قطعی داشتم تحویل بگیرم چون از طراحی وکیفیت متریال داخلش خیلی خوشم امد.ولی ظاهرا در مرحله اول این خودرو قراره با موتور ۱۲۰۰ توربو که ایرتویا گفت احتمال ۹۰% ساخت ترکیه هست با قیمت حدود ۱۹۵ میلیون در مدل فول وارد بشه!!!!!!
    که به نظرمن این قدر نمی ارزه .
    من که کلا از فرمول قیمت گزاری ایرتویا چیزی حالیم نمیشه .
    و درکل از خرید این ماشین با این قیمت گزاف و موتور ضعیفش و مخصوصا ترکیه ای بودنش منصرف شدم و بعد تعطیلات میرم پولم راپس میگیرم.
    البته این را هم بر حسب تجربه بگم اگر کسی این خودرو را بگیره ضرر نمی کنه چون اگه ایرتویا این ماشین را ۱۹۵ میلیون بفروشه تو بازار مطمئن باشید میشه حدود ۲۲۰ میلیون تومان ….ایرانه دیگه.این جوریاس!!
    همین سال پیش بود می خواستم کمری هایبرید XLE بگیرم ۲۰۱ میلیون ایرتویا می داد . همه می گفتن نمی ارزه . و لی الان پلاک شدش که تازه ۲۰۰۰ تا کارکرده تو بازار ۲۴۵ میلیون شده!!!!!!!

    1. Madjid

      ۹ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      دوست عزیز تویوتا نمیتونه همه ی محصولاتش رو در خاک ژاپن تولید کنه.
      ژاپن 128/000/000 نفر جمعیت داره و فقط 380/000 کیلومتر مربع مساحت. با منابع طبیعی نایجز و بسیار کم ، این منابع طبیعی شامل عناصر لازم برای صنعت خودروسازی مثل آهن ، آلوینیوم و … هم میشه.
      .
      الان محصولات لکسوس در داخل ژاپن تولید میشن ، اما خود تویوتا سال هاست که در حال ساخت کارخانه های خودش در کشور های دیگست ، هر کسی هم که از این ماشین ها استفاده میکنه از کیفیت و دوامشون بسیار تعریف میکنه و کاملا رضایت داره.
      .
      نگران ساخت ژاپن نبودن CH-R نباش ، اصل کار مدیریت و نظارت بر خط تولیده که توسط تویوتا و سیستم های نظارتی دقیقش انجام میشه و هر کس در این کارخونه ها کار میکنه ملزم به پیروی از این قوانینه.

      1. سامان اذری

        ۹ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (3216 ديدگاه)

        الان هایلوکس ها همس تایلندی هست
        قبلا هم کمری و اریون ها ساخت استرالیا بود که کیفیتشون عالیه
        ترکیه یکی از بهترین مونتاژ کارهاست
        اگه غیر این بود هیچ وقت بوش بکو زیمنس رنو تویوتا و خیلی از بزرگترین خودروسازها تو ترکیه کارخونه نمی ساختند
        ولی راجب قیمت کاملا موافقم
        قیمت هایلوکس 250 تومن رو رد کرده
        اصلا ایرتویا قیمتهاش وحشتناکه
        اوتلندر و راو4 قیمت جهانیشون تقریبا یکیه حالا ببین ایر تویا چند میده ارین موتور چند ????

        1. محمد

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (302 ديدگاه)

          شما زنگ بزن سیهاوی نماینده محصولات خانگی بوش در ایران بپرش ماشین لباسشویی های مونتاژ ترکیه چقدر ایراد دارن انصافا زنگ بزن
          شماره : 81016

      2. محمد

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (302 ديدگاه)

        ببین عزیزم حرفت را قبول دارم ولی بنده یک بار کرولا تایوانی گرفتم که برا هفت پشتم بس بود.
        در ضمن چیزی به اسم مونتاژ صرف وجود نداره .مثلا کرولا تایوان ۲۰۱۵ ،روی قطعاتی که اسم کشور سازنده روش قید شده بود مثل کوئل و دریچه گاز ویونیت abs و .. حتی کمربند ها و… جز واتر پمپ رادیاتور همه ساخت کشور تایوان بود.
        و با کرولا ۲۰۰۸ ژاپنی که پدر بنده هنوز هم داره اصلا و ابدا قابل مقایسه نبود .
        حتی کرولا تایوانی موتورش ۲۰۰۰cc بود ولی ژاپنی ۱۸۰۰cc ولی شتاب کرولا ژاپنی خیلی بهتر بود .و سواری بسیار نرم تری داشت این را از هر کسی که جفت را تست کرده باشه بپرسی بهت میگه.

  2. Madjid

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .

    ماشین بی نظیر و ایده آلیه. مخصوصا ایمنی و کیفیت ساختش.
    بعضی دوستان از قدرت و حجم موتور این ماشین انتقاد می کنن ، ولی به نظر من اولا این ماشین اصلا واسه آفرود ساخته نشده ، واسه تو شهر هم که قدرت و گشتاورش کافیه. در جاده های ایران هم از لحاظ قانونی و حتی عقلی 110 تا بیشتر نمیشه رفت ، از طرف دیگه باید به قیمتش هم توجه کرد .

    .

    من که نمیتونم بخرم ، ولی امیدوارم هر کس که این ماشین رو میخره راضی باشه ، در جاده ها قوانین راهنمایی رانندگی رو رعایت کنه و فکر نکنه چون ماشین خودش 5 ستاره ی ایمنی داره و در تصادفات نسبتا خاطر جمع و مطمئنه میتونه هر جور که خواست رانندگی کنه ، سبقت بگیره و خطر کنه ، باید هنگام رانندگی در جاده های دو طرفه و سبقت گرفتن به فکر هموطنانی که به خاطر پول کمتر سوار ماشین های ناامن و بی کیفیت هستند و از سمت مقابل ما در حرکت اند باشیم.

    1. shahin

      ۹ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      دوست عزیز انفاقا بر عکسه!! اکثر خودروهایی که باعث به خطر انداختن جون خودشون و بقیه میشن و قوانین و محدودیت های سرعت رو رعایت نمیکنن پژو ۴۰۵ و پراید هستن.تاحالا دیده نشده یه بنز اس۵۰۰ یا ب ام و ۷۵۰ بین ماشینا لایی بکشه یا چون بخاد بگه ماشین منم تند میره ۲۰۰ تا توی اتوبان تهران کرج بره.حداقل واسه سالم موندن ماشین خودشم درست رانندگی میکنه.معمولا تصادفات مرگبار بین خودروهای زیر ۱۰۰ تومن اتفاق میوفته نه بین تویوتا و بنز و هیوندای و پورشه

      1. Madjid

        ۹ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        من که نگفتم تویوتا یا بنز یا BMW سواران کمتر قوانین رو رعایت میکنن ، گفتم ؟!؟!
        من چی گفتم که ما میگی « اتفاقا برعکسه» !؟!

        رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ارتباط مستقیمی با سطح فرهنگ رانندگان داره ، نه با مدل ماشین…
        هم با پراید سوار با فرهنگ برخورد داشتم و هم با BMW سوار بسیار بی فرهنگ…

        این که رعایت نکردن قوانین و تصادفات در رانندگان پراید و … بیشتر دیده میشه کاملا منطقیه و دلیلش هم مشخصه ،

        60% ماشین های در حال تردد در جاده های ما پرایدند. طبیعیه که تصادفات و خطاهای رانندگی هم بیشتر متعلق به اونا باشه. اگر بنز اس ۵۰۰ هم میخواست ارزون ترین ماشین ایران باشه الان اکثر تصادفات و تخلفات رانندگی مربوط به رانندگان بنز اس ۵۰۰ بود!!!!

        در مورد تصادفات مرگبار ایمنی پایین این ماشین ها در مقابل به قول شما « تویوتا و بنز و هیوندای و‌پورشه» رو هم باید در نظر بگیری.

        من تا الان به ندرت ماشین بالای ۴۰۰ میلیون در جاده ها میبینم ، شاید هر ۳۰۰ کیلومتر یکی دو تا.

        1. reza

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (223 ديدگاه)

          دوست عزیز اونی که ماشین گرون داره حتی به خاطر ماشینش هم شده خیلی مراقبه تا تصادف نکنه . بعدشم این که اگر یه تویو تا و یه بنز 200 تا هم بره میشه حد اقل این اطمینان رو داره که ماشینش یه ترمز و کمک فنر و تعلیق درست و حسابی داره که بتونه ماشینو جمع کنه . حالا شما با پراید و پیکان و تیبا و پارس و 405 و انواع اقسام ماشین چینی این کار رو بکن.
          ایمنی در حد فر غون

      2. رضا

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (25 ديدگاه)

        بنز و هیوندای و پورشه

        هیوندای ماشینای خوبی تولید میکنه و درسته که جاش تو قلب شماست ولی جاش وسط بنز و پورشه نیست.
        یا علی

  3. یاسین

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    خداروشکر من نگران این بودم که مدل هیبریدش رو بدون AWD چون دیدم سفارش های حوزه خلیج فارسش نسخه تک دف بود ولی خب باز تا اینجا یکی طلب ایرتویوتا فقط خداکنه قیمتشو زیر 190 اعلام کنه برای نسخه هیبرید دوستانی که قصد خرید نسخه هیبرید رو دارن حواسشون جمع باشه چون من رفتم نمایندگی گفتن تعداد هیبرید هایی که تو سفارش اول دارن ممکنه کمتر از نسخه 1.2 توربوه باشه من از طریق یکی از نمایندگی با پرداخت بیعانه ثبت نام کردم که به وقتش خبرم کنن برای 1.8 هیبرید البته من موقع نمایشگاه هم پیش ثبت نام کرده بودم ولی نمایندگی کاشانی که پرسیدم گفتن ممکنه تو دوپارت باشه پارت اول ثبت نام بهار تحویل تابستون نسخه های 1.2 توربو پارت دوم 1.8 هیبرید ثبت نام تابستون تحویل پاییز شایدم هردوتاشو تو هر دو پارت ثبت نام کنن خلاصه اونایی که دنبال خریدشن یه سر نمایندگی ها بزنن اگه پیش ثبت نامی چیزی لازم بود انجام بدن این از اون ماشیناس بره تو بازار ازاد قیمتش تا 200 ممکنه بره

    1. حمید

      ۹ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام من هم ثبت نام کردم تقریبا همه سایتهای معتبر خارجی گفتن موتور توربو ۱.۲ عملکردش از هیبریدی بهتره علی رغم اینکه موتور هیبریدیش با پریوس یکی هست ولی عملکردش به پریوس نمیرسه

      1. یاسین

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (658 ديدگاه)

        منم اتفاقا اینو خوندم باید بیاد ببینیم تو اب و هوا و بنزین ایران چه میکنه من به شخصه ماشین بی توربو رو ترجیح میدم نمیگم توربو بده ها نظر شخصی ماشین تنفس طبیعی رو ترجیح میدم

    2. ali

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      می گه ایرتویا فقط خدا کنه قیمتشو زیر 190 میلیون اعلام کنه
      یاد ضرب المثل ” گلو رو به قصد مرگ می گیره که به تب راضی بشه ” افتادم .
      چقدر بدبخت شدیم ؟!

      1. یاسین

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (658 ديدگاه)

        دقیقا همینقدر که میگی بدبخت شدیم میگی چیکار کنیم خداییش داریم با 190 میلیون سوار ماشینی میشیم که یه جای دیگه دنیا ماشین طبقه متوسطه نمیگم من از طبقه مرفهم پول این ماشینم تو سه چهار سال جمع کردم خدا شاهده دیگه خدا نسازه برای اونی که این مملکت رو این شکلی کرد الان این ماشین اصلا نباید انقدر تعرفه واردات بخوره مگه اینا نمیگن محیط زیست احتمالا انتظار دارن مردم که سوار ماشین های خودشون میشن با مصرف صدی 10 به محیط زیست کمک بکنن بخدا یکی بود میگفت نه باید تعرفه واردات باشه تا به تولید ملی کمک کنه یکی نبود بهش بگه شما اختلاص نکنین تولید ملی پیشرفت میکنه نیازی نیست تعرفه واردات سنگین بزارین برای وارداتی ها

        1. aria

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (1 ديدگاه)

          داداش مبارکت باشه ولی میشه بگی شغلت چیه ؟
          از روی کنجکاوی میپرسم.

        2. یاسین

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (658 ديدگاه)

          اریا جان من دریانورد هستم(افسر موتورخانه کشتی) برای شرکت ملی نفتکش کار میکنم

        3. منصور

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (18 ديدگاه)

          افرین به یاسین خان برادر عزیز حرف دل اکثر مردم را زدی خدا عمر دزدان از خدا بی خبر این مملکت را زایل کند مردم را نا امید کرده اند من نسل سوخته هستم امیدوارم برای فرزندانمان اوضاع درست شود

  4. ديفندر

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (24 ديدگاه)

    احتمالا قیمتش با نیسان جوک اسپرت یکی باشه ولی خب اون خیلی موشکه در مقابل این .

  5. حسين وي

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (463 ديدگاه)

    قدرت موتورش نا امیدم کرد کاش حداقل اندازه راو۴ بود ولی خیلی رخ داره ?

    1. reza

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (223 ديدگاه)

      را و 4 موتورش 2.5 لیتریه از یه موتور 1.2 چه انتظاری داری

  6. M

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (227 ديدگاه)

    از ایرتویا گرون فروش تر وجود نداره …

    1. reza

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (223 ديدگاه)

      دوست عزیز یه نفر رو بگو که گرون فروش نباشه.
      اینجا ایرانه و کاملا هر به هر کیه.تویوتا هم یه برند به شدت مطمئنی هست چه تو ایران چه تو دنیا . پس بالاخره باید یه تفاوت قیمتی داشته باشه. هر چی گرونتر باشه باز هم می ارزه

  7. sina

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    قدرتش برای یه کراس اور شهری خوبه ضمن اینکه جاده های ایرانم جوری نیستن که ادم بخواد 200 تا توشون بره. نکته مهم سوختش هست که واقعا خوبه.
    مشکل بزرگش هم قیمت گذاری ناعادلانه ایرتویوتاست متاسفانه.
    150 تومن بود عالی میشد ولی حیف :((

  8. OMID-LAMBO

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (424 ديدگاه)

    ی روزی میخرمش !!!!!
    خیلی خیلی زیباست ! زیبا تر از جوووک !!!

  9. sunmartin

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    طراحی جوانگرا و اسپرت و بیشتر شبیه کانسپت مصرف معقول امکانات و طراحی کابینت و تریم داخلی خوب موتور و قوای محرکه ضعیف (اینقدر بلحاظ مالی در وضعیت خوبی قرار نداریم که برای مصارف شهری و مسافرت دو خودروی مجزا داشته باشیم)
    قیمت 195 ملیونی اینخودرو کاملا طبیعی است چون کلا محصولات تویوتا نسبت به محصولات هیوندای کیا از قیمت بالاتری حداقل در ایران برخوردارهستند
    بهر حال بنده بعنوان یک خودرودوست از طراحی این خودرو راضیم و میدانم که فروش بهتری نسبت به کپچر خ اهد داشت رقیب اصلی این خودرو نیسان جوک و رنو کپچر است که از هردوی آنها کیفیت بالاتر و طراحی بسیار هماهنگ تری دارد

  10. Amir.dp

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (64 ديدگاه)

    از لحاظ زیبایی بنظرم چیزی کم نداره ،چه نمای داخلی و چه خارجی.اما از لحاظ توان و گشتاور خروجی اگر نگیم که ضعیفه، میشه گفت که اونجوری هم که از تویوتا انتظار میرفت نیست.شاید تویوتا هم دلایل فنی خودش رو داشته باشه.بحث قیمتش هم توی مملکت ما حالا بماند.

  11. ali

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (969 ديدگاه)

    الانشم اومده این ماشین.نمایشگاه پایین میدان نوبنیاد اول پاسداران به خاکستریش رو گذاشته برای فروش

  12. طاها

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اصلا بشه ۳۰۰ تومن دوستان الکی جو ندین بازار خودرو کلا خوابیده امروز دیدم یه سانتافه رو رو ماشین vip میاوردن واسه تحویل این یعنی فاتحه ی وارداتی ها خوندس اصلا کمری بشه ۳۰۰ تا کیه که بخره به نظر من ۱۱۵ اسب بخار ارزشش بیشتر از ۱۲۰ تومن نیس میخواد تویوتا بسازه یا فراری فرقی نداره ایرتویا راحت میتونس اینو با موتور ۲ لیتری ۱۴۰ اسبی وارد کنه ولی نامردا فقط به فکر جیب خودشونن کلا ایرتویا تو همه ی مدلا این برخورد رو داره مثلا راو۴ با جلو پنجره ی تیز نمیتونست نمونه ی se بیاره؟؟؟

  13. ali

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (776 ديدگاه)

    همه نمایندگی های ماشین های خارجی سود تپلی میکنن رو ماشینا. ولی ایرتویا دیگه مشتری رو نقره داغ میکنه !! (بالاترین قیمت ممکن رو میگه).. نمایندگی رسمی هم که نیست ! تقریبا میشه گفت یه نمایندگی از نمایندگی تویوتا در عمان هست !!

  14. كوروش

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (110 ديدگاه)

    با سلام و درود فراوان
    مثل اینکه باز هم شرکت ایرتویا به عنوان نمایدگى رسمى تویوتا ژاپن
    قصده برج سازى را داره که با پولى که از پیش فروش فرضى CH-R
    نصیبش مى شود ؛ میخواهد این مبلغ را ؛ تأمین کند .
    از شرکت ایرتویا و نگین خودرو خاورمیانه و عظیم خودرو ؛ بد عهد و قول تر ؛ در ایران وجود نداره و اصلن به حقوق شهروندان محترم توجّه
    نمى کنند .
    اتفاقن مالک هر دو نمایندگى رسمى تویوتا و رنو در ایران یک شخص میباشد . .

    1. reza

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (223 ديدگاه)

      بد عهد.؟ تو چه زمینه؟
      والا به ما که ماشین رو سر وقت تحویل دادن.

  15. كوروش

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (110 ديدگاه)

    با سلام و درود فراوان
    وقتى که شرکت نگین خودرو خاورمیانه به عنوان نماینده رسمى رنو
    رنو (داچیا ساخت رومانى) داستر مونتاژ کشور هندوستان ؛
    ۱۱ هزار یوروئى را ۱۱۵ میلیون تومان پیش فروش مى کنه ؛ تویوتا CH-R هم باید ۲۰۰ میلیون تومان پیش فروش بشود .
    به قول معروف :
    ” اگر همه جاى دنیا تویوتا کمرى اقتصادى ارزان باشه ؛ ایرتویا باز هم کمرى را به چندین برابر قیمت جهانى ؛ پیش فروش مى کنه . “

    1. sunmartin

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1919 ديدگاه)

      1000 آفرین بر شما که حق مطلب ادا کردید پاینده باشید

  16. پرسپولیس

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (260 ديدگاه)

    مبارک دوستانی باشدکه ثبت نام کردن امیدوارم که دیگردوستان هم بخرندولی اگه نگاهی به محصولات سوبارو میتسوبیشی هونداهیوندای کیابندازنددراین بازه قیمت محصولات بهتری دارندمخصوص میتسوبیشی که نماینده بهتری هست انگارپول مردم ازسرراه پیداشده 195میلیون همین چندسال گذشته پرادو50تا60قیمت داشت هرچه هست خودرو درقانون ریاضی فقط ضربدر رابه رسمیت میشناسدبعد به اضافه وبعدمنها یعنی همه راازخودروداشتن خوب منها میکند

  17. فيصل.

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    قیمت جهانیش تقریبا با جوک یکیه. پس احتمالا همقیمت جوک ۱۶۰۰ توربو باشه حالا یکم گرونتر. یه بی انصاف دیگه هم نماینده نیسانه تو ایران
    قیمت ایکستریل و اپتیما جی تی فول هر دو تو دبی ۱۰۰ هزار درهمه ولی تو ایران ایکستریل رو ۴۸ ملیون گرونتر از اپتیما میفروشه. خیلی خیلی بی انصافه

  18. F.A

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (125 ديدگاه)

    واقعاً ایرتویا داره با این قیمت؛ مردم را نقره داغ می کنه. سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده هم که عملاً از فروشنده های ظالمی مثل ایرتویا حمایت می کنه و در واقع سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده یعنی کشک؟؟!!

  19. ایرج

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ما ملت ایراد گیری هستیم.
    کدوم خودرو داخلی یا خارجی را به قیمت می خرید که این یکی باشه.
    در مورد کیفیت محصولات تویوتا هم شک دارید؟ نه که ۹۹ درصد ماشین هایی که در خیابانها رفت و آمد می کنند کیفیتشون بالاتره!
    لطفا مشخصات فنی نیسان جوک و این تویوتای جدید را بروید بخوانید و مقایسه کنید و بعد نظرات کارشناسی بدهید، فاصله فنی دو خودرو را متوجه خواهید شد، کپچر پر استهلاک و ضعیف را لطفا داخل لیست مقایسه قرار ندهید، این همه سال است که مزخرفات ساخت رنو در این مملکت ریخته، زشتی محصولات رنو به کنار، حتی همین جوک ساخت نیسان هم با فاصله پشت سر تویوتای جوان قرار گرفته است.
    این خودرو یک ساب کراس اور است عزیزان، نه یک دو دیفرانسیل کلاسیک، دوستانی که پریوس را سوار شده اند می توانند درباره کشش خودرو نظر بدهند، این ماشین کم بیار نیست، به راحتی اون سانتافه تنبل پر طرفدار موجود در ایران را جا می گذارد.
    درباره کوراندو هم همین حرفها را می زدند و تنها روی کاغذ با اسپورتیج و توسان مقایسه می شد، بعدا که بیشتر در دسترس مردم قرار گرفت همه متوجه اشتباهشان شدند، الان هیچ آدم عاقلی هیوندا و کیا را آفرود سوار نمی شود چون می داند پس از مدتی، تمام بدنه خودرو به ناله می افتد، اما هرکس دنبال ماشین همه جا برو با قیمت معقول می گردد سراغ کوراندو کم استهلاک می رود.
    البته اگر بخواهید ، آفرود بروید، این خودروی آفرود نیست ، اگر دنبال خودرویی هستید که هشت، نه نفر را سوار کنید ، بهتر است سراغ نیسان آبی وطنی باشید، این خودرو مناسب یک خانواده چهار نفره است و براحتی نیازهای آنان را در شهر یا جاده های کوهستانی ایران برآورده می کند.
    درباره زیبایی بی نظیر آن بهتر است حرفی نزنیم.
    ایراد بگیرید، اما وقتی که (البته با کمال تاسف) قیمت نجومی آن را در بازار سیاه دیدید از حرفهای امروز پشیمان خواهید شد.
    مردم ما جوری ایراد می گیرند که آدم تصور می کند هر کدام سه چهار تا بنز و مازراتی توی پارکینگشان خاک می خورد.
    دوستان عزیز، ملت ما الان در آرزوی جعبه کفش ال نود یا قوطی کمپوت داستر زشت، شب را به صبح می رسانند، آل نود را به نام ساندرو به خلق قالب کردند، برای ثبت نام خودشان را نابود کردند، حالا می گویید، تویوتا پیف بو می دهد؟ ماشاالله وضعتان خیلی خوب است، امیدوارم از این هم بهتر شود، بنده هم دلم را به این خوش می کنم که روزی این خودروی زیبا را در خیابانها ببینم و از دیدنش لذت ببرم.

  20. احسان

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان سال نو شاد باش.
    فکر میکنید قیمتش توی منطقه ازاد اروند چقدر باشه؟
    میتونیم موتور 2000 رو وارد کنیم؟
    دبی امده این ماشین؟
    ممنونم از راهنماییتون.

  21. mohsen

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    من می خواستم پیش ثبت نام کنم که متاسفانه یک روز دیر رفتم .
    دوستان به نظر شما برای این ماشین صبر کنم ؟ یا به سراغ ماشین دیگری برم ؟
    ماشین شهری خوب می خوام
    ممنون

    1. reza

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (223 ديدگاه)

      شهری تو چه اندازه.
      اگه یه ماشین با کیفیت میخوای تویوتا بخر لذتشو هم ببر .
      فقط جون هر کسی که دوس داری ماشین چینی نخر.
      میتسوبیشی asx هم ماشین بدی نیست ولی بازار فروش نداره و ضرر میکنی.ولی تویوتا انتخاب خوبیه شاید گرونتر باشه ولی هم کیفیت خوبی داره و هم بازار فروش مناسبی داره و هم کمترین مقدار افت قیمت رو داره. تو بازار که بری
      معلومه

  22. وحید

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام.من بخاطر ظاهر خاصی ک این خودرو داشت و قیمت نسبتا بالا بعد از کلی کلنجار رفتن با خودم دهم فروردین با ۳۰ تومن رزرو کردم بعدش دیدم تو سایتها خیلی میکوبن این ماشینو انقدر که دیروز رفتم انصراف بدم پولم رو بگیرم ک دیدم ثبت نام تکمیل شده ..خوب همین نشون از استقبال بالاست ک اینده این خودرو رو نشون میده .متاسفانه تمام قوانین خودرویی تو ایران بهم میریزه .الان ساندرو استپ وی رو نماینگی میده ۵۴ م ولی میگه ثبت نام نداریم تو بازار ۶۳ میلیونه..۹ میلیون اختلاف برا ماشین ۵۴ میلیونی..CHR ک دیگه جای خو د داره

  23. F.A

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (125 ديدگاه)

    با درود و سپاس از پدال
    پدال عزیز، مستحضرید که ایرتویا قصد دارد در اردیبهشت سال جاری، ثبت نام نهایی ماشین C-HR را انجام دهد و تا 16 فروردین 96 مبلغ 30 میلیون تومان از مشتریان خود به عنوان پیش ثبت نام دریافت کرده است و ظاهراً برنامه ایرتویا این است که در اواسط همین سال 96 ماشین C-HR را در 2 مدل توربو و هایبرید به مشتریان تحویل دهد.
    لطفاً به هر طریق ممکن برای کاربران پدال اطلاع رسانی کنید که کدام یک از مدل های C-HR (توربو یا هایبرید) با لحاظ همه محاسن و معایب آنها؛ ارزش خرید بیشتری دارد؟
    خواهش می کنم برای کاربران پدال که قصد خرید C-HR را دارند و همانند بنده مردد هستند که کدام مدل آن را (توربو یا هایبرید) ثبت نام کنند؛ قبل از شروع ثبت نام نهایی C-HR به این سؤال پاسخ دهید.
    بسیار ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا